Toch erg knap.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Niet dat ik het echt heel goed kan hoor. Maar ik heb wel een aantal jaren Japans gestudeerd, waar ik ondertussen gestopt mee ben. Vandaar.
Onder welke artiestennaam kennen we Jasmine van den Bogaerde?
Als je weet wie de belgische band is, weet je hopelijk de link.quote:
quote:is a Belgian alternative rock band consisting of Millionaire keyboardist Aldo Struyf (Guitar/Keys/Vocals), Michael Lawrence(Drums), Jan Wygers (Bass) and Michiel Van Cleuvenbergen (Guitar). The band have been said to make "fuzzy stripped-back rock’n'roll noise with a generous helping of weird
Warmerquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:28 schreef cafca het volgende:
Ziet eruit alsof die bovenste meneer een inspiratiebron is voor de band....
En wat heeft dat te maken met de bovenstaande heer?quote:
het is een nummer, geen album, maar game onquote:Op woensdag 3 juli 2013 13:21 schreef cafca het volgende:
Ja, dat weet ik. En the creature with the atom brain is een album van hem.
Ik dacht, ik geef methodmich nog even de kans om hem in te koppen.
Wat van wie?quote:Workin' like a dog for the boss man (oohh)
Workin' for the company (oohh yeah)
I'm bettin' on the dice I'm tossin' (oohh)
I'm gonna have a fantasy (oohh yeah)
But where am I gonna look
They tell me that love is blind
I really need a girl like an open book
To read between the lines
methodmich + 1quote:
quote:is een Nederlandse band bestaande uit Minco Eggersman (zang en drums) en Axel Kabboord (gitaar). De muziekstijl kan beschreven worden als een mix van melancholieke pop en emo, samengevat in de term "nachtmuziek", of "Hollandia" (als in: Americana). Veel van de nummers van
hebben een christelijke ondertoon, zij het niet expliciet.
ME (maar daarin speelt hij met name solo). Anders bedoel je waarschijnlijk At The Close Of Every Day (ATCOED).quote:
Wie isquote:The initial concept forwas Guy Sigsworth's, and the project was to have been an album written and produced by her with each track featuring a different singer, songwriter, poet or rapper.
explains that Sigsworth invited her over to his studio to write lyrics to a four-bar motif he had, with one condition – that she include the word "love" somewhere. The first line she came up with was "lung of love, leaves me breathless", and the 'Details' album track, "Flicks" was born. A week later, Sigsworth phoned
up again, and together they wrote and recorded the future single "Breathe In".
Foei! Het is met kleine letters: at the close of every day (atcoed).quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:21 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
ME (maar daarin speelt hij met name solo). Anders bedoel je waarschijnlijk At The Close Of Every Day (ATCOED).
Laatst van ME het 'blik' met lp's gekocht![]()
[ afbeelding ]
Die niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
n00biedoobiedoo +1quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, was er een edit
da's Imogen Heap dan
Song to the siren van This Mortal Coil ?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:25 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Een nummer met Liz op zang dat de top 40 heeft gehaald? Goh, ik zou het niet weten. Ben nu wel benieuwd wat dat is.
Tong80 +1quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Song to the siren van This Mortal Coil ?
quote:
quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Moet er zo vandoor, dus hier t antwoord:Schitterend nummer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Ik onderschatte het niveau hier.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:20 schreef MadMaster het volgende:
Je wilt er snel weer vanaf, he...
Marc Bolan
Met T-Rex dacht ik al een niet te gemakkelijke vraag te stellen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:38 schreef pipster het volgende:
Nein, nicht Freddie Breck, overigens is er niks mis met "makkelijke" vragen. Het is ook maar net waar je interesse ligt. Ik heb liever 10 makkelijker vragen dan 1 die met 10 hints moet worden opgelost (of waar je kan wachten tot die ene persoon toevallig on-line komt).
Daarom onderschatte ik het ook. Trouwens in Nederland stelden ze niks voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:19 schreef cafca het volgende:
T.Rex
Basiskennis (voor ons oudere jongeren)
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:22 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
OK, je koos voor een makkelijke vraag:
Wie zijn vanavond te aanschouwen in de Ziggodome:
A. The Beatles
B. The Who
C. The Manic Street Preachers
De tijd gaat nu in...
Lucille ook lang niet gezien hier bedenk ik me nu ik deze vraag zo ziequote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:22 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
OK, je koos voor een makkelijke vraag:
Wie zijn vanavond te aanschouwen in de Ziggodome:
A. The Beatles
B. The Who
C. The Manic Street Preachers
De tijd gaat nu in...
Ik had de mogelijkheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:35 schreef pipster het volgende:
Als je de kans hebt gehad en het nagelaten hebt ....foei.
lubje25 +1 Rick Rubin is correct!
Welk nummer van wie?quote:The Indians send signals
From the rocks above the pass
The cowboys take positions
In the bushes and the grass
The squaw is with the Corporal
She is tied against the tree
She doesn't mind the language
It's the beating she don't need
Wat van wie?quote:Ah, rock me,
from the bay of Mexico,
I row me,
to the shores of Montego bay.
Tell me, a lady, please let me stay,
here in your warm brown arms,
till I melt away.
MadMaster +1quote:
Zo kwam de vraag ook ongeveer tot stand...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:30 schreef ranja het volgende:
oh, pure niet serieus bedoelde gok vanwege vervolgvraag
quote:
quote:
Uhhuhquote:
quote:
Het ging meer om het ritme van de tekst (alle tekst behalve 'Cool for cats' uiteraard, want daar kwam ik niet op)..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je weer eens de behoefte voelt: vanaf 1m23
Maar we weten natuurlijk nog steeds niet zeker of jij ook wel dit nummer wel bedoeldequote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:53 schreef Blogman het volgende:
[..]
Het ging meer om het ritme van de tekst (alle tekst behalve 'Cool for cats' uiteraard, want daar kwam ik niet op)..
Ik denk het wel, maar was er na urenlang denken toen niet opgekomen. En dat kwam waarschijnlijk omdat dat stukje met Cool for cats net in een ander ritme is gezongen..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar we weten natuurlijk nog steeds niet zeker of jij ook wel dit nummer wel bedoelde
Vervolgvraag via Rafquote:
Voor de jongere jongeren ook hoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:19 schreef cafca het volgende:
T.Rex
Basiskennis (voor ons oudere jongeren)
Niet via Gloria?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vervolgvraag via Raf
MadMaster + 1
Verrek, hehe. Maar wilde eerst Raf vragen, maar leek me wellicht te lastig, dus maar Laura gedaan.quote:
quote:
De vrouw van de man van de vraag van tong80quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:38 schreef MadMaster het volgende:
Welke andere Gloria had het anders kunnen zijn dan?
Wat van wie?quote:People say 'beware!'
But I don't care
The words are just
Rules and regulations to me, me
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloria_(singer)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:38 schreef MadMaster het volgende:
Welke andere Gloria had het anders kunnen zijn dan?
Oh nee, ik had er nog een kunnen vragen. Hoe dan ook, ik heb geen idee bij deze.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:52 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nee, volgens mij hebben we alle Gloria's nu wel gehad...
Half puntjequote:
Yupquote:
Gloria Jones (die was overigens al wel door mij genoemd netquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:07 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nog even terug naar T.Rex... Wie was de bestuurder van de auto toen Marc Bolan verongelukte?
noobie +1quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Gloria Jones (die was overigens al wel door mij genoemd net)
Was ook heel cryptisch, iets met tong80 enzoquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:14 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
noobie +1
Overheen gelezen blijkbaar.
Dat rijmt! En wb, WB!quote:
Hebben ook Gloria gemaaktquote:
Dat je the ketchup song niet noemtquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:52 schreef Bol_Wan het volgende:
The Decemberists - Calamity Song
Rodriguez - A most Disgusting Song
Blur - Song 2
Green Day - Song of the Century
Oasis - Songbird
Sisqo - The Thong Song ()
Hockey - Song Away
QOTSA - Another Love Song
Mark Lanegan - Gravediggers Song
Joy Formidable - Maw Maw Song
veel plezierquote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:17 schreef MadMaster het volgende:
Bob Marley - Redemption Song
Oscar Harris - Song For The Children
PIL - This Is Not A Love Song
Neil Diamond - Song Sung Blue
...
En nu snel naar The Who...![]()
Dit staaltje literair vakmanschap komt ook van een ...song, welke?quote:They ask me what I do and who I do it for
And how I come up with this shit up in the studio
All I want for my birthday is a big booty ho
All I want for my birthday is a big booty ho
Sir Mixalot - I like big buttsquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:25 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dit staaltje literair vakmanschap komt ook van een ...song, welke?
Maar de gevraagde titel lijkt me wel te verzinnen.quote:
Wat is het loflied? En wie zingt het o.a.?quote:Van alle zangvogels is de Wielewaal ongetwijfeld de meest bezongene. Hele generaties hebben zijn loflied in canon gezongen, in de christelijke zangvereniging, op wandeltochten, bij het kampvuur en op school.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:40 schreef methodmich het volgende:
Dudeljo Klinkt Zijn Lied van Hans Dorrestijn?
Klopt. Is het nu wel of niet een echte artiest? Album is in elk geval fijn.quote:
Eskimo's ?quote:
Yup, vanwege haar dansers die er hetzelfde uitzien als the Residentsquote:
In het achtergrondkoortje van Anouk?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:15 schreef iggyinthehouse het volgende:
Heeft nog meegedaan met het Eurovisie Songfestival
Ook nog C%#$%$y en Triumvirat.quote:
quote:were a British dance music act from the late 1980s, who had one of the earliest commercial successes in the acid house genre.
"", based on Rose Royce's "Is It Love You're After", was also one of the earliest recordings to capitalize on a resurgence of sampling culture and went to number one in the United Kingdom as well as the Hot Dance Club Play chart in the United States (also scraping into the U.S. Billboard Hot 100 at #91).
Doe dan maar zonder titel...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Volgens mij weet ik wel de band. Titel geen idee.
Vriend van me is nu de gitaartechnicus tijdens hun tour, hij vermaakt zich prima met de inmiddels oudere kids...quote:
Ik hoor Huub van der Lubbe het al zingenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:25 schreef lubje25 het volgende:
Wat van wie?
Ik drink me elke avond een beroerte
Eten heb ik weken niet gedaan
Ik pis weer net als vroeger in de wasbak
Slapen doe ik met m'n kleren aan.
dat is dan een coverquote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:33 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Ik hoor Huub van der Lubbe het al zingen
Ramses dan?quote:
Wat, van wie?quote:But the other night at the Studio '54
She came suddenly walking through the front door
And she settled down in my mind again
Tja, news kots in the blik had ik dan weer nooit herkend...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:50 schreef WickedTunes het volgende:
Knap hoor jongens, dat jullie dat weten!
Rupert Holmes - Pina Coladaquote:
Ach, die inderdaad. Dacht teveel aan drank..quote:
Ja, daar heb ik ook wel eens last vanquote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:17 schreef Blogman het volgende:
[..]
Ach, die inderdaad. Dacht teveel aan drank..
Bol_Wan +1quote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:52 schreef Bol_Wan het volgende:
The Decemberists - Calamity Song
Rodriguez - A most Disgusting Song
Blur - Song 2
Green Day - Song of the Century
Oasis - Songbird
Sisqo - The Thong Song ()
Hockey - Song Away
QOTSA - Another Love Song
Mark Lanegan - Gravediggers Song
Joy Formidable - Maw Maw Song
quote:Until today I felt kind a happy
nothing special but I was happy
just one look further inside yourself
and you will see what I wanna say
MadMaster +1quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
The Alternative Way van Annie Temeier...
Wie hoort er bij dit rijtje?quote:Goede tijden, slechte tijden
Koffietijd
RTL Nieuws
Soundmixshow
Surprise Show
Mini Playbackshow
Spijkerhoek
Wie ben ik?
Vrienden voor het leven
Liefde op het eerste gezicht
Eigen Huis & Tuin
Bureau Kruislaan
Kees & Co
Het zonnetje in huis
Vrouwenvleugel
Het spijt me
Sam Sam
Onderweg naar morgen
M'n dochter en ik
Eén tegen 100
Tien Om Te Zien
Gouden Oog
shary-ann oid van you've never played the base?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:56 schreef iggyinthehouse het volgende:
Er is een connectie met het liedje Teardrops van Womack & Womack
quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:01 schreef lubje25 het volgende:
[..]
shary-ann oid van you've never played the base?
Ik ga je het punt geven want heb zo'n gevoel dat niemand dat weet: Nahiba is haar naamquote:
Had al wel een vermoeden dat jij m zou wetenquote:
Vind ik ook....ik zag gisteren op tv een concert van Sven Hammond Soul met daarin dit lied...erg goedquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Goh, is dat een cover? Erg leuk nummer in ieder geval, origineel is zelfs nog iets leuker.
Ook niet.quote:
Dat zal dan wel Led Zeppelin zijn...quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Twee bekende covers, één door een bekende band die wel vaker nummers of delen van nummers "leende"
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:49 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat zal dan wel Led Zeppelin zijn...
Zij gelooft in mij van Hazes?quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:12 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Halsema, Voor Haar dus. Maar ik weet niet meer van wie het origineel is.
Ik ken deze stadsgenoot niet...quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:46 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Vervolgvraagje: Hoe heet deze Amsterdamse volkszanger?
Hij treedt regelmatig op in het café van Peter Beense en is bij mij ook meer bekend vanwege zijn naam, dan vanwege zijn muziek.quote:
Bodylift dan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:27 schreef MadMaster het volgende:
Ramon Beense, z'n broer na een facelift
Ramon Beense bestaat echt, is de broer van en zingt ook...quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Bodylift dan.
Zijn naam is groter dan zijn faam.
Die ken ik niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ramon Beense bestaat echt, is de broer van en zingt ook...
Holmes..quote:
Wat van wie?quote:Na nana nana
Na nana nanana nana
Na nanana na na nanana nana
Na nana na nana nanananananana
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:02 schreef MadMaster het volgende:
Als Het Om De Liefde Gaat - Sandra & Andres
Nee, duidelijk niet. Soort van vervolgvraag wel.quote:Nanananananana
Wat zal ik doen om nog vandaag van jou te zijn
Nanananananana
Het laatste couplet is wel alleen maar nananana, maar goed:quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef Blogman het volgende:
[..]
[..]
Nee, duidelijk niet. Soort van vervolgvraag wel.
Which is the correct answer !quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het laatste couplet is wel alleen maar nananana, maar goed:
Garry Cocks - Het is Weer Voorbij...
Vul de ontbrekende tekst op de puntjes in.quote:Ik ben ook eens opgenomen
Want ik was volkomen knots
Ik sneed mezelf met messen
En ik zat onder de kots
Ik riep toen ze me haalden
Voor het gekkenpaviljoen
...........
Die 2 dan net niet...quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:35 schreef WickedTunes het volgende:
Btw: het klinkt als een tekst van Sanne Wallis of Lenette van Dongen...
BK...quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:04 schreef pipster het volgende:
BK - als ik het maar niet met Knevel moet doen -
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |