abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128541211

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
pi_128541221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Uithongeren lijkt me persoonlijk een beetje sterk, ik heb namelijk geen trek, als ik trek krijg eet ik een broodje of dat fruit of blokje kaas waar ik het over had. Ik krijg verschillende voedingsstoffen binnen door o.a brood, kaas, fruit, yoghurt en alles wat ik neem met avondeten. Ik eet alleen niet in één keer bijv. 3 boterhammen, dus ik ga niet (prop)vol zitten, maar raak verzadigd en eet dan na 1,5 uur ofzo weer een broodje. :)
Ik train mijn buik dus met dat buikspierprogramma en ik pak mijn benen, billen rug met squats. Ik zit momenteel op 38kg en wil dat blijven opbouwen per 2 weken.
Ik zal die link eens bekijken, dank je :)
Geen trek hebben is niet het zelfde als je niet uithongeren. Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is. Nogmaals: ik ben nog niet overtuigd dat het gezond is wat je doet. En je bent in het geheel best ielig, ook je armen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:27:48 #3
69994 seto
-|||--------|||-
pi_128541253
WK TT
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_128541260
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Uithongeren lijkt me persoonlijk een beetje sterk, ik heb namelijk geen trek
Je lichaam past zich altijd aan. Trek krijgen zegt niets, van honger hebben betekend niet dat je eten nodig hebt. Het ontbreken van honger betekend ook niet dat je genoeg eet. :)

Ik doe zelf IF en wanneer ik 20 uur niets gegeten heb, heb ik nog steeds geen honger. Simpelweg omdat mijn lichaam gewend is een tijdje geen eten te krijgen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:28:00 #5
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128541265
Kan zijn dat zeen vrouwelijke ecto is (moeite met genoeg eten --> laag kcal inname --> laag bf% ). Bij vrouwen werkt het ecto zijn toch iets beter dan mannen.
Confidence through competence
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:28:27 #6
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128541289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Geen trek hebben is niet het zelfde als je niet uithongeren. Het kan goed zijn dat je stofwisseling door te lage intake vertraagd is. Nogmaals: ik ben nog niet overtuigd dat het gezond is wat je doet. En je bent in het geheel best ielig, ook je armen.
Vind je mijn armen ielig? Mijn bovenarmen zijn niet ielig, hoor :o
Maar wat raad jij dan aan? Want ik wil liever niet veel meer gaan eten, omdat ik gewoon bang ben dat ik dan weer ga aankomen en dat zich gaat uiten in weer meer vet rond de buik/heupen. (Daar gaat het snel aanzitten bij mij)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_128541322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:26 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Jups, ik ben me er van bewust dat spieren niet zichtbaar worden onder een laagje vet. Daarom heb ik dat vet weten weg te werken door het eetpatroon en worden de spieren door het trainen daardoor nu langzaamaan zichtbaar :)
Klopt, dat is de goede manier inderdaad. Je eetpatroon aanpassen waardoor het vet over je gehele lichaam langzaam minder wordt en de buikspieren zichtbaar worden.

Helaas is buik vaak wel de laatste plaats waar het vet verdwijnt.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:29:18 #8
55709 Stereotomy
pi_128541329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Maar wat raad jij dan aan? Want ik wil liever niet veel meer gaan eten, omdat ik gewoon bang ben dat ik dan weer ga aankomen en dat zich gaat uiten in weer meer vet rond de buik/heupen. (Daar gaat het snel aanzitten bij mij)
Wat zijn je doelen precies?

Sterker worden? (nog) minder vet om je middel?
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:29:21 #9
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128541332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
Kan zijn dat zeen vrouwelijke ecto is (moeite met genoeg eten --> laag kcal inname --> laag bf% ). Bij vrouwen werkt het ecto zijn toch iets beter dan mannen.
Ik heb geen moeite met genoeg eten, als ik wil kan ik de hele dag door van alles naar binnen werken. Maar ik doe dat bewust niet omdat ik het figuur dat ik nu heb weten te bereiken, graag wil behouden :D (en nog iets gespierder maken)
pi_128541334
Overigens meer spieren --> hogere verbranding --> onderhoud omhoog. Wat je nu eet is erg weinig, maar dat is al gezegd in het topic.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:30:35 #11
55709 Stereotomy
pi_128541391
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:29 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met genoeg eten, als ik wil kan ik de hele dag door van alles naar binnen werken. Maar ik doe dat bewust niet omdat ik het figuur dat ik nu heb weten te bereiken, graag wil behouden :D (en nog iets gespierder maken)
Nou, in dat geval denk ik dat je zeker aan een kcal tekort zit (daardoor wellicht ook micronutriententekort), samen met eigenlijk te weinig eiwitten.

Denk voor je algehele gemoedstoestand en gekoppeld met meer (hele lichaam) trainen, kan het lonen meer te eten.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:30:45 #12
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128541404
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:29 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat zijn je doelen precies?

Sterker worden? (nog) minder vet om je middel?
Mijn doel is om mijn buik nog iets gespierder te krijgen, dus nog het kleine laagje vet wat op de onderbuik zit, nog meer wegwerken. Ik wil geen overduidelijke zichtbare blokjesbuik, maar dat je licht wat spieren ziet op zowel onder- als bovenbuik vind ik ideaal.
Daarnaast wil ik mijn billen voller/strakker krijgen en mijn benen vind ik eigenlijk wel prima zoals ze nu zijn.
pi_128541418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef VeerEli het volgende:

[..]

1. Zet je voeding in een tool die de calorien berekent: anderen hier kunnen je wel aangeven welke.
2. Zorg dat je zeker 2000KCal per dag binnen krijgt: je hoeft zeker niet af te vallen.
3. Eet regelmatig: 6 x per dag, om de ca. 2,5-3 uur
4. Begin de dag met een goed ontbijt
5. Schap suikers zoveel mogelijk
6. Train je hele lichaam niet alleen de zones waarop je wil focussen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:31:27 #14
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128541440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nou, in dat geval denk ik dat je zeker aan een kcal tekort zit (daardoor wellicht ook micronutriententekort), samen met eigenlijk te weinig eiwitten.

Denk voor je algehele gemoedstoestand en gekoppeld met meer (hele lichaam) trainen, kan het lonen meer te eten.
Terwijl ik eiwitten juist zoveel mogelijk probeer in te nemen (yoghurt, melk, kipfilet, vis) :(
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:32:04 #15
55709 Stereotomy
pi_128541467
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Terwijl ik eiwitten juist zoveel mogelijk probeer in te nemen (yoghurt, melk, kipfilet, vis) :(
Ik zag wat zuivel in je lijstje van het vorige topic staan, maar de rest was me even ontschoten.
pi_128541474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
Dit is BS. Moeite met eten (je trigger) heeft niets te maken met lichaamsbouw.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:33:29 #17
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128541530
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef CarbonC het volgende:

[..]

1. Zet je voeding in een tool die de calorien berekent: anderen hier kunnen je wel aangeven welke.
2. Zorg dat je zeker 2000KCal per dag binnen krijgt: je hoeft zeker niet af te vallen.
4. Begin de dag met een goed ontbijt
5. Schap suikers zoveel mogelijk
6. Train je hele lichaam niet alleen de zones waarop je wil focussen.
Ben benieuwd naar die tool die calorieën berekent :)
Ik dacht eigenlijk dat ik wel redelijk genoeg calorieën binnen kreeg :@
Ontbijten doe ik gewoon met 1 boterham. Niet genoeg?
Suikers eet ik volgens mij amper.
En waarom moet ik mijn hele lichaam trainen? Niet om de wijsneus uit te hangen, maar wat is er mis met de delen die je belangrijk vind aan te pakken? Ik hoef mijn borst en armen bijv. echt niet te trainen van mijzelf.. De rest train ik volgens mij al door de squats/buikspieroefeningen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:33:58 #18
55709 Stereotomy
pi_128541558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit is BS. Moeite met eten (je trigger) heeft niets te maken met lichaamsbouw.
Voordat we in een BS weerwoord kannonade verzanden:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:31 schreef CarbonC het volgende:

Echt? Komop, onder welke steen heb jij geleefd? Al die IF studies niet gezien?

Anyway. Etentrigger heeft ALLES te maken met lichaamsbouw. Panzer was geen concentratiekampecto als hij FATSOENLIJK gegeten had. Pas toen hij fatsoenlijk ging eten, kwam er meer massa aan op zijn lichaam.

Al die bolle endo's in dit topic (waaronder ikzelf): wij hebben GEEN moeite met eten. Wij missen het stopsignaal om te eten, met als gevolg te hoge kcal inname tov onze behoefte, met als gevolg hoog bf%.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:34:26 #19
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128541586
Het lastige met het eetpatroon is ook dat ik nooit concrete dingen hoor.
Als ik zou weten wat goed is om te eten zonder daarbij weer aan te komen en meer vet te krijgen, wil ik dat best proberen. Maar ik zou niet weten wat ik dan meer moet eten overdag bijv.

Edit: Moet even weg, reageer later weer :)
pi_128541700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar die tool die calorieën berekent :)
Ik dacht eigenlijk dat ik wel redelijk genoeg calorieën binnen kreeg :@
Ontbijten doe ik gewoon met 1 boterham. Niet genoeg?
Suikers eet ik volgens mij amper.
En waarom moet ik mijn hele lichaam trainen? Niet om de wijsneus uit te hangen, maar wat is er mis met de delen die je belangrijk vind aan te pakken? Ik hoef mijn borst en armen bijv. echt niet te trainen van mijzelf.. De rest train ik volgens mij al door de squats/buikspieroefeningen.
Altijd spiergroepen aan beide kanten trainen (contra spieren). Dus doe je borst dan ook rug. Je wilt niet scheefgroeien. Reken de calorieen eens uit. Vrouw heeft gemiddeld 2000 kcal nodig. Als je veel sport dus nog meer.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:36:35 #21
55709 Stereotomy
pi_128541704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:34 schreef VeerEli het volgende:
Het lastige met het eetpatroon is ook dat ik nooit concrete dingen hoor.
Als ik zou weten wat goed is om te eten zonder daarbij weer aan te komen en meer vet te krijgen, wil ik dat best proberen. Maar ik zou niet weten wat ik dan meer moet eten overdag bijv.
Daarom is het het beste om de fundamenten van voeding te begrijpen, want dan heb je de basiskennis om zelf de juiste keuzes te maken.

- Onder kcal onderhoud eten vs. boven kcal onderhoud eten = vetafname vs. vetopslag
- Genoeg eiwitten op een dag nuttigen
- Natuurlijke producten eten ipv fabrieksvoedsel omdat die meestal een hoger micronutrientendichtheid (vitamines, mineralen) hebben

Da's het in een notendop. Lijstjes plaatsen en producten opnoemen (eierkoeken!) is symptoombestrijding.
pi_128541865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Voordat we in een BS weerwoord kannonade verzanden:
psychologische effecten spelen ook een grote rol (ja: ik was iets te kort door de bocht)
quote:
[..]

Echt? Komop, onder welke steen heb jij geleefd? Al die IF studies niet gezien?
IF is zeker niet de enige weg; daarnaast ben ik van mening dat dit nu niet hetgene is waar ze mee zou moeten beginnen.
quote:
Anyway. Etentrigger heeft ALLES te maken met lichaamsbouw. Panzer was geen concentratiekampecto als hij FATSOENLIJK gegeten had. Pas toen hij fatsoenlijk ging eten, kwam er meer massa aan op zijn lichaam.
True.
quote:
Al die bolle endo's in dit topic (waaronder ikzelf): wij hebben GEEN moeite met eten. Wij missen het stopsignaal om te eten, met als gevolg te hoge kcal inname tov onze behoefte, met als gevolg hoog bf%.

woensdag 3 juli 2013 @ 15:40:30 #23
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128541908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:30 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Mijn doel is om mijn buik nog iets gespierder te krijgen, dus nog het kleine laagje vet wat op de onderbuik zit, nog meer wegwerken. Ik wil geen overduidelijke zichtbare blokjesbuik, maar dat je licht wat spieren ziet op zowel onder- als bovenbuik vind ik ideaal.
Daarnaast wil ik mijn billen voller/strakker krijgen en mijn benen vind ik eigenlijk wel prima zoals ze nu zijn.
wat ben je aan het trollen hier?
95% KLB gehalte
pi_128541952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Daarom is het het beste om de fundamenten van voeding te begrijpen, want dan heb je de basiskennis om zelf de juiste keuzes te maken.

- Onder kcal onderhoud eten vs. boven kcal onderhoud eten = vetafname vs. vetopslag
Helaas niet: onder onderhoud betekent vaak spierafbraak en dus een lager onderhoudsniveau.
Daarom komen vrouwen na een crashdieet ook vaak meer aan dan ze eerst afgevallen waren. Dan zijn ze zwaarder met een lagere verbranding (want minder spieren). Vandaar dat crashdieeten ook zo slecht zijn.
quote:
- Genoeg eiwitten op een dag nuttigen
- Natuurlijke producten eten ipv fabrieksvoedsel omdat die meestal een hoger micronutrientendichtheid (vitamines, mineralen) hebben

Da's het in een notendop. Lijstjes plaatsen en producten opnoemen (eierkoeken!) is symptoombestrijding.
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:41:51 #25
55709 Stereotomy
pi_128541980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:39 schreef CarbonC het volgende:

IF is zeker niet de enige weg; daarnaast ben ik van mening dat dit nu niet hetgene is waar ze mee zou moeten beginnen.
Nee, ik bedoelde niet dat ze met IF zou moeten beginnen (verre van zelfs). Maar dat de talloze IF studies en ook IF ervaringsverhalen ons leren dat 6x op een dag eten niet noodzakelijk is om je doelen te bereiken :) Maar dat zo vaak eten als wat bij je past, zodat je je eetpatroon volhoudt (IIFYM), belangrijker is dan timing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')