Maar vijf sterren is toch het allerhoogste, ik ken ook albums die goed zijn maar die geef ik dan geen vijf sterrenquote:
Ja maar dat is dus waar het de laatste pagina's over gaat: zelfs de beste albums hebben zwakkere nummers.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:55 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Maar vijf sterren is toch het allerhoogste, ik ken ook albums die goed zijn maar die geef ik dan geen vijf sterren
Ja maar dat is weer anders dan een album met alleen maar 5 sterren nummers.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:06 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, je hebt altijd wel uitschieters op een album maar ik ken genoeg albums waarbij ik geen enkele track zou kunnen missen. (wat niet per se vijf sterren albums hoeven te zijn)
Oké, true. Maar sowieso zijn er maar een handvol perfecte albums (5 sterren dus) uitgebrachtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja maar dat is weer anders dan een album met alleen maar 5 sterren nummers.
Ik heb er ook heeeel weinig met 5 sterren, weet niet wat Trollscience nou vindtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Oké, true. Maar sowieso zijn er maar een handvol perfecte albums (5 sterren dus) uitgebrachtBij twijfel, altijd (halve) ster naar beneden raten is mijn motto.
Ik zou The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars nog willen nomineren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Op de vraag welke albums geen slecht nummer kennen; je hebt natuurlijk altijd nog baas boven baas: Nick Drake heeft überhaupt geen mindere nummers geschreven.
quote:
Fijn album is dat.quote:
Mjah...Wat Damien Rice heeft, is dat hij ook echt heel hard experimenteel gaat vaak (het einde van I Rememberquote:Op zondag 30 juni 2013 06:04 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit hier even dat optreden van Damien Rice op BKS terug te kijken, en als je er bij was, zal het allemaal best wel indrukwekkend geweest zijn, maar het valt me toch echt op dat de composities zo kaal eigenlijk allemaal niet zo veel voorstellen. Nee, door de jaren heen ben ik de muziek van Rice echt steeds minder gaan waarderen. Beetje middelmatig zelfs. Excuses aan de liefhebbers hier.![]()
Even als vergelijkingsmateriaal, iemand als John Martyn zit echt een paar klasses daarboven. Ik zal de vergelijking met Nick Drake maar even weglaten deze keer, want dat punt heb ik al `s hier gemaakt volgens mij.Martyns composities blijven ook akoestisch als een huis staan, dat vind ik bij Rice dus gewoon echt niet. Veelal beetje strummen en wat pompeuze zinnetjes er doorheen knallen.
Alhoewel ik de vergelijking nooit zo snap liggen de Stones me beter denk ik. Heb nog niet alles van de Beatles beluisterd.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:26 schreef Norrage het volgende:
Toch wel helden hoor. Wat een helden
Zijn jullie wel een beetje Stones fans hier? of zijn jullie vooral fanaat van de Indie Beatles?
De vergelijking is gewoon puur tussen de 2 grootste (Britse) bands ooit, lijkt mequote:Op zondag 30 juni 2013 12:49 schreef neohu het volgende:
[..]
Alhoewel ik de vergelijking nooit zo snap liggen de Stones me beter denk ik. Heb nog niet alles van de Beatles beluisterd.
De stones dus, voor mijquote:Op zondag 30 juni 2013 12:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
De vergelijking is gewoon puur tussen de 2 grootste (Britse) bands ooit, lijkt meNiet dat ze in stijl zo op elkaar lijken.
quote:Op zondag 30 juni 2013 13:34 schreef DO2 het volgende:
Damien Rice is gewoon retesaai. Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die 't een mooie stem vinden.
( Het kost me wel al m'n voorstellingsvermogen, maar dan lukt het nog net. )
Maar als je die stem wegdenkt, houd je vrijwel niets over.
Ja, voorspelbare, nietszeggende, lege 'composities' waarin geen ene zak gebeurt...
Gebakken lucht, opgefraaid met een stem, die 't blijkbaar leuk doet voor sommigen.
Viooltje hier, viooltje daar, nog wat gepingel erbij, beetje kwelen met die meid erbij...
(![]()
En oh, wat klinkt het allemaal oprecht, he...
Hij zingt echt met z'n hart...
Dat kan je gewoon horen.
![]()
)
Muziek voor 12-jarige meisjes met een gebroken hartje, omdat 't vriendje het net heeft uitgemaakt.
En da's verder prima, natuurlijk. Ook die moeten getroost worden. Dus het is goed dat we Damien daarvoor hebben.
Maar echt, als je mij wil straffen, moet je me verplicht naar die inspiratieloze meuk van die jankerd laten horen.
Ik had dit allemaal vooraf ook, maar live wist hij me toch wel te raken, op het tenenkrommende acteerstukje met de wijn na.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:34 schreef DO2 het volgende:
Damien Rice is gewoon retesaai. Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die 't een mooie stem vinden.
( Het kost me wel al m'n voorstellingsvermogen, maar dan lukt het nog net. )
Maar als je die stem wegdenkt, houd je vrijwel niets over.
Ja, voorspelbare, nietszeggende, lege 'composities' waarin geen ene zak gebeurt...
Gebakken lucht, opgefraaid met een stem, die 't blijkbaar leuk doet voor sommigen.
Viooltje hier, viooltje daar, nog wat gepingel erbij, beetje kwelen met die meid erbij...
(![]()
En oh, wat klinkt het allemaal oprecht, he...
Hij zingt echt met z'n hart...
Dat kan je gewoon horen.
![]()
)
Muziek voor 12-jarige meisjes met een gebroken hartje, omdat 't vriendje het net heeft uitgemaakt.
En da's verder prima, natuurlijk. Ook die moeten getroost worden. Dus het is goed dat we Damien daarvoor hebben.
Maar echt, als je mij wil straffen, moet je me verplicht naar die inspiratieloze meuk van die jankerd laten horen.
Volgens mij hou je dan een gitaar over.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:23 schreef Bol_Wan het volgende:
Een man met een gitaar, haal de man weg en je houdt werkelijk NIKS over. Eh ja, prima argument
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |