Ik heb ook al een tijdje DE tas inpakken op mijn lijstje staan, komt er steeds niet van..quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:01 schreef Sylver_ het volgende:
Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen![]()
Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij!quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:57 schreef GotC het volgende:
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstjeen ik sta 15e
![]()
Ik heb ook net zitten tellen. Vooral door die 2014 en iedereen die daar onder staat voel ik me echt al heel verquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:00 schreef Jipster het volgende:
[..]
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij!![]()
Volgens mij heerst er wel weer iets, veel mensen in mijn omgeving die niet lekker zijn. Maar altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en even te bellen als je morgen nog niet beter voeltquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.
Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
Natuurlijk zitten er ook goeie semi's bijquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
De arts waar ik de meeste steun aan heb gehad was een semi-arts. Geweldige vent die zelfs toen z'n dienst erop zat, was gebleven om mijn bevalling tot het einde mee te maken. De gyn in opleiding vond ik heel wat minder sympathiek en de echte gyn kwam alleen ff knippen met een grote schaar
.
Aaawquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Ik had een co, die eerst met me meeging naar de anesthesist en heeft me daar geweldig geholpen met aandacht en meepuffen. Toen we weer in de verloskamer waren vroeg de gyn of de co mocht voelen hoe de baby zat en hoe de ontsluiting was enzo.
Ik voelde toch niks,dus ik vond het best en de co was er zo ontzettend blij mee dat ze dit gewoon mocht meemaken, dus ik ben blij dat ik het toegestaan heb.
En toen vroegen ze nog of er een leerling-verpleger mee mocht kijken bij de bevalling, hij had nog nooit een bevalling mee gemaakt.
Hij was een geweldige voetenvasthouder en slokjesgever en hij schrok heel erg toen nena zo blauw werd van de navelstreng om haar nek en moest huilen toen ze bij me lag.
Daarna heeft hij me gedouched en heel goed verzorgd en heeft nog even met Nena geknuffeld
Gewoon even een positief verhaal, het kan ook juist veel prettiger zijn als dat soort mensen er bij zijn. En vind je het niet prettig dan kan je bij een bevalling heerlijk snauwen dat iedereen op moet rotten;)
Ah, jij gaat ook niezen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
ja maar bij een keizersnee kun je ook wel wat dingen bedenken die je graag hebtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
Awwwwquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en wat ik eigenlijk kwam vertellen, mij dochter heeft ook de baby gevoeldzo leuk!
eerste contact tussen 2 zusjes *smelt*
Vind ik echt heel risicovol..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
Awwwwh!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en wat ik eigenlijk kwam vertellen, mij dochter heeft ook de baby gevoeldzo leuk!
Zo had ik ook niet op papier staan dat ik GEEN pethidine wilde. Ik heb dat mondeling aangegeven bij de verpleging, maar omdat dat net op het moment was dat er een wisseling was, er geen tijd was om in het dossier te zetten, kreeg ik nog geen 10 minuten later toch echt pethidine (zonder dat het overigens zo genoemd werd, het werd gebracht als slaapmiddel met een pijnstiller).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
Dat doen ze dus helaas niet overal.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:04 schreef Sylver_ het volgende:
Pvoesss, dat zag ik dus ook in het linkje van Sull staan. Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat ze dingen met mij bespreken voordat ze het gaan uitvoerenToch maar die lijst ingevuld en er ook ingezet dat ze haar niet zonder overleg kunstvoeding mogen geven enzo.
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Zo had ik ook niet op papier staan dat ik GEEN pethidine wilde. Ik heb dat mondeling aangegeven bij de verpleging, maar omdat dat net op het moment was dat er een wisseling was, er geen tijd was om in het dossier te zetten, kreeg ik nog geen 10 minuten later toch echt pethidine (zonder dat het overigens zo genoemd werd, het werd gebracht als slaapmiddel met een pijnstiller).
Ik wilde geen pethidinequote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?
Ik vind het moeilijk om te kiezen welke pijnstilling ik wil als ik het echt niet meer uithou. Ik heb, na het lezen van het ziekenhuisboekje, nu gekozen voor pethidine. Die lijkt mij het minst 'invasive' (bij gebrek aan een beter woord). Ruggeprik lijkt me zo heftig ..
Dit inderdaad. Ik heb er ook een en manlief kan nu het woord voor me doen als ik in m'n bubbel zit. Heel fijn gevoel om te weten dat hij voor mij en de baby kan opkomen als het nodig is. Ik heb ook gevallen als spoedsectio, niet vorderdende ontsluiting e.d. opgenomen. Juist dán wil ik duidelijkheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:57 schreef L-E het volgende:
Ik zou iedereen een bevalplan aanraden. Al is het maar zodat je partner goed op de hoogte is van je wensen, al spreek je m alleen even door met elkaar
Niemand gaat uit van complicaties, maar als jij net die ene pechvogel bent, dan ben je blij dat men weet wat je wel en niet wil. Dat je toch nog wat van de regie weet te behouden, in alle chaos. Dat je ondanks alles toch nog op een fijne bevalling terug kan kijken, is echt veel waard
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
@Kiwi, nee ze is momenteel met zoveel andere dingen bezig. Soms komt ze eens iets vragen..of de baby haar al kan horen en wat de baby probeerd te zeggen als ze schopt enzo..maar dit was de 2e x dat ze wou voelen
en je kunt het ook best bij die 1 of 2 puntjes houden hoor
als het goed is voert de gyn die je al hebt gesproken de ks uit..als je aan hem of haar die 2 punten kenbaar maakt lijkt me dat al voldoende.
en..ik had vorige keer ook gene plan..en er is niks waarvan ik nu denk "dat had echt anders gekund"!
Nee hoor daar gaat denk ik niemand van uit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
sorry hoor, maar gaat dat niet wat ver? Je gaat er dus vanuit dat ze in het ziekenhuis totale nitwits zijn die geen idee hebben van baby's en hun behoefte.
Nee dat zal er inderdaad voor zorgen dat ze hun best voor je doen
Maar wat vinden ze noodzakelijk en vragen ze dan toestemming of doen ze gewoon?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
Mja, dan ben ik sceptisch, want ze zeggen zoveel... Maar het moet wel ff gebeuren ook, en daar gaat het nog wel eens mis.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
[..]
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
nou, als je zo'n plaatje bij je bevalplan stopt dan wilt dat voor mij zeggen dat je er vanuit gaat dat ze dat niet weten en dus maar wat doen..maar prima. Ik vindt het een beetje ver gaan, andere schijnbaar nietquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee hoor daar gaat denk ik niemand van uit.
Maar wat als de persoon wel de dingen doet die je echt niet wilt dan kan dat van grote invloed zijn op je hele bevalling. Als je gewoon bij noodzaak van je plan afwijkt is dat toch helemaal prima.
En als ze de dingen standaard zo doen dan vraag je ook niets wat ze niet kunnen waarmaken.
Zo was het bij mij ook iddquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
[..]
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
Ik heb inderdaad ook in mijn plan staan dat ik liever geen pethidine wil. Dit omdat ik heb gehoord dat naast dat je er zelf versuft van raakt, de baby ook versuft van kan raken en daarom misschien minder goede reflexen heeft na de geboorte. Ik heb staan dat ik wel open sta voor lachgas en pompje morfine (deze hebben ze alleen niet bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis) en de ruggenprik. En heb er ook in staan dat ze alleen als het ECHT noodzakelijk is, een knip zetten. Onze verloskundige had namelijk een vb gegeven dat er soms gynaecologen zijn die 'uit gewoonte' een knip zetten terwijl het ook zonder had gekund..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?
Ik vind het moeilijk om te kiezen welke pijnstilling ik wil als ik het echt niet meer uithou. Ik heb, na het lezen van het ziekenhuisboekje, nu gekozen voor pethidine. Die lijkt mij het minst 'invasive' (bij gebrek aan een beter woord). Ruggeprik lijkt me zo heftig ..
Ik ook hoor en ik zou bang zijn dat zij mij ook als een kleuter gaan behandelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
nou, als je zo'n plaatje bij je bevalplan stopt dan wilt dat voor mij zeggen dat je er vanuit gaat dat ze dat niet weten en dus maar wat doen..maar prima. Ik vindt het een beetje ver gaan, andere schijnbaar niet
ja precies. Ik weet nog dat ik dit gesprek met mijn gyn heb gehad. Die kon zich er vreselijk aan storen als vrouwen meenden alles beter te weten omdat ze dingen op internet hadden opgezocht. Toen zei hij "ik vraag me soms af waarom ik een jarenlange studie heb gedaan als iedereen denkt dat je alle wijsheid binnen een paar weken van internet kunt plukken"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik ook hoor en ik zou bang zijn dat zij mij ook als een kleuter gaan behandelen.
meer een kwestie van "ik neem hun serieus, dus meer kans dat ze mij ook serieus nemen"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:32 schreef L-E het volgende:
Vertrouwen hebben in de deskundigen lijkt me goed; als dat maakt dat je geen bevakplan nodig acht is dat prima.
Maar bang zijn dat ze je anders gaan behandelen omdat je bepaalde wensen uit.. ik zou meer professionaliteit verwachten hoor.
Tegelijkertijd zijn er ook voldoende vrouwen die intelligent genoeg zijn om zich informatie te verschaffen, ingaan op de processen die zich in je lichaam afspelen en met die informatie hele verstandige, kloppende keuzes kunnen maken,quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja precies. Ik weet nog dat ik dit gesprek met mijn gyn heb gehad. Die kon zich er vreselijk aan storen als vrouwen meenden alles beter te weten omdat ze dingen op internet hadden opgezocht. Toen zei hij "ik vraag me soms af waarom ik een jarenlange studie heb gedaan als iedereen denkt dat je alle wijsheid binnen een paar weken van internet kunt plukken"
Dat klinkt goed!!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zo was het bij mij ook idd. Alles wat ik wilde was al standaard en ik heb uiteindelijk geen plan gesteld. Alles is precies zo verlopen als ik wilde! Ik ben erg tevreden met het ziekenhuis waar ik ben bevallen, erg pro-bv en heel meedenkend. Mijn baby heeft ruim 1 uur op mijn borst gelegen voordat ze gingen wegen/aankleden en zo, had ik niet eens door maar ze waren binnen 15 min (de placenta was er snel uit bij mij) de kamer al uit met alle spullen. Heel fijn
Ik neem een arts heel serieus.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
meer een kwestie van "ik neem hun serieus, dus meer kans dat ze mij ook serieus nemen"
Ik hoop dat alles goed is!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel wat dingen op papier staan nu, en ga nog met de verloskundige bespreken wat we doen bij niet vorderende ontsluiting. Verder ga ik nog iets aangeven over pijnstilling, en dan zijn we een heel eind denk ik.
Ik heb vanmorgen even de verloskundige gebeld, voel me nog niet echt super. Het klonk voor haar wel als klachten die bij deze termijn kunnen voorkomen, maar ze komt straks nog wel even langs om de bloeddruk op te meten. Kan ik toch weer wat rustiger het weekend in.
Ik zou ook geen plan maken als je je belangrijkste wensen al hebt besproken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef Kiwisoep het volgende:
Het voelt een beetje overdreven. Niet om mensen voor hun hoofd te stoten, want het is heel naar als je een reden hebt waardoor je nu wel een plan hebt gemaakt.
Misschien doe ik nog wel een mini briefje in mijn tas waarop staat wat ik met de arts besproken heb/aangegeven heb voor evt andere arts.
Persoonlijk zou ik geen uitleg over hoeveelheid bijvoeding erin zetten. Ga er vanuit dat deze mensen doen waar zij goed in zijn en er meer vanaf weten als ik.
Dat lijkt mij ook het oorspronkelijke doel van zo'n bevalplan jaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:43 schreef WupWup het volgende:
Je kunt een plan maken waarin je je wensen opstelt of een betoog met een poging tot bijscholing. Het spijt me, maar ik zie ook liever het eerste.
Ik was ook aangenaam verrast met de bv instelling van mijn ziekenhuis! Na de bevalling werd al aangegeven dat de lk aanwezig was en dat ze meteen wel mee kon kijken als ik dat wilde. Nadien mocht ik nog 6 weken kosteloos contact opnemen met de lk en ze is ook een x bij mij thuis geweest. Erg fijn vond ikquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef L-E het volgende:
Ik ben trouwens bevallen in een enorm bv-vriendelijk zkhs. Er stond gewoon een kolf voor me klaar toen ik wakker werd op de ic
Ah wel fijn dat ze even langs komt, zeker zo voor het weekendquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel wat dingen op papier staan nu, en ga nog met de verloskundige bespreken wat we doen bij niet vorderende ontsluiting. Verder ga ik nog iets aangeven over pijnstilling, en dan zijn we een heel eind denk ik.
Ik heb vanmorgen even de verloskundige gebeld, voel me nog niet echt super. Het klonk voor haar wel als klachten die bij deze termijn kunnen voorkomen, maar ze komt straks nog wel even langs om de bloeddruk op te meten. Kan ik toch weer wat rustiger het weekend in.
Dat is wel heel fijn. Bij mij werd er toen eentje gebracht, maar na zo'n eerste bevalling zou het toch wel fijn zijn als ze ook de tijd zouden nemen om uit te leggen hoe zo'n ding werktquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef L-E het volgende:
Ik ben trouwens bevallen in een enorm bv-vriendelijk zkhs. Er stond gewoon een kolf voor me klaar toen ik wakker werd op de ic
Hier ging het ook allemaal zoals ik wilde.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zo was het bij mij ook idd. Alles wat ik wilde was al standaard en ik heb uiteindelijk geen plan gesteld. Alles is precies zo verlopen als ik wilde! Ik ben erg tevreden met het ziekenhuis waar ik ben bevallen, erg pro-bv en heel meedenkend. Mijn baby heeft ruim 1 uur op mijn borst gelegen voordat ze gingen wegen/aankleden en zo, had ik niet eens door maar ze waren binnen 15 min (de placenta was er snel uit bij mij) de kamer al uit met alle spullen. Heel fijn
Dit ja. Plus dat je vent ook weet wat jij wilt en iets heeft om naar te verwijzen als het moet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:53 schreef Troel het volgende:
Ik denk altijd maar: het is een kleine moeite om iets op papier te zetten. Het hoeft niet vijftien pagina's lang te zijn, liefst maar een paar punten op een A4-tje. Maar het zorgt ervoor dat je zelf goed nadenkt over wat je wel (of juist niet wilt) en het kan ervoor zorgen dat het je helpt als je zelf niet zo goed in staat bent aan te geven wat je wilt. Dan is het lijkt me ook erg prettig voor het personeel, omdat ze toch kunnen doen waarvan jij hebt aangeven wat je fijn vindt.
In jouw ziekenhuis is het standaard gebruikelijk dat baby bij moeder op de buik wordt gelegd, dat er ruimte en tijd is voor kennismaking tussen baby en ouders etcetera. mogelijk wordt mijn stageperiode met 10 weken verlengd dus wie weet!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:41 schreef GotC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe 'mijn' ziekenhuis erin staat. Nou ja, ik beval wel in het ziekenhuis maar onder begeleiding van m'n eigen verloskundige. 18 juli gaan we naar een informatiemiddag, ben benieuwd! Gaan diverse mensen praten (verpleegkundige, lactatiekundige, gyn/tweedelijns verloskundige), wel nieuwsgierig!
Oh wat blijft het handig dat je hier post en daar stage loopt!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
In jouw ziekenhuis is het standaard gebruikelijk dat baby bij moeder op de buik wordt gelegd, dat er ruimte en tijd is voor kennismaking tussen baby en ouders etcetera. mogelijk wordt mijn stageperiode met 10 weken verlengd dus wie weet!en anders word ik mogelijk in een praktijk in jouw omgeving geplaatst dus ook wie weet xD
Bevallingen anders dan plat op bed is niet iedereen fan van daar, er zijn 2elijns vk's die ze moeiteloos doen, er zijn er ook die roepen oh nee daar begin ik niet aan. Mocht je dus in een andere houding dan gebruikelijk (= bed) willen bevallen, geef dit dan wel expliciet aan.
Soms gebeuren dingen zonder het te vragen, dingen die routine-matig gebeuren zijn daar inderdaad onderhevig aan, denk aan een oxytocine-prik in het been na de bevalling. Denk aan vitamine K. toedienen na de geboorte. Officieel hoort dat en moet dat gevraagd worden, het is mij alleen al een paar keer overkomen dat ik de ouders om toestemming vroeg om vit. K toe te dienen en dat de verpleegkundige zei dat ze het al gegeven had.
Navelstreng wordt eigenlijk standaard overal door vader (of moeder zelf) doorgeknipt. Dat een arts dat doet is wel heel erg ongebruikelijktenzij het kind het niet erg goed deed en er vermoeden was dat een reanimatie nodig was, dan doet de arts het inderdaad.
Belachelijk is hetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef laziness het volgende:
Mijn O. had niks dus die arts die de navelstreng wilde gaan knippen, ik heb er geen goed woord voor over. Mijn vk die me overdroeg ook niet trouwens want die heeft mijn bevalplan niet overgedragen.
Ik zoek de volgende keer een andere vk praktijk en ziekenhuis denk ik.
Dat vind ik dan ook weer een absurde eisquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef mignonne het volgende:
Dingen waar eigenlijk geen gehoor aan gegeven kan worden zijn zaken als dat je geen mannen bij je bevalling wilt, dat je begeleidt wilt worden door de gyn en niet door een vk of arts-assistent. En zo nog wat meer. Als het toevallig zo uitkomt wil men best kijken wat er mogelijk is, maar gaat t niet dan gaat t niet.
Die eis komt in het gehele ziekenhuis (helaas) regelmatig voor. Of ik wil niet met mannen op 1 kamer etc.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook weer een absurde eis
Ik ben zo blij geweest met de mannelijke verpleger bij de bevalling van Jochemquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef mignonne het volgende:
Dingen waar eigenlijk geen gehoor aan gegeven kan worden zijn zaken als dat je geen mannen bij je bevalling wilt, dat je begeleidt wilt worden door de gyn en niet door een vk of arts-assistent. En zo nog wat meer. Als het toevallig zo uitkomt wil men best kijken wat er mogelijk is, maar gaat t niet dan gaat t niet.
Maar daar hoef je op de bevalafdeling dan weer niet over te beginnenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:14 schreef Sull het volgende:
[..]
Die eis komt in het gehele ziekenhuis (helaas) regelmatig voor. Of ik wil niet met mannen op 1 kamer etc.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar daar hoef je op de bevalafdeling dan weer niet over te beginnen
Achgoss!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Die vrouwen zijn er zeker! en doorgaans heeft men daar ook weinig problemen mee. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het gaat meer om vrouwen die op behoorlijk hoge poten dingen eisen waarvan ze, als je navraag gaat doen blijkt dat ze eigenlijk helemaal niet op de hoogte zijn en die informatie aandragen die op zn minst dubieus te noemen is.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Cwen het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn er ook voldoende vrouwen die intelligent genoeg zijn om zich informatie te verschaffen, ingaan op de processen die zich in je lichaam afspelen en met die informatie hele verstandige, kloppende keuzes kunnen maken,
Ja, die mensen hebben er lang voor geleerd maar er komt bij een gewone bevalling, zonder complicaties, echt maar heel weinig hogere wiskunde kijken. In het geval van complicaties wordt het een heel ander verhaal.
Dat dus.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:14 schreef Sull het volgende:
[..]
Die eis komt in het gehele ziekenhuis (helaas) regelmatig voor. Of ik wil niet met mannen op 1 kamer etc.
Ik denk dat als je die als laatste puntje op je bevalplan zou zetten dat je een heleboel lachers op je hand hebtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:17 schreef Limone het volgende:
Ik wil een pot met alleen maar rode m&m's op m'n kamer, ja?
wie weet! beiden zijn mogelijkhedenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef GotC het volgende:
[..]
Oh wat blijft het handig dat je hier post en daar stage loopt!![]()
En misschien zien we elkaar dan dus toch, daar of bij de praktijk! (Ik zit bij Kortekaas verloskundigen btw)
De houding en gedachten klinken al erg goed en ik ben niet van plan om de bevalling ergens anders te doen dan in bed, dus dat is wel prettig voor beide partijen.
Zelf meenemen is een optie!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:17 schreef Limone het volgende:
Ik wil een pot met alleen maar rode m&m's op m'n kamer, ja?
Ik kan daar dus zo weinig mee. Dan heb ik de neiging te zeggen van zoek het uit dan geen hulp oid. Wees blij dat je hier in een land bent met goede medische zorg.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik denk dat als je die als laatste puntje op je bevalplan zou zetten dat je een heleboel lachers op je hand hebtik zou in elk geval een zakje m&m's voor je regelen
Ik zou dan denken dat je een gebrek aan humor hebtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
k kan daar dus zo weinig mee. Dan heb ik de neiging te zeggen van zoek het uit dan geen hulp oid. Wees blij dat je hier in een land bent met goede medische zorg.
Ik kreeg hem bij Ruben in mijn been, deed me niet zoveel. Bij Jochem kreeg ik hem in het infuus in mijn hand. Dat nooit meer. Dat zei ik toen ook trouwensquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou idd de oxytocine prik niet direct willen hebben ik zou willen afwachten.
[..]
och, wat eerder al gezegd werd, t is de toon die de muziek maakt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik kan daar dus zo weinig mee. Dan heb ik de neiging te zeggen van zoek het uit dan geen hulp oid. Wees blij dat je hier in een land bent met goede medische zorg.
@bla wat ontzettend lief![]()
![]()
Maar dat was niet mijn punt hè! dat je hem niet wilt is best, en dat je daarvoor je redenen hebt is ook prima. Maar die mevrouw haalde twee dingen volledig door elkaar en had haar informatie een beetje van de buurvrouw en een beetje van een forum en een beetje van wat ze er zelf over bedacht had. Dan wordt het lastiger.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou idd de oxytocine prik niet direct willen hebben ik zou willen afwachten.
[..]
Mijn eerste bevalling was heel erg medisch, kind was mogelijk te klein enzo. Als er meteen een kinderarts klaar staat en zo, is het allemaal even wat anders dan als je een bevalling hebt waar eigenlijk niets aan de hand lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:23 schreef Rossdale het volgende:
Of je gaat gewoon uit van de adviezen van de VK en denkt daarbij gewoon logisch na of het strookt met jouw gedachtes of niet... Als er ècht iets heel raars gezegd wordt dan merk je dat vanzelf wel. Het enige wat je mijns inziens moet doen is een beetje inlezen in alles zodat je precies weet waar de mensen in het ziekenhuis over praten. Zelf specialisten gaan overrulen vind ik echt zo... tsja
Niet doen alsof je alles beter weet, die mensen hebben al zoveel kinderen ter wereld gebracht en ik durf te wedden dat die na de bevalling allemaal nog gewoon doen
Huh? Jij hebt #122, Limone #123, jij #124, #125 en #126.quote:
Ja dat is absurd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dat was niet mijn punt hè! dat je hem niet wilt is best, en dat je daarvoor je redenen hebt is ook prima. Maar die mevrouw haalde twee dingen volledig door elkaar en had haar informatie een beetje van de buurvrouw en een beetje van een forum en een beetje van wat ze er zelf over bedacht had. Dan wordt het lastiger.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vrouw een bevalling ooit als "prettig" zou kunnen zienquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn eerste bevalling was heel erg medisch, kind was mogelijk te klein enzo. Als er meteen een kinderarts klaar staat en zo, is het allemaal even wat anders dan als je een bevalling hebt waar eigenlijk niets aan de hand lijkt te zijn.
Toen ik dus bepaalde zaken mondeling aangaf bij de tweede bevalling, werd er erg laconiek over gedaan "ja, maar zo gaat dat toch niet". Dat was alleen wel de ervaring die ik had
Het gaat er toch ook niet om of je het als zwangere vrouw beter weet of niet. Alleen wil geen van de zwangere vrouwen achteraf met het gevoel zitten dat de bevalling onprettig is geweest, terwijl dat mogelijk te voorkomen was
en 127quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Huh? Jij hebt #122, Limone #123, jij #124, #125 en #126.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar niet blij van wordt! Maar lieve hemel, als men dan toch iets wil eisen, zorg dan dat je weet waar je om vraagt! Kan me voorstellen dat dat lastige gesprekken zijn, want wat als mensen echt niet willen luisteren?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn er zeker! en doorgaans heeft men daar ook weinig problemen mee. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het gaat meer om vrouwen die op behoorlijk hoge poten dingen eisen waarvan ze, als je navraag gaat doen blijkt dat ze eigenlijk helemaal niet op de hoogte zijn en die informatie aandragen die op zn minst dubieus te noemen is.
Neem de oxytocine prik post partum
- Ja! nog ff wat. Die prik he, die wil ik dus niet hè, dat gaan we niet doen. Dus noteer maar ff lekker dat ik hem niet wil.
- okay. dat is prima, mag ik vragen waarom u hem niet wilt?
- noteer nou maar gewoon!
- hij staat genoteerd.
- ja want eh die prik die je na je bevalling krijgt tegen t bloeden, dat wil ik dus niet, want van pethidine kan je kind slap worden.
Ehmmja.
Dat zijn gewoon lastige dingen want het is prima dat iemand iets wil, maar er zijn dus wel bosjes vrouwen die veel dingen willen maar eigenlijk dus niet helemaal duidelijk hebben wat ze willen en waarom. Wil je nu geen pethidine of wil je geen oxytocine? of wil je het allebei niet? Ik vind dat zelf altijd lastig want het voelt heel betuttelend om daar een gesprek over aan te gaan maar het laten gaan van zulke dingen voelt ook niet altijd goed.
En tijdens/ na mijn eerste bevalling heb ik daar dus enorm aan getwijfeld. Als je TEGEN je wil toch iets krijgt, terwijl het niet per se nodig is, dan is het vertrouwen erg snel weg als jij zo kwetsbaar bentquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vrouw een bevalling ooit als "prettig" zou kunnen zien
Volgens mij is het iets wat je moet doorstaan en daarna ben je er vanaf. Net zoiets als naar de tandarts gaan. Niemand kijkt er naar uit, als je er bent weet je dat het ontzettend onprettig gaat worden en je wil er daarna zo snel mogelijk weer weg. De uitvoerenden weten wel hoe alles het beste moet en hoe ze jou weer zsm de deur uit kunnen krijgen. Ik zou dus ook gewoon volledig op hen vertrouwen.
Hier ben ik het niet mee eensquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vrouw een bevalling ooit als "prettig" zou kunnen zien
Volgens mij is het iets wat je moet doorstaan en daarna ben je er vanaf. Net zoiets als naar de tandarts gaan. Niemand kijkt er naar uit, als je er bent weet je dat het ontzettend onprettig gaat worden en je wil er daarna zo snel mogelijk weer weg. De uitvoerenden weten wel hoe alles het beste moet en hoe ze jou weer zsm de deur uit kunnen krijgen. Ik zou dus ook gewoon volledig op hen vertrouwen.
Ik heb zequote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef Sull het volgende:
Wie had die mooie marilyn nachthemden bij Wehkamp nou besteld, ik wil ze ook wel, maar vroeg me af of ze ook geschikt zijn om borstvoeding mee te geven (kun je v-hals wat opschuiven?). Ik had gekeken bij V&D, daar hebben ze ook nachthemden met knoopjes, in niet oma/bloemetjes motieven, maar niet in mijn maat
Waarom was je er zo op tegen dan? (sorry heb niet het hele gesprek gevolgd)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:33 schreef Troel het volgende:
[..]
En tijdens/ na mijn eerste bevalling heb ik daar dus enorm aan getwijfeld. Als je TEGEN je wil toch iets krijgt, terwijl het niet per se nodig is, dan is het vertrouwen erg snel weg als jij zo kwetsbaar bent
Niet mee eens. 'Prettig' is geen universeel synoniem voor pijnloos of 'volledig onder controle'. Ieder beetje zorg dat de barende een goed gevoel geeft, draagt bij aan haar 'prettig'. Wat jouw vrouw fijn vindt, hoeft een ander niets te vinden. Als je dus zorgt dt je weet wat zij graag wil en fijn vindt, kun je haar bevalling wel degelijk prettig maken. En dan heb ik het nog niet over mindset e.d., maar gewoon over praktiche zaken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:29 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vond het absoluut geen fijn idee dat mijn kind morfineachtige dingen binnen zou krijgen. Juist omdat je tijdens een bevalling niet kan zeggen hoe lang of hoe kort het nog gaat duren en je kind dan bij geboorte wellicht nog een medicijn nodig heeft om wel goed te starten. Anders had je oo niet 9 maanden lang allerlei rare dingen hoeven te laten (in mijn optiek). Daarnaast was ik niet tegen een ruggenprik, dus dat had ook een keuze kunnen zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarom was je er zo op tegen dan? (sorry heb niet het hele gesprek gevolgd)
Kun je me op de hoogte houden? Ik ben nu wel nieuwsgierigquote:
Lijkt me héél wijs om te doen, een consult bij de anesthesist van het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Sull het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn bevalplan nog iets aanpassen. Ik heb vorig jaar een operatie gehad waarbij de (plaatselijke) verdoving niet aansloeg, ook niet na herhaling op herhaling van verdovingen. Ik heb helaas veel pijn gehad en toen ze eindelijk iets deden, heb ik veel angst gehad waar de operatie-assistent niets mee deed. Ik hoop dat ze me nu extra willen testen of de verdoving/ruggenprik oid wel werkt mocht er een spoedks nodig zijn, gewoon om te voorkomen dat ik me daar druk over ga maken. Misschien vraag ik ook wel een pre-op gesprek aan just in case, ik hoorde dat iemand hier dat ook graag had gewild, maar helaas niet gelukt was, ik denk dat het bij ons wel te regelen is.
Wat dat betreft ben ik ook niet ruim bemeten hoor. Zitten die 2 stukken los zeg maar li/re) over elkaar anders kun je die mogelijk nog losstikken en maakt dat de doorgang iets ruimer?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:36 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik heb zeVind ze wel heel fijn, want mijn buik blijft erin passen
Ik had al even gekeken of ik er borstvoeding mee kan geven, maar ik twijfel een beetje. Bij mij zou het goed moeten lukken, maar ik heb niet zulke grote borsten![]()
Dus de v-hals zit ook aardig los.
Ik weet niet of het met grote borsten veel verschil maakt ...
haha ja hoor, das best.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef GotC het volgende:
[..]
Kun je me op de hoogte houden? Ik ben nu wel nieuwsgierig![]()
Ik heb, denk ik, redelijk normale wensen:
- Zolang het mogelijk/redelijk is geen pijnstilling/andere medicatie
- Sowieso geen pethidine en geen morfine prikjes (word ik zelf erg naar van)
- Indien mogelijk geen co-assistenten maar wel alle andere soorten studenten/leerlingen/semi-artsen
- Yur moet mee met de baby
- Baby na de geboorte direct bij mij op de borst
- Yur knipt de navelstreng door
Maar ik ben me er erg van bewust dat, mocht medisch ingrijpen noodzakelijk zijn, bijna al het bovenstaande komt te vervallen. Ook prima, dan val ik terug op Yur z'n wensen (heeft hij net doorgemaild):
- Dat iedereen doet wat nodig is voor de baby en mij
- Dat Yur erbij is
Ik ben bij de gyn en de bevalling is nog niet ter sprake gekomen. Ik moet zeggen dat het ook niet het eerste is wat in me op kwam, maar ik zou het niet graag weer willen meemaken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lijkt me héél wijs om te doen, een consult bij de anesthesist van het ziekenhuis.
Je verloskundige hoort er bij de intake ook naar te vragen en vrouwen bij wie problemen omtrent anesthesie te verwachten zijn horen doorverwezen te worden naar een pre-op spreekuur om problemen daarmee te ondervangen.
note de horen, horen, horen want gebeurd nie altijd, maar goed. ik zou er zeker van te voren iets mee doen.
Hoort bij de intake gevraagd te wordenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik ben bij de gyn en de bevalling is nog niet ter sprake gekomen. Ik moet zeggen dat het ook niet het eerste is wat in me op kwam, maar ik zou het niet graag weer willen meemaken.
Ik heb eigenlijk niet meer echt een intake gehad omdat ik daar al uitgebreid bekend was, alleen kort wat dingen doorlopen. Echter die operatie zonder verdoving is tijdens het vruchtbaarheidstraject geweest in een prive kliniek elders en dus nooit besproken of in mijn dossier gekomen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoort bij de intake gevraagd te worden![]()
Ik moet zeggen dat de intakes die ik bij eerstelijns-verloskundigen zie stukken uitgebreider zijn dan die bij de gyn. Gek dat verschil.
Nouja my two cents, maar ik zou er iets mee doen, gewoon bij je volgende consult je ervaring bespreken en aangeven dat je moeilijk te verdoven bent en dat je daar graag met de anesthesist over zou spreken.
De rechterkant zit over de linkerkant en dan vastgestikt. Net even een paar naadjes losgeknipt en dan moet het zeker mogelijk zijn om er borstvoeding mee te geven als het anders niet luktequote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Sull het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik ook niet ruim bemeten hoor. Zitten die 2 stukken los zeg maar li/re) over elkaar anders kun je die mogelijk nog losstikken en maakt dat de doorgang iets ruimer?
Heel goed. Ik weet niet of je mij bedoelt, maar in mijn geval is daarin wel het eea mis gegaan. Ons zkhs gaat, onder andere nav wat er bij mis niet goed is gelopen, starten met een traject waarbij alle zwangeren vanaf week 36 naar de pre-op gaan, om evt pijnstilling etc te bespreken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Sull het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn bevalplan nog iets aanpassen. Ik heb vorig jaar een operatie gehad waarbij de (plaatselijke) verdoving niet aansloeg, ook niet na herhaling op herhaling van verdovingen. Ik heb helaas veel pijn gehad en toen ze eindelijk iets deden, heb ik veel angst gehad waar de operatie-assistent niets mee deed. Ik hoop dat ze me nu extra willen testen of de verdoving/ruggenprik oid wel werkt mocht er een spoedks nodig zijn, gewoon om te voorkomen dat ik me daar druk over ga maken. Misschien vraag ik ook wel een pre-op gesprek aan just in case, ik hoorde dat iemand hier dat ook graag had gewild, maar helaas niet gelukt was, ik denk dat het bij ons wel te regelen is.
Dat is ook wel een goed ideequote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:58 schreef Sull het volgende:
Ik vind het wel erg mooie nachthemden, sylver, dus dan ga ik die ook maar bestellen! Thanx voor de tip! Misschien stik ik er 1 vast los en zet ik er dan wel een drukknopje tussen ofzo
Interessant. Val binnen die tijd. Alleen andere regio.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:30 schreef mignonne het volgende:
Iemand in regio R'dam die gratis echo('s) wil?
Voor onze studenten-echo-poli zijn wij op zoek naar zwangere vrouwen die minimaal 20 weken en maximaal 30 weken zwanger zijn ten tijde van het onderzoek. Het onderzoek vindt plaats tussen september en december 2013.
meer info kan per pm of dm bij mij
-edit-
voorwaarde is overigens dat de SEO heeft plaatsgevonden
Nouja laat k t zo zeggen, je moet ervoor naar R'dam, als dat okay is voor je dan is t prima.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:46 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Interessant. Val binnen die tijd. Alleen andere regio.
Oh dat is wel krap ja! Ik word er plaatsvervangend een tikje zenuwachtig vanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Handig, maandag komen ze de schade vervangen van Babydump. Bellen ze net dat dat zijkanten van het wiegje er niet bijzitten. Komen eind augustus, gelukkig zijn die beschadigingen niet erg. Maar wordt wel krapjes zo
Wat leuk om te weten. Heb het zojuist met een (door mijzelf bedacht) Gronings accent uitgesproken en ik snap 'm ookquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kiwisoep, het is gronings voor lieveheersbeestje. En als import-Groningen(inmiddels import-Drent) vond ik het wel zo'n apart/grappig woord.
Nog een week, al is het even krap of ik alles af krijg wat afmoet. Maar dat kan ik qua tijd en alles zelf wat beter inplannen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:55 schreef ferrari_rood het volgende:
L'tiekje fijn dat alles goed is. Wanneer begint de vakantie bij jou?
Jammer, ik val net buiten de doelgroep.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:30 schreef mignonne het volgende:
Iemand in regio R'dam die gratis echo('s) wil?
Voor onze studenten-echo-poli zijn wij op zoek naar zwangere vrouwen die minimaal 20 weken en maximaal 30 weken zwanger zijn ten tijde van het onderzoek. Het onderzoek vindt plaats tussen september en december 2013.
meer info kan per pm of dm bij mij
-edit-
voorwaarde is overigens dat de SEO heeft plaatsgevonden
Ik wil 'm helemaal niet, want gezien mijn medische verleden denk ik dat ik er helemaal niet tegen kan.quote:
Als je het aangeeft wel, al zal wel meespelen hoe snel de placentakomt. Oxytocine is een hormoon dat je zelf ook aanmaakt, hoezo denk je dat je er niet tegen kan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:12 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik wil 'm helemaal niet, want gezien mijn medische verleden denk ik dat ik er helemaal niet tegen kan.
Daar houden ze wel rekening mee toch?
Daar moet ik me tzt nog eens in gaan verdiepenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:22 schreef Cwen het volgende:
Als je het aangeeft wel, al zal wel meespelen hoe snel de placentakomt. Oxytocine is een hormoon dat je zelf ook aanmaakt, hoezo denk je dat je er niet tegen kan?
Mja, maar het is de chemische variant van oxy, net iets anders dan je eigen lijf aanmaakt dacht ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:22 schreef Cwen het volgende:
[..]
Als je het aangeeft wel, al zal wel meespelen hoe snel de placentakomt. Oxytocine is een hormoon dat je zelf ook aanmaakt, hoezo denk je dat je er niet tegen kan?
Kraakt 'ie ook?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:49 schreef Limone het volgende:
Oh jongens! Ik zie gewoon mijn buik groeienIk ben er zelfs een beetje duizelig van en ik moet nog zoveel doen..
![]()
Nou nog even schouders eronder en dan samen met zuid-Nederland in de file staan
Bist laif ja!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kiwisoep, het is gronings voor lieveheersbeestje. En als import-Groningen(inmiddels import-Drent) vond ik het wel zo'n apart/grappig woord.
Dat klopt, ik wil 'm zelf ook niet meteen hebben, maar ik was benieuwd naar zand's reden. Allergie leek me niet mogelijk, dus ik wilde vragen wat het dan wel wasquote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mja, maar het is de chemische variant van oxy, net iets anders dan je eigen lijf aanmaakt dacht ik.
Gehehequote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:21 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Kraakt 'ie ook?
Zo, ik lig even plat. Eerst de halve dag nog gewerkt en daarna wat (drogisterij)dingen voor de vakantie geshopt + de koffers ingepakt en nu ben ik moe. En aangezien ik nu officieel vakantie heb mag ik best even een uurtje extra slapen.
Neequote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:12 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik wil 'm helemaal niet, want gezien mijn medische verleden denk ik dat ik er helemaal niet tegen kan.
Daar houden ze wel rekening mee toch?
Maak er een rondje van!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:22 schreef Kiwisoep het volgende:
Jij snapt 'm. In staat om lelijke dingen tecdoen net het niet vierkante vierkantje!
Ik zie van alles voorbij komenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Hilzillah het volgende:
Dus ik hoef aan jou ook niet te vragen of je een dekentje voor mij wil haken Kiwi![]()
Blegh... Sterkte momo... Hoop dat je kan slapen!
Wat hebben jullie je evt eerste kindje die er al is aangetrokken als eerste pakje, of wat willen jullie je kindje aan gaan trekken als eerste pakje. Ik geloof dat ik wel gevonden heb wat ik wil hebben. Het is zacht dus zal niet irriteren. Maar nu ben ik een beetje aan het zoeken en terecht gekomen op andere fora, maar daar lees ik dat de meeste gekozen hebben voor een boxpakje oid.
Dus... Lang verhaal, maar kan je een pasgeboren baby grote mensen kleren in het klein aangeven (rompertje zacht broekje shirtje), of moet je echt wel een boxpakje uitzoeken?
Dus het zachte en warme is het belangrijkst... Ik vond mezelf al een beetje gek omdat ik overal boxpakjes zagquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zie van alles voorbij komenvan blauwe jaren '90 boxpakjes voor een dochter tot jumpsuits-met-naam en ook heel erg veel losse setjes van broekje rompertje shirtje. Zacht lijkt me, na warm het belangrijkst.
Aaahw... Dat is wel heel erg cute! Het is écht leuk om zo iets samen te kunnen stellenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:31 schreef mignonne het volgende:
Mijnesen hadden allebei een jurkje als eerste pakje. Met bijpassend romper, legging, sokjes en vestje. De oudste had er een schetig zomerjasje nbij, de jongste een heel dik gevoerd vest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nee, in de winkel in Edinburghquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
Blij met jullie tips en advies!![]()
Dan geloof ik dat ik HET outfitje gevonden hebOverhemd rompertje, met blauw broekje, grijs vestje en debiele ruitjes schoenen (sokjes heb ik al, schoentjes zijn gewoon vet
)
EDIT: Jij al wel eens iets besteld daar GotC? Mijn adres staat een beetje door de war... Komt het wel aan dan?
Next levert snel hoor. Geloof dag of 3: 4 dat het hier toen was.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:00 schreef Hilzillah het volgende:
Oh my... Mega *smelt* hier....![]()
Denk ook wel dat het goed komt, maar zou jammer zijn als het vertraging op loopt want misschien wel te laat voor eerste pakje. Heb nog ruim een maand te tijd, maar ben met Post NL's huidige staat van dienst een beetje een doemdenker geworden
Sofie had een jumpsuitje van goodmoodkids met romper eronder, Luuk een broekje, shirtje en een romper. Kan allebei.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Hilzillah het volgende:
Dus ik hoef aan jou ook niet te vragen of je een dekentje voor mij wil haken Kiwi![]()
Blegh... Sterkte momo... Hoop dat je kan slapen!
Wat hebben jullie je evt eerste kindje die er al is aangetrokken als eerste pakje, of wat willen jullie je kindje aan gaan trekken als eerste pakje. Ik geloof dat ik wel gevonden heb wat ik wil hebben. Het is zacht dus zal niet irriteren. Maar nu ben ik een beetje aan het zoeken en terecht gekomen op andere fora, maar daar lees ik dat de meeste gekozen hebben voor een boxpakje oid.
Dus... Lang verhaal, maar kan je een pasgeboren baby grote mensen kleren in het klein aangeven (rompertje zacht broekje shirtje), of moet je echt wel een boxpakje uitzoeken?
Jupquote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:06 schreef Vanyel het volgende:
Dot had een hele stomme combi omdat we 3 opties bij ons hadden (want nog niet gekozen) en degene die haar aankleedde opeens heel stellig vond dat ons vestje niet geschikt was voor een pasgeborene.
Gaat komende keer anders.
Mignonne heb je zomervakantie? Je bent zo productief!
Niet vannacht. Bedoelde je dat? Schrik beetje van je berichtje. Zal zo bellen. Was weer in slaap gesukkeld.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:37 schreef mignonne het volgende:
Had je al echo gehad mo?
Anders nu gelijk ff bellen
Dat is idd weer de omgekeerse wereld. (fel) Gekleurde shirtjes voor jongetjes zijn er bijna niet en donkere shirtjes voor meisjes ook niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:18 schreef Cwen het volgende:
Momo, anders toch ook een kruik tegen de pijn? Ik heb dat altijd gedaan, gewoon niet té heet, en kiddo heeft er niets aan overgehouden hoor! Het gaat je krampen een beetje tegen en dat lijkt me wel fijn.
Hilz, wat lief! Die boxpakjes van de Zeeman hebben we hier ook, maar ik denk ook aan shirt en broekje als eerste pakje. Heb een heel zacht broekje en mutsje in roze en wil er zooo graag een donker shirt bij - dat stoere past gewoon, maar is moeilijk te vinden!
Mignonne, wat snoezig!
Awwwh, beterschap!quote:
Hier ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb maat 50 en maat 56 klaar liggen, maar verschillende shirtjes, broekjes en rompers. Het zijn iig t-shirtjes, dus dan is het mss wel verstandig om een romper met lange mouwen te doen? Heb nu ook rompers met korte mouwen klaar liggen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:06 schreef Vanyel het volgende:
Dot had een hele stomme combi omdat we 3 opties bij ons hadden (want nog niet gekozen) en degene die haar aankleedde opeens heel stellig vond dat ons vestje niet geschikt was voor een pasgeborene.
Gaat komende keer anders.
Mignonne heb je zomervakantie? Je bent zo productief!
Ja, ga denk ik bij Simply Colors bestellen. GMK is ook leuk, maar die hebben geen antraciete of zwarte shirtjes, alleen jumpsuits. Nu ML nog overtuigenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
En bij goodmoodkids of simplycolors, Cwen? H&M heeft ook donkere rompers/shirts en V&D ook las ik hier laatst.
Ik vond jumpsuits in t begin ook niet super maar het zit zo comfortabel voor je kleintje...dat ik overstag ben gegaan. Ook nu nog! Er kruipt niets op en het is lekker warmquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:50 schreef Kiwisoep het volgende:
Een handkus vanaf hier voor DJMomo! Dat het maar gauw over gaat. Fijn dat de vk je even gerust kon stellen.
Eerste pakje;
Ik ben niet zo wild van hele pakjes, dus ook setjes. Wel weer goed opgelet dat het makkelijk aankan, zonder capuchon en vooral zacht. Vanwege mijn getwijfel over te koud of warm nog een extra vestje erbij dat bij beide setjes past. Setjes in een zakje in mijn tas met 'na de geboorte' en 'reserve'. Ik wil gewoon graag dat ze onze setjes aandoen en niet wat ze zelf leuk vinden. Omdat we een paar dagen bljven heb ikvoor de dagen daarna wel een boxpakje mee. Wikkel haar wel in een doek :p
Ik heb van een collega deze gekregen:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Dat is idd weer de omgekeerse wereld. (fel) Gekleurde shirtjes voor jongetjes zijn er bijna niet en donkere shirtjes voor meisjes ook niet.
Ben benieuwd naar wat het gaat worden
ik heb er wel al besteld. was er echt binnen een dag of 3. zou er zeker nog eens bestellen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
Dan geloof ik dat ik HET outfitje gevonden hebOverhemd rompertje, met blauw broekje, grijs vestje en debiele ruitjes schoenen (sokjes heb ik al, schoentjes zijn gewoon vet
)
EDIT: Jij al wel eens iets besteld daar GotC? Mijn adres staat een beetje door de war... Komt het wel aan dan?
Praktisch is het zeker, helemaal van die overslag boxpakjes. Maar wel zonder voetjes, naar mijn idee altijd zo'n gek gezicht. Die dingen passen net nooit mooi. Maar qua blijveb zitten ideaal dus een pakje heb ik mee, eentje zonder vastzittende slofjes maar met losse sokjes.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik vond jumpsuits in t begin ook niet super maar het zit zo comfortabel voor je kleintje...dat ik overstag ben gegaan. Ook nu nog! Er kruipt niets op en het is lekker warm
Ik heb nog goede hoop dat het over een week of 3 of 4 het wel 30 graden isquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:45 schreef laziness het volgende:
Lange mouwen romper zeker doen hoor! Ze kunnen zich nog niet goed warm houden en het is ook geen 30 graden.
die is leuk!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:59 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik heb van een collega deze gekregen:
[ afbeelding ]
Die neem ik ook mee als eerste-kleertjes-opties. Vind het wel leuk dat het een keer geen roze is
ghe, dat jasje heeft mijn Elin ook, in 104 110quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:47 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met korte.mouwtjes zou ik idd wel lange.mouwen doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:02 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik heb nog goede hoop dat het over een week of 3 of 4 het wel 30 graden is![]()
Ik heb wel een jasje of vestje er bij, maar ik denk dat ik de korte mouwen rompers maar thuis laat idd
Je weet wel dat dat de eerste ervaringen van je baby zijn? gewurm om m in een overhemdrompertje te krijgen, schoentjes aan te poeren, nog even een vestje erover..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
)
Klinkt leuk!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Cwen het volgende:
Ik heb besteld! Heb nu een gewone lange of korte mouwen romper, een lange mouw shirt in zwart met roze plaatje van SimplyColors en een lichtroze óf fuchsiaroze broekje en mutsje. Ga nog even het zoveelste lelijke paar witte slofjes zwart verven en dan zijn we compleet! Yay!
Oh, en 30 graden is een beetje veel dan
Donkerblauw wel, maar dat zoek ik dan weer nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:20 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Klinkt leuk!![]()
Zijn er echt nergens donkere slofjes te vinden? Ook niet voor jongetjes?
Overhemdrompertje kunnen de knoopjes van open... Schoentjes zijn voor later en vestje is heel zacht. (ga ik tenminste van uit. Zo zag het er wel uit iigquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Je weet wel dat dat de eerste ervaringen van je baby zijn? gewurm om m in een overhemdrompertje te krijgen, schoentjes aan te poeren, nog even een vestje erover..
Ik zou daar persoonlijk wel mee wachten.. zo simpel mogelijk, overslagrompertje en een zacht broekje en truitje, of pakje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |