Merkwaardige vergelijking..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:16 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Voetbal is oorlog nemen zij iets te serieus.
Verwacht je ooit een oorlog tussen Amerika en China wanneer dit soort confrontaties zich blijven voordoen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die voorbeelden heb ik specifiek over Amerika opgezocht... en hangen ermee samen dat de VS nu eenmaal de laatste 100 jaar een bepalende internationale grootmacht geworden is, op wereldniveau zeker de laatste 65 jaar...
over diezelfde periode kun je ook een hoop misstanden vindenw aar de Sovjet Unie toen de rechten van andere landen misachtte en probeerde misbruik te maken, maar dat hield op halverwege de jaren tachtig tot begin jaren negentig (terugtocht uit Afghanistan van de sovjet-troepen)..
Dat de Sovjet Unie toen echter geen andere landen wilde bezetten hing ook ermee samen dat ze economisch op instortten stonden, en dat financieel niet onden bolwerken..
Wat betreft China is het zeker ook zo dat die momenteel hun invloedssfeer enorm aan het uitbreidden zijn.. waarbij de chinezen het nu heel bewust voorzien hebben op grondstofrijke gebieden in Afrika en andere 'derde-wereld-landen' (derde wereld is een term die uitgevonden is door Mao, en bedoeld een aparte machtsblok naast het kapitalistische wetsen (eerste wereld) en het Oostblok/Sovjet Unie (tweede wereld) te definieren)...
Bv de recente conflicten in Zuid-Soedan en Darfur regio, inclusief hoe lobbygroepen met grote financiele belanghebbennden erbij de publiciteit 'uitnutten', hadden een basis erin dat de amerikaanse én Chinese economische belangend aar duidelijk botsten (de Chinezen hadden net een belangrijke oliepijplijn vanuit Darfur naar de Rode Zee aangelegd, om daar extra olie te kunnen afnemen, en de amerikanen wilden dat vervolgens blokkeren)
Hun leger geeft ze dat recht.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:13 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Maar hoe ik het ook bekijk, Amerika is van grote invloed op al de benoemde oorlogen. Zegt dat niet iets over Amerika zelf? Wie geeft hun het recht om zich overal mee te bemoeien of zomaar oorlogen te starten om landen 'onder druk' te zetten.
Dat is dus wel een beetje van toepassing.quote:Op die manier doen ze zich al voor als wereldleider terwijl dat niet van toepassing is.
1. Omdat de informatie grotendeels onzin is.quote:Wat mij ook verbaasd is dat, als jullie fokkers deze informatie al allemaal weten (internet ook waarschijnlijk), hoe kan het dan dat bijvoorbeeld een land als China hier niets tegen doet?
Dat zijn wel meer landen niet. Echter is er niemand in de klas die de grote pestkop een duw durft terug te geven. En enigszins terecht.quote:Hun zullen het vast niet eens zijn met de manier waarop Amerika deze oorlogen uitlokt en zomaar landen begint aan te vallen.
Eigenlijk niet.. beiden hebben daarbij eerder niks te winnenen een hoop te verliezen, amerika zou met zn sterke marine en aanwezigheid in de Pacific en steunpunten in Japan, Zuid-Korea en mogelijk binnenkort wer in de Filipijnen de zee-zijde van china aardig eenvoudig kunnen blokkeren en dat zou China economisch grote schade doen, terwijl china gewoon op het moment continue economische groei nodig heeft om niet het gevaar te lopen op een zware recessie en 'ineenstortten' van hun op sterke groei gebaseerde economie...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Verwacht je ooit een oorlog tussen Amerika en China wanneer dit soort confrontaties zich blijven voordoen?
Weet je dat wel zeker?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
3. Omdat China qua militaire kracht niet in de buurt komt van Amerika.
China poepte een tijdje terug geloof ik hun eerste vliegdekschip uit, wat vooralsnog geeneens gebruikt zou worden als vliegdekschip. Wellicht heeft het chinese leger een grotere omvang, maar qua ervaring en technologie komt het nog niet in de buurt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:27 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker?
http://www.mapsofworld.co(...)gest-armies-map.html
China 1600000
USA 477800
Ik weet dat het aantal leden niet alles zegt maar ik verneem dat China net als bij heel veel technologie ook in het leger wellicht innovaties heeft?
Vreemd.. veel technologie komt toch van China uit. Nu zullen ze waarschijnlijk nooit behoefte aan een geavanceerd leger hebben gehad.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef ems. het volgende:
[..]
China poepte een tijdje terug geloof ik hun eerste vliegdekschip uit, wat vooralsnog geeneens gebruikt zou worden als vliegdekschip. Wellicht heeft het chinese leger een grotere omvang, maar qua ervaring en technologie komt het nog niet in de buurt.
Dan zijn deze statistieken wel interessant..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef ems. het volgende:
Veel technologie wordt geproduceerd in China. Dat betekent niet direct dat zij ook alles ontwerpen etc.
Nou, ze hebben een drijvend casco van Rusland gekocht wat ze daarna geschilderd hebben en voorzien hebben van wat apparatuur, waarvan ze een groot deel ook uit het buitenland moesten halen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef ems. het volgende:
[..]
China poepte een tijdje terug geloof ik hun eerste vliegdekschip uit, wat vooralsnog geeneens gebruikt zou worden als vliegdekschip. Wellicht heeft het chinese leger een grotere omvang, maar qua ervaring en technologie komt het nog niet in de buurt.
Volgens mij lopen er ook aardig wat disputen met betrekking tot gepatenteerde technologieen tegen chinese fabrikanten.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef ems. het volgende:
Veel technologie wordt geproduceerd in China. Dat betekent niet direct dat zij ook alles ontwerpen etc.
ik mis Noord Koreaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:39 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Dan zijn deze statistieken wel interessant..
http://www.mapsofworld.co(...)l-countries-map.html
Na de VS en China heeft NK het grootste leger.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:20 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Blijkbaar niet groot en/of gevaarlijk genoeg?
Antwoord:quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Dan moeten we meer oppassen voor de Jappen en Koreanen. Chinezen geef ik nog steeds op hun broek met gamesquote:Op zaterdag 13 juli 2013 03:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Antwoord:
drones. Israel als grootproducent en China doet ook mee. Ook de Turken, las ik net.
Zet 500.000 met Nintendo en PlayStation opgegroeide Chinese "whizzkids" achter de knoppen en ze kunnen de hele VS (die zelf met nog veel meer drones zijn) en rest van de wereld gekmaken.
Uiteindelijk is -zoals altijd- het volk het slachtoffer.
Wat je beschrijft moet kloppen, want de bevrijding in 1945 was niet de complete bevrijding, de ideologie is overduidelijk blijven doorgaan (ideologie is een bijna onzichtbare oorlog die woedt, bijna want er is een detail dat je wel kan zien, dat elk politiek onderwerp hetzelfde doet, zorgen voor strijd) Ook hetzelfde politieke systeem als toen (partijen, politici, propaganda, verkiezingen) is er nu nog steeds.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:18 schreef Riyakuya het volgende:
Wat mij echter opvalt is het volgende:
Hitler vlucht naar Argentinië. Een groot aantal Nazi geleerden worden door Amerika 'ontvoerd' en in Amerika zelf gebruik voor het ontwikkelen van o.a. het ruimte programma. Verder lijkt het er op dat Amerika in de laatste jaren (lees 40 jaar) niet geheel anders bezig is als het Nazi Duitsland. Ze voeren met iedereen oorlog zonder duidelijke reden en het word door heel de wereld geaccepteerd want ja, het is Amerika. Het land dat ons in de tweede wereldoorlog heeft 'gered' van de Duitsers. Ik wil niet teveel op details ingaan maar, kan het niet zijn dat de Duitsers al voor de tweede wereld oorlog onder invloed van Amerika stonden?
Ze zouden een perfect doelwit zijn. Een land met een volledig in elkaar gestorte economie, geen duidelijke leider en een volk dat alles zou doen om weer normaal te kunnen leven.
Wat ook frapant is om te weten is dat de Duitsers in de tweede wereldoorlog ook door Amerikaanse bedrijven gefinancierd werden. Onder andere Prescott Bush (de opa van George W. Bush) zou de Nazi's geld toegeschonken hebben. Tel daarbij op dat er ook verhalen zijn over een geheime, overkoepelende organisatie genaamd 'the illuminati' en je begint je langzaam af te vragen of de tweede wereldoorlog überhaupt wel ooit beeindigd was..
Wat is jullie mening hierover? Gaat dit denken te ver of zit er wellicht een stukje waarheid in?
Dat was een gerenoveerde schuit die ze van de Russen hebben overgenomen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef ems. het volgende:
[..]
De afstand China -> VS is nogal groot. De afstand Zuid-korea/Filipijnen -> China is veel kleiner. Daar heeft de VS dus nogal een voordeel bij. Al die Chinese drones moeten natuurlijk wel bij het gebied wat ze moeten observeren/bombarderen kunnen komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 03:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Antwoord:
drones. Israel als grootproducent en China doet ook mee. Ook de Turken, las ik net.
Zet 500.000 met Nintendo en PlayStation opgegroeide Chinese "whizzkids" achter de knoppen en ze kunnen de hele VS (die zelf met nog veel meer drones zijn) en rest van de wereld gekmaken.
Uiteindelijk is -zoals altijd- het volk het slachtoffer.
Vliegdekscheepje voor de kust van Californië en je knalt een hoop kapodt hoor. De VSAmerikanen hebben ook genoeg bases in de Pacific en elders.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:21 schreef Knarf het volgende:
[..]
De afstand China -> VS is nogal groot. De afstand Zuid-korea/Filipijnen -> China is veel kleiner. Daar heeft de VS dus nogal een voordeel bij. Al die Chinese drones moeten natuurlijk wel bij het gebied wat ze moeten observeren/bombarderen kunnen komen.
Hier was pas iets over op tv, niet over amerikaanse invloeden, maar gewoon indonesiers die toegaven dat ze in de jaren 60 bij doodseskaders zaten en alle communisten in het hele land hebben afgemaaktquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Klopt...
interssant is bv ook de ultrageheime Oorlogs-operatie van Amerika in Indonesie 1958 (die ze pas in de jaren negentig toegaven).. Operation HAIK.
Amerikaanse troepen met amerikaanse vliegtuigen ondersteunden rebellen die een oorlog voerden tegen het Indonesische leger... vreemd genoeg was Indonesie gewoon een bondgenoot en president Sukarno juist pro-VS. (het mocht ook niet bekend worden dat de VS deze oorlog deels voerden en hun vliegtuigen werden zwart geschilderd, mar alsnog viel en amerikaanse piloot in indonesische gevangenschap).
De amerikanen wilde hun bondgenoot Soekarno sterker onder druk zetten om harder op te treden tegen communistische invloed in zijn land en liet daarom een oorlog ontstaan om zo het leger meer macht en invloed te laten geven.
een erg twijfelachtig en eigenlijk milsukt project, dat veel meer schade had kunnen aanrichtten.. en na het deels mislukken en halsoverkop opzeggen van het hele project eheft de CIA en het amerikaane leger ook geprobeerd vrijwel alle documenten erover te vernietigen (wat behoorlijk gelukt lijkt te zijn, omdat het idd erg lastig is er documentatie-materiaal over te vinden in allerhande archieven, ook waar deze al vrijgegeven zijn)
Ik denk dat er bedoeld word, zonder DE echte reden.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, eh, hoezo zonder duidelijke reden?
Als je dan toch nooit oplet, moet je niet gaan denken dat je hersenspinsels interessant zijn voor andere mensen...
Doe nou eerst eens gewoon je huiswerk voordat je theorieën gaat bedenken en publiceren.
Het leger geeft ze dat recht? Waar heb jij gestudeerd, dictatorschool?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Hun leger geeft ze dat recht.
[..]
Dat is dus wel een beetje van toepassing.
[..]
1. Omdat de informatie grotendeels onzin is.
2. Omdat de informatie vaak niet geverifieerd is.
3. Omdat China qua militaire kracht niet in de buurt komt van Amerika.
4. Omdat ze het wel best vinden.
[..]
Dat zijn wel meer landen niet. Echter is er niemand in de klas die de grote pestkop een duw durft terug te geven. En enigszins terecht.
Nee, logica. Ze hebben het grootste leger dus ze kunnen shit flikken. "Recht" is een relatieve term die niet zoveel betekent.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:43 schreef alweereennaampie het volgende:
[..]
Het leger geeft ze dat recht? Waar heb jij gestudeerd, dictatorschool?
Ervanuitgaand dat vóór NSA nooit gespioneerd werd. Wat, denk je dat dat pas iets is van de laatste jaren?quote:De status van wereld leider, is ze eerst gegund, wij waren U$Ablind.
Nu wij anders piepen, is ineens de hele wereld mogelijk terrorist, geen toeval hier hoor.
ok.quote:Ik denk dat Uw claim:
"1. Omdat de informatie grotendeels onzin is.
2. Omdat de informatie vaak niet geverifieerd is."
Opgaat voor de U$A, de conspiracy nuts hebben inmiddels vaker gelijk gekregen dan de officiële statements van U$A
quote:Op maandag 22 juli 2013 12:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, logica. Ze hebben het grootste leger dus ze kunnen shit flikken. "Recht" is een relatieve term die niet zoveel betekent.
Dat maakt het nog niet legaal.
Hitler probeerde het ook.
[..]
Ervanuitgaand dat vóór NSA nooit gespioneerd werd. Wat, denk je dat dat pas iets is van de laatste jaren?
Eun nee spioneren is al zo oud als de mensheid zelf, apie ziet, apie doet.
De grote en schaal waarop het nu gebeurt is het gootste verschil, en gevaar.
Misbruik kan erg makkelijk zeg maar, zeker met geheime diensten.
[..]
ok.
Heel verhaal. Maar het is heel simpel om de juiste volgorde te begrijpen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:32 schreef alweereennaampie het volgende:
[..]
Ik denk dat er bedoeld word, zonder DE echte reden.
Inmiddels is het duidelijk dat het gaat om landjepik, gronstoffen en controlle.
Heeft allemaal weing te maken met communisme, kapitalisme, terrorisme en democratie.
Vrede brengen zeggen ze altijd, doen ze met bommen granaten om het land vervolgens in puin achter te laten, Is DAT vrede?
[knip]
Inderdaad. Zij hebben het sterkste leger, en dus het recht van de sterkste.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
quote:
----------------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 5 juli 2013 12:13 schreef Riyakuya het volgende:
[..]
Maar hoe ik het ook bekijk, Amerika is van grote invloed op al de benoemde oorlogen. Zegt dat niet iets over Amerika zelf? Wie geeft hun het recht om zich overal mee te bemoeien of zomaar oorlogen te starten om landen 'onder druk' te zetten.
----------------------------------------------------------------------------------------
Hun leger geeft ze dat recht.
Mee eens.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heel verhaal. Maar het is heel simpel om de juiste volgorde te begrijpen.
Wat was er eerder: ongerechtigheid of recht?
Al die dingen die op -isme eindigen zijn nieuwe dingen. Dingen die bedacht zijn om een excuus te hebben voor al die miljoenen jaren oude zaken als landjepik, grondstoffenpik, etc. etc.
Vroeger werden al die kwalijke zaken gedaan uit naam van een geloof. Tegenwoordig worden ze gedaan uit naam van een politieke overtuiging (en ook het geloof, want je moet alle medestanders nemen die je kunt krijgen).
Allemaal excuses om dingen van mensen af te pakken zonder met hen te hoeven samenwerken.
Dus jouw verhaal is exact verkeerd om. Die 'echte' reden is gewoon altijd 'controle over grondstoffen'. Waarbij ik onder grondstoffen ook 'arbeid' schaar.
Al de rest is gewoon een verklaring om maar geen last van het geweten te krijgen.
Ik mag leien dat Bush 's nachts geen oog dicht doet. Want als hij wel fatsoenlijk slaapt na al die honderdduizenden doden die hij op zijn geweten heeft, dan is hij een gewetenloze psychopaat.
Anyway, Amerikaanse soldaten worden opgeleid tot psychopaat, als ze het niet al zijn om mee te beginnen. De president is baas over het leger. Dus Bush is opperpsychopaat. Obama net zo goed.
Zozo, je beweert nogal wat. Denk je zo over alle soldaten en wereldleiders of alleen maar over Amerika?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heel verhaal. Maar het is heel simpel om de juiste volgorde te begrijpen.
Wat was er eerder: ongerechtigheid of recht?
Al die dingen die op -isme eindigen zijn nieuwe dingen. Dingen die bedacht zijn om een excuus te hebben voor al die miljoenen jaren oude zaken als landjepik, grondstoffenpik, etc. etc.
Vroeger werden al die kwalijke zaken gedaan uit naam van een geloof. Tegenwoordig worden ze gedaan uit naam van een politieke overtuiging (en ook het geloof, want je moet alle medestanders nemen die je kunt krijgen).
Allemaal excuses om dingen van mensen af te pakken zonder met hen te hoeven samenwerken.
Dus jouw verhaal is exact verkeerd om. Die 'echte' reden is gewoon altijd 'controle over grondstoffen'. Waarbij ik onder grondstoffen ook 'arbeid' schaar.
Al de rest is gewoon een verklaring om maar geen last van het geweten te krijgen.
Ik mag leien dat Bush 's nachts geen oog dicht doet. Want als hij wel fatsoenlijk slaapt na al die honderdduizenden doden die hij op zijn geweten heeft, dan is hij een gewetenloze psychopaat.
Anyway, Amerikaanse soldaten worden opgeleid tot psychopaat, als ze het niet al zijn om mee te beginnen. De president is baas over het leger. Dus Bush is opperpsychopaat. Obama net zo goed.
Er zijn veel 'messed-up' jonge mensen die komen terug in t UK en hier ook.....zeker weten.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zozo, je beweert nogal wat. Denk je zo over alle soldaten en wereldleiders of alleen maar over Amerika?
Dat denk ik ook. Jonge mensen waar ook ter wereld.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn veel 'messed-up' jonge mensen die komen terug in t UK en hier ook.....zeker weten.
Heb jij zelf ook in het leger gezeten dan?quote:Op maandag 22 juli 2013 18:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er zijn veel 'messed-up' jonge mensen die komen terug in t UK en hier ook.....zeker weten.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb jij zelf ook in het leger gezeten dan?
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb jij zelf ook in het leger gezeten dan?
hij kwam niet door psychologische test?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat is hierop uw antwoord, gij terugkaatsende man?
Is niet van belang.....maar ik zou zeker liever naar t gevangenis dan in t leger.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat is hierop uw antwoord, gij terugkaatsende man?
Waarschijnlijk niet nee,gelukkig.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
hij kwam niet door psychologische test?
ik mocht zelf helaas niet ivm knie..en enkel..
jup, helaas mocht ik niet.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee,gelukkig.
Jij zal perfect passen.
nee hoor, ook in de VS hebben ze bepaalde regels.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij zal perfect passen.
In t VS nemen ze alles en nog wat - maakt niet uit wie - nobody wants to join up anymore.
Not nice and uncalled forquote:Op maandag 29 juli 2013 11:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij zal perfect passen.
In t VS nemen ze alles en nog wat - maakt niet uit wie - nobody wants to join up anymore.
quote:
ja, vooroordelen bestaan, maar op de persoon is niet nodigquote:Op maandag 29 juli 2013 12:18 schreef theguyver het volgende:
[..]maakt niet uit lavenderr, beetje bevooroordelen, vind ik niet erg hoor..
als hij die impressie van mij heeft omdat wij makke schaapies zijn..
so be it.
mijn conclussie over deze user is dat hij..
beetje realiteit tekort heeft
agh joh laat m lekker.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
ja, vooroordelen bestaan, maar op de persoon is niet nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |