het ging me juist niet om het groepscadeautje, maar om de sociale druk om individueel met cadeautjes te komen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:36 schreef Troel het volgende:
Nee, maar je voelt je wel verplicht als er met de gehele klas wat gedaan wordt natuurlijk
Ach, je bent een mens Moonahquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar...Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
Vind het niet raar hoor, eigenlijk wel logisch dat je dat onthoudquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Die druk laat je jezelf opleggen. Ik weet zeker dat er geen juf/meester is die je erop aan zal kijken als je geen cadeautje geeft.
Ik weet daarentegen wél precies welke ouders geen gedag zijn komen zeggen aan het eind van het schooljaar...Da's dan weer een beetje kinderachtig van míj.
Je wil niet weten hoeveel kadootjes verpleegkundigen krijgen van dankbare patiënten. dat vond ik dan ook altijd weer een beetje raar. Maar mensen zijn blij dat je iets voor ze doet in hun uur van nood.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:10 schreef Luigi het volgende:
Anders als álle andere banen? Nah. Zorg bijv?
En niet meer dan normaal vind ik een rare uitdrukking. Nouja, dan ben ik maar abnormaal.
over het algemeen werd er ook niets aangenomen. Dus was er áltijd taart. ook niet handig, of lekker, zeker niet elke dag.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:26 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij dat wij het beleid hebben dat we niets van clienten aan mogen nemen, want waar leg je dan de grens. Een collega kreeg een keer een envelop met 200,- van familie van een overleden client. Soms wel lastig om uit te leggen, want de meeste clienten bedoelen het goed, maar er zijn toch regelmatig problemen door gekomen.
Op scholen ligt het natuurlijk wel anders als in de psychiatrie
Over gedag zeggen gesproken: ik zou dolgraag gedag willen zeggen, maar ik kan me niet in tweeën splitsen. Tristans school heeft bedacht dat het een goed plan was om de laatste schooldag 11:15 uur al uit te gaan. Op dat moment is de promotie (officiële rapportuitreiking voor ouders en leerlingen) van de school van mijn oudste twee kinderen nog bezig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, dat ken ik. Ik werk op neonatologie en daar is ook altijd veel aan taart, chocola en koek van ouders. Kaarten natuurlijk ook, ouders zijn heel dankbaar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel kadootjes verpleegkundigen krijgen van dankbare patiënten. dat vond ik dan ook altijd weer een beetje raar. Maar mensen zijn blij dat je iets voor ze doet in hun uur van nood.
Nou ja, die verplichte kadocultuur ben ik ook niet voor. maar gewoon maar doen alsof het any given job is terwijl veel leraren echt veel meer werk verzetten dan je op basis van hun salaris mag verwachten vind ik ook wat cru. een bedankje is niet zo gek toch?
dat kan ik zeker onderschrijvenquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel kadootjes verpleegkundigen krijgen van dankbare patiënten. dat vond ik dan ook altijd weer een beetje raar. Maar mensen zijn blij dat je iets voor ze doet in hun uur van nood.
ik heb 't niet eens zo heel erg over mezelf, ik vind het leuk om cadeautjes te geven en wil de juf(fen) graag bedanken. maar ik voel me wel bezwaard als ik daarmee anderen het gevoel geef dat zij dan toch ook minstens wel iets moeten doen. misschien denk ik te ingewikkeld hierover hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:37 schreef Moonah het volgende:
Ah, ja, ik snap het. Is bij ons op school ook zo. Een vriendenboekje voor de juf zodat er verder geen cadeautjes hoeven te worden gekocht.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:56 schreef trui het volgende:
wat een leuk idee, stiemie!
[..]
ik heb 't niet eens zo heel erg over mezelf, ik vind het leuk om cadeautjes te geven en wil de juf(fen) graag bedanken. maar ik voel me wel bezwaard als ik daarmee anderen het gevoel geef dat zij dan toch ook minstens wel iets moeten doen. misschien denk ik te ingewikkeld hierover hoor.
Maar je kan toch een keer eerder in de week een hand komen geven? Of een kaartje/mailtje?quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:02 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Over gedag zeggen gesproken: ik zou dolgraag gedag willen zeggen, maar ik kan me niet in tweeën splitsen.
Oh ja, uiteraard! Maar het gedag zeggen op de laatste schooldag gaat niet lukken, en dát vind ik heel jammer. Geen gesnotter en lacherig emotioneel afscheid van de juf, dat vind ik toch jammer, dat hoort voor mij zo bij de laatste schooldag. Op de basisschool dan he, bij die promotie van het gymnasium ga ik me inhoudenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maar je kan toch een keer eerder in de week een hand komen geven? Of een kaartje/mailtje?
quote:Op maandag 8 juli 2013 22:48 schreef Troel het volgende:
Ah, en dan beginnen ze het jaar met het werkstuk van groep 7?
(Nee, wat heerlijk!)
En komt puntje bij paaltje, dan vind ik een goede sfeer in de klas nog belangrijker dan de prestaties. Bovendien is het denk ik ook een voorwaarde om te kunnen presteren. En het is ook fijn voor die klas dat ze van het stempel van probleemklas af zijn nu. Ik heb die kinderen zien groeien het afgelopen jaar.quote:Op woensdag 3 juli 2013 07:12 schreef livelink het volgende:
En de juf van Katja heeft ook heel veel bereikt met de klas dit jaar. Ze heeft een nare pestklas om weten te toveren tot één geheel, waar niet gepest wordt. OK, dat van die werkstukken is iets minder, maar wat zij op sociaal vlak heeft gedaan is eigenlijk ook onbetaalbaar. Dus ook wel reden voor een persoonlijke noot bij het afscheid.
Misschien heeft dat zusje iets anders verteld tegen haar ouders, waardoor ze straf kreeg?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:12 schreef livelink het volgende:
Dus dat meisje stuurt haar zusje naar huis. Kreeg dat meisje straf en mocht niet meer met Job spelen.
Ik vind dat dus eigenlijk raar van die ouders. Ik zou Katja niet dwingen om Job mee te nemen als ze gaat spelen. Maar kennelijk zijn er dus meerdere ouders die dat de normale gang van zaken vinden.
Och, ik stuur de jongens allebei wel eens voor iets voor de ander. Ruben die de billendoekjes aangeeft of Jochem die Rubens tas draagt. Maar dat loopt redelijk gelijk denk ik...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wat raar dat het meisje daar straf voor krijgt zeg.
Wij waren laatst bij de intteatuin en daar as een jongetje van een jaar of 4/5 die op zijn broertje van een jaar ofzo moest letten in de ballenbak..Zegt die moeder op een gegeven moment tegen dat jongetje toen hij even iets kwam drinken..Je broertje heeft zijn speen nog in, ga die eens terughalen.
Dat vondt ik zo raar..waarom zou je A een kind van die leeftijd opzadelen met zijn jongere broertje en die verantwoordelijkheid geven En B pak even lekker zelf die speen.
Nee ik heb me direct voorgenomen om dana nooit met haar jongere zusje " op te zadelen"
En ze gaat zeker niet mee spelen bij andere mensen als dana daar gaat spelen
ja oke, dta is mischien ook niet zo erg..maar dit kwam echt heel raar over..net alsof de oudtse er verantwoordelijk voor was dat de jongste de speen nog in had.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Och, ik stuur de jongens allebei wel eens voor iets voor de ander. Ruben die de billendoekjes aangeeft of Jochem die Rubens tas draagt. Maar dat loopt redelijk gelijk denk ik...
Zomerquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:53 schreef Nijna het volgende:
Waren we vandaag bij de anesthesist, meten... is ze in 3 maanden 8 cm gegroeid...
Ik ga het morgen toch eens even nameten hoor, het klinkt ineens zo groot 120 cm
, verklaart wel waarom broeken kort worden natuurlijk
.
Ik heb hier niks te zoeken.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:08 schreef Nijna het volgende:
Tja, je weet het maar nooitDeepfreeze.
En idd 4 cm is ook netjes.
Jouwe groeit ook 4 cm?quote:
Mwa de mijne groeit soms tot 30mm maar dat mag ik hier blijkbaar niet posten.quote:
Ach jongen toch, en dit is de enige plek waar je dat kwijt kunt? Nou toe maar dan, dan luister ik wel evenquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:37 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Mwa de mijne groeit soms tot 30mm maar dat mag ik hier blijkbaar niet posten.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 06:59 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ach jongen toch, en dit is de enige plek waar je dat kwijt kunt? Nou toe maar dan, dan luister ik wel even
Jij houdt wel van kleine pepsiflessen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:05 schreef bodpa09 het volgende:
Waar is de like knop als je hem nodig hebt. :-)
Inderdaad, zou wel fijn zijn, maar in principe zou het haalbaar moeten zijn lijkt me.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan samen duimen dat ze maandag weer netjes recht op hun stoel zitten
Raar idee he Vicky... Wanneer begint bij jullie de vakantie, eind volgende week?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:33 schreef Vicky het volgende:
Zo gek.. Wij hebben nog geen vakantie en als jullie weer naar school gaan zijn wij net een paar dagen op vakantie
Ben meer van de coca cola.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij houdt wel van kleine pepsiflessen?
Het zit precies tussen zijn billen bovenaan, huid genoeg volgens de arts. Hechtingen hangt er vanaf. Of hij krijgt doorsnee hechtingen en dan moeten ze er na 10 dagen uit, en anders worden het onderhuidse hechtingen, en lossen ze vanzelf op.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Inderdaad, zou wel fijn zijn, maar in principe zou het haalbaar moeten zijn lijkt me.
Hoe lang moeten bij Chris de hechtingen blijven zitten? Week? Als het niet op een plek zit die veel onder spanning staat, even afwachten dus denk ik. Veel last heeft hij er dan hopelijk niet meer van.
Haha, dank je! En dat op de vroege ochtend...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ben meer van de coca cola.
Wat een geweldige reactie van Lovechild.
Laat ze gewoon gaan, deed ik ook... denk alle moeders welquote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:24 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Haha, dank je! En dat op de vroege ochtend...
Hier volgens mij een beetje een emotionele dag. Oudste heeft vanavond de afscheidsmusical en ik moet de hele tijd denken aan hoe snel het ging, wat hij al voor zijn kiezen heeft gehad en hoe trots ik op hem ben. Heb al een paar keer de tranen terug moeten dringen
19 juli en wij gaan de laatste 2w van de vakantie weg...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Inderdaad, zou wel fijn zijn, maar in principe zou het haalbaar moeten zijn lijkt me.
Hoe lang moeten bij Chris de hechtingen blijven zitten? Week? Als het niet op een plek zit die veel onder spanning staat, even afwachten dus denk ik. Veel last heeft hij er dan hopelijk niet meer van.
[..]
Raar idee he Vicky... Wanneer begint bij jullie de vakantie, eind volgende week?
Oh ja, vanavond ook zeker wel hoor. Bij het ontbijt vond ik een beetje gekquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:08 schreef Adnap het volgende:
[..]
Laat ze gewoon gaan, deed ik ook... denk alle moeders wel
T hoort er echt bij, t is ook zo'n mijlpaal. Oudste zat in een klas die jankte alles bij elkaar, hij niet, stoïcijns als hij isquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Oh ja, vanavond ook zeker wel hoor. Bij het ontbijt vond ik een beetje gek
Ik heb ook al gezegd dat ik maandagochtend de hele weg naar school ga huilen. Dan gaat hij nog even afscheid nemen met en van de klas en is het dus de laatste keer dat we met zn allen naar 1 school fietsen. *snik* haha
best apart inderdaad, 19 juli zijn wij alweer terug van vakantie. En we zijn dik 2,5 week weggeweest.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
19 juli en wij gaan de laatste 2w van de vakantie weg...
gewoon melden dat het in gezelschap niet zo netjes is, dat dat iets is wat hij in zijn eigen kamertje mag doen. zoiets?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:25 schreef Kersjes het volgende:
Hallu, ik kom even binnenvallen met een vraag.
Mijn oudste is net 6 jaar oud, en sinds vandaag kan hij ineens zijn voorhuid naar achteren trekken. Wow, mijlpaal, ineens ziet zijn geslachtsdeel er heel anders uit natuurlijk.
En "dat voelt wel een beetje gek als ik zo doe"
Zelf is hij behoorlijk onder de indruk, heeft er een nieuw speeltje bij![]()
Wat is eigenlijk normaal hierin? Hoe oud waren jullie jongens?
Zoeken op Google heeft geloof ik weinig zin![]()
Ik ga er overigens van uit dat de nieuwigheid er gauw af zal gaan en dat hij dan ook niet meer de hele tijd met zijn hand in zijn broek zal zitten...
Je hebt er zelfs boeken voor sexualiteit voor kinderen.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gewoon melden dat het in gezelschap niet zo netjes is, dat dat iets is wat hij in zijn eigen kamertje mag doen. zoiets?
Nee, dat lijkt me ook niet nee.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:43 schreef Kersjes het volgende:
Maar ontblote eikels en voorhuid die terugtrekt gaven niet het gewenste resultaat
Ik moest er ooit om lachen met een kleuterjuf. "Ach ja" zei ze "dan ben ik aan het voorlezen, en kijk ik op, en dan zitten er minstens zes met hun hand in hun broek."quote:Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gefriemel is ook al veel langer aan de gang. Echt al vanaf 3 ofzo.
dat is wat ik tegen mijnes zeg. haalt niet zoveel uit, elke keer als ze op haar gemak is gaat die hand. bij mijn weten is het heel normaal gedrag, dus ik word ook niet boos ofzo. wel hou ik elke keer als ik het zie stug vol dat het (net als neuspeuteren trouwens) iets is voor op je eigen kamertjequote:Op maandag 15 juli 2013 21:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gewoon melden dat het in gezelschap niet zo netjes is, dat dat iets is wat hij in zijn eigen kamertje mag doen. zoiets?
quote:Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier is onder de voorhuid wassen al sinds jong een 'gewoonte' eerst kon t niet helemaal terug, later vast wel. Maar ik weet t niet zo goed.
Dat gefriemel is ook al veel langer aan de gang. Echt al vanaf 3 ofzo. Verder niet zo op gelet.
Altijd gezegd dat het iets is voor je alleen. En vanaf een kaar of 10 het grote boek voor pubers van Sanderijn vd Doef. Het zwerft over de bovenverdieping. Dan bij puber 1, dan bij puber 2. E ze lezen dat wat op dat moment hun interesse heeft denk ik.![]()
Er is ook een boek voor jongere kinderen, maar hoe het heet weet ik niet meer.
Nee!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik mag nog niks met dat velletje van F. Dus ik doe daar ook maar niks mee, want hij zal het wel weten denk ik dan.
En ik krijg bij deze verhalen nog steeds kippevel van het idee dat mijn collega dat dus ook nog controleerde bij haar 17-jarige.![]()
'Ja, je wil toch niet dat hij met een vieze piemel bij een vrouw in bed stapt!'![]()
![]()
Nee?!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik mag nog niks met dat velletje van F. Dus ik doe daar ook maar niks mee, want hij zal het wel weten denk ik dan.
En ik krijg bij deze verhalen nog steeds kippevel van het idee dat mijn collega dat dus ook nog controleerde bij haar 17-jarige.![]()
'Ja, je wil toch niet dat hij met een vieze piemel bij een vrouw in bed stapt!'![]()
![]()
Mn toeschietreflex wat doe je? Ik zit gewoon ff rustig te kolven en bij te lezenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:27 schreef -Spring het volgende:
Gatverdamme, ik word gewoon onpasselijk van m'n eigen post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |