Precies, en iedereen maar klagen over "die buitenlanders"quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Prima![]()
Geweldig dat soort zaakjes en ketens, zoals Döner Company en Chico's place.
Zeg maar gerust bijna altijd, behalve in de winter. Dan smaakt volgens velen Hollandsche kost heel goed.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:38 schreef Zienswijze het volgende:
Denk wel dat het de meeste Nederlanders zal bevallen. Nederlanders eten vaak buitenlands eten (Italiaans, Amerikaans), vanwege de smaak van de Nederlandse keuken
Enfin, goed om te horen dat het weer investeringen met zich meebrengt in deze barre economische tijden.
Welk eten wordt er tegenwoordig niet rondgevlogen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:36 schreef Brum_brum het volgende:
Als de Burger Turk in Istanboel internationaal was gegaan dan was het nieuws geweest maar dit gezeur en rondvliegen met eten is gewoon jammer.
Valt me trouwens op dat je weinig Nederlandse restaurants in het buitenland ziet. Blijkbaar valt de Nederlandse keuken niet in de smaak?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:41 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeg maar gerust bijna altijd, behalve in de winter. Dan smaakt volgens velen Hollandsche kost heel goed.
Genoeg Hollandse friettenten/patatzaken in bijv Spanje en Griekenland.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je weinig Nederlandse restaurants in het buitenland ziet. Blijkbaar valt de Nederlandse keuken niet in de smaak?
Wel jammer. Maar goed, voordeliger qua kosten waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Welk eten wordt er tegenwoordig niet rondgevlogen?
De Mac en Burger King laten een groot deel van hun eten overkomen uit het buitenland, Deli France laat de (ongebakken) broden uit Frankrijk overkomen, en de gemiddelde shoarma-/kebabtent halen de spiezen uit Duitsland.
Er zijn maar heel weinig restaurants die alleen met lokale of landelijke producten werkt in Nederland.
Poeh, geen idee. Ik weet wel dat bijvoorbeeld de stroopwafel en friet het altijd goed doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Valt me trouwens op dat je weinig Nederlandse restaurants in het buitenland ziet. Blijkbaar valt de Nederlandse keuken niet in de smaak?
Friet Nederlands eten noemenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, geen idee. Ik weet wel dat bijvoorbeeld de stroopwafel en friet het altijd goed doen.
Ja, dat bedoel ikquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Genoeg Hollandse friettenten/patatzaken in bijv Spanje en Griekenland.
Maar goed, daar komen ook voronamelijk Nederlanders die geen "buitenlands vreten" lusten.
Amerikaans, maar heb het over Nederlandse tenten in het buitenland.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Friet Nederlands eten noemen
Daarnaast is het patat. Geen friet.
Patat is Frans.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Amerikaans, maar heb het over Nederlandse tenten in het buitenland.
Misschien iets als DankU in Antwerpen en New York (beide gesloten nu).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De French fries zijn Amerikaans maar de normale stamt uit de Frans/Belgische grensstreek.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ziet er op zich niet slecht uit. Jammer dat ze zijn gesloten. Niet genoeg klandizie neem ik aan?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Misschien iets als DankU in Antwerpen en New York (beide gesloten nu).
Haha, dat is het nadeel van die vele tenten. Iedereen denkt bij Turks eten aan kebab. Bijna lachwekkend. Dit is iets nieuws en daarom positief.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De French fries zijn Amerikaans maar de normale stamt uit de Frans/Belgische grensstreek.
De naam is ook een combinatie van 2 talen, Patat is Vlaams voor aardappel, Friture is een Franse bereidingswijze waarin voedsel in hete olie gekookt wordt.
De correcte spelling is dan ook patat frites (gefrituurde aardappel)
Maar goed, genoeg taalles.. Turkse broodjes gaan we het over hebben..
De broodjes zien er goed uit, ik hoop dat er ook een Simit in Utrecht of Zeist komt, kan ik het ook proberen.
Sowieso is de Turkse keuken erg lekker en dat gaat veel verder dan alleen shoarma en kebab in verschillende varianten.
Wat ik ook altijd lekker vind is dat ze altijd veel kruiden gebruiken, maar een gerecht veel complexer van smaak.
Precies. De keuken is veel uitgebreider.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, dat is het nadeel van die vele tenten. Iedereen denkt bij Turks eten aan kebab. Bijna lachwekkend. Dit is iets nieuws en daarom positief.
Dat is ook niet helemaal zeker, het meeste waarschijnlijke is dat de eerste frites door Spanjaarden werden gemaakt. Die kwamen ook een stuk eerder in aanraking met aardappelen.quote:
Dat is wel vaker het geval.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:00 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, dat is het nadeel van die vele tenten. Iedereen denkt bij Turks eten aan kebab. Bijna lachwekkend. Dit is iets nieuws en daarom positief.
Of die eens in de vier maanden wel eens een patatje lusten, zoals ik. Sorry hoorquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Genoeg Hollandse friettenten/patatzaken in bijv Spanje en Griekenland.
Maar goed, daar komen ook voronamelijk Nederlanders die geen "buitenlands vreten" lusten.
Inderdaad. Nederland met haar zeeklimaat lijkt mij niet echt een heel strak plan, behalve als je het assortiment aanpast en meer dan alleen zomerproducten gaat verkopen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:05 schreef De_Guidance het volgende:
Ik hoop dat Mado ook de plannen doorzet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IJs, baklava, wafels en andere toetjes.
Maar goed, het weer is er hier niet helemaal naar.
Edit: ik lees nu dat ze al in "Melbourne, Brisbane and Sydney in Australia, Dubai, Hong Kong, South Korea, Cyprus, Kuwait, Saudi Arabia, Malaysia, Azerbaijan and Iraq" zitten.
Die frituurden wel aardappel-kwarten maar toen was er nog geen sprake van Julienne snijden (staafjes), tevens werd de schil er nog omgelaten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal zeker, het meeste waarschijnlijke is dat de eerste frites door Spanjaarden werden gemaakt. Die kwamen ook een stuk eerder in aanraking met aardappelen.
Ik denk niet dat we het ooit met zekerheid zullen weten.
Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:09 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is wel vaker het geval.
Bij Amerikaans denkt men aan hamburgers terwijl de Amerikaanse keuken heel divers is (vaak streekgerechten).
Zeker in het zuiden waar veel slaven zaten, hoop cajun gerechten met enorm veel invloeden uit de halve (zwarte) wereld.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:09 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is wel vaker het geval.
Bij Amerikaans denkt men aan hamburgers terwijl de Amerikaanse keuken heel divers is (vaak streekgerechten).
Ja ach mensen doen ook wel eens gek met eten en zo zullen de frieten waarschijnlijk ook uitgevonden zijn. Carlos zal de aardappelen een keer per ongeluk gesneden hebben voor de soep en toen wilde zijn vrouw alsnog frituren en voila.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:18 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die frituurden wel aardappel-kwarten maar toen was er nog geen sprake van Julienne snijden (staafjes), tevens werd de schil er nog omgelaten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_gerechtenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zeker in het zuiden waar veel slaven zaten, hoop cajun gerechten met enorm veel invloeden uit de halve (zwarte) wereld.
Ik vraag me af wat voor Hollandse gerechten je nou echt zou kunnen exporteren..
De oer-hollandse keuken is voornamelijk stamppotten en da's nou niet echt een culinair hoogstandje..
Of bakken en teveel olie in de pan..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja ach mensen doen ook wel eens gek met eten en zo zullen de frieten waarschijnlijk ook uitgevonden zijn. Carlos zal de aardappelen een keer per ongeluk gesneden hebben voor de soep en toen wilde zijn vrouw alsnog frituren en voila.
Das in feite vloeibare chocoladepasta.. erg lekker voor ín een brownie.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_gerechten
Niet echt veel bijzonders zo op het eerste gezicht ,voornamelijk koekjes zo te zien ,hoewel ik benieuwd ben naar de hemelse modder
Limburgse vlaaiquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zeker in het zuiden waar veel slaven zaten, hoop cajun gerechten met enorm veel invloeden uit de halve (zwarte) wereld.
De oer-hollandse keuken is voornamelijk stamppotten en da's nou niet echt een culinair hoogstandje..
Is inderdaad geen nederlands eten van origine. Dus het kan dan ook onmogelijk patat heten. Het heet namelijk patates frites oftewel, aardappelstaafjes.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Friet Nederlands eten noemen
Daarnaast is het patat. Geen friet.
Zijn poffertjes iets typisch Nederlands?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, maar in India hebben ze iets vergelijkbaars. Zij gebruiken beslag van witte lize en rijst dus is wezenlijk anders.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn poffertjes iets typisch Nederlands?
Dat zou wel aanslaan in het buitenland denk ik.quote:
de bereidingswijze in elk geval niet, een deegmix op een hete plaat gooien doen ze in behoorlijk veel landen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn poffertjes iets typisch Nederlands?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |