abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128502639
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfkennis heb je iig
Dank!!

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je gaat uit van de premisse dat de staat de bron van het goede is. Het idee achter de rechtsstaat is dat de burger machteloos is tegenover een kwaadwillende staat, en tegen deze staatsmacht beschermd dient te worden. Jij ontkent het idee achter de rechtsstaat, terwijl de geschiedenis voorbeelden genoeg kent van staten die hun eigen burgers terroriseren.
Ligt er aan welke staat, Amerika of Nederland nou daar heb ik nog wel vertrouwen in, Iran of Pakistan toch wat minder!!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:16:06 #102
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128503091
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:03 schreef DeParo het volgende:

Ligt er aan welke staat, Amerika of Nederland nou daar heb ik nog wel vertrouwen in, Iran of Pakistan toch wat minder!!
Een staat is wat mensen ervan maken. Dus als je er zo licht over denkt, pluk je daar later de zure vruchten van.
The view from nowhere.
pi_128503239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een staat is wat mensen ervan maken. Dus als je er zo licht over denkt, pluk je daar later de zure vruchten van.
Wat een lege zinnen gebruik je toch, waarom denk je dat Amerika dit doet, om jouw leven zo zuur mogelijk te maken??
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:25:07 #104
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128503408
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een lege zinnen gebruik je toch, waarom denk je dat Amerika dit doet, om jouw leven zo zuur mogelijk te maken??
In Amerika is een van de top prioriteiten om mij, deelnemer, het zo goed mogelijk naar de zin te maken. Pas is er nog een top beraad over geweest, waarin Obama wilde weten ik nog wensen had. Ik had nog 1 wens, namelijk dat anderen niet hoeven te lijden voor mijn gerief.
The view from nowhere.
pi_128504327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:25 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In Amerika is een van de top prioriteiten om mij, deelnemer, het zo goed mogelijk naar de zin te maken. Pas is er nog een top beraad over geweest, waarin Obama wilde weten ik nog wensen had. Ik had nog 1 wens, namelijk dat anderen niet hoeven te lijden voor mijn gerief.
Nou wat zit je te zeuren dan verdorie nog aan toe :') :').
pi_128504724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dank!!

[..]

Terwijl je van die laatste 2 toch een stuk minder te vrezen hebt.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:09:57 #107
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128504786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou wat zit je te zeuren dan verdorie nog aan toe :') :').
Het monitoren van de bevolking creëert zijn eigen werkelijkheid. De mogelijkheden die het schept worden uiteindelijk benut voor allerlei doeleinden. De ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek geven aanleiding te verwachten dat het verkeert gebruikt wordt. Want het was een politieke van voordeel voor jezelf, ongeacht de kosten voor anderen (ordinaire machtspolitiek). Waarom zou ik hun gunnen hun macht te vergroten. Ik ben niet zo dom om mij te identificeren met deze mensen. Ik begrijp niet waarom jij zo positief bent over deze ontwikkeling.
The view from nowhere.
pi_128505740
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang je er niet woont natuurlijk. :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:45:27 #109
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128506046
quote:
Japan Proposes NSA Equivalent

TOKYO — A top Japanese government panel has recommended the country begin widespread monitoring of Internet-based communications, establish a Cyber Defense Corps within Japan’s Defense Ministry to protect infrastructure, and ultimately set up a Cyber Security Center, a Japanese equivalent of the US National Security Agency (NSA), according to a member of the panel.
The view from nowhere.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:03:00 #110
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128509603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het monitoren van de bevolking creëert zijn eigen werkelijkheid. De mogelijkheden die het schept worden uiteindelijk benut voor allerlei doeleinden. De ontwikkelingen in de Amerikaanse politiek geven aanleiding te verwachten dat het verkeert gebruikt wordt. Want het was een politieke van voordeel voor jezelf, ongeacht de kosten voor anderen (ordinaire machtspolitiek). Waarom zou ik hun gunnen hun macht te vergroten. Ik ben niet zo dom om mij te identificeren met deze mensen. Ik begrijp niet waarom jij zo positief bent over deze ontwikkeling.
Ik zou willen dat het niet nodig zou zijn maar ik zit liever met een veilig gevoel in de trein en dergelijke en daar heb ik best wat opgenomen telefoontjes voor over.
pi_128509610
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jouw mening.
pi_128509664
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zou willen dat het niet nodig zou zijn maar ik zit liever met een veilig gevoel in de trein en dergelijke en daar heb ik best wat opgenomen telefoontjes voor over.
Schijnveiligheid, terrorisme is nooit te voorkomen.
pi_128509717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Onzin, dat zie je ook, cijfers dalen drastisch het is wel degelijk veiliger geworden.
pi_128509817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, dat zie je ook, cijfers dalen drastisch het is wel degelijk veiliger geworden.
Zonder bron is dit een loze kreet.
pi_128509835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zonder bron is dit een loze kreet.
Ik heb geteld daar laat ik het bij nu jij weer.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:45:36 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128509863
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb geteld daar laat ik het bij nu jij weer.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_128509922
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Die zuig je uit je duim.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:48:42 #119
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_128509993
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 08:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Maar ik heb totaal geen reden om paranoia te zijn en ik vind ook dat het niet nodig is om 'op de hoede' te zijn want zoiets zit voor een groot gedeelte in ons hoofd.
En gelukkig nooit in ons verleden? :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:49:23 #120
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128510019
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jouw gevoel.

Dat men zo wel heel gemakkelijk protestbewegingen kan onderdrukken speelt voor mij een belangrijkere rol. Tegen alle andere gevolgen kan men nog protesteren. Maar als je geen protest meer van de grond kan krijgen, ben je in de aap gelogeerd.
The view from nowhere.
pi_128510208
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:36 schreef heite het volgende:

[..]

Zolang je er niet woont natuurlijk. :')
Dat lijkt me ook nog maar de vraag.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:57:22 #122
45206 Pietverdriet
pi_128510349
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Jouw gevoel.

Dat men zo wel heel gemakkelijk protestbewegingen kan onderdrukken speelt voor mij een belangrijkere rol. Tegen alle andere gevolgen kan men nog protesteren. Maar als je geen protest meer van de grond kan krijgen, ben je in de aap gelogeerd.
Kwestie van hoe je het organiseren wil, de SP, GL, PVV, PvdD zijn in principe ook protestbewegingen.
Beetje in een tent ongewassen zitten zijn, daar bereik je geen fuck mee.
pi_128511068
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook nog maar de vraag.
Prima. Ga jij daar heen, dan blijf ik hier.
pi_128511154
quote:

[..]

Brand en dodelijke ziektes ook niet.

Zullen we alle brandpreventie en vaccinaties maar afschaffen? ja, dat is net zo'n grote drogreden als jij die gaf...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128511752
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zullen we alle brandpreventie en vaccinaties maar afschaffen? ja, dat is net zo'n grote drogreden als jij die gaf...
Preventies waarbij de kosten opwegen tegen de baten. Het werk van de inlichtingendiensten maken dusdanig inslag op de fundamentele rechten en vrijheden van mensen waardoor de balans volledig zoek is.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:40:38 #126
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_128512051
quote:

[..]

Correctie: het is niet altijd te voorkomen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:52:38 #127
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_128512586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Preventies waarbij de kosten opwegen tegen de baten. Het werk van de inlichtingendiensten maken dusdanig inslag op de fundamentele rechten en vrijheden van mensen waardoor de balans volledig zoek is.
En om die bevochten rechten en vrijheden te behouden heb je weer inlichtingendiensten nodig.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_128513396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Oh, nu zijn ineens de kosten het belangrijkste? Wat is dat toch voor monetair fetisjisme? Als brandpreventie duurder is dan de boel af laten fikken, maar doen dan?

Terrorisme zorgt voor enorme maatschappelijke spanningen, naast de kosten ervan. Die spanningen kún je voorkomen (nee, niet in alle gevallen, maar dat is met alle onveiligheid zo), en ik vind dan ook dat je dat moet doen of in ieder geval proberen. Nietsdoen is geen optie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128517693
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, nu zijn ineens de kosten het belangrijkste? Wat is dat toch voor monetair fetisjisme? Als brandpreventie duurder is dan de boel af laten fikken, maar doen dan?
Niet alleen de economische kosten, ook kosten in de zin van vrijheden die worden opgegeven. Zoals ik in het andere topic ook al aangaf: je kunt ook iedereen per onmiddellijke ingang vastzetten. Zal ongetwijfeld een hoop doden, spanningen en ongelukken voorkomen, maar of dat het waard is?

quote:
Terrorisme zorgt voor enorme maatschappelijke spanningen, naast de kosten ervan. Die spanningen kún je voorkomen (nee, niet in alle gevallen, maar dat is met alle onveiligheid zo), en ik vind dan ook dat je dat moet doen of in ieder geval proberen. Nietsdoen is geen optie.
Tussen niets doen en vrijwel alle gegevens van iedereen aan overheden op een presenteerblaadje aanreiken zit natuurlijk nog een wereld van verschil.
pi_128521623
quote:

[..]

Doen we dat niet? Ik wil wedden dat jij niet eens alle maatregelen treft die wel betaalbaar zijn. Alle meubels in metaal en sprinklers in elke kamer bvb.
Of is de look en het comfort dan ineens belangrijker dan brandveiligheid?
pi_128523616
quote:

[..]

Wie heeft het over economische kosten? De werkelijke kosten zijn de mensenrechtenschendingen die gepaard gaan met deze programma's. Iedereen moet kunnen zeggen en vinden wat hij wilt zonder met angst over z'n schouder hoeven te kijken. Wat garandeert mij dat al die verzamelde informatie niet tot censuur lijdt of mensen onterecht als verdachte markeert of zelfs lijdt tot repressie? Op basis van het verleden kunnen we wel concluderen dat dit geen ondenkbare situaties zijn.

Onze vrijheden worden zomaar ter grabbel gegooit en dan zijn er mensen die dat nog steunen ook, verwerpelijk vind ik dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2013 00:50:15 ]
pi_128524501
Het vliegtuig van de Venezuelaanse president werd geweigerd in het Franse en Portugese luchtruim omdat die schoothondjes van een staten dachten dat Snowden in het vliegtuig zat :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 01:34:35 #133
132191 -jos-
Money=Power
pi_128524533
NSA officials 'not always accurate' in public statements over surveillance

quote:
"The fact that Patriot Act authorities were used for the bulk collection of email records as well as phone records underscores our concern that this authority could be used to collect other types of records in bulk as well, including information on credit card purchases, medical records, library records, firearm sales records, financial information and a range of other sensitive subjects," the two senators said.

"These other types of collection could clearly have a significant impact on Americans' constitutional rights."
http://www.guardian.co.uk(...)all-nsa-surveillance
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 3 juli 2013 @ 02:17:56 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128525185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:34 schreef -jos- het volgende:
NSA officials 'not always accurate' in public statements over surveillance

[..]

http://www.guardian.co.uk(...)all-nsa-surveillance
Wij geven allang financiele transacties door aan de VS op massieve schaal.

quote:
E100013 - Totstandkoming nieuwe SWIFT-overeenkomst EU-VS

Op 18 juni 2010 heeft de Europese Commissie (EC) een voorstel gepubliceerd betreffende de sluiting en een voorstel betreffende de ondertekening van de overeenkomst tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten over de doorgifte van bankgegevens aan de Amerikaanse overheid in het kader van het programma voor het traceren van terrorismefinanciering (Terrorist Finance Tracking Programme – TFTP). De EC wil tegen deze zomer een overeenkomst sluiten om de leemten in de veiligheid op te vullen. Op 24 maart 2010 heeft de EC een voorstel voor een onderhandelingsmandaat inzake de SWIFT-overeenkomst gepubliceerd.
quote:
Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (SWIFT)

De Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (SWIFT) is een internationale coöperatieve organisatie voor het verzenden van financieel berichtenverkeer. Meer dan 8.000 financiële instellingen uit circa 200 landen zijn bij SWIFT aangesloten. Middels het zogenaamde SWIFT-adres, tegenwoordig beter bekend als Bank Identifier Code (BIC), wordt onder andere grensoverschrijdend betalingsverkeer gefaciliteerd.

Op 28 juni 2007 heeft de Europese Commissie besloten dat het rechtsgeldig is dat SWIFT de financiële transactiegegevens van Europese burgers afgeeft aan de Amerikaanse Treasury Department.[4] Dit besluit is genomen nadat bij onderhandelingen overeengekomen was dat SWIFT en het Amerikaanse Treasury Department deelnemen aan het Safe Harbour-programma, waarbij beloften gedaan zijn om de Europese privacyrechten voldoende te respecteren. Onder de rechtsgeldigheid vallen alle financiële transacties, ook wanneer deze niet gerelateerd zijn aan de Verenigde Staten.
quote:
Uitwisseling passagiersgegevens EU-VS

Na de terroristische aanslagen op het Pentagon en het WTC in New York op 11 september 2001 is het aantal veiligheidsmaatregelen voor luchtverkeer sterk opgevoerd. Vooral de Verenigde Staten verscherpten hun controles. Zo willen ze van de luchtvaartmaatschappijen die de VS aandoen zo veel mogelijk privégegevens ontvangen van de overkomende passagiers. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om adres- en creditcardgegevens. Deze gegevens zouden de instanties in de VS beter in staat stellen om terroristen op te sporen en een nieuwe terroristische aanlag te voorkomen.
quote:
Nederland werkt gewillig mee aan war on drugs

Amerikaanse agenten die in Nederland drugsdealers opsporen, grootschalige uitlevering van verdachten aan de Verenigde Staten en Amerikaanse vliegtuigen die vanaf Nederlandse bases cocavelden bombarderen met chemicaliën. Het lijken indianenverhalen, maar in de praktijk verleent Nederland al jaren alle medewerking aan de Amerikaanse drugsoorlog. En aan die bereidwilligheid komt voorlopig nog geen einde.

En juist die uitlevering ligt onder vuur. Want de aan Amerika uitgeleverde Nederlanders worden onderworpen aan het Amerikaanse strafrecht, terwijl ze zijn aangehouden voor feiten in onder Nederlandse jurisdictie zijn gepleegd. En niet alleen de strafmaat is hoger in Amerika, ook maakt de Amerikaanse justitie gebruik van plea bargains en opsporingsmethoden die in Nederland verboden zijn, zoals Zembla liet zien in de uitzending Amerikaanse infiltratie.
Onze E-mails slaan ze ook op. Onze diplomaten luisteren ze af. De zorg in de VS of gegevens van Amerikanen worden opgeslagen gaat voorbij dat ze onze gegevens wel opslaan. Wat misschien voor Amerikanen wel meevalt, is voor ons allang een realiteit. Snowden is vooral voor niet-Amerikanen een held.

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 03-07-2013 02:54:05 ]
The view from nowhere.
  woensdag 3 juli 2013 @ 08:47:19 #135
45206 Pietverdriet
pi_128526908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:17 schreef deelnemer het volgende:

Wat misschien voor Amerikanen wel meevalt, is voor ons allang een realiteit. Snowden is vooral voor niet-Amerikanen een held.
Denk dat de meeste amerikanen net als de meeste europeanen erg slecht geinformeerd is, (en dit is ook vooral een "haal schuld") men is meer geinteresseerd in sterretje, barbie en wie de nieuwe talentshow winnen zal.
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:07:17 #136
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_128527301
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zullen we elke aansteker dan maar gaan volgen?
Wie heeft welke aansteker gekocht en waar bevind deze aansteker zich nu. Alles realtime natuurlijk.
Als een aansteker dan opeens dicht bij een olieoverslag komt, gaan alle alarmbellen af. Degene die de aansteker gekocht heeft wordt dan gelijk gevolgt plus alle mensen waar hij contact mee heeft.
En niet allen gevolgt, maar ook gelijk zijn medische, bank, en online geschiedenis wordt na geplozen.

Dat er een snelweg naast die overslag ligt is niet belangrijk, iedereen die daar komt is verdacht.

Over 10 jaar komt er iemand aan de macht die zippo's gevaarlijk vind, want alle zippo's hebben alle branden veroorzaakt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:09:34 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128528901
quote:
'Microfoon gevonden in ambassade Ecuador'

In de ambassade van Ecuador in Londen, waar WikiLeaks-voorman Julian Assange verblijft, is een afluistermicrofoon gevonden. Dat heeft de minister van Buitenlandse Zaken van Ecuador woensdag bekendgemaakt, aldus Britse media.

Ricardo Pinta zei dat uitleg zal worden gevraagd aan het land dat verantwoordelijk is voor de microfoon maar hij zei er niet bij welk land dat is. De afluistermicrofoon zou zijn aangetroffen in het kantoor van ambassadeur Ana Alban.

Assange vluchtte vorig jaar juni de Ecuadoraanse ambassade in Londen binnen om te ontkomen aan een mogelijke uitlevering aan Zweden. De Zweedse justitie wil hem verhoren in verband met beschuldigingen van seksueel misbruik.

De WikiLeaks-oprichter heeft zich kandidaat gesteld voor de parlementsverkiezingen in Australië, werd gisteren bekend gemaakt. De Australiër, die zich meer dan een jaar schuil houdt in de ambassade, treedt aan voor de politieke vleugel van de door hem opgerichte onthullingssite. De partij wil zich inzetten voor onderwerpen als milieu, vluchtelingenpolitiek en belastingen.
Bron: Volkskrant
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:10:13 #138
pi_128528919
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat de meeste amerikanen net als de meeste europeanen erg slecht geinformeerd is, (en dit is ook vooral een "haal schuld") men is meer geinteresseerd in sterretje, barbie en wie de nieuwe talentshow winnen zal.
Vind je het gek, met afbraak-onderwijs en Faux-News?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_128529498
quote:
Morales door tussenlanding 'gegijzeld door westers imperialisme'

In Bolivia is met grote woede gereageerd op de ongeplande tussenlanding die president Evo Morales in zijn regeringsvliegtuig woensdagochtend moest maken in Oostenrijk. Frankrijk en Portugal gaven het toestel geen toestemming om hun luchtruim te gebruiken omdat gedacht werd dat de voortvluchtige Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden misschien aan boord was..

Vicepresident Alvaro Garcia zei dat Morales was 'gegijzeld door het westerse imperialisme.'

Morales was onderweg vanuit Moskou naar Ecuador. Snowden zit al enige tijd op een luchthaven in de Russische hoofdstad en heeft een reeks landen om asiel gevraagd, waaronder Ecuador.

De klokkenluider was volgens de Oostenrijkse regering niet aan boord van Morales' vliegtuig. De Oostenrijkse president Heinz Fischer zei woensdagochtend dat de president van Ecuador snel zou kunnen doorreizen en dat hij via Spanje kan vliegen.
http://www.parool.nl/paro(...)s-imperialisme.dhtml
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:46:14 #140
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128533976
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een gevolg van de markt. We voeden mensen op tot consumenten. Maar daardoor kun je je wel de hele tijd met geld bezig houden. Hoe vergaar ik het, hoe laat ik het groeien en welke spullen ga ik kopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 03-07-2013 12:52:36 ]
The view from nowhere.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:49:24 #141
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128534088
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 09:07 schreef Knarf het volgende:

[..]

Zullen we elke aansteker dan maar gaan volgen?
Wie heeft welke aansteker gekocht en waar bevind deze aansteker zich nu. Alles realtime natuurlijk.
Als een aansteker dan opeens dicht bij een olieoverslag komt, gaan alle alarmbellen af. Degene die de aansteker gekocht heeft wordt dan gelijk gevolgt plus alle mensen waar hij contact mee heeft.
En niet allen gevolgt, maar ook gelijk zijn medische, bank, en online geschiedenis wordt na geplozen.

Dat er een snelweg naast die overslag ligt is niet belangrijk, iedereen die daar komt is verdacht.

Over 10 jaar komt er iemand aan de macht die zippo's gevaarlijk vind, want alle zippo's hebben alle branden veroorzaakt.
Leuk, zo'n sfeertje van wantrouwen.
The view from nowhere.
pi_128538264
quote:
Frankrijk schort vrijhandelsverdrag met VS op om PRISM
Frankrijk schort de gesprekken omtrent een omvangrijke handelsovereenkomst tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten op vanwege het afluisterschandaal PRISM.

Dat meldt persbureau AFP woensdag. "We stoppen de gesprekken niet", zegt een woordvoerster van de Franse regering.

"Maar het lijkt ons verstandig om de gesprekken tijdelijk uit te stellen, waarschijnlijk voor 15 dagen, om controverse te vermijden en om meer tijd te hebben om de gevraagde informatie boven water te krijgen", aldus de zegsvrouw.

Hollande
De Franse president François Hollande eiste maandag dat de Verenigde Staten het bespioneren van EU-diplomaten onmiddellijk moet staken. ''We kunnen zulk gedrag tussen partners en bondgenoten niet accepteren.''

Hollande zei toen al dat als de Amerikaanse afluisterpraktijken waar zijn, deze een vrijhandelsverdrag tussen de Europese Unie en de VS bedreigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aether op 03-07-2013 14:34:19 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_128538533
quote:
'Opsporingsdiensten tappen dataverkeer af bij Duitse internetexchange'
Dataverkeer dat via de in Frankfurt gelegen internetexchange DE-CIX loopt, zou door diverse inlichtingendiensten worden afgetapt. Het zou gaan om gemiddeld 5 procent van het datavolume op het knooppunt, met een theoretisch maximum van 20 procent.

Dat meldt The H op basis van informatie van zustersite Heise. De DE-CIX in Frankfurt is naar eigen zeggen de grootste internetexchange ter wereld met een totale doorvoersnelheid van 2,5Tbit/s en meer dan 500 peering partners. Het knooppunt heeft honderden dataverbindingen van 10Gbit/s en 200Gbit/s en wil de komende maanden extra 100Gbit/s-lijnen daar aan toe voegen.

Hoewel Duitsland strenge wetgeving heeft op het gebied van aftappen, zegt een anoniem gehouden medewerker van de DE-CIX dat een deel van het dataverkeer wordt afgetapt door Duitse inlichtingendiensten, evenals diensten uit andere landen. Sinds wanneer er verkeer wordt afgetapt en welke buitenlandse inlichtingendiensten betrokken zijn, is niet bekendgemaakt. Wel zou er gemiddeld 5 procent van het dataverkeer getapt worden, terwijl er een theoretisch maximum van 20 procent is.

Omdat er mogelijk Duitse wetgeving wordt overtreden wil de DE-CIX zelf weinig zeggen, maar het internetknooppunt zegt dat diensten als de NSA geen directe toegang hebben tot hun infrastructuur. Ook zouden de beheerders van de DE-CIX het opmerken als een groot deel van het internetverkeer wordt omgeleid.

Of er in Nederland data wordt afgetapt op de AMS-IX, is niet duidelijk. Het internetknooppunt heeft eerder ontkend dat inlichtendiensten directe toegang tot de netwerkapparatuur zou hebben, maar uit de serie onthullingen in het Prism-schandaal werd duidelijk dat inlichtingendiensten ook glasvezelverbindingen zouden aftappen.
Ah, ook de Duitsers tappen af, wie had dat nou verwacht? :+ Laat ook mooi zien hoe hypocriet de Fransen zijn voor wat betreft het artikel hierboven want reken maar dat de Fransen doen wat de Duitsers ook doen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:51:57 #144
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_128554716
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Tja, je moet wat voor de bühne.

Ondertussen wel gewoon het vliegtuig van de Venezuelaanse Boliviaanse president weigeren in het Franse luchtruim omdat Snowden er misschien in zit. :)

quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ah, ook de Duitsers tappen af, wie had dat nou verwacht? :+ Laat ook mooi zien hoe hypocriet de Fransen zijn voor wat betreft het artikel hierboven want reken maar dat de Fransen doen wat de Duitsers ook doen.
Inderdaad, de hele wereld luistert de hele wereld af. Het hypocriete geblaf van politici is enkel en alleen voor de bühne. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dlocks op 04-07-2013 11:35:24 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 02:06:19 #145
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_128567683
The view from nowhere.
  donderdag 4 juli 2013 @ 03:40:22 #146
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_128568596
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:40 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Correctie: het is niet altijd te voorkomen.
Correctie, georganiseerd terrorisme is nooit te voorkomen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:21:07 #147
pi_128571838
quote:
Telecombedrijven slaan data illegaal op

KPN, Tele2, T-Mobile en Vodafone hebben de wet overtreden door gegevens van klanten te bewaren over de websites die ze via hun mobieltje hadden bezocht en applicaties die ze hadden gebruikt. Ook hebben de vier telecombedrijven hun klanten niet of op een verkeerde manier verteld dat ze gedetailleerde informatie van hen verzamelen en wat ze daarmee doen.

Dat blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van het College bescherming persoonsgegevens (CBP). De bedrijven hebben hun leven gebeterd, maar nog niet alle privacyproblemen zijn verholpen. Het CBP houdt de boel in de gaten en zal beslissen of er maatregelen moeten volgen als bedrijven op sommige punten de wet blijven overtreden.

In het voorjaar van 2011 ontstond commotie over de technologie (Deep Packet Inspection) die de telecomaanbieders gebruiken om het dataverkeer van klanten over het mobiele netwerk te analyseren. Het CBP constateert dat alle vier de bedrijven de Wet bescherming persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet hebben overtreden. De gegevens die ze bewaarden, hadden ze zo snel mogelijk na het verzamelen moeten verwijderen of anoniem moeten maken. Informatie over bezochte websites en gebruikte apps zeggen veel over iemands gedrag of voorkeur, maar volgens het CBP is het vaak niet noodzakelijk om deze gegevens op klantniveau te bewaren.

KPN heeft volgens het college maatregelen genomen waardoor het bedrijf niet meer in overtreding is. Tele2 gaat op diverse punten nog in de fout, T-Mobile en Vodafone hebben een aantal overtredingen (deels) beëindigd.
Bron: Volkskrant
pi_128572383
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 03:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is weer t andere uiterste die opgezocht wordt in het wegvaren van de logica. Georganiseerd terrorisme komt voor alleen noemt men zich natuurlijk geen terroristische beweging.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:53:09 #149
132191 -jos-
Money=Power
pi_128572696
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 03:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ongeorganiseerd terrorisme door 1 persoon is niet te voorkomen.

Georganiseerd terrorisme is juist wel te voorkomen, want dat impliceert dat er een organisatie en dus communicatiestructuur is.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_128573313
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:53 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ongeorganiseerd terrorisme door 1 persoon is niet te voorkomen.

Georganiseerd terrorisme is juist wel te voorkomen, want dat impliceert dat er een organisatie en dus communicatiestructuur is.
Als er terroristische bewegingen zijn betekent dit dat er een voedingsbodem is en dat is vaak onvrede over het niet luisteren van een andere partij. Dialoog moet altijd het uitgangspunt zijn, ook al duurt dit bij wijze van 50 jaar.

Individuen zijn inderdaad moeilijker te grijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')