Je gaat me niet vertellen dat je dat niet aan zag komen?quote:zoals heel de Arabische lente één grote deceptie aan het worden is...
In het begin was ik optimistisch gestemd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je dat niet aan zag komen?
Zeg gerust naïef!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In het begin was ik optimistisch gestemd.
Of op macht belustte rebellen Syrie bestieren of een machtswellustige dictator, dat moeten ze helemaal zelf weten. Maar waarom zouden wij daar tijd en geld in moeten steken?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel hemeltergend dit... het is wmb ongehoord...
Ik denk ook niet dat die Syrische opstandelingen gesteund dienen te worden eigenlijk... het loopt op één grote deceptie uit.... zoals heel de Arabische lente één grote deceptie aan het worden is...
Nee, idd, het is water naar de zee dragen; het wordt daar wrs nooit beter...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of op macht belustte rebellen Syrie bestieren of een machtswellustige dictator, dat moeten ze helemaal zelf weten. Maar waarom zouden wij daar tijd en geld in moeten steken?
Dat zou wel zo zijn voordelen hebben, de islamieten lijken het zelf ook te doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
Maar moeten wij de Islamitische wereld opgeven?
Interessante kwestie voor een topic.
Die tunnelvisie ontstaat doordat we in het Westen een stroming kennen die een civil society voorstaat hè... Als ergens het volk in opstand komt tegen een dictator, bleeding hearts dat we zijn, dan juichen we dat toe...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:32 schreef Vasilevski het volgende:
Er is nog wel een klein verschil tussen de breedgedragen opstanden tegen dictators als Mubarak en Ben-Ali, en wat er in Libië en Syrië gebeurd is: burgeroorlogen die uitmonden in sektarische en/of etnische conflicten, aangewakkerd doordat 'we' de rebellen 'moeten' steunen met wapenzendingen en bombardementen. Mensen die die laatste categorie tot de 'Arabische Lente' rekenden waren inderdaad wel erg naïef. De term zelf zorgt ervoor dat er geen ruimte meer is voor bedenkingen, voor nuances, voor verschillen tussen landen, waardoor er een enthousiasme en tunnelvisie ontstaat waarin we alles maar moeten steunen.
Echt wel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:05 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
jij slaat een gratis vakantie naar Turkije af?
Dit:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat zou wel zo zijn voordelen hebben, de islamieten lijken het zelf ook te doen.
Tja, zo'n topic zou wel omstreden zijn, en wat zijn de pro's en cons, die moet je wel kunnen schetsen, en in welk subforum komt het...?quote:
Dat is imo bij elke oorlog duidelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Twiitch het volgende:
Eindelijk eens een oorlog waar het gewoon glashelder is dat beide strijdende partijen uit monsters bestaan.
er zijn toch wel meer strijdende partijen daar... de regering, de extremisten en de opstandelingen al zullen die tweede en laatste propagandistisch wel op een hoop gegooid wordenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Twiitch het volgende:
Eindelijk eens een oorlog waar het gewoon glashelder is dat beide strijdende partijen uit monsters bestaan.
Het is niet alleen de Islamitische wereld waar ik zo over denk. Zo ook bij bijvoorbeeld de verkiezingen in de VS. Obama of Romney, tyfus of aids. Wat maakt het mij uit wat zo'n land wil, laat ze dat lekker allemaal zelf weten. Het volk krijgt wat ze verdient, Syrië linksom of rechtsom een geweldadige dictator blijkbaar, de VS machtsbelustte corporate puppets.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:00 schreef Ryan3 het volgende:
daar is de Stasi de grootste werkgever, dus neequote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:02 schreef Hathor het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of uiteindelijk dat geweld ook zal overwaaien naar het naburige Iran.
Welnee, tuurlijk niet. Nagasaki en Hiroshima platgooien met god weet hoeveel onschuldige burgers is niet beestachtig, ben je gekquote:
Mentaliteit van het volk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:50 schreef Mgolovic het volgende:
Hopeloos verloren dat gebied. Wat er ook verandert, het zal één grote teringbende blijven.
Misschien wel door buitenlandse takfiri-salafisten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:02 schreef Hathor het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of uiteindelijk dat geweld ook zal overwaaien naar het naburige Iran.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |