abonnement Unibet Coolblue
pi_138607182
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die ligt vlak bij Stavanger toch? Hadden we inderdaad ook gezien ja. Lijkt mij in elk geval een stuk beter te doen dan de Trolltunga waar mijn vriend wel zin in heeft... (Ja schat...20km door de bergen... dan hadden we een jaartje eerder moeten beginnen met trainen }:| )
Ja die ja :Y over de Trolltunga had ik ook wat gelezen ja. Maar denk dat die wel pittig is ja :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138617094
Hm.... ik denk dat we toch iets vaker gaan verkassen dan ik eigenlijk in eerste instantie wilde :P .
Van Bergen naar Gudvangen (dat is in de Naerofjord, een zij-arm van de Sognefjord) en daarna richting Sogndal/Luster (naar de camping waar ik het al over had. )

En dan wellicht over de 55route weer terug naar Oslo, waar we een nachtje overnachten in ons kleine tentje en dan de boot naar huis pakken :)

Maar eens overleggen met mijn vriend, haha :D
pi_138617575
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:13 schreef Candaasje het volgende:
Hm.... ik denk dat we toch iets vaker gaan verkassen dan ik eigenlijk in eerste instantie wilde :P .
Van Bergen naar Gudvangen (dat is in de Naerofjord, een zij-arm van de Sognefjord) en daarna richting Sogndal/Luster (naar de camping waar ik het al over had. )

En dan wellicht over de 55route weer terug naar Oslo, waar we een nachtje overnachten in ons kleine tentje en dan de boot naar huis pakken :)

Maar eens overleggen met mijn vriend, haha :D
Ja heb het meerdere dagen op een plek staan wel een beetje afgedwongen. In Schotland iedere dag ergens anders gestaan en dat vond ik iets teveel van het goede :p
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138624864
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 17:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja heb het meerdere dagen op een plek staan wel een beetje afgedwongen. In Schotland iedere dag ergens anders gestaan en dat vond ik iets teveel van het goede :p
Daar ben ik ook niet zo'n fan van. En eigenlijk is op elke plek wel genoeg te doen (sowieso al zat wandelingen te maken natuurlijk). :)

Net even met vriend overlegd, en Gudvangen (aan de Naerofjord) staat nu wel echt op de lijst om te gaan kijken bij de campings, of we er kunnen kamperen. En daarna meer naar het noorden van de Sognefjord willen we ook (Sogndal/Luster). Bergen blijft even een twijfelgeval. Het is allemaal zo mooi :D .

Even om in de stemming te komen; o.a. hierdoor kwam ik vandaag opeens bij Gudvangen terecht;
pi_138625589
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daar ben ik ook niet zo'n fan van. En eigenlijk is op elke plek wel genoeg te doen (sowieso al zat wandelingen te maken natuurlijk). :)

Net even met vriend overlegd, en Gudvangen (aan de Naerofjord) staat nu wel echt op de lijst om te gaan kijken bij de campings, of we er kunnen kamperen. En daarna meer naar het noorden van de Sognefjord willen we ook (Sogndal/Luster). Bergen blijft even een twijfelgeval. Het is allemaal zo mooi :D .

Even om in de stemming te komen; o.a. hierdoor kwam ik vandaag opeens bij Gudvangen terecht;
[ afbeelding ]
Zal die plek straks eens opzoeken. Je plaatje doet het helaas niet. Nadeel aan Bergen vind ik dat het best een eind rijden is vanaf de punten waar wij zitten. Maar wou ook wel weer graag naar een stadje.. keuzes.. keuzes...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_138626022
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 20:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zal die plek straks eens opzoeken. Je plaatje doet het helaas niet. Nadeel aan Bergen vind ik dat het best een eind rijden is vanaf de punten waar wij zitten. Maar wou ook wel weer graag naar een stadje.. keuzes.. keuzes...
Ja, lastig hè :D . Ik heb ook wel het idee dat als het dit jaar bevalt, we nog wel een of meerdere keren naar (West)Noorwegen teruggaan. En sowieso wil ik nog een keer bij een vriend op bezoek, die woont nu zo'n 2,5 jaar in Tromso. Kunnen we gelijk eens het Noorderlicht bekijken en walvissen spotten 8-) .

Doet het plaatje het nu wel, in de spoiler hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138628244
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, lastig hè :D . Ik heb ook wel het idee dat als het dit jaar bevalt, we nog wel een of meerdere keren naar (West)Noorwegen teruggaan. En sowieso wil ik nog een keer bij een vriend op bezoek, die woont nu zo'n 2,5 jaar in Tromso. Kunnen we gelijk eens het Noorderlicht bekijken en walvissen spotten 8-) .

Doet het plaatje het nu wel, in de spoiler hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh nu doet hij het wel. Mooi hoor! En keer terug zal hier ook moeten. Wil nog eens noordelijk gaan zitten en naar de noordkaap. Die laatste op de motor. Wanneer gaan jullie?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 9 april 2014 @ 12:22:35 #108
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_138685753
vakantie plannen zijn gemaakt! Wij gaan eind augustus naar Oslo, Hemsedal, Voss en Vradal!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:59:20 #109
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_138740792
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In mijn speurtocht naar wat er allemaal te doen is kwam ik veel tegen maar ook dit. Bij bessegen kun je een klim doen over de bergkam van de bergen om de meren Gjende en Bessvatnet. iemand ervaring met deze wandeling? Het lijkt me een behoorlijke klim en ik weet niet of hij eventueel te zwaar voor ons zal zijn.
Zijn jullie dit nog van plan? Ik heb de tocht twee jaar geleden gemaakt en het is zeker de moeite waard! Er zit maar een stuk in dat als echt uitdagend gezien kan worden, je klimt dan een bergrug op die 4 à 5 meter breed is en aan beide kanten bijna loodrecht afloopt. Het klimmen is niet al te moeilijk als je de tijd neemt om de beste route met de meeste steunpunten uit te zoeken.

Imposante vergezichten en prachtig gevormde bergen dankzij de vele gletsjers die er ooit gelegen moeten hebben. En natuurlijk het moment dat je bovenop de bergrug staat met aan weerszijden een meer, verschillend van kleur.
Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_138741033
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:59 schreef SquashBanana het volgende:

[..]

Zijn jullie dit nog van plan? Ik heb de tocht twee jaar geleden gemaakt en het is zeker de moeite waard! Er zit maar een stuk in dat als echt uitdagend gezien kan worden, je klimt dan een bergrug op die 4 à 5 meter breed is en aan beide kanten bijna loodrecht afloopt. Het klimmen is niet al te moeilijk als je de tijd neemt om de beste route met de meeste steunpunten uit te zoeken.

Imposante vergezichten en prachtig gevormde bergen dankzij de vele gletsjers die er ooit gelegen moeten hebben. En natuurlijk het moment dat je bovenop de bergrug staat met aan weerszijden een meer, verschillend van kleur.
Nee helaas, volgende keer wil ik die zeker gaan doen. Maar we blijven helaas wat Zuidelijker deze keer. Dankjewel voor je reactie. Dan gaat hij zeker op het lijstje voor de volgende keer ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 april 2014 @ 22:14:19 #111
373223 SquashBanana
Asante sana Squash Banana
pi_138745278
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee helaas, volgende keer wil ik die zeker gaan doen. Maar we blijven helaas wat Zuidelijker deze keer. Dankjewel voor je reactie. Dan gaat hij zeker op het lijstje voor de volgende keer ^O^
No problemo ;) Vanaf een kilometer of 100 boven Oslo is zo'n beetje alles wild en een en al natuur. Het westen ziet er ook weer totaal anders uit qua gebergten, rotsformaties en begroeiing dan het midden van Noorwegen. Ik ben op de weg terug naar Nederland van Jotunheimen naar Bergen gereden en besloot meteen dat ik sowieso een keer terug ga om het Westen te verkennen. Misschien kan jij na je vakantie hier nog wel wat tips posten voor enkele goede hikes in het Westen :)

Mocht je in de omgeving van Jotunheimen op vakantie willen gaan dan kan ik je de camping Strandheim in Leira aanraden. Kleine, gezellige camping met authentieke Noorse hutjes. En natuurlijk mag je dan de beklimming van de Galdhoppigen (2469 m.), de hoogste berg van Noorwegen niet overslaan ^O^
Be miserable. Or motivate yourself. Whatever has to be done, it's always YOUR choice.
pi_139637383
Whiii :D Reis gepland



Richting Noorwegen:
We rijden eerst in één dag naar Hjorrig in Denemarken. Daar slapen we een nacht op een camping om de volgende dag de boot te nemen. Als we aankomen in Noorwegen willen we even kort rondkijken bij Kristiansand om dan vlak daarbuiten weer in een hut te slapen.

Verblijf in Noorwegen:
Vervolgens rijden we door naar Stavanger. Hier in de omgeving willen we twee nachten wildkamperen, en natuurlijk naar de Preikestolen. Dan rijden we door naar Bergen. Hier blijven we drie nachten, op een boerderij geregeld via Airbnb. Die plek is echt fantastisch volgens mij, het ligt vlak naast Bergen dus we gaan daar één dag naartoe. Verder zijn er wandelroutes en hebben ze een eigen boerderijcafétje met zelfgemaakte producten O+ Dan is het weer tijd om door te rijden naar het Nationaalpark Jotunheimen, hier willen we weer twee nachten wildkamperen, hier schijnt ook een hele toffe wandeling te zijn van 6 uur. Ik weet alleen niet of ik dat fysiek aankan, dus ik weet nog niet of we dat gaan doen.

Zweden:
Vervolgens rijden we door naar Zweden Stöllet, in een hutje voor 2 nachten. Hier gaan we op Beversafari _O- Daarna gaan we weer wildkamperen Ludvika, volgens mij moet je hier in de buurt wel een hele mooie plek aan het water kunnen vinden. Dan 2 nachten in een hotel in Stockholm, even genieten van de stad en een lekker restaurantje. Vervolgens rijden we door naar Karlsborg, hier slapen we 2 nachten in een hutje. Hier zitten we aan een meer waar je kan kanoën. En dan is de laatste echte stop bij Nationaal park Soderasen, hier gaan we 3 nachten wildkamperen om daarna door te rijden naar Duitsland, hier nog één nacht te slapen (even opfrissen, douchen e.d. na 3 nachten wildkamperen), en dan door te karren naar huis.

Ben benieuwd of jullie nog tips, opmerkingen ideetjes om te doen hebben enzovoorts :)

Oh ook wel leuk om te weten misschien, we zijn met 4 twintigers (2 stelletjes) en zijn dus in totaal 3 weken weg. We hopen voor 1500 per persoon klaar te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2014 21:34:25 ]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:09:31 #113
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141883641
Ondertussen alweer bijna twee weken terug en wat was het tof. Sorry voor het lange verhaal :@

Op de nacht van woensdag op donderdag zijn wij naar Denemarken gereden om vanuit Hirtshals de boot naar Kristiansand te nemen.
We gingen met de katamaran van Fjordline want die was lekker snel. maar man man wat klapte het af en toe flink. En met de auto aan beide kanten op een paar cm geparkeerd van andere auto's toch niet helemaal een relaxed idee. Wel nog even lekker liggen slapen want echt geslapen had ik niet die nacht.

Vanaf Kristiansand zijn we doorgereden bij een camping aan de Preikestolen want daar wouden we volgende dag gaan wandelen. Onderweg al wat buien gehad en op de campingook wat regen. Maar dat bleek nog niet zo erg te zijn want toen het droog werd kwamen de knutjes en die zouden me de rest van de week blijven achtervolgen van blaren door allergische reacties tot hele zwermen om mijn hoofd tijdens het koken.

De wandeling naar de Preikestolen was echt tof. Ik vond het leuk lopen/klauteren en het uitzicht was echt heel tof.

Na de wandeling zijn we doorgereden naar onze volgende camping in "Odda" Die avond zou ook de eerste wedstrijd van Nederland op het WK zijn en we hadden het natuurlijk uitgezocht we stonden naar twee Duitse jonge gasten. Maar dat klikte wel goed en we hebben via de NOS live blog de wedstrijd redelijk kunnen volgen. De rest van de week werd iedereen enthousiast als ze hoorde/merkten dat we Nederlanders waren en hoorde we steeds dat het zo'n goede wedstrijd was. Als we dan uitlegde dat we het helaas niet gezien hadden volgde er meestal een nee schuddend hoofd en een "What a shame"

De volgende dag stond er een wandeling naar een uitloper van een Gletsjer op het programma. Ik denk dat ik weinig meer over deze wandeling kan zeggen dan dat hij enorm zwaar was. En helemaal op het einde konden we ook nog eens niet door omdat er een brug kapot was. maar al met al was het wel een prachtige "wandeling"

De volgende dag zijn we richting "Bergen" gereden. We zijn met een bus naar "Bergen" gegaan en hebben daar de de houten huisjes bezocht aan de haven, zijn naar het aquarium geweest en met een kabeltreintje de "Fløyenberg" opgegaan vanuit daar heb je een mooi uitzicht over de stad "Bergen". Heerlijk gegeten in een restaurantje.

Na een nachtje slaap zijn we richting het Sogneflord gereden. Onderweg nog mooie watervallen tegengekomen en hebben we een sneeuwballengevecht gedaan wel wat koude tenen want liep op mijn teenslippers :P

Onze volgende halte was Eidfjord. Eerst zijn we een wandeling gaan maken met een ander jong nederlands stel wat we tegenkwam op de camping de vorige nacht. We zijn naar de voet van Voringfossen gelopen. Veel geklauter over rotsblokken en vrachtwagen onderdelen. Maar wel erg leuk om te doen.

Gekampeerd hebben we bij een camping aan het Eidfjord waar onze tent bijna is weggewaaid. Hulde aan scheerlijnen want wat was het aan het spoken 's nachts :D De volgende dag werd ons uitzicht over het fjord geblokkeerd door een gegigantisch cruiseship en was het rustige plaatsje ineens overspoeld met Engelse.

Die dag zijn we gaan lopen op de Hardangervidda en hebben we een hele oude boerderij bij Eidfjord bezocht waar je het ene halfuur de tunnel omhoog mocht rijden en het andere half uur de tunnel omlaag. Alleen die tunnel is het al waard eigenlijk om dat te doen. Het hardangervidda is ook echt heel mooi. Ontzettend kaal en nog veel sneeuw. Ik had mijn hoop op Elanden nog niet opgegeven maar helaas.

Na nog een nacht aan het Eidfjord gekampeerd te hebben werd het tijd om weer terug te gaan afzakken naar het Zuiden. Vanaf hier trekken we wat meer het binnenland in en moeten we vooral heel veel rijden.

We hebben op een camping nog vlotgevaren waar ik in het water ben gesodemietert, zijn naar de Ravenkloof (Ravnejuv) geweest een prachtig uitzicht met een mooie geschiedenis en verder vooral heel veel gereden. In Krinstiansand hebben we op een stadscamping gekampeerd en zijn we in de avond via de haven naar de stad gelopen. Dat was een erg mooie wandeling. Bij terugkomt bij de camping daar ook het strand nog opgelopen waar ook de jeugd van Kristiansand hun toevlucht zocht. En het erg gezellig maakte met een horeca assortiment aan drank.

De volgende dag hebben we nog een hele dag door kristiansand gezworven. lekker aan het water gelopen gezeten en na het eten zijn we weer naar de boot gegaan en was de vakantie alweer voorbij.. Naja bijna want we moesten dat hele eind natuurlijk ook nog terug rijden :P

Ik wil nog een keer terug naar Noorwegen. Maar dan de boot naar Bergen pakken en het wat Noordelijker opzoeken. Zaklamp heel de vakantie niet nodig gehad. De meeste donker die we hebben gehad was in de tunnels denk ik. Ideaal tot laat nog een kaartje kunnen leggen of een boek kunnen lezen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_141885395
Juist leuk om te lezen!

Wij vertrekken zondag (heel erg vroeg..) richting Kiel (Duitsland.) Om daar vervolgens de Coraline naar Oslo op te rijden.
We hebben onze plannen weer een beetje omgegooid: eerst gaan we naar een camping aan de Sognefjord, en na ongeveer 1 week gaan we richting Olden/Geiranger. We gaan dus iets noordelijker dan eerst gepland.
Op de terugweg naar Oslo zullen we nog wel ergens moeten overnachten, gekeken naar de afstanden en de vertrektijd van de boot. Maar dat bekijken we ter plekke wel. :)

Eerst maar eens vandaag nog wat wassen draaien, het huis opruimen, boodschappen doen en dan morgen spullen inpakken en de konijnen naar hun logeeradres brengen.

Ik heb er wel ongelooflijk veel zin in! *O*
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:10:07 #115
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141885570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:05 schreef Candaasje het volgende:
Juist leuk om te lezen!

Wij vertrekken zondag (heel erg vroeg..) richting Kiel (Duitsland.) Om daar vervolgens de Coraline naar Oslo op te rijden.
We hebben onze plannen weer een beetje omgegooid: eerst gaan we naar een camping aan de Sognefjord, en na ongeveer 1 week gaan we richting Olden/Geiranger. We gaan dus iets noordelijker dan eerst gepland.
Op de terugweg naar Oslo zullen we nog wel ergens moeten overnachten, gekeken naar de afstanden en de vertrektijd van de boot. Maar dat bekijken we ter plekke wel. :)

Eerst maar eens vandaag nog wat wassen draaien, het huis opruimen, boodschappen doen en dan morgen spullen inpakken en de konijnen naar hun logeeradres brengen.

Ik heb er wel ongelooflijk veel zin in! *O*
Ook al zulke leuke plannen! Jullie gingen wel lekker lang he? Wij zijn maar 10 dagen geweest.

Bij het Sognefjord stonden wij op Vik camping. Die is ons wel goed bevallen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_141885639
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ook al zulke leuke plannen! Jullie gingen wel lekker lang he? Wij zijn maar 10 dagen geweest.

Bij het Sognefjord stonden wij op Vik camping. Die is ons wel goed bevallen :)
Vik, ik noteer hem even! Had ook Kjornes staan. (Ik had er al verschillende bekeken, en ik roep al de hele tijd tegen mijn vriend dat 'ie ook even moet meekijken, maar die reageert alleen met ' Ik vertrouw jou wel!' }:| . Zucht..)

En 3 weken hier, dus inderdaad lekker de tijd!
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:14:34 #117
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141885754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vik, ik noteer hem even! Had ook Kjornes staan. (Ik had er al verschillende bekeken, en ik roep al de hele tijd tegen mijn vriend dat 'ie ook even moet meekijken, maar die reageert alleen met ' Ik vertrouw jou wel!' }:| . Zucht..)

En 3 weken hier, dus inderdaad lekker de tijd!
Oh ben jaloers O+

Als je naar Vik rijd en ik heb geen idee of er andere wegen zijn hoor maar kijk dan of je over weg 13 rijd van Voss naar Vik rijd O+ O+ O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 16:17:11 #118
45833 crew  Fogel
pi_141892191
Ik heb net een midweek in Hemsedal geboekt voor het eind van de maand.
Middenin het grote niks, maar een prima startpunt voor dagtrips :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:23:18 #119
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141892380
Dagtripjes zijn leuk :Y

Ik wil terug, was nog nooit in Noorwegen geweest maar ben een beetje O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 16:26:58 #120
45833 crew  Fogel
pi_141892491
Waarom zet je Bergen eigenlijk neer als "Bergen"?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:31:17 #121
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141892614
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:26 schreef Fogel het volgende:
Waarom zet je Bergen eigenlijk neer als "Bergen"?
Oh doe ik wel vaker bij plaatsnamen enzo :) om aan te geven dat het een plaatsnaam of een naam van iets is. Het is niet Ironisch bedoeld ofzo :)

Alleen heb dat nu niet overal gedaan zie ik. Sorry, maar had nog eens beloofd neer te zetten wat we nu eigenlijk gingen doen. Dus dacht doe dat even anders schiet het er weer bij in.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 16:38:57 #122
45833 crew  Fogel
pi_141892854
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh doe ik wel vaker bij plaatsnamen enzo :) om aan te geven dat het een plaatsnaam of een naam van iets is. Het is niet Ironisch bedoeld ofzo :)

Alleen heb dat nu niet overal gedaan zie ik. Sorry, maar had nog eens beloofd neer te zetten wat we nu eigenlijk gingen doen. Dus dacht doe dat even anders schiet het er weer bij in.
Ah OK, kan gebeuren. Bergen zien ze hier [ik woon in Noorwegen] als een stuk buitenland, en mensen die in Bergen wonen vinden ook dat ze niet Noors zijn, vandaar :P

Leuk verslag ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:49:15 #123
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141893239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ah OK, kan gebeuren. Bergen zien ze hier [ik woon in Noorwegen] als een stuk buitenland, en mensen die in Bergen wonen vinden ook dat ze niet Noors zijn, vandaar :P

Leuk verslag ^O^
Dankjewel, was voor mij ook wel leuk om weer het een en ander op een rijtje te zetten. Moet de verslagen voor op mijn blog nog schrijven. maar eerst alle foto's nog uitzoeken enzo. Maar grappig dat de Bergenaren (Of hoe noem ze zich?) Zicht geen echte noren voelen.

Dat jij in Noorwegen woont weet ik ja. Niet ver van Trontheim toch? of hem ik het verkeerd onthouden?
Trontheim staat hier nog op het lijstje trouwens :)
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 17:01:34 #124
45833 crew  Fogel
pi_141893625
In het Noors zijn het "Bergensere" (uitgesproken met een hele lange e/æ-achtige klank in het begin, maar laten we vooral het dialect niet belachelijk maken :P).

Je hebt het goed onthouden inderdaad.

Heb inmiddels van de midweek maar een hele week gemaakt, scheelt haastwerk :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 4 juli 2014 @ 17:03:23 #125
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_141893675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:01 schreef Fogel het volgende:
In het Noors zijn het "Bergensere" (uitgesproken met een hele lange e/æ-achtige klank in het begin, maar laten we vooral het dialect niet belachelijk maken :P).

Je hebt het goed onthouden inderdaad.

Heb inmiddels van de midweek maar een hele week gemaakt, scheelt haastwerk :)
Lekker hoor. ga je kamperen?
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')