abonnement Unibet Coolblue
pi_128343630


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar AldoTheApache)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell
• Goodbye

handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:25:30 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_128344023
Wel weer eens een tijd ja. Mogelijk binnenkort de hort op in Servie, Bosnie, Kroatie en Albanie :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 28 juni 2013 @ 02:13:35 #3
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_128349425
Over een weekje liftend op pad door Europa. Geen maandenlange backpackreis door de Amazonejungle misschien, maar niet minder avontuurlijk :)
Wie dit leest is alfabeet.
pi_128356936
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 02:13 schreef Corkscrew het volgende:
Over een weekje liftend op pad door Europa. Geen maandenlange backpackreis door de Amazonejungle misschien, maar niet minder avontuurlijk :)
En niet minder gaaf! Europa wordt echt ondergewaardeerd als reisbestemming wat mij betreft. Er is zó veel moois!

Ik vertrek over 18 uur en ben 'm flink aan het knijpen :D.
pi_128357137
Ik ben bijna klaar met mijn hbo-opleiding, dus het lijkt me tof om 1.5/2 maanden door Nieuw Zeeland te reizen. :Y

Alleen het weer schijnt er in september en oktober niet geweldig te zijn. Gezien zo'n reis nog aardig wat geld kost, zou ik eigenlijk minimaal halverwege december moeten vertrekken. Leuk iets om nog even mee te puzzelen!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:55:36 #6
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_128358581
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En niet minder gaaf! Europa wordt echt ondergewaardeerd als reisbestemming wat mij betreft. Er is zó veel moois!

Ik vertrek over 18 uur en ben 'm flink aan het knijpen :D.
Vakantievoorpret *O*

Als last-minutetip: rol je kleren op in je koffer/backpack. Scheelt zoveel ruimte vergeleken met opvouwen.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_128362038
Vandaag de vaccinaties gehaald voor Zuidoost-Azië. Zit alleen in een discussie over de rabiës-vaccinatie. Ik heb het niet gedaan, maar zit wel af en toe in afgelegen gebieden zoals Laos. Wat is jullie advies?
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:51:01 #8
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_128362226
Ik ga over anderhalve week richting Algerije (over-land natuurlijk; met de trein en boot :)). Ben benieuwd of iemand hier ooit in Algerije is geweest? Ik kan er, afgezien van negatieve reisadviezen, namelijk heel weinig over vinden..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:13:30 #9
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_128363045
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:45 schreef Timm-E het volgende:
Vandaag de vaccinaties gehaald voor Zuidoost-Azië. Zit alleen in een discussie over de rabiës-vaccinatie. Ik heb het niet gedaan, maar zit wel af en toe in afgelegen gebieden zoals Laos. Wat is jullie advies?
Die rabiës-vaccinatie is een rare, je moet daarmee namelijk alsnog naar het ziekenhuis. Voor de rest is het gewoon een kwestie van oppassen met (zwerf-)honden e.d.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_128367399
Het wordt waarschijnlijk een reis door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Wellicht daarna nog Zuid-Korea of Japan. Bedankt voor de reacties (in het vorige topic).
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 28 juni 2013 @ 18:45:02 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_128367776
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:33 schreef TvhN het volgende:
Het wordt waarschijnlijk een reis door Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Wellicht daarna nog Zuid-Korea of Japan. Bedankt voor de reacties (in het vorige topic).
Mooie route hoor :D hoelang ga je?
Singapore-Maleisië-Thailand-Vietnam wordt het voor mij :Y
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_128368692
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mooie route hoor :D hoelang ga je?
Singapore-Maleisië-Thailand-Vietnam wordt het voor mij :Y
Waarschijnlijk 3-4 maanden. Vertrek: eind oktober/begin november. Wanneer vertrek jij? Die route van jou lijkt me overigens ook erg gaaf.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 28 juni 2013 @ 20:02:21 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_128370515
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:11 schreef TvhN het volgende:

[..]

Waarschijnlijk 3-4 maanden. Vertrek: eind oktober/begin november. Wanneer vertrek jij? Die route van jou lijkt me overigens ook erg gaaf.
Nog niet zeker, ligt ook aan prijs van het vliegticket :+ augustus/september vertrekken waarschijnlijk. En voor 2 maanden :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_128454427
Iemand nog tips met wat niet te vergeten op een eerste backpack reis naar Azië?
Ik was zelf nog aan het denken aan een slotje voor in de trein?
pi_128460500
In principe kun je alles daar kopen, maar een slotje is altijd wel handig om bij te hebben.
pi_128479908
Mensen, denk dat hier wel veel mensen ervaring hebben met hostels

Ik heb een hostel geboekt in shanghai via hostelworld maar was vergeten in te loggen. Toch kon ik de bestelling doen nadat ik alle gegevens had ingevuld. Maar ik heb geen bevestiging gekregen van de boeking en kan 'm ook nergens terug zien op de site.. Terwijl ik wel een bevestiging nodig heb met m'n naam er boven voor m'n visum (zeer) binnenkort.

D'r staat alleen:

This booking is now stored in your new My World account. Log in to manage bookings, add reviews and meet other travellers.

Geen idee welk account dat is, is ook nergens te vinden.. heb alleen m'n oude account en daar staat ie niet bij (bij toekomstige boekingen).

Iemand raad?
pi_128490313
Is een 50liter backpack genoeg voor 5 weken Zuid-oost Azie? Ik heb er gisteren een gekocht maar ik weet nu niet zeker of alles wel gaat passen..
pi_128491081
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:56 schreef Ravarian het volgende:
Is een 50liter backpack genoeg voor 5 weken Zuid-oost Azie? Ik heb er gisteren een gekocht maar ik weet nu niet zeker of alles wel gaat passen..
Is zat :Y

Je kan alles daar toch wassen :Y of neem jij voor 5 weken in 1x mee? :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 2 juli 2013 @ 12:03:14 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_128494065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:26 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Is zat :Y

Je kan alles daar toch wassen :Y of neem jij voor 5 weken in 1x mee? :P
Hoe deed jij dat dan? :P zocht je gewoon een lokale wasserette op of een hotel met die service af en toe?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_128495060
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 12:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe deed jij dat dan? :P zocht je gewoon een lokale wasserette op of een hotel met die service af en toe?
beide :Y Ik waste 1x per 10 dagen vaak iets eerder maar ik had genoeg voor 10 dagen (en dan was dag 10 echt kut :') ) en dan als het hotel het had: Hotel, zo niet lokale wasserette
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128497935
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:56 schreef Ravarian het volgende:
Is een 50liter backpack genoeg voor 5 weken Zuid-oost Azie? Ik heb er gisteren een gekocht maar ik weet nu niet zeker of alles wel gaat passen..
Ik heb 55 liter voor 4 weken, en ik vind deze echt al zwaar zat. Meer moet je niet mee willen nemen denk ik.

Vandaag begint het échte backpacken voor mij. Of nou ja, morgen, want dan kom ik aan in Kuala Lumpur. Istanbul telt niet als backpacken vinnik :P.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:13:57 #22
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_128503028
Vul je backpack ook niet tot de nok btw. Zeker als je naar Azië gaat kun je daar ook zat kleren (en wat je verder ook zoekt) kopen: goedkoop, leuk als souvenir en het scheelt weer in het meenemen van je goede kleren van thuis.
Wie dit leest is alfabeet.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 2 juli 2013 @ 16:18:04 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_128503168
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb 55 liter voor 4 weken, en ik vind deze echt al zwaar zat. Meer moet je niet mee willen nemen denk ik.

Vandaag begint het échte backpacken voor mij. Of nou ja, morgen, want dan kom ik aan in Kuala Lumpur. Istanbul telt niet als backpacken vinnik :P.
Veel plezier! Ik zit er over een tijdje ook. Ben benieuwd naar hoe je het vindt :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_128516771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:13 schreef Corkscrew het volgende:
Vul je backpack ook niet tot de nok btw. Zeker als je naar Azië gaat kun je daar ook zat kleren (en wat je verder ook zoekt) kopen: goedkoop, leuk als souvenir en het scheelt weer in het meenemen van je goede kleren van thuis.
Dat dus. Boardshorts voor 5 euro <3
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:37:39 #25
341713 koekjestrommel1
Geen oranjefan
pi_128517659
quote:
3s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:29 schreef andreas612 het volgende:
Mensen, denk dat hier wel veel mensen ervaring hebben met hostels

Ik heb een hostel geboekt in shanghai via hostelworld maar was vergeten in te loggen. Toch kon ik de bestelling doen nadat ik alle gegevens had ingevuld. Maar ik heb geen bevestiging gekregen van de boeking en kan 'm ook nergens terug zien op de site.. Terwijl ik wel een bevestiging nodig heb met m'n naam er boven voor m'n visum (zeer) binnenkort.

D'r staat alleen:

This booking is now stored in your new My World account. Log in to manage bookings, add reviews and meet other travellers.

Geen idee welk account dat is, is ook nergens te vinden.. heb alleen m'n oude account en daar staat ie niet bij (bij toekomstige boekingen).

Iemand raad?
contact opnemen met hostelworld en zo veel mogelijk gegevens meesturen, en vragen of ze de bevestiging nog een keer sturen kunnen. Anders gewoon zelf een boeking in elkaar knutselen.
pi_128521837
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:37 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

contact opnemen met hostelworld en zo veel mogelijk gegevens meesturen, en vragen of ze de bevestiging nog een keer sturen kunnen. Anders gewoon zelf een boeking in elkaar knutselen.
ha, heb ze al gevonden, op één of andere manier staan ze in my world ipv bookingen.. en 'k was niet eens ingelogd.. naja vage zooi. Wordt ook pas 16 uur erna bevestigd oid..
pi_128538935
Heeft iemand ook ervaring met contactlenzen tijdens het backpacken? Ben namelijk wel benieuwd hoe dit gegaan is. Ik heb zelf contactlenzen en het lijkt me af en toe best wel een gedonder.
pi_128541339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:36 schreef Dedmer het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met contactlenzen tijdens het backpacken? Ben namelijk wel benieuwd hoe dit gegaan is. Ik heb zelf contactlenzen en het lijkt me af en toe best wel een gedonder.
Ik koop altijd een set daglenzen ;)

Vooral in het stoffige India (waar ik een week met oogontsteking heb rondgelopen) was ik hier zeer content mee _O_

niet dat geprut met die lenzen, en in de nachttrein kun je ze gewoon uitflikkeren en je bril opzetten
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128556434
Dat is inderdaad wel handiger dan maandlenzen, maar stel je gaat ongeveer een half jaar backpacken, sla je dan voor een half jaar gewoon setjes daglenzen in? :P
pi_128559541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:26 schreef Dedmer het volgende:
Dat is inderdaad wel handiger dan maandlenzen, maar stel je gaat ongeveer een half jaar backpacken, sla je dan voor een half jaar gewoon setjes daglenzen in? :P
Zou ik wel doen ja :Y
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128561570
Nice, bedankt! En ik heb nog een vraag wat betreft een vliegticket. Ik wil graag een welbekende reis maken naar Thailand, Vietnam, Laos, en Cambodja. Wat is dan de beste manier qua vliegticket? Retourticket of enkel? Wil ongeveer 6 maanden weg. Ik heb per land al een redelijke planning gemaakt van wat ik echt wil zien per land, maar de route is nog niet zeker. Start sowieso in Thailand, dus waarschijnlijk vliegen op BKK. Lijkt mij ook het goedkoopst vanwege de aanbiedingen die ik voorbij zie gaan.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:45:46 #32
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_128563656
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:04 schreef Dedmer het volgende:
Nice, bedankt! En ik heb nog een vraag wat betreft een vliegticket. Ik wil graag een welbekende reis maken naar Thailand, Vietnam, Laos, en Cambodja. Wat is dan de beste manier qua vliegticket? Retourticket of enkel? Wil ongeveer 6 maanden weg. Ik heb per land al een redelijke planning gemaakt van wat ik echt wil zien per land, maar de route is nog niet zeker. Start sowieso in Thailand, dus waarschijnlijk vliegen op BKK. Lijkt mij ook het goedkoopst vanwege de aanbiedingen die ik voorbij zie gaan.
Als je zeker wilt dat dat je reisplan wordt lijkt een retourtje me wel handig, je kunt dan altijd nog onderweg een enkeltje Hanoi-Bangkok boeken als je je route wijzigt.

Aan de andere kant, als je helemaal flexibel wilt zijn kun je het bij een enkeltje houden. Ik was zelf vorig jaar op reis door Australië en Azië, zonder retourticket. Ik had dezelfde route als jij in gedachte, maar besloot uiteindelijk Cambodja en Thailand over te slaan en in China en Hongkong te eindigen. Dat had ik waarschijnlijk niet gedaan met een vaststaande terugvlucht.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_128576235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:45 schreef Corkscrew het volgende:
Als je zeker wilt dat dat je reisplan wordt lijkt een retourtje me wel handig, je kunt dan altijd nog onderweg een enkeltje Hanoi-Bangkok boeken als je je route wijzigt.
Hoe bedoel je dat precies? Kan dat anders niet dan? :D

Dus er zijn wel retourtickets te krijgen van een half jaar?
pi_128576495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:04 schreef Dedmer het volgende:
Nice, bedankt! En ik heb nog een vraag wat betreft een vliegticket. Ik wil graag een welbekende reis maken naar Thailand, Vietnam, Laos, en Cambodja. Wat is dan de beste manier qua vliegticket? Retourticket of enkel? Wil ongeveer 6 maanden weg. Ik heb per land al een redelijke planning gemaakt van wat ik echt wil zien per land, maar de route is nog niet zeker. Start sowieso in Thailand, dus waarschijnlijk vliegen op BKK. Lijkt mij ook het goedkoopst vanwege de aanbiedingen die ik voorbij zie gaan.
Gewoon een retour, en je kunt nog altijd een lokale vlucht nemen mocht je ineens in Indonesië staan ofzo :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_128577389
ik heb toevallig zelfde reisplannen en vorige week geboekt

vliegen op bkk, dan naar cambodia laos vietnam maleisie borneo

het was goedkoper om de terugvlucht vast te leggen en eventueel later te wijzigen dan de heen en terugvlucht apart te kopen, dus dat hebben we dan ook maar gedaan

we hebben maar een datum gegokt, en hopen dat het uitkomt :P

terugvlucht vanaf borneo trouwens

hoe we van vietnam naar maleisie en van maleisie naar borneo komen boeken we daar ter plaatse, het scheelde niet veel geld als je van te voren boekte, + dat we absoluut geen peil kunnen trekken op welke dag, week of maand we uberhaupt waar zijn
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_128747313
Zo, het zit er bijna op. Begonnen half mei 2012 in Thailand, en toen via Vietnam, Hongkong, Maleisie, Bali, Cambodja, Laos en weer Thailand naar Australie en nu als afsluiter een maandje Thailand gehad en morgen weer terugvliegen op Amsterdam. Bizar hoe snel 14 maanden voorbij kunnen vliegen, maar t waren de beste 14 van mn lleven ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128747564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:48 schreef kalinhos het volgende:
Zo, het zit er bijna op. Begonnen half mei 2012 in Thailand, en toen via Vietnam, Hongkong, Maleisie, Bali, Cambodja, Laos en weer Thailand naar Australie en nu als afsluiter een maandje Thailand gehad en morgen weer terugvliegen op Amsterdam. Bizar hoe snel 14 maanden voorbij kunnen vliegen, maar t waren de beste 14 van mn lleven ^O^
opperbaas _O_

pas wel op met de ladyboys daar in thailand he :+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:37:26 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128769023
De laatste twee weken waren, gek genoeg, enkele van d beste reisweken die ik ooit heb meegemaakt! Ik weet nu wel: voor de echte backpack-experience in Europa moet je gaan kamperen. Zó veel leuker dan hostels, ik had het gevoel dat ik bij de kust van Cap de Creus in Thailand was, in de hoge Pyreneeën in Peru en toen ik Andorra la Vella binnen kwam, leek het een stad in Colombia. Maar dan allemaal compleet veilig, scam-free en zonder zorgen.
Totaal on-Europees, op deze manier reizen, echt geweldig!

Overmorgen weer naar Nederland, in augustus naar Indonesië, daarna Thailand en Cambodja, twee maanden totaal :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:40:50 #39
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128769133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:48 schreef kalinhos het volgende:
Zo, het zit er bijna op. Begonnen half mei 2012 in Thailand, en toen via Vietnam, Hongkong, Maleisie, Bali, Cambodja, Laos en weer Thailand naar Australie en nu als afsluiter een maandje Thailand gehad en morgen weer terugvliegen op Amsterdam. Bizar hoe snel 14 maanden voorbij kunnen vliegen, maar t waren de beste 14 van mn lleven ^O^
Je bent goed veramerikaniseerd...
Bali in één adem noemen met landen.
pi_128794365
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:48 schreef kalinhos het volgende:
Zo, het zit er bijna op. Begonnen half mei 2012 in Thailand, en toen via Vietnam, Hongkong, Maleisie, Bali, Cambodja, Laos en weer Thailand naar Australie en nu als afsluiter een maandje Thailand gehad en morgen weer terugvliegen op Amsterdam. Bizar hoe snel 14 maanden voorbij kunnen vliegen, maar t waren de beste 14 van mn lleven ^O^
Pff ik vond al wennen thuis na 3 maanden weg te zijn geweest. Ik wens je veel succes weer in Nederland :X
pi_128795456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:48 schreef kalinhos het volgende:
Zo, het zit er bijna op. Begonnen half mei 2012 in Thailand, en toen via Vietnam, Hongkong, Maleisie, Bali, Cambodja, Laos en weer Thailand naar Australie en nu als afsluiter een maandje Thailand gehad en morgen weer terugvliegen op Amsterdam. Bizar hoe snel 14 maanden voorbij kunnen vliegen, maar t waren de beste 14 van mn lleven ^O^
Geweldig! Hoe veel heb je ongeveer uitgegeven in die 14 maanden?
pi_128800126
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je bent goed veramerikaniseerd...
Bali in één adem noemen met landen.
En 't zeikerige Nederland is ook nog niet vergaan zie ik :P Ik weet ook wel dat Bali bij Indonesie hoort, maar ik heb niet het gevoel dat ik Indonesie echt gezien heb aangezien ik alleen 2 weken Bali heb gedaan ( en uiteindelijk maar 3-4 dagen op Bali zelf was en de rest Gili T en Lombok)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128800440
Hongkong is ook niet echt een 'land overigens. Maar om er te komen ben ik met 2 treinen in 48u door China gereisd maar om nou te zeggen dat ik in China geweest ben, zo ervaar ik het niet.

Denk dat ik rond de 20.000-25.000 uitgegeven heb, inclusief vluchten alles. Had in Nederland 10.000 gespaard en de rest bij elkaar gewerkt in Australie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128801399
Reiskriebels nu je over mensen met backpacks ziet!!! Misschien toch maar een last minute reisje plannen.
pi_128841735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:16 schreef kalinhos het volgende:
Hongkong is ook niet echt een 'land overigens. Maar om er te komen ben ik met 2 treinen in 48u door China gereisd maar om nou te zeggen dat ik in China geweest ben, zo ervaar ik het niet.

Denk dat ik rond de 20.000-25.000 uitgegeven heb, inclusief vluchten alles. Had in Nederland 10.000 gespaard en de rest bij elkaar gewerkt in Australie.
Super cool! Wat voor werk deed je in Australie en hoe kwam je eraan? Al in Nederland eraan gekomen of toen je daar pas was?
pi_128849397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:45 schreef Fox19 het volgende:

[..]

Super cool! Wat voor werk deed je in Australie en hoe kwam je eraan? Al in Nederland eraan gekomen of toen je daar pas was?
Ehm heb gewerkt in de keuken van een cateraar (voornamelijk als afwasser + manusje van alles) in Sydney en daarna nog op een fruitboomgaard op 2 uur van Melbourne. Heb de baantjes daar gevonden, voornamelijk via Gumtree
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_128849899
De vliegtickets naar Zuid Afrika zijn geboekt. Van 4 januari tot 1 februari 2014. Zin in! Het plannen kan beginnen :).
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_128897712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ehm heb gewerkt in de keuken van een cateraar (voornamelijk als afwasser + manusje van alles) in Sydney en daarna nog op een fruitboomgaard op 2 uur van Melbourne. Heb de baantjes daar gevonden, voornamelijk via Gumtree
Oke dankje. Zijn de lonen per uur vergelijkbaar met hier in NL?
pi_128910082
Haha, nee! En dan in positieve zin. Minimumloon is 15,95 $ per uur, dus dat komt neer op ongeveer 12-13 euro per uur. Gaat er nog wel wat belasting af (officieel 30% maar je kan ook zorgen dat het maar 13% is). Met afwassen bv. pakte ik $20 per uur. Er ging dan nog wel belasting vanaf, maar uiteindelijk kwam ik toch op makkelijk $600 netto per week uit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129372694
Hallo mede backpackers!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die voor een langere tijd naar het buitenland zijn gegaan terwijl ze een relatie hadden/hebben. Heb zelf een vriendin en wil toch voor een half jaar gaan reizen. Die plannen had ik al voordat ik haar leerde kennen.Ik vind het toch best moeilijk om dit te doen terwijl mn vriedin thuis zit. Zij heeft er blijkbaar minder moeite mee.
Backpacken betekend voor mij vrijheid en een vriendin thuis op de bank vind ik niet echt vrijheid. Het gaat me er echt niet om om andere vrouwen het bed in te krijgen maar gewoon het idee dat ik echt alles nog een keer achter me wil laten. Vind het erg lastig moet ik zeggen.
  maandag 29 juli 2013 @ 03:54:16 #51
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129458888
Na een half jaar afwezigheid, ben ik weer terug! Gegroet, medebackpackers! ^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129459099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:43 schreef Bombshell het volgende:
Hallo mede backpackers!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die voor een langere tijd naar het buitenland zijn gegaan terwijl ze een relatie hadden/hebben. Heb zelf een vriendin en wil toch voor een half jaar gaan reizen. Die plannen had ik al voordat ik haar leerde kennen.Ik vind het toch best moeilijk om dit te doen terwijl mn vriedin thuis zit. Zij heeft er blijkbaar minder moeite mee.
Backpacken betekend voor mij vrijheid en een vriendin thuis op de bank vind ik niet echt vrijheid. Het gaat me er echt niet om om andere vrouwen het bed in te krijgen maar gewoon het idee dat ik echt alles nog een keer achter me wil laten. Vind het erg lastig moet ik zeggen.
Zelf geen ervaring mee maar wel ik heb het wel gezien. 6 maanden lijkt mij wat (te) lang om bij je vriend of vriendin weg te zijn. Ik denk dat je niet het maximale uit je reis kan halen met een partner thuis. Je neemt een deel van je vrijheid weg doordat je toch min of meer verplicht bent regelmatig wat van je te laten horen. Je zal haar (of hem) waarschijnlijk ook missen, meer dan dat je je familie en vrienden zal missen.
Pain is temporary, pride is forever
pi_129460946
Hallo Backpackers!

Ik zou graag voor het eerst gaan backpacken. De bedoeling is om dit in Europa te doen. Het liefst richting Zuid-Europa. Wat is de goedkoopste manier om daar te komen? En met hoeveel uitgaven per dag, als je niets geks doet, moet je rekening houden?

Ik hoor graag over jullie ervaringen.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129462427
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:41 schreef De_Fietser het volgende:
Hallo Backpackers!

Ik zou graag voor het eerst gaan backpacken. De bedoeling is om dit in Europa te doen. Het liefst richting Zuid-Europa. Wat is de goedkoopste manier om daar te komen? En met hoeveel uitgaven per dag, als je niets geks doet, moet je rekening houden?

Ik hoor graag over jullie ervaringen.
Goedkoopste is te voet of met de fiets, maar voor iets meer comfort zou ik een goedkope vlucht regelen bij Ryanair of een andere lowcost airline. Interrail is ook een mogelijkheid als je het avontuur al wilt laten beginnen in Nederland. Is vooral aantrekkelijk als je jonger dan 26 bent, omdat je dan nog in het goedkope tarief valt. Uitgaven per dag zijn sterk afhankelijk van je bestemming, je manier van reizen, zelf koken/uit eten en hostel/tentje mee.
pi_129462537
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:50 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Goedkoopste is te voet of met de fiets, maar voor iets meer comfort zou ik een goedkope vlucht regelen bij Ryanair of een andere lowcost airline. Interrail is ook een mogelijkheid als je het avontuur al wilt laten beginnen in Nederland. Is vooral aantrekkelijk als je jonger dan 26 bent, omdat je dan nog in het goedkope tarief valt. Uitgaven per dag zijn sterk afhankelijk van je bestemming, je manier van reizen, zelf koken/uit eten en hostel/tentje mee.
Lopen lijkt me niet echt een optie. Fietsen is wel erg leuk maar zal te lang duren (heb niet meer dan een maand de tijd). Voor de rest is het de bedoeling om zelf te koken en een klein tentje mee te nemen.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129462765
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:55 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Lopen lijkt me niet echt een optie. Fietsen is wel erg leuk maar zal te lang duren (heb niet meer dan een maand de tijd). Voor de rest is het de bedoeling om zelf te koken en een klein tentje mee te nemen.
In dat geval kun je voor 30-35 euro per dag waarschijnlijk al een eind komen. Grootste kostenpost is vervoer ter plekke en het maken van uitstapjes.
pi_129463391
In het vorige topic heb ik hier geinformeerd naar de prijzen van electronica en dan specifiek fotografie (lenzen) in Thailand/Cambodja/Laos. Hoorde hier dat het in Thailand vergelijkbaar is met Nederland maar in Cambodja was het echt een stuk goedkoper! Met afdingen :) een lens gekocht voor 140 dollar die hier in Nederland op z'n gunstigst 220 euro had gekost.

Misschien een tip voor mensen die nog die kant op gaan.
pi_129464066
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In het vorige topic heb ik hier geinformeerd naar de prijzen van electronica en dan specifiek fotografie (lenzen) in Thailand/Cambodja/Laos. Hoorde hier dat het in Thailand vergelijkbaar is met Nederland maar in Cambodja was het echt een stuk goedkoper! Met afdingen :) een lens gekocht voor 140 dollar die hier in Nederland op z'n gunstigst 220 euro had gekost.

Misschien een tip voor mensen die nog die kant op gaan.
moet je natuurlijk wel zorgen dat het een 'echte' is.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129485433
quote:
7s.gif Op maandag 29 juli 2013 03:54 schreef Boterbartje het volgende:
Na een half jaar afwezigheid, ben ik weer terug! Gegroet, medebackpackers! ^O^
Reisje gemaakt?
pi_129491247
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 16:43 schreef Bombshell het volgende:
Hallo mede backpackers!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die voor een langere tijd naar het buitenland zijn gegaan terwijl ze een relatie hadden/hebben. Heb zelf een vriendin en wil toch voor een half jaar gaan reizen. Die plannen had ik al voordat ik haar leerde kennen.Ik vind het toch best moeilijk om dit te doen terwijl mn vriedin thuis zit. Zij heeft er blijkbaar minder moeite mee.
Backpacken betekend voor mij vrijheid en een vriendin thuis op de bank vind ik niet echt vrijheid. Het gaat me er echt niet om om andere vrouwen het bed in te krijgen maar gewoon het idee dat ik echt alles nog een keer achter me wil laten. Vind het erg lastig moet ik zeggen.
uitmaken, 6 maanden lekker vrij rondwandelen en wie weet wat er op je pad komt. En als je terug in NL bent kun je altijd zien of je nog bij elkaar komt
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 30 juli 2013 @ 00:29:36 #61
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129492746
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Reisje gemaakt?
Nee, ban gehad :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129513910
Ik ben op zoek naar een site waarvan ik de url niet meer weet.
Het is een site waarop mensen advertenties plaatsen als ze bijvoorbeeld willen dat jij voor een periode bij hen komt wonen en dan de kinderen je eigen taal leert.

Weet iemand welke site ik bedoel?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129521505
@Bombshell idd wat de rest boven me ook al zegt. Geen idee hoe goed je relatie is etc, maar het is wel 1 challenge zogezegd om bv mekaar te missen en tegelijkertijd...jij ontmoet als je aan het reizen bent regelmatig toffe mensen, soms klikt het heel goed, etc. Ik heb mede om die reden (en ook omdat ik op een gegevven moment wel door had dat de relatie nooit echt wat zou gaan worden) het ook uitgemaakt destijds met mijn vriendin. Was even kut maar daarna is het wel lekker dat je gewoon vrij bent om te gaan en te doen en laten met wie je wilt, wanneer je wilt. (en hoevaak je wilt :P )
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129559516
Wat voor soort plastic tassen gebruiken jullie bij het inpakken van je backpack?

Het lijkt mij handig om mijn kleren e.d. te verdelen in plastic zakken, zodat ik ruimte bespaar en het overzichtelijk in de backpack blijft. Vrij handig als je iets nodig hebt en niet alles over de kop moet halen. Mij lijken plastic zakken met een sluiting wel handig. Ook tegen regen of als er iets in je tas lekt. Ik kan alleen niet op de naam komen, maar het zijn plastic zakken met een hersluitbare rand. Iemand enig idee waar je die kan krijgen?

Zoiets:

pi_129560443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:51 schreef Dedmer het volgende:
Wat voor soort plastic tassen gebruiken jullie bij het inpakken van je backpack?

Het lijkt mij handig om mijn kleren e.d. te verdelen in plastic zakken, zodat ik ruimte bespaar en het overzichtelijk in de backpack blijft. Vrij handig als je iets nodig hebt en niet alles over de kop moet halen. Mij lijken plastic zakken met een sluiting wel handig. Ook tegen regen of als er iets in je tas lekt. Ik kan alleen niet op de naam komen, maar het zijn plastic zakken met een hersluitbare rand. Iemand enig idee waar je die kan krijgen?

Zoiets:

[ afbeelding ]
Ziplocks zijn dat.

Nooit gebruikt, niemand zien doen. Misschien 1 plastic zak voor wat natte zooi af en toe.
pi_129560792

Hier zag ik het ook voorbij komen.

Maar in ieder geval is het wel handig om je kleding gescheiden in plastic tassen te houden om ruimte te besparen, overzicht te houden en voor het geval er iets lek gaat in je tas, daarom vroeg ik me af wat voor plastic tassen er dan zowel worden gebruikt.

Ik zie ook mensen voorbij komen die netbook of tablets mee nemen. Ik ben dan wel benieuwd in wat voor tassen je deze droog houdt voor het geval dat het gaat regenen bijvoorbeeld.
pi_129561359
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:21 schreef Dedmer het volgende:

Hier zag ik het ook voorbij komen.

Maar in ieder geval is het wel handig om je kleding gescheiden in plastic tassen te houden om ruimte te besparen, overzicht te houden en voor het geval er iets lek gaat in je tas, daarom vroeg ik me af wat voor plastic tassen er dan zowel worden gebruikt.

Ik zie ook mensen voorbij komen die netbook of tablets mee nemen. Ik ben dan wel benieuwd in wat voor tassen je deze droog houdt voor het geval dat het gaat regenen bijvoorbeeld.
Daar heb je drybags voor, verkopen ze bv bij bever sport enzo, maar ook daar zag ik ze veel en vast nog goedkoper. Bij mij bleef t los in de kleine rugzak ook prima droog.

Als je perse kleren in tasjes wil gewoon van de Ah? Echt zonde om geld aan uit te geven imo :D
pi_129561458
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:51 schreef Dedmer het volgende:
Wat voor soort plastic tassen gebruiken jullie bij het inpakken van je backpack?
Gewoon een vuilniszak waar alle kleding in gaat en AH tassen om de overige zaken overzichtelijk bij elkaar te houden. :)
pi_129584954
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ziplocks zijn dat.

Nooit gebruikt, niemand zien doen. Misschien 1 plastic zak voor wat natte zooi af en toe.
Ik verpak álles in plastictassen. Ondergoed in 1 tas, sokken in 1 tas, broeken in 1 tas, shirts in 1 tas, vieze was in 1 tas. Veel makkelijker te bundelen en als je je pack opentrekt zie je gelijk wat je moet hebben (dus niet allemaal dezelfde tassen gebruiken :P)

Gebruikte ziplock alleen voor kleine dingetjes die anders rondslingeren dacht ik.

Was erg blij met m'n plastictassensysteem. Erg ordelijk en bij flink stortbui (zuid oost azie) zonder regenhoes bleef alles ook nog droog als er wat door het pack heen lekte.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129585042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:21 schreef Dedmer het volgende:

Hier zag ik het ook voorbij komen.

Maar in ieder geval is het wel handig om je kleding gescheiden in plastic tassen te houden om ruimte te besparen, overzicht te houden en voor het geval er iets lek gaat in je tas, daarom vroeg ik me af wat voor plastic tassen er dan zowel worden gebruikt.

Ik zie ook mensen voorbij komen die netbook of tablets mee nemen. Ik ben dan wel benieuwd in wat voor tassen je deze droog houdt voor het geval dat het gaat regenen bijvoorbeeld.
Wát een schijtamerikaan is dat zeg :P
- ik heb een afkeer voor vlaggetjes op je pack naaien.
- dikke hand van al die hamburgers
- ook gelijk weer snoep meenemen
- dat accent
- echt zo pochen met wat je allemaal hebt gedaan en alsof je álles beter weet. blegh
- ik heb een afkeer voor vlaggetjes op je pack naaien.
- die vlaggetjes, jezus wat verschrikkelijk
- een week dezelfde kleren dragen :r
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129585253
Het lijkt me overigens dat het in een plastic zak ongelofelijk zal gaan meuren? Ik had zelf ook zakjes, maar dat waren eigenlijk meer netjes met een rits. Dat was wel ideaal.
Uiteindelijk was ik nog elke dag bezig om alle netjes uit mn tas te halen, omdat ik de ene keer ingepakt had en me realiseerde dat ik nog een boxershort nodig had, toen weer alles terug had gestopt en backpack dicht, toen ik me bv bedacht adt ik ook nog een shirtje aan wilde doen, etc. Maar in beginsel is het een ideaal principe.

Qua laptop etc droog houden, gewoon in je normale (dag)rugzak? Het is niet alsof elke rugzak die je koopt gelijk 10 liter water doorlaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129587990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:57 schreef kalinhos het volgende:
ns dat het in een plastic zak ongelofelijk zal gaan meuren? Ik had zelf ook zakjes, maar dat waren eigenlijk meer netjes met een rits. Dat was wel ideaal.
Uiteindelijk was ik nog elke dag bezig om alle netjes uit mn tas te halen, omdat ik de ene keer ingepakt had en me realiseerde dat ik nog een boxershort nodig had, toen weer alles terug had gestopt en backpack dicht, toen ik me bv bedacht adt ik ook nog een shirtje aan wilde doen, etc. Maar in beginsel is het een ideaal principe.

Qua laptop etc droog houden, gewoon in je normale (dag)rugzak? Het is niet alsof elke rugzak die je koopt gelijk 10 liter water doorlaat.
Gaat niet meuren zolang het droog is ;) schone kleren in een zak meuren niet, vieze kleren ook niet zo tenzij nat.. dat gaat inderdaad broeien. Maar dan zit het alsnog afgesloten in 1 zak dus maakt het nóg niet uit.

Tas laat normaal geen water door nee. Ik moest perongeluk door een stortbui met mijn osprey maar daar kwam aardig wat druppels wat doorheen, was blij dat ik mijn regenjas aan de binnenkant had zitten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:46:06 #73
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_129600236
Hallo, een minuut over op de teller van het hostel Maar een vriend en ik zijn aanbeland in Budapest op dag twee" ups en downs gehad, Meer later.
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:46:55 #74
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_129600252
o.a. wildkamperen onder de sterrenhemel 5 plus uur vast om vervolgens een directe lift te krijgen naar Budapest, interessante ervaring geweest!
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:47:24 #75
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_129600264
oh oeps verkeerde Topic dit moest in couchsurfing en liften.
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
pi_129604088
Ik gebruik altijd van die zakken waarin je alles vaccuum kan trekken door de lucht eruit te persen, scheelt heel wat ruimte. Ik kan het precieze merk me even niet voor de geest halen, maar het is zoiets:



Wel oppassen als je zoiets koopt, dat je zelf de lucht er uit kan persen en geen stofzuiger nodig hebt (die heb je namelijk ook). Beetje lastig om in the middle of nowhere een stofzuiger te vinden. ;)
pi_129634237
Dit artikel kwam ik trouwens van de week tegen, nu maar hopen dat veel chicks dit gaan lezen :P

http://jamesrusselllinger(...)e-a-boy-who-travels/
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_129641050
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:21 schreef Dedmer het volgende:

Hier zag ik het ook voorbij komen.

Maar in ieder geval is het wel handig om je kleding gescheiden in plastic tassen te houden om ruimte te besparen, overzicht te houden en voor het geval er iets lek gaat in je tas, daarom vroeg ik me af wat voor plastic tassen er dan zowel worden gebruikt.

Ik zie ook mensen voorbij komen die netbook of tablets mee nemen. Ik ben dan wel benieuwd in wat voor tassen je deze droog houdt voor het geval dat het gaat regenen bijvoorbeeld.
het is toch niet handig om stenen mee te nemen?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_129811896
Iemand ervaring met lange afstandshikes in het UK?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129817169
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:41 schreef Boterbartje het volgende:
Iemand ervaring met lange afstandshikes in het UK?
neem maar een stevige paraplu mee
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_129817870
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:32 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

neem maar een stevige paraplu mee
Gewoon regenponcho voor het geval dat en spijkerbroek + jas. Backpack op de rugge, tentje mee en gaan :D

Tenminste dat is het plan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129821185
A Backpackers tale…

To all backpackers, ex-backpackers and wannabies;
Having trouble readjusting to life back at home now that the travelling is over? Here’s a few handy hints to help you settle back in,

1) Replace your bed with two or more bunk beds, and every night invite random people to sleep in your bedroom with you. Ensure at least once a week a couple gets drunk and shags on one of the top bunks. Remove beds one by one as symptoms improve.

2) Sleep in your sleeping bag, forgetting to wash it for months. Add some bugs in order to wake up with many unsightly bites over your arms and legs.

3) Enlist the help of family members to set your radio alarm to go off randomly during the night, filling your room with loud talking. This workds best if the station is foreign. Also have several mobile phones ringing, without being answered. To add to the torture, ask a friend to bring plastic bags into your room at roughly 6 in the morning and proceed to rustle them for no apparent reason for a good half an hour.

4) Keep all your clothes in a backpack. Remember to smell them before putting them on and reintroduce the use of the iron SLOWLY.

5) Buy your favorite food, and despite living at home, write your name and when you might next be leaving the house on all the bags. This should include many pasta, 2 minute noodles, carrots and beer.

6) Ask a family member to every now and again steal an item of food, preferably the one you have most been looking forward to or the most expensive. Keep at least one item of food far too long or in a bag out in the sun, so you have to spend about 24 hours within sprinting distance of the toilet.

7) Even if it’s a Sunday, vacate the house at 10 a.m., and then stand on the corner of the street looking lost. Ask the first passer-by of similar ethnic background if they have found anywhere good to go yet.

8. When sitting on public transport introduce yourself to the person sitting next to you, say which stop you got on at, where you are going, how long you have been traveling for and what university you went to. If they say that they are going to Mordon, say you met a guy on the central line who said it was terrible and that you’ve heard Parsons Green is better and cheaper.

9) Finally stick a paper in your shower so that the water comes in just a drizzle. Adjust the hot/cold taps at regular intervals so that you are never fully satisfied with the temperature. Because of this frustration, shower infrequently. These simple but effective instructions should help you fall back into the normal society with the minimum effort. Good Luck!
pi_129821690
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:41 schreef Boterbartje het volgende:
Iemand ervaring met lange afstandshikes in het UK?
Ik heb ooit oa de west highland way gelopen in schotland. Maar dat was wel georganiseerd; bagage en tent werd vervoerd, zelf hoefden we alleen met dagrukzakje te lopen. Maar desondanks met gemiddeld 20km per dag soms toch redelijk pittig. Wel supertof.
pi_129821711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 09:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb ooit oa de west highland way gelopen in schotland. Maar dat was wel georganiseerd; bagage en tent werd vervoerd, zelf hoefden we alleen met dagrukzakje te lopen. Maar desondanks met gemiddeld 20km per dag soms toch redelijk pittig. Wel supertof.
Deze wil ik ook gaan lopen inderdaad ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129824430
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon regenponcho voor het geval dat en spijkerbroek + jas. Backpack op de rugge, tentje mee en gaan :D

Tenminste dat is het plan.
Ik zou van die spijkerbroek een jogging-/sportbroek maken. Een natgeregende spijkerboek word je niet blij van, die wordt zwaar, koud en droogt voor geen meter.
pi_129824545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:16 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

Ik zou van die spijkerbroek een jogging-/sportbroek maken. Een natgeregende spijkerboek word je niet blij van, die wordt zwaar, koud en droogt voor geen meter.
Joa, bij wijze van spreken hè. Misschien wel zo'n outdoorbroek met versterkte knieën zodat ik de boel niet sloop :P

Zit trouwens te twijfelen om zo'n biolite stove te halen. Lijkt me érg chill.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129824582
http://www.biolitestove.com/

Beetje groot en zwaar, maar je hoeft geen brandstof te kopen of mee te slepen (wat effectief dus evenveel ruimte is zowat) dus dat is wel erg chill :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129852335
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:21 schreef Boterbartje het volgende:
http://www.biolitestove.com/

Beetje groot en zwaar, maar je hoeft geen brandstof te kopen of mee te slepen (wat effectief dus evenveel ruimte is zowat) dus dat is wel erg chill :)
ik haat kamperen, dus laat al die wandeltochten nou net niets voor mij zijn _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:41:48 #90
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129852377
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:39 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ik haat kamperen, dus laat al die wandeltochten nou net niets voor mij zijn _O-
Keer wat anders. Het heeft wel iets. Ik hou ook niet van niet kunnen douchen, muggen, klamme tentjes en zware tassen maar dat vrije gevoel in de natuur, ontbijten in zonsopgang op een zelfgemaakt vuurtje en lekker de je handen wassen in de dauw op het gras.

Heb nu al zin aan. Ik wil alleen nog een goede tent, de huidige is te duur.
Ik wil graag een Scarp 1 van www.tarptent.com maar dat is qua import en aanschaf dermate prijzig (ong 400 euro) dat ik twijfel om een Jack Wolfskin Gossamer te halen bij bever voor 70 euro. Iemand ervaring mee?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 00:52:09 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129852564
Straks weer treinen vanaf Zweden naar Bulgarije. Stops in Stockholm, Kopenhagen, Berlijn, Praag, Budapest.. Daarna zien of ik via de kust of via Roemenie terug naar BG ga :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:03:12 #92
319979 Fok-it
All is well
pi_129852729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 00:52 schreef Dven het volgende:
Straks weer treinen vanaf Zweden naar Bulgarije. Stops in Stockholm, Kopenhagen, Berlijn, Praag, Budapest.. Daarna zien of ik via de kust of via Roemenie terug naar BG ga :)
Mooie route, welke interrailkaart heb je?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:09:25 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129852823
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mooie route, welke interrailkaart heb je?
Flex 22 dgn. Reeds drie reisdagen verbruikt :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:10:44 #94
319979 Fok-it
All is well
pi_129852839
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Flex 22 dgn. Reeds drie reisdagen verbruikt :)
Dan verblijf je ook niet lang in meeste steden ofwel?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:31:57 #95
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129853139
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dan verblijf je ook niet lang in meeste steden ofwel?
ik heb geen plannen lang in de steden te blijven inderdaad
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:32:28 #96
319979 Fok-it
All is well
pi_129853144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:31 schreef Dven het volgende:

[..]

ik heb geen plannen lang in de steden te blijven inderdaad
Vind je dat niet zonde dan? :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 01:39:26 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_129853229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 01:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Vind je dat niet zonde dan? :P
Ik ken de steden al. Ben liever wat eerder thuis zodat ik m'n eigen land verder ontdekken kan ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:55:33 #98
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129861397
Zo'n interrailkaart trekt mij ook wel; hoeveel kost zoiets? Misschien volgend jaar maar doen!
En moet je die dagen achter elkaar gebruiken of mag je ze ook los gebruiken?

En kun je ook naar oekraine?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:09:14 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_129864037
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:55 schreef Boterbartje het volgende:
Zo'n interrailkaart trekt mij ook wel; hoeveel kost zoiets? Misschien volgend jaar maar doen!
En moet je die dagen achter elkaar gebruiken of mag je ze ook los gebruiken?

En kun je ook naar oekraine?
Je kan kiezen. Vanaf 5 dagen tot een maand. Je kan kiezen tussen een flexi pas (waarin je dus een aantal reisdagen hebt binnen de dagen dat je op vakantie bent zeg maar) of je hebt een pas waar je gewoon onbeperkt mag reizen. Prijzen verschillen van 200 tot 400 euro zoiets?
En je kan ook naar Oekraïne.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:12:29 #100
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129864158
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je kan kiezen. Vanaf 5 dagen tot een maand. Je kan kiezen tussen een flexi pas (waarin je dus een aantal reisdagen hebt binnen de dagen dat je op vakantie bent zeg maar) of je hebt een pas waar je gewoon onbeperkt mag reizen. Prijzen verschillen van 200 tot 400 euro zoiets?
En je kan ook naar Oekraïne.
Nice. Dan weet ik al wat ik volgende zomer ga doen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:30:53 #101
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129864779
Oekraine staat er helemaal niet bij joh. Kutje.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:09:19 #102
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_129892827
Náár Oekraïne kan altijd. Maar ín Oekraïne wellicht niet ;) Losse kaartjes zullen daar echter niet duur zijn.
pi_129894803
True story. Wel lekker goedkoop die passen. Even kijken of ik voor volgend jaar nog wat lui kan fixen die zin hebben om mee te gaan ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:02:05 #104
319979 Fok-it
All is well
pi_129896310
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:30 schreef Boterbartje het volgende:
Oekraine staat er helemaal niet bij joh. Kutje.
Niet? Dacht dat dat gelezen te hebben. Maar inderdaad. Losse kaartjes moet lukken icm met een interrail.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_129896445
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Niet? Dacht dat dat gelezen te hebben. Maar inderdaad. Losse kaartjes moet lukken icm met een interrail.
Ja dat is het punt ook niet. Ik moet alleen voor 2016 naar pripyat aangezien ze zo'n grote koepel over de centrale willen schuiven ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129934431
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 13:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja dat is het punt ook niet. Ik moet alleen voor 2016 naar pripyat aangezien ze zo'n grote koepel over de centrale willen schuiven ;(
Ik zou dus echt nooit naar Oekraïne willen gaan :') mistroostig land ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 11 augustus 2013 @ 13:55:30 #107
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129934519
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:54 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik zou dus echt nooit naar Oekraïne willen gaan :') mistroostig land ;(
Hater. Moet best een mooi land zijn! Kiev mooie stad, odessa mooie badplaats en pripyat/chernobyl trekt mij wel qua interessante shit.

Alles proberen hè Aldo?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_129934608
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:55 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hater. Moet best een mooi land zijn! Kiev mooie stad, odessa mooie badplaats en pripyat/chernobyl trekt mij wel qua interessante shit.

Alles proberen hè Aldo?
Eerst Mexico ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:22:26 #109
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_129935966
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:57 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Eerst Mexico ;)
True true. Ik zit te denken om dan volgende zomer misschien Oekraïne, maar ook meer een soort eurotrip te doen. Dat zou wel tof zijn.

Maar eerst schotland en chili. Heb een mooie nieuwe tent gekocht :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130052388
Ik kan me na 5 maanden weer inchecken in dit topic. Vanaf de 21e weer backpacken ipv op 1 plek 'wonen'. \o/
pi_130052568
iemand een idee hoe het met reisverzekeringen zit? wat is handig...
bij sommigen worden kosten als je in t ziekenhuis komt te liggen vanwege malaria niet vergoed, lijkt me n beetje stom

reis gaat naar vietnam laos cambodia maleisie borneo
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:09:12 #112
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130054133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef swarmahoer het volgende:
iemand een idee hoe het met reisverzekeringen zit? wat is handig...
bij sommigen worden kosten als je in t ziekenhuis komt te liggen vanwege malaria niet vergoed, lijkt me n beetje stom

reis gaat naar vietnam laos cambodia maleisie borneo
Ik weet niet beter dan dat je reisverzekering alles dekt wat je ziektekostenverzekering niet dekt. Ze zullen het echter altijd eerst bij je ziektekostenverzekeraar proberen te verhalen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:12:00 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130054232
Volgende week naar Indonesië, dan stukje Maleisisch Borneo, vasteland Maleisië, Thailand, Cambodja. Negen weken totaal.
pi_130055456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:15 schreef swarmahoer het volgende:
iemand een idee hoe het met reisverzekeringen zit? wat is handig...
bij sommigen worden kosten als je in t ziekenhuis komt te liggen vanwege malaria niet vergoed, lijkt me n beetje stom

reis gaat naar vietnam laos cambodia maleisie borneo
Wanneer ga je? Ik zit daar ook vanaf de 28 voor 'n halfjaar!

Ik heb maar een doorlopende reisverzekering afgesloten voor een paar euro per maand. Gewoon even gecheckt op independer.nl welke het goedkoopst is en welke het meest dekt. Kun je ook aangeven of je aanvullende ziektekosten gedekt wil hebben (heb ik wel gedaan), dus denk dat daarmee al je ziekenhuiskosten wel gedekt worden.
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_130065021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:51 schreef Timm-E het volgende:

[..]

Wanneer ga je? Ik zit daar ook vanaf de 28 voor 'n halfjaar!

Ik heb maar een doorlopende reisverzekering afgesloten voor een paar euro per maand. Gewoon even gecheckt op independer.nl welke het goedkoopst is en welke het meest dekt. Kun je ook aangeven of je aanvullende ziektekosten gedekt wil hebben (heb ik wel gedaan), dus denk dat daarmee al je ziekenhuiskosten wel gedekt worden.
Is goede tip, ik ben ook doorlopend verzekerd maar kijk even of je dan wel wereld-dekking aan hebt staan, anders heb je er nog geen worst met jus d'orange aan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130530908
Wat voor soort daypack hebben jullie?

Ik heb als backpack een lowe alpine 65+15 liter die me erg goed bevalt. Ben alleen nu nog op zoek naar een goede daypack. Het liefst één waar ik de heupband ook zou kunnen wegstoppen/verwijderen.

Ga in december een maand naar Thailand/Maleisië.
pi_130539977
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:03 schreef kikoooooo het volgende:
kpack een lowe alpine 65+15 liter die me erg goed bevalt. Ben alleen nu nog op zoek naar een goede daypack. Het liefst één waar ik de heupband ook zou kunnen wegstoppen/verwijderen.
Ik heb ook een 65+15 tas. Die 15 is toch perfect als daypack?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130543672
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:03 schreef kikoooooo het volgende:
Wat voor soort daypack hebben jullie?

Ik heb als backpack een lowe alpine 65+15 liter die me erg goed bevalt. Ben alleen nu nog op zoek naar een goede daypack. Het liefst één waar ik de heupband ook zou kunnen wegstoppen/verwijderen.

Ga in december een maand naar Thailand/Maleisië.
Mijn daypack is afneembaar van de gewone backpack, dus dan hoef ik nooit met 2 tassen te lopen :7

enige nadeel is wel dat die daypack zo klein is, dat naast je lonelyplanet, toiletrol (ja india :') ) , wat fruit, water en zonnebrand, hij gewoon ramvol zit, en je dus altijd met een uitpuilende daypack loopt :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 28 augustus 2013 @ 14:35:33 #119
319979 Fok-it
All is well
pi_130553897
Vliegticket geboekt *O* 18 september begint de journey :D Nu zenuwachtig worden voor het vliegen :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130555770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:35 schreef Fok-it het volgende:
Vliegticket geboekt *O* 18 september begint de journey :D
Nice. Het wordt voor jou toch Singapore-Maleisië-Thailand-Vietnam?

Mijn reis zal precies een maand later beginnen: Thailand-Cambodja-Vietnam-Thailand.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 28 augustus 2013 @ 15:23:34 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_130555817
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:22 schreef TvhN het volgende:

[..]

Nice. Het wordt voor jou toch Singapore-Maleisië-Thailand-Vietnam?

Mijn reis zal precies een maand later beginnen: Thailand-Cambodja-Vietnam-Thailand.
Jep. Alleen dan zonder Vietnam :P

Ook mooi _O_
Hoelang ga je?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130556221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jep. Alleen dan zonder Vietnam :P

Ook mooi _O_
Hoelang ga je?
Twee maanden. Jij? En waarom geen Vietnam meer?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Singapore-Maleisië-Thailand-Vietnam wordt het voor mij :Y
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 28 augustus 2013 @ 15:33:53 #123
319979 Fok-it
All is well
pi_130556254
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:33 schreef TvhN het volgende:

[..]

Twee maanden. Jij? En waarom geen Vietnam meer?

[..]

Ja ik ook 2. Omdat het visum te duur was en de kans te klein dat ik Vietnam zou mislopen omdat ik meer tijd wilde besteden overal :P Kan niet langer dan 2 maanden weg namelijk dus dat vind ik zonde.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130568039
Ik wou een tripje hiken doen, maar het begint allemaal beetje in gevaar te komen door verplichte werkgroepen van de uni :r

En ze reageren vet traag op mails en dat vind ik fucking irritant.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130589071
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb ook een 65+15 tas. Die 15 is toch perfect als daypack?
Het is geen losse +15
pi_130604609
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Het is geen losse +15
Ik heb een afritsbare 15 tas eraan zitten. Wat heb jij dan?

Vandaag nieuwe tent binnengekregen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130607534
Ik ga wel een daypack kopen met zon band voor je heupen. Dat gewicht op je schouders kan erg naar worden ben ik achter gekomen na een beklimming van mount Toebkal in marokko. Geen schouders meer over.
pi_130624839
Heb zelf mn eastpackje gebruikt als daypack. Werkte eigenlijk prima voor me.
pi_130625779
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb een afritsbare 15 tas eraan zitten. Wat heb jij dan?

Vandaag nieuwe tent binnengekregen :)
Ik kan mn backpack met 15 liter vergroten, dat is t idee erachter geloof ik
pi_130625790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 19:56 schreef Bombshell het volgende:
Ik ga wel een daypack kopen met zon band voor je heupen. Dat gewicht op je schouders kan erg naar worden ben ik achter gekomen na een beklimming van mount Toebkal in marokko. Geen schouders meer over.
Ik zoek dus ook zoiets, maar zou die band er ook graag af willen kunnen halen voor 'thuis'
pi_130636938
Dit is een beetje anticiperen voor over een jaar maar hoe groot moet een gemiddelde backpack zijn dan?

Persoonlijk zou ik het liefst zo licht mogelijk reizen waarbij m'n backpack eigenlijk meer van hostel naar hostel word gebruikt en een simpele eastpak als daypack (tablet?, boek, flesje water, papieren evt., handdoek/extra shirt oid, camera).

Want soms kom ik wel eens backpackers tegen en die hebben dan zowat een hele koelkast op hun rug, zou dat nooit willen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:22:14 #132
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130650738
Ik heb m'n nieuwe tent binnen :D Zondag even de naden sealen. Genieten _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130668772
Ik ga kerst en oud en nieuw doorbrengen in marokko
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_130669379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:07 schreef expans het volgende:
Dit is een beetje anticiperen voor over een jaar maar hoe groot moet een gemiddelde backpack zijn dan?

Persoonlijk zou ik het liefst zo licht mogelijk reizen waarbij m'n backpack eigenlijk meer van hostel naar hostel word gebruikt en een simpele eastpak als daypack (tablet?, boek, flesje water, papieren evt., handdoek/extra shirt oid, camera).

Want soms kom ik wel eens backpackers tegen en die hebben dan zowat een hele koelkast op hun rug, zou dat nooit willen.
De meeste mensen nemen dan ook veel te veel mee. Als je geen tent en eetgerei meeneemt maar wel een slaapzak is 50 liter meer dan genoeg als je zuinig omgaat met je ruimte.
pi_130672649
Als je niet te veel zooi meesleurt moet je met 50 liter zeker wel uit de voeten kunnen. Ik ben momenteel toch wel blij met m'n 65+10 backpack.. zeul momenteel wandelschoenen, klimuitrusting en duikbril+vinnen/booties mee naast mn kleding. Past nog net binnen de standaard 20kg.

Ligt er dus maar net aan wat je van plan bent en hoe lang je weggaat. Bij de meeste hostels kan je binnen een dag wel je was laten doen als je zelf niet wilt wassen.
pi_130677325
Op jouw wensen toegesneden (soort van flashpacken) zou ik een lichte backpack van 50l aan willen raden of eentje van 50+15 ofzoiets. Met een afneembare daypack (travelpack heet het dan?) waar je je tablet, papieren, camera en wat te eten voor onderweg kan meenemen.

Zie het ook zo; hoe kleiner je tas, hoe minder je inpakt. Een grote tas pak je veel voller en de helft gebruik je toch niet. Ik heb zelf de Osprey Farpoint 70, misschien is de farpoint 55 wat voor jou?

http://www.ospreypacks.com/en/product/backpacking/farpoint_55

Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 2 september 2013 @ 18:18:32 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130748493
Mensen nog tripjes op de planning? Ik vind het akelig stil hier, terwijl dit zo'n bruisend topic zou kunnen zijn! ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130748534
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:18 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen nog tripjes op de planning? Ik vind het akelig stil hier, terwijl dit zo'n bruisend topic zou kunnen zijn! ;(
Wil volgend jaar weg richting Azië, maarja daar is ook alles mee gezegd.
pi_130748772
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:18 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen nog tripjes op de planning? Ik vind het akelig stil hier, terwijl dit zo'n bruisend topic zou kunnen zijn! ;(
Vanaf 18 oktober: Thailand, Cambodja, Vietnam, Thailand.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 2 september 2013 @ 18:35:23 #140
319979 Fok-it
All is well
pi_130749035
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 18:27 schreef TvhN het volgende:

[..]

Vanaf 18 oktober: Thailand, Cambodja, Vietnam, Thailand.
En ik precies een maand eerder.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 2 september 2013 @ 18:39:48 #141
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130749205
Ah tof! En al voorbereidingen getroffen mensen? :D Zie dat vooral Azië erg in trek is, tof! Maar denk ook even om naast de azielanden thailand, cambodja, laos, vietnam, maleisie, ook eens te kijken naar China, dat is écht heel erg tof :Y

Ik hoop dat we dit topic een beetje levendig kunnen houden, beetje SC style. Beetje over tripjes, plannen, planning, boeken, gear etc :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130749253
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:18 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen nog tripjes op de planning? Ik vind het akelig stil hier, terwijl dit zo'n bruisend topic zou kunnen zijn! ;(
tis verbazingwekkend hoe snel je (of nja ik dan) weer gewend raakt aan het leven in NL. Ik blijf dit topic meelezen om hopelijk weer getriggered te worden om te gaan
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 2 september 2013 @ 18:44:09 #143
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130749308
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

tis verbazingwekkend hoe snel je (of nja ik dan) weer gewend raakt aan het leven in NL. Ik blijf dit topic meelezen om hopelijk weer getriggered te worden om te gaan
Heel verschrikkelijk he? Eerste week is nog wel beetje van 'oei hier is echt geen flikker veranderd en er gebeurt echt weinig' wat snel omslaat in dagelijks leven, routines etc.

Zonde eigenlijk wel ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 2 september 2013 @ 18:58:27 #144
319979 Fok-it
All is well
pi_130749799
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:39 schreef Boterbartje het volgende:
Ah tof! En al voorbereidingen getroffen mensen? :D Zie dat vooral Azië erg in trek is, tof! Maar denk ook even om naast de azielanden thailand, cambodja, laos, vietnam, maleisie, ook eens te kijken naar China, dat is écht heel erg tof :Y

Ik hoop dat we dit topic een beetje levendig kunnen houden, beetje SC style. Beetje over tripjes, plannen, planning, boeken, gear etc :D
Komt wel goed, ik zal wel redelijk veel posten hier als ik er ben.

Hoe doen jullie het overigens met kleding als je een paar maanden weg bent? Kopen jullie veel goedkoop op de plek zelf ( als dat daar mogelijk is dan, bijvoorbeeld in Z-O Azië of zit je backpack tot de nok toe vol? :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 2 september 2013 @ 19:00:38 #145
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130749889
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Komt wel goed, ik zal wel redelijk veel posten hier als ik er ben.

Hoe doen jullie het overigens met kleding als je een paar maanden weg bent? Kopen jullie veel goedkoop op de plek zelf ( als dat daar mogelijk is dan, bijvoorbeeld in Z-O Azië of zit je backpack tot de nok toe vol? :+
Goedkoop kopen, maar ook niet veel. Ik heb meestal 3/4 shirts, 2 korte broeken en 1 trui en die was ik dan gewoon elke week. Paar boxers, paar sokken, 1 lange broek. :)

Toen ik eerst china deed, had ik wel een extra lange broek en trui, maar die gewoon teruggestuurd toen ik eenmaal in Thailand was :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 2 september 2013 @ 19:03:03 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_130749990
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Goedkoop kopen, maar ook niet veel. Ik heb meestal 3/4 shirts, 2 korte broeken en 1 trui en die was ik dan gewoon elke week. Paar boxers, paar sokken, 1 lange broek. :)

Toen ik eerst china deed, had ik wel een extra lange broek en trui, maar die gewoon teruggestuurd toen ik eenmaal in Thailand was :)
En geen afritsbroek ofzo? Dat lijkt me wel handiger namelijk.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130751670
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:39 schreef Boterbartje het volgende:
Ah tof! En al voorbereidingen getroffen mensen?
Onder andere:

- hotel geboekt in Bangkok voor 4 dagen;
- gidsen van Lonely Planet;
- visum Thailand;
- creditcard;
- iPad 8-) (hoewel uiteraard niet noodzakelijk, maar wel handig);
- deel 1 gehad m.b.t. vaccinaties.

Er moet echter nog genoeg worden geregeld (bijvoorbeeld visum Vietnam, backpack, reisverzekering etc.).
pi_130751755
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:18 schreef Boterbartje het volgende:
Mensen nog tripjes op de planning? Ik vind het akelig stil hier, terwijl dit zo'n bruisend topic zou kunnen zijn! ;(
Ik ga over iets meer dan een maand drie weken naar Mozambique, maar opnieuw zonder backpack maar met koffer vol duikspullen. Ga er waarschijnlijk ook veel meer uitgeven om het nog een backpack-vakantie te mogen noemen. Niks low budget. Dat land is fokking duur, zeker voor Afrika. Vooral de hotels in Maputo kosten je de ribben uit je lijf en het duiken is ook prijzig. Maargoed, yolo. In mijn hart ben ik nog steeds een backpacker. 8-)

Heb er enorm veel zin in! Lekker duiken met manta's, dolfijnen, walvishaaien en hopelijk bultruggen! :9~
  maandag 2 september 2013 @ 19:42:21 #149
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130751927
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 19:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En geen afritsbroek ofzo? Dat lijkt me wel handiger namelijk.
Neh, vind ik niet chill. Loop toch meeste in korte broek dus. Wel paar van die alladin broeken aanschaffen daar, lekker met dat warme weer.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 2 september 2013 @ 19:43:14 #150
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130751978
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2013 19:37 schreef TvhN het volgende:

[..]

Onder andere:

- hotel geboekt in Bangkok voor 4 dagen;
- gidsen van Lonely Planet;
- visum Thailand;
- creditcard;
- iPad 8-) (hoewel uiteraard niet noodzakelijk, maar wel handig);
- deel 1 gehad m.b.t. vaccinaties.

Er moet echter nog genoeg worden geregeld (bijvoorbeeld visum Vietnam, backpack, reisverzekering etc.).
Tof!
Lonely planet's zijn echt handig maar wel zwaar, koop er 1 van eerste land, daar kun je prima ruilen/kopen/verkopen :D

Creditcard heb je bijna niet nodig, wel handig. Ipad is beetje jammer (kut apple :P)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130752080
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 18:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En ik precies een maand eerder.
Welke vaccinaties heb jij gehad?
pi_130752649
Aan de ene kant wil ik niet teveel meezeulen, aan de andere kant wil ik toch wel een tablet mee hebben en eventueel een goede camera.

Maar dat zou betekenen dat ik dus ~¤1000 extra moet uitgeven aan een iPad en een dslr :D.
Op korte stedentrips red ik me meestal wel met alleen m'n telefoon maar dat lijkt me persoonlijk dan weer te weinig voor zo'n verre reis. En gebruik dan toch liever m'n telefoon ipv zo'n compact camera ding.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 2 september 2013 @ 20:09:11 #153
319979 Fok-it
All is well
pi_130753335
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:45 schreef TvhN het volgende:

[..]

Welke vaccinaties heb jij gehad?
Alleen hepatitis A en B geloof ik. Zal nog eens nakijken zo, hondsdolheid vond hij niet nodig in ieder geval. Als ik langer was gaan reizen was dat wel nodig geweest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 2 september 2013 @ 20:12:12 #154
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130753499
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef expans het volgende:
Aan de ene kant wil ik niet teveel meezeulen, aan de andere kant wil ik toch wel een tablet mee hebben en eventueel een goede camera.

Maar dat zou betekenen dat ik dus ~¤1000 extra moet uitgeven aan een iPad en een dslr :D.
Op korte stedentrips red ik me meestal wel met alleen m'n telefoon maar dat lijkt me persoonlijk dan weer te weinig voor zo'n verre reis. En gebruik dan toch liever m'n telefoon ipv zo'n compact camera ding.
Ben je student? Een Microsoft Surface RT kost je nu 250 euro, een Sony NEX series 2e hands (ff aantal clicks, glaswerk en sensor controleren) kost je 2 a 300 euro.

Ben je voor zo'n 5 a 600 euro klaar, kun je met een microSD gaan schieten en die kan je direct in je surface prikken :Y Geweldig
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 2 september 2013 @ 20:54:56 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130756056
Net buiten tent getest op seam sealen, toch nog niet helemaal goed gegaan en nog enkele lekke naden :) Gelukkig wordt het deze week lekker weer :) Even de tent laten uitdrogen en dan morgen die naden nog een keer goed smeren
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 3 september 2013 @ 02:34:24 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130767941
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 18:39 schreef Boterbartje het volgende:
Ah tof! En al voorbereidingen getroffen mensen? :D Zie dat vooral Azië erg in trek is, tof! Maar denk ook even om naast de azielanden thailand, cambodja, laos, vietnam, maleisie, ook eens te kijken naar China, dat is écht heel erg tof :Y
Kijk ook eens naar Zuid-Amerika!
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:04:16 #157
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130768792
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 02:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar Zuid-Amerika!
Ik snap de keuze voor Azië wel; goedkoop, goedkope vluchten, warm en chille cultuur.
Zuid-Amerika is erg tof maar de tickets zijn prijzig, het is daar sowieso iets prijziger etc.

Maar ik bedoelde meer alsin als je Azië gaat, vergeet dan niet China mee te pakken :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130770117
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 02:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar Zuid-Amerika!
dit dus *G*

quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap de keuze voor Azië wel; goedkoop, goedkope vluchten, warm en chille cultuur.
Zuid-Amerika is erg tof maar de tickets zijn prijzig, het is daar sowieso iets prijziger etc.

Maar ik bedoelde meer alsin als je Azië gaat, vergeet dan niet China mee te pakken :)
maar iedereen gaat al naar azië ;( :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:30:15 #159
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130784052
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

dit dus *G*

[..]

maar iedereen gaat al naar azië ;( :P
Och hipster * Ik ging naar azië voordat het cool was *

Valt wel mee opzich, en je hoeft ook niet naar phuket, koh phangan en bangkok en dan terug. Land is groter dan de toeristische plaatsjes. Wat dat betreft is Australie nog afgezaagder ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 3 september 2013 @ 19:56:15 #160
319979 Fok-it
All is well
pi_130787487
Azië is gewoon een goed begin voor een beginnende backpacker :Y zo ook moi :+ als het me bevalt wil ik naar Brazilië dus dat is al weer wat meer gevordend :D

Phuket lijkt me overigens ook het minst leuk, weet iemand nog leuke eilanden die nog redelijk onbewoonbaar zijn? :P of leuke steden/dorpjes die nog niet te toeristisch zijn rondom Thailand/Maleisië? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130789654
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:56 schreef Fok-it het volgende:

Phuket lijkt me overigens ook het minst leuk, weet iemand nog leuke eilanden die nog redelijk onbewoonbaar zijn? :P of leuke steden/dorpjes die nog niet te toeristisch zijn rondom Thailand? :)
Daar ben ik ook benieuwd naar.
pi_130790111
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:56 schreef Fok-it het volgende:
Azië is gewoon een goed begin voor een beginnende backpacker :Y zo ook moi :+ als het me bevalt wil ik naar Brazilië dus dat is al weer wat meer gevordend :D

Phuket lijkt me overigens ook het minst leuk, weet iemand nog leuke eilanden die nog redelijk onbewoonbaar zijn? :P of leuke steden/dorpjes die nog niet te toeristisch zijn rondom Thailand/Maleisië? :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:42 schreef TvhN het volgende:

[..]

Daar ben ik ook benieuwd naar.


:P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:54:41 #163
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130790229
Is het zo makkelijk kleren wassen in Azië ja? Ik ga volgend jaar naar Nepal, voor het eerst solo dus ik ga hier ook meelezen voor tips :) als die trip me goed bevalt, ga ik het jaar daarna langer weg (mag van het werk maar eens in de drie jaar langer dan drie weken weg en wil eerst even kijken hoe ik het vind voor ik meteen zes weken ga :P)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130795199
Ja pas de problem
Don't trust anyone else!
Trust me!
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:45:05 #165
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130799903
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:56 schreef Fok-it het volgende:
Azië is gewoon een goed begin voor een beginnende backpacker :Y zo ook moi :+ als het me bevalt wil ik naar Brazilië dus dat is al weer wat meer gevordend :D

Phuket lijkt me overigens ook het minst leuk, weet iemand nog leuke eilanden die nog redelijk onbewoonbaar zijn? :P of leuke steden/dorpjes die nog niet te toeristisch zijn rondom Thailand/Maleisië? :)
Ik vind koh tao chil. Best toeristisch maar gewoon lekker goedkoop duiken en in de hangmat slapen. Kunt vanuit daar ook naar full-moon party met bootje en volgende dag weer terug, lekker relaxed.

Verder daar bij krabi iets naar beneden, daar heb je allemaal leuke baaitjes.
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:54 schreef _Dido_ het volgende:
Is het zo makkelijk kleren wassen in Azië ja? Ik ga volgend jaar naar Nepal, voor het eerst solo dus ik ga hier ook meelezen voor tips :) als die trip me goed bevalt, ga ik het jaar daarna langer weg (mag van het werk maar eens in de drie jaar langer dan drie weken weg en wil eerst even kijken hoe ik het vind voor ik meteen zes weken ga :P)
Joa, kunt overal wel wassen. Vooral bij hostels etc, even paar euro geven en zakje kleren en je krijgt alles opgevouwen weer terug ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130853890
Vanavond even testen of de tent goed is geseald :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130855428
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:54 schreef _Dido_ het volgende:
Is het zo makkelijk kleren wassen in Azië ja? Ik ga volgend jaar naar Nepal, voor het eerst solo dus ik ga hier ook meelezen voor tips :) als die trip me goed bevalt, ga ik het jaar daarna langer weg (mag van het werk maar eens in de drie jaar langer dan drie weken weg en wil eerst even kijken hoe ik het vind voor ik meteen zes weken ga :P)
kleren wassen :?

ik laat dat altijd gewoon bij zo'n wasserette doen _O- ik ga echt niet zelf lopen klooien :P en anders stink ik maar een dagje :+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_130860309
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:48 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

kleren wassen :?

ik laat dat altijd gewoon bij zo'n wasserette doen _O- ik ga echt niet zelf lopen klooien :P en anders stink ik maar een dagje :+
idd laten wassen ja. Maar je kan ook een klein flesje met waspoeder meenemen. Kun je in geval van geen wasmogelijkheid altijd nog even ondergoed 's avonds spoelen zodat dat 's morgens droog is ;)

Tent is BIJNA waterdicht, heb nog iets van 3/4 kleine plekjes waar het iets druppelt, haha.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130923869
Vanmiddag deze backpack gekocht:

  zaterdag 7 september 2013 @ 19:03:43 #170
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130924191
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:53 schreef TvhN het volgende:
Vanmiddag deze backpack gekocht:

[ afbeelding ]
mooi!

Ik zoek er ook nog eentje, maar ik wacht even af tot alles in de uitverkoop gaat. Dat zou nu zo'n Betje moeten zijn toch?

Ik lees veel goeds over Deuter futura. Nadeel daarvan vind ik echter weer dat ie helemaal opengeritst kan worden aan de voorkant. Is wel praktisch, maar niet zo veilig? En wat vinden jullie van backpacks met een dagpack eraan? Van wat ik heb gelezen/gezien kun je volgens mij beter een losse daypack meenemen?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130924752
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:53 schreef TvhN het volgende:
Vanmiddag deze backpack gekocht:

[ afbeelding ]
Nice! Hoeveel liter?
En zat die goed met je rug etc? Ook geprobeerd met gewicht? Mooie tas wel, handig ook die elastieken achterop.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:03 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

mooi!

Ik zoek er ook nog eentje, maar ik wacht even af tot alles in de uitverkoop gaat. Dat zou nu zo'n Betje moeten zijn toch?

Ik lees veel goeds over Deuter futura. Nadeel daarvan vind ik echter weer dat ie helemaal opengeritst kan worden aan de voorkant. Is wel praktisch, maar niet zo veilig? En wat vinden jullie van backpacks met een dagpack eraan? Van wat ik heb gelezen/gezien kun je volgens mij beter een losse daypack meenemen?
Ik heb zelf met afritsbaar daypack, ben er erg tevreden over. Enige nadeel is dat de pack heel diep wordt als je hem erop rits en er zit veel in.

Helemaal openritsbaar is enkel voordeel, niemand gaat ineens je pack helemaal openritsen want dan flikkert gelijk alles eruit, dus eigenlijk veiliger dan een toploader want daar kan je ongezien in graaien.

Let er eerder op dat het goed op je rug zit etc
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130925741
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

idd laten wassen ja. Maar je kan ook een klein flesje met waspoeder meenemen. Kun je in geval van geen wasmogelijkheid altijd nog even ondergoed 's avonds spoelen zodat dat 's morgens droog is ;)
Alleen maar extra gewicht, gewoon douchegel gebruiken.
pi_130925794
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alleen maar extra gewicht, gewoon douchegel gebruiken.
Ik weet niet in hoeverre jij dat 'extra' gewicht vindt als je het gewoon gebruikt? Ik had een flesje ter grote van een potje zout mee met neutral wasmiddel. Daar gebruik je echt een kleine stuif van en kun je kleren in wassen. Ik heb daar iets van 1,5 maand mee gedaan en toen ik in een hotel was met wasmiddel, dat weer bijgevuld.

Super makkelijk om 's avonds even in de wasbak je ondergoed te wassen of af en toe een shirtje :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130925877
Iedere gram is er één.

Ik scheer ook altijd mijn ballen voor ik op pad ga, scheelt toch al gauw een kilo of drie als het een tijd geleden is.
pi_130925906
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:03 schreef Sloggi het volgende:
Iedere gram is er één.

Ik scheer ook altijd mijn ballen voor ik op pad ga, scheelt toch al gauw een kilo of drie als het een tijd geleden is.
:')
Kun je beter shirtje, onderbroek en paar sokken thuislaten en wasmiddel meenemen, scheelt meer gewicht ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130926978
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

:')
Kun je beter shirtje, onderbroek en paar sokken thuislaten en wasmiddel meenemen, scheelt meer gewicht ;)
Of allebei.
pi_130928009
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of allebei.
Jij je zin :{

Mijn tip is om gewoon een beetje wasmiddel mee te nemen, werkt erg fijn :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 8 september 2013 @ 01:50:38 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130936994
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre jij dat 'extra' gewicht vindt als je het gewoon gebruikt? Ik had een flesje ter grote van een potje zout mee met neutral wasmiddel. Daar gebruik je echt een kleine stuif van en kun je kleren in wassen. Ik heb daar iets van 1,5 maand mee gedaan en toen ik in een hotel was met wasmiddel, dat weer bijgevuld.

Super makkelijk om 's avonds even in de wasbak je ondergoed te wassen of af en toe een shirtje :Y
Ja joh, die wasbakken zijn ook lekker fris...
En wassen k an met shampoo, vaatwasmiddel, handzeep, alles.
In de praktijk loop ik gewoon dagen in een gore broek, want ben nooit lang genoeg op één plek, alles droogt suprrtraag hier. De was laten doen in Malang kost trouwens 20 cent per kilo. Ik betaal dubbel, dan is het sneller klaar ;)
  zondag 8 september 2013 @ 01:54:42 #179
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130937102
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:03 schreef Sloggi het volgende:
Iedere gram is er één.

Ik scheer ook altijd mijn ballen voor ik op pad ga, scheelt toch al gauw een kilo of drie als het een tijd geleden is.
_O-

Ik vertrek dinsdag naar Amerika om daar te gaan backpacken. Ik doe de eastnorth coast :)
  zondag 8 september 2013 @ 01:55:12 #180
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130937118
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap de keuze voor Azië wel; goedkoop, goedkope vluchten, warm en chille cultuur.
Zuid-Amerika is erg tof maar de tickets zijn prijzig, het is daar sowieso iets prijziger etc.

Maar ik bedoelde meer alsin als je Azië gaat, vergeet dan niet China mee te pakken :)
Tickets náár Zuid-Amerika zijn in de aanbieding even duur als naar Zuidoost Azië. Binnen het,continent is vliegen idd nauwelijks een optie, behalve binnenlandse vluchten.
Duurder? Bolivia en Ecuador niet persé. Peru ook niet.
  zondag 8 september 2013 @ 01:57:45 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130937184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]

:P
Ang Thong NP, ga ik in oktober heen :)
  zondag 8 september 2013 @ 08:34:36 #182
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130939727
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 01:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tickets náár Zuid-Amerika zijn in de aanbieding even duur als naar Zuidoost Azië. Binnen het,continent is vliegen idd nauwelijks een optie, behalve binnenlandse vluchten.
Duurder? Bolivia en Ecuador niet persé. Peru ook niet.
Nouja, dat ben ik niet helemaal met jou eens ;)
Vluchtje naar Santiago is in de aanbieding max 800 a 900 euro terwijl je zelfs Tokyo al voor 600 euro kan krijgen.

Heb zelf nu in december een vluchtje geboekt a 1000 euro, weet je ongeveer hoeveel het kost. En ik heb lang gezocht.
Zuid-amerika is zeker wel prijziger dan zo azie. Misschien enkele landen wat minder prijzig (armere landen zoals peru, bolivia ecuador zoals jij zegt) maar dat is maar een klein gedeelte van Zuid Amerika. Argentinie en Chili zijn bijvoorbeeld veel duurder.

Geluk is dat nu de dollarprijs stijgt en daardoor mee pesos voor je euro krijgt, dat is wel chill _O_

Daarbij is Zuid-Amerika minder toegankelijk en minder op toerisme (op uitzonderingen daargelaten) gericht dan Azie.

DAAROM

maar Zuid-Amerika is kapot tof _O_ _O_
Einde dit jaar Torres del Paine *O*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130941644
New Delhi, 400 euro. Probeer voor dat geld maar eens naar ZA te vliegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2013 11:33:10 ]
  zondag 8 september 2013 @ 13:33:37 #184
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130945594
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 11:33 schreef Sloggi het volgende:
New Delhi, 400 euro. Probeer voor dat geld maar eens naar ZA te vliegen.
True that!

Maar Zuid-Amerika is wél super tof :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130949949
hebben helaas geen maanden de tijd :N
maar hebben op de planning volgend jaar november 4 wkn langs de oostkust van Australie te trekken.
Nu is het in het noorden regentijd, beperkt dit echt het reizen en bezoeken van ervan, of is het dan toch nog prima toeven.

Vermoedelijke route, Cairns--> Sydney/Melbourne

Tips en stops uiteraard van harte welkom?!!!!
  zondag 8 september 2013 @ 16:31:05 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130951952
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 11:33 schreef Sloggi het volgende:
New Delhi, 400 euro. Probeer voor dat geld maar eens naar ZA te vliegen.
New Delhi is geen zuidoost Azië, maar India. Indonesië of Thailand was 500 euro.
Maar goed, ook 500 euro voor Colombia vorig jaar, en die honderd euro zal het verschil niet maken.
  zondag 8 september 2013 @ 16:36:31 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130952131
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 08:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nouja, dat ben ik niet helemaal met jou eens ;)
Vluchtje naar Santiago is in de aanbieding max 800 a 900 euro terwijl je zelfs Tokyo al voor 600 euro kan krijgen.

Heb zelf nu in december een vluchtje geboekt a 1000 euro, weet je ongeveer hoeveel het kost. En ik heb lang gezocht.
Zuid-amerika is zeker wel prijziger dan zo azie. Misschien enkele landen wat minder prijzig (armere landen zoals peru, bolivia ecuador zoals jij zegt) maar dat is maar een klein gedeelte van Zuid Amerika. Argentinie en Chili zijn bijvoorbeeld veel duurder.

Geluk is dat nu de dollarprijs stijgt en daardoor mee pesos voor je euro krijgt, dat is wel chill _O_

Daarbij is Zuid-Amerika minder toegankelijk en minder op toerisme (op uitzonderingen daargelaten) gericht dan Azie.

DAAROM

maar Zuid-Amerika is kapot tof _O_ _O_
Einde dit jaar Torres del Paine *O*
Je vergelijkt appels met peren. Vergelijk Bolivia eens met Laos en Chili met Japan, dat lijkt me eerlijker. Minder,toegankelijk op toerisme? Stikt er van de hostels, touragencies en informatiecentra, veel meer dan in (bijvoorbeeld) Indonesië en de Filipijnen.

En 1000 euro voor een ticket zou ík nooit doen, ik wacht altijd op aanbiedingen, dan maar eerst ergens anders heen. Want je kunt geheid een keer voor 500 euro naar Chili.

(je bedoelt dat de euro stijgt? De dollar daalt)
  zondag 8 september 2013 @ 16:48:44 #188
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130952505
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren. Vergelijk Bolivia eens met Laos en Chili met Japan, dat lijkt me eerlijker. Minder,toegankelijk op toerisme? Stikt er van de hostels, touragencies en informatiecentra, veel meer dan in (bijvoorbeeld) Indonesië en de Filipijnen.

En 1000 euro voor een ticket zou ík nooit doen, ik wacht altijd op aanbiedingen, dan maar eerst ergens anders heen. Want je kunt geheid een keer voor 500 euro naar Chili.

(je bedoelt dat de euro stijgt? De dollar daalt)
Dat laatste bedoel ik ja. Je kan niet voor 500 euro naar Chili. Nooit. Ik vind trouwens wel dat jij een beetje onplezierig reageert voor een chill topic. Grote bek heb je maar ergens anders...

Ik vergeleek anders Chili met Tokyo (en dat is Japan, domme worst). Dat india komt van iemand anders, dus ga niet zo doen knulletje.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130953816
Iemand tips m.b.t. een reisverzekering?
  zondag 8 september 2013 @ 18:11:41 #190
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130955441
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 17:24 schreef TvhN het volgende:
Iemand tips m.b.t. een reisverzekering?
World Nomads moet goed zijn als échte reisverzekering. Maar volgens mij is dat meer bij een maanden/jaren lange verzekering.

Volgens mij kun je je doorlopende reisverzekering gewoon upgraden naar werelddekking en klaar is kees. Ik ben nog bij m'n ouders meeverzekerd, die schalen hem gewoon op naar werelddekking als ik weer eens ergens heen wil ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 september 2013 @ 18:16:49 #191
319979 Fok-it
All is well
pi_130955611
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 17:24 schreef TvhN het volgende:
Iemand tips m.b.t. een reisverzekering?
Hele familie hier zat gewoon bij ING doorlopend en ik heb hem voor mezelf alleen naar Werelddekking ge-upgrade, kost je 1.50 per maand ofzo :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130956487
Tickets zijn geboekt: van Amsterdam naar Auckland en terug via Sydney. *O*
Moet nog even een vlucht tussen Christchurch en Sydney kopen ter zijner tijd.

Het valt me op in hoeverre de prijs kan schelen als je de vertrekdata met een dag aanpast. Ik begon op 1.600 euro voor een retour, kwam later een mooie reis tegen voor 1.300 euro en stuitte uiteindelijk op een ticket van 960 euro, waarbij grotendeels met KLM wordt gevlogen (en een vlucht van slechts 24 uur).

Voorlopige planning:
15 november naar Auckland
25-30 december via Christchurch naar Sydney. Jaarwisseling vieren in Sydney.
7 januari terug naar Amsterdam

Kan niet wachten. Ik verwacht morgen een grote poster/map van NZ. Dat wordt lekker lijnen trekken, markeren en uiteindelijk tot een mooi plan komen!
  zondag 8 september 2013 @ 18:52:25 #193
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130956561
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 16:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat laatste bedoel ik ja. Je kan niet voor 500 euro naar Chili. Nooit. Ik vind trouwens wel dat jij een beetje onplezierig reageert voor een chill topic. Grote bek heb je maar ergens anders...

Ik vergeleek anders Chili met Tokyo (en dat is Japan, domme worst). Dat india komt van iemand anders, dus ga niet zo doen knulletje.
Nee, jij doet nu gezellig ;) Domme worst, hoe kom je er op...
Dacht dat jij India noemde, dus sorry.

Maar 500 euro naar Chili of Argentinië is soms mogelijk via Spanje, echt.

Chil, Chili, Peper, Lombok.
  zondag 8 september 2013 @ 18:55:42 #194
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130956644
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:52 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, jij doet nu gezellig ;) Domme worst, hor kom je er op...
Dacht dat jij India noemde, dus sorry.

Maar 500 euro naar Chili of Argentinië is soms mogelijk via Spanje, echt.

Chil, Chili, Peper, Lombok.
Ik doe nu inderdaad niet gezellig aangezien jij nu al een x aantal reacties met een arrogantie en een attitude komt die zowat niet misplaatster konden zijn ;)

Maar 500 naar Chili is niet mogelijk, ook niet via Spanje. Vaak genoeg via Madrid gevlogen, maar tegenwoordig is via de VS vaak nog goedkoper. Daarnaast is Argentinië of Chili een bijzonder groot verschil gezien je dan nog over de Andes heen moet met z'n rare luchtstromingen, dit zijn geen goedkope vluchtjes.

Wel beetje grappig dat jij mensen terechtwijst met je 'almachtige kennis' en vervolgens niet eens kan lezen wie wat nou gezegd heeft :P In het vervolg kun je beter normaal doen, een sneer uitdelen doe je maar in ONZ ;) :*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 8 september 2013 @ 18:57:24 #195
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130956687
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:
Tickets zijn geboekt: van Amsterdam naar Auckland en terug via Sydney. *O*
Moet nog even een vlucht tussen Christchurch en Sydney kopen ter zijner tijd.

Het valt me op in hoeverre de prijs kan schelen als je de vertrekdata met een dag aanpast. Ik begon op 1.600 euro voor een retour, kwam later een mooie reis tegen voor 1.300 euro en stuitte uiteindelijk op een ticket van 960 euro, waarbij grotendeels met KLM wordt gevlogen (en een vlucht van slechts 24 uur).

Voorlopige planning:
15 november naar Auckland
25-30 december via Christchurch naar Sydney. Jaarwisseling vieren in Sydney.
7 januari terug naar Amsterdam

Kan niet wachten. Ik verwacht morgen een grote poster/map van NZ. Dat wordt lekker lijnen trekken, markeren en uiteindelijk tot een mooi plan komen!
TOF :D
Oh, de voorspel is eigenlijk net zo leuk :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130958088
Bedankt voor jullie reacties. Zal me er de komende dagen eens beter in gaan verdiepen.
  zondag 8 september 2013 @ 20:45:00 #197
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130961420
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 19:42 schreef TvhN het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Zal me er de komende dagen eens beter in gaan verdiepen.
en houdt ons op de hoogte :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130962088
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:
Tickets zijn geboekt: van Amsterdam naar Auckland en terug via Sydney. *O*
Moet nog even een vlucht tussen Christchurch en Sydney kopen ter zijner tijd.

Het valt me op in hoeverre de prijs kan schelen als je de vertrekdata met een dag aanpast. Ik begon op 1.600 euro voor een retour, kwam later een mooie reis tegen voor 1.300 euro en stuitte uiteindelijk op een ticket van 960 euro, waarbij grotendeels met KLM wordt gevlogen (en een vlucht van slechts 24 uur).

Voorlopige planning:
15 november naar Auckland
25-30 december via Christchurch naar Sydney. Jaarwisseling vieren in Sydney.
7 januari terug naar Amsterdam

Kan niet wachten. Ik verwacht morgen een grote poster/map van NZ. Dat wordt lekker lijnen trekken, markeren en uiteindelijk tot een mooi plan komen!
1 tip: regel zsm accomodatie in Sydney voor NYE. De stad wordt vrij populair in die week zeg maar. Ik zat vorig jaar 10 dagen in een hostel (dat hostel woonde ik ook) en betaalde voor die periode (22dec-2 januari) een bedrag van $550 voor 10 nachten.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_130964254
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:53 schreef kalinhos het volgende:

[..]

1 tip: regel zsm accomodatie in Sydney voor NYE. De stad wordt vrij populair in die week zeg maar. Ik zat vorig jaar 10 dagen in een hostel (dat hostel woonde ik ook) en betaalde voor die periode (22dec-2 januari) een bedrag van $550 voor 10 nachten.
Bedankt, ik kreeg die tip ook van iemand anders! ^O^
  maandag 9 september 2013 @ 00:49:39 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130974918
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 18:55 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik doe nu inderdaad niet gezellig aangezien jij nu al een x aantal reacties met een arrogantie en een attitude komt die zowat niet misplaatster konden zijn ;)

Maar 500 naar Chili is niet mogelijk, ook niet via Spanje. Vaak genoeg via Madrid gevlogen, maar tegenwoordig is via de VS vaak nog goedkoper. Daarnaast is Argentinië of Chili een bijzonder groot verschil gezien je dan nog over de Andes heen moet met z'n rare luchtstromingen, dit zijn geen goedkope vluchtjes.

Wel beetje grappig dat jij mensen terechtwijst met je 'almachtige kennis' en vervolgens niet eens kan lezen wie wat nou gezegd heeft :P In het vervolg kun je beter normaal doen, een sneer uitdelen doe je maar in ONZ ;) :*
Mis het overzicht een beetje op het telefoonscherm. Het is zeker niet als sneer bedoeld. Natuurlijk zijn de tickets naar Azië veel goedkoper dan naar Zuid-Amerika, ik wilde alleen aangeven dat soms de prijzen veel lager zijn. Onlangs van die bizarre ticketspyachtige combinaties voor 400 euro voor Buenos Aires en Lima gecombineerd bijvoorbeeld.
  maandag 9 september 2013 @ 00:58:47 #201
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130975075
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 00:49 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Mis het overzicht een beetje op het telefoonscherm. Het is zeker niet als sneer bedoeld. Natuurlijk zijn de tickets naar Azië veel goedkoper dan naar Zuid-Amerika, ik wilde alleen aangeven dat soms de prijzen veel lager zijn. Onlangs van die bizarre ticketspyachtige combinaties voor 400 euro voor Buenos Aires en Lima gecombineerd bijvoorbeeld.
Ok, prima. Laat me weten als je chili voor 500 euro tegenkomt, ik geloof er niets van :P
Haha, maar verder helemaal goed. Beetje liefdoen he! Dit moet een beetje een tof en druk topic worden op den duur ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_130976516
Heeft er iemand tips voor mensen die tijdens het backpacken last krijgen van vlooien dankzij aardige hospitalityclub hosts met lieve katten? :(
pi_130978390
Eén van de nadelen van reizen is toch wel het eeuwige wachten op bussen, treinen en vliegtuigen.. }:|
pi_130985012
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:44 schreef ElDinosaur het volgende:
Eén van de nadelen van reizen is toch wel het eeuwige wachten op bussen, treinen en vliegtuigen.. }:|
en dan de stress van het niet weten of je de goede bus oid hebt, en dat aan 400 mensen gaat vragen die het ook niet weten :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 maandag 9 september 2013 @ 15:02:37 #205
319979 Fok-it
All is well
pi_130986888
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 14:10 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

en dan de stress van het niet weten of je de goede bus oid hebt,
Zie ik ook heel erg tegenop ja :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_130992113
Haha ja, vooral bij lokale bussen..

Dit moet wel de koudste bus zijn die ik ooit heb gehad.. sokken, jeans, hoodie en het is nog steeds koud.!
  maandag 9 september 2013 @ 17:51:43 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_130992159
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:44 schreef ElDinosaur het volgende:
Eén van de nadelen van reizen is toch wel het eeuwige wachten op bussen, treinen en vliegtuigen.. }:|
Oh dat vind ik juist heerlijk. Lekker op vliegvelden chillen, mensen kijken. Treinstations etc. Leukleuk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 9 september 2013 @ 21:34:56 #208
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_131002755
Ik wil ook de wereld in ;(. Zie ik toch als mijn ultieme levensdoel.
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_131006909
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 15:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zie ik ook heel erg tegenop ja :P
Is leuk man _O-

in ZO-Azië is alles qua vervoer echt super makkelijk ;) India daarentegen :+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  Beste/leukste mod 2022 maandag 9 september 2013 @ 22:50:02 #210
319979 Fok-it
All is well
pi_131006990
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Is leuk man _O-

in ZO-Azië is alles qua vervoer echt super makkelijk ;) India daarentegen :+
Ja India heb ik daar ook wel wat verhalen over gehoord ja :+
En ik lees dat bussen ook vaak beter zijn dan treinen In ZO-Azië klopt?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131007159
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja India heb ik daar ook wel wat verhalen over gehoord ja :+
En ik lees dat bussen ook vaak beter zijn dan treinen In ZO-Azië klopt?
Je hebt van die ligbussen zeg maar, echt topdingen ^O^

treinen zijn ook prima, en je slaapt er beter in, maar is natuurlijk wel een stukje duurder. Voor het prijsverschil en dan et uurtje minder slaap zou ik de bus nemen, maargoed ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 9 september 2013 @ 23:32:22 #212
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131009251
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 05:15 schreef imhumannature het volgende:
Heeft er iemand tips voor mensen die tijdens het backpacken last krijgen van vlooien dankzij aardige hospitalityclub hosts met lieve katten? :(
Die bijten mensen niet dus zijn waarschijnlijk bed bugs :Y
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:48:33 #213
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131016608
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 15:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zie ik ook heel erg tegenop ja :P
en ik :')

Is t weleens gruwelijk misgegaan met iemand hier? :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 10 september 2013 @ 13:04:29 #214
319979 Fok-it
All is well
pi_131020165
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

en ik :')

Is t weleens gruwelijk misgegaan met iemand hier? :P
Waar ga je zelf heen? :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:18:19 #215
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131020538
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waar ga je zelf heen? :)
Nepal :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 10 september 2013 @ 13:22:56 #216
319979 Fok-it
All is well
pi_131020657
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:18 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nepal :)
Tof _O_ Staat hier ook nog op mijn lijstje.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:24:44 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_131020699
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

en ik :')

Is t weleens gruwelijk misgegaan met iemand hier? :P
Qua vervoer niet, over het algemeen is het gewoon een kwestie van vragen aan de bestuurder of assistent van de bestuurder en dan komt het goed. In de meeste Aziatische landen wordt er al direct aan je gevraagd wat je bestemming is en dan wordt je naar het juiste loket gedirigeerd. Simpeler kan bijna niet.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:26:04 #218
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131020724
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Qua vervoer niet, over het algemeen is het gewoon een kwestie van vragen aan de bestuurder of assistent van de bestuurder en dan komt het goed. In de meeste Aziatische landen wordt er al direct aan je gevraagd wat je bestemming is en dan wordt je naar het juiste loket gedirigeerd. Simpeler kan bijna niet.
dat klinkt geruststellend ;) na dat verhaal van aan vierhonderd mensen vragen waar de bus heen gaat en dat die het dan ook niet weten _O-

Op welk punt ging het wel mis? :9

En wat voor rugzak hebben jullie hier eigenlijk?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:33:01 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_131020909
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

dat klinkt geruststellend ;) na dat verhaal van aan vierhonderd mensen vragen waar de bus heen gaat en dat die het dan ook niet weten _O-

Op welk punt ging het wel mis? :9

En wat voor rugzak hebben jullie hier eigenlijk?
Zie deze post:

TRV / Heftige dingen meegemaakt?

Voornamelijk de overval is achteraf gezien redelijk heftig, pas later besef je hoeveel geluk je hebt gehad...
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:35:38 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131023040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Qua vervoer niet, over het algemeen is het gewoon een kwestie van vragen aan de bestuurder of assistent van de bestuurder en dan komt het goed. In de meeste Aziatische landen wordt er al direct aan je gevraagd wat je bestemming is en dan wordt je naar het juiste loket gedirigeerd. Simpeler kan bijna niet.
In Indonesië vooral níet naar het loket gaan, maar pas im de bus betalen. Heb ik geleerd door een paar keer veel te veel te betalen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:36:59 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131023105
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:50 schreef ElDinosaur het volgende:
Haha ja, vooral bij lokale bussen..

Dit moet wel de koudste bus zijn die ik ooit heb gehad.. sokken, jeans, hoodie en het is nog steeds koud.!
Colombia...
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:38:16 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_131023161
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:35 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In Indonesië vooral níet naar het loket gaan, maar pas im de bus betalen. Heb ik geleerd door een paar keer veel te veel te betalen.
Dat is waarschijnlijk dan een beetje afhankelijk per land, in Thailand, Cambodja, Vietnam kom je de bus niet eens in zonder kaartje (mits het een bus is waarvoor je stoelen moet reserveren)
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:49:44 #223
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131023551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk dan een beetje afhankelijk per land, in Thailand, Cambodja, Vietnam kom je de bus niet eens in zonder kaartje (mits het een bus is waarvoor je stoelen moet reserveren)
Klopt, vandaar dus dat het in Indonesië een paar keer fout ging bij mij, wist ook niet beter dan vantevoren afrekenen.
pi_131023793
Mensen ik heb even wat opinions nodig. Ik ben sinds een paar weken weer terug voltijd naar school aan het gaan, mijn inkomen is dus een stuk lager dan in de afgelopen jaren waarin ik fulltime gewerkt heb.

Toch wil ik in de winter weer een reis gaan maken. Ik heb 10 dagen carnavalsvakantie en een budget van 1500 euro. Eigenlijk wilde ik die gaan besteden in India, omgeving Goa/Mumbai. Maar naarmate ik meer informatie vind over India word me steeds meer duidelijk dat 10 dagen ( toch wel ) veel te kort is voor een groot land als India. Dat ik niet het hele land kan zien in die tijd wist ik natuurlijk allang maar ook door de afstanden wil ik niet alleen maar bezig zijn met reizen en alle dagen vol moeten proppen met dingen die ik snelsnel moet doen voordat ik weer verder reis.

Denken jullie ook dat 10 dagen te kort is voor de Zuid-West regio van India? En zo ja, suggesties voor andere trips? Thailand, Marokko, Gambia en een groot deel van Europa ben ik al geweest trouwens, dus helemaal onervaren ben ik niet.
pi_131029423
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 00:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ok, prima. Laat me weten als je chili voor 500 euro tegenkomt, ik geloof er niets van :P
Haha, maar verder helemaal goed. Beetje liefdoen he! Dit moet een beetje een tof en druk topic worden op den duur ;)
Wel ecuador voor 511,- vanad Madrid. Bv eind oktober weg en midden november terug.(Chili 650 en bv heen op ecuador en terug vanuit chili 590,-)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_131032499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:57 schreef KlapAuCius het volgende:
Mensen ik heb even wat opinions nodig. Ik ben sinds een paar weken weer terug voltijd naar school aan het gaan, mijn inkomen is dus een stuk lager dan in de afgelopen jaren waarin ik fulltime gewerkt heb.

Toch wil ik in de winter weer een reis gaan maken. Ik heb 10 dagen carnavalsvakantie en een budget van 1500 euro. Eigenlijk wilde ik die gaan besteden in India, omgeving Goa/Mumbai. Maar naarmate ik meer informatie vind over India word me steeds meer duidelijk dat 10 dagen ( toch wel ) veel te kort is voor een groot land als India. Dat ik niet het hele land kan zien in die tijd wist ik natuurlijk allang maar ook door de afstanden wil ik niet alleen maar bezig zijn met reizen en alle dagen vol moeten proppen met dingen die ik snelsnel moet doen voordat ik weer verder reis.

Denken jullie ook dat 10 dagen te kort is voor de Zuid-West regio van India? En zo ja, suggesties voor andere trips? Thailand, Marokko, Gambia en een groot deel van Europa ben ik al geweest trouwens, dus helemaal onervaren ben ik niet.
10 dagen kan op zich wel als je je beperkt tot een klein gebied. Een week Goa kan al meer dan lang genoeg zijn; en na 3 dagen Mumbai ben je het misschien ook al zat ;) Goa is prima te bereizen en erg klein. Je kan ook ipv Mumbai/Goa verder naar het zuiden gaan, zoals Karnataka. En dan bijv naar plekken als Hampi, Mysore, Ooty. Of nog verder naar Kerala. Maar dan moet je weer een selectie maken want anders is 10 dagen te kort.

Nadeel van zo kort weggaan naar een land als India is vooral de jetlag; daardoor ben je zo een dag of meer effectief kwijt en da's wat zonde als je er maar 10 hebt. Vergeet ook de culture shock niet; die ga je bijna gegarandeerd krijgen, ook als ervaren reiziger (tenzij je alleen naar Goa gaat). Wat dat betreft zou je beter kunnen kiezen voor een land met minder tijds- en cultuurverschil. Zuid-Afrika bijvoorbeeld. Maar dan zit je weer met een duurder ticket en andere hogere kosten.
pi_131035765
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:54 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Wel ecuador voor 511,- vanad Madrid. Bv eind oktober weg en midden november terug.(Chili 650 en bv heen op ecuador en terug vanuit chili 590,-)
Mooie maand ook oktober t/m november. Einde winter, dikke smog in santiago. Echt nice. En nog steeds boven de 500. Rare vluchten verder?

Maar aangezien jij blijkbaar goed bent met prijzen? Wat doe chili in het hoogseizoen? December/Januari?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:10:03 #228
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131039159
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mooie maand ook oktober t/m november. Einde winter, dikke smog in santiago. Echt nice. En nog steeds boven de 500. Rare vluchten verder?

Maar aangezien jij blijkbaar goed bent met prijzen? Wat doe chili in het hoogseizoen? December/Januari?
Al lente daar, feestmaand! En ik ben ook goed met prijzen, had het immers al eerder over goedkope aanbiedingen naar Zuid Amerika ;) Zolang je niet met kerst/nieuwjaar gaat, zul je qua prijzen van tickets weinig merken van het hoogseizoen.

Waarom reageer je trouwens zo negatief? Rare vluchten? Smog? Winter? Niet nice?

"The peaks of the PM10 [smog] index happen around months 5-7 (May-July, austral Winter) whereas the lowest levels are 6 months later (Nov-Jan, austral Summer)."

[ Bericht 6% gewijzigd door Lemans24 op 10-09-2013 21:16:34 ]
pi_131040330
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Al lente daar, feestmaand! En ik ben ook goed met prijzen, had het immers al eerder over goedkope aanbiedingen naar Zuid Amerika ;) Zolang je niet met kerst/nieuwjaar gaat, zul je qua prijzen van tickets weinig merken van het hoogseizoen.

Waarom reageer je trouwens zo negatief? Rare vluchten? Smog? Winter? Niet nice?

"The peaks of the PM10 [smog] index happen around months 5-7 (May-July, austral Winter) whereas the lowest levels are 6 months later (Nov-Jan, austral Summer)."
Naja, beginnende lente. Ik ken chili, vandaar. Maar goed, als je een keer mooie prijs tegen komt, laat me weten!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:49:48 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131041753
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, beginnende lente. Ik ken chili, vandaar. Maar goed, als je een keer mooie prijs tegen komt, laat me weten!
Ik ken Chili ook, zonder smog en met wolken, kun je de Andes ook niet zien vanuit Santiago :(

Wel eens op Paaseiland geweest? De ultieme backpackerexperience, je voelt je er op een andere planeet en hebt het idee dat het iets heel unieks is om op die plek te zijn.
pi_131041934
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:49 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ken Chili ook, zonder smog en met wolken, kun je de Andes ook niet zien vanuit Santiago :(

Wel eens op Paaseiland geweest? De ultieme backpackerexperience, je voelt je er op een andere planeet en hebt het idee dat het iets heel unieks is om op die plek te zijn.
Nop. Alleen santiago, noorden (san pedro, arica, alles daarom heen van calama tot die kopermijn etc.) en uitstapje peru.

Het zuiden rond pucon en villarica

Het zuiden rond frutillar

Het zuiden rond lago general carerra, chile chico etc..

Dit jaar gaat torres del paine en die regio eens pakt worden. Wil de W trail gaan lopen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131051797
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mooie maand ook oktober t/m november. Einde winter, dikke smog in santiago. Echt nice. En nog steeds boven de 500. Rare vluchten verder?

Maar aangezien jij blijkbaar goed bent met prijzen? Wat doe chili in het hoogseizoen? December/Januari?
Nog even verder gekeken en oa januari en februari dezelfde prijzen. Vanaf Barcelona naar Santiago de Chile voor 508! Vertrek mogelijk tot maart zo te zien.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_131051915
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Nog even verder gekeken en oa januari en februari dezelfde prijzen. Vanaf Barcelona naar Santiago de Chile voor 508! Vertrek mogelijk tot maart zo te zien.
Link? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131052052
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:57 schreef KlapAuCius het volgende:
Mensen ik heb even wat opinions nodig. Ik ben sinds een paar weken weer terug voltijd naar school aan het gaan, mijn inkomen is dus een stuk lager dan in de afgelopen jaren waarin ik fulltime gewerkt heb.

Toch wil ik in de winter weer een reis gaan maken. Ik heb 10 dagen carnavalsvakantie en een budget van 1500 euro. Eigenlijk wilde ik die gaan besteden in India, omgeving Goa/Mumbai. Maar naarmate ik meer informatie vind over India word me steeds meer duidelijk dat 10 dagen ( toch wel ) veel te kort is voor een groot land als India. Dat ik niet het hele land kan zien in die tijd wist ik natuurlijk allang maar ook door de afstanden wil ik niet alleen maar bezig zijn met reizen en alle dagen vol moeten proppen met dingen die ik snelsnel moet doen voordat ik weer verder reis.

Denken jullie ook dat 10 dagen te kort is voor de Zuid-West regio van India? En zo ja, suggesties voor andere trips? Thailand, Marokko, Gambia en een groot deel van Europa ben ik al geweest trouwens, dus helemaal onervaren ben ik niet.
10 dagen voor India is inderdaad te kort :Y

Wat je wel prima in 10 dagen kunt doen:

Delhi, 1 dagtocht naar Agra (taj mahal en dan nog wat forten etc) , paar dagen Varanasi, en dan nog paar dagen Calcutta, waar je dan zelfs ook nog naar een te vet tijgerreservaat kan (sunderbans volgens mij :@ )

daar ben je in 10 dagen prima zoet mee en je hebt dan echt heel veel te zien ;)

en 10 dagen voor 3 steden is lang zat :Y ;)

4 dagen delhi, waarvan 1 dag Agra, 2 dagen Varanasi, 4 dagen Calcutta met 1 dag Tijgerreservaat. En dan reis je gewoon met de nachttrein ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door AldoTheApache op 11-09-2013 10:18:54 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131052217
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Link? :)
Via kayak bv 21/01-12/02 Bcn-Scl. Dichterbij(ams,dus,bru) niet echt wat boeiends gevonden.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_131052238
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:18 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Via kayak bv 21/01-12/02 Bcn-Scl. Dichterbij(ams,dus,bru) niet echt wat boeiends gevonden.
Thanks, even kijken ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131052528
Trouwens.. met 10 dagen kun je beter het mooie Europa ontdekken; daar is zoveel te zien! Beetje jammer om zo'n duur ticket te nemen naar india om daar een effectieve 8 dagen rond te trekken. Pak dan Tsjechie, kroatie, oekraine, zweden, noorwegen, finland, schotland, ijsland
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131052950
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:31 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens.. met 10 dagen kun je beter het mooie Europa ontdekken; daar is zoveel te zien! Beetje jammer om zo'n duur ticket te nemen naar india om daar een effectieve 8 dagen rond te trekken. Pak dan Tsjechie, kroatie, oekraine, zweden, noorwegen, finland, schotland, ijsland
Veel te koud in december man :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131056086
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:47 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Veel te koud in december man :P
Tromso in december, lekker winterkamperen in de sneeuw. Voor die 1500 euro kun je wel een goede slaapzak kopen, lekker in onder de aurora borealis slapen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 11 september 2013 @ 13:43:47 #240
319979 Fok-it
All is well
pi_131057409
Begin hem nu wel te stressen. Kan gewoon totaal geen betaalbare hotels meer vinden in Singapore :')
Iemand ervaring met Wimdu?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131057437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:43 schreef Fok-it het volgende:
Begin hem nu wel te stressen. Kan gewoon totaal geen betaalbare hotels meer vinden in Singapore :')
Iemand ervaring met Windu?
Ik heb in Betelbox geslapen. Erg betaalbaar maar ik sliep dan ook op een slaapzaal met 20 man ofzo :')

Verder wel lekker relaxed hotel, stad is makkelijk bereikbaar met de bus
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 11 september 2013 @ 13:46:54 #242
319979 Fok-it
All is well
pi_131057496
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb in Betelbox geslapen. Erg betaalbaar maar ik sliep dan ook op een slaapzaal met 20 man ofzo :')

Verder wel lekker relaxed hotel, stad is makkelijk bereikbaar met de bus
Ik wil na mijn vlucht gewoon een goede hotelkamer hebben dus :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131057544
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik wil na mijn vlucht gewoon een goede hotelkamer hebben dus :P
Naja, gewoon wat simpels pakken. Zolang je maar niet op straat hoeft te slapen ;) Niet té kieskeurig zijn. Als je moe bent val je sowieso wel in slaap :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 11 september 2013 @ 13:51:07 #244
319979 Fok-it
All is well
pi_131057634
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, gewoon wat simpels pakken. Zolang je maar niet op straat hoeft te slapen ;) Niet té kieskeurig zijn. Als je moe bent val je sowieso wel in slaap :P
Ik ben nogal een zeikerd met slapen :+ en ik neem ook aantal dure spullen mee (ja wannabe backpacker I know :D ) dus daarom dat ik een single room prefereer boven een dorm
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131057698
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik ben nogal een zeikerd met slapen :+ en ik neem ook aantal dure spullen mee (ja wannabe backpacker I know :D ) dus daarom dat ik een single room prefereer boven een dorm
Oi, flashpacker!
Single dorms zijn prijzig joh! Worst! Je kan best af en toen een single nemen maar je bespaart zoveel met dorm, waar je overdag weer leuke dingen van kan doen of langer van kan reizen :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 11 september 2013 @ 13:57:42 #246
319979 Fok-it
All is well
pi_131057818
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oi, flashpacker!
Single dorms zijn prijzig joh! Worst! Je kan best af en toen een single nemen maar je bespaart zoveel met dorm, waar je overdag weer leuke dingen van kan doen of langer van kan reizen :D
Ja ach, ik heb liever ook een goede nachtrust waardoor ik overdag weer overal meer van kan genieten :P en in ZO-Azië,ach, wat is nou eigenlijk duur :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 11 september 2013 @ 16:15:43 #247
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131062416
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Link? :)
Zie je wel...
pi_131065257
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik ben nogal een zeikerd met slapen :+ en ik neem ook aantal dure spullen mee (ja wannabe backpacker I know :D ) dus daarom dat ik een single room prefereer boven een dorm
Herkenbaar.
pi_131067996
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja ach, ik heb liever ook een goede nachtrust waardoor ik overdag weer overal meer van kan genieten :P en in ZO-Azië,ach, wat is nou eigenlijk duur :P
Het is allemaal relatief inderdaad. Voor de prijzen van een singleroom in ZO Azië heb je in Europa nog geen dorm. Af en toe een eigen kamertje is ook gewoon erg chill!
pi_131068266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

10 dagen kan op zich wel als je je beperkt tot een klein gebied. Een week Goa kan al meer dan lang genoeg zijn; en na 3 dagen Mumbai ben je het misschien ook al zat ;) Goa is prima te bereizen en erg klein. Je kan ook ipv Mumbai/Goa verder naar het zuiden gaan, zoals Karnataka. En dan bijv naar plekken als Hampi, Mysore, Ooty. Of nog verder naar Kerala. Maar dan moet je weer een selectie maken want anders is 10 dagen te kort.

Nadeel van zo kort weggaan naar een land als India is vooral de jetlag; daardoor ben je zo een dag of meer effectief kwijt en da's wat zonde als je er maar 10 hebt. Vergeet ook de culture shock niet; die ga je bijna gegarandeerd krijgen, ook als ervaren reiziger (tenzij je alleen naar Goa gaat). Wat dat betreft zou je beter kunnen kiezen voor een land met minder tijds- en cultuurverschil. Zuid-Afrika bijvoorbeeld. Maar dan zit je weer met een duurder ticket en andere hogere kosten.
Zuid-Afrika crossed mijn mind ook inderdaad, maar de kosten daarvoor zijn gaan me helaas te hoog oplopen ben ik bang.
Tnx voor de plaatsnamen, kan ik wel ff mee vooruit in de research. Jetleg maak ik me niet zo héél veel zorgen over omdat ik er altijd veel meer last van heb als ik thuiskom ( naar het westen reis ).

quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:10 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

10 dagen voor India is inderdaad te kort :Y

Wat je wel prima in 10 dagen kunt doen:

Delhi, 1 dagtocht naar Agra (taj mahal en dan nog wat forten etc) , paar dagen Varanasi, en dan nog paar dagen Calcutta, waar je dan zelfs ook nog naar een te vet tijgerreservaat kan (sunderbans volgens mij :@ )

daar ben je in 10 dagen prima zoet mee en je hebt dan echt heel veel te zien ;)

en 10 dagen voor 3 steden is lang zat :Y ;)

4 dagen delhi, waarvan 1 dag Agra, 2 dagen Varanasi, 4 dagen Calcutta met 1 dag Tijgerreservaat. En dan reis je gewoon met de nachttrein ;)
Tnx, zal eens gaan checken. Tijgerreservaat twijfel ik over omdat ik vaak de dierenstuff niet echt leuk vind in Azië over het algemeen door de commerciele insteek, maar weet niet hoe het in dat reservaat is?
Maar op de kaart ziet het eruit als fucking veel km's waar ik niet zoveel zin in heb als ik van Delhi naar Varasani naar Calcutta ga en ook weer terug naar het westen voor de terugreis.

Ach, mijn doel is ook niet om perse heel India te zien, maar meer gewoon 10 dagen op een chille manier doorbrengen in een bijzonder land. Maar ik merk wel aan jullie reacties dat dat wel moet lukken
:).

quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:31 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens.. met 10 dagen kun je beter het mooie Europa ontdekken; daar is zoveel te zien! Beetje jammer om zo'n duur ticket te nemen naar india om daar een effectieve 8 dagen rond te trekken. Pak dan Tsjechie, kroatie, oekraine, zweden, noorwegen, finland, schotland, ijsland
Europa is inderdaad fucking koud, maar een ander alternatief zou eventueel Rome, Griekenland en Instanbul kunnen zijn, maar ik vraag me af of dat niet net zo duur is met al het reizen erbij. ( 1500 euro )
pi_131068494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:15 schreef KlapAuCius het volgende:

[..]

Zuid-Afrika crossed mijn mind ook inderdaad, maar de kosten daarvoor zijn gaan me helaas te hoog oplopen ben ik bang.
Tnx voor de plaatsnamen, kan ik wel ff mee vooruit in de research. Jetleg maak ik me niet zo héél veel zorgen over omdat ik er altijd veel meer last van heb als ik thuiskom ( naar het westen reis ).

[..]

Tnx, zal eens gaan checken. Tijgerreservaat twijfel ik over omdat ik vaak de dierenstuff niet echt leuk vind in Azië over het algemeen door de commerciele insteek, maar weet niet hoe het in dat reservaat is?
Maar op de kaart ziet het eruit als fucking veel km's waar ik niet zoveel zin in heb als ik van Delhi naar Varasani naar Calcutta ga en ook weer terug naar het westen voor de terugreis.

Ach, mijn doel is ook niet om perse heel India te zien, maar meer gewoon 10 dagen op een chille manier doorbrengen in een bijzonder land. Maar ik merk wel aan jullie reacties dat dat wel moet lukken
:).

[..]

Europa is inderdaad fucking koud, maar een ander alternatief zou eventueel Rome, Griekenland en Instanbul kunnen zijn, maar ik vraag me af of dat niet net zo duur is met al het reizen erbij. ( 1500 euro )
Het lijken heel veel kilometers, maar dat zijn 2 nachttreinen ;) 1 naar Varanasi, en de 2e van Varanasi naar Calcutta :) En als ik jouw budget zo zie dan kun je de trip van Calcutta naar Delhi gewoon een binnenlandse vlucht voor nemen (IndiGo is er goed ;) )

Calcutta is echt een heel relaxte stad, en Varanasi moet je gewoon gezien hebben want dat is echt een cultuurshock maar heel cool! En Delhi is ook leuk en lekker eten :9
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_131068728
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:20 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Het lijken heel veel kilometers, maar dat zijn 2 nachttreinen ;) 1 naar Varanasi, en de 2e van Varanasi naar Calcutta :) En als ik jouw budget zo zie dan kun je de trip van Calcutta naar Delhi gewoon een binnenlandse vlucht voor nemen (IndiGo is er goed ;) )

Calcutta is echt een heel relaxte stad, en Varanasi moet je gewoon gezien hebben want dat is echt een cultuurshock maar heel cool! En Delhi is ook leuk en lekker eten :9
Tnx man.
OF... of, ik kan natuurlijk ook naar Nepal gaan... Maar ga ook ff die Middellandse Zee-regio checken qua kosten.
pi_131068755
quote:
0s.gif:9
Waar ben jij eigenlijk al geweest?
pi_131069588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:09 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Het is allemaal relatief inderdaad. Voor de prijzen van een singleroom in ZO Azië heb je in Europa nog geen dorm. Af en toe een eigen kamertje is ook gewoon erg chill!
Ja, maar singapore is wél aardig aan de prijs ;)
In steden nam ik meestal een dorm, maar op Koh tao heb ik 2 week lang eigen huisje gehad. Soms is het wel lekker maar over het algemeen is het een soort van extra luxe.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131167489
Ik twijfel heel erg tussen een biolite stove of een primus expresstove met windscherm

1. biolite kan telefoon laden
2. biolite is vuur, dat heeft iets gezelligs en warm
3. geen brandstof kopen en lekker lang doorbranden

1. primus doet het ook als er alleen maar nat hout is
2. primus is betrouwbaarder maar kun je niet de hele avond gezellig laten branden
3. brandstof kopen en meeslepen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131169487
Op zoek naar een goede backpack, ik wil ze liever zelf uitproberen dus ben ik op zoek naar een grote winkel ergens in Nederland. Wat is de nummer één?
pi_131169539
Heb je buiten de EU eigenlijk nog een internationaal rijbewijs van de ANWB nodig? Op internet lees ik gemengde meningen.
pi_131170526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:13 schreef Levis het volgende:
Op zoek naar een goede backpack, ik wil ze liever zelf uitproberen dus ben ik op zoek naar een grote winkel ergens in Nederland. Wat is de nummer één?
bever?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131170535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:14 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb je buiten de EU eigenlijk nog een internationaal rijbewijs van de ANWB nodig? Op internet lees ik gemengde meningen.
Ja. Sommige vinden NL ook genoeg, maar ook sommige niet dus je kunt er beter wel 1 halen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:02:26 #260
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131171117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:13 schreef Levis het volgende:
Op zoek naar een goede backpack, ik wil ze liever zelf uitproberen dus ben ik op zoek naar een grote winkel ergens in Nederland. Wat is de nummer één?
benieuwd naar je keuze! Ik moet er ook nog een. Mij lijkt een rugzak uit de Deuter Futura-serie wel wat :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:03:19 #261
401956 _Dido_
Remember me!
pi_131171144
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja. Sommige vinden NL ook genoeg, maar ook sommige niet dus je kunt er beter wel 1 halen
:o wist helemaal niet dat bestond/nodig was als je in het buitenland rijdt.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_131171170
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:03 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

:o wist helemaal niet dat bestond/nodig was als je in het buitenland rijdt.
In cambodja moest ik fietsen omdat ik geen geldig rijbewijs had daar voor een brommer, daar ik toch
AM heb. Zo gaat dat nou eenmaal
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131171181
anyone; brander of biolite? Ik wil zo graag een biolite maar ik ga in oktober schotland en ik ben bang dat daar gewoon alles nat zal zijn ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 september 2013 @ 20:26:01 #264
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_131174554
Ik heb een macpac en zelfs in de hoosregen is die niet nat te krijgen *O* hij is dan ook bedoeld voor het regenwoud :')
pi_131175021
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:26 schreef Mishu het volgende:
Ik heb een macpac en zelfs in de hoosregen is die niet nat te krijgen *O* hij is dan ook bedoeld voor het regenwoud :')
Ik durf geen macpac te nemen omdat er mac in zit en ik heb een hekel aan Apple :P
Nee maar ik mijn osprey zit erg fijn en is erg makkelijk máár niet compleet waterdicht bij hoosbuien, vandaar regenhoes ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131209973
Iemand ervaring met en tips over rondreizen in de Filippijnen :)?

We gaan 5 weken in januari.... :)
  zondag 15 september 2013 @ 21:31:21 #267
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_131214433
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand ervaring met en tips over rondreizen in de Filippijnen :)?

We gaan 5 weken in januari.... :)
warm vochtig? I guess? Standaard ZO azie advies; lichte en luchtige kleding, losse broeken etc.
En geniet ervan :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 16 september 2013 @ 01:14:10 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131226145
Ik ben in 2011 vijf weken in de Filipijnen geweest en SeLang is er een paar jaar eerder geweest. Er is ook een topic, dat ik nu niet kan vinden... Er wordt weinig in gepost, omdat de Filipijnen (onterecht) niet bepaald een populaire bestemming zijn.

Het is er aan de kust natuurlijk warm en vochtig, maar hoog in de bergen op Luzon gewoon koud. Sagada zul je wel bezoeken, dat is echt zo'n hillstation, waar het klimaat niet meer tropisch is.

De Filipijnen heeft de koudste bussen van Azië, dus, als je daarmee reist, ook zeker wat warms meenemen.

Verder: ga duiken of snorkelen, als je de kans hebt.
pi_131226639
Ik wil volgend jaar ergens tussen juli en december een aantal weken/maanden naar Azië. Duur hangt heel erg af van studievoortgang, stage en geld (ik wil een geldboom). Ik kan vanaf volgende maand ongeveer 200 euro per maand sparen dus zal rond de 2000 euro zitten. De bedoeling is om alleen te gaan, ben dan 23/bijna 24. Iemand tips? Landen en of gebieden die ik sowieso moet mijden omdat ik alleen ben? :) dingen die ik sowieso wel of niet moet doen? Ben nog in een oriënterende fase zoals jullie merken dus alle tips zijn welkom :)
pi_131227040
Van 2000 euro (min 600 euro voor een vlucht) kun je in ZO Azie wel 6 weken backpacken, als je het zuinig doet. dus zo'n 25-30 euro per dag. Gezien je vraag, ga ik er vanuit dat je nog geen ervaring hebt, met backpacken. Thailand lijkt me dan een uitstekende bestemming: makkelijk om andere backpackers te ontmoeten, redelijk goedkoop, goedkope vluchten, veilig etc. Eventueel kun je dan nog Laos, Vietnam en/of cambodja bezoeken. ZO Azie is inmiddels zo toeristisch en ontwikkeld dat er maar weinig dingen zijn die je niet alleen kan doen ivm veiligheid. Bovendien zul je zien dat je niet lang alleen bent en reist.
Pain is temporary, pride is forever
  maandag 16 september 2013 @ 13:22:24 #271
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131235042
Vasteland ZO Azië dan, want in Indonesië, Filipijnen (de twee leukste landen...) is het wat lastiger reisgenoten te ontmoeten. Daardoor ook avontuurlijker natuurlijk!
pi_131235685
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 01:14 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben in 2011 vijf weken in de Filipijnen geweest en SeLang is er een paar jaar eerder geweest. Er is ook een topic, dat ik nu niet kan vinden... Er wordt weinig in gepost, omdat de Filipijnen (onterecht) niet bepaald een populaire bestemming zijn.

Het is er aan de kust natuurlijk warm en vochtig, maar hoog in de bergen op Luzon gewoon koud. Sagada zul je wel bezoeken, dat is echt zo'n hillstation, waar het klimaat niet meer tropisch is.

De Filipijnen heeft de koudste bussen van Azië, dus, als je daarmee reist, ook zeker wat warms meenemen.

Verder: ga duiken of snorkelen, als je de kans hebt.
We willen eigenlijk vooral gaan duiken en snorkelen (en chillen, lekker eten, zonnen..) Iig een stuk rustiger doen als de 4 weken in juli waarin we als een gek door Laos en Cambodja zijn gesjeest..

Dus Manilla, eiland, eiland, eiland, eiland, Manilla, terug, zo ongeveer :P
pi_131241841
Net bij de Rabobank geweest om mijn bankpas voor buiten de EU te activeren (staat standaard uit) + een volmacht aan mijn ouders te geven (mocht er iets gebeuren).

Nu wilde ik meteen een creditcard aanvragen, maar dat kon niet gezien ik tijdens mijn reis geen vast inkomen heb...

De kaart van de ANWB lijkt een mooi alternatief, maar ik ben (nog) geen ANWB-lid. Iemand aanbevelingen? Je hebt wel prepaid-cards, zoals de 3V card en de Wirecard, maar ik heb geen flauw idee of die dingen een beetje betrouwbaar zijn in het buitenland.
pi_131244958
- Wat is handiger en veiliger: je backpack laten sealen of een flightbag kopen?
- Welke site raden jullie aan voor het bijhouden van een reisblog?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 16 september 2013 @ 17:42:28 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_131245029
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 17:40 schreef TvhN het volgende:
- Wat is handiger en veiliger: je backpack laten sealen of een flightbag kopen?
- Welke site raden jullie aan voor het bijhouden van een reisblog?
www.waarbenjij.nu
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131245239
quote:
Maak jij daar ook gebruik van?

Nog 2 dagen voordat jouw reis begint, ik ben jaloers!
  Beste/leukste mod 2022 maandag 16 september 2013 @ 17:49:00 #277
319979 Fok-it
All is well
pi_131245272
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:47 schreef TvhN het volgende:

[..]

Maak jij daar ook gebruik van?

Nog 2 dagen voordat jouw reis begint, ik ben jaloers!
Nope. Ik heb het niet zo op bloggen :P

Ja :D vandaag backpack ingepakt, en morgen waarschijnlijk alles 10 keer na lopen :')

En dan de horrorvlucht van 12,5 uur :'(

Maar dan ben ik wel in fucking Singapore _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131247297
Iemand een idee of je overal in cambodia met dollars kan betalen?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_131247377
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nope. Ik heb het niet zo op bloggen :P

Ja :D vandaag backpack ingepakt, en morgen waarschijnlijk alles 10 keer na lopen :')

En dan de horrorvlucht van 12,5 uur :'(

Maar dan ben ik wel in fucking Singapore _O_
Fijne reis! ^O^
pi_131247662
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:48 schreef swarmahoer het volgende:
Iemand een idee of je overal in cambodia met dollars kan betalen?
Ja, het komt er zelfs vrijwel overal uit de muur ;)
Daar zijn 2 dollar briefjes nog redelijk gangbaar, probeer er 1 te fixen. Die dingen zijn zeldzaam in de VS _O_

Verder krijg je vaak wel je wisselgeld in riel, maar als je beetje opspaart kun je daarvan wel ergens een blikje cola ofzoiets halen.
Je kan ook gecombineerd betalen met dollar en riel :P
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Fijne reis! ^O^
Veel plezier !!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131248596
Kiwi Experience (backpackersbus in NZ) heeft een paar mooie acties omtrent busvervoer door Nieuw Zeeland. Ik kwam toevallig net op hun site en zag dat de actie na vandaag afgelopen is.

Het scheelt behoorlijk wat geld, maar ik heb mijn reisplanning en -route nog lang niet klaar. In dubio, boeken of niet!



Chili Bin kost met deze actie omgerekend 613 euro i.p.v. 1023 euro en heeft en erg uitgebreide route:

pi_131248880
Voor 135 euro een retourtje Bangkok - Bali. Doen of niet?
pi_131249554
Stray heeft momenteel ook acties... 40% korting!

Ps: wanneer ga jij naar nz en voor hoe lang?
pi_131250999
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:39 schreef Levis het volgende:
Stray heeft momenteel ook acties... 40% korting!

Ps: wanneer ga jij naar nz en voor hoe lang?
Klopt, maar een aantal vrienden hebben Kiwi aanbevolen. Ik heb er net even wat lijstjes met plaatsen/bergen/parken bij gepakt die ik graag wil zien. De meeste liggen ook op of in de buurt van deze route.

Ik denk dat ik hem wel ga boeken. Dat is weer 400 euro zakgeld voor overige leuke activiteiten!

Ik vertrek 15 november naar Auckland en 7 januari van Sydney weer naar Schiphol. Waarschijnlijk 29 of 30 december van NZ naar Australie.
pi_131252482
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:03 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Klopt, maar een aantal vrienden hebben Kiwi aanbevolen. Ik heb er net even wat lijstjes met plaatsen/bergen/parken bij gepakt die ik graag wil zien. De meeste liggen ook op of in de buurt van deze route.

Ik denk dat ik hem wel ga boeken. Dat is weer 400 euro zakgeld voor overige leuke activiteiten!

Ik vertrek 15 november naar Auckland en 7 januari van Sydney weer naar Schiphol. Waarschijnlijk 29 of 30 december van NZ naar Australie.
Boek die tickets wel vlug, dat zijn prijzige data ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131261931
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Fijne reis! ^O^
pi_131264065
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 20:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Boek die tickets wel vlug, dat zijn prijzige data ;)
Retourtje is al geboekt voor een mooie prijs! Alleen de tussenvlucht moet nog (momenteel rond de 150 euro). ;)
  Beste/leukste mod 2022 maandag 16 september 2013 @ 23:40:27 #288
319979 Fok-it
All is well
pi_131264569
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:50 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Fijne reis! ^O^
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 18:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja, het komt er zelfs vrijwel overal uit de muur ;)
Daar zijn 2 dollar briefjes nog redelijk gangbaar, probeer er 1 te fixen. Die dingen zijn zeldzaam in de VS _O_

Verder krijg je vaak wel je wisselgeld in riel, maar als je beetje opspaart kun je daarvan wel ergens een blikje cola ofzoiets halen.
Je kan ook gecombineerd betalen met dollar en riel :P

[..]

Veel plezier !!
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:49 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Thanks! Ik zal ongetwijfeld wel wat posten hier :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131264667
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:24 schreef Ludacriss het volgende:
Voor 135 euro een retourtje Bangkok - Bali. Doen of niet?
Ja, alleen zelf roeien is goedkoper.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131271146
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:48 schreef swarmahoer het volgende:
Iemand een idee of je overal in cambodia met dollars kan betalen?
Wel opletten dat je niet te oude dollarbiljetten meekrijgt, vooral als het om grote bedragen gaat (50 of 100 dollar). Deze werden bij ons regelmatig geweigerd terwijl het dan een biljet uit 2003 ofzo was :?

Riel af en toe een tuktuk mee betaald.
pi_131275355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wel opletten dat je niet te oude dollarbiljetten meekrijgt, vooral als het om grote bedragen gaat (50 of 100 dollar). Deze werden bij ons regelmatig geweigerd terwijl het dan een biljet uit 2003 ofzo was :?

Riel af en toe een tuktuk mee betaald.
Het gaat erom dat ze cleane biljetten willen. Leeftijd maakt niet uit, ze mogen alleen niet vies zijn/vouwen in de kantjes.

Als je alleen naar cambodja gaan kun je beste je geld bestellen bij de bank met de opmerking dat je nieuwe biljetten wil. Sowieso meest zekere.

Dan niet die dingen achterlijk gaan vouwen in de portemonnee natuurlijk :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131275437
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze cleane biljetten willen. Leeftijd maakt niet uit, ze mogen alleen niet vies zijn/vouwen in de kantjes.

Als je alleen naar cambodja gaan kun je beste je geld bestellen bij de bank met de opmerking dat je nieuwe biljetten wil. Sowieso meest zekere.

Dan niet die dingen achterlijk gaan vouwen in de portemonnee natuurlijk :P
Nee hoor, het ging ze specifiek om de leeftijd. Het was gewoon een schoon biljet, nog niet eens een scherpe vouw in het midden.
pi_131275479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee hoor, het ging ze specifiek om de leeftijd. Het was gewoon een schoon biljet, nog niet eens een scherpe vouw in het midden.
Naja, bij mij zochten ze gewoon elke keer de mooiste eruit.. wouden geen vouwen etc :P
Zal overal wel verschillen ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131275552
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, bij mij zochten ze gewoon elke keer de mooiste eruit.. wouden geen vouwen etc :P
Zal overal wel verschillen ;)
Dat is natuurlijk ook de grootste kans op een nieuw biljet ;)

Als we betaalden met 100 werd er altijd naar de leeftijd gekeken, al was het biljet echt brandschoon.
pi_131275884
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Net bij de Rabobank geweest om mijn bankpas voor buiten de EU te activeren (staat standaard uit) + een volmacht aan mijn ouders te geven (mocht er iets gebeuren).

Nu wilde ik meteen een creditcard aanvragen, maar dat kon niet gezien ik tijdens mijn reis geen vast inkomen heb...

De kaart van de ANWB lijkt een mooi alternatief, maar ik ben (nog) geen ANWB-lid. Iemand aanbevelingen? Je hebt wel prepaid-cards, zoals de 3V card en de Wirecard, maar ik heb geen flauw idee of die dingen een beetje betrouwbaar zijn in het buitenland.
Fatsoenlijke bank opzoeken. Gewoon niet zeggen dat je ontslag hebt genomen. Ze kijken adhv jouw bankafschriften naar je inkomen, ze zien niet dat je in de toekomst geen inkomen meer zal hebben ;) Als je hem eenmaal hebt dan maakt dat verder niet meer uit!
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 17:40 schreef TvhN het volgende:
- Wat is handiger en veiliger: je backpack laten sealen of een flightbag kopen?
- Welke site raden jullie aan voor het bijhouden van een reisblog?
Eh. Flightbag moet je elke keer meeslepen en maakt qua bescherming niets uit. Maar sealen moet je elke keer weer opnieuw doen, milieu onvriendelijke en kost op den duur meer geld. Afweging dus!

Qua blog zou ik gaan voor een tumblr. Waarbenjij.nu is met die vlaggetjes best grappig, maar het design is lelijk en je hele pagina zit vol reclamebanners. Je kunt beter naar tumblr gaan; mooie cleane pagina en handige tools om mee te schrijven. Je foto's komen dan ook gewoon op de pagina ipv in albums. Veel mooier :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:29:20 #296
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131282478
Een flightbag is een zak van 100 gram, makkelijk als je vaker moet vliegen.
En blogspot of WordPress...

[ Bericht 1% gewijzigd door Lemans24 op 17-09-2013 16:47:52 ]
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:30 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_131282932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:13 schreef Levis het volgende:
Op zoek naar een goede backpack, ik wil ze liever zelf uitproberen dus ben ik op zoek naar een grote winkel ergens in Nederland. Wat is de nummer één?
Bever Zwerfsport, als je in Utrecht woont kun je Kathmandu proberen, in Woerden heb je de Zwerfkei die een enorm aanbod heeft (ook wandelschoenen en andere kledij).
pi_131285464
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 19:17 schreef GuitarJJ het volgende:
Kiwi Experience (backpackersbus in NZ) heeft een paar mooie acties omtrent busvervoer door Nieuw Zeeland. Ik kwam toevallig net op hun site en zag dat de actie na vandaag afgelopen is.

Het scheelt behoorlijk wat geld, maar ik heb mijn reisplanning en -route nog lang niet klaar. In dubio, boeken of niet!

[ afbeelding ]

Chili Bin kost met deze actie omgerekend 613 euro i.p.v. 1023 euro en heeft en erg uitgebreide route:

[ afbeelding ]
Hier kan ik dus zo slecht tegen:

Gisteravond toch gebruik gemaakt van deze actie en op het allerlaatste moment een buspas voor 999 AUD gekocht. Kijk ik zojuist op de site van Kiwi, zijn ze meteen een nieuwe actie gestart (tot oktober) met deze trip voor 899 AUD. :|W
pi_131289332
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thanks! Ik zal ongetwijfeld wel wat posten hier :D
Fijne reis gewenst! Ben benieuwd naar jouw ervaringen. *O*
pi_131289556
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eh. Flightbag moet je elke keer meeslepen en maakt qua bescherming niets uit. Maar sealen moet je elke keer weer opnieuw doen, milieu onvriendelijke en kost op den duur meer geld. Afweging dus!

Qua blog zou ik gaan voor een tumblr. Waarbenjij.nu is met die vlaggetjes best grappig, maar het design is lelijk en je hele pagina zit vol reclamebanners. Je kunt beter naar tumblr gaan; mooie cleane pagina en handige tools om mee te schrijven. Je foto's komen dan ook gewoon op de pagina ipv in albums. Veel mooier :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:29 schreef Lemans24 het volgende:
Een flightbag is een zak van 100 gram, makkelijk als je vaker moet vliegen.
En blogspot of WordPress...
Bedankt voor jullie reacties. Met betrekking tot de bescherming van de backpack: ik heb besloten om een flightbag te gaan kopen. Wat betreft de reisblog heb ik nog geen besluit genomen.

@Boterbartje: is het reizen een beetje te combineren met je studie?
pi_131289925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:51 schreef TvhN het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor jullie reacties. Met betrekking tot de bescherming van de backpack: ik heb besloten om een flightbag te gaan kopen. Wat betreft de reisblog heb ik nog geen besluit genomen.

@Boterbartje: is het reizen een beetje te combineren met je studie?
Top. flightbag is wel makkelijk hoor. Ik gooi m'n pack er altijd gewoon zo in, maar mijn pack kan de armdingen wegritsen, dat is wel chill.

Combineren met de studie? Beetje behelpen natuurlijk :P Ik heb eerst China, Thailand en omringendelanden enzo gedaan, maar dat was zegmaar de zomer voor m'n studie.. nu ga ik in de herfstvakantie naar Schotland (maar de managementfaculteit heeft dán net geen vakantie waardoor ik daar een beetje moet gaan rommelen om het door te laten gaan). Eind december/januari ga ik een maand naar Chili. Daardoor mis ik wél 2 tentamens en deze moet ik dan in de herkansing maken in augustus. Maar ik doe alle 3 essays die ik dit jaar moet schrijven in oktober/november zodat ik dan het tweede semester genoeg ruimte heb om die vakken er bij te doen.

Beetje schuiven, beetje sjoemelen en dan lukt het allemaal prima :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')