abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128351757
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:37 schreef Panzermaus het volgende:
"Bradley moet stoppen met muziek maken en met die dubieuze verkopen in V&A, hij wordt er doodongelukkig van en eet zich tonnetje rond.", is dat wat je wil horen? :{

Braddie is muzikant in hart en nieren, niets aan de hand. Eten is wel degelijk het probleem. Guns don't kill people, food does. Fun fact: Herman Brood was ook zelfdestructief bezig, het hoort bij rock & roll. Maar of we Mr. Brad ook op het dak van het Hilton willen zien dansen? Escaleren deze hap, naar de diëtist met hem.
Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie drugs; het verslavingsgedrag, een principe van handelen, maakt niet uit wat je 'kiest' om ervoor te gebruiken.

Als je ter aller tijden zonder oordeel of verzet zou voelen wat je voelde, dus geen verzet tegnlen hoe je je innerlijk ervaart, dan heeft verslavingsgedrag, wat bedoeld is om gevoel te manipuleren, geen functie meer.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128351786
Hier snapt Braddie niets meer van. :+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:44:28 #55
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128351816
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:37 schreef Canillas het volgende:

[..]

Als iemand een probleem heeft is het 'een zwakkere'?
Daarom plaatste ik het tussen aanhalingstekens, maar in het geval van gewichtscontrole is hij dit inderdaad.
quote:
Daar verschillen we dan van mening over, ik vind em dan ook absoluut niet zielig of wat dan ook, het is meer dat hij nog wat te leren heeft over zichzelf, vandaar dat ik vind dat het hebben over eten onzin is, dat kent hij allemaal al, hij kan beter zichzelf gaan leren kennen en het werkelijk oplossen.
Het probleem is dat Braddie zichzelf wel heel zielig vindt.
BEASTMODE
pi_128351891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef Awesome_ het volgende:
Het probleem is dat Braddie zichzelf wel heel zielig vindt.
Ja, en zelfbeeld problemen (hoe je jezelf ziet, hoe je jezelf ervaart, hoe je met jezelf omgaat) hebben niks te maken met eten. Ipv zelfmedelijden kan hij werken aan zelfrespect, eigen waarde en compassie en begrip naar zichzelf toe en met dat als basis zijn leven gaan leven. Daar komt hij niet aan toe zolang hij gelooft dat hij moet worstelen met eten, dat vergt nogal wat energie, dat strijden tegen zichzelf.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_128351935
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:41 schreef Canillas het volgende:

[..]

Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie drugs; het verslavingsgedrag, een principe van handelen, maakt niet uit wat je 'kiest' om ervoor te gebruiken.
Verhip, ik zie het nu pas.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 01:08 schreef Braddie het volgende:
M

[..]

Met eten bedoel ik puur, brood... maarr ik maak `snachts dan niet 2 sneetjes, maar soms echt 4-8 sneetjes brood....
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zorgen dat ik bezig blijf... ja, dat kan ik wel doen, maar zodra ik dan na.. stel, 30 minuten lopen/fietsen weer thuis ben, dan heb ik toch de neiging om de kasten in te duiken op zoek naar wat brood of dergelijk...
Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie gebruikt brood. Koolhydraten dus, de killer van efficiënt afvallen. Het antwoord is reeds gegeven:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 02:02 schreef hezdunnah het volgende:
Doe brood uit huis
En gooi die valse Brian May gitaar erachteraan.
pi_128351937
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:48 schreef Canillas het volgende:
Daar komt hij niet aan toe zolang hij gelooft dat hij moet worstelen met eten, dat vergt nogal wat energie, dat strijden tegen zichzelf.
Daar komt hij ook niet aan toe zo lang als die op FOK! blijft hangen met het 22983 triljoenste topic over 1 of ander probleem wat hij heeft. Of het nou eten of de kassa van zijn baas leegroven is er is altijd iets.

FOK! is niet het antwoord.
pi_128351991
Seaubriseau, al die topics en de reacties daarop, als hij al DIE tijd zou spenderen aan wandelen/sporten/bewegen dan zou het probleem al een stuk minder zijn.
Ja doei.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:54:38 #60
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128352012
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:48 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, en zelfbeeld problemen (hoe je jezelf ziet, hoe je jezelf ervaart, hoe je met jezelf omgaat) hebben niks te maken met eten. Ipv zelfmedelijden kan hij werken aan zelfrespect, eigen waarde en compassie en begrip naar zichzelf toe en met dat als basis zijn leven gaan leven. Daar komt hij niet aan toe zolang hij gelooft dat hij moet worstelen met eten, dat vergt nogal wat energie, dat strijden tegen zichzelf.
Dit topic staat in LIF, niet R&P. De TS wilde hulp met een 'eetprobleem', niet psychologisch doorgescreend worden. Overigens veranderd een zelfbeeld wanneer je stappen maakt in de goede richting.
"Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

Braddie kan wel elke avond voor de spiegel staan in zijn herenslip en 'ik ben een mooie gespierde prins' roepen maar hier wordt niemand gelukkig van.

Babysteps in de goede richting, in dit geval de 'afvalrichting'. Wanneer je dan ziet dat je iets kan behalen waar je je voor bent gegaan komen zaken zoals een positief zelfbeeld vanzelf.
BEASTMODE
pi_128352207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:54 schreef Awesome_ het volgende:
Dit topic staat in LIF, niet R&P. De TS wilde hulp met een 'eetprobleem', niet psychologisch doorgescreend worden.
Klopt, dus kan ervoor gekozen worden om het oppervlakkig te houden en het probleem niet op te lossen en kan jij over een week weer klagen dat er een soort gelijk topic geopend wordt, goed plan?
quote:
Overigens veranderd een zelfbeeld wanneer je stappen maakt in de goede richting.
"Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
Precies, in de goede richting, niet in de richting van het probleem.
quote:
Braddie kan wel elke avond voor de spiegel staan in zijn herenslip en 'ik ben een mooie gespierde prins' roepen maar hier wordt niemand gelukkig van.
Inderdaad, wat hij wel zo kunnen doen is tegen zichzelf leren zeggen dat hij goed is zoals hij is, dat hij gevoel niet weg hoeft te eten, dat hij zichzelf accepteert en de strijd met eten opgeven. Als hij daarna alsnog de behoefte heeft om af te vallen dan is dat helemaal prima.
quote:
Babysteps in de goede richting, in dit geval de 'afvalrichting'. Wanneer je dan ziet dat je iets kan behalen waar je je voor bent gegaan komen zaken zoals een positief zelfbeeld vanzelf.
Nee, want eten is nu iets wat hij ziet als iets wat hij moet 'verslaan'' alsof hij daarmee iets te bewijzen heeft en je moet je minderwaardig voelen voordat je het gevoel kan hebben dat je iets te bewijzen hebt, snap je? Dus hij kan zelfbeeld en minderwaardigheidsgevoelens (de kern van het probleem) aanpakken en daarna af vallen of weglopen voor de kern, op het eten richten en hier nooit uitkomen.

Je zegt dat hij hier kwam met een eetprobleem en dan moet je het volgende begrijpen; mensen zijn niet ongelukkig omdat ze een (eet)probleem hebben, ze hebben een (eet)probleem omdat ze ongelukkig zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:50 schreef Godtje het volgende:
Daar komt hij ook niet aan toe zo lang als die op FOK! blijft hangen met het 22983 triljoenste topic over 1 of ander probleem wat hij heeft. Of het nou eten of de kassa van zijn baas leegroven is er is altijd iets.

FOK! is niet het antwoord.
Verwijs hem dan door naar hulp en hou het verder daarbij.
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:50 schreef Panzermaus het volgende:
Verhip, ik zie het nu pas.
Herman Brood gebruikte drugs om van zijn gevoel af te komen, Braddie gebruikt brood. Koolhydraten dus, de killer van efficiënt afvallen. Het antwoord is reeds gegeven:
Het brood weg en dan? Is hetgeen wat de impuls dan opgelost? Begrepen? Verholpen? Hij leunt nu op eten, kan hij niet beter begrijpen hoe dat voor hem in z'n werk gaat en daarmee aan de slag gaan? Je kan het weghalen maar als dat het enige is dan giet hij het gedrag wel in een andere vorm, het achterliggende heb je namelijk niet aangeraakt.
pi_128352245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Canillas het volgende:
Voor de miljoenste keer? Zo werkt dat niet.
pi_128352249
quote:

[..]

Het brood weg en dan? Is hetgeen wat de impuls dan opgelost? Begrepen? Verholpen? Hij leunt nu op eten, kan hij niet beter begrijpen hoe dat voor hem in z'n werk gaat en daarmee aan de slag gaan? Je kan het weghalen maar als dat het enige is dan giet hij het gedrag wel in een andere vorm, het achterliggende heb je namelijk niet aangeraakt.
Dat hoeft ook niet. Zijn doel is afvallen, als hij minder gaat eten dan gebeurt dit vanzelf.
pi_128352303
quote:

Dat werkt niet voor TS gezien het zoveelste topic over het zelfde onderwerp.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128352465
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef Panzermaus het volgende:
Dat hoeft ook niet. Zijn doel is afvallen, als hij minder gaat eten dan gebeurt dit vanzelf.
Precies, en dat minder eten lukt niet omdat hij een probleem heeft met zichzelf waar eten niks mee te maken heeft.

Afvallen zijn doel? In de zin van dat hij gelooft dat hij zijn minderwaardigheidsgevoelens kan compenseren met afvallen, daarmee aan de slag gaat en dus de kern van zijn probleem wegduwt net zolang totdat die gevoelens terug duwen leidend tot een eetbui?

Een eetprobleem is een schreeuw om aandacht van de problematiek maar de problematiek op zich heeft niets te maken met het eten. Hij heeft een probleem met eten omdat hij ongelukkig is, kan hij zich dan niet beter richten op gelukkig worden? Is de rest niet allemaal bijzaak? Zou een beter doel niet zijn met plezier zichzelf zijn met een gezonde basis om in het leven te staan?

Jij zegt dat je het achterliggende niet hoeft aan te raken en hij alleen maar minder hoef te eten, als dat echt is hoe je dit ziet dan ben je werkelijk kortzichtig, zo kortzichtig dat ik me afvraag of je het kan menen.
pi_128352470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat werkt niet voor TS gezien het zoveelste topic over het zelfde onderwerp.
Wie verplicht jou om te reageren?
pi_128352519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:20 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wie verplicht jou om te reageren?
Wie verbiedt het?
Ja doei.
pi_128352647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:22 schreef motorbloempje het volgende:
Wie verbiedt het?
Niemand gelukkig, maar het idee te reageren op een bepaalde user omdat diegene steeds dezelfde topics opent is toch best apart, reageer dan niet, waarom zou je er aandacht aan besteden?
pi_128352713
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:28 schreef Canillas het volgende:

[..]

Niemand gelukkig, maar het idee te reageren op een bepaalde user omdat diegene steeds dezelfde topics opent is toch best apart, reageer dan niet, waarom zou je er aandacht aan besteden?
Waarom zou je tig topics over het zelfde openen terwijl alle reacties eensgezind zijn?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128352779
Voel je niet aangevallen, maar misschien moet jij eens naar een pyscholoog.
pi_128352808
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
Seaubriseau, al die topics en de reacties daarop, als hij al DIE tijd zou spenderen aan wandelen/sporten/bewegen dan zou het probleem al een stuk minder zijn.
Jij denkt dat het probleem is dat hij te weinig beweegt en te veel eet? Daarvoor zit nog wat, hoor. Het te veel eten is het compenseren van iets, dat iets moet eens aangepakt worden bij Braddie.
pi_128352815
Stoppen met vreten. Discipline hebben. Ik deed het eerst ook en ik ben er mee gestopt. Kost je moeite, maar ik kan nu rustig naast mijn vriend zitten terwijl die een hele zak chips leeg vreet, daarna een pak koekjes en daarna nog eens 2 beschuiten. Ik drink ook gewoon erg veel water. En ik eet rond een uur of 8 een stuk fruit/drink een eigengemaakte smoothie.
pi_128352898
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Jij denkt dat het probleem is dat hij te weinig beweegt en te veel eet? Daarvoor zit nog wat, hoor. Het te veel eten is het compenseren van iets, dat iets moet eens aangepakt worden bij Braddie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:34 schreef motorbloempje het volgende:
Moet je niet bij Loi diëtisten terecht komen van het niveau Sonja Bakker ... lekker eierkoeken en sultana's vreten om af te vallen.... kan hij m.i. beter naar een psycholoog mbt de verslavingsaspecten.
Ja doei.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:38:41 #74
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128352908
Wat dacht je van, gewoon NIET doen!?!??
Serieus, sorry hoor, maar hoe moeilijk kan het zijn? Het is gewoon een keuze, blijf gewoon met je tengels van dat eten af. Man up en geef jezelf een beetje een schop onder je kont, joh.
En als je jezelf dan toch niet kan beheersen, neem dan een appel in plaats van 8 plakken (belegd) brood.
Je zegt zelf dat het eten uit verveling is, maar dat geloof ik niet. Dan kies je er niet voor om in één keer 8 plakken brood op te vreten, terwijl je eigenlijk af wil vallen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_128352911
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 07:49 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Zo gezond mogelijk? Zo weinig mogelijk. Je wordt dik van te veel eten, niet van 'ongezond eten'.
2 kroppen sla kan hij best opeten hoor.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:39:19 #76
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128352924
quote:

[..]

Klopt, dus kan ervoor gekozen worden om het oppervlakkig te houden en het probleem niet op te lossen en kan jij over een week weer klagen dat er een soort gelijk topic geopend wordt, goed plan?
Afvallen is tamelijk opervlakkig kost. Kcal in < Kcal out en je bent er eigenlijk al.

quote:
Precies, in de goede richting, niet in de richting van het probleem.
Het afvallen is geen probleem maar de goede richting.

quote:
Inderdaad, wat hij wel zo kunnen doen is tegen zichzelf leren zeggen dat hij goed is zoals hij is, dat hij gevoel niet weg hoeft te eten, dat hij zichzelf accepteert en de strijd met eten opgeven. Als hij daarna alsnog de behoefte heeft om af te vallen dan is dat helemaal prima.
Of hij zegt gewoon dat hij een varken is en gaat lekker naar bed. Hoe kun je trouwens zeggen dat je goed genoeg bent om vervolgens alsnog te willen afvallen? Dit maakt lui. Keihard knallen in fysieke activiteit, controle en overzicht in je voeding. Dit geeft het gevoel alsof JIJ in controle bent, en niemand anders. Dit zorgt voor zelfverzekerheid etc. De reden dat hij zich 'niet genoeg voelt' is omdat die om zich heen kijkt en ziet dat hij een afwijkend fysiek heeft. Dit zal zolang je dat niet corrigeert altijd zo blijven.
quote:
[..]

Nee, want eten is nu iets wat hij ziet als iets wat hij moet 'verslaan''
Dat moet die ook.
quote:
alsof hij daarmee iets te bewijzen heeft
Dat heeft die ook. Aan zichzelf.
quote:
en je moet je minderwaardig voelen voordat je het gevoel kan hebben dat je iets te bewijzen hebt, snap je?
Jij ziet prestatiedrang als iets negatiefs. Niks mis met je een beetje oncomfortabel voelen. 'Life starts outside the comfortzone'
quote:
Dus hij kan zelfbeeld en minderwaardigheidsgevoelens (de kern van het probleem) aanpakken en daarna af vallen of weglopen voor de kern, op het eten richten en hier nooit uitkomen.
Je draait het om. Positief zelfbeeld komt vanzelf zodra die zich aan 1 simpel thermodynamisch wetje weet te houden 'Kcal in = kcal uit'
quote:
Je zegt dat hij hier kwam met een eetprobleem en dan moet je het volgende begrijpen; mensen zijn niet ongelukkig omdat ze een (eet)probleem hebben, ze hebben een (eet)probleem omdat ze ongelukkig zijn.
Ik ben het wel eens dat er een soort vicieuze cirkel kan gaan ontstaan maar dit neemt niet weg dat sommige mensen gewoon geen besef van voeding hebben en maar wat aankloten. Te dik zijn komt niet altijd uit ongelukkigheid, er zijn genoeg andere redenen aan te dragen.
BEASTMODE
pi_128352941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:19 schreef Canillas het volgende:

[..]

Precies, en dat minder eten lukt niet omdat hij een probleem heeft met zichzelf waar eten niks mee te maken heeft.

Afvallen zijn doel? In de zin van dat hij gelooft dat hij zijn minderwaardigheidsgevoelens kan compenseren met afvallen, daarmee aan de slag gaat en dus de kern van zijn probleem wegduwt net zolang totdat die gevoelens terug duwen leidend tot een eetbui?
Is dit een verkapte poging om hem aan te zetten tot alcoholmisbruik?
pi_128352968
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:39 schreef Panzermaus het volgende:
Is dit een verkapte poging om hem aan te zetten tot alcoholmisbruik?
Nee veel sos snuiven, werkt beter dan ECA en geeft ook die zelfvertrouwens boost :')
pi_128352973
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Prima reactie, je laatste reactie overschaduwt je eerdere reactie.
pi_128352990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef VeerEli het volgende:
Wat dacht je van, gewoon NIET doen!?!??
Serieus, sorry hoor, maar hoe moeilijk kan het zijn? Het is gewoon een keuze, blijf gewoon met je tengels van dat eten af. Man up en geef jezelf een beetje een schop onder je kont, joh.
En als je jezelf dan toch niet kan beheersen, neem dan een appel in plaats van 8 plakken (belegd) brood.
Je zegt zelf dat het eten uit verveling is, maar dat geloof ik niet. Dan kies je er niet voor om in één keer 8 plakken brood op te vreten, terwijl je eigenlijk af wil vallen.
Jezus Veer, the guy has mental issues, be nice. Je lijkt Panzer wel.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:44:26 #81
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353077
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.
Ik heb het zelf ook ervaren, maar dan meer eten uit gewoonte. Altijd lag er wel wat te vreten in de kast en ik at in 5 minuten een plak chocola op. Ik kwam aan, kreeg wat vetjes, ik wou dat niet meer, was het helemaal spuugzat. Ik wou gewoon een strakke buik.
Dus wat gebeurde er? De chocola bleef liggen. Maar ik bleef er gewoon met mijn tengels vanaf, ging (zoals jij wel weet) buikspieroefeningen doen en squatten. Ik ben nu in totaal 8,5 kilo kwijt. En dan niet van 90 kilo naar 82,5, maar van een gewone 62,5 kilo naar 54kg.
Mindset. Jezelf een schop onder de reet geven. Discipline. Sterk genoeg zijn om te weigeren. Zo moeilijk is het niet, als je maar die knop écht omzet.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:45:33 #82
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353096
quote:

[..]

Daarnaast snap ik dat gevreet gewoon niet. Wie gaat er nou 8 boterhammen opvreten, midden in de nacht, terwijl je af wil vallen? :') Wat is er verdomme mis met een appel of kiwi?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:46:28 #83
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128353118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.Ik heb het zelf ook ervaren, maar dan meer eten uit gewoonte.
Volgens Canillas was je doodongelukkig.
BEASTMODE
pi_128353141
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:39 schreef Awesome_ het volgende:
Het afvallen is geen probleem maar de goede richting.
Oke stel hij wordt morgen wakker met het lichaam van zijn dromen maar voor de rest is er innerlijk niks veranderd, handelt en denkt op dezelfde manier, wat is er dan beter? Dat hij er anders uit ziet? Dat hij nu ook zijn uiterlijk kan gebruiken om voor zijn onzekerheid die uit negatieve gedachten over zichzelf bestaat weg te lopen?
quote:
Of hij zegt gewoon dat hij een varken is en gaat lekker naar bed. Hoe kun je trouwens zeggen dat je goed genoeg bent om vervolgens alsnog te willen afvallen? Dit maakt lui. Keihard knallen in fysieke activiteit, controle en overzicht in je voeding. Dit geeft het gevoel alsof JIJ in controle bent, en niemand anders. Dit zorgt voor zelfverzekerheid etc. De reden dat hij zich 'niet genoeg voelt' is omdat die om zich heen kijkt en ziet dat hij een afwijkend fysiek heeft. Dit zal zolang je dat niet corrigeert altijd zo blijven.
De grootste illusie is die van controle, iets wat je in je hoofd verzint om geen angst te hoeven voelen. Jij hebt gigantische oogkleppen op als dit iets is waar je in gelooft.
quote:
Dat moet die ook.
Want?
quote:
Dat heeft die ook. Aan zichzelf.
Want?
quote:
Jij ziet prestatiedrang als iets negatiefs. Niks mis met je een beetje oncomfortabel voelen. 'Life starts outside the comfortzone'
Met eten bezig zijn is zijn comfortzone dus wat raadt je hem nu eigenlijk aan?
quote:
Je draait het om. Positief zelfbeeld komt vanzelf zodra die zich aan 1 simpel thermodynamisch wetje weet te houden 'Kcal in = kcal uit'
Dat heeft effect op hoe je lichaam eruit ziet, verder niets, daar eigenwaarde uithalen is een verzinsel. Eigenwaarde geef je jezelf door je complete bestaan te leren waarderen, al is het maar voor het bestaan op zich. Je uiterlijk willen veranderen om een verzonnen gevoel van controle te hebben om je angst te ontlopen is 1 grote leugen.
quote:
Ik ben het wel eens dat er een soort vicieuze cirkel kan gaan ontstaan maar dit neemt niet weg dat sommige mensen gewoon geen besef van voeding hebben en maar wat aankloten. Te dik zijn komt niet altijd uit ongelukkigheid, er zijn genoeg andere redenen aan te dragen.
Precies, te dik zijn maar we hebben het hier over een eetprobleem waarvan te dik zijn een gevolg is, geen oorzaak en ook niet de kern van het probleem.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:48:22 #85
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353173
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het bullshit is en dat mensen het te snel op 'issues' en 'ongeluk' gooien, met dit soort zaken.
Tuurlijk zal dit vaak genoeg het geval zijn, maar om het daar gelijk mee af te doen..
Vaak is eten ook gewoon gewoonte, eetpatronen worden gewoonte, je leert het jezelf aan en het wordt normaal, zonder er veel bij na te denken. Pas als je merkt dat je figuur veranderd (is) dóór dat gevreet, komt de kans om dat eetpatroon te veranderen. En dan is het een kwestie van een beetje sterk van karakter zijn en doorzetten, voor hetgeen dat je wil bereiken.
pi_128353184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Daarnaast snap ik dat gevreet gewoon niet. Wie gaat er nou 8 boterhammen opvreten, midden in de nacht, terwijl je af wil vallen? :') Wat is er verdomme mis met een appel of kiwi?
Omdat zijn behoefte dan 0,0 afneemt, juist eerder toeneemt.
pi_128353219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Canillas het volgende:
Precies, te dik zijn maar we hebben het hier over een eetprobleem waarvan te dik zijn een gevolg is, geen oorzaak en ook niet de kern van het probleem.
Het jatten van geld, onuitstaanbaar zijn, niet luisteren. Allemaal problemen van Braddie.
Het hele spectrum is al behandeld. Hij wil aandacht met zijn topics geen hulp.
Wat je tikt maakt niet uit. Hulp zoeken doet hij niet.

Sommige mensen zijn ongeneeslijk.
pi_128353220
quote:

[..]

Zal best, maar dit is voor mij een kwestie van jezelf een schop onder je reet geven.
Ik heb het zelf ook ervaren, maar dan meer eten uit gewoonte. Altijd lag er wel wat te vreten in de kast en ik at in 5 minuten een plak chocola op. Ik kwam aan, kreeg wat vetjes, ik wou dat niet meer, was het helemaal spuugzat. Ik wou gewoon een strakke buik.
Dus wat gebeurde er? De chocola bleef liggen. Maar ik bleef er gewoon met mijn tengels vanaf, ging (zoals jij wel weet) buikspieroefeningen doen en squatten. Ik ben nu in totaal 8,5 kilo kwijt. En dan niet van 90 kilo naar 82,5, maar van een gewone 62,5 kilo naar 54kg.
Mindset. Jezelf een schop onder de reet geven. Discipline. Sterk genoeg zijn om te weigeren. Zo moeilijk is het niet, als je maar die knop écht omzet.
Het enige wat mij echt werkt is gewoon niet kopen. Ik koop soms brood. Kocht koek etc voor bezoek, die aten het niet op en dan at ik het maar op :')
Maar, toen ik gebukt ging onder ontiegelijk veel stress at ik enorm veel. Je gaat gedachteloos snaaien.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:50:21 #89
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353227
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef Chai het volgende:

[..]

Omdat zijn behoefte dan 0,0 afneemt, juist eerder toeneemt.
Bullshit. Ik eet 's avonds als ik honger krijg een klein schaaltje magere yoghurt met een halve appel er in. Geeft een verzadigd gevoel en ik neem in ieder geval iets gezonds in en iets kleins.
pi_128353228
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef VeerEli het volgende:
Je snapt het niet maar hebt er wel een uitgesproken mening over?

quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Awesome_ het volgende:
Was? Als ik dichter op mijn monitor zou gaan zitten zou ik de frustratie waarmee getypt werd haast kunnen proeven.
pi_128353232
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Bullshit. Ik eet 's avonds als ik honger krijg een klein schaaltje magere yoghurt met een halve appel er in. Geeft een verzadigd gevoel en ik neem in ieder geval iets gezonds in en iets kleins.
Ja jij.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:52:16 #92
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Het enige wat mij echt werkt is gewoon niet kopen. Ik koop soms brood. Kocht koek etc voor bezoek, die aten het niet op en dan at ik het maar op :')
Maar, toen ik gebukt ging onder ontiegelijk veel stress at ik enorm veel. Je gaat gedachteloos snaaien.
Ik had hier in de kast nog gewoon chocola liggen in alle vormen en maten, hoor. En chips of koeken, voor m'n pa. Ik kon er altijd vanaf blijven, heb daar geen enkele keer in gefaald, gewoon. Ondanks dat ik door een kut periode ging, ook nog.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je snapt het niet maar hebt er wel een uitgesproken mening over?
Dude, please.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja jij.
Ja, ik. Terwijl ik niet eens dik was en niet zo'n sterke motivatie nodig had als Braddie doet. Dus als ik het kan, moet Braddie en ieder ander die wél dik is, het ook kunnen. Bovendien ga je mij niet wijsmaken dat een schaaltje magere yoghurt met appel mij wel een verzadigd gevoel kan geven, maar een ander niet.
pi_128353290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Godtje het volgende:
Het jatten van geld, onuitstaanbaar zijn, niet luisteren. Allemaal problemen van Braddie.
Het hele spectrum is al behandeld. Hij wil aandacht met zijn topics geen hulp.
Wat je tikt maakt niet uit. Hulp zoeken doet hij niet.

Sommige mensen zijn ongeneeslijk.
Okay dus hij is nog niet op een punt dat wat gezegd wordt doordringt, hij lijdt hier zelf onder en dat zal doorgaan totdat het zoveel is dat het hem teveel wordt en dan open zal staan voor verandering, normale gang van zaken wat dat betreft, wat voor nut heeft het dan om je daar druk over te maken?

Niemand is ongeneeslijk, je weet niet of hij hieruit kan komen en omdat je het niet weet weet je dat ook niet dat het onmogelijk is.
pi_128353296
Weet niet of het al genoemd is, maar bij mij helpt tanden poetsen. :) Maar zoals eerder al gezegd is, als jij 8 boterhammen 's nachts gaat eten, is dat niet 'zomaar' uit verveling. Je zit op een gegeven moment toch ook gewoon vol?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Ambipur het volgende:

[..]

En dit inderdaad.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
pi_128353331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:52 schreef Canillas het volgende:
Niemand is ongeneeslijk
Bullshit.
pi_128353336
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:52 schreef VeerEli het volgende:
Ja, ik. Terwijl ik niet eens dik was en niet zo'n sterke motivatie nodig had als Braddie doet. Dus als ik het kan, moet Braddie en ieder ander die wél dik is, het ook kunnen.
Dus je neemt jezelf als uitgangspunt voor al het menselijk gedrag en als ze daar niet aan voldoen zijn ze ook nog eens minder dan jij?

Hey, als jij je daardoor beter voelt over jezelf ga zo door, het is 'gezonder' dan je frustratie weg eten waarschijnlijk.

Als je geen sterke motivatie had en dus ook niet de druk die hij bij eten ervaart ervaarde, hoe kun je dan geloven dat jij iets te zeggen hebt over hoe dit voor hem gaat?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:56:08 #97
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353376
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:54 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dus je neemt jezelf als uitgangspunt voor al het menselijk gedrag en als ze daar niet aan voldoen zijn ze ook nog eens minder dan jij?

Hey, als jij je daardoor beter voelt over jezelf ga zo door, het is 'gezonder' dan je frustratie weg eten waarschijnlijk.
Gast, beter houd jij even op met woorden in mijn mond te leggen, je verdraait wat ik zeg.

Ik neem mijzelf in dit geval als voorbeeld, dat het mogelijk is, dat het te doen is, dat het om discipline gaat, om doorzettingsvermogen. Niks meer, niks minder.

Waar doe ik dat iemand minder is dan mij? Precies, nergens. Dus shut the hell up met je aannames en verdraaien van woorden.
Mijn enige motivatie was het iets slanker willen zijn, strakker willen zijn. Ik was geen vetzak. Als ik een vetzak was, was mijn motivatie nog 100 keer zo sterk geweest, omdat er dan veel meer zou moeten gebeuren aan mijn lichaam om het weer te krijgen naar het punt dat IK wil.
pi_128353424
quote:

[..]

Veer en ik hebben tenminste een lekker lijf, just saying. #nofi #feedback

quote:

[..]

Heerlijk zulke succesverhalen, je hebt nu vast een mooi lijfje. :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:57:56 #99
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_128353441
Zorgen dat je niets in huis hebt om te eten zo laat? Of desnoods achter slot en grendel, met de sleutel bij iemand anders?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_128353468
Verder kan ik me niet voorstellen dat wanneer je uit 'emotie' ineens weer een stuk koek in je strot hebt, je denkt "zo dit is een goed idee zeg". Grow some self-awareness, man man man.

Zwakte, dat is het. Eten is een keuze.
pi_128353478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:56 schreef VeerEli het volgende:
Gast, beter houd jij even op met woorden in mijn mond te leggen, je verdraait wat ik zeg.

Ik neem mijzelf in dit geval als voorbeeld, dat het mogelijk is, dat het te doen is, dat het om discipline gaat, om doorzettingsvermogen. Niks meer, niks minder.

Waar doe ik dat iemand minder is dan mij? Precies, nergens. Dus shut the hell up met je aannames en verdraaien van woorden.
Mijn enige motivatie was het iets slanker willen zijn, strakker willen zijn. Ik was geen vetzak. Als ik een vetzak was, was mijn motivatie nog 100 keer zo sterk geweest, omdat er dan veel meer zou moeten gebeuren aan mijn lichaam om het weer te krijgen naar het punt dat IK wil.
Dus je hebt geen ervaring met het zijn van een vetzak en niet met het worden van een vetzak maar je weet wel precies hoe je daar uit zou komen?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:59:07 #102
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353488
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:57 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Veer en ik hebben tenminste een lekker lijf, just saying. #nofi #feedback

[..]

Heerlijk zulke succesverhalen, je hebt nu vast een mooi lijfje. :)
Tja, maar hey, nu voel ik me natuurlijk beter dan de rest en moet ik mijzelf niet als uitganspunt voor andere mensen gebruiken. :) :)

Wat een prutsers, zeg.
pi_128353507
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:58 schreef Panzermaus het volgende:
Verder kan ik me niet voorstellen dat wanneer je uit 'emotie' ineens weer een stuk koek in je strot hebt, je denkt "zo dit is een goed idee zeg". Grow some self-awareness, man man man.

Zwakte, dat is het.
Je kan het je niet voorstellen maar je hebt er wel een mening over én je zegt iets over self-awareness?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:59:48 #104
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_128353510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:58 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dus je hebt geen ervaring met het zijn van een vetzak en niet met het worden van een vetzak maar je weet wel precies hoe je daar uit zou komen?
Precies. Of moet je per se ervaringsdeskundige zijn om iemand tips te mogen geven of te denken dat je weet hoe je iemand eruit zou kunnen komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')