Dank je. Ik twijfel, kan ook een vlucht later nemen maar dan is de overstaptijd meteen ook 2,5 uurquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:02 schreef leolinedance het volgende:
Zou 40 minuten overstaptijd in Wenen voldoende zijn? Ik vlieg Dusseldorf - Wenen - Chisinau.
Ik ga de gok maar nemen. Op de heenreis 40 en de terugreis 50 min de tijd.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:13 schreef LUFC het volgende:
Ja ik had 2 weken ervoor enorme ellende met een tussenstop van 1,5 uur in Praag (vertraging op Schiphol, aansluiting gemist, via Stockholm gegaan, 8 uur later aangekomen en zonder bagage). Als je dan beetje opschiet en niet uitgebreid gaat eten etc zou het waarschijnlijk moeten lukken dan. Alleen met een kleine vertraging vanaf Dusseldorf ben je al de lul denk ik.
Wanneer je in Indonesië aankomt moet je kunnen aantonen dat je binnen de geldigheid van het visum wat je in Indonesië bij binnenkomst krijgt, 30 dagen voor 20 U$, Indonesië weer verlaat.quote:Op maandag 29 juli 2013 07:10 schreef FreeShooter het volgende:
Misschien wat te specifiek voor dit topic, maar ik probeer het toch: Ik vlieg eind augustus van Darwin (Australie) naar Denpasar (Bali) met Air Asia om een holiday visum aan te vragen voor Australie. Ik weet, en het staat ook aangegeven in de mail, dat je een retourvlucht of een 'forward' vlucht moet hebben. Om te voorkomen dat je "vast" zit op Bali. Ik heb een retourvlucht (naar Darwin dus) op 6 september. Echter loopt mijn Australische visum eind augustus af. Zal dit (geen visum voor de terugvlucht, op het moment van de heenvlucht) een probleem zijn?
Het zou te halen moeten zijn, ik ben vorig jaar bij de gate opgehaald met een auto van de luchthaven en naar mijn volgende vlucht gebracht. Had toen iets van 25 minuten overstaptijd. Nadeel was wel dat er op Amsterdam geen bagage van mij bijzat en deze 2 dagen later pas thuisbezorgd werd.....quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:02 schreef leolinedance het volgende:
Zou 40 minuten overstaptijd in Wenen voldoende zijn? Ik vlieg Dusseldorf - Wenen - Chisinau.
Is wat krap, maar het is te halen als je goed oplet waar je moet zijn. de vluchten naar Roemenië vertrekken waarschijnlijk vanaf een vreemde vertrekhal onder de terminal, waar je met een bus naar het vliegtuig wordt gebracht. De twee keer dat ik daar was, stond er een enorme rij voor security en was ook die hal heel druk met passagiers. De ingang naar die vertrekhal was vanuit de terminal ook niet echt makkelijk te vinden. Wellicht is het nu beter.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:02 schreef leolinedance het volgende:
Zou 40 minuten overstaptijd in Wenen voldoende zijn? Ik vlieg Dusseldorf - Wenen - Chisinau.
Paspoortgegevens worden pas gevraagd bij het online inchecken/inchecken aan de balie op het vliegveld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:37 schreef Pancake1967 het volgende:
Net via Kilroy twee tickets geboekt voor mijn reis naar Australiëmaar pas na het boeken (weet het, een beetje aan de late kant) realiseerde ik mij dat er helemaal niet om mijn paspoortgegevens gevraagd is. Nu ga ik dit nog even na bij Kilroy, maar is dit gebruikelijk?
Ik heb bij het boeken uiteraard wel de eerste voornaam zoals vermeld in het paspoort ingevuld.
Lukte makkelijk, ben nu bij de gatequote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:53 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Het zou te halen moeten zijn, ik ben vorig jaar bij de gate opgehaald met een auto van de luchthaven en naar mijn volgende vlucht gebracht. Had toen iets van 25 minuten overstaptijd. Nadeel was wel dat er op Amsterdam geen bagage van mij bijzat en deze 2 dagen later pas thuisbezorgd werd.....
Fijne vakantiequote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lukte makkelijk, ben nu bij de gate
AZ?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:19 schreef de__vakantieman het volgende:
De AZ lounge op FCO is echt heel karig. Qua maaltijden non existent en qua drank is de champagne nog best te doenHelaas verder weinig faciliteiten. Andere ervaringen hier? Ik zit overigens in de D lounge, de intercontinentale schijnt wel ietsje beter te zijn
Al zijn er dagen dat ik het fijn vind dat er in de lounge de mogelijkheid is om jezelf op te frissen door middel van een douche.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:30 schreef static het volgende:
Stelt inderdaad allemaal niet zo veel voor.
Ach op CDG staan er nog steeds de flessen XO cognac. Maar op vrijdag middag zijn die altijd rats ineens verdwenen, zonder dat er een serveerster langs geweest is. Maar in iedere airport lounge is er toch minstens een halve maaltijd te nuttigen, en in Azie altijd wel een hele, vaak nog make to order ook.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:49 schreef Bajskorv het volgende:
Oh. Ik verbaas me dan al dat er uberhaupt champagne is, zal wel goedkope bocht zijn. Mensen hebben sowieso veel te hoge verwachtingen van lounges, er zijn er maar heel erg weinig echt de moeite waard als je meer wilt dan een gratis krant en wifi. Zeker in Europa trouwens.
Moet kunnen daar. Is best goed georganiseerd in Wenen is mijn ervaringquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je. Ik twijfel, kan ook een vlucht later nemen maar dan is de overstaptijd meteen ook 2,5 uur![]()
Hier staat dat 25 minuten voldoende is lees ik net. Dat zal dan wel zo zijn...
tenzij je vanuit die kneuzenkermis in de kelder moet vertrekkenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:04 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Moet kunnen daar. Is best goed georganiseerd in Wenen is mijn ervaring
Newark heb ik nog nooit zo meegemaakt moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:53 schreef YouriNL het volgende:
Newark was pas karig, enorm lang in de rij staan om de trap op te gaan en om in de rij van de rij te gaan staan... "Make a line in the hallway!".
Ik denk dat in 80% van de lounges niet meer dan een snack (crackers, nootjes) te krijgen is in Europa. Bij BA is het meestal wel ok, maar het is in Azie inderdaad stukken beter. Cathay First ofzo is gewoon goed, met bediening en cocktailsquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach op CDG staan er nog steeds de flessen XO cognac. Maar op vrijdag middag zijn die altijd rats ineens verdwenen, zonder dat er een serveerster langs geweest is. Maar in iedere airport lounge is er toch minstens een halve maaltijd te nuttigen, en in Azie altijd wel een hele, vaak nog make to order ook.
In Duitsland bij Lufthansa altijd aardappelsalade, brezeln, soep, worst en frikadelle hoorquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:07 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat in 80% van de lounges niet meer dan een snack (crackers, nootjes) te krijgen is in Europa. Bij BA is het meestal wel ok, maar het is in Azie inderdaad stukken beter. Cathay First ofzo is gewoon goed, met bediening en cocktails
De uitzondering die de regel bevestigd. Nee, meestal zijn dat soort lounges nog wel ok. Maar dat is een minderheid.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:39 schreef XL het volgende:
[..]
In Duitsland bij Lufthansa altijd aardappelsalade, brezeln, soep, worst en frikadelle hoor
Toch denk ik dat het er mee te maken heeft of een airline een eigen lounge heeft of deze faciliteit bij een derde onderbrengt. Zo is de Menzis lounge op Schiphol natuurlijk ruk (met hun vieze Moccona koffie) als je met Emirates vliegt, maar in Dubai, Bangkok en Hong Kong daarintegen, waar Emirates eigen lounges hebben, zijn ze fantastisch. In USA zijn alle lounges ruk, die van Delta dan,maar in b.v. Sao Paulo is de AF/KL lounge weer zo prima met rondlopende obers die de Capirinha's ter plekke voor je serveren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:07 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat in 80% van de lounges niet meer dan een snack (crackers, nootjes) te krijgen is in Europa. Bij BA is het meestal wel ok, maar het is in Azie inderdaad stukken beter. Cathay First ofzo is gewoon goed, met bediening en cocktails
Op het wachten na viel het wel mee, eenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Newark heb ik nog nooit zo meegemaakt moet ik zeggen.
Absoluut. Maar bij sommige airlines zijn bijna alle lounges gewoon ruk. Ik heb Sao Paulo nooit gezien, maar verder is KLM meestal ruk bijvoorbeeld. BA heeft het gewoon het beste voor elkaar, die hebben ook vaak Business en First lounges, waarbij die laatste vaak erg goed zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het er mee te maken heeft of een airline een eigen lounge heeft of deze faciliteit bij een derde onderbrengt. Zo is de Menzis lounge op Schiphol natuurlijk ruk (met hun vieze Moccona koffie) als je met Emirates vliegt, maar in Dubai, Bangkok en Hong Kong daarintegen, waar Emirates eigen lounges hebben, zijn ze fantastisch. In USA zijn alle lounges ruk, die van Delta dan,maar in b.v. Sao Paulo is de AF/KL lounge weer zo prima met rondlopende obers die de Capirinha's ter plekke voor je serveren.
Ik zat gisteren in de Lufthansa lounge in Keulen, dat was ook niet alles. Geen fatsoenlijk ontbijt te krijgen in ieder geval, hooguit een koek en stukje fruit (een een nootje ofzo, maar dat tel ik niet mee). De koffiemachine functioneerde niet goed en er was geen personeel in de buurt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:07 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat in 80% van de lounges niet meer dan een snack (crackers, nootjes) te krijgen is in Europa. Bij BA is het meestal wel ok, maar het is in Azie inderdaad stukken beter. Cathay First ofzo is gewoon goed, met bediening en cocktails
Ik dacht dat je bij oneworld ook een multi-city verhaal kon maken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor een kleine rondreis in Azië op zoek naar tickets. Ik kijk nu naar 1 retour ticket die kant op en dan losse tickets daar via bv AirAsia. Nadeel hiervan is dat we op het laatst weer terug zullen moeten vliegen naar onze eerste aankomstplaats voor de retourvlucht naar huis. Als ik echter zoek op 2 maal een enkele reis en daartussen airasia vluchten ben ik echter VEEL duurder uit.
Is er nog een ticketsoort die ik over het hoofd zie? Een soort round the world zonder round the world te gaan zeg maar
Wat is precies het probleem om even terug te vliegen? Dat doen ze meeste.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor een kleine rondreis in Azië op zoek naar tickets. Ik kijk nu naar 1 retour ticket die kant op en dan losse tickets daar via bv AirAsia. Nadeel hiervan is dat we op het laatst weer terug zullen moeten vliegen naar onze eerste aankomstplaats voor de retourvlucht naar huis. Als ik echter zoek op 2 maal een enkele reis en daartussen airasia vluchten ben ik echter VEEL duurder uit.
Is er nog een ticketsoort die ik over het hoofd zie? Een soort round the world zonder round the world te gaan zeg maar
Het is niet "even" terugvliegen. We willen beginnen in Japan en eindigen rond Bangkok. Dat is toch al een behoorlijke afstand die je dan weer terug moet vliegen, als je het in 1 keer doet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem om even terug te vliegen? Dat doen ze meeste.
De tickets naar een grote hub zoals bangkok of eventueel KL of singapore zijn vaak ook goedkoper.
Dank.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bij oneworld ook een multi-city verhaal kon maken.
Moet je even kijken op oneworld.com, daar zit zo'n online planner bij
Dat is inderdaad een stukje lastiger zo een stuk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is niet "even" terugvliegen. We willen beginnen in Japan en eindigen rond Bangkok. Dat is toch al een behoorlijke afstand die je dan weer terug moet vliegen, als je het in 1 keer doet.
Kun je niet gewoon helemaal rond gaan? Dat je even Ijsland of New york meepakt en dan via chicago op narita vliegt? En dan via de andere kant weer terug?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is niet "even" terugvliegen. We willen beginnen in Japan en eindigen rond Bangkok. Dat is toch al een behoorlijke afstand die je dan weer terug moet vliegen, als je het in 1 keer doet.
2 maal een enkele reis sowieso niet doen. Open Jaw ticket kiezen (multi-city optie op de meeste websites). Dan boek je een retour Amsterdam - Tokyo en Bangkok - Amsterdam bijvoorbeeld in 1 boeking.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is niet "even" terugvliegen. We willen beginnen in Japan en eindigen rond Bangkok. Dat is toch al een behoorlijke afstand die je dan weer terug moet vliegen, als je het in 1 keer doet.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon helemaal rond gaan? Dat je even Ijsland of New york meepakt en dan via chicago op narita vliegt? En dan via de andere kant weer terug?
Danku, nog niet aan gedachtquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
2 maal een enkele reis sowieso niet doen. Open Jaw ticket kiezen (multi-city optie op de meeste websites). Dan boek je een retour Amsterdam - Tokyo en Bangkok - Amsterdam bijvoorbeeld in 1 boeking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |