Hobo'squote:Op zondag 7 juli 2013 23:23 schreef wolferl het volgende:
Op de valreep afscheid nemen van een beladen week.
Prachtig werk van Albinoni, je zou haast niet denken dat het ouder dan Bach's werken is.
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:12 schreef wolferl het volgende:
Ik heb trouwens een leuk idee, moet even kijken of het gaat werken. Maar het is een leuk iets om het topic een beetje levend te houden.
Zo nu en dan een nummer van Metallica ertussendoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:12 schreef wolferl het volgende:
DINSDAG.
Ik heb trouwens een leuk idee, moet even kijken of het gaat werken. Maar het is een leuk iets om het topic een beetje levend te houden.
Erg mooie documentaire. Wekte spontaan mijn interesse voor Mahlerquote:Bloed, zweet en concerten. Strijkers van het Concertgebouworkest kiezen hun favoriete concertfragmenten.
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:30 schreef wolferl het volgende:
Er wordt heel hard gewerkt aan de gedroomde OP design, met veel dank aan shiznuts (verantwoordelijk voor hele grote OP designs op FOK!).
Ik heb zijn eerste ontwerp meteen omarmt, het ziet er heel gelikt uit.
Ziet er zeer goed uit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 17:01 schreef wolferl het volgende:
Dit is hem dan, onze eigen OP Design. Ontworpen door SHIZNUTS
[ afbeelding ]
In dit topic worden klassieke muziekstukken besproken en de allermooiste klassieke muziekstukken gedeeld. Aangezien dit de enigste topic is waar we deze muziek bespreken, zou het zeer op prijs worden gesteld om geen andere muziek genre's te bespreken.
[ afbeelding ]
Johann Sebastian Bach
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MET GROTE DANK AAN SHIZNUTS
Ja. Het is eigenlijk Horizons van Genesis, maar de beginmelodie is gebaseerd op de eerste Cello Suite van Bach.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:04 schreef starla het volgende:
Volgens mij moet dat de Suite No.1 in G majeur van JS Bach (BWV 1007: prelude) voorstellen, maar het gitaarspel laat een beetje te wensen over
Ik ben Monteverdi fanquote:
quote:
Ik speel met mezelf, telt dat ook?quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:04 schreef Operc het volgende:
Zijn er onder de vaste gasten in dit topic ook veel mensen die zelf spelen?
Heel even twijfelde ik of ik moest uitleggen dat ik bedoelde of er mensen zijn die een muziekinstrument bespelen, waarbij de eigen fluit logischerwijs niet meetelt. Ik besloot dat dat niet nodig zou zijn in een topic over klassieke muziek, maar goed, ieder mens maakt fouten blijkbaarquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik speel met mezelf, telt dat ook?
Ik vind de Beethoven vertolkingen van Wilhelm Kempff eerlijk gezegd het beste. Een Duitse pianist van de klassieke school. Streng, vroom, niet overdreven of extravagant piano spel. Neutraal ten allen tijde. Dat vind ik mooi bij Beethoven.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:57 schreef Gewas het volgende:
Wat een geweldige pianist was Wilhelm Kempff.
Ligt eraan wat er uit de fluit komt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik speel met mezelf, telt dat ook?
Je gaat vrij voortvarend te werk ja.quote:
Ik vind dat nogal F#.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik speel niet zo zeer de fluit, maar ik ben meer bezig met de noten tijdens mijn spel.
Two drums and a cymbal fall off a cliff: Badum Tsj!quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hoe noem je twee gitaristen die unisono spelen?
Contrapunt..
quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hoe noem je twee gitaristen die unisono spelen?
Contrapunt..
quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Two drums and a cymbal walk off a cliff: Badum Tsj!
Hehehe, oh oude, flauwe, muziekgrapjesquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:24 schreef starla het volgende:
[..]
Tijdens mijn crematie wil ik graag een nummer in Ab mineur.
Nu 'alleen' nog piano en gitaar dus? Tofquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
[..]
Hehehe, oh oude, flauwe, muziekgrapjes
Wat krijg je als je een Eb klarinet verbrandt? Een Ab klarinet
Wat is de overeenkomst tussen altviolen in een symphonieorkest en urineren in een wet-suit? Je hoort er niets van, maar het voelt wel lekker warm..
Maar goed, aangezien ik het niveau van dit topic nu zo drastisch omlaag heb gegooid zal ik maar antwoord geven op je vraag Operc. Ben zelf op altsax begonnen, ong. 6 jaar lang gespeeld. Daarna op piano/toetsen overgestapt en uiteindelijk ook gitaar er bij gaan spelen.
Zal zo eens een stukje posten dat ik geïmproviseerd heb in de stijl van Chopin's walsjes .
Ja, ik heb de altsax al heel lang niet meer aangeraakt. Mijn pa is klassiek opgeleid musicus, docent en dirigent, en die geeft met mijn oude altsax lessen. Dus ik heb niet zo'n zin meer om dat door hem afgelebberde mondstuk in mijn mond te nemen .quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Nu 'alleen' nog piano en gitaar dus? Tof
Klinkt fijn!quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Hier, zat een keer te kloten achter de piano en een beetje te pielen in de stijl van Chopin's walsjes:
https://soundcloud.com/me(...)-for-the-fallen-more
Thanksquote:
Dat klinkt zeer oke!quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Hier, zat een keer te kloten achter de piano en een beetje te pielen in de stijl van Chopin's walsjes:
Dit is ook altijd een van mijn favoriete stukken van Beethoven geweest. Al vanaf het eerste moment dat ik het hoorde.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Thanks
Dit gedeelte uit deze piano sonate van Beethoven vind ik ook erg mooi:
Vivace alla marcia, heerlijk springerig.
Ik speel alleen akoestische gitaar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:04 schreef Operc het volgende:
Zijn er onder de vaste gasten in dit topic ook veel mensen die zelf spelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben de rest nog aan het oefenen...
quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:38 schreef starla het volgende:
Glenn Could bewijst maar eens dat genialiteit en gekheid dicht bij elkaar liggen
Glenn Gould is echt dé Bach vertolker voor veel mensen. Maar tevens een hele rare vogel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:04 schreef Gewas het volgende:
Als jullie grapjes over noten/toonsoorten maken snap ik het niet... Hebikweinigverstandvan.
Vandaag ga ik de Art of Fugue weer luisteren.
Welke van de 24?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Glenn Gould is echt dé Bach vertolker voor veel mensen. Maar tevens een hele rare vogel.
Deze prelude vind ik mooi, de fuga die volgt ook trouwens:
Ik wilde net typen ''diegene die ik gelinkt heb..'' maar ik zie net met m'n duffe kop dat ik niks gelinkt heb . Moment. En idd, ik vind zelf oude muziek (renaissance/barok) op klavecimbel ook mooier tbh.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef starla het volgende:
[..]
Welke van de 24?
Toch prefereer ik deze op de klavecimbel.
Ja, maar dat zijn 24 preludes met opeenvolgende fuga's, dus welke van de 24 vind je nu zo mooi?quote:
De prelude en de fuga die volgt. Ik heb gelinkt naar het begin van de prelude die ik mooi vind/bedoel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:36 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn 24 preludes met opeenvolgende fuga's, dus welke van de 24 vind je nu zo mooi?
Ah ok, No. 2 in C mineur, zeker mooi.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
De prelude en de fuga die volgt. Ik heb gelinkt naar het begin van de prelude die ik mooi vind/bedoel.
Yesh. Dit zou ik nou mathematische muziek noemen, vanwege de stricte compositieregels in de renaissance en barok. In het kader van dit topic: MUZ / Mathematische muziekquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:39 schreef starla het volgende:
[..]
Ah ok, No. 2 in C mineur, zeker mooi.
Hehe, ja, die regels zijn niet te zuinig. Maar ik kan ook wel componisten waarderen die echt schijt hebben aan al die regels. C. Gesualdo knalt er in maat 7 meteen een tritone inverval in. Die comments ook: 'shocking dissonance at 4:43' (een kleine secunde).quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Yesh. Dit zou ik nou mathematische muziek noemen, vanwege de stricte compositieregels in de renaissance en barok. In het kader van dit topic: MUZ / Mathematische muziek
Haha, in maat 4 ook al een D #5 (overmatige 5) akkoord. Ook niet erg gewoon voor die tijd .quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:02 schreef starla het volgende:
[..]
Hehe, ja, die regels zijn niet te zuinig. Maar ik kan ook wel componisten waarderen die echt schijt hebben aan al die regels. C. Gesualdo knalt er in maat 7 meteen een tritone inverval in. Die comments ook: 'shocking dissonance at 4:43' (een kleine secunde).
Ja idd. Die gast was echt een maniakaal musicus, maar des te briljant. Hij heeft ook in de bak gezeten voor moord en er gaan geruchten dat hij niet vies was van SM-spelletjesquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha, in maat 4 ook al een D #5 (overmatige 5) akkoord. Ook niet erg gewoon voor die tijd .
Ben jij dit? die speeltquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Nou is het aparte van Bach wel juist dat het op een heel scala aan instrumenten goed klinkt (tot bij wijze van spreken een 10j oude gsm toe).quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:43 schreef wolferl het volgende:
Ik prefereer overigens onze Good Old Ton Koopman, als Bach vertolker. Met zijn identieke instrumenten zoals Bach het bedoeld heeft.
Jawohl, das bin ich .quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:53 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ben jij dit? die speelt
Want het is echt onwijs goed.
Bach schreef zijn muziek niet voor moderne piano (bestond niet oke ) maar Koopman laat het werk, inclusief de instrumenten intact. Dat kan ik erg waarderen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:01 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Nou is het aparte van Bach wel juist dat het op een heel scala aan instrumenten goed klinkt (tot bij wijze van spreken een 10j oude gsm toe).
Bovendien is het maar de vraag of je zinnig kunt spreken over 'zoals Bach het bedoeld heeft'. Zo zijn de cellosuites vermoedelijk uit stukken voor luit ontstaan - wat overigens een schijnbare reden is dat ze ook op gitaar zeer goed te pruimen zijn.
Ik kan Koopman erg waarderen, m'n pa z'n platenkast stond er vol mee.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:23 schreef wolferl het volgende:
[..]
Bach schreef zijn muziek niet voor moderne piano (bestond niet oke ) maar Koopman laat het werk, inclusief de instrumenten intact. Dat kan ik erg waarderen.
Ik heb ooit eens gelezen dat als Bach de moderne piano (zoals wij hem nu kennen) had gehoord, dat hij dat erg zou waarderen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:27 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ik kan Koopman erg waarderen, m'n pa z'n platenkast stond er vol mee.
Maar ik heb op zich wel voorbeelden van uitvoeringen die afwijken van waarvoor Bach het (schijnbaar) schreef, zo heb ik geen uitvoering van de cellosuites kunnen vinden waarop de 'vreemde' prelude van de 4e suite zo begrijpelijk klinkt als bij deze gitarist.
Beetje speculeren natuurlijk, maar Bach heeft natuurlijk wel in de late Barok de fortepiano gespeeld wat hem uiteindelijk wel beviel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:29 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens gelezen dat als Bach de moderne piano (zoals wij hem nu kennen) had gehoord, dat hij dat erg zou waarderen.
Bach werkt onwijs goed op de klassieke gitaar. Ben sinds gister deze video aan het bekijken:quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:27 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ik kan Koopman erg waarderen, m'n pa z'n platenkast stond er vol mee.
Maar ik heb op zich wel voorbeelden van uitvoeringen die afwijken van waarvoor Bach het (schijnbaar) schreef, zo heb ik geen uitvoering van de cellosuites kunnen vinden waarop de 'vreemde' prelude van de 4e suite zo begrijpelijk klinkt als bij deze gitarist.
Koel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Bach werkt onwijs goed op de klassieke gitaar. Ben sinds gister deze video aan het bekijken:
Ongelooflijk wat deze man met z'n gitaar doet.
Ja fantastisch. Hij heeft heel veel vertolkingen van Bach gemaakt. Toch vind ik Bach op de gitaar wat kracht tekort komen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:13 schreef Gewas het volgende:
[..]
Bach werkt onwijs goed op de klassieke gitaar. Ben sinds gister deze video aan het bekijken:
Ongelooflijk wat deze man met z'n gitaar doet.
Ik denk dat het heel mooi zal klinken op cello.quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:20 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Koel.
Nou wacht mij de uitdaging om dit voor solo-cello te arrangeren.
Vind je dat alleen van deze opname of in het algemeen? Hij speelt wel best 'zacht' ja. Ik heb Jesu Joy ook van Steve Hackett en die speelt het met wat meer kracht. Staat helaas niet op Youtube.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:28 schreef starla het volgende:
[..]
Ja fantastisch. Hij heeft heel veel vertolkingen van Bach gemaakt. Toch vind ik Bach op de gitaar wat kracht tekort komen.
Toch in het algemeen ook.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:46 schreef Gewas het volgende:
Vind je dat alleen van deze opname of in het algemeen? Hij speelt wel best 'zacht' ja. Ik heb Jesu Joy ook van Steve Hackett en die speelt het met wat meer kracht. Staat helaas niet op Youtube.
Wat vind/vond je ervan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:41 schreef jasper1991 het volgende:
Die naam Kempff ga ik onthouden. Misschien gaat hij ook nog in de CD-kast komen, maar dat moeten de downloads uit gaan wijzen.
Knap gedaan. Heel moderne klassieke muziek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:14 schreef BaajGuardian het volgende:
Zelf even gemaakt gister:
http://www.newgrounds.com/audio/listen/545089
thxquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:25 schreef wolferl het volgende:
[..]
Knap gedaan. Heel moderne klassieke muziek.
Graag gedaanquote:
Ik ben in andere werken weleens vergeleken met philip glass maar daar werd ik niet vrolijk van xDquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:31 schreef wolferl het volgende:
[..]
Graag gedaan
Het heeft wat weg van John Cage-achtige piano muziek.
Philip Glass is te deprimerend.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik ben in andere werken weleens vergeleken met philip glass maar daar werd ik niet vrolijk van xD
(ik maak ook soundtracks en chiptunes trouwens)
Mwa, niet als in hanszimmerorchestraal of hanszimmerstatischehoorndieje10xhoortherhalen nee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Philip Glass is te deprimerend.
Maar maak je ook film soundtracks?
Zimmer...ik ben meer van Ennio Morricone.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:51 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mwa, niet als in hanszimmerorchestraal of hanszimmerstatischehoorndieje10xhoortherhalen nee.
Soms klassiek soms hybride, heb 10+ soundtrack albums iig, en ook zoiets aan chiptune albums.
In totaal nu online meer dan 500 nummers, in totaal gemaakt het dubbele wel denk ik.
Nou op zn zachtst gezegd heb ik geen respect voor hans zimmer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:52 schreef wolferl het volgende:
[..]
Zimmer...ik ben meer van Ennio Morricone.
Hans Zimmer kan vooral goed hetzelfde riedeltje c.q. zijn succesformule telkens weer opnieuw toepassen. Eeen beetje spannende drum pads loopen als fundering. Vervolgens een Omnisphere synth bass loopen voor nog meer sfeer. Vervolgens een spannende lead door een solo hoorn laten spelen om dat vervolgens weer te onderbouwen met spannende arpeggio's van de 1e/2e violen en de alt-violen terwijl de trombones en de lagere strijkers het akkoordenwerk verzorgen..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou op zn zachtst gezegd heb ik geen respect voor hans zimmer.
Hier heb je trouwens 3 voorbeelden van uiteenlopende soundtrack muziek van me:
http://www.newgrounds.com/audio/listen/510058
Een van de 2 eindnummers van mn 'The many faces of [3]' album.
http://www.newgrounds.com/audio/listen/435173
Eindnummer van een donker sprookje genaamd The nightmare of lighter darker.
http://www.newgrounds.com/audio/listen/543921
Mijn entry voor een audio deathmatch competitie die vannacht beslist word voor ronde 1 (veel talent in die competitie dus als ik ronde 1 doorkom hiermee krijg ik het moeilijk)
-
Ik kom geregeld hele mooie werken tegen van andere independant klassieke componisten trouwens, laatst nog op soundcloud ene kosei-owb die mijn werk mooi vond en toen luisterde ik ook even wat van hem.
Ik krijg anuskramp van zoveel spanningen, maar ik vind het ergste dat als hans zimmer een scheet laat de halve wereld ook met dat zelfde geluid scheten begint te laten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hans Zimmer kan vooral goed hetzelfde riedeltje c.q. zijn succesformule telkens weer opnieuw toepassen. Eeen beetje spannende drum pads loopen als fundering. Vervolgens een Omnisphere synth bass loopen voor nog meer sfeer. Vervolgens een spannende lead door een solo hoorn laten spelen om dat vervolgens weer te onderbouwen met spannende arpeggio's van de 1e/2e violen en de alt-violen terwijl de trombones en de lagere strijkers het akkoordenwerk verzorgen..
Weet je wat het is? Wat hij doet werkt gewoon geweldig goed . Ik bedoel, ik en BaajGuardian kijken er zo doorheen, maar de melodieën die hij gebruikt zijn altijd lekker dramatisch en spannend. En hij moet uren aan muziek schrijven, dan is het op een gegeven moment natuurlijk ook wel lekker makkelijk als je gewoon iets gevonden hebt wat jij lekker vindt werken en wat een succesformule is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:51 schreef starla het volgende:
En de ironie is dat hij beroemder is dan heel Fok bij elkaar...
Doet ie toch iets goed.
Precies, én hij DOET het goed.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Weet je wat het is? Wat hij doet werkt gewoon geweldig goed .
Tsja, waar kijk je niet doorheen? Door een loden deur misschien. Elke componist heeft zo zijn muzikale eigenschappen. Zelfs door Bach valt heen te kijken. Bij de ene componist moet je misschien alleen iets langer kijken. Doet niets af aan de de muzikale waarde. Een complex stuk is niet per se compositorisch beter of mooier.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:55 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik bedoel, ik en BaajGuardian kijken er zo doorheen, maar de melodieën die hij gebruikt zijn altijd lekker dramatisch en spannend.
Tja, Hans Zimmer doet iets wat veel andere componisten die minder beroemd of niet beroemd zijn, ook kunnen en doen. Daarom is hij een beetje een gevoelig onderwerp.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:03 schreef starla het volgende:
Tsja, waar kijk je niet doorheen? Door een loden deur misschien. Elke componist heeft zo zijn muzikale eigenschappen. Zelfs door Bach valt heen te kijken. Bij de ene componist moet je misschien alleen iets langer kijken. Doet niets af aan de de muzikale waarde. Een complex stuk is niet per se compositorisch beter of mooier.
Daar maak je een denkfout, een complex stuk is juist wel compositorisch beter, mooier is subjectief natuurlijk. Bach is een grootheid niet omdat hij 'leuke muziekjes maakte' maar omdat zijn werk wiskundig correct is (en daar op gecomponeerd is), de gulden snede/ratio etc zegt je mischien niets?quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:03 schreef starla het volgende:
[..]
Precies, én hij DOET het goed.
[..]
Tsja, waar kijk je niet doorheen? Door een loden deur misschien. Elke componist heeft zo zijn muzikale eigenschappen. Zelfs door Bach valt heen te kijken. Bij de ene componist moet je misschien alleen iets langer kijken. Doet niets af aan de de muzikale waarde. Een complex stuk is niet per se compositorisch beter of mooier.
Ja dus? Beroemdheid is toch geen afspiegeling van de muzikale waarde? Dat staat volledig los van elkaar. Bij een niemendalletje als Hoe van Nielson en Miss Montreal gaan meer belletjes rinkelen tegenwoordig dan van een gemiddelde fuga van Bach. Boeien. Ik bedoel, welke 8-jarige die je een banjo in de handen duwt kan dat niet bedenken?quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, Hans Zimmer doet iets wat veel andere componisten die minder beroemd of niet beroemd zijn, ook kunnen en doen. Daarom is hij een beetje een gevoelig onderwerp.
Mensen doen hem na, dat is wat anders, en imo is het ongelovelijk saai en weinig creatief. Dertien in een dozijn muziek dus. Maar hans zimmer bediend zich zelf ook inderdaad van gemak, en dingen die hem toegeschreven zijn zijn echt niet zijn uitvinding zoals ik al zei maakte ik al muziek met statische hoorns zoals je de afgelopen 5 jaar in werkelijk ALLE actie(en sommige science fiction) films hebt gehoord, vooral in alle trailers.. lang voordat hij dat deed.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, Hans Zimmer doet iets wat veel andere componisten die minder beroemd of niet beroemd zijn, ook kunnen en doen. Daarom is hij een beetje een gevoelig onderwerp.
Gaat me hierom:quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:10 schreef starla het volgende:
[..]
Ja dus? Beroemdheid is toch geen afspiegeling van de muzikale waarde? Dat staat volledig los van elkaar. Bij een niemendalletje als Hoe van Nielson en Miss Montreal gaan meer belletjes rinkelen tegenwoordig dan van een gemiddelde fuga van Bach. Boeien. Ik bedoel, welke 8-jarige die je een banjo in de handen duwt kan dat niet bedenken?
Ik vind componisten afrekenen op hun bekendheid altijd een beetje rieken naar afgunst.
Hij mag best beroemd zijn, maar mensen moeten niet denken dat hij een geweldig componist of arrangeur is. Kijk bijvoorbeeld naar John Williams. Dat is een man van de ware muziek, een muzikant en orchestrator in hart en nieren. John Williams is een geweldig arrangeur en componist.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mensen doen hem na, dat is wat anders, en imo is het ongelovelijk saai en weinig creatief. Dertien in een dozijn muziek dus. maar je hebt hele volksstammen die doen alsof hij een briljante god van de moderne muziek is.
Een complex stuk kan compositorisch erg rommelig in elkaar zitten. Ik kan lukraak 365 noten op een rij spelen gespeeld in sextolen, daar een polyritmische structuur onderzetten van 3/4, 27/8, 5/16 en 4/4, met daaronder 12 verschillende instrumenten die tegelijk 12 verschillende akkoorden spelen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Daar maak je een denkfout, een complex stuk is juist wel compositorisch beter
Voorbeeld, en dit nummer is niet waar ik het over had maar ik gebruik het hier ook (op een fatsoenlijkere manier dan zimmer, want hij gebruikt enkel dat fucking geluid 20x achter elkaar zonder enige bespeling)quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mensen doen hem na, dat is wat anders, en imo is het ongelovelijk saai en weinig creatief. Dertien in een dozijn muziek dus. Maar hans zimmer bediend zich zelf ook inderdaad van gemak, en dingen die hem toegeschreven zijn zijn echt niet zijn uitvinding zoals ik al zei maakte ik al muziek met statische hoorns zoals je de afgelopen 5 jaar in werkelijk ALLE actie(en sommige science fiction) films hebt gehoord, vooral in alle trailers.. lang voordat hij dat deed.
Ik ga even youtuben en zoek even naar een compilatie, ik kan niet de enige zijn die blauwe plekken op zn kont krijgt van het statisch gebruik van die hoorns.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:22 schreef samthegreat5 het volgende:
Hehe, Baaj. Ik snap wat je bedoelt. Ik ben nu ook even bezig om een echt typisch voorbeeldje van Hans Zimmeriaanse muziek op te nemen. Ben even met de spiccato strijkers bezig.
De onderste allinea was de enige die je had hoeven postten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:26 schreef starla het volgende:
Misschien moeten jullie anders even een ander topic openen hierover als het jullie zo bezighoudt.
Kunnen jullie naar hartenlust jullie eigen werk posten dat uiteraard vele malen beter is dan wat Hans Zimmer heeft gedaan.
Zullen we het hier gewoon weer hebben over klassieke muziek én de mooiste stukken? Dit is niet het lelijke stukken-topic.
Met uitzondering van dat laatste stukjequote:Op zondag 4 augustus 2013 01:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De onderste allinea was de enige die je had hoeven postten.
In het geval dat jullie je eigen werk beschouwen als: de mooiste klassieke stukken.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De onderste allinea was de enige die je had hoeven postten.
Mooi is subjectief nogmaals.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:30 schreef starla het volgende:
[..]
In het geval dat jullie je eigen werk beschouwen als: de mooiste klassieke stukken.
Klopt, en jouw muziek vind ik niet mooi.quote:
Je mag je additute ook gewoon laten hoor.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:32 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, en jouw muziek vind ik niet mooi.
Nu weer on topic?
Dit bedoelde ik eigenlijk niet met die hoorn. Ik bedoelde die uitgekauwde hoornmelodieën die je altijd hoort gebackupt met van die wardrum pads in een loop. Doong-KA Doong-KA! Etc. Grote wardrums met accenten op de 2 en 4. Dan een heroïsche hoornmelodie eroverheen. Terwijl de strijkers een contra-melodie spelen, in unisono spelen met de hoorn, en de fundering verzorgen in de vorm van liggende akkoorden of meestal arpeggios.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat was snel:
En ik zit dus in een broeinest aan componisten op newgrounds he, en daar heb je dus ook dus heel veel mensen die dit dus maken, en dan ook de 'epic' variant zoals ze hans zimmer muziek uberhaupt noemen.. (gelukkig niet alleen dit soort types)
Maar dit (yt filmpje) hoor je dus tegenwoordig in zowat alle godvergeten films en ik word er niet goed van.
Ik weet wel wat je bedoelde, dat noemt men dus 'epic' orchestraal, ik postte verder gewoon wat ik bedoelde ter verduidelijking.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:48 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik eigenlijk niet met die hoorn.
Ok, duidelijk. De rest van de post is verder omdat ik het Starla wilde uitleggen, en voor andere geïnteresseerden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik weet wel wat je bedoelde, dat noemt men dus 'epic' orchestraal, ik postte verder gewoon wat ik bedoelde ter verduidelijking.
Ik ben ook de laatste die zal beweren dat Hans Zimmer nu een ongelofelijk geweldige componist is, dus daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Dat gebash alleen komt wat pathetisch op mij over. That's all.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:53 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. De rest van de post is verder omdat ik het Starla wilde uitleggen, en voor andere geïnteresseerden.
Je hebt mijn ongelooflijk uitgebreide post toch wel echt gelezen en mijn linkjes geklikt? Anders voel ik mijn moeite voor nietsquote:Op zondag 4 augustus 2013 01:56 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben ook de laatste die zal beweren dat Hans Zimmer nu een ongelofelijk geweldige componist is, dus daarvan hoef je mij niet te overtuigen. Dat gebash alleen komt wat pathetisch op mij over. That's all.
Ja, maar ik heb niet elk youtube-filmpje daadwerkelijk helemaal afgekeken als je mij excuseertquote:Op zondag 4 augustus 2013 01:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je hebt mijn ongelooflijk uitgebreide post toch wel echt gelezen en mijn linkjes geklikt? Anders voel ik mijn moeite voor niets
No no, that's alright. Ik heb niet voor niets naar de specifieke stukjes gelinkt. Ik had luiheid al ingecalculeerdquote:Op zondag 4 augustus 2013 01:59 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet elk youtube-filmpje daadwerkelijk helemaal afgekeken als je mij excuseert
quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
No no, that's alright. Ik heb niet voor niets naar de specifieke stukjes gelinkt. Ik had luiheid al ingecalculeerd
Jij weet dit ongetwijfeld al maar Lully heeft heel veel betekend voor de balletwereld. Hij heeft de bewegingen beschreven en van daaruit heeft de professionele balletwereld zich ontwikkeld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 20:24 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Renaissance en barok, ook romantiek kan zeker ook mooi zijn maar spreekt mij wat minder aan.
Zoals Bach, Josquin des prez, Jean-Baptiste Lully, Mozart, Monteverdi, Vivaldi, Telemann, Corelli, Pergolesi, Buxtehude etc. etc.
Maar een echt favoriet stuk heb ik niet, er zijn verscheidene zeer goede stukken.
Zijn muziek is spannend met altijd dezelfde generieke melodie'tjesquote:Op zondag 4 augustus 2013 08:46 schreef Gewas het volgende:
Ik ken die hele Hans Zimmer niet eens. Ja, alleen van naam...
Nou goed dat verstaat men (jongeren voornamelijk) tegenwoordig dus onder klassiek.quote:Op zondag 4 augustus 2013 08:46 schreef Gewas het volgende:
Ik ken die hele Hans Zimmer niet eens. Ja, alleen van naam...
Sommige opnames van Gould vind ik helemaal geweldig, sommigen minder. Dit vind ik in ieder geval een van de mooiste opnames die ik van hem ken:quote:Op zondag 4 augustus 2013 13:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou goed dat verstaat men (jongeren voornamelijk) tegenwoordig dus onder klassiek.
Wij weten beter
Mooi stuk trouwens, nooit de goldbergvariaties op piano gehoord, enkel op clavecimbel.
Wel heb ik de eer gehad om schafe können sicher weiden te mogen horen met orgel en fluit (in het echt)
Ik vind trouwens glenn gould het mooist bach spelen.
Dat meeneurien deed hij altijd en staat hij bekend omquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:41 schreef Gewas het volgende:
Als je goed luistert hoor je hem heel zachtjes mee hummen op de achtergrond.
Doet Gould altijdquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:41 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als je goed luistert hoor je hem heel zachtjes mee hummen op de achtergrond.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat meeneurien deed hij altijd en staat hij bekend om
Best een apart figuur was die Gould dan.quote:
Indeed he is. De meeste van zijn excentrieke gedragingen wijzen sterk op autisme. Er is in de literatuur sprake van het de mogelijkheid dat hij een vorm van autisme had.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:18 schreef Gewas het volgende:
[..]
[..]
Best een apart figuur was die Gould dan.
Uwe dokterlijkheid, u bedoelt: smakeloosquote:
Vind het wel lekker klinkenquote:Op maandag 5 augustus 2013 18:49 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Uwe dokterlijkheid, u bedoelt: smakeloos
Meh, don't know. Beethoven draait zich waarschijnlijk om in z'n graf .quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:59 schreef starla het volgende:
[..]
Vind het wel lekker klinken
En volgens mij één van de grootste complimenten die je een componist kan geven
Vast nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:24 schreef Spezza19 het volgende:
Vast al eens voorbij gekomen, maar dit nummer.... Kippenvel....
quote:
Tchaikovskyquote:
Mooi hè, Das Wohltemperierte Klavier.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef Gewas het volgende:
Mijn favoriete stuk van Das Wohltemperierte Klavier.
Heb ik ook ingezetenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds in m'n Chopinperiode, vandaar ook mijn bijdrage voor vandaag:
Ik moet nog steeds eens die box met alle werken van Chopin gaan luisteren... Hij ligt hier, ik heb er nog maar een paar cd's van geluisterd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mooi hè, Das Wohltemperierte Klavier.
Ik zit nog steeds in m'n Chopinperiode, vandaar ook mijn bijdrage voor vandaag:
Ja, absoluut. Ik ben er momenteel voor in de stemming, vandaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:23 schreef Gewas het volgende:
Chopin is echt zo'n componist waarvoor ik in de stemming moet zijn.
Ik vind Mendelssohn's ''Lieder Ohne Worte'' eigenlijk veel specialer dan Chopin's nocturnes, waarschijnlijk ten dele omdat die nocturnes ook verschrikkelijk overgedraaid zijn. Frank van de Laar is tevens echt een geweldige pianist:quote:Op woensdag 11 september 2013 11:27 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Ik ben er momenteel voor in de stemming, vandaar.
Vaak luister ik van alles door elkaar. Maar nu dus even niet.
Door veel te luisteren naar hetzelfde leer je de muziek overigens wel erg goed kennen, het is net of ik het leer doorgronden, als het ware. Door beter te begrijpen kan ik actiever luisteren, zeg maar.
Mooi!quote:Op woensdag 11 september 2013 12:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind Mendelssohn's ''Lieder Ohne Worte'' eigenlijk veel specialer dan Chopin's nocturnes, waarschijnlijk ten dele omdat die nocturnes ook verschrikkelijk overgedraaid zijn. Frank van de Laar is tevens echt een geweldige pianist:
Nummer 4. is uitzonderlijk lekker:
Oh en nummer 6. (het Gondellied) is ook mooi:
''To send light into the darkness of men's hearts; such is the duty of the artist''quote:Op woensdag 11 september 2013 15:48 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mooi!
Ik mag sowieso graag luisteren naar muziek uit de Romantiek.
Ik heb meteen een CD van Mendelssohn bij Muziekweb besteld, met Frank van Laar als pianist.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:00 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
''To send light into the darkness of men's hearts; such is the duty of the artist''
Robert Schumann
En dan heb ik nog geeneens het bekendse lied zonder woorden gelinkt, deze natuurlijk!
Wow, mooi! Ik kende tot nu toe alleen de piano versie van dit stuk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:56 schreef monkyyy het volgende:
Zeer interessant: Het eindigt zo abrupt, alsof Bach nog niet klaar was met dit stuk. Overvallen door de dood.
Ik ken helemaal niks van Britten. Wel mooie muziek!quote:Op maandag 30 september 2013 09:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik was gisteren meegevraagd naar wat ik eerst dacht een uitvoering van Sjostakovitsj - en dat klopte ook deels, want aan het eind speelden ze zijn 6e symfonie - maar de avond stond vooral in het teken van Benjamin Britten en wie er invloed op zijn werk hadden gehad. Nu kende ik Britten helemaal niet, maar ik vond het echt fantastisch. Met name dit stuk wist me te raken:
Zijn er hier mensen die me eventueel wat meer van hem aan kunnen raden?
Die heb ik (nog) niet geluisterd.quote:
De cantates van Bach zijn geweldig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Hoorde ik laatst (lees 2 weken geleden) door de klokkentoren gespeeld worden, niemand kent dat stuk natuurlijk maar ik neuriede het mee in de stad.
Ik luister klassieke muziek, wanneer ik het echt intensief wil luisteren, met een hoofdtelefoon. Als ik het gewoon als achtergrond muziek aan heb staan, dan wel gewoon via de speakers.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef SosuaCafe het volgende:
En dan hebben jullie zeker ook een installatie waar je die nuances mee kan onderscheiden?
Ik bedoelde met mijn opmerking niet de geluidskwaliteit, maar het verschil in de manier van spelen tussen Gould en Kempff.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef SosuaCafe het volgende:
En dan hebben jullie zeker ook een installatie waar je die nuances mee kan onderscheiden?
Gaaf!quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:14 schreef wolferl het volgende:
http://www.youtube.com/channel/UCSwx3zHI8xzU-zrKC7xpNLw
Ik heb een nieuw kanaal gemaakt. In navolging van Mozart heeft nu ook Bach een eigen kanaal bij mij.
Al zijn muziek, en dat van zijn 4 zonen, en kleinzoon komen op dit kanaal.
Sowieso viola da gamba'squote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:09 schreef wolferl het volgende:
Wederom een krankzinnig mooi werk van Bach.
Ik ben nu al zijn Viola da Gamba werken uploaden.quote:
Hè, Bach fan en je hebt niet eens zijn volledige oeuvre?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:05 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik ben nu al zijn Viola da Gamba werken uploaden.
Ja zeker, alleen duurt nog minstens een jaar voordat ik alles op youtube heb staan. Ik heb zelfs alle werken van zijn 4 componerende zonen, en kleinzoon. Stay Tuned.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:06 schreef starla het volgende:
[..]
Hè, Bach fan en je hebt niet eens zijn volledige oeuvre?
Ga ik het werk van zijn zonen rippen van youtube Wat is de link?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:20 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja zeker, alleen duurt nog minstens een jaar voordat ik alles op youtube heb staan. Ik heb zelfs alle werken van zijn 4 componerende zonen, en kleinzoon. Stay Tuned.
Die komen nog, maar eerst eens een bulk instrumentale werken van de meester himself. Anders raak ik het overzicht kwijt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:27 schreef starla het volgende:
[..]
Ga ik het werk van zijn zonen rippen van youtube Wat is de link?
Das mijn ringtone. Niet toevallig ook het mooiste stukje Shostakovich voor mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:08 schreef neverywhere het volgende:
Deze:
En het mooiste stuk hieruit begint op 32.55. Spanningsopbouw noemen ze dat....van heel dreigend naar heel vrolijk...
Wat een indrukwekkende achtergrondinfo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Das mijn ringtone. Niet toevallig ook het mooiste stukje Shostakovich voor mij.
Ik zou het trouwens niet vrolijk willen noemen, maar schertsend. Ze verwachtten van Shostakovich na de heroïek van de zevende, die de carrière van Shostakovich weer uit het slop bracht, een hele positieve symfonie, vol lof over de glorieuze overwinningen van de communisten op de Duitsers. En toen kwam ie met dit aanzetten, een uiterst pessimistische symfonie waar de 'vrolijkheid' dus alleen schertsend werd gebruikt, volstrekt onbruikbaar als propaganda. Shostakovich wilde een statement maken dat ook Russisch 'fascisme' fout was. Daar waren ze op het partijbureau niet blij mee hoor.
En bij de negende deed ie het sarcasme nog eens dunnetjes over. Toen werd Shostakovich echt goed aangepakt en werd hij tot 'vijand van het volk' verklaard.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar een paar eeuwen terug moest je nog naar een schouwburg/theater om het werk te zien. En daar werd dan een bepaalde symfonie gespeeld, lijkt me.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:03 schreef Trollscience het volgende:
Ik weet niet of dit topic de goede plaats is, maar hoe zijn de werken van een klassieke muzikant ingedeeld? Ik snap er niks van, bij popmuziek heb je gewoon albums enzo, maar bij klassiek heb je opussen/symfonieën etc.
ja weet ik veel, ik speel wel eens losse klassieke stukken en die heten dan bv. "opus 48 uit symfonie blablabla" dus als ik een compleet werk van zeg bv. schönberg wil horen, moet ik dan een symfonie luisteren? of een opusquote:Op woensdag 6 november 2013 15:12 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar een paar eeuwen terug moest je nog naar een schouwburg/theater om het werk te zien. En daar werd dan een bepaalde symfonie gespeeld, lijkt me.
Als je bv. alleen naar Bach kijkt, hebben werken een nummer met daarvoor BWV (Bach-Werke-Verzeichnis). Zie hier een lijst met alle werken van Bach:quote:Op woensdag 6 november 2013 15:03 schreef Trollscience het volgende:
Ik weet niet of dit topic de goede plaats is, maar hoe zijn de werken van een klassieke muzikant ingedeeld? Ik snap er niks van, bij popmuziek heb je gewoon albums enzo, maar bij klassiek heb je opussen/symfonieën etc.
Erbarme Dich is toch een aria uit de Matthäus Passion? (als ik het goed heb)quote:Op woensdag 6 november 2013 16:51 schreef Darkestrah het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind om de stukken te onthouden. Als ik een bekender stuk als de Matthaus Passion hoor weet ik wel een beetje welk deel waar zit, maar ik kan zo echt niet opnoemen in welk stuk iets als Erbarme dich zit.
Ja, dat bedoelde ik ook.quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:45 schreef Gewas het volgende:
[..]
Erbarme Dich is toch een aria uit de Matthäus Passion? (als ik het goed heb)
Gister een nieuwe cd box binnengekregen. Eindelijk een prachtige (en volledige) opname van Das Wohltemperierte Klavier.
[ afbeelding ]
tsskquote:
ga maar ergens anders tssken, ik mag fransen haten als ik dat wil, einde discussie.quote:
tikkeltje ongenuanceerd en generaliserend, niet?quote:Op maandag 11 november 2013 23:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ga maar ergens anders tssken, ik mag fransen haten als ik dat wil, einde discussie.
Goeie, volgens mij stukje Russische klassieke muziek. Maar het schiet me zo even niet te binnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:51 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Een erg bekend stuk maar ik weet het niet te plaatsen. Iemand enig idee van wie, en wat?
youtu.be/eKTLXwKJt5w?t=3m25s
vanaf 3 minuut 25
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:46 schreef starla het volgende:
Link doet het niet, zou je die opnieuw kunnen plaatsen?
Misschien deze?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Sorry dat ik inbreek, maar ik heb een vraagje:
Een vriend vertelde mij laatst over een muziekstuk (klassiek uiteraard) dat de componist vlak voor zijn dood geschreven zijn. Het zou geschreven zijn als grote F* you naar de wereld en in één grote crescendo toewerken naar een kataklysmische finale.
Het was van een vrij bekende componist (Brahms of Mahler of zo). Weten jullie zo over welk werk dat gaat?
Wie heeft die prachtige docu gezien over Gould, waar hij oder andere dit stuk speelde?quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:43 schreef Gewas het volgende:
Ik ben weer de opnames van Gould aan het luisteren en ik moet mijn mening bijstellen. Zijn opnames van The English Suites, French Suites en Die Kunst der Fuge zijn toch echt geniaal.
Kwam deze video vorige week nog tegen.
Ik heb laatst de 3e Symfonie van Brahms mogen beluisteren, gespeeld door het Nijmeegs Studentenorkest. Mooie symfonie:quote:Op zaterdag 8 februari 2014 17:59 schreef Gewas het volgende:
Ik zou het niet weten, Klappernoot2000.
Het topic valt een beetje dood, is het niet?
Ik zit al de hele dag de symfonieën van Brahms te luisteren. Waar ik eerder zei dat ik romantische muziek niet meer zo goed trok moet ik zeggen dat dit toch sehr nice is.
Tof.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 18:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb laatst de 3e Symfonie van Brahms mogen beluisteren, gespeeld door het Nijmeegs Studentenorkest. Mooie symfonie:
Wow,quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:56 schreef samthegreat5 het volgende:
En om af te sluiten een mooie cantata van Bach. Zo triomfantelijk en jubelend:
Ik dan maar?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Wow,
wat een krachtige muziek!
Wie opent het nieuwe topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |