abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 juli 2013 @ 22:07:39 #51
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_128478615
Gewoon EMG's in je gitaar proppen, nergens last meer van :D
pi_128482343
Geen TL buizen, computer zit volgens mij op een andere groep maar zal eens proberen zonder enige apparatuur aan. Ben wel benieuwd of er een oorzaak te vinden is :) En ach, anders gewoon ff een verlengsnoer regelen, sowieso wel handig.
pi_128484003
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen op een elektrische gitaar. Ik heb er nog 0,0 verstand van en nog nooit op een gitaar gespeeld.
Het lijkt me cool om (te beginnen met gedeelten van) rocknummers te kunnen spelen.
Met wat voor een gitaar kan ik het beste beginnen? Eerst met een wat goedkopere en dan als ik het nog steeds leuk vind een wat duurdere kopen?

Een vriend van mij wil namelijk zijn Jackson Kelly KE3 verkopen, maar dat is denk ik al een wat duurdere gitaar.
pi_128484584
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:37 schreef mrbombastic het volgende:
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen op een elektrische gitaar. Ik heb er nog 0,0 verstand van en nog nooit op een gitaar gespeeld.
Het lijkt me cool om (te beginnen met gedeelten van) rocknummers te kunnen spelen.
Met wat voor een gitaar kan ik het beste beginnen? Eerst met een wat goedkopere en dan als ik het nog steeds leuk vind een wat duurdere kopen?

Een vriend van mij wil namelijk zijn Jackson Kelly KE3 verkopen, maar dat is denk ik al een wat duurdere gitaar.
Wat is het budget wat je er aan uit wil geven oor gitaar + amp al je electrisch wil en gitaar als je akkoestisch wil.

Jackson Kelly KE3 is meer een heavy metal gitaar dan rock door zijn elementen
  maandag 1 juli 2013 @ 23:49:44 #55
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_128484659
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:37 schreef mrbombastic het volgende:
Ik wil gaan beginnen met gitaar spelen op een elektrische gitaar. Ik heb er nog 0,0 verstand van en nog nooit op een gitaar gespeeld.
Het lijkt me cool om (te beginnen met gedeelten van) rocknummers te kunnen spelen.
Met wat voor een gitaar kan ik het beste beginnen? Eerst met een wat goedkopere en dan als ik het nog steeds leuk vind een wat duurdere kopen?

Een vriend van mij wil namelijk zijn Jackson Kelly KE3 verkopen, maar dat is denk ik al een wat duurdere gitaar.
Wat de gitaar kost maakt helemaal niks uit, naar mijn mening. Als de gitaar die je hebt je motiveert om te spelen en jezelf te verbeteren, dan maakt het niet uit of die gitaar 100 of 1000 euro gekost heeft. Ik ben zelf begonnen op een gitaar van 400 euro.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, in dit geval. Gelukkig maar!

Ik raad je trouwens wel aan om een gitaar gewoon even vast te houden en te bekijken voordat je hem koopt, het liefst een aantal verschillende. Dan zie en voel je toch het snelst wat je fijn of mooi vindt.
  maandag 1 juli 2013 @ 23:53:44 #56
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_128484839
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:48 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Jackson Kelly KE3 is meer een heavy metal gitaar dan rock door zijn elementen
Hoe kom je daar nou bij? Laat je je nu niet een beetje afleiden door de looks van de gitaar zelf?
pi_128484863
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:53 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Laat je je nu niet een beetje afleiden door de looks van de gitaar zelf?
Heb het over de elementen , niet over de looks :)
  maandag 1 juli 2013 @ 23:55:53 #58
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_128484942
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:54 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Heb het over de elementen , niet over de looks :)
Er zit gewoon een redelijk standaard gangbaar setjes SD's in. JB TB4 in in de brug en Jazz SH2N in de nek. Dat is niet echt bepaald heavey metal gericht ;)
pi_128485082
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Er zit gewoon een redelijk standaard gangbaar setjes SD's in. JB TB4 in in de brug en Jazz SH2N in de nek. Dat is niet echt bepaald heavey metal gericht ;)
Je hebt gelijk keek naar verkeerde informatie.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:00:54 #60
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_128485173
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:49 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat de gitaar kost maakt helemaal niks uit, naar mijn mening. Als de gitaar die je hebt je motiveert om te spelen en jezelf te verbeteren, dan maakt het niet uit of die gitaar 100 of 1000 euro gekost heeft.
Dat is in mijn ogen ook 1 van de belangrijkste dingen bij het beginnen met spelen :)
pi_128487341
Even een korte vraag.
vanmiddag was ik aan het jammen op een blues schematje met een maat van me.
En ik speel dan gewoon zoals ik het hoor.. Schematje was "Bmin > Emin > Fmaj"
Ik speel dan op m`n gehoor en ga mee in de akkoorden.

Zei die vriend van me "Braddie, dat hoef je niet te doen, je kan gewoon je Bmin pentatonische ladder blijven spelen en dan van het er op volgende akkoord (De toonladde daarvan) de 7 mee pikken of de 9, en daar in variéren"

Maar, dan ben je toch heel beperkt? Of denk ik nou heel erg verkeerd vanuit een blues oogpunt?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 05:00:33 #62
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_128488044
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 05:31 schreef guitarist het volgende:
Hier ook bij de Guitarcenter geweest. De grote in Hollywood met alle handafdrukken. Wel tof. Ook een deel met alleen maar te vette vintage gitaren en andere gear.
Nog wat gehaald?

Ik heb de Teledeluxe besteld :P
  dinsdag 2 juli 2013 @ 07:27:18 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_128488288
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:55 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Er zit gewoon een redelijk standaard gangbaar setjes SD's in. JB TB4 in in de brug en Jazz SH2N in de nek. Dat is niet echt bepaald heavey metal gericht ;)
Die elementen zijn allesgericht :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_128488343
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Braddie het volgende:
Even een korte vraag.
vanmiddag was ik aan het jammen op een blues schematje met een maat van me.
En ik speel dan gewoon zoals ik het hoor.. Schematje was "Bmin > Emin > Fmaj"
Ik speel dan op m`n gehoor en ga mee in de akkoorden.

Zei die vriend van me "Braddie, dat hoef je niet te doen, je kan gewoon je Bmin pentatonische ladder blijven spelen en dan van het er op volgende akkoord (De toonladde daarvan) de 7 mee pikken of de 9, en daar in variéren"

Maar, dan ben je toch heel beperkt? Of denk ik nou heel erg verkeerd vanuit een blues oogpunt?
Bedoel je niet F# majeur ipv F? (dus gewoon een i - iv - V progressie).

Dan kun je idd gewoon je Bm toonladdertje blijven spelen. Als het daadwerkelijk een F is, gaat die F# in de Bm (pentatonische) toonladder gigantisch botsen met die F.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:12:17 #65
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128488595
quote:
6s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:54 schreef Zorro het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom ik altijd draadloos speel. Probleem opgelost!
Hahah, super handig ^^

@Braddie, je kan ook vanuit Bmin (pentatonisch of niet) de akkoord tonen van elk akkoord opzoeken en vanuit daar meelopen met de akkoorden. Dan blijf je binnen hetzelfde kader maar kan je wel meelopen met het schema.
pi_128488931
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 05:00 schreef KaMo het volgende:

[..]

Nog wat gehaald?

Ik heb de Teledeluxe besteld :P
Nope, wel andere gitaar winkel. Mooie vintage style Fender hardcase voor mijn precision. 100 bucks... (70 euro)...
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:52:48 #67
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_128489065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 07:27 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Die elementen zijn allesgericht :D.
Sowieso ken ik niet eens echt elementen die echt op heavy metal gericht zijn :o
pi_128489853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:52 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Sowieso ken ik niet eens echt elementen die echt op heavy metal gericht zijn :o
http://www.seymourduncan.(...)etal-or-Most-Foolish

(8>
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:46:05 #69
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_128495554
Alles kan. Vroeger op school zat er iemand die zijn BC Rich altijd mee nam naar zijn klassieke gitaar les, puur omdat het zo lekker speelde.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:50:19 #70
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_128512466
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 07:27 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Die elementen zijn allesgericht :D.
Is zeker een vette set :9
pi_128513157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 08:12 schreef lexvandoef het volgende:

[..]

Hahah, super handig ^^

@Braddie, je kan ook vanuit Bmin (pentatonisch of niet) de akkoord tonen van elk akkoord opzoeken en vanuit daar meelopen met de akkoorden. Dan blijf je binnen hetzelfde kader maar kan je wel meelopen met het schema.
Ja, dat werd mij dus verteld.. Dat ik de akkoorden moest ontleden, en omkeringen opzoeken, en dan kan ik makkelijker soleren of zo.

Dat heb ik geprobeerd, maar ik val steeds terug op m`n gehoor, en dan ga ik mee met m`n akkoorden...
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:11:14 #72
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128513364
Daar is in principe niks mis mee ;) Een toonladder is tenslotte ook niks meer dan een verzameling noten. En het mooie van een gitaar is nou juist dat die noten meerdere malen op verschillende plekken op de hals zitten ;). Dat je vanuit een andere positie dan alsnog dezelfde (juiste) noten is helemaal niet erg.

Ik zou zeggen gebruik het, maak het je eigen, verdiep erin en ontwikkel je eigen stijl ;).

Beetje theorie erbij kan echter nooit kwaad hoor!
pi_128513593
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:11 schreef lexvandoef het volgende:
Daar is in principe niks mis mee ;) Een toonladder is tenslotte ook niks meer dan een verzameling noten. En het mooie van een gitaar is nou juist dat die noten meerdere malen op verschillende plekken op de hals zitten ;). Dat je vanuit een andere positie dan alsnog dezelfde (juiste) noten is helemaal niet erg.

Ik zou zeggen gebruik het, maak het je eigen, verdiep erin en ontwikkel je eigen stijl ;).

Beetje theorie erbij kan echter nooit kwaad hoor!
Ben ook bezig met de theorie er achter (een héél klein beetje)
En m`n eigen stijl probeer ik ook. Al kwam diezelfde gast gister met " Gast, je speelt nu zo en zo lang gitaar, doe eens niet zo overdreven vibrato " :')___! Eigen stijltje moet ik natuurlijk nog goed ontwikkelen.

Zit al jaren in de knoei met vibrato, soms klinkt het goed, soms klinkt het kut... Krijg het niet helemaal top nog..
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:23:55 #74
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128513912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben ook bezig met de theorie er achter (een héél klein beetje)
En m`n eigen stijl probeer ik ook. Al kwam diezelfde gast gister met " Gast, je speelt nu zo en zo lang gitaar, doe eens niet zo overdreven vibrato " :')___! Eigen stijltje moet ik natuurlijk nog goed ontwikkelen.

Zit al jaren in de knoei met vibrato, soms klinkt het goed, soms klinkt het kut... Krijg het niet helemaal top nog..
Hoe doe je je vibrato precies? Alleen met je vinger of met de hele hand?
voor een subtiele vibrato (ook bij akkoorden) gebruik ik vaak mijn hele hand, daarmee geef ik een vrij subtiel vibrato aan een of meerdere snaren.

Als ik met mijn vinger de vibrato doe dan draai ik als het ware een soort van rondje/ellips op het fretboard (ipv als een idioot lopen trillen :P) met mijn vingertop. Als je dat oefent kan je eenvoudig een steady muzikale vibrato ontwikkelen die niet te snel hoeft te gaan ;).

Beetje vage uitleg misschien, maar mischien kan je er wat mee :).
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:35:02 #75
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_128514448
vraagje: als ik slide met mijn handen over de hals van de akoestische gitaar (tijdens tokkelen) dan hoor je goed dat ik met mijn linkerhand van fret wissel. Het lijkt erop dat dit door de snaren komt.

Herkent iemand dit en wat kan je hieraan doen? Ligt het aan de gitaar/snaren of moet ik gewoon beter worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')