quote:
Op woensdag 18 september 2013 21:51 schreef Troel het volgende:[..]
*knip*
Ik herken heel veel van mijzelf in beide jongens, maar toch zijn het twee totaal verschillende kerels en reageren we op sommige dingen alle drie anders

*knip*
Heel herkenbaar Troel, maar dan met M. en mij. Veel herkenbaars, maar toch ook een heel ander kind dan ik was. Ik heb wel (teveel) de neiging om er bovenop te zitten, omdat ik het voor haar liever anders wil dan het voor mezelf was. Steeds te horen krijgen dat je je best niet doet, dat je veel beter zou moeten kunnen, omdat eigenlijk gewoon niet duidelijk was wat er nou aan de hand was.
Die duidelijkheid hebben we bij M. dan wel, maar dat maakt het soms ook ingewikkelder vind ik. Je let meer op dingen en ziet misschien soms al wel problemen waar ze helemaal niet zijn of komen...
Ach ja, we vinden er vast een weg in.
Livelink, ik vind het zo alleen klinken. "niet meer vertrouwen op anderen of hopen op hulpverlening".
Mag dan wel rust geven, maar het is ook een behoorlijke taak die je jezelf in de schoenen schuift op die manier.
Al snap ik ook dat steeds weer moeten knokken voor je kind ook ontzettend veel energie kost,
energie die je wellicht net zo goed in het zelf doen kan steken en waar je dan verder mee komt.
Spannende dag, wanneer hoor je meer? Succes/sterkte met wachten