abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 22:33:27 #151
39793 Moody
el moody
pi_128738748
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:28 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hoe was Bloc Party?
Niet gezien. Was pas laat weg op main stage bij The National, omdat ik perse vrij vooraan wilde staan :) Jij wel gezien? Hoewast?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_128738761
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef debeterebob het volgende:
Ik ben door mijn muziek heen, dus ik ben Of Monsters And Men aan het luisteren :D
Algemene regel: Je bent nooit door muziek heen/klaar met muziek. ^O^
  maandag 8 juli 2013 @ 22:34:08 #153
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128738789
Zo, late review. Vandaag niet achter een digitaal apparaat gezeten en in fokken op mn telefoon had ik geen zin..
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:22 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Die organisatie _O- capaciteit terugschroeven van 20.000 naar 8.000 en dan roepen dat het uitverkocht is
Dit geloof ik niet echt. Het was echt op het randje van te druk daar. De maximale capaciteit was wel echt bereikt. Slim ook dat ze het terrein van Pitch hebben gebruikt. Drukt voor beide festivals de kosten. Overigens een erg gaaf terrein, met mooie aankleding en goed eten (zelfde standjes als BKS en dus ook de Rollende Keukens). Die gashouder zelf, met het transformatorhuis etc zijn ook erg geschikt voor een festival (was er nooit eerder geweest).
Het publiek was wel echt treurig, echt het DWDD publiek, jaartje of 40, mini tikkeltje alternatief, waarvan ongeveer de helft was nog nooit op een festival geweest. Ze kwamen echt voor de naam/ afkomst.
Ook wat foutjes van de organisatie; te weinig toiletten (lijkt tegenwoordig in te zijn), en verkeerd programmeren van de 'VARA highlights', zoals Giel's Singer/songwriter en DWDD recordings. Daar komt het publiek immers voor, zet die verdomme dan gewoon in een fatsoenlijke tent en niet op het een- na kleinste podium.. (Hierbij oordeel ik niet met mijn eigen smaak over deze acts, maar even uit logisch oogpunt gezien de drukte daar). Verder weleen mooie mix van muziek en randprogramma.

Ik heb gezien: The Kik (die hadden er zin in, was daardoor zeker vermakelijk), Parquet Courts (prima bandje met dansbare punkrock), Ali B (daar liepen we langs bij Leipe Mocro Flavor, dan moet je even naar binnen. Het leek wel een brugklasfeest :') ). Daarna Hans Aarsman (vd Volkskrant, hij gaf een 'college' over het lezen van details in foto's en hoe die gebruikt worden voor manupulatie. Erg interessant en leuk verteld). Tijdens het eten Lianne La Havas gezeten, goede muziek bij deze zomerse temperaturen. De avond begonnen met Jungle By Night ( daar komt echt veel energie van het podium!), en aansluitend DWDD Recordings, wij gingen naar de eerste sessie met Anneke van Giersbergen, Ntjam Rosie (?) en Djurre de Haan. Anneke was echt gaaf, die had er zin in en wat een stem heeft die! De tweede sessie was beter met Eefje, Blaudzun en Marien Dorleijn, maar dat was tijdens Vampire Weekend..
Vampire Weekend was een mooie mix van hits, dat zijn er toch best wat en de beste nummers van hun laatste plaat. A-Punk blijft toch wel knallen live, maar Ya Hey heeft zeker dezelfde potentie, mits opgepakt door het grote publiek. Alleen dat publiek, toen ze klaar waren was de halve Gashouder leeg. Echt bizar!
Als afsluiter Ben Howard, die is volgens mij al eens eerder besproken hier. Hij heeft inderdaad zn hits als Keep Your Head Up, maar hij doet gewoon wat hij zelf wil. Alle nummers worden opgerekt met extra jamsessie en af en toe een climax of een meezingstukje. Topafsluiter, hoewel ik er vooraf mijn twijfels bij had (soort Damien Rice op BKS), de belichting en het feit dat het donker was (tent) hielp ook zeker bij aande sfeer.

Een te lang verhaal voor dit festival in een indie topic, maar ik ga niks verwijderen ;) Vampire Weekend en Ben Howard waren overduidelijk de hoogtepunten. En dan gaan mensen zeiken dat het te duur is, verdorie 45 euro. Dat kosten Triggerfinger, VW en Ben Howard los al en ze deden echt niet zuinig met de minuutjes.. Maar dit was wel een onetrick pony, ondanks dat het een enorme meevaller was, dat publiek trek ik echt niet..
pi_128738827
Trouwens, wat voor mij onbekende albums aan het luisteren. Valt me allemaal niks tegen. O.a. Deap Vally, Young the Giant, Half Moon Run en Tune-Yards :D Kennen jullie dit?
pi_128738888
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef kciR het volgende:
Zo, late review. Vandaag niet achter een digitaal apparaat gezeten en in fokken op mn telefoon had ik geen zin..

[..]

Dit geloof ik niet echt. Het was echt op het randje van te druk daar. De maximale capaciteit was wel echt bereikt. Slim ook dat ze het terrein van Pitch hebben gebruikt. Drukt voor beide festivals de kosten. Overigens een erg gaaf terrein, met mooie aankleding en goed eten (zelfde standjes als BKS en dus ook de Rollende Keukens). Die gashouder zelf, met het transformatorhuis etc zijn ook erg geschikt voor een festival (was er nooit eerder geweest).
Het publiek was wel echt treurig, echt het DWDD publiek, jaartje of 40, mini tikkeltje alternatief, waarvan ongeveer de helft was nog nooit op een festival geweest. Ze kwamen echt voor de naam/ afkomst.
Ook wat foutjes van de organisatie; te weinig toiletten (lijkt tegenwoordig in te zijn), en verkeerd programmeren van de 'VARA highlights', zoals Giel's Singer/songwriter en DWDD recordings. Daar komt het publiek immers voor, zet die verdomme dan gewoon in een fatsoenlijke tent en niet op het een- na kleinste podium.. (Hierbij oordeel ik niet met mijn eigen smaak over deze acts, maar even uit logisch oogpunt gezien de drukte daar). Verder weleen mooie mix van muziek en randprogramma.

Ik heb gezien: The Kik (die hadden er zin in, was daardoor zeker vermakelijk), Parquet Courts (prima bandje met dansbare punkrock), Ali B (daar liepen we langs bij Leipe Mocro Flavor, dan moet je even naar binnen. Het leek wel een brugklasfeest :') ). Daarna Hans Aarsman (vd Volkskrant, hij gaf een 'college' over het lezen van details in foto's en hoe die gebruikt worden voor manupulatie. Erg interessant en leuk verteld). Tijdens het eten Lianne La Havas gezeten, goede muziek bij deze zomerse temperaturen. De avond begonnen met Jungle By Night ( daar komt echt veel energie van het podium!), en aansluitend DWDD Recordings, wij gingen naar de eerste sessie met Anneke van Giersbergen, Ntjam Rosie (?) en Djurre de Haan. Anneke was echt gaaf, die had er zin in en wat een stem heeft die! De tweede sessie was beter met Eefje, Blaudzun en Marien Dorleijn, maar dat was tijdens Vampire Weekend..
Vampire Weekend was een mooie mix van hits, dat zijn er toch best wat en de beste nummers van hun laatste plaat. A-Punk blijft toch wel knallen live, maar Ya Hey heeft zeker dezelfde potentie, mits opgepakt door het grote publiek. Alleen dat publiek, toen ze klaar waren was de halve Gashouder leeg. Echt bizar!
Als afsluiter Ben Howard, die is volgens mij al eens eerder besproken hier. Hij heeft inderdaad zn hits als Keep Your Head Up, maar hij doet gewoon wat hij zelf wil. Alle nummers worden opgerekt met extra jamsessie en af en toe een climax of een meezingstukje. Topafsluiter, hoewel ik er vooraf mijn twijfels bij had (soort Damien Rice op BKS), de belichting en het feit dat het donker was (tent) hielp ook zeker bij aande sfeer.

Een te lang verhaal voor dit festival in een indie topic, maar ik ga niks verwijderen ;) Vampire Weekend en Ben Howard waren overduidelijk de hoogtepunten. En dan gaan mensen zeiken dat het te duur is, verdorie 45 euro. Dat kosten Triggerfinger, VW en Ben Howard los al en ze deden echt niet zuinig met de minuutjes.. Maar dit was wel een onetrick pony, ondanks dat het een enorme meevaller was, dat publiek trek ik echt niet..
Ik heb het ook maar gelezen :@
pi_128738985
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef debeterebob het volgende:
Trouwens, wat voor mij onbekende albums aan het luisteren. Valt me allemaal niks tegen. O.a. Deap Vally, Young the Giant, Half Moon Run en Tune-Yards :D Kennen jullie dit?
Young The Giant en Half Moon Run ken ik, Deap Vally van naam.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:39:19 #157
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_128739053
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:36 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ja, ik moet wel zeggen dat ik het last minut uitverkopen ook wel verdacht vond. Maar ik denk wel dat hier niets aan gelogen is.
pi_128739078
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:36 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

:D Altijd tegenvallend als er geen wietrokende cq pillenslikkende junkies, maar midlife crisis figuren rondwaren op een festival :D
pi_128739128
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:37 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Young The Giant en Half Moon Run ken ik, Deap Vally van naam.
Vind je het wat?
pi_128739158
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:39 schreef debeterebob het volgende:

[..]

:D Altijd tegenvallend als er geen wietrokende cq pillenslikkende junkies, maar midlife crisis figuren rondwaren op een festival :D
Nou, genoeg lui met blokken hasj op Pinkpop Classic
  maandag 8 juli 2013 @ 22:41:20 #161
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128739170
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:59 schreef jordyqwerty het volgende:
Wat vinden jullie hier van?

Ik moet het een beetje plaatsen :')
_O_

Heerlijk. Blijft enkel zonde dat WU LYF er na één briljant album al mee ophoudt, maar dit is ook goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_128739218
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind je het wat?
Young The Giant niet, Half Moon Run wel ok en Deap Vally is tof
  maandag 8 juli 2013 @ 22:46:59 #163
39793 Moody
el moody
pi_128739452
quote:
Young the Giant en Tune-Yards ken ik. Die eerste is leuk, die tweede is mwah.
De rest nog de moeite waard?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_128739564
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:46 schreef Moody het volgende:

[..]

Young the Giant en Tune-Yards ken ik. Die eerste is leuk, die tweede is mwah.
De rest nog de moeite waard?
Ik kan het niet zo goed uit uit elkaar houden nog :') Half Moon Run en Deap Vally zou ik proberen. Andere twee zijn ook wel leuk. In ieder geval alle albums afgeluisterd. Volgens mij waren dat aanbevelingen in spotify :D
  maandag 8 juli 2013 @ 22:50:53 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128739683
Tune-Yards zijn echt baas _O_ w h o k i l l is een heerlijk album, lang geleden dat ik het nog eens heb geluisterd. Even wennen maar daarna is het bijzonder verslavend.
pi_128739750
quote:
Van Half Moon Run en Tune-Yards wel nummers in iTunes staan, maar ken het verder niet. :P
pi_128740101
The Silhouettes van het gelijknamige album is ook wel het proberen waard.

Omdat Nederlands :7
pi_128740816
Nu aan Sonic Youth voor het eerst.
pi_128740851
Pfff, wat was Werchter een feest. Grote namen gezien die ik dacht nooit meer mee te maken, kleine fijne dingen die precies zo waren als ik ze gehoopt had en zelfs de incidentele verrassing hier en daar. O+ En mooi weer, en goed gezelschap, zo zie ik het graag.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:14:55 #170
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128740881
quote:
99s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:13 schreef Kerftminister het volgende:
Daydream Nation?
pi_128740988
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:14 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Daydream Nation?
Ideale instapper he. :P
pi_128741085
quote:
99s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:13 schreef Kerftminister het volgende:
Nu pas :D Dat is toch ook muzikale opvoeding in dit topic?
pi_128741156
quote:
15s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:18 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Nu pas :D Dat is toch ook muzikale opvoeding in dit topic?
Tja zoals ik al eerder zei heb ik heel veel classics nog niet gehad, dat compenseer ik echter weer doordat ik heel veel onbekende shit ken. Probeer beiden nu wat bij te spijkeren. :D
  Moderator maandag 8 juli 2013 @ 23:29:49 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128741620
Heeft vampire weekend een nieuw album? :o dat is echt helemaal langs me heen gegaan :') de eerste twee albums zijn tof *O*

Iemand van hier nog naar Edward Sharpe & The magnetic Zeroes morgen? Ik mag weer recenseren *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_128741701
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:29 schreef MaJo het volgende:
Heeft vampire weekend een nieuw album? :o dat is echt helemaal langs me heen gegaan :') de eerste twee albums zijn tof *O*

Iemand van hier nog naar Edward Sharpe & The magnetic Zeroes morgen? Ik mag weer recenseren *O*
Vaker in dit topic posten, dan had je dat nieuwe album niet gemist denk ik :D :')

Sharpe is wel leuk :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')