Oké dan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:30 schreef vladesk het volgende:
Ik heb voor de grap eens de eerste 3 eredivisiematchen genomen en ik verander de kleinste 5 clubs van NL door de grootste 5 van België
dus (gewoon willekeurig)
Cambuur --> Anderlecht
Roda --> Standard
Zwolle --> Club Brugge
RKC --> KRC Genk
Go Ahead --> AA Gent
Speeldag 1
Ajax - Standard
ADO - PSV
NEC - Groningen
Twente - Genk
Heerenveen - AZ
Anderlecht - NAC
Utrecht - AA Gent
Vitesse - Heracles
Club Brugge - Feyenoord
Speeldag 2
Standard - Anderlecht
Heracles - Club Brugge
NAC - Heerenveen
AA Gent - ADO
PSV - NEC
Feyenoord - Twente
AZ - Ajax
Groningen - Utrecht
Genk - Vitesse
Speeldag 3
PSV - AA Gent
Genk - AZ
NEC - Club Brugge
Standard - Vitesse
Anderlecht - Groningen
Ajax - Feyenoord
Heerenveen - Heracles
NAC - ADO
Twente - Utrecht
Anderlecht moet normaal 7/9 kunnen halen: NAC en Groningen thuis moeten normaal verslagen worden, puntje op Standard.
Standard eerste speeldag naar Ajax, daar zou een punt al een succes zijn maar normaal wint Ajax dit. Dan thuis Anderlecht en thuis Vitesse. Normaal moet Standard daarvan één thuismatch kunnen winnen en de andere gelijkspel. 3/9 of 4/9 gok ik
Club Brugge ontvangt thuis Feyenoord en dan naar Heracles en naar NEC. Laten we zeggen 4/9. Met een beetje pech heb je maar 2 of 3 op 9 ofzo maar voor hetzelfde kan dit ook een 7/9 worden
Genk heeft een moeilijk openingsprogramma. Naar Twente, thuis AZ en Vitesse. 3/9
AA Gent naar Utrecht, thuis ADO en naar PSV. Thuis moet je sowieso winnen van ADO, in Utrecht kan Gent wel gaan winnen maar kan even goed verlies zijn en in PSV haal je als AA Gent zijnde wellicht niet veel (al kan in voetbal alles natuurlijk). Dus ik gok een 4/9
Denk dat dit een realistische schatting is dan heb je de Belgische clubs na 3 wedstrijden
Anderlecht 7 (omwille van zijn 'makkelijke' openingsprogramma)
Standard 4
Club Brugge 4
AA Gent 4
KRC Genk 3
Moet er zo snel mogelijk komen, is in belang van beide landen. Natuurlijk zullen clubs als Zwolle of Cambuur in Nederland daar niet mee tevreden zijn, of in België clubs als Mechelen of Charleroi omdat zij van het hoofdtoneel verdwijnen. Maar voor de Nederlandse linkerkolom en de Belgische G5 is dit wel primaquote:
Je zoekt het maar lekker uit metj e Beneliga, kan je vertellen dat over 10 jaar die kutbeneliga van je er nog steeds niet is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:41 schreef vladesk het volgende:
[..]
Moet er zo snel mogelijk komen, is in belang van beide landen. Natuurlijk zullen clubs als Zwolle of Cambuur in Nederland daar niet mee tevreden zijn, of in België clubs als Mechelen of Charleroi omdat zij van het hoofdtoneel verdwijnen. Maar voor de Nederlandse linkerkolom en de Belgische G5 is dit wel prima
Ik begrijp niet wat je daar tegen hebt als Ajax fan? Is toch ook in het belang van jouw clubquote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je zoekt het maar lekker uit metj e Beneliga, kan je vertellen dat over 10 jaar die kutbeneliga van je er nog steeds niet is.
HIJ ZAL ER OOK NOOIT KOMEN.
waarom niet? Groningen heeft iets lager budget dan AA Gentquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:07 schreef Tyron het volgende:
Eh ik zie Anderlecht niet van Groningen winnen, god wat zijn die belgen slecht zeg.
Ja. PSV had 40 miljoen en toen de gemeente de grond kocht werd het 105 miljoen euro.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:20 schreef vladesk het volgende:
[..]
Is dat niet omdat de gemeente de gronden van het stadion gekocht had? Of iets anders? (was iets met 65 miljoen euro)
ik had ergens in een artikel gelezen dat Ajax de rijkste was
Eenmalig dus.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:44 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja. PSV had 40 miljoen en toen de gemeente de grond kocht werd het 105 miljoen euro.
Wat een achterlijke ideeën heb jij man. Er bestaat al een competitie waar de beste teams samen in spelen, de Champions League, misschien dat je daar weleens van gehoord hebt. Daarnaast heeft ieder land zijn eigen voetbalcompetitie, waar voor het kampioenschap van het betreffende land gespeeld wordt. Lijkt me niet zo'n moeilijk concept om te begrijpen. Allerlei landencompetities fuseren terwijl we een Champions League en Europa League hebben slaat totaal nergens op.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:19 schreef vladesk het volgende:
Ik begrijp bv niet waarom Portugal en Spanje ook niet samengaan
Portugal heb je 4 club, de rest is nix man
Braga, Sporting, Benfica en Porto
Deze 4 bij de Primera Division, dan heb je echt een lekkere competitie, beste van de wereld
Is helemaal geen achterlijk idee, is een goed ideequote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat een achterlijke ideeën heb jij man. Er bestaat al een competitie waar de beste teams samen in spelen, de Champions League, misschien dat je daar weleens van gehoord hebt. Daarnaast heeft ieder land zijn eigen voetbalcompetitie, waar voor het kampioenschap van het betreffende land gespeeld wordt. Lijkt me niet zo'n moeilijk concept om te begrijpen. Allerlei landencompetities fuseren terwijl we een Champions League en Europa League hebben slaat totaal nergens op.
Twente 3quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:39 schreef vladesk het volgende:
Eindstand Beneliga
1. Ajax
2. PSV
3. Twente
4. Anderlecht/Feyenoord
5. Anderlecht/Feyenoord
6. Club Brugge/Vitesse
7. Club Brugge/Vitesse
8. AZ
9. Standard
10. Genk/Heerenveen
11. Genk/Heerenveen
12. KAA Gent
13. Groningen
14. NAC
15. ADO Den Haag
16 Utrecht
17. NEC
18. Roda JC
Dit wordt de eindstand als we afgaan op begroting. Ik vind dit een mooie competitie, wat jullie er ook van zeggen
Ook voor Nederlandse clubs... Nederlands voetbal komt voortaan op de Belgische tv wat een bron is van extra inkomsten. Matchen als Standard - Feyenoord, Brugge - Ajax of Anderlecht - PSV zullen wel druk bekeken in België. En dan bedoel ik niet alleen in de stadions maar ook gewoon op tv of radio. (en ook gewoon door de neutrale toeschouwer)quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Alleen voor België is het vooruitgang.
Er kan een slotje op, 17 van de 18 wil geen Beneligaquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:00 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ook voor Nederlandse clubs... Nederlands voetbal komt voortaan op de Belgische tv wat een bron is van extra inkomsten. Matchen als Standard - Feyenoord, Brugge - Ajax of Anderlecht - PSV zullen wel druk bekeken in België. En dan bedoel ik niet alleen in de stadions maar ook gewoon op tv of radio. (en ook gewoon door de neutrale toeschouwer)
Wat het meteen voor sponsors ook interesanter maakt aangezien zij nu geen markt van 17 miljoen mensen maar van 28 miljoen mensen bereiken
Of ben je zo gehecht aan rkc en cambuur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |