Het is een logische aanname dat mensen een 'perfect' lichaam willen.. Het is gezond, ziet er goed uit en het is een ideaal.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ok, dus de mensen die dat zeggen (bodybuilders zijn dom) mogen mensen niet over één kam scheren, maar de bodybuilders mogen dat zelf wel door te zeggen dat iedereen zo'n lichaam wil? Logisch wel
maar niet voor iedereen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:19 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is een logische aanname dat mensen een 'perfect' lichaam willen.. Het is gezond, ziet er goed uit en het is een ideaal.
Rare vergelijking. Er is natuurlijk een goede reden voor dat al die onzin, zoals ab machines en "get ripped fast" programma's zo mateloos populair zijn. Niemand laat zich graag voor de lol naaien, maar blijkbaar zijn mensen zo wanhopig dat ze hopen dat het misschien een beetje werkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ok, dus de mensen die dat zeggen (bodybuilders zijn dom) mogen mensen niet over één kam scheren, maar de bodybuilders mogen dat zelf wel door te zeggen dat iedereen zo'n lichaam wil? Logisch wel
fixed.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:19 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is een logische aanname dat mensen die aan bodybuilding/fitness doen een 'perfect' lichaam willen.. Het is gezond, ziet er goed uit en het is een ideaal.
Wat is obsessief? En wie bepaalt het wanneer iets obsessief is? Als ik vertel dat ik 4-5 dagen per week naar de sportschool ga noemen mensen dat obsessief. Maar als ik diezelfde tijd op de bank zou zitten voor de televisie dan is er niks aan de hand.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:13 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Omdat degenen aan wie je met kleren aan kunt zien dat ze opvallend gespierd zijn 9/10x obsessief bezig zijn met hun lichaam en dat ook uitdragen. Dat komt nogal dom over.
[..]
Dat is wat dedicated WOW-nerds ook tegen elkaar zeggen.
Iedereen zou het wel willen (waarom zou je liever dik/mollig zijn dan gespierd en slank (of louter slank als vrouw zijnde)?), maar niet iedereen wil er zoveel moeite voor doen. Men hoort wel te streven naar een gezond lichaam, louter omdat het gezond is.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:21 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar niet voor iedereen.
En dat is dus het probleem, hoezo wil iedereen een perfect lichaam?
Sapstengel ik houd van je.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat is obsessief? En wie bepaalt het wanneer iets obsessief is? Als ik vertel dat ik 4-5 dagen per week naar de sportschool ga noemen mensen dat obsessief. Maar als ik diezelfde tijd op de bank zou zitten voor de televisie dan is er niks aan de hand.
Ik doe aan bodybuilding en ik speel WoW, wat nu?
Welk lontje bedoel je?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:23 schreef Pyjama het volgende:
Mijn vriend is een bodybuilder met een kort lontje, dus die stereotypering gaat soms wel op
Gewoon toeval, er zijn mensen met korte lontjes en er zijn mensen die bodybuilder zijn. Soms valt dat samen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:23 schreef Pyjama het volgende:
Mijn vriend is een bodybuilder met een kort lontje, dus die stereotypering gaat soms wel op
hehehehquote:
Die boven op zijn hoofd, ik pak er wel eens een aansteker bij.quote:
en juist daarvan beweer ik dat het niet waar is.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:22 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Er is natuurlijk goede reden voor dat al die onzin, zoals ab machines en "get ripped fast" programmar's zo mateloos populair zijn. Niemand laat zich graag voor de lol naaien, maar blijkbaar zijn mensen zo wanhopig dat ze hopen dat het misschien een beetje werkt.
Als je een knopje kon indrukken, waardoor je een strak afgetraind lichaam kreeg, had iedereen, zonder uitzondering, dat wel gedaan. Waarom zou je het niet doen?
BB én WoW?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat is obsessief? En wie bepaalt het wanneer iets obsessief is? Als ik vertel dat ik 4-5 dagen per week naar de sportschool ga noemen mensen dat obsessief. Maar als ik diezelfde tijd op de bank zou zitten voor de televisie dan is er niks aan de hand.
Ik doe aan bodybuilding en ik speel WoW, wat nu?
dat is dus niet waar, niet iederéén wil dat.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:23 schreef Serene het volgende:
[..]
Iedereen zou het wel willen (waarom zou je liever dik/mollig zijn dan gespierd en slank (of louter slank als vrouw zijnde)?), maar niet iedereen wil er zoveel moeite voor doen. Men hoort wel te streven naar een gezond lichaam, louter omdat het gezond is.
En wat Hugh zegt.
Onzekerheid en cognitieve dissonantie. Leer die mensen eens beter kennen, dan komt de aap wel uit de mouw. (srs)quote:Op maandag 1 juli 2013 14:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en juist daarvan beweer ik dat het niet waar is.
Strak en afgetraind is voor veel mensen het ideaal, maar niet voor iedereen. Er zijn genoeg mensen die dat helemaal niet hoeven, óók niet met een pilletje waardoor het voor iedereen in een seconde haalbaar is.
De meeste wel, maar de meeste mensen zullen ook niet roepen dat bodybuilds dom zijn.
(Ik ken er verschillende en die zijn geen van allen dom. toevalig vind ik het geen van allen leuke mensen, ik ga toch ook niet roepen dat geen enkele bodybuilder leuk is, omdat ik er geen ken die ik leuk vind)
Wat is de reden daarvan dan?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat is dus niet waar, niet iederéén wil dat.
Waarom denk je dat dat zo is?quote:Op maandag 1 juli 2013 14:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
Strak en afgetraind is voor veel mensen het ideaal, maar niet voor iedereen. Er zijn genoeg mensen die dat helemaal niet hoeven, óók niet met een pilletje waardoor het voor iedereen in een seconde haalbaar is.
ja, en ik ben serieus dat ik er geen zak van geloof.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:27 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Onzekerheid en cognitieve dissonantie. Leer die mensen eens beter kennen, dan komt de aap wel uit de mouw. (srs)
Gezien je stellige overtuiging denk ik dat jij ook wat last hebt van cognitieve dissonantie.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:27 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Onzekerheid en cognitieve dissonantie. Leer die mensen eens beter kennen, dan komt de aap wel uit de mouw. (srs)
Ze bestaan niet, Janies. Ze durven het gewoon niet toe te geven. Niet aan zichzelf, en al helemaal niet aan jou.
Gewoon hele dag gamen en paar uurtjes daarvan naar de gym. #ezlyfquote:Op maandag 1 juli 2013 14:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee ik moet wel werken voor m'n geld.
Maar je legt niet uit waarom je denkt dat mensen liever vadsig dan afgetraind zijn. Dan zit er toch iets goed fout bij die mensen. Ik geloof het niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, en ik ben serieus dat ik er geen zak van geloof.
Ook niet als ik ze beter ken en ook niet als elke bodybuilder op aarde me dat probeert wijs te maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |