Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie drugs; het verslavingsgedrag, een principe van handelen, maakt niet uit wat je 'kiest' om ervoor te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:37 schreef Panzermaus het volgende:
"Bradley moet stoppen met muziek maken en met die dubieuze verkopen in V&A, hij wordt er doodongelukkig van en eet zich tonnetje rond.", is dat wat je wil horen?
Braddie is muzikant in hart en nieren, niets aan de hand. Eten is wel degelijk het probleem. Guns don't kill people, food does. Fun fact: Herman Brood was ook zelfdestructief bezig, het hoort bij rock & roll. Maar of we Mr. Brad ook op het dak van het Hilton willen zien dansen? Escaleren deze hap, naar de diëtist met hem.
Daarom plaatste ik het tussen aanhalingstekens, maar in het geval van gewichtscontrole is hij dit inderdaad.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:37 schreef Canillas het volgende:
[..]
Als iemand een probleem heeft is het 'een zwakkere'?
Het probleem is dat Braddie zichzelf wel heel zielig vindt.quote:Daar verschillen we dan van mening over, ik vind em dan ook absoluut niet zielig of wat dan ook, het is meer dat hij nog wat te leren heeft over zichzelf, vandaar dat ik vind dat het hebben over eten onzin is, dat kent hij allemaal al, hij kan beter zichzelf gaan leren kennen en het werkelijk oplossen.
Ja, en zelfbeeld problemen (hoe je jezelf ziet, hoe je jezelf ervaart, hoe je met jezelf omgaat) hebben niks te maken met eten. Ipv zelfmedelijden kan hij werken aan zelfrespect, eigen waarde en compassie en begrip naar zichzelf toe en met dat als basis zijn leven gaan leven. Daar komt hij niet aan toe zolang hij gelooft dat hij moet worstelen met eten, dat vergt nogal wat energie, dat strijden tegen zichzelf.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef Awesome_ het volgende:
Het probleem is dat Braddie zichzelf wel heel zielig vindt.
Verhip, ik zie het nu pas.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:41 schreef Canillas het volgende:
[..]
Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie drugs; het verslavingsgedrag, een principe van handelen, maakt niet uit wat je 'kiest' om ervoor te gebruiken.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:08 schreef Braddie het volgende:
M
[..]
Met eten bedoel ik puur, brood... maarr ik maak `snachts dan niet 2 sneetjes, maar soms echt 4-8 sneetjes brood....
Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie gebruikt brood. Koolhydraten dus, de killer van efficiënt afvallen. Het antwoord is reeds gegeven:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Zorgen dat ik bezig blijf... ja, dat kan ik wel doen, maar zodra ik dan na.. stel, 30 minuten lopen/fietsen weer thuis ben, dan heb ik toch de neiging om de kasten in te duiken op zoek naar wat brood of dergelijk...
En gooi die valse Brian May gitaar erachteraan.quote:
Daar komt hij ook niet aan toe zo lang als die op FOK! blijft hangen met het 22983 triljoenste topic over 1 of ander probleem wat hij heeft. Of het nou eten of de kassa van zijn baas leegroven is er is altijd iets.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:48 schreef Canillas het volgende:
Daar komt hij niet aan toe zolang hij gelooft dat hij moet worstelen met eten, dat vergt nogal wat energie, dat strijden tegen zichzelf.
Dit topic staat in LIF, niet R&P. De TS wilde hulp met een 'eetprobleem', niet psychologisch doorgescreend worden. Overigens veranderd een zelfbeeld wanneer je stappen maakt in de goede richting.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:48 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja, en zelfbeeld problemen (hoe je jezelf ziet, hoe je jezelf ervaart, hoe je met jezelf omgaat) hebben niks te maken met eten. Ipv zelfmedelijden kan hij werken aan zelfrespect, eigen waarde en compassie en begrip naar zichzelf toe en met dat als basis zijn leven gaan leven. Daar komt hij niet aan toe zolang hij gelooft dat hij moet worstelen met eten, dat vergt nogal wat energie, dat strijden tegen zichzelf.
Klopt, dus kan ervoor gekozen worden om het oppervlakkig te houden en het probleem niet op te lossen en kan jij over een week weer klagen dat er een soort gelijk topic geopend wordt, goed plan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:54 schreef Awesome_ het volgende:
Dit topic staat in LIF, niet R&P. De TS wilde hulp met een 'eetprobleem', niet psychologisch doorgescreend worden.
Precies, in de goede richting, niet in de richting van het probleem.quote:Overigens veranderd een zelfbeeld wanneer je stappen maakt in de goede richting.
"Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
Inderdaad, wat hij wel zo kunnen doen is tegen zichzelf leren zeggen dat hij goed is zoals hij is, dat hij gevoel niet weg hoeft te eten, dat hij zichzelf accepteert en de strijd met eten opgeven. Als hij daarna alsnog de behoefte heeft om af te vallen dan is dat helemaal prima.quote:Braddie kan wel elke avond voor de spiegel staan in zijn herenslip en 'ik ben een mooie gespierde prins' roepen maar hier wordt niemand gelukkig van.
Nee, want eten is nu iets wat hij ziet als iets wat hij moet 'verslaan'' alsof hij daarmee iets te bewijzen heeft en je moet je minderwaardig voelen voordat je het gevoel kan hebben dat je iets te bewijzen hebt, snap je? Dus hij kan zelfbeeld en minderwaardigheidsgevoelens (de kern van het probleem) aanpakken en daarna af vallen of weglopen voor de kern, op het eten richten en hier nooit uitkomen.quote:Babysteps in de goede richting, in dit geval de 'afvalrichting'. Wanneer je dan ziet dat je iets kan behalen waar je je voor bent gegaan komen zaken zoals een positief zelfbeeld vanzelf.
Verwijs hem dan door naar hulp en hou het verder daarbij.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:50 schreef Godtje het volgende:
Daar komt hij ook niet aan toe zo lang als die op FOK! blijft hangen met het 22983 triljoenste topic over 1 of ander probleem wat hij heeft. Of het nou eten of de kassa van zijn baas leegroven is er is altijd iets.
FOK! is niet het antwoord.
Het brood weg en dan? Is hetgeen wat de impuls dan opgelost? Begrepen? Verholpen? Hij leunt nu op eten, kan hij niet beter begrijpen hoe dat voor hem in z'n werk gaat en daarmee aan de slag gaan? Je kan het weghalen maar als dat het enige is dan giet hij het gedrag wel in een andere vorm, het achterliggende heb je namelijk niet aangeraakt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:50 schreef Panzermaus het volgende:
Verhip, ik zie het nu pas.
Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie gebruikt brood. Koolhydraten dus, de killer van efficiënt afvallen. Het antwoord is reeds gegeven:
Voor de miljoenste keer? Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Canillas het volgende:
Verwijs hem dan door naar hulp en hou het verder daarbij.
Dat hoeft ook niet. Zijn doel is afvallen, als hij minder gaat eten dan gebeurt dit vanzelf.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het brood weg en dan? Is hetgeen wat de impuls dan opgelost? Begrepen? Verholpen? Hij leunt nu op eten, kan hij niet beter begrijpen hoe dat voor hem in z'n werk gaat en daarmee aan de slag gaan? Je kan het weghalen maar als dat het enige is dan giet hij het gedrag wel in een andere vorm, het achterliggende heb je namelijk niet aangeraakt.
Dat werkt niet voor TS gezien het zoveelste topic over het zelfde onderwerp.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Canillas het volgende:
Verwijs hem dan door naar hulp en hou het verder daarbij.
Precies, en dat minder eten lukt niet omdat hij een probleem heeft met zichzelf waar eten niks mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef Panzermaus het volgende:
Dat hoeft ook niet. Zijn doel is afvallen, als hij minder gaat eten dan gebeurt dit vanzelf.
Wie verplicht jou om te reageren?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat werkt niet voor TS gezien het zoveelste topic over het zelfde onderwerp.
Niemand gelukkig, maar het idee te reageren op een bepaalde user omdat diegene steeds dezelfde topics opent is toch best apart, reageer dan niet, waarom zou je er aandacht aan besteden?quote:
Waarom zou je tig topics over het zelfde openen terwijl alle reacties eensgezind zijn?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
Niemand gelukkig, maar het idee te reageren op een bepaalde user omdat diegene steeds dezelfde topics opent is toch best apart, reageer dan niet, waarom zou je er aandacht aan besteden?
Jij denkt dat het probleem is dat hij te weinig beweegt en te veel eet? Daarvoor zit nog wat, hoor. Het te veel eten is het compenseren van iets, dat iets moet eens aangepakt worden bij Braddie.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
Seaubriseau, al die topics en de reacties daarop, als hij al DIE tijd zou spenderen aan wandelen/sporten/bewegen dan zou het probleem al een stuk minder zijn.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij denkt dat het probleem is dat hij te weinig beweegt en te veel eet? Daarvoor zit nog wat, hoor. Het te veel eten is het compenseren van iets, dat iets moet eens aangepakt worden bij Braddie.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:34 schreef motorbloempje het volgende:
Moet je niet bij Loi diëtisten terecht komen van het niveau Sonja Bakker ... lekker eierkoeken en sultana's vreten om af te vallen.... kan hij m.i. beter naar een psycholoog mbt de verslavingsaspecten.
2 kroppen sla kan hij best opeten hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:49 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zo gezond mogelijk? Zo weinig mogelijk. Je wordt dik van te veel eten, niet van 'ongezond eten'.
Afvallen is tamelijk opervlakkig kost. Kcal in < Kcal out en je bent er eigenlijk al.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Klopt, dus kan ervoor gekozen worden om het oppervlakkig te houden en het probleem niet op te lossen en kan jij over een week weer klagen dat er een soort gelijk topic geopend wordt, goed plan?
Het afvallen is geen probleem maar de goede richting.quote:Precies, in de goede richting, niet in de richting van het probleem.
Of hij zegt gewoon dat hij een varken is en gaat lekker naar bed. Hoe kun je trouwens zeggen dat je goed genoeg bent om vervolgens alsnog te willen afvallen? Dit maakt lui. Keihard knallen in fysieke activiteit, controle en overzicht in je voeding. Dit geeft het gevoel alsof JIJ in controle bent, en niemand anders. Dit zorgt voor zelfverzekerheid etc. De reden dat hij zich 'niet genoeg voelt' is omdat die om zich heen kijkt en ziet dat hij een afwijkend fysiek heeft. Dit zal zolang je dat niet corrigeert altijd zo blijven.quote:Inderdaad, wat hij wel zo kunnen doen is tegen zichzelf leren zeggen dat hij goed is zoals hij is, dat hij gevoel niet weg hoeft te eten, dat hij zichzelf accepteert en de strijd met eten opgeven. Als hij daarna alsnog de behoefte heeft om af te vallen dan is dat helemaal prima.
Dat moet die ook.quote:[..]
Nee, want eten is nu iets wat hij ziet als iets wat hij moet 'verslaan''
Dat heeft die ook. Aan zichzelf.quote:alsof hij daarmee iets te bewijzen heeft
Jij ziet prestatiedrang als iets negatiefs. Niks mis met je een beetje oncomfortabel voelen. 'Life starts outside the comfortzone'quote:en je moet je minderwaardig voelen voordat je het gevoel kan hebben dat je iets te bewijzen hebt, snap je?
Je draait het om. Positief zelfbeeld komt vanzelf zodra die zich aan 1 simpel thermodynamisch wetje weet te houden 'Kcal in = kcal uit'quote:Dus hij kan zelfbeeld en minderwaardigheidsgevoelens (de kern van het probleem) aanpakken en daarna af vallen of weglopen voor de kern, op het eten richten en hier nooit uitkomen.
Ik ben het wel eens dat er een soort vicieuze cirkel kan gaan ontstaan maar dit neemt niet weg dat sommige mensen gewoon geen besef van voeding hebben en maar wat aankloten. Te dik zijn komt niet altijd uit ongelukkigheid, er zijn genoeg andere redenen aan te dragen.quote:Je zegt dat hij hier kwam met een eetprobleem en dan moet je het volgende begrijpen; mensen zijn niet ongelukkig omdat ze een (eet)probleem hebben, ze hebben een (eet)probleem omdat ze ongelukkig zijn.
Is dit een verkapte poging om hem aan te zetten tot alcoholmisbruik?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:19 schreef Canillas het volgende:
[..]
Precies, en dat minder eten lukt niet omdat hij een probleem heeft met zichzelf waar eten niks mee te maken heeft.
Afvallen zijn doel? In de zin van dat hij gelooft dat hij zijn minderwaardigheidsgevoelens kan compenseren met afvallen, daarmee aan de slag gaat en dus de kern van zijn probleem wegduwt net zolang totdat die gevoelens terug duwen leidend tot een eetbui?
Nee veel sos snuiven, werkt beter dan ECA en geeft ook die zelfvertrouwens boostquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:39 schreef Panzermaus het volgende:
Is dit een verkapte poging om hem aan te zetten tot alcoholmisbruik?
Jezus Veer, the guy has mental issues, be nice. Je lijkt Panzer wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef VeerEli het volgende:
Wat dacht je van, gewoon NIET doen!?!??
Serieus, sorry hoor, maar hoe moeilijk kan het zijn? Het is gewoon een keuze, blijf gewoon met je tengels van dat eten af. Man up en geef jezelf een beetje een schop onder je kont, joh.
En als je jezelf dan toch niet kan beheersen, neem dan een appel in plaats van 8 plakken (belegd) brood.
Je zegt zelf dat het eten uit verveling is, maar dat geloof ik niet. Dan kies je er niet voor om in één keer 8 plakken brood op te vreten, terwijl je eigenlijk af wil vallen.
Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jezus Veer, the guy has mental issues, be nice. Je lijkt Panzer wel.
Daarnaast snap ik dat gevreet gewoon niet. Wie gaat er nou 8 boterhammen opvreten, midden in de nacht, terwijl je af wil vallen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Volgens Canillas was je doodongelukkig.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.Ik heb het zelf ook ervaren, maar dan meer eten uit gewoonte.
Oke stel hij wordt morgen wakker met het lichaam van zijn dromen maar voor de rest is er innerlijk niks veranderd, handelt en denkt op dezelfde manier, wat is er dan beter? Dat hij er anders uit ziet? Dat hij nu ook zijn uiterlijk kan gebruiken om voor zijn onzekerheid die uit negatieve gedachten over zichzelf bestaat weg te lopen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het afvallen is geen probleem maar de goede richting.
De grootste illusie is die van controle, iets wat je in je hoofd verzint om geen angst te hoeven voelen. Jij hebt gigantische oogkleppen op als dit iets is waar je in gelooft.quote:Of hij zegt gewoon dat hij een varken is en gaat lekker naar bed. Hoe kun je trouwens zeggen dat je goed genoeg bent om vervolgens alsnog te willen afvallen? Dit maakt lui. Keihard knallen in fysieke activiteit, controle en overzicht in je voeding. Dit geeft het gevoel alsof JIJ in controle bent, en niemand anders. Dit zorgt voor zelfverzekerheid etc. De reden dat hij zich 'niet genoeg voelt' is omdat die om zich heen kijkt en ziet dat hij een afwijkend fysiek heeft. Dit zal zolang je dat niet corrigeert altijd zo blijven.
Want?quote:Dat moet die ook.
Want?quote:Dat heeft die ook. Aan zichzelf.
Met eten bezig zijn is zijn comfortzone dus wat raadt je hem nu eigenlijk aan?quote:Jij ziet prestatiedrang als iets negatiefs. Niks mis met je een beetje oncomfortabel voelen. 'Life starts outside the comfortzone'
Dat heeft effect op hoe je lichaam eruit ziet, verder niets, daar eigenwaarde uithalen is een verzinsel. Eigenwaarde geef je jezelf door je complete bestaan te leren waarderen, al is het maar voor het bestaan op zich. Je uiterlijk willen veranderen om een verzonnen gevoel van controle te hebben om je angst te ontlopen is 1 grote leugen.quote:Je draait het om. Positief zelfbeeld komt vanzelf zodra die zich aan 1 simpel thermodynamisch wetje weet te houden 'Kcal in = kcal uit'
Precies, te dik zijn maar we hebben het hier over een eetprobleem waarvan te dik zijn een gevolg is, geen oorzaak en ook niet de kern van het probleem.quote:Ik ben het wel eens dat er een soort vicieuze cirkel kan gaan ontstaan maar dit neemt niet weg dat sommige mensen gewoon geen besef van voeding hebben en maar wat aankloten. Te dik zijn komt niet altijd uit ongelukkigheid, er zijn genoeg andere redenen aan te dragen.
Ik denk dat het bullshit is en dat mensen het te snel op 'issues' en 'ongeluk' gooien, met dit soort zaken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Volgens Canillas was je doodongelukkig.
Omdat zijn behoefte dan 0,0 afneemt, juist eerder toeneemt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Daarnaast snap ik dat gevreet gewoon niet. Wie gaat er nou 8 boterhammen opvreten, midden in de nacht, terwijl je af wil vallen?Wat is er verdomme mis met een appel of kiwi?
Het jatten van geld, onuitstaanbaar zijn, niet luisteren. Allemaal problemen van Braddie.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Canillas het volgende:
Precies, te dik zijn maar we hebben het hier over een eetprobleem waarvan te dik zijn een gevolg is, geen oorzaak en ook niet de kern van het probleem.
Het enige wat mij echt werkt is gewoon niet kopen. Ik koop soms brood. Kocht koek etc voor bezoek, die aten het niet op en dan at ik het maar opquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.
Ik heb het zelf ook ervaren, maar dan meer eten uit gewoonte. Altijd lag er wel wat te vreten in de kast en ik at in 5 minuten een plak chocola op. Ik kwam aan, kreeg wat vetjes, ik wou dat niet meer, was het helemaal spuugzat. Ik wou gewoon een strakke buik.
Dus wat gebeurde er? De chocola bleef liggen. Maar ik bleef er gewoon met mijn tengels vanaf, ging (zoals jij wel weet) buikspieroefeningen doen en squatten. Ik ben nu in totaal 8,5 kilo kwijt. En dan niet van 90 kilo naar 82,5, maar van een gewone 62,5 kilo naar 54kg.
Mindset. Jezelf een schop onder de reet geven. Discipline. Sterk genoeg zijn om te weigeren. Zo moeilijk is het niet, als je maar die knop écht omzet.
Bullshit. Ik eet 's avonds als ik honger krijg een klein schaaltje magere yoghurt met een halve appel er in. Geeft een verzadigd gevoel en ik neem in ieder geval iets gezonds in en iets kleins.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Omdat zijn behoefte dan 0,0 afneemt, juist eerder toeneemt.
Je snapt het niet maar hebt er wel een uitgesproken mening over?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef VeerEli het volgende:
Daarnaast snap ik dat gevreet gewoon niet. Wie gaat er nou 8 boterhammen opvreten, midden in de nacht, terwijl je af wil vallen?Wat is er verdomme mis met een appel of kiwi?
Was? Als ik dichter op mijn monitor zou gaan zitten zou ik de frustratie waarmee getypt werd haast kunnen proeven.quote:
Ja jij.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Bullshit. Ik eet 's avonds als ik honger krijg een klein schaaltje magere yoghurt met een halve appel er in. Geeft een verzadigd gevoel en ik neem in ieder geval iets gezonds in en iets kleins.
Ik had hier in de kast nog gewoon chocola liggen in alle vormen en maten, hoor. En chips of koeken, voor m'n pa. Ik kon er altijd vanaf blijven, heb daar geen enkele keer in gefaald, gewoon. Ondanks dat ik door een kut periode ging, ook nog.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het enige wat mij echt werkt is gewoon niet kopen. Ik koop soms brood. Kocht koek etc voor bezoek, die aten het niet op en dan at ik het maar op
Maar, toen ik gebukt ging onder ontiegelijk veel stress at ik enorm veel. Je gaat gedachteloos snaaien.
Dude, please.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je snapt het niet maar hebt er wel een uitgesproken mening over?
Ja, ik. Terwijl ik niet eens dik was en niet zo'n sterke motivatie nodig had als Braddie doet. Dus als ik het kan, moet Braddie en ieder ander die wél dik is, het ook kunnen. Bovendien ga je mij niet wijsmaken dat een schaaltje magere yoghurt met appel mij wel een verzadigd gevoel kan geven, maar een ander niet.quote:
Okay dus hij is nog niet op een punt dat wat gezegd wordt doordringt, hij lijdt hier zelf onder en dat zal doorgaan totdat het zoveel is dat het hem teveel wordt en dan open zal staan voor verandering, normale gang van zaken wat dat betreft, wat voor nut heeft het dan om je daar druk over te maken?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Godtje het volgende:
Het jatten van geld, onuitstaanbaar zijn, niet luisteren. Allemaal problemen van Braddie.
Het hele spectrum is al behandeld. Hij wil aandacht met zijn topics geen hulp.
Wat je tikt maakt niet uit. Hulp zoeken doet hij niet.
Sommige mensen zijn ongeneeslijk.
En dit inderdaad.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het enige wat mij echt werkt is gewoon niet kopen. Ik koop soms brood. Kocht koek etc voor bezoek, die aten het niet op en dan at ik het maar op
Maar, toen ik gebukt ging onder ontiegelijk veel stress at ik enorm veel. Je gaat gedachteloos snaaien.
Dus je neemt jezelf als uitgangspunt voor al het menselijk gedrag en als ze daar niet aan voldoen zijn ze ook nog eens minder dan jij?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:52 schreef VeerEli het volgende:
Ja, ik. Terwijl ik niet eens dik was en niet zo'n sterke motivatie nodig had als Braddie doet. Dus als ik het kan, moet Braddie en ieder ander die wél dik is, het ook kunnen.
Gast, beter houd jij even op met woorden in mijn mond te leggen, je verdraait wat ik zeg.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:54 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dus je neemt jezelf als uitgangspunt voor al het menselijk gedrag en als ze daar niet aan voldoen zijn ze ook nog eens minder dan jij?
Hey, als jij je daardoor beter voelt over jezelf ga zo door, het is 'gezonder' dan je frustratie weg eten waarschijnlijk.
Veer en ik hebben tenminste een lekker lijf, just saying. #nofi #feedbackquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heerlijk zulke succesverhalen, je hebt nu vast een mooi lijfje.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.
Ik heb het zelf ook ervaren, maar dan meer eten uit gewoonte. Altijd lag er wel wat te vreten in de kast en ik at in 5 minuten een plak chocola op. Ik kwam aan, kreeg wat vetjes, ik wou dat niet meer, was het helemaal spuugzat. Ik wou gewoon een strakke buik.
Dus wat gebeurde er? De chocola bleef liggen. Maar ik bleef er gewoon met mijn tengels vanaf, ging (zoals jij wel weet) buikspieroefeningen doen en squatten. Ik ben nu in totaal 8,5 kilo kwijt. En dan niet van 90 kilo naar 82,5, maar van een gewone 62,5 kilo naar 54kg.
Mindset. Jezelf een schop onder de reet geven. Discipline. Sterk genoeg zijn om te weigeren. Zo moeilijk is het niet, als je maar die knop écht omzet.
Dus je hebt geen ervaring met het zijn van een vetzak en niet met het worden van een vetzak maar je weet wel precies hoe je daar uit zou komen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:56 schreef VeerEli het volgende:
Gast, beter houd jij even op met woorden in mijn mond te leggen, je verdraait wat ik zeg.
Ik neem mijzelf in dit geval als voorbeeld, dat het mogelijk is, dat het te doen is, dat het om discipline gaat, om doorzettingsvermogen. Niks meer, niks minder.
Waar doe ik dat iemand minder is dan mij? Precies, nergens. Dus shut the hell up met je aannames en verdraaien van woorden.
Mijn enige motivatie was het iets slanker willen zijn, strakker willen zijn. Ik was geen vetzak. Als ik een vetzak was, was mijn motivatie nog 100 keer zo sterk geweest, omdat er dan veel meer zou moeten gebeuren aan mijn lichaam om het weer te krijgen naar het punt dat IK wil.
Tja, maar hey, nu voel ik me natuurlijk beter dan de rest en moet ik mijzelf niet als uitganspunt voor andere mensen gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Veer en ik hebben tenminste een lekker lijf, just saying. #nofi #feedback
[..]
Heerlijk zulke succesverhalen, je hebt nu vast een mooi lijfje.
Je kan het je niet voorstellen maar je hebt er wel een mening over én je zegt iets over self-awareness?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:58 schreef Panzermaus het volgende:
Verder kan ik me niet voorstellen dat wanneer je uit 'emotie' ineens weer een stuk koek in je strot hebt, je denkt "zo dit is een goed idee zeg". Grow some self-awareness, man man man.
Zwakte, dat is het.
Precies. Of moet je per se ervaringsdeskundige zijn om iemand tips te mogen geven of te denken dat je weet hoe je iemand eruit zou kunnen komen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:58 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dus je hebt geen ervaring met het zijn van een vetzak en niet met het worden van een vetzak maar je weet wel precies hoe je daar uit zou komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |