abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:47:52 #226
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128777249
Dit topic is enkel voor particulieren bedoeld. Dus daar zijn ondernemersregelingen niet van toepassing.
Voor douane-toestanden kijk je gewoon op http://www.belastingdiens(...)saties_en_bedrijven/ waarvoor geldt: 'Van ¤ 22 tot ¤ 150', dan: 'Geen douanerechten, Wel omzetbelasting', '¤ 150 of meer?', dan: 'Wel douanerechten & Wel omzetbelasting'. That's about all you need to know.

Processors, motherboards en grafische kaarten et cetera krijg je niet (veel) goedkoper direct uit het buitenland nee.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128777262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:35 schreef RDMKR het volgende:

[..]

http://www.belastingdiens(...)oederen_en_diensten/

[..]

http://www.belastingdiens(...)eondernemersregeling

[..]

zie ook: http://www.belastingdiens(...)ondernemersregeling/

Ik was op zoek naar het bedrag dat je per pakketje zonder BTW kon bestellen, maar kon het niet vinden bij de belastingdienst. Ik vond wel het bovenstaande. Hoe heeft dit precies betrekking op het bestellen bij chinese webshops?

Wat bedoelen ze in de eerste quote in mijn post met "meerekenen als voorbelasting"..?

---

andere vraag: zijn er webshops waar je PC processors, motherboards en grafische kaarten etc voordelig kan krijgen?
¤22,-
pi_128777692
Ik heb zo'n iphone 5 kabeltje bij dealextreme gekocht voor 2 euro oid.

Maar wtf, als ik 'm met mijn iphone oplaad dan werkt mijn iphone touchscreen niet meer :')
Wat is dat voor kut kabel?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:12:20 #229
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128778691
quote:
Dit topic is enkel voor particulieren bedoeld. Dus daar zijn ondernemersregelingen niet van toepassing.
er staat onder voorwaarden expliciet dat het geldt voor natuurlijke personen. niks over al dan niet ondernemerschap:

quote:
Kom ik in aanmerking voor de kleineondernemersregeling?

Lees voor
U kunt belastingvermindering krijgen op het btw-bedrag dat u moet betalen als u aan de volgende 3 voorwaarden voldoet:

3 voorwaarden

U bent een natuurlijke persoon of een combinatie van natuurlijke personen, zoals een eenmanszaak, een maatschap, een vennootschap onder firma.
U moet na aftrek van de voorbelasting minder dan ¤ 1.883 btw betalen in een jaar.
U voldoet aan uw administratieve verplichtingen voor de btw.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128779139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:12 schreef RDMKR het volgende:
[quote="shiznuts"]Dit topic is enkel voor particulieren bedoeld. Dus daar zijn ondernemersregelingen niet van toepassing.
er staat onder voorwaarden expliciet dat het geldt voor natuurlijke personen. niks over al dan niet ondernemerschap:

[..]

[/quote]

Een 'natuurlijk persoon' is een BV of NV, een bedrijf dus. Lees verder de OP, staat alles in vermeld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:28:37 #231
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128779631
Dat inderdaad. Je moet dingen niet door elkaar gaan gooien. Daarom kijk je dus op de privé-site die voor particulieren bedoeld is (zoals in de OP en eerder genoemd) en niet op de zakelijke site voor ondernemingen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:33:13 #232
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128779922
quote:
Een 'natuurlijk persoon' is een BV of NV, een bedrijf dus.
quote:
Dat inderdaad.
fout. jullie vergissen je met "rechtspersoon". een natuurlijk persoon is dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurlijk_persoon
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128780056
True, verkeerd gelezen inderdaad. Maar dan is het een 'natuurlijk persoon in de vorm van een bedrijf, dus eenmanszaak of VOF, en dus geen rechtspersoon zijn, maar wel een bedrijfsvorm hebben. Lees de site voor particulieren, dan zit je goed.
pi_128781862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:22 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ze hebben verschillende modellen, kwam ze een paar dagen geleden al tegen in de new arrivals op MP4Nation. ;)
Zie dus: http://www.mp4nation.net . Al vanaf $39.50.
Ik zat mobiel dus kon niet makkelijk zoeken, die dat die van 100 met ipod remote is wat ik niet nodig heb. Die andere lijken me net weer niet helemaal praktisch voor wat ik wil. We kijken verder :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128785659
quote:
Een 'natuurlijk persoon' is een BV of NV, een bedrijf dus. Lees verder de OP, staat alles in vermeld.
Nee, een natuurlijk persoon is een mens, iemand van vlees en bloed. Een BV of NV is een bedrijf, dat noem je een rechtspersoon.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:00:06 #236
314238 Kuhly
A.F.C.A.
pi_128786422
Dit soort binnengekregen:

http://www.ebay.com/itm/E(...)&hash=item20d2e63d3b

Toch wel bazig spul hoor, ik dacht laat ik de klok eens testen. Eerst zonder water, hij was echt leeg, water erin en de klok liep 2x zo snel als het hoorde :D
Ajax Amsterdam
pi_128786766
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:08 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Ja, da's ook een optie... Eerst nog even BICs reactie afwachten...
Weet je uit je hoofd tot hoe lang na een transactie je PayPal claims nog kan indienen...?
Intussen een reactie van BIC:

Poekieman:
I called the Dutch parcel service, PostNL. They say the tracking code does not change when a parcel is returned. So the PostNL tracking code is still 3SRK...... and somewhere, on the way to, or in China, that code changes back into the Chinese tracking code again. But I don't know if that is the original code RB1522.....CN, but I think it probably is, because, after all, it is still the same parcel...

Dear Poekieman
Thanks for your message.
We did send it into the correct delivery address ,but you didn't sign it in time.If the package was back to us,we must pay for about $50 to take it from the post office.If you can't wait any longer,how about we refund you $110 coins as compensation?It is the best offer.

Looking forward to your early reply.
Best regards,
Shawn

Het lijkt er dus op dat ze geen zin hebben het uit te gaan zoeken en me daarom voor het gemak een compensatie aanbieden. Nou gaat het om een Hyundai T7S tablet, die toen USD 178.99 kostte, nu USD 174.79 kost en waarvoor ik door een kortingsbon USD 164.57 destijds heb betaald...
Goud kan je niet bijdrukken
pi_128787303
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:20 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Intussen een reactie van BIC:

Poekieman:
I called the Dutch parcel service, PostNL. They say the tracking code does not change when a parcel is returned. So the PostNL tracking code is still 3SRK...... and somewhere, on the way to, or in China, that code changes back into the Chinese tracking code again. But I don't know if that is the original code RB1522.....CN, but I think it probably is, because, after all, it is still the same parcel...

Dear Poekieman
Thanks for your message.
We did send it into the correct delivery address ,but you didn't sign it in time.If the package was back to us,we must pay for about $50 to take it from the post office.If you can't wait any longer,how about we refund you $110 coins as compensation?It is the best offer.

Looking forward to your early reply.
Best regards,
Shawn

Het lijkt er dus op dat ze geen zin hebben het uit te gaan zoeken en me daarom voor het gemak een compensatie aanbieden. Nou gaat het om een Hyundai T7S tablet, die toen USD 178.99 kostte, nu USD 174.79 kost en waarvoor ik door een kortingsbon USD 164.57 destijds heb betaald...
Kijk dat jij hem niet hebt opgehaald is natuurlijk waar en terecht dat je niet het volledige bedrag retour krijgt. Het is ook logisch dat BIC extra moet dokken om het weer op te halen, dat zal hetzelfde zijn als je een tablet naar China stuurt en deze ook terug komt omdat hij niet is aangekomen. Wat dat betreft geef ik BIC gelijk dat je niet een volledige refund krijgt.

Waarom heb je hem eigenlijk niet opgehaald? Dat is ook niet bijster slim zeg maar als je weet dat er een tablet van 180 dollar onderweg is.
Top 5 China producten
pi_128787486
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:45 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kijk dat jij hem niet hebt opgehaald is natuurlijk waar en terecht dat je niet het volledige bedrag retour krijgt. Het is ook logisch dat BIC extra moet dokken om het weer op te halen, dat zal hetzelfde zijn als je een tablet naar China stuurt en deze ook terug komt omdat hij niet is aangekomen. Wat dat betreft geef ik BIC gelijk dat je niet een volledige refund krijgt.

Waarom heb je hem eigenlijk niet opgehaald? Dat is ook niet bijster slim zeg maar als je weet dat er een tablet van 180 dollar onderweg is.
Was 6 wk op vakantie in Kenia. Als het pakje niet door de douane was onderschept, dan was het ruim op tijd binnen gekomen. Nu kwam het toen ik net een paar dagen weg was. Had de reguliere PostNL man vooraf nog gezegd het bij de buren af te leveren - en ik had die daarvoor geld gegeven - maar de PostNL man had dat blijkbaar vergeten, of het was een ander. Shit happens, zo blijkt maar weer...
Goud kan je niet bijdrukken
pi_128787600
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:52 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Was 6 wk op vakantie in Kenia. Als het pakje niet door de douane was onderschept, dan was het ruim op tijd binnen gekomen. Nu kwam het toen ik net een paar dagen weg was. Had de reguliere PostNL man vooraf nog gezegd het bij de buren af te leveren - en ik had die daarvoor geld gegeven - maar de PostNL man had dat blijkbaar vergeten, of het was een ander. Shit happens, zo blijkt maar weer...
Nouja dan had je iets moeten regelen met vrienden die even het ophalen uit je brievenbus ofzo. Maar in ieder geval is de basis dus dat jij de schuldige bent die het pakketje niet op tijd hebt opgehaald waardoor het automatisch is terug gegaan naar China, daar zijn kosten aan verbonden voor de verzender die ze uiteraard op jou willen verhalen. Als ik jou was zou ik PostNL eens vragen wat dat kost maar het zal sowieso die 32 euro kosten en misschien wel de duurdere variant omdat ze het zelf ook aangetekend hebben verstuurd. Dan wordt het vaak op dezelfde wijze terug gestuurd dus kan je wel zien hoeveel dat kost.

Dan lijkt het me dat jij die kosten op je neemt en de rest als refund krijgt op je paypal. Aangetekend 0-2 kg is 25,60, 2-5 kg 35,60 euro.
Top 5 China producten
pi_128788767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:00 schreef Kuhly het volgende:

Toch wel bazig spul hoor, ik dacht laat ik de klok eens testen. Eerst zonder water, hij was echt leeg, water erin en de klok liep 2x zo snel als het hoorde :D
_O-
Top 5 China producten
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:08:20 #242
375166 wihehin
V70 & C63
pi_128791517
Oké, heel awkward: weet iemand wat dit is? Gisteren binnengekregen. Op de enveloppe stond Clothes.
pi_128791537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:08 schreef wihehin het volgende:
Oké, heel awkward: weet iemand wat dit is? Gisteren binnengekregen. Op de enveloppe stond Clothes.
[ afbeelding ]
Is dat niet zo'n mal waar die chineesjes vliegensvlug tshirts mee vouwen?
pi_128791972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:00 schreef Kuhly het volgende:

Wajoo, werkt dat echt goed? Kan je ze opladen dmv water of moet je ze ook nog opladen met zo'n oplader? :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:25:11 #245
375166 wihehin
V70 & C63
pi_128792111
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:08 schreef Xetran het volgende:

[..]

Is dat niet zo'n mal waar die chineesjes vliegensvlug tshirts mee vouwen?
Ik weet niet wat voor shirts zij hebben, maar hij is maar iets van 10 cm hoog! :) (daar boven zie je een stukje van het bandje van mijn aviator horloge)
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:51:43 #246
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_128795165
http://www.ebay.com/itm/N(...)8924496?pt=US_Clocks

Ik vind die zo extreem vet hea :')

Iemand die weet of ik daar gezeik mee ga krijgen bij de douane?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:56:31 #247
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128795303
Denk niet dat ze het zo licht opnemen als ze die eruit pikken... ;(
Da's denk ik hetzelfde als op een luchthaven grappen dat je een bom hebt. Dan ben je ook de sjaak.
pi_128795560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:51 schreef ManageTheAnger het volgende:
http://www.ebay.com/itm/N(...)8924496?pt=US_Clocks

Ik vind die zo extreem vet hea :')

Iemand die weet of ik daar gezeik mee ga krijgen bij de douane?
Ze zien er wel erg vet uit :P Maar ik denk niet dat het op de xray opvalt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:41:17 #249
314238 Kuhly
A.F.C.A.
pi_128796839
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wajoo, werkt dat echt goed? Kan je ze opladen dmv water of moet je ze ook nog opladen met zo'n oplader? :D
Ik deed er water in en ze deden het, even afwachten als ze leeg zijn of ze met water weer werkend zijn.
Ajax Amsterdam
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:45:24 #250
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_128796961
http://www.banggood.com/W(...)rd-Bike-p-54587.html

Wel erg goedkoop nu.

Twee besteld :')
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')