quote:Op zondag 30 juni 2013 13:34 schreef DO2 het volgende:
Damien Rice is gewoon retesaai. Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die 't een mooie stem vinden.
( Het kost me wel al m'n voorstellingsvermogen, maar dan lukt het nog net. )
Maar als je die stem wegdenkt, houd je vrijwel niets over.
Ja, voorspelbare, nietszeggende, lege 'composities' waarin geen ene zak gebeurt...
Gebakken lucht, opgefraaid met een stem, die 't blijkbaar leuk doet voor sommigen.
Viooltje hier, viooltje daar, nog wat gepingel erbij, beetje kwelen met die meid erbij...
(![]()
En oh, wat klinkt het allemaal oprecht, he...
Hij zingt echt met z'n hart...
Dat kan je gewoon horen.
![]()
)
Muziek voor 12-jarige meisjes met een gebroken hartje, omdat 't vriendje het net heeft uitgemaakt.
En da's verder prima, natuurlijk. Ook die moeten getroost worden. Dus het is goed dat we Damien daarvoor hebben.
Maar echt, als je mij wil straffen, moet je me verplicht naar die inspiratieloze meuk van die jankerd laten horen.
Beatles hier. Stones hebben me nooit meer kunnen grijpen dan een best-of albumpje ergens.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:26 schreef Norrage het volgende:
Toch wel helden hoor. Wat een helden
Zijn jullie wel een beetje Stones fans hier? of zijn jullie vooral fanaat van de Indie Beatles?
Gelul, natuurlijk.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja. Schrijf deze tekst bij elke willekeurige andere singer-songwriter, en het klopt ook. Zoals ik al zei. Iedereen kan zich inleven in een andere songwriter (jij waarschijnlijk in geen een). Beetje persoonlijk allemaal
Je hoeft geen kant te kiezen, waarom zou jequote:Op zondag 30 juni 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
Ik kan nooit een kant kiezen. Ik vind ze beiden geniaal. Nijg meer naar Rolling Stones. Maar wat de Beatles hebben gedaan is knapper, revolutionairder
Met Brian Jones op (slide)gitaarquote:Op zondag 30 juni 2013 14:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beatles hier. Stones hebben me nooit meer kunnen grijpen dan een best-of albumpje ergens.
quote:Op zondag 30 juni 2013 14:54 schreef neohu het volgende:
[..]
Je hoeft geen kant te kiezen, waarom zou je
Heerlijk zoals jij bijna altijd serieus in gaat op iedereen hun lichtelijk gechargeerde postsquote:Op zondag 30 juni 2013 14:49 schreef DO2 het volgende:
[..]
Gelul, natuurlijk.
Er zijn zoveel singer-songwriters te noemen die daadwerkelijk goeie muziek maken...
Ik begrijp niet eens zo goed wat je hier wil zeggen, eigenlijk.
Dat alle singer-songwriters maar een beetje aanklooien en volstrekt inwisselbaar zijn?
Dat de verschillen niet veel verder gaan dan wat nuances en zijn of haar stem?
Meen je dat nu serieus?
Het is als een soort lijstje. Een top 2. Lijstjes zijn vetquote:Op zondag 30 juni 2013 14:54 schreef neohu het volgende:
[..]
Je hoeft geen kant te kiezen, waarom zou je
Ja, iemand moet het doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heerlijk zoals jij bijna altijd serieus in gaat op iedereen hun lichtelijk gechargeerde posts![]()
quote:
Sorry, maar deze zin doet mijn tenen enorm krommenquote:Op zondag 30 juni 2013 15:19 schreef Kerftminister het volgende:
Gisteren ook een interview gezien met hem over het leven, de zin van het leven etc.
Ja. Mijn haat is ook gericht naar singer-songwriters, welke dan ook, die alleen maar op een gitaar gaan tokkelen. Zelfs Bruce of Bob vind ik dan saai. 2 nummers leuk, en danquote:Op zondag 30 juni 2013 15:23 schreef methodmich het volgende:
Tja, in de kern zijn de kopstukken van een band vaak ook singer / songwriter of een van de twee. Maar goed, ieder zijn voorkeur.
Ja mijn tenen kromden hier ook vanquote:Op zondag 30 juni 2013 15:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Sorry, maar deze zin doet mijn tenen enorm krommen
Ik heb deze zin voorgelegd aan Damien Rice, een wijs man. Hij antwoordde: "Haat is wel een erg zware emotie. Zou je het niet beter 'muzikale afkeer' kunnen noemen? Ik kan me niet voorstellen dat Nor echt mensen haat omdat ze met een gitaar in de hand muziek maken. Dat is gevaarlijk. Hele winkelcentra vol met dergelijke muzikanten. Als Nor een keer doordraait, kan dat echt vreselijke gevolgen hebben. Nee, haat, dat woord zou ik niet kiezen."quote:Op zondag 30 juni 2013 15:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Mijn haat is ook gericht naar singer-songwriters, welke dan ook, die alleen maar op een gitaar gaan tokkelen. Zelfs Bruce of Bob vind ik dan saai. 2 nummers leuk, en dan
Ik haat de persoon dan ook niet, maar de muziek door die persoon. Als een Passenger ineens een Radiohead cover zou doen ofzo, is het ineens wel een held.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik heb deze zin voorgelegd aan Damien Rice, een wijs man. Hij antwoordde: "Haat is wel een erg zware emotie. Zou je het niet beter 'muzikale afkeer' kunnen noemen? Ik kan me niet voorstellen dat Nor echt mensen haat omdat ze met een gitaar in de hand muziek maken. Dat is gevaarlijk. Hele winkelcentra vol met dergelijke muzikanten. Als Nor een keer doordraait, kan dat echt vreselijke gevolgen hebben. Nee, haat, dat woord zou ik niet kiezen."
quote:Op zondag 30 juni 2013 15:33 schreef Kerftminister het volgende:
Brrrrr Radiohead, dat is dan weer muziek waar ik een hekel aan heb.
Krijg altijd weer de kriebels als ik de stem van Thom Yorke hoor.
Okee, maar je formuleerde het alsof je die mensen echt zou haten. Gelukkig is dat niet zo dan.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik haat de persoon dan ook niet, maar de muziek door die persoon. Als een Passenger ineens een Radiohead cover zou doen ofzo, is het ineens wel een held.
Jullie zouden mijn posts zo ondertussen toch wel goed kunnen inschatten, zou ik denkenquote:Op zondag 30 juni 2013 15:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, maar je formuleerde het alsof je die mensen echt zou haten. Gelukkig is dat niet zo dan.
Nee, is niet te doen. Compleet onvoorspelbaar.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jullie zouden mijn posts zo ondertussen toch wel goed kunnen inschatten, zou ik denken
Kan nog wel een kwartiertje wachten hoor. Wellicht maak je het Z nog lastigquote:Op zondag 30 juni 2013 19:22 schreef Felagund het volgende:
Ik heb niet meegedaan, maar herkende wel veel, zou wel weten welke deuntjes het waren.(Heb niet echt de moeite gedaan om mijn hersenen te pijnigen).
Wilde net nog een eindje gaan fietsen, ik kan het toch niet winnen (woon in het buitenland), en volgens mij wist ik er maar 2 (o.a. 10) zeker.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan nog wel een kwartiertje wachten hoor. Wellicht maak je het Z nog lastig
Dan kun je beter gaan fietsen iddquote:Op zondag 30 juni 2013 19:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wilde net nog een eindje gaan fietsen, ik kan het toch niet winnen (woon in het buitenland), en volgens mij wist ik er maar 2 (o.a. 10) zeker.
Eentje was Gomezquote:Op zondag 30 juni 2013 19:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan kun je beter gaan fietsen idd
Ik roep hierbij Z uit als winnaar. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden, tenzij er een aanzienlijk bedrag tegenover staat. PM Is onderweg.
Oja, ik kan de oplossingen wel geven....standby.....quote:
Antwoorden:quote:01. Brits duo werkt als paracetamol!
02. Een oversteekplaats bij de strandbungalow?! WTF
03. Paul vindt dat liefde niet getoond mag worden.
04. Ben vouwt een brief voor Stan de klimmer. (deze is echt slecht )
05. Gerimpelde handen.
06. Deze kapitein is bad mmkay
07. Dit sexy kledingstuk gaat er in als koek bij de mannen.
08. Deze depressieve smid pendelt tussen cafés.
09. De keeper van de Spurs zingt over Alicia Llanos de Ramos
10. Deze gitaarvirtuoos houdt wel van een likeurtje.
11. Autochtonen zingen wel vaker over vliegtuigen. (Huh Whatever... )
12. Deze Amerikaanse M is gek op paardenracetrainers. (ja dat schijnt de songtitel te zijn )
13. Deze Noren bezingen Maxima.
14. Openlucht-evangelisten vertellen dat je niet alles zo maar moet toelaten.
15. Is deze weg eenrichtingsverkeer? Vraag maar aan Mark!
16. Halverwege het meer ligt deze Texaanse stad.
17. De enige grot waar rozen groeien.
18. Hey, give me my pin back you looroooo!
19. Superglad nummer van Rob, Tom en Karel.
20. Ze hebben 'm eindelijk gevonden! Poeh, mijn geest werd al bijna gekruisigd.
21. Je hebt maar de helft van het geluid nodig om jouw sneaky lach te horen!
22. Ja, want de ouwe was kapot gegaan. Ik had de kraan te ver opengedraaid. Dom. (geniaal! )
23. Kom op! Het is echt niet suf om over deze sjieke stad te zingen.
24. De lucht is nu nog leeg, maar straks regent het grote brillen en pianos.
25. Deze grote ster bezingt mensen met een kleine ster
Wie de meeste "ooh jaaa's" heeft, wint de poedelprijsquote:01 = Turin Brakes - Painkiller
02 = Beach House - Zebra
03 = Beatles - You've Got To Hide Your Love Away
04 = Ben Folds - The Ascent of Stan
05 = Bill Whiters - Grandma's Hands
06 = Billy Joel - Captain Jack
07 = Cake - Short Skirt/Long Jacket
08 = Elliott Smith - Between the Bars
09 = Gomez - Tijuana Lady
10 = Joe Bonamassa - Sloe Gin
11 = Local Natives - Airplanes
12 = M. Ward - Vincent O'Brien
13 = Madrugada - Majesty
14 = Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
15 = Mark Lanegan - One Way Street
16 = Midlake - Roscoe
17 = Nick Cave - Where The Wild Roses Grow
18 = Pinback - Loro
19 = Rob Thomas & Santana - Smooth
20 = Rodriguez - Crucify Your Mind
21 = Semisonic - Secret Smile
22 = The Shins - New Slang
23 = Sufjan Stevens - Chicago
24 = Elton John - Empty Sky
25 = Big Star - Holocaust
Eigenlijk alleen 14 die ik had moeten weten... En 9 en 22.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Oja, ik kan de oplossingen wel geven....standby.....
Eerst ff de hints weer:
[..]
Antwoorden:
[..]
Wie de meeste "ooh jaaa's" heeft, wint de poedelprijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |