Niet gezien. Was pas laat weg op main stage bij The National, omdat ik perse vrij vooraan wilde staanquote:
Algemene regel: Je bent nooit door muziek heen/klaar met muziek.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef debeterebob het volgende:
Ik ben door mijn muziek heen, dus ik ben Of Monsters And Men aan het luisteren
Dit geloof ik niet echt. Het was echt op het randje van te druk daar. De maximale capaciteit was wel echt bereikt. Slim ook dat ze het terrein van Pitch hebben gebruikt. Drukt voor beide festivals de kosten. Overigens een erg gaaf terrein, met mooie aankleding en goed eten (zelfde standjes als BKS en dus ook de Rollende Keukens). Die gashouder zelf, met het transformatorhuis etc zijn ook erg geschikt voor een festival (was er nooit eerder geweest).quote:Op maandag 8 juli 2013 21:22 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Die organisatiecapaciteit terugschroeven van 20.000 naar 8.000 en dan roepen dat het uitverkocht is
Ik heb het ook maar gelezenquote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef kciR het volgende:
Zo, late review. Vandaag niet achter een digitaal apparaat gezeten en in fokken op mn telefoon had ik geen zin..
[..]
Dit geloof ik niet echt. Het was echt op het randje van te druk daar. De maximale capaciteit was wel echt bereikt. Slim ook dat ze het terrein van Pitch hebben gebruikt. Drukt voor beide festivals de kosten. Overigens een erg gaaf terrein, met mooie aankleding en goed eten (zelfde standjes als BKS en dus ook de Rollende Keukens). Die gashouder zelf, met het transformatorhuis etc zijn ook erg geschikt voor een festival (was er nooit eerder geweest).
Het publiek was wel echt treurig, echt het DWDD publiek, jaartje of 40, mini tikkeltje alternatief, waarvan ongeveer de helft was nog nooit op een festival geweest. Ze kwamen echt voor de naam/ afkomst.
Ook wat foutjes van de organisatie; te weinig toiletten (lijkt tegenwoordig in te zijn), en verkeerd programmeren van de 'VARA highlights', zoals Giel's Singer/songwriter en DWDD recordings. Daar komt het publiek immers voor, zet die verdomme dan gewoon in een fatsoenlijke tent en niet op het een- na kleinste podium.. (Hierbij oordeel ik niet met mijn eigen smaak over deze acts, maar even uit logisch oogpunt gezien de drukte daar). Verder weleen mooie mix van muziek en randprogramma.
Ik heb gezien: The Kik (die hadden er zin in, was daardoor zeker vermakelijk), Parquet Courts (prima bandje met dansbare punkrock), Ali B (daar liepen we langs bij Leipe Mocro Flavor, dan moet je even naar binnen. Het leek wel een brugklasfeest). Daarna Hans Aarsman (vd Volkskrant, hij gaf een 'college' over het lezen van details in foto's en hoe die gebruikt worden voor manupulatie. Erg interessant en leuk verteld). Tijdens het eten Lianne La Havas gezeten, goede muziek bij deze zomerse temperaturen. De avond begonnen met Jungle By Night ( daar komt echt veel energie van het podium!), en aansluitend DWDD Recordings, wij gingen naar de eerste sessie met Anneke van Giersbergen, Ntjam Rosie (?) en Djurre de Haan. Anneke was echt gaaf, die had er zin in en wat een stem heeft die! De tweede sessie was beter met Eefje, Blaudzun en Marien Dorleijn, maar dat was tijdens Vampire Weekend..
Vampire Weekend was een mooie mix van hits, dat zijn er toch best wat en de beste nummers van hun laatste plaat. A-Punk blijft toch wel knallen live, maar Ya Hey heeft zeker dezelfde potentie, mits opgepakt door het grote publiek. Alleen dat publiek, toen ze klaar waren was de halve Gashouder leeg. Echt bizar!
Als afsluiter Ben Howard, die is volgens mij al eens eerder besproken hier. Hij heeft inderdaad zn hits als Keep Your Head Up, maar hij doet gewoon wat hij zelf wil. Alle nummers worden opgerekt met extra jamsessie en af en toe een climax of een meezingstukje. Topafsluiter, hoewel ik er vooraf mijn twijfels bij had (soort Damien Rice op BKS), de belichting en het feit dat het donker was (tent) hielp ook zeker bij aande sfeer.
Een te lang verhaal voor dit festival in een indie topic, maar ik ga niks verwijderenVampire Weekend en Ben Howard waren overduidelijk de hoogtepunten. En dan gaan mensen zeiken dat het te duur is, verdorie 45 euro. Dat kosten Triggerfinger, VW en Ben Howard los al en ze deden echt niet zuinig met de minuutjes.. Maar dit was wel een onetrick pony, ondanks dat het een enorme meevaller was, dat publiek trek ik echt niet..
Young The Giant en Half Moon Run ken ik, Deap Vally van naam.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef debeterebob het volgende:
Trouwens, wat voor mij onbekende albums aan het luisteren. Valt me allemaal niks tegen. O.a. Deap Vally, Young the Giant, Half Moon Run en Tune-YardsKennen jullie dit?
Ja, ik moet wel zeggen dat ik het last minut uitverkopen ook wel verdacht vond. Maar ik denk wel dat hier niets aan gelogen is.quote:
quote:
Vind je het wat?quote:Op maandag 8 juli 2013 22:37 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Young The Giant en Half Moon Run ken ik, Deap Vally van naam.
Nou, genoeg lui met blokken hasj op Pinkpop Classicquote:Op maandag 8 juli 2013 22:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]Altijd tegenvallend als er geen wietrokende cq pillenslikkende junkies, maar midlife crisis figuren rondwaren op een festival
quote:Op maandag 8 juli 2013 21:59 schreef jordyqwerty het volgende:
Wat vinden jullie hier van?
Ik moet het een beetje plaatsen
Young the Giant en Tune-Yards ken ik. Die eerste is leuk, die tweede is mwah.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef debeterebob het volgende:
Trouwens, wat voor mij onbekende albums aan het luisteren. Valt me allemaal niks tegen. O.a. Deap Vally, Young the Giant, Half Moon Run en Tune-YardsKennen jullie dit?
Ik kan het niet zo goed uit uit elkaar houden nogquote:Op maandag 8 juli 2013 22:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Young the Giant en Tune-Yards ken ik. Die eerste is leuk, die tweede is mwah.
De rest nog de moeite waard?
Van Half Moon Run en Tune-Yards wel nummers in iTunes staan, maar ken het verder niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef debeterebob het volgende:
Tja zoals ik al eerder zei heb ik heel veel classics nog niet gehad, dat compenseer ik echter weer doordat ik heel veel onbekende shit ken. Probeer beiden nu wat bij te spijkeren.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nu pasDat is toch ook muzikale opvoeding in dit topic?
Vaker in dit topic posten, dan had je dat nieuwe album niet gemist denk ikquote:Op maandag 8 juli 2013 23:29 schreef MaJo het volgende:
Heeft vampire weekend een nieuw album?dat is echt helemaal langs me heen gegaan
de eerste twee albums zijn tof
![]()
Iemand van hier nog naar Edward Sharpe & The magnetic Zeroes morgen? Ik mag weer recenseren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |