Die op is al in geen jaren meer aangepast, dus ge het pechquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:11 schreef Beardy het volgende:
Dang, Deanje was te snel ( ik wil SPEELONK bij de winkels er bij!!! )
Welnee, was erg gemakkelijk. Had de tip/truc afgekeken bij James Hetfield [Metallica], die heeft dat ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:13 schreef Jorikjet het volgende:
Maar vette omsoldeertruuk dan, dean! doet me trouwens denken dat ik mijn ES even moet laten repareren, een van de potmeters is stuk, en moet vervangen worden.. maar niet zo handig in zo'n kast. zeer moeilijk zelfs!
Gewoon weten waar je moet zoekenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:15 schreef Beardy het volgende:
Voor passieve elektronica stelt het geen reet voor hoor, een schakelaartje verplaatsen of een potmetertje vervangen. Het probleem is vaak meer het juiste onderdeeltje te vinden (juiste maat potmeter).
Muzikaal en vinger gevoel heb je al dat scheelt enormquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:18 schreef AverageJoe het volgende:
Even terugkomend op het vorige topic deel, ik ben een bassist die geen gitaar speelt. Tien jaar geleden op de basgitaar begonnen en alleen maar blijven bassen.
Overigens wel plannen om binnenkort gitaarlessen te gaan nemen. Daarnaast ben ik benieuwd of ik daardoor ook anders ga bassen in de toekomst. We'll see.
Dat is waar. Wat ik mis als bassist is de afwisseling. Het lijkt me heerlijk om net zoals Stefan Olsdal van Placebo te kunnen wisselen tussen bas- en gitaar. Soms kun je een emotie gewoon beter wegzetten met een gitaar en zou ik als bassist, juist de gitaar willen bespelen. In sommige muziek verveelt mijn functie, waar ik echt moet begeleiden en mijn rol c.q. functie moet kennen. Het beperkt soms ofzo. En ik ben benieuwd of mijn creativiteit toe zal nemen, wanneer ik ook gitaar kan spelen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:22 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Muzikaal en vinger gevoel heb je al dat scheelt enorm
De TS-9DX klinkt beterquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wil wellicht een TS-9 kopen. Wat denken jullie, slim plan? Of valt er voor minder geld iets soortgelijks te vinden?
Je zou kunnen kijken naar een GFS Greenie, Digitech Bad Monkey, Boss SD-1.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wil wellicht een TS-9 kopen. Wat denken jullie, slim plan? Of valt er voor minder geld iets soortgelijks te vinden?
Buizen moeten inderdaad eerst ff warm worden..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:19 schreef BMTH182 het volgende:
Me nieuwe marshall (en ook meteen me eerste buizenversterker) is vet![]()
Me gitaar leraar moest me wel eerst uitleggen hoe ik hem aan moest zetten want dat lukte me zelf nietBleek dus dat als je hem aanzet eerst 2 minuten moet wachten en daarna standby knop indrukken en dan werkt hij pas maar dat verwachtte ik dus niet want een standby knop betekend meestal iets anders.
Klopt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Buizen moeten inderdaad eerst ff warm worden..
en zonder load aanzetten schijnt er ook niet goed voor te zijn (als je head met cabinet hebt bijvoorbeeld, dan moet de cabinet aangesloten zijn...)
Welke Marshall heb je gekocht ben ook aan het oriënteren op Marshall gebied welke binnen budget en smaak valt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:19 schreef BMTH182 het volgende:
Me nieuwe marshall (en ook meteen me eerste buizenversterker) is vet![]()
Me gitaar leraar moest me wel eerst uitleggen hoe ik hem aan moest zetten want dat lukte me zelf nietBleek dus dat als je hem aanzet eerst 2 minuten moet wachten en daarna standby knop indrukken en dan werkt hij pas maar dat verwachtte ik dus niet want een standby knop betekend meestal iets anders.
De gitaristen van mijn band zetten altijd de amps aan, gaan dan nog even koffie drinken en een beetje kletsen en daarna gaan we pas spelen. Ook om deze redenquote:Op zondag 30 juni 2013 06:49 schreef The_Dean het volgende:
Correct, altijd eerst de power, en een paar minuten later de standby. Raggen met koude buizen is dodelijk.
mooi ding, ik heb hem ook! ga je geen spijt van krijgen.quote:Op zondag 30 juni 2013 01:42 schreef hijweer het volgende:
Ik heb weekje geleden een Twin Amp gekocht, niet te verwarren met de Twin Reverb en omdat dat ding natuurlijk een poos heeft stilgestaan in de winkel ( ze worden niet meer gemaakt sinds 1995) moesten de buizen zelfs echt worden ingespeeld. Buizen moeten inderdaad warm worden, en net als nieuwe schoenen moet je ze soms ook even inlopen.
Trouwens als je een bypass en een power switch hebt, altijd eerst power aan zetten, en paar minuten later de bypass open zetten. Dat schijnt de levensduur van je buizen langer te maken. Als je een versterker hebt met een stuk of 12 buizen is het best fijn om daar rekening mee te houden
Een Marshall dsl40c, hij is 40 watt maar heeft ook een schakelaar voor 20 watt dus je kan er met een bandje mee spelen maar ook gewoon thuis. Ik vind hem echt helemaal geweldig en denk ook dat dit echt de beste rock amp is die je voor 650 euro kunt krijgen. Er is ook een 15 watt versie van geloof ik maar de buizen die daarin zitten zijn minder goede kwaliteit en qua prijs verschilt het letterlijk haast niets.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:59 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Welke Marshall heb je gekocht ben ook aan het oriënteren op Marshall gebied welke binnen budget en smaak valt.
Tussen wat kan en wat theoretisch gezien beter is zit verschil. Het spul kan natuurlijk wel wát hebbenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:30 schreef Cynic het volgende:
Ik zet altijd beide knoppen tegelijk aan, nooit iets kapot gegaan. Duurt een paar tellen voor er geluid is, maar da's alles.
Ik ookquote:
Veeet, maar ik ben nog nooit in ziggodome geweest, als je voor het podium bent dan sta je gewoon eh, er staan geen stoelen ofzo?quote:
Manny's!quote:
Ja, beneden zijn staanplaatsen. Daarboven heb je rondom twee ringen met zitplaatsenquote:Op zondag 30 juni 2013 18:54 schreef BMTH182 het volgende:
[..]
Veeet, maar ik ben nog nooit in ziggodome geweest, als je voor het podium bent dan sta je gewoon eh, er staan geen stoelen ofzo?
Duidelijk, thanks... Snaar naar jack is idd <= 1 ohm. Brug naar jack is heel variabel... Maar dit lijkt ook bij mijn andere gitaren het geval te zijn. Meh, het zal wel voor nu. Anders maar weer eens een avondje nemen om hem open te maken en alles nog ns goed te bekijken en metenquote:Op maandag 1 juli 2013 18:39 schreef lexvandoef het volgende:
Ik speel zelf specifiek over tube amps en daar hadden we het toen over, maar ik kan het me goed voorstellen dat het in zijn algemeenheid geld qua amps.
Met laag bedoel ik inderdaad minder dan 1, idealiter gezien dan. Een paar ohm kan ook wel, maar dan zou ik toch voor de zekerheid mijn solderingen nakijken.
Een van de redenen waarom ik altijd draadloos speel. Probleem opgelost!quote:Op maandag 1 juli 2013 15:17 schreef lexvandoef het volgende:
Dan zou inderdaad als het goed is je gitaar goed geaard moeten zijn. Overigens heeft mijn amptech mij verteld dat het best wel gevaarlijk is om een buizenversterker ongeaard te spelen omdat je dan alles via je eigen lichaam aard. Als het dus mogelijk is zou ik wel via een geaard stopcontact spelen.
Hmmm, nope... Nou ja, de tv staat aan de andere kant van de kamer maar die zit op een ander stopcontact ook en niet altijd aan... Als in stoorzender bedoel je?quote:
TV en computer monitor kunnen vervelende stoorzenders zijn ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:02 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hmmm, nope... Nou ja, de tv staat aan de andere kant van de kamer maar die zit op een ander stopcontact ook en niet altijd aan... Als in stoorzender bedoel je?
Zit er een tl-balk op dezelfde groep?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:02 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hmmm, nope... Nou ja, de tv staat aan de andere kant van de kamer maar die zit op een ander stopcontact ook en niet altijd aan... Als in stoorzender bedoel je?
Wat is het budget wat je er aan uit wil geven oor gitaar + amp al je electrisch wil en gitaar als je akkoestisch wil.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:37 schreef mrbombastic het volgende:
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen op een elektrische gitaar. Ik heb er nog 0,0 verstand van en nog nooit op een gitaar gespeeld.
Het lijkt me cool om (te beginnen met gedeelten van) rocknummers te kunnen spelen.
Met wat voor een gitaar kan ik het beste beginnen? Eerst met een wat goedkopere en dan als ik het nog steeds leuk vind een wat duurdere kopen?
Een vriend van mij wil namelijk zijn Jackson Kelly KE3 verkopen, maar dat is denk ik al een wat duurdere gitaar.
Wat de gitaar kost maakt helemaal niks uit, naar mijn mening. Als de gitaar die je hebt je motiveert om te spelen en jezelf te verbeteren, dan maakt het niet uit of die gitaar 100 of 1000 euro gekost heeft. Ik ben zelf begonnen op een gitaar van 400 euro.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:37 schreef mrbombastic het volgende:
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen op een elektrische gitaar. Ik heb er nog 0,0 verstand van en nog nooit op een gitaar gespeeld.
Het lijkt me cool om (te beginnen met gedeelten van) rocknummers te kunnen spelen.
Met wat voor een gitaar kan ik het beste beginnen? Eerst met een wat goedkopere en dan als ik het nog steeds leuk vind een wat duurdere kopen?
Een vriend van mij wil namelijk zijn Jackson Kelly KE3 verkopen, maar dat is denk ik al een wat duurdere gitaar.
Hoe kom je daar nou bij? Laat je je nu niet een beetje afleiden door de looks van de gitaar zelf?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Jackson Kelly KE3 is meer een heavy metal gitaar dan rock door zijn elementen
Heb het over de elementen , niet over de looksquote:Op maandag 1 juli 2013 23:53 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Laat je je nu niet een beetje afleiden door de looks van de gitaar zelf?
Er zit gewoon een redelijk standaard gangbaar setjes SD's in. JB TB4 in in de brug en Jazz SH2N in de nek. Dat is niet echt bepaald heavey metal gerichtquote:Op maandag 1 juli 2013 23:54 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Heb het over de elementen , niet over de looks
Je hebt gelijk keek naar verkeerde informatie.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er zit gewoon een redelijk standaard gangbaar setjes SD's in. JB TB4 in in de brug en Jazz SH2N in de nek. Dat is niet echt bepaald heavey metal gericht
Dat is in mijn ogen ook 1 van de belangrijkste dingen bij het beginnen met spelenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wat de gitaar kost maakt helemaal niks uit, naar mijn mening. Als de gitaar die je hebt je motiveert om te spelen en jezelf te verbeteren, dan maakt het niet uit of die gitaar 100 of 1000 euro gekost heeft.
Nog wat gehaald?quote:Op maandag 1 juli 2013 05:31 schreef guitarist het volgende:
Hier ook bij de Guitarcenter geweest. De grote in Hollywood met alle handafdrukken. Wel tof. Ook een deel met alleen maar te vette vintage gitaren en andere gear.
Die elementen zijn allesgerichtquote:Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er zit gewoon een redelijk standaard gangbaar setjes SD's in. JB TB4 in in de brug en Jazz SH2N in de nek. Dat is niet echt bepaald heavey metal gericht
Bedoel je niet F# majeur ipv F? (dus gewoon een i - iv - V progressie).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Braddie het volgende:
Even een korte vraag.
vanmiddag was ik aan het jammen op een blues schematje met een maat van me.
En ik speel dan gewoon zoals ik het hoor.. Schematje was "Bmin > Emin > Fmaj"
Ik speel dan op m`n gehoor en ga mee in de akkoorden.
Zei die vriend van me "Braddie, dat hoef je niet te doen, je kan gewoon je Bmin pentatonische ladder blijven spelen en dan van het er op volgende akkoord (De toonladde daarvan) de 7 mee pikken of de 9, en daar in variéren"
Maar, dan ben je toch heel beperkt? Of denk ik nou heel erg verkeerd vanuit een blues oogpunt?
Hahah, super handig ^^quote:Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik altijd draadloos speel. Probleem opgelost!
Nope, wel andere gitaar winkel. Mooie vintage style Fender hardcase voor mijn precision. 100 bucks... (70 euro)...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 05:00 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nog wat gehaald?
Ik heb de Teledeluxe besteld
http://www.seymourduncan.(...)etal-or-Most-Foolishquote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Sowieso ken ik niet eens echt elementen die echt op heavy metal gericht zijn
Ja, dat werd mij dus verteld.. Dat ik de akkoorden moest ontleden, en omkeringen opzoeken, en dan kan ik makkelijker soleren of zo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:12 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Hahah, super handig ^^
@Braddie, je kan ook vanuit Bmin (pentatonisch of niet) de akkoord tonen van elk akkoord opzoeken en vanuit daar meelopen met de akkoorden. Dan blijf je binnen hetzelfde kader maar kan je wel meelopen met het schema.
Ben ook bezig met de theorie er achter (een héél klein beetje)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:11 schreef lexvandoef het volgende:
Daar is in principe niks mis meeEen toonladder is tenslotte ook niks meer dan een verzameling noten. En het mooie van een gitaar is nou juist dat die noten meerdere malen op verschillende plekken op de hals zitten
. Dat je vanuit een andere positie dan alsnog dezelfde (juiste) noten is helemaal niet erg.
Ik zou zeggen gebruik het, maak het je eigen, verdiep erin en ontwikkel je eigen stijl.
Beetje theorie erbij kan echter nooit kwaad hoor!
Hoe doe je je vibrato precies? Alleen met je vinger of met de hele hand?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben ook bezig met de theorie er achter (een héél klein beetje)
En m`n eigen stijl probeer ik ook. Al kwam diezelfde gast gister met " Gast, je speelt nu zo en zo lang gitaar, doe eens niet zo overdreven vibrato "___! Eigen stijltje moet ik natuurlijk nog goed ontwikkelen.
Zit al jaren in de knoei met vibrato, soms klinkt het goed, soms klinkt het kut... Krijg het niet helemaal top nog..
Het geluid van vingers die over de snaren glijden bedoel je zeker? Weinig aan te doen. Ik vind het opzich wel wat hebben.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:35 schreef mr-green het volgende:
vraagje: als ik slide met mijn handen over de hals van de akoestische gitaar (tijdens tokkelen) dan hoor je goed dat ik met mijn linkerhand van fret wissel. Het lijkt erop dat dit door de snaren komt.
Herkent iemand dit en wat kan je hieraan doen? Ligt het aan de gitaar/snaren of moet ik gewoon beter worden?
Het verschilt, vaak doe ik het grootendeels met m`n vinger alleen... soms (bij rustige bluesjes bijvoorbeeld, en om echt aan m`n phrasing te werken) dan doe ik het met m`n hele hand.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:23 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Hoe doe je je vibrato precies? Alleen met je vinger of met de hele hand?
voor een subtiele vibrato (ook bij akkoorden) gebruik ik vaak mijn hele hand, daarmee geef ik een vrij subtiel vibrato aan een of meerdere snaren.
Als ik met mijn vinger de vibrato doe dan draai ik als het ware een soort van rondje/ellips op het fretboard (ipv als een idioot lopen trillen) met mijn vingertop. Als je dat oefent kan je eenvoudig een steady muzikale vibrato ontwikkelen die niet te snel hoeft te gaan
.
Beetje vage uitleg misschien, maar mischien kan je er wat mee.
En hoe verschilt dit van een simpele B mineur toonladder spelen (ervan uitgaande dat hij de F# bedoelt wat ik nog steeds denk)?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:12 schreef lexvandoef het volgende:
@Braddie, je kan ook vanuit Bmin (pentatonisch of niet) de akkoord tonen van elk akkoord opzoeken en vanuit daar meelopen met de akkoorden. Dan blijf je binnen hetzelfde kader maar kan je wel meelopen met het schema.
Fastfret helpt daar wel wat tegen maar je zult het altijd wel blijven horen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:35 schreef mr-green het volgende:
vraagje: als ik slide met mijn handen over de hals van de akoestische gitaar (tijdens tokkelen) dan hoor je goed dat ik met mijn linkerhand van fret wissel. Het lijkt erop dat dit door de snaren komt.
Herkent iemand dit en wat kan je hieraan doen? Ligt het aan de gitaar/snaren of moet ik gewoon beter worden?
Ik bedoelde inderdaad F#, excuses.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:51 schreef starla het volgende:
[..]
En hoe verschilt dit van een simpele B mineur toonladder spelen (ervan uitgaande dat hij de F# bedoelt wat ik nog steeds denk)?
Bm = B D F#
Em = E G B
F# = F# A# C#
Al ik ze op een rij zet krijg ik:
B C# D E F# G A#
Oh grut, een B harmonische mineur, wat een verrassing!
In een tonale context is het spelen van akkoordnoten niet van meerwaarde (of het moet bomvol extensies zitten zoals alt-chords). In een modale of atonale context is dat wel zo. Maar goed, 99% van alle muziek is tonaal.
Verschilt ook nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:51 schreef starla het volgende:
[..]
En hoe verschilt dit van een simpele B mineur toonladder spelen (ervan uitgaande dat hij de F# bedoelt wat ik nog steeds denk)?
Bm = B D F#
Em = E G B
F# = F# A# C#
Al ik ze op een rij zet krijg ik:
B C# D E F# G A#
Oh grut, een B harmonische mineur, wat een verrassing!
In een tonale context is het spelen van akkoordnoten niet van meerwaarde (of het moet bomvol extensies zitten zoals alt-chords). In een modale of atonale context is dat wel zo. Maar goed, 99% van alle muziek is tonaal.
hmmm kquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het geluid van vingers die over de snaren glijden bedoel je zeker? Weinig aan te doen. Ik vind het opzich wel wat hebben.
Daar zijn sommige bands heel groot mee gewordenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Wel weer uitkijken dat je niet alleen maar appergio's gaat spelen dan.
Hahaha XD, true, maar zij mogen datquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daar zijn sommige bands heel groot mee geworden
[ afbeelding ]
Dat is dan ook wel een domme en lompe actie. Waren jullie daarvan op de hoogte?quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:58 schreef Braddie het volgende:
De bom is gebarsten hoor.
Vanavond hebben we een band bespreking, vind de gitarist opeens een text op Muzikantenbank.nl waarin onze drummer een andere gitarist zoekt
Onze drummer is echt een enorm sneu mannetje met z`n "Ja, ik hou niet van gestook in de band, en van frustratie" terwijl hij het persoon is waardoor er frustratie is, vanwege dit soort acties.
Pff.....
Nee.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een domme en lompe actie. Waren jullie daarvan op de hoogte?
En in de lokale appie hangt een pamflet voor een nieuwe zangeres, getekend door jou?quote:Op woensdag 3 juli 2013 13:58 schreef Braddie het volgende:
De bom is gebarsten hoor.
Vanavond hebben we een band bespreking, vind de gitarist opeens een text op Muzikantenbank.nl waarin onze drummer een andere gitarist zoekt
Onze drummer is echt een enorm sneu mannetje met z`n "Ja, ik hou niet van gestook in de band, en van frustratie" terwijl hij het persoon is waardoor er frustratie is, vanwege dit soort acties.
Pff.....
hahaquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:24 schreef starla het volgende:
[..]
En in de lokale appie hangt een pamflet voor een nieuwe zangeres, getekend door jou?
Met dat verschil dat hun drummer waarschijnlijk wel muzikaal is, iets wat niet van Yoko gezegd kan (en mag) wordenquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:30 schreef starla het volgende:
Lekkere sfeer bij jullie!
Yoko Ono meets de Gallaghers.
Snufje Kings of Leon erbij en je hebt een behoorlijk goed recept.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:30 schreef starla het volgende:
Lekkere sfeer bij jullie!
Yoko Ono meets de Gallaghers.
Onze drummer muzikaal?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Met dat verschil dat hun drummer waarschijnlijk wel muzikaal is, iets wat niet van Yoko gezegd kan (en mag) worden
Ach het geluid wat Yoko Ono produceert op het nummer "Why" komt aardig overeen met een mug.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens mij is de gemiddelde mug muzikaler (zeker minder irritant) dan Yoko Ono
quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Snufje Kings of Leon erbij en je hebt een behoorlijk goed recept.
Ik hoor daar altijd tegenovergestelde dingen over. Ze zeggen inderdaad dat het goed is. Maar ik lees altijd ervaringen van mensen die het doen en er dan geen problemen mee hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:13 schreef Captainp00face het volgende:
Mijn Maple fretboard begint een beetje ruwig/"uitgedroogd"(?) aan te voelen; maar nu heb ik altijd gelezen dat je geen citroenolie mag gebruiken voor een maple fretboard, weet iemand iets anders?
Wordt ze gepushed of aangedouwd door de drummer....?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
hahaNee.
We zijn er overuit dat zodra de drummer eruit is het voor de zangeres ook fijner word. Die word nu enorm gepushed door de drummer..
De drummer WILT haar juist graag aanduwenquote:Op woensdag 3 juli 2013 18:32 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Wordt ze gepushed of aangedouwd door de drummer....?
Not again...quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Vette foto
[ afbeelding ]
En nog wat kut spam van dat optreden![]()
Zou mooi zijn als ie binnen het gitaristen topic volk zou blijven...quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:19 schreef genakt het volgende:
Iemand hier de onderstaande gitaar kopen ?(damien schecter 7) kan wel even wat geld gebruiken. Anders ga ik topic maken. Foto's op aanvraag.
Voor gitaristen topic 250,-
[ afbeelding ]
Haha, die situatie ken ik...quote:Op woensdag 3 juli 2013 18:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
De drummer WILT haar juist graag aanduwen
Hmmmmmquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:19 schreef genakt het volgende:
Iemand hier de onderstaande gitaar kopen ?(damien schecter 7) kan wel even wat geld gebruiken. Anders ga ik topic maken. Foto's op aanvraag.
[ afbeelding ]
Ik zou eigenlijk de andere gitarist van de band moeten vragen of hij interesse heeft, maar volgens mij het ie sowieso geen geld...quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:19 schreef genakt het volgende:
[ afbeelding ]
Liefst had ik hem gehouden. Maar zit even tegen helaas. Hou hem namelijk ook graag hier. en 250 is zeer goede prijs.quote:Op woensdag 3 juli 2013 19:41 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ie binnen het gitaristen topic volk zou blijven...
Als ik dat bij ieder optreden/filmpje zou doen dan staat hier 2 a 3 keer per week zoiets dus dat valt meequote:
Vind het best wel tof hoor, die "Promotie" filmpjes.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als ik dat bij ieder optreden/filmpje zou doen dan staat hier 2 a 3 keer per week zoiets dus dat valt mee
Promo filmpjes met eigen muziek is ook toffer, maar die optie om alles goed op te nemen is lastig. Dit soort dingen voor grote events werkt goed. Binnen 2 dagen alweer 1000x bekeken. Daarvan moet je het met zo'n soort band hebben. Mensen moeten je zien, en zien dat mensen plezier hebben bij een optreden van je.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Vind het best wel tof hoor, die "Promotie" filmpjes.
Het is natuurlijk (in mijn ogen) geen echt promotie filmpje, ja.. je ziet julie spelen, maar je hoort julie niet.
Ik verwacht bij zo`n filmpje juist dat je een opname van dat optreden hoort en een stuk publiek hoort juichen
Dat is vrij lastig ja.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Promo filmpjes met eigen muziek is ook toffer, maar die optie om alles goed op te nemen is lastig. Dit soort dingen voor grote events werkt goed. Binnen 2 dagen alweer 1000x bekeken. Daarvan moet je het met zo'n soort band hebben. Mensen moeten je zien, en zien dat mensen plezier hebben bij een optreden van je.
Vooral omdat we maar 1 camera bij ons hadden. Als we live opnemen doen we dat minstens met twee camera beelden zodat je in ieder geval fatsoenlijke filmpjes kan maken zonder dat het te statisch wordt gelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is vrij lastig ja.
Julie hadden niet de mogelijkheid om (omdat julie daar toch speelde) de recorder in te prikken op de mengtafel en zo een goede soundboard opname te maken?
1000x bekeken in 2 dagen, hoe doe je dat?
Ga je gewoon rond bij vrienden van "hey, we hebben een promo filmpje, zou je dat willen sharen ? " Of gebruik je op YouTube gewoon de goede tags ?
Ahh, op zo`n manier!quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vooral omdat we maar 1 camera bij ons hadden. Als we live opnemen doen we dat minstens met twee camera beelden zodat je in ieder geval fatsoenlijke filmpjes kan maken zonder dat het te statisch wordt gelijk.
Gewoon iedereen op Facebook knallen. Maar die organisatie vna het event vindt het dan ook tof dat je zoiets maakt, en die promoot dat ook, die hebben dan ook weer een Facebook met 2000 volgers. Enz. Zo gaat het hard
Ja daar zijn twee dingen voor te zeggen. Slecht ekwaliteit online gooien is gewoon funest voor je reputatie. Niks online gooien zorgt ervoor dat er geen interesse voor je content is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, op zo`n manier!
Het is wel super tof om zo je eigen materiaal te verspreiden en jezelf aan de man te brengen.
(Helaas mag ik het materiaal van het optreden van onze band niet online gooien, vanwege het slechte geluid, maar dat terzijde)
Er staat wel een filmpje online:quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja daar zijn twee dingen voor te zeggen. Slecht ekwaliteit online gooien is gewoon funest voor je reputatie. Niks online gooien zorgt ervoor dat er geen interesse voor je content is.
Geluidskwaliteit is nog best prima voor een oefenruimte filmpje. Niet irritant dat het overal overstuurt ofzo.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Er staat wel een filmpje online:
(Je hoeft hem overigens niet te kijken, de thumbnail zegt al zat)
Er is dus een filmpje online gezet dat slecht ge-edit is, waar een achterlijk kleuren filter overheen zit, en wat statisch is...
Dus het is slechte kwaliteit máár het staat wel online___!
Dus als we het hebben over promotie
Een live filmpje maken in een ruimte gaat niet.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geluidskwaliteit is nog best prima voor een oefenruimte filmpje. Niet irritant dat het overal overstuurt ofzo.
Maar een live filmpje maken in de oefenruimte als je maar 1 camera hebt is gewoon lastig, dan krijg je altijd snel zoiets. Niet heel interessant om naar te kijken maar kan prima op de achtergrond draaien als muziek.
Filmpjes moet je ook oppassen dat ze niet te lang zijn. Het moet lekker makkelijk wegkijken. Vooral omdat tegenwoordig toch iedereen die zooi via mobiel enz kijkt.
Die drummer moet niet zo jankenquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een live filmpje maken in een ruimte gaat niet.
Had een tijdje terug m`n camera meegenomen, ding filmt in HD dus dat is ook gewoon goed voor "Today`s standards" zeg maar...
Zegt die drummer "Ja, we kunnen het niet gebruiken, want het is in vergelijking met mijn beelden niet mooi genoeg, en het is in breedbeeld, en mijn opname in 4:3 "
Ben het met je eens op dat trouwens, je moet filmpjes niet te lang maken, 2 - 3 minuten is lang zat. En dan desnoods 4 liedjes in zo`n filmpje, van elk liedje dan een refrein of een solotje of zo...
Ach, het is sinds 2 uurtjes einde oefening voor de drummer.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die drummer moet niet zo jankenDan kan je prima samen mooi weg editten.
Ben je zelf helemaal tevreden over het filmpje?quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ach, het is sinds 2 uurtjes einde oefening voor de drummer.
Doorstart met een nieuwe drumemrt.
Heb onze zangeres al gemailed met de vraag of er niet 1 filmpje van het optreden onge-edit op YouTube mag, aangezien het wel prettig is dat mensen ons live aan het werk kunnen zien.
Voor 90%.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ben je zelf helemaal tevreden over het filmpje?
Zeker!quote:
90% is voldoendequote:Op woensdag 3 juli 2013 22:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ben je zelf helemaal tevreden over het filmpje?
Kan niet geloven dat ie maar enigszins in de buurt komt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zeker!![]()
Versie van U2 vind ik ook wel ok, maar dat komt door de solo van The Edge
Uiteraard niet, verre van.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Kan niet geloven dat ie maar enigszins in de buurt komt.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zeker!![]()
Versie van U2 vind ik ook wel ok, maar dat komt door de solo van The Edge
Ik ookquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:16 schreef The_Dean het volgende:
Morgen een setje actieve GFS in mijn V bouwen![]()
Ben echt benieuwd!
Maar nog niet veel veranderd las ik net op een blog waar gitaar er knap geschonden uitkwam met labeltje special care aan de koffer.quote:
En jouw LP natuurlijk! Solderless, dus heb er geen werk vanquote:
Dat kan prima op een Marshallquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:51 schreef morpheus_at_work het volgende:
Ben zwaar gaan twijfelen voor welke versterker ik zou gaan sparen.
Eerst dacht ik een Marshall voor de les paul , maar nu ik er naast een Fender heb , twijfel ik of ik beide gitaren er goed over kan spelen om beide karakteristieken er goed uit te halen.
"Terug naar de tekentafel"
Hmmm, dan zou ik het zelf ook moeten kunnen...quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En jouw LP natuurlijk! Solderless, dus heb er geen werk van![]()
Welke caps?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou ik het zelf ook moeten kunnen...
Alhoewel, de caps moeten natuurlijk nog wel vastgesoldeerd worden denk ik.
Zitten er geen tone caps bij dan?quote:
Neen. Heb misschien nog wel wat liggen... Ik probeer het zelf eerst zonder. Als het echt nodig was hadden ze er wel bij gezetenquote:
Ik zie het al. De caps zitten al geïntegreerd in de tonepot.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neen. Heb misschien nog wel wat liggen... Ik probeer het zelf eerst zonder. Als het echt nodig was hadden ze er wel bij gezeten
Hoe ideaal wil je het hebbenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zie het al. De caps zitten al geïntegreerd in de tonepot.
Leek me al een beetje raar dat ze die caps niet mee leveren in een complete kit terwijl ze wel bij de losse onderdelen staan.
handbagage!quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Maar nog niet veel veranderd las ik net op een blog waar gitaar er knap geschonden uitkwam met labeltje special care aan de koffer.
graveyard is gewoon kei hard orange sound! Tiny terror dus..!quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:57 schreef Belabor het volgende:
Ik zit momenteel ook met een versterkerdilemma. Ik wil mijn Fender Mustang graag vervangen voor een buizenversterker voor thuis die vooral een vol, warm (blues)rock geluid heeft (wie Graveyard kent of al eens live gezien heeft weet waar ik ongeveer heen wil). Op basis van wat zoeken op internet en een aantal YouTube videos spreekt de nieuwe Laney TI15 (Tony Iommi sig) me wel erg aan, maar een Blackstar HT5R of Orange Tiny Terror is voor die sound vast ook wel leuk voor thuis.
Is er hier ervaring met kleine Laney combos voor thuis?
godnondejuquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:13 schreef genakt het volgende:
V&A / [TK] 7 string Scheckter Damien 7 Gitaar.
Hou er rekening mee dat de afmetingen daarvoor te groot zijn. Aangezien je dan al door je bagage incheck heen bent kan het meestal nog wel in het ruim maar mag je dik bijbetalen.quote:
British airways staat gitaren als handbagage gratis toequote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat de afmetingen daarvoor te groot zijn. Aangezien je dan al door je bagage incheck heen bent kan het meestal nog wel in het ruim maar mag je dik bijbetalen.
helaas een uitzondering op de regel, wel goede servicequote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:19 schreef KaMo het volgende:
[..]
British airways staat gitaren als handbagage gratis toe
ja was erg fijn. Zit nu op heathrow en ze hadden mijn gitaar netjes in een locker gezet voor me!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
helaas een uitzondering op de regel, wel goede service
Bass V-Iquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:42 schreef Belabor het volgende:
Wauw, Fender is echt goed bezig met hun Squier lijn de laatste paar jaar. Alweer een groot aantal gitaren toegevoegd voor deze zomer: http://www.bax-shop.nl/ni(...)mpaign=nieuwsbericht
Zelf wel ERG benieuwd hoe die Cabronita's zich verhouden tot de Mexicaanse Cabs. Mochten ze net zo goed zijn, dan worden de Mexicaanse natuurlijk wel behoorlijk overbodig.
Lekker, ik wil die met de Bigsbyquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:42 schreef Belabor het volgende:
Wauw, Fender is echt goed bezig met hun Squier lijn de laatste paar jaar. Alweer een groot aantal gitaren toegevoegd voor deze zomer: http://www.bax-shop.nl/ni(...)mpaign=nieuwsbericht
Zelf wel ERG benieuwd hoe die Cabronita's zich verhouden tot de Mexicaanse Cabs. Mochten ze net zo goed zijn, dan worden de Mexicaanse natuurlijk wel behoorlijk overbodig.
wow vette dingen tussen!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:42 schreef Belabor het volgende:
Lekker mopperend groepje waren jullie pffff, geen basis in het begin gedoemd om te mislukken met alle egosquote:Op zondag 7 juli 2013 13:26 schreef Braddie het volgende:
Éindelijk, het is gebeurd hoor.
Love To Lounge is uitelkaar, zat er natuurlijk al aan te komen (Bassist wist niet zeker of hij doorwilde gaan, zangeres waar het allemaal om draait koos toch liever voor de drummer)
quote:Op zondag 7 juli 2013 13:26 schreef Braddie het volgende:
Éindelijk, het is gebeurd hoor.
Love To Lounge is uitelkaar, zat er natuurlijk al aan te komen (Bassist wist niet zeker of hij doorwilde gaan, zangeres waar het allemaal om draait koos toch liever voor de drummer)
Hoe ga je je band noemen?quote:Op zondag 7 juli 2013 16:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ben al wat andere muzikanten aan het strikken
Haha, origineelquote:
Ze heeft de bandnaam gewijzigd in Beyond Lounge en bestaat nu uit 3 leden, geen gitaristen/bassisten alleen sax/fluit en drumquote:
Klopt.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Ze heeft de bandnaam gewijzigd in Beyond Lounge en bestaat nu uit 3 leden, geen gitaristen/bassisten alleen sax/fluit en drum
dan mag ze het filmpje van de band ook wel weghalen op haar sitequote:Op maandag 8 juli 2013 20:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Klopt.
Ze zijn blijkbaar nog op zoek.
Net een mailtje van haar gehad waar in ze zegt dat ze snapt dat ik het vervelend vind dat ik uit de band ben gezet samen met gitarist/bassist máár dat ik wél het filmpje moet verwijderen van het optreden.
Nou, nee.
Filmpje is gemaakt met MIJN camera.
Ik ben de toetsenist in het filmpje.
Het was een openbaar evenement.
Jammer.
Vind ik ook.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
dan mag ze het filmpje van de band ook wel weghalen op haar site
Zang, een blazer en een drum?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Ze heeft de bandnaam gewijzigd in Beyond Lounge en bestaat nu uit 3 leden, geen gitaristen/bassisten alleen sax/fluit en drum
Jaquote:Op maandag 8 juli 2013 21:05 schreef starla het volgende:
[..]
Zang, een blazer en een drum?
Dat is zeker beyond, beyond verstand van wat goed samen gaat. Je mist compleet de lage tonen en harmonie. Gaat dus klinken als een lege kartonnen doos. Een beetje zoals haar vagina.
Nee, dat heeft ze alquote:Op maandag 8 juli 2013 21:16 schreef starla het volgende:
Oh ok, dus het wordt nog wel een band en niet de Grada Trio.
Ben ik ook.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:22 schreef starla het volgende:
En wat de fuk is dat toch met lounge de hele tijd? Verzin toch een fatsoenlijke naam man.
Ik zou blij zijn dat je van haar af bent.
Maar de drummer vind de zangeres een lekker ding, dus dat zegt niks.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon hapklare pop muziek, maar de drummer vond het wel funk
Ik ben ook tegen m'n zin lid gebleven, puur omdat we dat optreden hadden en ik daar onwijs graag naar toe wilde werken. Om de rest wilde ik het niet doen, want het was niet fantastisch verder.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:58 schreef Belabor het volgende:
Jezus, man. Als ik je zo al hoor kibbelen over de verschillende bandleden dan had je eigenlijk ook helemaal geen plezier in die band. Ik snap dat het hartstikke tof is om live optredens te doen, maar volgens mij ben jij een beetje tegen je zin in lid gebleven.
Ik zou echt op zoek gaan naar een band waarin je zelf ook inspraak hebt en waar je je ook comfortabel voelt. Volgens mij was dit hier niet het geval.
Nicequote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:20 schreef The_Dean het volgende:
In september internationaal roadiën.
Zin an
Leuk! Met welke band ga je mee?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:20 schreef The_Dean het volgende:
In september internationaal roadiën.
Zin an
Conorachquote:
Elvis scheen zelf ook aardig gitaar te kunnen spelenquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:07 schreef Iwanius het volgende:
Goed, even een oudje van weleer en hoe een geweldige gitarist als James Burton terecht door Elvis als zijn leadgitarist werd benoemt en om wie zijn latere TCB band werd gevormd.
quote:
quote:
Ik zeg, doen!quote:
Nope, we zitten nog steeds niet op die meuk van je te wachten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:41 schreef Braddie het volgende:
And now for something completely different:
We hebben een plek voor deze meuk: MUZ / Post hier je creaties (Braddie Central)quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nope, we zitten nog steeds niet op die meuk van je te wachten.
Nice!quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:41 schreef Braddie het volgende:
And now for something completely different:
Meer is altijd beterquote:
Leugenaar eerder...quote:
Een cello?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:41 schreef Beardy het volgende:
AAARGGGGHHH!!!
Ik had een aanval van N.I.L. en dus heb ik een viersnarig fretloos snaarinstrument besteld <bloos>
... nee, geen bas ...
Dankquote:
Hij quote jou toch niet?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dank
Waarom zou ze liegen Brother? Ik ben geen virtuoos, dat zeg ik ook nergens, maar dit is ook niet slecht in mijn oren
Dan moet je eens wat aan je oren laten doen. Het is bagger van de bovenste plank. Je maakt fout op fout, klinkt nergens naar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dank
Waarom zou ze liegen Brother? Ik ben geen virtuoos, dat zeg ik ook nergens, maar dit is ook niet slecht in mijn oren
Fout op fout is natuurlijk onzin, dat weet je zelf ook. Ik zit er een aantal keer naast ja, maar nog wel in de goede toonsoort. En het komt in totaal 2x voor dat ik er een extra toets bij aansla.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je eens wat aan je oren laten doen. Het is bagger van de bovenste plank. Je maakt fout op fout, klinkt nergens naar.
Wat is er huillie huillie aan dat ik m`n pianospel verdedig?quote:
Haha gast, wat maak je jezelf nu wijs. Die hele fricking keyboard wordt geowned. Dat is gewoon een goed staaltje muziek, met een rauw randje, niet te gelikt, gewoon lekker.quote:
Ruzie?quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:59 schreef Aresdreams het volgende:
Goeden dag zeg...
kunnen jullie niet in een apart topic gaan ruziën ofzo?
a) het is geen gitaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ruzie?
Ik post een filmpje en krijg weer 36000 posts aan kritiek om me heen met daar in de mededeling dat het "Meuk" is en "Slecht" Terwijl dat niet zo is, maar gewoon zeiken omdat er "Braddie" staat achter de post
Hoe dan ook, er schijnt een topic voor jouw videootjes te zijn, dan post ze daar ook, eventueel een link naar die post in dit topic oke, en voor de rest geld het net zo als voor jou, met het kattig op elkaar reageren (in mijn optiek). Ik heb me er heel lang over stil gehouden, maar het irriteert zo langzamerhand wel (van eenieder die er op reageert).quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ruzie?
Ik post een filmpje en krijg weer 36000 posts aan kritiek om me heen met daar in de mededeling dat het "Meuk" is en "Slecht" Terwijl dat niet zo is, maar gewoon zeiken omdat er "Braddie" staat achter de post
Omdat ze het wel goed vind liegt ze?quote:
Het gevoel bekruipt mij gewoon steeds meer dat hier geen muziekliefhebbers zitten. Je kunt veel zeggen van Brad, maar hij speelt met z'n ziel, niet met z'n verstand. Als je dat niet kunt waarderen, dan ben je in mijn optiek geen muziekliefhebber, maar gewoon een passant die toevallig een instrument bespeelt, in casu de gitaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:59 schreef Aresdreams het volgende:
Goeden dag zeg...
kunnen jullie niet in een apart topic gaan ruziën ofzo?
Dit is een inkoppertje hè?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef starla het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen van Brad, maar hij speelt met z'n ziel, niet met z'n verstand.
Ja. De helft van wat hier gepost wordt vind ik meestal maar mwa, betreffende mijn smaak, maar ik laat mij dan daar ook niet over uit. Ik geef ook aan dat ik moe wordt van dat gekat op elkaar, doe dat liever ergens anders.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef starla het volgende:
[..]
Het gevoel bekruipt mij gewoon steeds meer dat hier geen muziekliefhebbers zitten. Je kunt veel zeggen van Brad, maar hij speelt met z'n ziel, niet met z'n verstand. Als je dat niet kunt waarderen, dan ben je in mijn optiek geen muziekliefhebber, maar gewoon een passant die toevallig een instrument bespeelt, in casu de gitaar.
Wat ik ook frappant vind is dat menigeen hier clipjes post en geluidsfragmentjes met bijna altijd positieve feedback, behalve als Brad iets post. Dit topic krijgt hierdoor een beetje een pathetisch karakter.
Ik mag toch hopen dat jij snapt dat ze bedoelt dat ik niet uitga van technische dingen maar gewoon speel op wat kan/niet kan?quote:
PICS!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef Beardy het volgende:
[..]
Neeer ZIJN geen e-celli klaarblijkelijk, dus euh ....
.... 'n e-viool!
Mja, er zullen best wel muziek liefhebbers zitten hoor, daar twijfel ik geen seconden aan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:05 schreef starla het volgende:
[..]
Het gevoel bekruipt mij gewoon steeds meer dat hier geen muziekliefhebbers zitten. Je kunt veel zeggen van Brad, maar hij speelt met z'n ziel, niet met z'n verstand. Als je dat niet kunt waarderen, dan ben je in mijn optiek geen muziekliefhebber, maar gewoon een passant die toevallig een instrument bespeelt, in casu de gitaar.
Wat ik ook frappant vind is dat menigeen hier clipjes post en geluidsfragmentjes met bijna altijd positieve feedback, behalve als Brad iets post. Dit topic krijgt hierdoor een beetje een pathetisch karakter.
Nee, nee en nee.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:54 schreef starla het volgende:
[..]
Haha gast, wat maak je jezelf nu wijs. Die hele fricking keyboard wordt geowned. Dat is gewoon een goed staaltje muziek, met een rauw randje, niet te gelikt, gewoon lekker.
Als je dit niet kunt waarderen dan zijn er 3 opties:
1) Je bent doof
2) Je bent jaloers
3) Je bent doof en jaloers
Tof!quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef Beardy het volgende:
[..]
Neeer ZIJN geen e-celli klaarblijkelijk, dus euh ....
.... 'n e-viool!
Als jij gewoon niet had gereageerd was er niets aan de handquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:11 schreef guitarist het volgende:
Haha, wat een rotzooi. Als we nou met z'n allen Starla en Brad even negeren ben ik het volgende topic wel weer terug.
En wie heeft dit veroorzaakt? Ik niet, ik postte gewoon een clipje, hypocriete hipster.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:11 schreef guitarist het volgende:
Haha, wat een rotzooi. Als we nou met z'n allen Starla en Brad even negeren ben ik het volgende topic wel weer terug.
Ik denk dat onze muzieksmaken niet helemaal overeenkomenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ja. De helft van wat hier gepost wordt vind ik meestal maar mwa, betreffende mijn smaak, maar ik laat mij dan daar ook niet over uit. Ik geef ook aan dat ik moe wordt van dat gekat op elkaar, doe dat liever ergens anders.
andere iets: is het niet iets voor jou om samen met brad in een band te gaan spelen? klikt volgens mij aardig als ik al die posts zo doorneem
Haha volslagen idioot ben je ook.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:12 schreef Braddie het volgende:
Volgens mij zijn Starla en ik de enige die ook echt wat verstand hebben van muziek in dit topic
Ik denkweet wel zeker dat het eerder andersom is...quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:12 schreef Braddie het volgende:
Volgens mij zijn Starla en ik de enige die ook echt wat verstand hebben van muziek in dit topic
Mwa, zo komt het niet over.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik denkweet wel zeker dat het eerder andersom is...
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
En wie heeft dit veroorzaakt? Ik niet, ik postte gewoon een clipje, hypocriete hipster.
Goed onderbouwdquote:
Dat is natuurlijk onzinquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:14 schreef BoerBert het volgende:
Verstand van muziek is ook zoiets dat gewoon niet bestaat.
De een legt het uit als theoretisch veel kennis hebben, de ander als alle hipsterbandjes van de afgelopen 50 jaar kunnen opnoemenquote:
Je kan 1000 akkoorden spelen. Dat is geen muziek, dat is techniek. Voor de rest is het gevoel en smaak. Dus hij heeft wel degelijk een punt.quote:
Je kan net zulke goede muziek maken met 15 - 20 akkoorden (Queen - Bohemian Rhapsody)quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:19 schreef guitarist het volgende:
[..]
Je kan 1000 akkoorden spelen. Dat is geen muziek, dat is techniek. Voor de rest is het gevoel en smaak. Dus hij heeft wel degelijk een punt.
Het weten van akkoorden is ook niet gelijk aan verstand van muziek hebben toch?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:19 schreef guitarist het volgende:
[..]
Je kan 1000 akkoorden spelen. Dat is geen muziek, dat is techniek. Voor de rest is het gevoel en smaak. Dus hij heeft wel degelijk een punt.
Dit is een van mijn favorieten van de laatste tijd. 3 dezelfde akkoorden het hele nummer door, maar ooh zo mooi:quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Je kan net zulke goede muziek maken met 15 - 20 akkoorden (Queen - Bohemian Rhapsody)
Als met 3 ( ACDC - Shook Me All Night Long)
Of je het goed vind is een 2e.
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:25 schreef brother52 het volgende:
You shook me all night long heeft 4 akkoorden...
Nee, dat lijkt me niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:24 schreef starla het volgende:
[..]
Het weten van akkoorden is ook niet gelijk aan verstand van muziek hebben toch?
Boeien, de D en D7 hebben dezelfde harmonische functie, dus 3 reken ik goedquote:
Dat is absoluut zo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:33 schreef starla het volgende:
[..]
Boeien, de D en D7 hebben dezelfde harmonische functie, dus 3 reken ik goed
Je bedoelt F# ipv F neem ik aan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is absoluut zo.
Alleen is een D: D-F-A en is een D7 D-F-A-C (in principe)
Oeps my bad. Inderdaad F# Als het een F zou zijn dan word het een F6 of een Dmin7 (Of een Amin7quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:37 schreef starla het volgende:
[..]
Je bedoelt F# ipv F neem ik aan.
Inderdaad de D7 heeft nog een C welke een tritone interval heeft met de F#. Dit creëert extra spanning. Maar het blijft de dominant.
Zou ik gaan voor de Dm7, want een F6 in 3de! inversie lijkt me stug. Functioneert niet als zodanig, maar gewoon een D.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Oeps my bad. Inderdaad F# Als het een F zou zijn dan word het een F6 of een Dmin7 (Of een Amin7En vanaf die Amin7 kan je doodleuk weer in C terecht komen
)
Stel je hebt die Dm7 dan is je 2e inversie een F6, en je 3e inversie een Am7quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef starla het volgende:
[..]
Zou ik gaan voor de Dm7, want een F6 in 3de! inversie lijkt me stug. Functioneert niet als zodanig, maar gewoon een D.
Die Am7 snap ik niet zo goed. Dat is A C E G
Ja, veel plezier Brian, daag he.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:45 schreef guitarist het volgende:
Goed man, nu ze nog leren spelen. TROLOLOL.
I'm out.
Dm7 = D F A Cquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:44 schreef Braddie het volgende:
[..]
Stel je hebt die Dm7 dan is je 2e inversie een F6, en je 3e inversie een Am7
Oh, nee laat maarquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:48 schreef starla het volgende:
[..]
Dm7 = D F A C
F6 = F A C D, dus 3de inversie met D als bas
Am7 = A C E G, alleen de A en C komen overeen, dus ik snap niet hoe dit een inversie kan zijn.
Ik ben het met je eens dat het weinig met dit topic te maken heeft.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:03 schreef guitarist het volgende:
[..]
a) het is geen gitaar.
b) je hebt je eigen topic daarvoor
c) dat hebben we nog maar 10000 keer gezegd.
d) vanwege autisme komen a, b en c niet door.
e) kom laten we eens een leuke video posten van mijn piano spel.
f) huilie
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:12 schreef Braddie het volgende:
Volgens mij zijn Starla en ik de enige die ook echt wat verstand hebben van muziek in dit topic, bedoel er niks mee hoor (en Starla heeft overduidelijk véél meer verstand van muziek, maar daar gaat het niet om)
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:11 schreef guitarist het volgende:
Nuttige bijdrage.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:52 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kom weer even kijken in het topic, lees dit.
[..]
Nou doei weer hè
[..]
Wat speelt Dribbel in die filmpjes?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het weinig met dit topic te maken heeft.
Maar ik zie ook vaak genoeg promotie filmpjes van de studentenband van Dribbel langskomen (inclusief flauwe grappen bij de bloopers), vage bandfoto's van brother52, en volgens mij heb jij ook meerdere keren foto's geplaatst waarop je aan het spelen bent met je bandje.
Dit heeft in directe zin ook allemaal geen bal met het gitaar spelen zelf te maken, en er zijn vast ook genoeg mensen die dit topic lezen en het geen bal interesseert. Als je perse zo strikt bij het onderwerp van dit topic wil blijven ok, maar kap dan zelf ook met al die randzaken.
Als de dingen van Braddie je niet interesseren laat het dan lekker links liggen. Wat in dit topic wel en niet thuis hoort beslist de moderator wel.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat speelt Dribbel in die filmpjes?
Juist, gitaar.
Wat heb ik in mijn handen op die foto's?
Juist, een gitaar.
Wat speelt hij op die foto's?
Juist, gitaar.
Heeft dus alles met gitaar spelen te maken.
Dus als je maar de gitarist in de band bent mag je alle onzin over je bandje in dit topic neer pleuren?quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat speelt Dribbel in die filmpjes?
Juist, gitaar.
Wat heb ik in mijn handen op die foto's?
Juist, een gitaar.
Wat speelt hij op die foto's?
Juist, gitaar.
Heeft dus alles met gitaar spelen te maken.
Haha, die bovenste had ik nog niet eens gelezen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:52 schreef -Menn0- het volgende:
Ik kom weer even kijken in het topic, lees dit.
[..]
Nou doei weer hè
[..]
Moeten we de TT nog serieus nemen?quote:Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!
Rock on!
Inderdaad, ik ben zo ongelovelijk dom. Heb inderdaad dingen gelezen in boekjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:01 schreef guitarist het volgende:
[..]
Haha, die bovenste had ik nog niet eens gelezen.
Starla ken ik niet, maar Brad is de laatste hier die verstand heeft van muziek. Misschien eens wat in een boekje gelezen...
Post eens wat je kan spelen dan, dan geloof ik het pas...quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:03 schreef Braddie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben zo ongelovelijk dom. Heb inderdaad dingen gelezen in boekjes.
Nee, ik leer spelenderwijs gewoon hoe het allemaal zit.
Heel eenvoudig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |