quote:
Op maandag 1 juli 2013 00:12 schreef gembird het volgende:Ik geloof best dat Amerika 'de wereld' wil beschermen tegen Moslim terroristen maar, en ik heb het vaker op Fok gezegd en toen lachte iedereen mij uit, de Moslim terroristen hebben niet de kennis, geld, macht, wapens ect... om de wereld over te nemen. Zoals Amerika en het westen nu eigen volken naait vanwege veiligheid doet je geloven dat de Moslim terroristen superieur zijn, maar is dit werkelijk zo? Zijn die haatbaarden werkelijk zo sterk en wie is hun leider? En waarom leven de honderdduizend Saudi prinsen heerlijk? Het lijkt me toch dat de haatbaarden ook daar herrie trappen, maar nee de steenrijke Saudies laten zij 'toevallig' met rust.
Wat ik als logisch wezen begrijp is dat een superieure groepering alleen kan opereren wanneer er een eveneens superieure organisatie achter zit. Kunnen onze geheime diensten niet achterhalen wie deze Moslim terroristen aansturen? Is dit werkelijk zo moeilijk?
Misschien is het wat simpel uitgelegd maar de Amerikanen onder Bush Sr en Jr. met waarschijnlijk een kleine overlap in de Clinton periode (omdat men zoiets altijd moet laten uitlopen voor de eenduidigheid) prutsten nogal in de territoria overzee om daar olie aan te boren. Republikeinen laten vaak spierballen zien en zoeken het altijd verderop in afleidingen als oorlog en het vinden van nieuwe bronnen aan inkomsten. De Bush familie is een rijke Texaanse familie die geboren is met olie en als je met de gouden lepel in de mond geboren bent heb je (en dit is wetenschappelijk bewezen) weinig tot geen inlevingsvermogen in armen en middeninkomens en problemen die hiermee spelen in eigen land. Ze hebben echt geen benul gehad, hoorden het wel maar luisterden niet.. 'the american dream' zit voor hun in het geld dat ze vrij kunnen verdienen. Olie is de economische hefboom.
Als je Osama Bin Laden een beetje op de tussenregels volgde (dus het wollige 'god' / allah.. dit en dat en allah is groot geschreeuw) ertussenuit haalt dan blijft er eigenlijk alleen van over "Amerikaanse bezetters, donder op uit onze gebieden". Het WTC verhaal gaat iets dieper dan 9/11, ook voor 9/11 waren er al regelmatig bomaanslagen en verdachte pakketjes. Er zijn ultimatums gesteld door Osama Bin Laden. Nu zal het best zo zijn dat Bin Laden in het verleden een handelsverbinding had maar zijn woede heeft zich tegen Amerika gekeerd nadat ze de grond daar "bezetten" Een iraanse enclave in Texas zou b.v. het omgekeerde effect hebben. De aanslagen op het WTC was voor Bush weer een mooi excuus om ook Saddam Hussein aan te pakken en het karwei van z'n pa af te maken en nog meer naar olie te boren overzee. Geen complot, maar 't kwam m allemaal niet verkeerd uit. En het leidde mooi af van de economische problemen in Amerika zelf wat met 't incompetente beleid van deze Rednecks toch al niet veel beter zou worden ook.
Dat men onder Obama meteen Bin Laden opspoorde vanwege 9/11 en nu met de taliban spreekt is puur om de rommel van de Bush regering op te ruimen want democraten hebben over 't algemeen meer een 'inward-view'. Je hoort Amerika nu zelden (ok prism wellicht) en de problemen die er in de wereld spelen worden diplomatiek benaderd. Een heel contrast met het zoeken naar massavernietigingswapens die er niet zijn. Het hele 9/11 had niet hoeven gebeuren als deze Texaanse cowboy niet met deze rednecks aan de macht was gekomen maar Al Gore en de democraten het hadden gewonnen. De democraten zien (en ik ga Steve Jobs citeren) 'where the puck is going' en niet 'where it has been'. Zij hadden waarschijnlijk meteen het kwaad in de kiem kunnen smoren. Onder de periode Clinton werd b.v. ook 'the third way' geintroduceerd, gemodelleerd naar ons poldermodel van overleg.. en dialoog is als 'voorkomen' t.o.v. genezen. Dan had men bij de dreigementen van Bin Laden gevraagd "wat wil je nu? en 'waarom wil je het' en dan was er wat uitgerold. Vraag het maar eens aan Journalisten.. vragen als 'waarom en hoe' waren taboe onder Bush.
Bush legde de media het zwijgen op met z'n 'you're either with us or against us'. Eigenlijk was 't voor twee periodes een Bush familie die Amerika dicteerde met de familiewensen en zichtbaar stond te prutsen zoals met alle slechte dictators die meteen door de mand vallen.
De grote complottheorieen die nu ook onterecht op de democraten toe worden gepast hebben we allemaal aan Bush te danken. Maar de hele war on terror was erg primitief en minder complex dan het allemaal lijkt.
Het beste wat er is gebeurd is dat de conservatieven zijn afgestraft en de republikeinen langzaam maar zeker ook iets mee gaan komen met deze tijd. Dat er een dialoog ontstaat binnen de nieuwe generatie en de oudere generatie het pluche langzaam verlaat. Ik hoop eigenlijk dat in de verre toekomst de republikeinen door een betere stroming wordt vervangen.
De taliban heeft met Obama al z'n wortels wel bijna verloren, dat men nu een hoofdkantoor heeft en men er daar al niet uitkomt over kleine dingen is hoe het eindigt. De voedingsbodem voor de taliban gaat langzaam maar zeker verdwijnen. Er zullen nog wel conservatieve moslims blijven en groeperingen die in de naam van Allah iets zullen doen maar deze zullen hier eerst wel een reden voor moeten hebben.
Het belangrijkste is dat we blijven luisteren naar iedere minderheidsgroep, ook al schreeuwen ze er soms wat doorheen dat eng lijkt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 01-07-2013 02:04:02 ]