abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128327151
Zwangerschap & geboorte

16 juli: Kiwisoep (meisje)
24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
10 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
24 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81

06 februari: DJMomo
06 februari: RunForrestRun
21 februari: zandsculptuur
24 februari: nummer_zoveel
25 februari: Ikina

06 maart: klaprooss

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cwen op 27-06-2013 16:58:13 ]
Home is where the O+ is...
pi_128327179
En mijn laatste reactie, die dus even wegviel:

Leuk hillie, en kan volgens mij prima! Tas inpakken heb ik ook al gedaan, ondanks dat we niet van plan zijn 'm nodig te hebben. Geboorteplan heb ik ook af, gedaan is maar gedaan. Eerste pakje heb ik niet, maar ik wil wel graag een t-shirtje met haar naam... Als we het ooit nog eens worden. Er was nog meer waar ik op wilde reageren, maar ik weet het niet meer... Had namelijk vandaag een verrassings-mini-babyshower! Superleuk en zo lief O+! Heb een mand met cadeautjes gehad voor elke week die ik nog moet, echt gaaf! En lekkere lunch, en cakejes en snoepjes en alles roze... Ben helemaal versleten nu, maar echt O+.

Moet er nog iets in de OP?
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:57:12 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128327448
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstje :o en ik sta 15e :o

Wat een lieve verrassing Cwen! O+
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:01:27 #4
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128327576
Wat leuk! Was het een echte verrassing? :)

Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen :@

Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128328225
Oe, sta nu derde!

Leuk hè Cwen, zo lekker verwend te worden met babyshower :)

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:01 schreef Sylver_ het volgende:

Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen :@

Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Ik heb ook al een tijdje DE tas inpakken op mijn lijstje staan, komt er steeds niet van..

Geen geboorteplan hebben lijkt me niet raar, volgens mij hebben veel het niet. Zelf vind ik het wel heel fijn om samen met mijn man over alles nagedacht te hebben en dit als voorkeuren ergens vast gelegd te hebben. Uiteindelijk weet je natuurlijk niet hoe het echt gaat lopen, maar dan weet de verloskundige/ ziekenhuis/ kraamhulp tenminste wel wat de voorkeuren en echte afkeuren zijn.
Er staan trouwens ook veel voorbeelden op internet, je kan er altijd eens een paar doorlezen en kijken of je er iets voor voelt om die naar je eigen wensen aan te passen.
pi_128329114
Bij de eerste had ik ook geen geboorteplan en ook niet gemist, nu kreeg ik een vragenlijst mee van de vk en daar staan wat gerichte vragen op, dat heb ik wel ingevuld al was dat voor mijn gevoel allemaal vrij logisch (en de vk gaf ook aan dat er niets aparts op stond. En dat gaat dan oa over thuis of ziekenhuis bevallen, hoe je denkt over pijnstilling en welke, wie je bij de bevalling wilt, en zo nog een paar dingen die niet eens zijn blijven hangen omdat ik het zo vanzelfsprekend vond.
Dus ik denk niet dat het vreemd is om geen bevalplan te hebben tenzij je hele specifieke wensen hebt, dan is het misschien handig om op te schrijven/bespreken.

Cwen wat leuk een mini babyshower!! En cadeautjes zijn altijd leuk! Zeker elke week 1!!
pi_128329340
Ik heb ook geen geboorteplan hoor, als jij bepaalde dingen echt belangrijk vind dat ziekenhuis dat weet, zou ik het doen. Ik heb alleen aangegeven dat als het kan, ik baby bloot boven op mij wil. Maar alleen als het kan .Was hier in het ziekenhuis standaard.
O en Elmo bevallen that makes me nr 1.... Wauw hihi
pi_128331376
cwen wat leuk zo'n babyshower wat heb je allemaal gekregen?
Kiwi je staat nu echt 1e *O*
Geboorteplan euh ja laat ik daar ook maar eens over nadenken. Ik heb echt geen idee wat ik daar in kan zetten.

En meisjekleding versus jongenskleding. Ik wilde Ean eigenlijk ook niet al teveel roze aangeven. Maar iedereen bleef maar roepen dat ik een jongen heb dus nu krijgt ze wel degelijk zo nu en dan roze aan. Al is haar ene zomerjas blauw maar wel een meisjesmodel.
pi_128331534
Ja Cwen wat heb je gekregen?!
pi_128333679
DAar ben ik ook wel benieuwd naar Cwen.

Iemand bekend met misselijkheid/beroerd voelen zo rond de 33 weken. Heb er sinds gisteren flink last van. Paracetamol helpt niet.... Vraag mij af of dit erbij kan horen, of dat ik beter even kan bellen.

Bloeddruk was de laatste keren wel ok(ma en di gemeten)
pi_128334063
Even bellen laiv. Kan ook ineens hellp zijn.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128335295
Laiv heb je er nog andere klachten bij? Zoals hoofdpijn buikpijn vocht vast houden oid? Dan zou ik ff bellen met de vk
pi_128335747
Symptomen

De klachten die optreden zijn dezelfde klachten als bij het ontstaan van een pre-eclampsie (NB: tussen haakjes, het percentage van voorkomen van het symptoom bij het HELLP-syndroom):

verhoogde diastolische bloeddruk (70%);
misselijkheid en/of braken (50-85%);
pijnlijk band-gevoel in de bovenbuik ter hoogte van de lever (85-95%);
hoofdpijn (50%);
vocht vasthouden in de vorm van perifeer oedeem (55-65%);
eiwituitscheiding in de urine (85-95%) en
tintelende vingers.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128335854
Ik koop voorlopig nog geen maatje 50. Bij ons in de familie worden alleen maar reuzebabies geboren ( 9 en 10 pond :X ) Mijn neefje was 56 cm en 4910, pastte echt geen 50 en zat na 2 a 3 weken in 62. Ik wacht even af hoe groot dit jongetje wordt geschat. Koop waarschijnlijk wel 1 pakje in maat 50, maar stort me nu vooral op de grotere maten.

Vandaag zo'n schattig zwembroekje gekocht! Wel 6-9 maanden, een zwembroek lijkt me echt iets wat je makkelijk 'vergeet' ofzo, dus had liever een grotere.

Cwen was tot van de week voor mijn Sie-wen wat leuk een babyshower en hoop kadootjes!
pi_128336210
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.

Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
pi_128336684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:57 schreef GotC het volgende:
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstje :o en ik sta 15e :o
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij! :o :D
pi_128336724
Laiv even in de gaten houden! Kan ook een buikgriepje ofzo zijn? Sterkte.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:04:11 #18
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128336900
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:00 schreef Jipster het volgende:

[..]

Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij! :o :D
Ik heb ook net zitten tellen. Vooral door die 2014 en iedereen die daar onder staat voel ik me echt al heel ver :P.
pi_128338200
Helleu, weinig geshopt helaas. Hij heeft nogal een moeilijke maat. Hij heeft nu iig zelf een pasje, dus kan zijn eigen vriendinnetje mee. O+

Ik had er zelf nog helemaal niet aan gedacht om mijn tas te pakken. Maar tijdens onze niet slapen sessie van vannacht begon vriendje er over. En hij stond er écht op dat ik hem zsm ging pakken. Op 'het' outfitje en een pyjama voor moi is hij klaar.

Wat voor soort pyjama zou handig zijn? (Ik heb dus helemaal geen pyjama's :')

Leuk zo'n babyshower Cwen! Wat heb je allemaal voor moois gekregen? Of mag je iedere week een cadeautje uitpakken?

Sylver, Ik zou ook geen idee hebben wat ik er in zou moeten schrijven eerlijk gezegd. Vriendje weet wat ik wil en niet wil. En dat is eigenlijk niet heel veel byzonders :@ Ik zal misschien net als wat Suusz zegt, eens gaan snuffen op internet.

Ik ging ook tellen... Nog maar 3 boven 'ons'. Al heb ik toch, waarom weet ik niet, het gevoel dat het eerder komt. Vreemd gevoel is dat. Maar dan zal je net zien... Ben ik de laatste van Augustus ofzo :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:52:16 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128339366
Even neuzen in andermans geboorteplan is idd wel een goed idee :)

Volgens mij is het een mannenkwaal om het koffertje klaar te willen hebben staan ;) Mijn man begint er ook steeds over, en ook of we even een lijstje kunnen maken me stappen om te nemen (wie te bellen en wanneer enzo). Volgens mij wordt hij een beetje zenuwachtig :+

Ik heb niet echt een pyjama trouwens, ik neem een nachthemd (of 2) mee. Deze om precies te zijn :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:34 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128339476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.

Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
Volgens mij heerst er wel weer iets, veel mensen in mijn omgeving die niet lekker zijn. Maar altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en even te bellen als je morgen nog niet beter voelt :Y

Beterschap!
pi_128339696
Laiv voorzichtig doen he. En beterschap :*

Hier bij beide kinderen geen geboorteplan. Ik had geen bijzondere wensen en daarnaast had ik heel veel vertrouwen in mijn vk's. Bij de tweede alleen een notutie op mn kaart laten maken over dat k anders gehecht wilde worden; daar is keurig gehoor aan gegeven. Bij een derde maak ik weer geen plan maar laat wel weer het punt over hechten opnemen en daarbij een ander punt over infuus specifiek voor mijn situatie.
:)
pi_128339861
Ik ben bezig met een bevalplan, vorige keren niet gedaan, mocht ik nu in het ZH bevallen, dan heb ik wel een paar wensen, als ik toch thuis mag, dan mag t plan de vullisbak in. Mijn VK weet echt precies wat ik wil, het ZH daarentegen :{ Vorige bevalling vond ik echt niet oke. Manus is ook goed op de hoogte en mag het woord voor mij doen als ik half op sterven lig :+
pi_128340025
En nu alweer een Maartbaby in de lijst :o September klinkt nog zo ver weg, tot ik bedenk dat ik al in week 30! zit.. een paar weekjes nog maar, omg.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:14:26 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128340424
Mignonne, ik wist niet dat je een keuze kan hebben in de manier van hechten?

Kleurdoos mag ik vragen wat er niet beviel? mal woord in deze context :+ Hoeft niet als het te persoonlijk is, hoor! Maar ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten en of er dan iets is waar ik totaal niet op zit te wachten.
pi_128340623
De chaos vooral, onduidelijkheid naar mij toe, wisselingen van dienst zonder mij daarvan op de hoogte te stellen (heb je opeens WEER een ander aan je bed) sowieso een malle situatie door mijn ontstoken baarmoeder en de hoeveelheid synto, maar ik wil toch meer de regie hebben de volgende keer. Elins bevalling was oke, ik had toen een VK aan mijn bed, de hele bevalling, die maakt je mee van begin tot eind (met mazzel) en weet dus hoe je pijn doorstaat e.d. je voelt je een stuk specialer !
Bij al die wisselingen in t ziekenhuis had ik het idee een soort van lopende band lasagna te zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleurdoos op 27-06-2013 22:33:25 ]
pi_128341188
Sylver, keuze is een groot woord hoor. Bij de eerste ben ik volledig onderhuids gehecht. Daar krijg je in principe mooie wonden en littekens van. Alleen ging mijn knip ontsteken en de hechtingen konden er dus niet uit. Ik moest wachten tot mn lijf het hechtdraad zelf weggewerkt had. 16 weken na de bevalling trok ik de laatste paarse draad eruit :') eindelijk.

Ik zat niet zo te wachten op een herhaling en heb daarna gevraagd om uitwendig gehecht te worden waar mogelijk. Met zo'n piratenlitteken zeg maar. Heeft ze gedaan en toen die knip ook ging irriteren en ontsteken zijn de hechtingen er direct uitgehaald. Dw duur van die ontsteking was veel korter en minder pijnlijk. Bovendien is t litteken mooiet, bijna niet meer te zien :Y) die van de eerste daarentegen :X
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:38:11 #28
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128341589
Ah darn Kleurdoos, elke keer een ander aan mijn bed lijkt me ook niks! In die lijn heb ik al wel bij de VK aangegeven dat ik niet een heel leger aan stagiaires om me heen wil.

Maar na zo'n bevalling zou ik ook een plan maken idd, dan is iets meer houvast wel zo fijn :{

@mignonne: Ouch! :X Ik ga maar even googelen hoe vaak onderhuidse hechtingen gaan ontsteken :o
pi_128341759
Ik zal morgen ff uitgebreider reageren, maar voor de liefhebbers hier een mogelijkheid om een online bevalplan stap voor stap door te lopen en te printen: http://www.knov.nl/geboorteplan
(ik kan mobiel geen link maken volgen mij). Kun je ook niets vergeten!
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:45:42 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128341929
Handig! Bedankt :)

Maar bij het eerste puntje staat al "Ik verwacht van verloskundigen, artsen en ander medisch personeel dat zij alle procedures en eventuele ingrepen met mij bespreken voordat ze worden uitgevoerd." Ik zou denken dat dat logisch is en ik het dus niet op hoef te schrijven :o
Zelfde met "Ik wil graag betrokken worden bij beslissingen die mij, mijn kind of mijn begeleiders aangaan."
pi_128341932
Niet zo vaak hoor! Valt alles mee doorgaans :)

Ohja, stagiaires. Die kreeg ik ook cadeau. Op zich niet erg maar er was niets aan mij gevraagd en dat vond ik niet erg netjes. BBovendien gebruikte ze me als levende anatomie pop en dat vond ik niet zo tof. Toen betreffende stagiaire ook mijn lever en nieren niet aan kon wijzen wilde k heel hard schreeuwen of ze alsjeblieft alleen van een afstandje kon kijken :') :X

Overigens, het ziekenhuis vindt de co-assistent of semi-arts doorgaans geen stagiair. Die krijg je dus gewoon alsnog terwijl de verloskunde student in de koffiekamer moet blijven zitten :') als het voor jou 1 pot nat is zou ik dat apart benoemen. Geen stagiaires, geen co-assistenten, geen semi-artsen (=co in de laatste fase van zn coschappen)
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:04:20 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128342865
Oh! Dat is een goeie! Ik zal co-assistenten en semi-artsen even apart benoemen :Y Dan heb ik nog liever dat er 1 verloskunde student bij staat dan een heel leger aan co's en semi's.

Edit: is het raar om te vermelden dat ik er niet meer dan 1 aan mijn bed wil? :? Ik snap namelijk best dat ze het ook moeten leren, maar een heleboel stagiaires, co's en semi's lijkt me gewoon heel vervelend.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sylver_ op 27-06-2013 23:17:12 ]
pi_128343521
Nouja dat was toen ook mijn afweging. Ik heb liever 1 verloskunde student erbij die wellicht de hele week al aan het hopen is op jouw bevalling dan de co-assistent die eigenlijk allang weet dat ie neuroloog wil worden en die zn verplichte coschap gyn maar smerig vindt en die helemaal niet zo zit te wachten op al dat bloed en die baby's.

En ik heb inmiddels zelf ook al een aantal keer gehoord "deze mevrouw wil geen student erbij. Ga jij mee dan xxxx?" eh... ja... handig. Ik vind t niet erg om in de koffiekamer te moeten wachten, maar vraag me wel altijd af of het dan wel zo de bedoeling is dat er dan wél een co binnenstaat. en trust me dat je beter een derdejaars verloskunde student aan je bed kunt hebben bij je ziekenhuis-bevalling dan een co-assistent, qua ervaring en oog voor ondersteuning etcetera. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, absoluut! maar in de regel...
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:19:38 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128343706
Misschien moet ik er in zetten dat ik naast een verloskunde student geen andere stagiaires, co's en semi's wil :) Iemand aan mijn bed die verloskunde studeert vind ik nog wel logisch en ook wel okee :Y
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:26:50 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128344099
De arts waar ik de meeste steun aan heb gehad was een semi-arts. Geweldige vent die zelfs toen z'n dienst erop zat, was gebleven om mijn bevalling tot het einde mee te maken O+. De gyn in opleiding vond ik heel wat minder sympathiek en de echte gyn kwam alleen ff knippen met een grote schaar :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128344140
Oh ik zie nu je edit, ja 1 tegelijk lijkt me helemaal niet raar om te vermelden juist, heel fijn duidelijk!
Als je geen student wilt is dat ook heel begrijpelijk, een bevalling is niet zomaar iets, het is echt een life-event een herinnering die je een leven lang met je meedraagt. Dat moet liefst een mooie fijne herinnering zijn. Het is jóuw moment, vooruit ook een beetje dat van je partner ;) Als je geen bezwaar hebt tegen een student dan is dat heel fijn. Maar heb je het gewoon liever niet, zeg het dan vooral.

grootste complimenten die ik gekregen heb tot nu toe is van mensen die tegen me zeggen "ik was zó blij dat je er was!" ik ben toch altijd stiekem een beetje bang dat mensen het onprettig vinden dat k er bij ben maar dat ze niets durven te zeggen omdat ze vinden dat ze me een kans moeten geven ofzo
pi_128344311
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
De arts waar ik de meeste steun aan heb gehad was een semi-arts. Geweldige vent die zelfs toen z'n dienst erop zat, was gebleven om mijn bevalling tot het einde mee te maken O+. De gyn in opleiding vond ik heel wat minder sympathiek en de echte gyn kwam alleen ff knippen met een grote schaar :').
Natuurlijk zitten er ook goeie semi's bij :Y en er zijn ook knurftige verloskunde studenten :X en dito aios. Er zijn echter heel veel co's en semi's bij die niet in die verloskamer willen zijn.

Ik vind t wel belangrijk om even aan te halen dat er voor de meeste ziekenhuizen blijkbaar een verschil zit tussen een verloskunde-student en de co. De co krijg je er vaak gratis bij, ook als er staat dat je geen stagiair wilt. De verlos-student is 'de stagiair'. de co niet. Blijkbaar.
pi_128344315
Ik geloof niet dat het me had uitgemaakt of er een student bij was...kon er best nog bij in die verloskamer :P

En ik heb er dan idd liever een student verloskunde bij dan een co
De helft van de co's die ik langs heb zien komen in mijn jaren als verpleegkunde student werden alleen enthousiast van operaties :P
pi_128345735
Ik had een co, die eerst met me meeging naar de anesthesist en heeft me daar geweldig geholpen met aandacht en meepuffen. Toen we weer in de verloskamer waren vroeg de gyn of de co mocht voelen hoe de baby zat en hoe de ontsluiting was enzo.
Ik voelde toch niks,dus ik vond het best en de co was er zo ontzettend blij mee dat ze dit gewoon mocht meemaken, dus ik ben blij dat ik het toegestaan heb.

En toen vroegen ze nog of er een leerling-verpleger mee mocht kijken bij de bevalling, hij had nog nooit een bevalling mee gemaakt.
Hij was een geweldige voetenvasthouder en slokjesgever en hij schrok heel erg toen nena zo blauw werd van de navelstreng om haar nek en moest huilen toen ze bij me lag.
Daarna heeft hij me gedouched en heel goed verzorgd en heeft nog even met Nena geknuffeld O+

Gewoon even een positief verhaal, het kan ook juist veel prettiger zijn als dat soort mensen er bij zijn. En vind je het niet prettig dan kan je bij een bevalling heerlijk snauwen dat iedereen op moet rotten;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:55:40 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128346047
Hier ook dus positief he! Ik had op een gegeven moment in de kamer: gyn, gyn in opleiding 2 stuks, semi-arts, co-arts en een verpleegster. En alleen de co en de verpleegster waren dames :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128346378
Just saying dat je je vooral niet verplicht moet voelen. Weigeren kan en niemand vindt dat raar.
pi_128346549
Van mij mogen er Co's en stagiaires bij zijn hoor.. maar die wisseling van gynaecologen vond ik echt heel slecht, 5 verschillende in ongeveer 8 uur. en nummer 6 ving uiteindelijk de baby op, die had ik die dag niet eerder gezien. Op een bepaalde manier vond ik dat zo oneerlijk :') mijn baby aanpakken maar niet bij mijn bevalling zijn geweest ofzo :P
pi_128348858
De co bij mijn bevalling van Luuk werd een krukje op gedirigeerd door de gyn. Ze werd er stilletjes en errug bleek. Het was dr eerste bevalling. Voor het daadwerkelijke persen wilde ze me ook helpen puffen. Als ik haar ritme aan zou houden had ik binnen de kortste tijd een hyperventilatie aanval.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:15:42 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128350532
Wat fijn om alle ervaringen te lezen van verschillende mensen :)
Ik vind het heel erg prima als studenten/leerlingen meekijken of meehelpen, vind het juist ook leuk.
Behalve co-assistenten, daar heb ik gewoon geen goede ervaring mee toen ik zelf nog leerling-verpleegkundige was. Maar vooral leerling-verpleegkundigen en studenten verloskunde (n.a.v. de tekst van Mignonne, verder nog geen ervaringen mee) zijn erg welkom :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 28-06-2013 08:24:01 ]
pi_128350564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Ik had een co, die eerst met me meeging naar de anesthesist en heeft me daar geweldig geholpen met aandacht en meepuffen. Toen we weer in de verloskamer waren vroeg de gyn of de co mocht voelen hoe de baby zat en hoe de ontsluiting was enzo.
Ik voelde toch niks,dus ik vond het best en de co was er zo ontzettend blij mee dat ze dit gewoon mocht meemaken, dus ik ben blij dat ik het toegestaan heb.

En toen vroegen ze nog of er een leerling-verpleger mee mocht kijken bij de bevalling, hij had nog nooit een bevalling mee gemaakt.
Hij was een geweldige voetenvasthouder en slokjesgever en hij schrok heel erg toen nena zo blauw werd van de navelstreng om haar nek en moest huilen toen ze bij me lag.
Daarna heeft hij me gedouched en heel goed verzorgd en heeft nog even met Nena geknuffeld O+

Gewoon even een positief verhaal, het kan ook juist veel prettiger zijn als dat soort mensen er bij zijn. En vind je het niet prettig dan kan je bij een bevalling heerlijk snauwen dat iedereen op moet rotten;)
Aaaw :') Leuk om zo'n positief verhaal te lezen.

Ik ben pro-co (ll vk/verpleegkundige), hoor. De theorie kennen ze allemaal wel, nu dat alleen nog op echte mensen toepassen. Anders worden ze noooooit een briljante arts/vk/verpleegkundige.
pi_128350632
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
pi_128350729
Assumption is the mother of all fuck-ups, Kiwi. Als je niet wil dat het te druk wordt zou ik dat van te voren aangeven..
pi_128350803
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:40:24 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128350824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
Ah, jij gaat ook niezen? :Y)
pi_128350842
wij kregen een formilier van de gyn mee waarop je wat dingen kunt invullen in eigen woorden. Inclusief voorbeelden. Welke pijnstilling je evt wilt, wie er op de kamer bij mag zijn, wie de navelstreng doorknipt enz enz.

Eigenlijk heb ik niet echt wensen, behalve dat er niet onnodige veel mensen op de kamer zijn.
Maar nu ik erover nadenk...als ik pijn heb, heb ik een kort lontje..en als er dan een stagaire iets gaat proberen of onnodig iets wilt voelen denk ik dat we ruzie krijgen :@

tijdens mijn gesprek en de echo bij de gun was er een co assistente bij..en ze was zo zenuwachtig en had geen idee van veel dingen (of het kwam door de zenuwen) En op zo'n moment vindt ik dat niet erg natuurlijk, maar niet in the heat of the moment aub
pi_128350893
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
ja maar bij een keizersnee kun je ook wel wat dingen bedenken die je graag hebt ;)

ik moets bijv naar de bijkomkamer (of hoe heet dat) en heb daar echt een heeeele tijd gelegen. Maar manlief is wel met D naar me toe gekomen en ze heeft daar haar eerste flesje gehad. Dat vond ik heel fijn.
pi_128350900
ow en wat ik eigenlijk kwam vertellen, mij dochter heeft ook de baby gevoeld O+ zo leuk!
eerste contact tussen 2 zusjes *smelt*
pi_128350969
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

en:

O+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:52:44 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128350982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en wat ik eigenlijk kwam vertellen, mij dochter heeft ook de baby gevoeld O+ zo leuk!
Awwww O+! Wat lief! O+
pi_128351029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
Vind ik echt heel risicovol..
Ik heb nu 2 bevallingen gehad en echt beide hebben mij geleerd dat je echt van te voren heel duidelijk dingen aan moet geven voor ze er rekening mee houden.

Zoals het zetten van sommige prikken en het gewoon doen van dingen zit zo erg in het systeem dat ze dat dus gewoon niet vragen.

Zo zag ik tijdens mijn zwangerschap bij de eerste de serie de bevalling en dat was zo leerzaam.
Daardoor wist ik bijvoorbeeld redelijk van tevoren mijn grenzen.

Zoals dat ik bij een eventuele keizersnede niet wilde dat mijn moeder de baby al had vastgehad of dat ze het al zouden wassen met zooi. Ik wilde een versie baby die alleen door haar vader vast werd gehouden. (en medisch personeel/vk indien nodig ) En dat wist mijn moeder en mijn vriend etc en toen was ik bevallen (geen keizersnede) en kreeg mijn moeder de baby op de arm gingen ze haar in een ander kamertje onderzoeken want zo was ziekenhuis indeling en weg was mijn kind :( :( ik ben daar zo boos om geweest dat mijn moeder dus niet bij de tweede bevalling mocht zijn en ik heb heel erg gebaald dat mijn VK niet op de hoogte was van mijn wensen.

Want ik lag daar nog klaar om te hechten en helemaal versufd van alles en ik kreeg het maar gewoon niet duidelijk.

En dat is dus mijn punt.. als je iets echt niet wilt zoals prikken voor de placenta.
Kunstvoeding er in zonder te vragen. maak dan een bevalplan.. Ze vragen je helaas niet toestemming voor dingen.
pi_128351043
Ik zou iedereen een bevalplan aanraden. Al is het maar zodat je partner goed op de hoogte is van je wensen, al spreek je m alleen even door met elkaar :)

Niemand gaat uit van complicaties, maar als jij net die ene pechvogel bent, dan ben je blij dat men weet wat je wel en niet wil. Dat je toch nog wat van de regie weet te behouden, in alle chaos. Dat je ondanks alles toch nog op een fijne bevalling terug kan kijken, is echt veel waard :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:59:12 #57
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128351062
Eigenlijk maakt het me niet uit wie de stagiaire is, als hij/zij maar lief is. Maar dat is zo raar om op te schrijven ;)
Waar het mij eigenlijk om gaat is wat XcUZ_Me beschrijft, dat er 6 mensen (onnodig) in de kamer staan, dat lijkt me helemaal niks. Dus dat ga ik maar opschrijven :)

En dankzij het linkje van Sull heb ik toch nog een geboorteplan. Er staan daar dingen in die ik vanzelfsprekend acht, maar dus toch maar heb opgeschreven.

quote:
Awwwwh! O+
pi_128351077
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah, jij gaat ook niezen? :Y)
Totdat ik voor de ks koos was dat wel het plan!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:01:16 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_128351096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Zo had ik ook niet op papier staan dat ik GEEN pethidine wilde. Ik heb dat mondeling aangegeven bij de verpleging, maar omdat dat net op het moment was dat er een wisseling was, er geen tijd was om in het dossier te zetten, kreeg ik nog geen 10 minuten later toch echt pethidine (zonder dat het overigens zo genoemd werd, het werd gebracht als slaapmiddel met een pijnstiller).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:04:05 #60
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128351143
Pvoesss, dat zag ik dus ook in het linkje van Sull staan. Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat ze dingen met mij bespreken voordat ze het gaan uitvoeren :{ Toch maar die lijst ingevuld en er ook ingezet dat ze haar niet zonder overleg kunstvoeding mogen geven enzo.
pi_128351145
Wij hebben weinig gedaan met mijn bevalplan, vanwege de spoedsectio. Het enige waar ik nog aan vast hield was het punt 'Mocht er medisch ingrijpen bij moeder of kind noodzakelijk zijn waardoor zij worden gescheiden, blijft de vader bij het kind'. En dat heeft hij gedaan, ben ik zo enorm blij mee. Er was namelijk reden genoeg om bij mij te blijven, maar we vonden de baby belangrijker. Ik weet niet of dat zo gelopen was als we het niet eerder hadden besproken.
pi_128351169
@bla wat speciaal, contact via jou! Wil ze nu niet de hele dag voelen?

Hmm misschien dat ik toch maar wat opschrijf dan. Maar eigenlijk wordt het dan dus een heel plan met misschien 1 of 2 echte puntjes?

Nog moeders in de zaal die me kunnen adviseren hoeveel omanachthemden mee te nemen? Nu 1 gekocht maar thuis zal ik ze niet gauw dragen denk ik,draag ik liever een hempje
pi_128351276
@Kiwi, nee ze is momenteel met zoveel andere dingen bezig. Soms komt ze eens iets vragen..of de baby haar al kan horen en wat de baby probeerd te zeggen als ze schopt enzo..maar dit was de 2e x dat ze wou voelen :)

en je kunt het ook best bij die 1 of 2 puntjes houden hoor ;)
als het goed is voert de gyn die je al hebt gesproken de ks uit..als je aan hem of haar die 2 punten kenbaar maakt lijkt me dat al voldoende.

en..ik had vorige keer ook gene plan..en er is niks waarvan ik nu denk "dat had echt anders gekund"!
pi_128351297
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:04 schreef Sylver_ het volgende:
Pvoesss, dat zag ik dus ook in het linkje van Sull staan. Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat ze dingen met mij bespreken voordat ze het gaan uitvoeren :{ Toch maar die lijst ingevuld en er ook ingezet dat ze haar niet zonder overleg kunstvoeding mogen geven enzo.
Dat doen ze dus helaas niet overal.
De meest suffe dingen doen ze anders omdat ze dat zo altijd doen.

Vooral kunstvoeding geven ze heel makkelijk bij en vaak ook zonder te vragen.
Ook omdat ze gewoon niet beseffen hoe weinig (of eigenlijk niets ) gezonde kleintjes aan bijvoeding nodig hebben.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:14:30 #65
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128351308
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Zo had ik ook niet op papier staan dat ik GEEN pethidine wilde. Ik heb dat mondeling aangegeven bij de verpleging, maar omdat dat net op het moment was dat er een wisseling was, er geen tijd was om in het dossier te zetten, kreeg ik nog geen 10 minuten later toch echt pethidine (zonder dat het overigens zo genoemd werd, het werd gebracht als slaapmiddel met een pijnstiller).
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?

Ik vind het moeilijk om te kiezen welke pijnstilling ik wil als ik het echt niet meer uithou. Ik heb, na het lezen van het ziekenhuisboekje, nu gekozen voor pethidine. Die lijkt mij het minst 'invasive' (bij gebrek aan een beter woord). Ruggeprik lijkt me zo heftig ..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:15:33 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_128351326
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om te kiezen welke pijnstilling ik wil als ik het echt niet meer uithou. Ik heb, na het lezen van het ziekenhuisboekje, nu gekozen voor pethidine. Die lijkt mij het minst 'invasive' (bij gebrek aan een beter woord). Ruggeprik lijkt me zo heftig ..
Ik wilde geen pethidine :)
Ik had dan weer geen problemen met de ruggeprik :) Met name omdat er wel degelijk verschil is in zaken wat wel en niet bij het kind terecht komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128351364
Ik zou juist geen pethidine willen omdat het effect ook niet te voorspellen is.
Je kan duf worden, je kan slaperig worden.. het kan je belemmeren in de bevalling.

Misschien een idee om dit bij je bevalplan te doen over borstvoeding.
De grootte van de maag en waarom een paar ml borstvoeding al genoeg kan zijn :)
pi_128351390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:57 schreef L-E het volgende:
Ik zou iedereen een bevalplan aanraden. Al is het maar zodat je partner goed op de hoogte is van je wensen, al spreek je m alleen even door met elkaar :)

Niemand gaat uit van complicaties, maar als jij net die ene pechvogel bent, dan ben je blij dat men weet wat je wel en niet wil. Dat je toch nog wat van de regie weet te behouden, in alle chaos. Dat je ondanks alles toch nog op een fijne bevalling terug kan kijken, is echt veel waard :)
Dit inderdaad. Ik heb er ook een en manlief kan nu het woord voor me doen als ik in m'n bubbel zit. Heel fijn gevoel om te weten dat hij voor mij en de baby kan opkomen als het nodig is. Ik heb ook gevallen als spoedsectio, niet vorderdende ontsluiting e.d. opgenomen. Juist dán wil ik duidelijkheid.

Oh, en wat de cadeautjes van gisteren betreft, heb een snoezig paar sokjes gehad en de rest mag ik de komende weken uitpakken! Eerste cadeautje was een tijdschrift, dus lekker relaxen op de bank!

Hey Pvoess, dit heb ik gisteren gezien op de bv cursus. Is inderdaad erg handig om te weten. Maar het komt wel goed, mijn vent is ook pro bv.
pi_128351392
sorry hoor, maar gaat dat niet wat ver? Je gaat er dus vanuit dat ze in het ziekenhuis totale nitwits zijn die geen idee hebben van baby's en hun behoefte.
Nee dat zal er inderdaad voor zorgen dat ze hun best voor je doen |:(
pi_128351396
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
@Kiwi, nee ze is momenteel met zoveel andere dingen bezig. Soms komt ze eens iets vragen..of de baby haar al kan horen en wat de baby probeerd te zeggen als ze schopt enzo..maar dit was de 2e x dat ze wou voelen :)

en je kunt het ook best bij die 1 of 2 puntjes houden hoor ;)
als het goed is voert de gyn die je al hebt gesproken de ks uit..als je aan hem of haar die 2 punten kenbaar maakt lijkt me dat al voldoende.

en..ik had vorige keer ook gene plan..en er is niks waarvan ik nu denk "dat had echt anders gekund"!
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
pi_128351416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
sorry hoor, maar gaat dat niet wat ver? Je gaat er dus vanuit dat ze in het ziekenhuis totale nitwits zijn die geen idee hebben van baby's en hun behoefte.
Nee dat zal er inderdaad voor zorgen dat ze hun best voor je doen |:(
Nee hoor daar gaat denk ik niemand van uit.
Maar wat als de persoon wel de dingen doet die je echt niet wilt dan kan dat van grote invloed zijn op je hele bevalling. Als je gewoon bij noodzaak van je plan afwijkt is dat toch helemaal prima.
En als ze de dingen standaard zo doen dan vraag je ook niets wat ze niet kunnen waarmaken.
pi_128351429
ik persoonlijk niet hoor, als je het al besproken hebt en ze geven al aan dat het standaard procedure is zou dat voor mij persoonlijk genoeg zijn :)
pi_128351434
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
Maar wat vinden ze noodzakelijk en vragen ze dan toestemming of doen ze gewoon?
Dit zou ik toch wel vastleggen als het een big deal voor je is.
Is het dat niet dan zou ik het gewoon zo laten maar als het een eis is zou ik het vastleggen met vragen en info.
pi_128351442
quote:

[..]

Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
Mja, dan ben ik sceptisch, want ze zeggen zoveel... Maar het moet wel ff gebeuren ook, en daar gaat het nog wel eens mis.
pi_128351449
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee hoor daar gaat denk ik niemand van uit.
Maar wat als de persoon wel de dingen doet die je echt niet wilt dan kan dat van grote invloed zijn op je hele bevalling. Als je gewoon bij noodzaak van je plan afwijkt is dat toch helemaal prima.
En als ze de dingen standaard zo doen dan vraag je ook niets wat ze niet kunnen waarmaken.
nou, als je zo'n plaatje bij je bevalplan stopt dan wilt dat voor mij zeggen dat je er vanuit gaat dat ze dat niet weten en dus maar wat doen..maar prima. Ik vindt het een beetje ver gaan, andere schijnbaar niet :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:24:37 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128351457
quote:

[..]

Zo was het bij mij ook idd :Y. Alles wat ik wilde was al standaard en ik heb uiteindelijk geen plan gesteld. Alles is precies zo verlopen als ik wilde! Ik ben erg tevreden met het ziekenhuis waar ik ben bevallen, erg pro-bv en heel meedenkend. Mijn baby heeft ruim 1 uur op mijn borst gelegen voordat ze gingen wegen/aankleden en zo, had ik niet eens door maar ze waren binnen 15 min (de placenta was er snel uit bij mij) de kamer al uit met alle spullen. Heel fijn
pi_128351521
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook in mijn plan staan dat ik liever geen pethidine wil. Dit omdat ik heb gehoord dat naast dat je er zelf versuft van raakt, de baby ook versuft van kan raken en daarom misschien minder goede reflexen heeft na de geboorte. Ik heb staan dat ik wel open sta voor lachgas en pompje morfine (deze hebben ze alleen niet bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis) en de ruggenprik. En heb er ook in staan dat ze alleen als het ECHT noodzakelijk is, een knip zetten. Onze verloskundige had namelijk een vb gegeven dat er soms gynaecologen zijn die 'uit gewoonte' een knip zetten terwijl het ook zonder had gekund.. :{
pi_128351549
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

nou, als je zo'n plaatje bij je bevalplan stopt dan wilt dat voor mij zeggen dat je er vanuit gaat dat ze dat niet weten en dus maar wat doen..maar prima. Ik vindt het een beetje ver gaan, andere schijnbaar niet :)
Ik ook hoor en ik zou bang zijn dat zij mij ook als een kleuter gaan behandelen.
pi_128351566
Jeej, week 30!

En Elins bevalling zou ik echt wel overdoen, beetje lange aanloop, vliezen breken bij 5 cm, dan in 3 uurtjes rustig bevallen (klein stormpje op t einde) 8 minuutjes persen en hoppa.
pi_128351570
Het probleem is dat als je kolft lijkt die 5 ml heel weinig in een spuitje.
Dat ze niet in je borsten kunnen kijken wat er wel uit komt en dat een mini druppeltje al genoeg is.

Sommige beseffen zich dat inderdaad niet met borstvoeding en doen ze dat wel dan kudo's voor de verpleegster. *O* En als je het al weet is het toch ook geen belediging. Ik kom in mijn werkveld heel vaak mensen tegen die goed op de hoogte zijn van de medicijnen die ze krijgen maar ook genoeg die echt geen flauw idee hebben.. Dan ben ik liever betuttelend en kan je altijd aangeven dat je al op de hoogte bent. Zeker als volwassen man/vrouw/verpleegster toch.
pi_128351592
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:29 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik ook hoor en ik zou bang zijn dat zij mij ook als een kleuter gaan behandelen.
ja precies. Ik weet nog dat ik dit gesprek met mijn gyn heb gehad. Die kon zich er vreselijk aan storen als vrouwen meenden alles beter te weten omdat ze dingen op internet hadden opgezocht. Toen zei hij "ik vraag me soms af waarom ik een jarenlange studie heb gedaan als iedereen denkt dat je alle wijsheid binnen een paar weken van internet kunt plukken"
pi_128351600
Het voelt een beetje overdreven. Niet om mensen voor hun hoofd te stoten, want het is heel naar als je een reden hebt waardoor je nu wel een plan hebt gemaakt.
Misschien doe ik nog wel een mini briefje in mijn tas waarop staat wat ik met de arts besproken heb/aangegeven heb voor evt andere arts.
Persoonlijk zou ik geen uitleg over hoeveelheid bijvoeding erin zetten. Ga er vanuit dat deze mensen doen waar zij goed in zijn en er meer vanaf weten als ik.
pi_128351613
Vertrouwen hebben in de deskundigen lijkt me goed; als dat maakt dat je geen bevakplan nodig acht is dat prima.

Maar bang zijn dat ze je anders gaan behandelen omdat je bepaalde wensen uit.. ik zou meer professionaliteit verwachten hoor.
pi_128351632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:32 schreef L-E het volgende:
Vertrouwen hebben in de deskundigen lijkt me goed; als dat maakt dat je geen bevakplan nodig acht is dat prima.

Maar bang zijn dat ze je anders gaan behandelen omdat je bepaalde wensen uit.. ik zou meer professionaliteit verwachten hoor.
meer een kwestie van "ik neem hun serieus, dus meer kans dat ze mij ook serieus nemen"
pi_128351662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ja precies. Ik weet nog dat ik dit gesprek met mijn gyn heb gehad. Die kon zich er vreselijk aan storen als vrouwen meenden alles beter te weten omdat ze dingen op internet hadden opgezocht. Toen zei hij "ik vraag me soms af waarom ik een jarenlange studie heb gedaan als iedereen denkt dat je alle wijsheid binnen een paar weken van internet kunt plukken"
Tegelijkertijd zijn er ook voldoende vrouwen die intelligent genoeg zijn om zich informatie te verschaffen, ingaan op de processen die zich in je lichaam afspelen en met die informatie hele verstandige, kloppende keuzes kunnen maken,

Ja, die mensen hebben er lang voor geleerd maar er komt bij een gewone bevalling, zonder complicaties, echt maar heel weinig hogere wiskunde kijken. In het geval van complicaties wordt het een heel ander verhaal.
pi_128351674
Ik heb wel wat dingen op papier staan nu, en ga nog met de verloskundige bespreken wat we doen bij niet vorderende ontsluiting. Verder ga ik nog iets aangeven over pijnstilling, en dan zijn we een heel eind denk ik.

Ik heb vanmorgen even de verloskundige gebeld, voel me nog niet echt super. Het klonk voor haar wel als klachten die bij deze termijn kunnen voorkomen, maar ze komt straks nog wel even langs om de bloeddruk op te meten. Kan ik toch weer wat rustiger het weekend in.
pi_128351686
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Zo was het bij mij ook idd :Y. Alles wat ik wilde was al standaard en ik heb uiteindelijk geen plan gesteld. Alles is precies zo verlopen als ik wilde! Ik ben erg tevreden met het ziekenhuis waar ik ben bevallen, erg pro-bv en heel meedenkend. Mijn baby heeft ruim 1 uur op mijn borst gelegen voordat ze gingen wegen/aankleden en zo, had ik niet eens door maar ze waren binnen 15 min (de placenta was er snel uit bij mij) de kamer al uit met alle spullen. Heel fijn
Dat klinkt goed!!
pi_128351691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

meer een kwestie van "ik neem hun serieus, dus meer kans dat ze mij ook serieus nemen"
Ik neem een arts heel serieus.
Maar ik heb ook al 2 bevallingen gehad. En hoe vaak ik hier wel niet lees dat mensen teleurgesteld zijn in een bevalling of bepaalde dingen. Dan tjah..
pi_128351699
dat kan wel zo zijn...en ik vindt het helemaal prima als mensen een bevalplan schijven en zich daar dan goed bij voelen hoor. Begrijp me niet verkeerd!

Alleen vindt ik het persoonlijk soms nogal ver gaan :)

Zou niet goed zijn als jullie allemaal zo zouden denken als ik toch ;) meer bla's The horror!!! :P
pi_128351701
Het is de toon die de muziek maakt, zoals zo vaak. Ik denk dat je best zo een plaatje kan gebruiken om te illustreren waarom jij bijvoeding niet nodig vindt, zonder belerend te zijn of hun kennis teniet te doen.

Ik denk echter niet dat iedereen dat even tactvol kan :')
pi_128351716
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel wat dingen op papier staan nu, en ga nog met de verloskundige bespreken wat we doen bij niet vorderende ontsluiting. Verder ga ik nog iets aangeven over pijnstilling, en dan zijn we een heel eind denk ik.

Ik heb vanmorgen even de verloskundige gebeld, voel me nog niet echt super. Het klonk voor haar wel als klachten die bij deze termijn kunnen voorkomen, maar ze komt straks nog wel even langs om de bloeddruk op te meten. Kan ik toch weer wat rustiger het weekend in.
Ik hoop dat alles goed is!
pi_128351750
O ik las bijna ovet laiveneertiekje heen. Fijn dat ze je toch nog even zien voordat je het weekend in gaat! Ben je er zelf ook wat geruster op meestal. Laat je weten hoe het was?
pi_128351763
Ik zou het plaatje als ik gewoon poliklinisch zou bevallen dan weer niet doen.

Maar bij een keizersnede blijf je langer zie je tientallen mensen als personeel voorbij komen.
En er zijn er genoeg die dingen heel erg anders doen of die gewoon bijvoeding geven omdat ze niet op de hoogte zijn. Dan is terugverwijzen naar waarom je het niet wil als je moe en versuft bent wel zo handig. Het is geen eisen pakket het is een "dit zou ik graag zien gebeuren en kan het niet dan kan het niet. " iets.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:41:35 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128351765
Ik ben wel benieuwd hoe 'mijn' ziekenhuis erin staat. Nou ja, ik beval wel in het ziekenhuis maar onder begeleiding van m'n eigen verloskundige. 18 juli gaan we naar een informatiemiddag, ben benieuwd! Gaan diverse mensen praten (verpleegkundige, lactatiekundige, gyn/tweedelijns verloskundige), wel nieuwsgierig!
pi_128351778
Laiv, waar heb je last van?
pi_128351792
Je kunt een plan maken waarin je je wensen opstelt of een betoog met een poging tot bijscholing. Het spijt me, maar ik zie ook liever het eerste.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:44:26 #97
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128351815
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef Kiwisoep het volgende:
Het voelt een beetje overdreven. Niet om mensen voor hun hoofd te stoten, want het is heel naar als je een reden hebt waardoor je nu wel een plan hebt gemaakt.
Misschien doe ik nog wel een mini briefje in mijn tas waarop staat wat ik met de arts besproken heb/aangegeven heb voor evt andere arts.
Persoonlijk zou ik geen uitleg over hoeveelheid bijvoeding erin zetten. Ga er vanuit dat deze mensen doen waar zij goed in zijn en er meer vanaf weten als ik.
Ik zou ook geen plan maken als je je belangrijkste wensen al hebt besproken.

Ik heb nu dat lijstje ingevuld waar Sull naar linkte en wil die gaan bespreken met de vk. Ik heb er wel ingezet dat ze geen kunstvoeding moeten geven zonder overleg. En dat is bij alles eigenlijk mijn enige eis; overleg even met mij wat je wilt gaan doen en waarom. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze doen wat nodig is, ik wil alleen heel graag weten wat er gaat gebeuren :)
pi_128351823
Ik ben trouwens bevallen in een enorm bv-vriendelijk zkhs. Er stond gewoon een kolf voor me klaar toen ik wakker werd op de ic O+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:44:47 #99
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128351825
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:43 schreef WupWup het volgende:
Je kunt een plan maken waarin je je wensen opstelt of een betoog met een poging tot bijscholing. Het spijt me, maar ik zie ook liever het eerste.
Dat lijkt mij ook het oorspronkelijke doel van zo'n bevalplan ja :Y
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:46:16 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128351851
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef L-E het volgende:
Ik ben trouwens bevallen in een enorm bv-vriendelijk zkhs. Er stond gewoon een kolf voor me klaar toen ik wakker werd op de ic O+
Ik was ook aangenaam verrast met de bv instelling van mijn ziekenhuis! Na de bevalling werd al aangegeven dat de lk aanwezig was en dat ze meteen wel mee kon kijken als ik dat wilde. Nadien mocht ik nog 6 weken kosteloos contact opnemen met de lk en ze is ook een x bij mij thuis geweest. Erg fijn vond ik
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:48:39 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128351903
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef laiveneertiekje het volgende:

Ah wel fijn dat ze even langs komt, zeker zo voor het weekend :Y
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:48:43 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128351904
Hier kregen we bij 31w een gesprek met uitleg over de bevalling etc waar je he vragen kon stellen en kom aangeven wat je graag zou zien. Zo was vooral BV een pre en dat niemand anders hem vast hield.
Dit is in mijn dossier gegaan en ik heb ( op de fysieke makken na ) een fijne bevalling gehad met lief en bekwaam personeel en ook op de afdeling zelf !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:49:30 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_128351915
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef L-E het volgende:
Dat is wel heel fijn. Bij mij werd er toen eentje gebracht, maar na zo'n eerste bevalling zou het toch wel fijn zijn als ze ook de tijd zouden nemen om uit te leggen hoe zo'n ding werkt :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:50:23 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_128351932
Mijn ervaring is dat de dingen die zo standaard kunnen lijken niet vanzelfsprekend zijn.

Wat jij met a besproken hebt vooraf weet b die bij jouw bevalling is echt niet!

Hier kon mijn vent nog net ingrijpen anders had de arts-assistent de navelstreng door geknipt terwijl je zou verwachten dat je altijd vraagt of pap dat wil doen.

's Nachts wilde O. niet drinken en ze begonnen direct over bijvoeden en ik had al 26 uur niet geslapen dus dacht wel dat wil ik niet maar kreeg het niet goed aangegeven.

Moraal van het verhaal. Dat wat heel automatisch en standaard lijkt is dat niet altijd.
Wat vooral de grootste winst was van mijn geboorteplan was dat mijn vent precies wist wat ik wilde en wel bij zinnen was om dit te verwoorden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:53:37 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_128351989
Ik denk altijd maar: het is een kleine moeite om iets op papier te zetten. Het hoeft niet vijftien pagina's lang te zijn, liefst maar een paar punten op een A4-tje. Maar het zorgt ervoor dat je zelf goed nadenkt over wat je wel (of juist niet wilt) en het kan ervoor zorgen dat het je helpt als je zelf niet zo goed in staat bent aan te geven wat je wilt. Dan is het lijkt me ook erg prettig voor het personeel, omdat ze toch kunnen doen waarvan jij hebt aangeven wat je fijn vindt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128351997
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hier ging het ook allemaal zoals ik wilde.
Oke ze heeft geen uur op mn borst gelegen voor ze gecontroleerd werd, maar dat was omdat ze in het vruchtwater gepoept had. De kinderarts keek wel naar hoe ze het deed en aan de hand daarvan mocht ze wel even bij me blijven. Na een tijdje nam ze haar wel mee (wel in de kamer), maar dat vroeg ze/legde ze uit waarom.
Tijdens de bevalling kwam iedereen zich voorstellen enzo.

Bij Floris werd ook uitgelegd waarom ruggenprik niet kon en een hele uitleg over pethidine.
Hij is wel bijgevoed, maar in overleg met mij. En dat was omdat hij heel onrustig was en niet goed aanhapte, ik denk door hoofdpijn.

Ik heb twee keer geen bevalplan gehad, maar ook geen slechte ervaringen met het medisch personeel.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:58:23 #107
244125 laziness
pi_128352092
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:53 schreef Troel het volgende:
Ik denk altijd maar: het is een kleine moeite om iets op papier te zetten. Het hoeft niet vijftien pagina's lang te zijn, liefst maar een paar punten op een A4-tje. Maar het zorgt ervoor dat je zelf goed nadenkt over wat je wel (of juist niet wilt) en het kan ervoor zorgen dat het je helpt als je zelf niet zo goed in staat bent aan te geven wat je wilt. Dan is het lijkt me ook erg prettig voor het personeel, omdat ze toch kunnen doen waarvan jij hebt aangeven wat je fijn vindt.
Dit ja. Plus dat je vent ook weet wat jij wilt en iets heeft om naar te verwijzen als het moet.

Ik wilde thuis bevallen en had nog wat punten voor als ik medisch werd, wat ook gebeurde.
Meer dan een A4 was het niet.
pi_128352148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:41 schreef GotC het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe 'mijn' ziekenhuis erin staat. Nou ja, ik beval wel in het ziekenhuis maar onder begeleiding van m'n eigen verloskundige. 18 juli gaan we naar een informatiemiddag, ben benieuwd! Gaan diverse mensen praten (verpleegkundige, lactatiekundige, gyn/tweedelijns verloskundige), wel nieuwsgierig!
In jouw ziekenhuis is het standaard gebruikelijk dat baby bij moeder op de buik wordt gelegd, dat er ruimte en tijd is voor kennismaking tussen baby en ouders etcetera. mogelijk wordt mijn stageperiode met 10 weken verlengd dus wie weet! ;) en anders word ik mogelijk in een praktijk in jouw omgeving geplaatst dus ook wie weet xD

Bevallingen anders dan plat op bed is niet iedereen fan van daar, er zijn 2elijns vk's die ze moeiteloos doen, er zijn er ook die roepen oh nee daar begin ik niet aan. Mocht je dus in een andere houding dan gebruikelijk (= bed) willen bevallen, geef dit dan wel expliciet aan.

Soms gebeuren dingen zonder het te vragen, dingen die routine-matig gebeuren zijn daar inderdaad onderhevig aan, denk aan een oxytocine-prik in het been na de bevalling. Denk aan vitamine K. toedienen na de geboorte. Officieel hoort dat en moet dat gevraagd worden, het is mij alleen al een paar keer overkomen dat ik de ouders om toestemming vroeg om vit. K toe te dienen en dat de verpleegkundige zei dat ze het al gegeven had.
Navelstreng wordt eigenlijk standaard overal door vader (of moeder zelf) doorgeknipt. Dat een arts dat doet is wel heel erg ongebruikelijk :o tenzij het kind het niet erg goed deed en er vermoeden was dat een reanimatie nodig was, dan doet de arts het inderdaad.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:06:59 #109
244125 laziness
pi_128352214
Mijn O. had niks dus die arts die de navelstreng wilde gaan knippen, ik heb er geen goed woord voor over. Mijn vk die me overdroeg ook niet trouwens want die heeft mijn bevalplan niet overgedragen.
Ik zoek de volgende keer een andere vk praktijk en ziekenhuis denk ik.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:09:11 #110
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128352243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

In jouw ziekenhuis is het standaard gebruikelijk dat baby bij moeder op de buik wordt gelegd, dat er ruimte en tijd is voor kennismaking tussen baby en ouders etcetera. mogelijk wordt mijn stageperiode met 10 weken verlengd dus wie weet! ;) en anders word ik mogelijk in een praktijk in jouw omgeving geplaatst dus ook wie weet xD

Bevallingen anders dan plat op bed is niet iedereen fan van daar, er zijn 2elijns vk's die ze moeiteloos doen, er zijn er ook die roepen oh nee daar begin ik niet aan. Mocht je dus in een andere houding dan gebruikelijk (= bed) willen bevallen, geef dit dan wel expliciet aan.

Soms gebeuren dingen zonder het te vragen, dingen die routine-matig gebeuren zijn daar inderdaad onderhevig aan, denk aan een oxytocine-prik in het been na de bevalling. Denk aan vitamine K. toedienen na de geboorte. Officieel hoort dat en moet dat gevraagd worden, het is mij alleen al een paar keer overkomen dat ik de ouders om toestemming vroeg om vit. K toe te dienen en dat de verpleegkundige zei dat ze het al gegeven had.
Navelstreng wordt eigenlijk standaard overal door vader (of moeder zelf) doorgeknipt. Dat een arts dat doet is wel heel erg ongebruikelijk :o tenzij het kind het niet erg goed deed en er vermoeden was dat een reanimatie nodig was, dan doet de arts het inderdaad.
Oh wat blijft het handig dat je hier post en daar stage loopt! :D O+ En misschien zien we elkaar dan dus toch, daar of bij de praktijk! (Ik zit bij Kortekaas verloskundigen btw)
De houding en gedachten klinken al erg goed en ik ben niet van plan om de bevalling ergens anders te doen dan in bed, dus dat is wel prettig voor beide partijen.
pi_128352246
Ik zou iedereen aanraden om na te denken over punten die voor jou belangrijk zijn en wat voor jou minder belangrijk is. De punten waar je echt zwaar aan tilt daar kun je een bevalplan over maken. Doorgaans werkt een kort lijstje met een puntsgewijze opsomming het best, je wilt het liefst juist bij een overdracht of iets dergelijks dat je plan gelezen wordt. Als het een lap tekst is, ook al is het maar 1 a4, wordt het niet gelezen.

Belangrijke punten waar doorgaans best gehoor aan gegeven kan worden zijn dingen als soorten pijnstilling, wie is er bij de bevalling (en wie niet), aangeven dat je wilt dat alles van tevoren met je besproken wordt, de houding waarin je bevalt, wie pakt de baby aan? (de gyn/vk, jij zelf, de vader?), wat wil je dat er met de placenta gebeurd (indien je hem bijv mee wil nemen, geef het aan!), wie kleed de baby aan? wil je dat de eerste onderzoekjes bij jou op bed gebeuren? enz enz.

Dingen waar eigenlijk geen gehoor aan gegeven kan worden zijn zaken als dat je geen mannen bij je bevalling wilt, dat je begeleidt wilt worden door de gyn en niet door een vk of arts-assistent. En zo nog wat meer. Als het toevallig zo uitkomt wil men best kijken wat er mogelijk is, maar gaat t niet dan gaat t niet.
pi_128352250
Ik heb het online bevalplan ingevuld en sommige dingen zijn in mijn ziekenhuis ook heel gewoon, maar goed ik heb alles doorlopen en nu staat alles op papier. Ik vond het vooral een erg fijn hulpmiddel om met mijn man te doorlopen. Ik weet niet of ik zelf straks ergens voor op kan komen en dan ben ik blij dat hij weet, hoe en wat. Ik sluit ook niet uit dat het gewoon in mijn vluchttas blijft zitten.

Wie had die mooie marilyn nachthemden bij Wehkamp nou besteld, ik wil ze ook wel, maar vroeg me af of ze ook geschikt zijn om borstvoeding mee te geven (kun je v-hals wat opschuiven?). Ik had gekeken bij V&D, daar hebben ze ook nachthemden met knoopjes, in niet oma/bloemetjes motieven, maar niet in mijn maat :(
pi_128352278
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef laziness het volgende:
Mijn O. had niks dus die arts die de navelstreng wilde gaan knippen, ik heb er geen goed woord voor over. Mijn vk die me overdroeg ook niet trouwens want die heeft mijn bevalplan niet overgedragen.
Ik zoek de volgende keer een andere vk praktijk en ziekenhuis denk ik.
Belachelijk is het :X zacht uitgedrukt.

En kom dan maar naar het ziekenhuis van GotC, het MCH zou k lekker laten.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:11:30 #114
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128352282
Ah, ik heb de link van het bevalplan even gekopieert en nu al wat dingetjes opgeschreven nav wat ik hier las. Te zijner tijd ga ik het dan compleet invullen.

Hier zal, zoals de planning nu is, mijn vk de bevalling begeleiden in het ziekenhuis (ivm medicijngebruik).

15 weken vandaag *O*.
pi_128352302
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef mignonne het volgende:

Dingen waar eigenlijk geen gehoor aan gegeven kan worden zijn zaken als dat je geen mannen bij je bevalling wilt, dat je begeleidt wilt worden door de gyn en niet door een vk of arts-assistent. En zo nog wat meer. Als het toevallig zo uitkomt wil men best kijken wat er mogelijk is, maar gaat t niet dan gaat t niet.
Dat vind ik dan ook weer een absurde eis :D
pi_128352344
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook weer een absurde eis :D
Die eis komt in het gehele ziekenhuis (helaas) regelmatig voor. Of ik wil niet met mannen op 1 kamer etc.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:14:52 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef mignonne het volgende:
Ik ben zo blij geweest met de mannelijke verpleger bij de bevalling van Jochem O+
Die kerel was zo heerlijk nuchter en lang niet zo betuttelend als de dames :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:15:15 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352366
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:14 schreef Sull het volgende:

[..]

Die eis komt in het gehele ziekenhuis (helaas) regelmatig voor. Of ik wil niet met mannen op 1 kamer etc.
Maar daar hoef je op de bevalafdeling dan weer niet over te beginnen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128352377
Laziness :X
Ik werd de vorige keer zo overvallen dat ik alleen maar heb aangegeven dat vriend bij de baby bleef. Hij heeft wel de navelstreng doorgeknipt schijnbaar hebben ze hem dat wel gevraagd.
Dus voor nu wil ik er idd wel wat dingen inzetten. Ik wil geen heel leger aan mensen om mijn bed en ik wil als het kan mijn baby bij mij op de buik hebben i.p.v. uren later eens een keer te zien. Wat niet kan kan niet maar anders alleen vriend en ik die de baby vasthouden en vk/arts/gyn indien nodig.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:16:36 #120
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_128352402
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar daar hoef je op de bevalafdeling dan weer niet over te beginnen ;)
_O- ^O^
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:16:59 #121
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128352409
quote:
Achgoss! O+ O+ O+ Ik zie dit ook bij vriendin. Als ze samen met haar dochter op de bank zit wil die steeds met haar hoofdje op haar buik, 'luistewen naaw haaw bwoer' O+ O+
pi_128352415
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Cwen het volgende:

[..]

Tegelijkertijd zijn er ook voldoende vrouwen die intelligent genoeg zijn om zich informatie te verschaffen, ingaan op de processen die zich in je lichaam afspelen en met die informatie hele verstandige, kloppende keuzes kunnen maken,

Ja, die mensen hebben er lang voor geleerd maar er komt bij een gewone bevalling, zonder complicaties, echt maar heel weinig hogere wiskunde kijken. In het geval van complicaties wordt het een heel ander verhaal.
Die vrouwen zijn er zeker! en doorgaans heeft men daar ook weinig problemen mee. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het gaat meer om vrouwen die op behoorlijk hoge poten dingen eisen waarvan ze, als je navraag gaat doen blijkt dat ze eigenlijk helemaal niet op de hoogte zijn en die informatie aandragen die op zn minst dubieus te noemen is.

Neem de oxytocine prik post partum

- Ja! nog ff wat. Die prik he, die wil ik dus niet hè, dat gaan we niet doen. Dus noteer maar ff lekker dat ik hem niet wil.
- okay. dat is prima, mag ik vragen waarom u hem niet wilt?
- noteer nou maar gewoon!
- hij staat genoteerd.
- ja want eh die prik die je na je bevalling krijgt tegen t bloeden, dat wil ik dus niet, want van pethidine kan je kind slap worden.

Ehm -O- mja.
Dat zijn gewoon lastige dingen want het is prima dat iemand iets wil, maar er zijn dus wel bosjes vrouwen die veel dingen willen maar eigenlijk dus niet helemaal duidelijk hebben wat ze willen en waarom. Wil je nu geen pethidine of wil je geen oxytocine? of wil je het allebei niet? Ik vind dat zelf altijd lastig want het voelt heel betuttelend om daar een gesprek over aan te gaan maar het laten gaan van zulke dingen voelt ook niet altijd goed.
pi_128352416
Ik wil een pot met alleen maar rode m&m's op m'n kamer, ja? :(
pi_128352452
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:14 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat dus.
Ik denk dat je ervan zou schrikken hoe vaak dat gevraagd wordt ;)

Overigens net als mannen die eisen dat het vrouwelijk personeel hem niet direct aankijken of aanspreken en zeker niet aanraken. Tsja. Het kan je wens zijn daar heb ik alle respect voor net als voor alle andere wensen, maar in de praktijk is dat niet in te willigen.
pi_128352468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:17 schreef Limone het volgende:
Ik denk dat als je die als laatste puntje op je bevalplan zou zetten dat je een heleboel lachers op je hand hebt :D ik zou in elk geval een zakje m&m's voor je regelen :Y)
pi_128352477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef GotC het volgende:

[..]

Oh wat blijft het handig dat je hier post en daar stage loopt! :D O+ En misschien zien we elkaar dan dus toch, daar of bij de praktijk! (Ik zit bij Kortekaas verloskundigen btw)
De houding en gedachten klinken al erg goed en ik ben niet van plan om de bevalling ergens anders te doen dan in bed, dus dat is wel prettig voor beide partijen.
wie weet! beiden zijn mogelijkheden *O*
pi_128352483
kwartet
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:20:53 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352488
Niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:21:04 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:17 schreef Limone het volgende:
Zelf meenemen is een optie!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128352494
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik denk dat als je die als laatste puntje op je bevalplan zou zetten dat je een heleboel lachers op je hand hebt :D ik zou in elk geval een zakje m&m's voor je regelen :Y)
Ik kan daar dus zo weinig mee. Dan heb ik de neiging te zeggen van zoek het uit dan geen hulp oid. Wees blij dat je hier in een land bent met goede medische zorg.

@bla wat ontzettend lief O+ O+ O+
pi_128352511
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:20 schreef Troel het volgende:
Niet ;)
wel!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:22:35 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352529
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

wel!
Limone zit ertussen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128352533
Ik zou idd de oxytocine prik niet direct willen hebben ik zou willen afwachten. :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
k kan daar dus zo weinig mee. Dan heb ik de neiging te zeggen van zoek het uit dan geen hulp oid. Wees blij dat je hier in een land bent met goede medische zorg.
Ik zou dan denken dat je een gebrek aan humor hebt :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:23:09 #134
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_128352541
Of je gaat gewoon uit van de adviezen van de VK en denkt daarbij gewoon logisch na of het strookt met jouw gedachtes of niet... Als er ècht iets heel raars gezegd wordt dan merk je dat vanzelf wel. Het enige wat je mijns inziens moet doen is een beetje inlezen in alles zodat je precies weet waar de mensen in het ziekenhuis over praten. Zelf specialisten gaan overrulen vind ik echt zo... tsja :')

Niet doen alsof je alles beter weet, die mensen hebben al zoveel kinderen ter wereld gebracht en ik durf te wedden dat die na de bevalling allemaal nog gewoon doen ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:23:32 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352555
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou idd de oxytocine prik niet direct willen hebben ik zou willen afwachten. :Y

[..]

Ik kreeg hem bij Ruben in mijn been, deed me niet zoveel. Bij Jochem kreeg ik hem in het infuus in mijn hand. Dat nooit meer. Dat zei ik toen ook trouwens :P En toen zei ik "Ow, maar ik hoef ook nooit meer!"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128352559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik kan daar dus zo weinig mee. Dan heb ik de neiging te zeggen van zoek het uit dan geen hulp oid. Wees blij dat je hier in een land bent met goede medische zorg.

@bla wat ontzettend lief O+ O+ O+
och, wat eerder al gezegd werd, t is de toon die de muziek maakt.
Ik heb t al eens eerder gezegd hier, maar echte eisenlijsten worden doorgaans niet zo gewaardeerd, evenals hele protocollen idd over hoe jouw zorg moet zijn. Een gewone opsomming van wat jouw wensen zijn is dan weer wat anders en wordt wel gewaardeerd, prettig juist.
pi_128352584
quote:

[..]
Maar dat was niet mijn punt hè! dat je hem niet wilt is best, en dat je daarvoor je redenen hebt is ook prima. Maar die mevrouw haalde twee dingen volledig door elkaar en had haar informatie een beetje van de buurvrouw en een beetje van een forum en een beetje van wat ze er zelf over bedacht had. Dan wordt het lastiger.
pi_128352601
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Limone zit ertussen :P
mijn scherm niet hoor! :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:25:51 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352607
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:23 schreef Rossdale het volgende:
Of je gaat gewoon uit van de adviezen van de VK en denkt daarbij gewoon logisch na of het strookt met jouw gedachtes of niet... Als er ècht iets heel raars gezegd wordt dan merk je dat vanzelf wel. Het enige wat je mijns inziens moet doen is een beetje inlezen in alles zodat je precies weet waar de mensen in het ziekenhuis over praten. Zelf specialisten gaan overrulen vind ik echt zo... tsja :')

Niet doen alsof je alles beter weet, die mensen hebben al zoveel kinderen ter wereld gebracht en ik durf te wedden dat die na de bevalling allemaal nog gewoon doen ;)
Mijn eerste bevalling was heel erg medisch, kind was mogelijk te klein enzo. Als er meteen een kinderarts klaar staat en zo, is het allemaal even wat anders dan als je een bevalling hebt waar eigenlijk niets aan de hand lijkt te zijn.
Toen ik dus bepaalde zaken mondeling aangaf bij de tweede bevalling, werd er erg laconiek over gedaan "ja, maar zo gaat dat toch niet". Dat was alleen wel de ervaring die ik had ;)

Het gaat er toch ook niet om of je het als zwangere vrouw beter weet of niet. Alleen wil geen van de zwangere vrouwen achteraf met het gevoel zitten dat de bevalling onprettig is geweest, terwijl dat mogelijk te voorkomen was ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:27:01 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

mijn scherm niet hoor! :D
Huh? Jij hebt #122, Limone #123, jij #124, #125 en #126.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128352635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dat was niet mijn punt hè! dat je hem niet wilt is best, en dat je daarvoor je redenen hebt is ook prima. Maar die mevrouw haalde twee dingen volledig door elkaar en had haar informatie een beetje van de buurvrouw en een beetje van een forum en een beetje van wat ze er zelf over bedacht had. Dan wordt het lastiger.
Ja dat is absurd. :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:29:53 #142
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_128352695
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Mijn eerste bevalling was heel erg medisch, kind was mogelijk te klein enzo. Als er meteen een kinderarts klaar staat en zo, is het allemaal even wat anders dan als je een bevalling hebt waar eigenlijk niets aan de hand lijkt te zijn.
Toen ik dus bepaalde zaken mondeling aangaf bij de tweede bevalling, werd er erg laconiek over gedaan "ja, maar zo gaat dat toch niet". Dat was alleen wel de ervaring die ik had ;)

Het gaat er toch ook niet om of je het als zwangere vrouw beter weet of niet. Alleen wil geen van de zwangere vrouwen achteraf met het gevoel zitten dat de bevalling onprettig is geweest, terwijl dat mogelijk te voorkomen was ;)
Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vrouw een bevalling ooit als "prettig" zou kunnen zien :D

Volgens mij is het iets wat je moet doorstaan en daarna ben je er vanaf. Net zoiets als naar de tandarts gaan. Niemand kijkt er naar uit, als je er bent weet je dat het ontzettend onprettig gaat worden en je wil er daarna zo snel mogelijk weer weg. De uitvoerenden weten wel hoe alles het beste moet en hoe ze jou weer zsm de deur uit kunnen krijgen. Ik zou dus ook gewoon volledig op hen vertrouwen.
pi_128352717
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Huh? Jij hebt #122, Limone #123, jij #124, #125 en #126.
en 127 ;) maar goed, boeiend :D

Anyroads, ik ben fan van bevalplannen, ik vind het altijd leuk om ze te lezen en doe mn best om er wat mee te doen. En ik vind t ook leuk om ze te bespreken en hoor dan graag de achterliggende gedachten die mensen erbij hebben. Het is uiteindelijk wel een doel om mensen met een goed gevoel over hun bevalling achter te laten, hoe die ook gelopen is, als ze er uiteindelijk maar goed op terug kunnen kijken, daar doe ik graag wat extra's voor.
pi_128352721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die vrouwen zijn er zeker! en doorgaans heeft men daar ook weinig problemen mee. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het gaat meer om vrouwen die op behoorlijk hoge poten dingen eisen waarvan ze, als je navraag gaat doen blijkt dat ze eigenlijk helemaal niet op de hoogte zijn en die informatie aandragen die op zn minst dubieus te noemen is.

Neem de oxytocine prik post partum

- Ja! nog ff wat. Die prik he, die wil ik dus niet hè, dat gaan we niet doen. Dus noteer maar ff lekker dat ik hem niet wil.
- okay. dat is prima, mag ik vragen waarom u hem niet wilt?
- noteer nou maar gewoon!
- hij staat genoteerd.
- ja want eh die prik die je na je bevalling krijgt tegen t bloeden, dat wil ik dus niet, want van pethidine kan je kind slap worden.

Ehm -O- mja.
Dat zijn gewoon lastige dingen want het is prima dat iemand iets wil, maar er zijn dus wel bosjes vrouwen die veel dingen willen maar eigenlijk dus niet helemaal duidelijk hebben wat ze willen en waarom. Wil je nu geen pethidine of wil je geen oxytocine? of wil je het allebei niet? Ik vind dat zelf altijd lastig want het voelt heel betuttelend om daar een gesprek over aan te gaan maar het laten gaan van zulke dingen voelt ook niet altijd goed.
Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar niet blij van wordt! Maar lieve hemel, als men dan toch iets wil eisen, zorg dan dat je weet waar je om vraagt! Kan me voorstellen dat dat lastige gesprekken zijn, want wat als mensen echt niet willen luisteren?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:33:49 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352791
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:29 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vrouw een bevalling ooit als "prettig" zou kunnen zien :D

Volgens mij is het iets wat je moet doorstaan en daarna ben je er vanaf. Net zoiets als naar de tandarts gaan. Niemand kijkt er naar uit, als je er bent weet je dat het ontzettend onprettig gaat worden en je wil er daarna zo snel mogelijk weer weg. De uitvoerenden weten wel hoe alles het beste moet en hoe ze jou weer zsm de deur uit kunnen krijgen. Ik zou dus ook gewoon volledig op hen vertrouwen.
En tijdens/ na mijn eerste bevalling heb ik daar dus enorm aan getwijfeld. Als je TEGEN je wil toch iets krijgt, terwijl het niet per se nodig is, dan is het vertrouwen erg snel weg als jij zo kwetsbaar bent :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128352794
quote:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens :D
Ik zou het zo weer doen, ik vind het een prachtig iets en mijn eerste bevalling was ook nog eens heel makkelijk . de 2e was heel anders dat dan weer wel maar ook gewoon mooi.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:36:20 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352857
En ook dat, ondanks al het gedoe zou ik de bevallingen op deze manier zo over doen :) Vooral die van de jongste heeft bij mij heel veel van de eerste "goed gemaakt".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:36:21 #148
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128352858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:09 schreef Sull het volgende:
Wie had die mooie marilyn nachthemden bij Wehkamp nou besteld, ik wil ze ook wel, maar vroeg me af of ze ook geschikt zijn om borstvoeding mee te geven (kun je v-hals wat opschuiven?). Ik had gekeken bij V&D, daar hebben ze ook nachthemden met knoopjes, in niet oma/bloemetjes motieven, maar niet in mijn maat :(
Ik heb ze :) Vind ze wel heel fijn, want mijn buik blijft erin passen :)
Ik had al even gekeken of ik er borstvoeding mee kan geven, maar ik twijfel een beetje. Bij mij zou het goed moeten lukken, maar ik heb niet zulke grote borsten :@ :P Dus de v-hals zit ook aardig los.
Ik weet niet of het met grote borsten veel verschil maakt ...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:36:30 #149
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_128352862
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:33 schreef Troel het volgende:

[..]

En tijdens/ na mijn eerste bevalling heb ik daar dus enorm aan getwijfeld. Als je TEGEN je wil toch iets krijgt, terwijl het niet per se nodig is, dan is het vertrouwen erg snel weg als jij zo kwetsbaar bent :)
Waarom was je er zo op tegen dan? (sorry heb niet het hele gesprek gevolgd)
pi_128352864
quote:

[..]

Niet mee eens. 'Prettig' is geen universeel synoniem voor pijnloos of 'volledig onder controle'. Ieder beetje zorg dat de barende een goed gevoel geeft, draagt bij aan haar 'prettig'. Wat jouw vrouw fijn vindt, hoeft een ander niets te vinden. Als je dus zorgt dt je weet wat zij graag wil en fijn vindt, kun je haar bevalling wel degelijk prettig maken. En dan heb ik het nog niet over mindset e.d., maar gewoon over praktiche zaken.
pi_128352899
Ik wil eigenlijk mijn bevalplan nog iets aanpassen. Ik heb vorig jaar een operatie gehad waarbij de (plaatselijke) verdoving niet aansloeg, ook niet na herhaling op herhaling van verdovingen. Ik heb helaas veel pijn gehad en toen ze eindelijk iets deden, heb ik veel angst gehad waar de operatie-assistent niets mee deed. Ik hoop dat ze me nu extra willen testen of de verdoving/ruggenprik oid wel werkt mocht er een spoedks nodig zijn, gewoon om te voorkomen dat ik me daar druk over ga maken. Misschien vraag ik ook wel een pre-op gesprek aan just in case, ik hoorde dat iemand hier dat ook graag had gewild, maar helaas niet gelukt was, ik denk dat het bij ons wel te regelen is.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:38:58 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_128352916
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:36 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Waarom was je er zo op tegen dan? (sorry heb niet het hele gesprek gevolgd)
Ik vond het absoluut geen fijn idee dat mijn kind morfineachtige dingen binnen zou krijgen. Juist omdat je tijdens een bevalling niet kan zeggen hoe lang of hoe kort het nog gaat duren en je kind dan bij geboorte wellicht nog een medicijn nodig heeft om wel goed te starten. Anders had je oo niet 9 maanden lang allerlei rare dingen hoeven te laten (in mijn optiek). Daarnaast was ik niet tegen een ruggenprik, dus dat had ook een keuze kunnen zijn natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:40:04 #153
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128352946
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

wie weet! beiden zijn mogelijkheden *O*
Kun je me op de hoogte houden? Ik ben nu wel nieuwsgierig ;)

Ik heb, denk ik, redelijk normale wensen:
- Zolang het mogelijk/redelijk is geen pijnstilling/andere medicatie
- Sowieso geen pethidine en geen morfine prikjes (word ik zelf erg naar van)
- Indien mogelijk geen co-assistenten maar wel alle andere soorten studenten/leerlingen/semi-artsen
- Yur moet mee met de baby
- Baby na de geboorte direct bij mij op de borst
- Yur knipt de navelstreng door

Maar ik ben me er erg van bewust dat, mocht medisch ingrijpen noodzakelijk zijn, bijna al het bovenstaande komt te vervallen. Ook prima, dan val ik terug op Yur z'n wensen (heeft hij net doorgemaild :+):
- Dat iedereen doet wat nodig is voor de baby en mij
- Dat Yur erbij is
pi_128352974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Sull het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn bevalplan nog iets aanpassen. Ik heb vorig jaar een operatie gehad waarbij de (plaatselijke) verdoving niet aansloeg, ook niet na herhaling op herhaling van verdovingen. Ik heb helaas veel pijn gehad en toen ze eindelijk iets deden, heb ik veel angst gehad waar de operatie-assistent niets mee deed. Ik hoop dat ze me nu extra willen testen of de verdoving/ruggenprik oid wel werkt mocht er een spoedks nodig zijn, gewoon om te voorkomen dat ik me daar druk over ga maken. Misschien vraag ik ook wel een pre-op gesprek aan just in case, ik hoorde dat iemand hier dat ook graag had gewild, maar helaas niet gelukt was, ik denk dat het bij ons wel te regelen is.
Lijkt me héél wijs om te doen, een consult bij de anesthesist van het ziekenhuis.
Je verloskundige hoort er bij de intake ook naar te vragen en vrouwen bij wie problemen omtrent anesthesie te verwachten zijn horen doorverwezen te worden naar een pre-op spreekuur om problemen daarmee te ondervangen.

note de horen, horen, horen want gebeurd nie altijd, maar goed. ik zou er zeker van te voren iets mee doen.
pi_128352976
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:36 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik heb ze :) Vind ze wel heel fijn, want mijn buik blijft erin passen :)
Ik had al even gekeken of ik er borstvoeding mee kan geven, maar ik twijfel een beetje. Bij mij zou het goed moeten lukken, maar ik heb niet zulke grote borsten :@ :P Dus de v-hals zit ook aardig los.
Ik weet niet of het met grote borsten veel verschil maakt ...
Wat dat betreft ben ik ook niet ruim bemeten hoor. Zitten die 2 stukken los zeg maar li/re) over elkaar anders kun je die mogelijk nog losstikken en maakt dat de doorgang iets ruimer?
pi_128353027
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Kun je me op de hoogte houden? Ik ben nu wel nieuwsgierig ;)

Ik heb, denk ik, redelijk normale wensen:
- Zolang het mogelijk/redelijk is geen pijnstilling/andere medicatie
- Sowieso geen pethidine en geen morfine prikjes (word ik zelf erg naar van)
- Indien mogelijk geen co-assistenten maar wel alle andere soorten studenten/leerlingen/semi-artsen
- Yur moet mee met de baby
- Baby na de geboorte direct bij mij op de borst
- Yur knipt de navelstreng door

Maar ik ben me er erg van bewust dat, mocht medisch ingrijpen noodzakelijk zijn, bijna al het bovenstaande komt te vervallen. Ook prima, dan val ik terug op Yur z'n wensen (heeft hij net doorgemaild :+):
- Dat iedereen doet wat nodig is voor de baby en mij
- Dat Yur erbij is
haha ja hoor, das best.

Klinkt heel normaal allemaal inderdaad. :Y
pi_128353067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Lijkt me héél wijs om te doen, een consult bij de anesthesist van het ziekenhuis.
Je verloskundige hoort er bij de intake ook naar te vragen en vrouwen bij wie problemen omtrent anesthesie te verwachten zijn horen doorverwezen te worden naar een pre-op spreekuur om problemen daarmee te ondervangen.

note de horen, horen, horen want gebeurd nie altijd, maar goed. ik zou er zeker van te voren iets mee doen.
Ik ben bij de gyn en de bevalling is nog niet ter sprake gekomen. Ik moet zeggen dat het ook niet het eerste is wat in me op kwam, maar ik zou het niet graag weer willen meemaken.
pi_128353190
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik ben bij de gyn en de bevalling is nog niet ter sprake gekomen. Ik moet zeggen dat het ook niet het eerste is wat in me op kwam, maar ik zou het niet graag weer willen meemaken.
Hoort bij de intake gevraagd te worden :Y

Ik moet zeggen dat de intakes die ik bij eerstelijns-verloskundigen zie stukken uitgebreider zijn dan die bij de gyn. Gek dat verschil.
Nouja my two cents, maar ik zou er iets mee doen, gewoon bij je volgende consult je ervaring bespreken en aangeven dat je moeilijk te verdoven bent en dat je daar graag met de anesthesist over zou spreken.
pi_128353235
Ik zag iets over pyama's. Wanneer heb je die nodig?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:50:58 #160
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128353241
Ik heb de link gebruikt die hier gegeven werd en mijn 'wensen' ingevuld. Het viel me allermeest mee. Ik had echt verwacht dat zo'n bevalplan een half boekwerk zou beslaan. Het zijn slechts 2 pagina's en er staat nog een groot plaatje boven ook :D

Ik kan me het gewoon zo nog niet voorstellen dat het over een ruime maand al zover is. Heb het gevoel alsof ik aan het aftellen ben voor een vakantie, of een feestje. Fijn om hier ervaringen te lezen van mensen die dingen persee wel of persee niet willen. Zijn dingen waar ik uit mezelf echt niet opgekomen was. Die ik dus nu mee kan nemen in mijn eigen plan. Waaronder de M&M's eis van Limone. Ik wil alleen maar groene! ;) Thanks for sharing dus! :*

En nu wat verf op mijn gezicht smeren, ga een sticker halen bij de VK. Even uitzoeken hoe ik daar naaroe ga. Vriendje is naar Schiphol met auto, fiets staat bij schoonmoeder, lopen is nu denk ik een beetje te ver. Heb alleen een scooter tot mijn beschikking :') Is van te voren heel erg overna gedacht dus :D :D
pi_128353257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoort bij de intake gevraagd te worden :Y

Ik moet zeggen dat de intakes die ik bij eerstelijns-verloskundigen zie stukken uitgebreider zijn dan die bij de gyn. Gek dat verschil.
Nouja my two cents, maar ik zou er iets mee doen, gewoon bij je volgende consult je ervaring bespreken en aangeven dat je moeilijk te verdoven bent en dat je daar graag met de anesthesist over zou spreken.
Ik heb eigenlijk niet meer echt een intake gehad omdat ik daar al uitgebreid bekend was, alleen kort wat dingen doorlopen. Echter die operatie zonder verdoving is tijdens het vruchtbaarheidstraject geweest in een prive kliniek elders en dus nooit besproken of in mijn dossier gekomen.
Ik bespreek het gewoon de volgende keer. En dan hebben we nog zat tijd voor de pre-op
pi_128353326
Cwen, een pyama ishandig in het ziekenhuis. Ik heb hier meestal (oude) hemdjes aan, maar wil er graag een beetje degelijk uitzien in het ZH.

Hilz, met de scooter kan toch wel? Of is er niet iemand die zo lief is die je weg wil brengen?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:56:37 #163
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128353391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Sull het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik ook niet ruim bemeten hoor. Zitten die 2 stukken los zeg maar li/re) over elkaar anders kun je die mogelijk nog losstikken en maakt dat de doorgang iets ruimer?
De rechterkant zit over de linkerkant en dan vastgestikt. Net even een paar naadjes losgeknipt en dan moet het zeker mogelijk zijn om er borstvoeding mee te geven als het anders niet lukte :Y
pi_128353463
Ik vind het wel erg mooie nachthemden, sylver, dus dan ga ik die ook maar bestellen! Thanx voor de tip! Misschien stik ik er 1 vast los en zet ik er dan wel een drukknopje tussen ofzo
pi_128353603
Hmmm... Ik heb de afgelopen 10 jaar geen pyama gedragen geloof ik, dus k zal er toch maar eentje moeten zoeken voor het geval dat we onverhoopt naar het ziekenhuis moeten.

Is er ergens een site of winkel waar ik goedkope shirts of nachthemden mét plek voor bv kan vinden?
pi_128353685
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Sull het volgende:
Heel goed. Ik weet niet of je mij bedoelt, maar in mijn geval is daarin wel het eea mis gegaan. Ons zkhs gaat, onder andere nav wat er bij mis niet goed is gelopen, starten met een traject waarbij alle zwangeren vanaf week 36 naar de pre-op gaan, om evt pijnstilling etc te bespreken.

Nu had dat in mijn geval niets uitgemaakt (bevallen met 33+5) maar ik heb wel bij de afdeling de vraag neer gelegd of het niet iets is om vrouwen bij wie de pijnstilling mogelijk gecompliceerd zal verlopen (door eerdere operaties, of nare ervaringen) en bij wie er een kans op een vroeggeboorte bestaat, eerder door te sturen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:45 #167
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128353837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:58 schreef Sull het volgende:
Ik vind het wel erg mooie nachthemden, sylver, dus dan ga ik die ook maar bestellen! Thanx voor de tip! Misschien stik ik er 1 vast los en zet ik er dan wel een drukknopje tussen ofzo
Dat is ook wel een goed idee :) Ik hoop dat ze bevallen! no pun intended :+
pi_128354023
L-E, dat zou jij zomaar geweest kunnen zijn ja. Dat heeft mij wel aan het denken gezet, als ik iets wil dan moet ik dat wel vantevoren regelen, daarvoor niet bij stil gestaan eigenlijk...
pi_128354352
Iemand in regio R'dam die gratis echo('s) wil?

Voor onze studenten-echo-poli zijn wij op zoek naar zwangere vrouwen die minimaal 20 weken en maximaal 30 weken zwanger zijn ten tijde van het onderzoek. Het onderzoek vindt plaats tussen september en december 2013.

meer info kan per pm of dm bij mij :)

-edit-
voorwaarde is overigens dat de SEO heeft plaatsgevonden
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:32:35 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128354414
Daar val ik gewoon tegen die tijd al buiten :o
pi_128354430
haha ja bam, gaat het in 1 klap gevoelsmatig heul snel :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:35:29 #172
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128354475
Daar staat december! Dan beval ik gewoon al :X.

Laatst gooide ik een afspraak voor december in m'n agenda...'ohja... uhhh.. december'; maar eigenlijk heb ik dat bij alles waarin een planning zit voor december. Maar het is nog heel ver weg :).
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:37:56 #173
403214 Lettersoep
met ballen!
pi_128354552
Vandaag 10 weken *O*
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:38:33 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128354566
Het gaat voor m'n gevoel vrij langzaam..totdat je zo'n bericht ineens ziet haha!
Overigens vind ik dat de rest van de dames hier wel enorm snel gaan, ironisch genoeg.
pi_128354799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:30 schreef mignonne het volgende:

Voor onze studenten-echo-poli zijn wij op zoek naar zwangere vrouwen die minimaal 20 weken en maximaal 30 weken zwanger zijn ten tijde van het onderzoek. Het onderzoek vindt plaats tussen september en december 2013.

-edit-
Interessant. Val binnen die tijd. Alleen andere regio. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128354966
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:46 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Interessant. Val binnen die tijd. Alleen andere regio. :+
Nouja laat k t zo zeggen, je moet ervoor naar R'dam, als dat okay is voor je dan is t prima.
pi_128354996
Ik vind het ook snel gaan nu. Zo lijkt het nog en eeuwigheid te duren, en zo is het nog maar maximaal 9 weken oid.

De verloskundige is net weg. Bloeddruk was 110/65, dus prima. Hartje en alles was in orde. Conclusie was dat het een reactie van mijn lichaam is op de grote drukte van afgelopen week. Ook mijn eetpatroon van gisteren was niet erg verstandig.

Dus meer rust nemen en dan moet het beter gaan.
pi_128355317
Gelukkig dus een beetje gerustgesteld laiverneertiekje! Iedere keer moet ik weer kijken hoe je je jouw naam schrijft, waar komt het vandaan?

O en ik heb mijn 2 puntjes op papier gezet.
Ziet er wel heel sneu uit zo haha. Maar om de rest in te vullen terwijl ik niets 'anders' wil lijkt me overbodig. Kort maar krachtig, dan blijft het goed hangen toch?
Zijn nu trouwens 3 puntjes geworden, ik wil zou ook graag willen dat als baby en ik gescheiden worden, vriend met baby meegaat.
pi_128355458
Fijn dat je bloeddruk en de rest goed was, ga je toch lekkerder het weekend in :)

En gefeliciteerd Lettersoep!

Wat leuk Mignonne dat je op deze manier hier ook zwangeren kan helpen! Val helaas niet onder de doelgroep. Bij mij in de verloskundige praktijk doen ze niet standaard aan liggings-en groei echo's. En heb rond de 30e week nog een pret echo gehad.. Maar zou nog wel graag een (gratis :P ) echo willen hebben. Ben verslaafd geworden geloof ik :@
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:10:47 #180
403214 Lettersoep
met ballen!
pi_128355567
Dankjewel :D ik vind dat de tijd voorbij aan het vliegen is.
pi_128355883
Kiwisoep, het is gronings voor lieveheersbeestje. En als import-Groningen(inmiddels import-Drent) vond ik het wel zo'n apart/grappig woord.
pi_128356275
Fijn laiv! Ik voel me vandaag ook echt niet lekker, veel te druk geweest deze week. Dus herken je gevoel wel.

Nou mignonne, denk dat ik vriendelijk bedank. Is me net te ver, en op mijn vrije dag met peuter zie ik dat ook niet voor me.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:35:42 #183
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128356345
Gelukkig maar laiv! Lekker even proberen te ontspannen en uit te rusten vandaag dus :)
pi_128356437
Okee thanks voor de uitleg lieveheersbeestje!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:39:57 #185
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128356468
Handig, maandag komen ze de schade vervangen van Babydump. Bellen ze net dat dat zijkanten van het wiegje er niet bijzitten. Komen eind augustus, gelukkig zijn die beschadigingen niet erg. Maar wordt wel krapjes zo :+
pi_128356651
Laiv, wat fijn dat alles goed is! Ik had vorige week ook een paar mindere dagen, kan blijkbaar idd bij drukte op deze termijn.

Jeetje Bubs, dat schiet niet op zo!
pi_128356746
Hier wordt op Sjaaks derde verjaardag zijn nieuwe kamertje afgemaakt. Dan is in theorie de babykamer beschikbaar voor buikbaby. Wel fijn idee dat ie nu niet doelloos leeg hoeft te staan.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128356870
L'tiekje fijn dat alles goed is. Wanneer begint de vakantie bij jou?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:58:01 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128356948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Handig, maandag komen ze de schade vervangen van Babydump. Bellen ze net dat dat zijkanten van het wiegje er niet bijzitten. Komen eind augustus, gelukkig zijn die beschadigingen niet erg. Maar wordt wel krapjes zo :+
Oh dat is wel krap ja! Ik word er plaatsvervangend een tikje zenuwachtig van :+
pi_128357048
Daar word je ook niet blij van bubsel. Je wilt je kamertje toch klaar hebben en kunnen inrichten.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:13:19 #191
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128357320
Gaan we ook gewoon doen hoor. Wiegje is ook wel bruikbaar alleen gewoon balen -O-
pi_128357366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kiwisoep, het is gronings voor lieveheersbeestje. En als import-Groningen(inmiddels import-Drent) vond ik het wel zo'n apart/grappig woord.
Wat leuk om te weten. Heb het zojuist met een (door mijzelf bedacht) Gronings accent uitgesproken en ik snap 'm ook :)

Fijn dat alles goed was!
pi_128357916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:55 schreef ferrari_rood het volgende:
L'tiekje fijn dat alles goed is. Wanneer begint de vakantie bij jou?
Nog een week, al is het even krap of ik alles af krijg wat afmoet. Maar dat kan ik qua tijd en alles zelf wat beter inplannen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:14:02 #194
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128359155
En daar was het kraampakket :o even snel doorgekeken en snel weggezet ;)
pi_128360310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:30 schreef mignonne het volgende:

-edit-
Jammer, ik val net buiten de doelgroep.
pi_128360588
Net voor de tweede keer vandaag een dutje gedaan :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128360713
Heerlijk toch! Hier ook amper wat gedaan nog vandaag, op snaaien na ;)
pi_128360741
Hahaha Momo! Maar heerlijk dat het kan toch, gewoon aan over geven.
Ik lig ook even op bed onder het mom van uitrusten. Heerlijk!
pi_128361245
Ik heb net ook alweer een 1,5 uur liggen slapen. En het helpt wel lijkt het.
pi_128361419
Ja hier ook laiv. Alleen voel ik me na twee uur "op" weer kapotmoe. Vandaar dutje twee. Zo fijn dat vent thuis is, en dit gewoon even kan!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128361463
Hier op de bank, maar ook een alles behalve actieve dag! Lekker toch? Als je lijf het nodig heeft...
pi_128361531
Wat zijn we lekker sloom met zijn allen! :Y)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128362033
Wat een stelletje slaapkoppen hier zeg (ik lag zelf tot 11.30 uur in bed te luieren, na een prut nacht)!

Bubseltje wat balen, slechte service is het wel als het dan pas hersteld kan worden...
pi_128362185
Oh jongens! Ik zie gewoon mijn buik groeien :o Ik ben er zelfs een beetje duizelig van en ik moet nog zoveel doen.. -O-

Nou nog even schouders eronder en dan samen met zuid-Nederland in de file staan ;)
pi_128363025
quote:
oxytocine
Ik wil 'm helemaal niet, want gezien mijn medische verleden denk ik dat ik er helemaal niet tegen kan.
Daar houden ze wel rekening mee toch? :@
pi_128363103
mignonne, ik heb je een ge-pmt over de echo's!

Lekker lui dames! Ik was om 7uur klaar wakker en van alles gedaan en ben nu moeeee. Dus nu ook lekker met de benen omhoog!
♥ J & S
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:21:29 #207
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128363305
Net terug van shoppen bij Prenatal en Hema enzo, nu ben ik ook moeeee :)

Ik moet nog stofzuigen! Is heel erg nodig :X
pi_128363359
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:12 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ik wil 'm helemaal niet, want gezien mijn medische verleden denk ik dat ik er helemaal niet tegen kan.
Als je het aangeeft wel, al zal wel meespelen hoe snel de placentakomt. Oxytocine is een hormoon dat je zelf ook aanmaakt, hoezo denk je dat je er niet tegen kan?
pi_128363571
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:22 schreef Cwen het volgende:
Als je het aangeeft wel, al zal wel meespelen hoe snel de placentakomt. Oxytocine is een hormoon dat je zelf ook aanmaakt, hoezo denk je dat je er niet tegen kan?
Daar moet ik me tzt nog eens in gaan verdiepen ;) maar wat ik begrijp is ook een neurotransmitter en mijn lichaam kan niet zo goed omgaan met schommelingen in de serotoninehuishouding.
pi_128363637
Ik had mijn vk ook gevraagd om zo lang als mogelijk te wachten met de oxytocine-spuit, en dat heeft ze ook gedaan. Ik heb em dus niet gehad omdat mijn placenta blijkbaar snel genoeg kwam.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_128363664
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:22 schreef Cwen het volgende:

[..]

Mja, maar het is de chemische variant van oxy, net iets anders dan je eigen lijf aanmaakt dacht ik.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:37:06 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128363789
En ik maar werken! :+ Nee hoor dames, lekker aan de moeheid toegeven!

Vanavond lekker alleen thuis. Merk dat ik iets meer moet toegeven aan het zwanger zijn dat ik zwanger ben, ipv te denken dat ik alles nog kan. Dus vanavond met m'n kussen op de bank O+
pi_128364101
Herkenbaar Got. Lekker op de bank vanavond en alles binnen handbereik ;) Denk dat dat hier ook zo'n avondje wordt, hoewel ik wel eerst boodschappen moet doen. Daarna he-le-maal niets meer vandaag!!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:21:41 #214
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128365127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:49 schreef Limone het volgende:
Oh jongens! Ik zie gewoon mijn buik groeien :o Ik ben er zelfs een beetje duizelig van en ik moet nog zoveel doen.. -O-

Nou nog even schouders eronder en dan samen met zuid-Nederland in de file staan ;)
Kraakt 'ie ook? :D

Zo, ik lig even plat. Eerst de halve dag nog gewerkt en daarna wat (drogisterij)dingen voor de vakantie geshopt + de koffers ingepakt en nu ben ik moe. En aangezien ik nu officieel vakantie heb mag ik best even een uurtje extra slapen. :@
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:30:59 #215
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128365399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bist laif ja! ;) *geboren Grunneger, daarna import-Drent en nu import-Gelderlander zwaait. Veluwe represent!*
pi_128365736
Ah Skips, vakantie. Wat een heerlijk vooruitzicht!
pi_128365940
Ahhh, ik lees dat een hoop mensen tegelijk met mij een dutje hebben gedaan :) Gelukkig hoef ik zo niet te koken want ik mag lekker een restje opeten van gisteren.

Mijn schoonvader kwam vanmiddag witte bloemen langsbrengen, want witte bloemen horen bij een zwangerschap aldus hem. Mijn schoonmoeder heeft al het eerste kleine kopje gekocht, want dat is handig! Leuk om te zien dat ze zo bezig zijn met hun eerste kleinkind, al moeten ze nog wel even geduld hebben..

*nu even bijlezen gaat*
pi_128365965
Wij (vriendlief zwangert lekker mee) hebben vanmiddag even lekker geslapen, ik was zo moe van al het gesleep..

Vanmorgen hebben we de allereerste echo gehad, met acht weken dus het was meer een controle of er überhaupt iets zat (naar mijn idee) dan een echo waar ze echt wat spannends konden zien. Maar toch was het ontzettend leuk!
Ik was ingespannen aan het kijken naar het scherm toen mijn lief enthousiast riep:" Ik zie het hartje!"
En ja hoor,een heel snel knipperende pixel. Verder kan je met veel pijn en moeite een 'boontje' onderscheiden.

Over drie weken mogen we weer! Dan moet er al wat meer zien zijn.
En nu pas is voor mijn gevoel het begin er écht.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_128366155
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:32 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mja, maar het is de chemische variant van oxy, net iets anders dan je eigen lijf aanmaakt dacht ik.
Dat klopt, ik wil 'm zelf ook niet meteen hebben, maar ik was benieuwd naar zand's reden. Allergie leek me niet mogelijk, dus ik wilde vragen wat het dan wel was :).

RFR, wat fijn!

Skip, geniet!

Eén van mijn katten miauwde me zojuist wakker.... :D
pi_128366554
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 17:21 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Kraakt 'ie ook? :D

Zo, ik lig even plat. Eerst de halve dag nog gewerkt en daarna wat (drogisterij)dingen voor de vakantie geshopt + de koffers ingepakt en nu ben ik moe. En aangezien ik nu officieel vakantie heb mag ik best even een uurtje extra slapen. :@
Gehehe :D

Veel plezier Skipper! Rust lekker uit! :W

Een hartje! Wat fijn RFR! O+
pi_128366972
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:12 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Nee ;) je moet het echt heel duidelijk aangeven.
Het is iets dat vaak zo erg vanzelf gaat en je hebt het zelf dus ook niet door wanneer ze hem zetten.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:43:44 #222
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128367729
Een knipper voor RFR! Fijn *O*

Lekker Mabawa, vanavond effe niks doen. Beste wat er is!

En skips bijna op vakantie *O* Dutjes zijn dan gewoon verplicht.

Lief dat ze zo meeleven Ikina :)
pi_128375575
Frustratie!!! Ik probeer mijn eerste granny square te haken, zo'n vierkantje waarvan heel veel samen een dekentje vormen. Wordt dat rotvierkant niet vierkant! Nu al 3x uitgehaal en opnieuw gedaan. Morgen maar weer denk, grrr.

Gefeliciteerd RunForrestRun met jullie kleine knipper! En wat heerlijk dat jullie lekker ff samen rust gepakt hebben vanmiddag.

Skippy veel plezier op/in je vakantie!

Ikina gaaf is dat he, als anderen zo meeleven. Ook al duurt het misschien best nog lang hihi
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:17:54 #224
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128376101
YAY Forrest, een knipper *O*

En een boel slaapkoppies O+

Niks te melden. Buiten VK bezoek geen zak uitgevoerd :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:18:18 #225
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128376122
Lol, haken met zwangerschapshormonen..recipe for disaster? :D ;)
pi_128376319
Jij snapt 'm. In staat om lelijke dingen tecdoen net het niet vierkante vierkantje!
pi_128376774
Bah. Erge buikpijn. Ik weet dat t mijn maag/darmen zijn, maar echt tof vind ik t niet. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 28 juni 2013 @ 22:36:47 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128376913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 22:22 schreef Kiwisoep het volgende:
Jij snapt 'm. In staat om lelijke dingen tecdoen net het niet vierkante vierkantje!
Maak er een rondje van! >:)

Mo :* Helpt een kruik misschien iets? Of..?
pi_128376939
Hihi maar lukt zo'n gek vormpje haken nog een keer?
Sterkte momo!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kiwisoep op 28-06-2013 22:43:13 ]
pi_128377093
Durf geen kruik te doen. Heb al PCM tegen de pijn. Hopen maar dat ik wat kan slapen en t morgen weer wat beter gaat.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:00:38 #231
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128377857
Dus ik hoef aan jou ook niet te vragen of je een dekentje voor mij wil haken Kiwi ;)

Blegh... Sterkte momo... Hoop dat je kan slapen!

Wat hebben jullie je evt eerste kindje die er al is aangetrokken als eerste pakje, of wat willen jullie je kindje aan gaan trekken als eerste pakje. Ik geloof dat ik wel gevonden heb wat ik wil hebben. Het is zacht dus zal niet irriteren. Maar nu ben ik een beetje aan het zoeken en terecht gekomen op andere fora, maar daar lees ik dat de meeste gekozen hebben voor een boxpakje oid.

Dus... Lang verhaal, maar kan je een pasgeboren baby grote mensen kleren in het klein aangeven (rompertje zacht broekje shirtje), of moet je echt wel een boxpakje uitzoeken?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:04:04 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128377994
Snap ik Mo. Ik hoop dat de PCM wat gaat doen zodat je kan slapen en het morgen weer goed met je gaat :*

Hillz..ik heb me daar ook suf over gelezen :') Punt is..het is een persoonlijke voorkeur. De 1 vindt een boxpakje geweldig, de ander niet. Wij hebben ook een zacht pakje met broekje, shirtje en zacht jasje/vestje (maat 50). Maar we hebben ook al aardig wat boxpakjes gekocht, dus misschien dat m'n maat 56 eerste pakje wel een boxpakje wordt..

Helpt geen bal, ik weet het :+
pi_128378309
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Hilzillah het volgende:
Dus ik hoef aan jou ook niet te vragen of je een dekentje voor mij wil haken Kiwi ;)

Wat hebben jullie je evt eerste kindje die er al is aangetrokken als eerste pakje, of wat willen jullie je kindje aan gaan trekken als eerste pakje. Ik geloof dat ik wel gevonden heb wat ik wil hebben. Het is zacht dus zal niet irriteren. Maar nu ben ik een beetje aan het zoeken en terecht gekomen op andere fora, maar daar lees ik dat de meeste gekozen hebben voor een boxpakje oid.

Dus... Lang verhaal, maar kan je een pasgeboren baby grote mensen kleren in het klein aangeven (rompertje zacht broekje shirtje), of moet je echt wel een boxpakje uitzoeken?
Ik zie van alles voorbij komen :) van blauwe jaren '90 boxpakjes voor een dochter tot jumpsuits-met-naam en ook heel erg veel losse setjes van broekje rompertje shirtje. Zacht lijkt me, na warm het belangrijkst.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:13:45 #234
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128378364
Oh ja... fijn... Net voor 190euro aan spullen in mijn shoppingmandje gemikt om aan vriendje te laten zien... 10 minuten fokken, mandje leeg :')

Maargoed. Ik persoonlijk zou ook gelukkig zijn met een boxpakje als eerste. (heb nl een heul lief pakje met een Olli erop bij de zeeman vandaan) Maar vriendje ziet het liefst zijn 'Olli' in het 3 delig grijs van Hugo Boss... Maar aangezien dat in NL niet te krijgen is (of niet heb kunnen vinden) Toch een heel leuke site gevonden waarvan vriendje ook blij wordt. Maarja... Het kan dus wel, een mini in 'gewone' kleertjes.

Vind het sowieso wel heel leuk om te weten wat anderen uit zouden kiezen als eerste. :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:15:15 #235
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128378411
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zie van alles voorbij komen :) van blauwe jaren '90 boxpakjes voor een dochter tot jumpsuits-met-naam en ook heel erg veel losse setjes van broekje rompertje shirtje. Zacht lijkt me, na warm het belangrijkst.
Dus het zachte en warme is het belangrijkst... Ik vond mezelf al een beetje gek omdat ik overal boxpakjes zag :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:22:32 #236
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128378696
Ik wilde je net Next aanraden Hillz _O- Fijne kwaliteit spullies btw! Ook mijn smaak, grotendeels.
pi_128378697
T leuke is dat het jouw baby is :+ jij bepaalt wat ie aan krijgt.
Vanuit het kind gezien zie ik graag voldoende warm (niet te.) En lekker zacht lijkt me wel zo comfi. En in welke vorm dat dan is, och...

Ik zou gewoon iets kiezen wat je mooi vindt. Een boxpakje is prima, een los setje ook.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:25:17 #238
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128378806
Blij met jullie tips en advies! O+
Dan geloof ik dat ik HET outfitje gevonden heb O+ Overhemd rompertje, met blauw broekje, grijs vestje en debiele ruitjes schoenen (sokjes heb ik al, schoentjes zijn gewoon vet :D)

EDIT: Jij al wel eens iets besteld daar GotC? Mijn adres staat een beetje door de war... Komt het wel aan dan?
pi_128379041
Mijnesen hadden allebei een jurkje als eerste pakje. Met bijpassend romper, legging, sokjes en vestje. De oudste had er een schetig zomerjasje nbij, de jongste een heel dik gevoerd vest
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:33:40 #240
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128379148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:31 schreef mignonne het volgende:
Mijnesen hadden allebei een jurkje als eerste pakje. Met bijpassend romper, legging, sokjes en vestje. De oudste had er een schetig zomerjasje nbij, de jongste een heel dik gevoerd vest
Aaahw... Dat is wel heel erg cute! Het is écht leuk om zo iets samen te kunnen stellen O+
pi_128379340
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:41:04 #242
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128379466
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:25 schreef Hilzillah het volgende:
Dan geloof ik dat ik HET outfitje gevonden heb O+ Overhemd rompertje, met blauw broekje, grijs vestje en debiele ruitjes schoenen (sokjes heb ik al, schoentjes zijn gewoon vet :D)

EDIT: Jij al wel eens iets besteld daar GotC? Mijn adres staat een beetje door de war... Komt het wel aan dan?

Nee, in de winkel in Edinburgh :) Adressering is altijd interessant vanuit GB..
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:41:52 #243
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128379503
Cute mignonne! O+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:42:15 #244
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128379517
Ik hoop dat het aankomt... Het is besteld :D Postcode onderaan, Zuid Holland ergens in de midden.. Het blijft spannend :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:42:54 #245
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128379541
Ooooooh Mignonne!! Om die redenen precies wil ik ook een meisje!! O+ O+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:43:26 #246
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128379570
Komt goed, en anders mailtje erachteraan knallen? Just to be sure?

Ik wacht nog op de wintercollectie, dan mag ik ook weer shoppen bij Next :9
pi_128379757

vrijdag 28 juni 2013 @ 23:53:24 #248
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128380001
*smelt* O+
pi_128380041
Er zijn in het kleertjes topic wat mensen die eerder al bij next bestelden. Ging volgens mij prima.
pi_128380315
Oh my... Mega *smelt* hier.... O+

Denk ook wel dat het goed komt, maar zou jammer zijn als het vertraging op loopt want misschien wel te laat voor eerste pakje. Heb nog ruim een maand te tijd, maar ben met Post NL's huidige staat van dienst een beetje een doemdenker geworden :D
pi_128380603
Oh die foto's.... IK WIL MIJN BEEBIE!! O+
pi_128380604
Wat een prachtige plaatjes migonne!
Mn schoonzus besteld wel eens bij next, gaat prima. Zelf retourneren schijnt gratis te zijn.

Donderdag hebben we de 20 weken echo. Weten we wat voor spookje er bij komt in ons gezin een klein mannetje of toch een meisje. Zoonlief wil graag een broertje en is al aan iedereen aan het vertellen dat hij een broertje krijgt. Zusjes moet hij niks van hebben. Manlief heeft muk gisteren voor het eerst voelen langs schuiven. ♡♥♡
pi_128380693
Spannend Martine! Hou je het geheim wat het wordt?
pi_128383123
:'( zoveel pijn. Niet leuk. Ga morgen vk ook bellen, just to be sure. Dit maakt me weer rete onzeker.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128383237
Momo!! Is het zo erg?? Heb je er vaker last van? Kan het niet zijn dat je oets geks gegeten hebt? Of heeft 'de rest' er geen last van.
pi_128385064
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 00:00 schreef Hilzillah het volgende:
Oh my... Mega *smelt* hier.... O+

Denk ook wel dat het goed komt, maar zou jammer zijn als het vertraging op loopt want misschien wel te laat voor eerste pakje. Heb nog ruim een maand te tijd, maar ben met Post NL's huidige staat van dienst een beetje een doemdenker geworden :D
Next levert snel hoor. Geloof dag of 3: 4 dat het hier toen was.
pi_128385248
Helaas heb ik dit soort maag krampen vaker, paar keer per jaar. Vannacht amper geslapen. Veel misselijk (spugen) van de pijn. Heel veel naar toilet geweest. Nog meer gehuild van de pijn. En t is nog niet weg.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128385350
Had je al echo gehad mo?
Anders nu gelijk ff bellen
pi_128385384
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Hilzillah het volgende:

Sofie had een jumpsuitje van goodmoodkids met romper eronder, Luuk een broekje, shirtje en een romper. Kan allebei.
*poef* nu is het weg
pi_128385412
Momo inderdaad ff bellen, hopelijk gaat het snel beter :*

Hillz ik ben niet zo goed in geheimen dus ik ga niet eens proberen. Vind het wel praktisch als het bekend is. Scheelt een hoop spullen die je eigenlijk toch niet wilt hebben.
pi_128385455
Dot had een hele stomme combi omdat we 3 opties bij ons hadden (want nog niet gekozen) en degene die haar aankleedde opeens heel stellig vond dat ons vestje niet geschikt was voor een pasgeborene.
Gaat komende keer anders.

Mignonne heb je zomervakantie? Je bent zo productief!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128385517
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:06 schreef Vanyel het volgende:
Dot had een hele stomme combi omdat we 3 opties bij ons hadden (want nog niet gekozen) en degene die haar aankleedde opeens heel stellig vond dat ons vestje niet geschikt was voor een pasgeborene.

Jup :Y)
Laatste twee weken alweer. Daarna 30 weken stage :X
pi_128385575
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:37 schreef mignonne het volgende:
Had je al echo gehad mo?
Anders nu gelijk ff bellen
Niet vannacht. Bedoelde je dat? Schrik beetje van je berichtje. Zal zo bellen. Was weer in slaap gesukkeld.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128385612
Vk zag geen reden tot ongerustheid. Klonk echt als maag/darm infectie, was niet de eerste die belde. Raadde me nog PCM zetpil aan omdat ik de rest uit spuug. Als ik maandag niet ben opgeknapt ff bellen voor extra echootje.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128385681
Fijn :)
Is ook geen reden voor ongerustheid maar als je helemaal nog geen echo had gehad tot nu toe dan had die wel ff gemaakt moeten worden. Vandaar dat ik het vroeg.
pi_128385736
Ja dat zei vk ook. BBM zwangerschap is al uitgesloten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128385742
Jakkes mo, buikriep is al klote laat staan nú! Ik hoop dat je je snel beter voelt :*

Ik ben al een beetje gerust gesteld mbt verzenden hè... Lees overal dat ze super goed en snel zijn. Heb het wel in maatje 56 besteld. durfde toch geen kleinere te bestellen.
pi_128385755
Voel me heel zielig nu :'(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128385874
Momo, anders toch ook een kruik tegen de pijn? Ik heb dat altijd gedaan, gewoon niet té heet, en kiddo heeft er niets aan overgehouden hoor! Het gaat je krampen een beetje tegen en dat lijkt me wel fijn.

Hilz, wat lief! Die boxpakjes van de Zeeman hebben we hier ook, maar ik denk ook aan shirt en broekje als eerste pakje. Heb een heel zacht broekje en mutsje in roze en wil er zooo graag een donker shirt bij - dat stoere past gewoon, maar is moeilijk te vinden!

Mignonne, wat snoezig!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:27:26 #270
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128385944
En bij goodmoodkids of simplycolors, Cwen? H&M heeft ook donkere rompers/shirts en V&D ook las ik hier laatst.
pi_128385946
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:18 schreef Cwen het volgende:
Momo, anders toch ook een kruik tegen de pijn? Ik heb dat altijd gedaan, gewoon niet té heet, en kiddo heeft er niets aan overgehouden hoor! Het gaat je krampen een beetje tegen en dat lijkt me wel fijn.

Hilz, wat lief! Die boxpakjes van de Zeeman hebben we hier ook, maar ik denk ook aan shirt en broekje als eerste pakje. Heb een heel zacht broekje en mutsje in roze en wil er zooo graag een donker shirt bij - dat stoere past gewoon, maar is moeilijk te vinden!

Mignonne, wat snoezig!
Dat is idd weer de omgekeerse wereld. (fel) Gekleurde shirtjes voor jongetjes zijn er bijna niet en donkere shirtjes voor meisjes ook niet.

Ben benieuwd naar wat het gaat worden :)
pi_128385955
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:02 schreef DJMomo het volgende:
:* :* :*
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:31:18 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128385990
Oh Mo :*.. PCM, warme douche en bed weer in?

Ik ben wel erg benieuwd naar de eerste pakjes van iedereen hier trouwens O+
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:33:27 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_128386011
quote:
Kruikje gewoon doen hoor. Pijn/stress van de moeder heeft ook invloed op het kindje :*
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:38:01 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128386060
quote:
Awwwh, beterschap!

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:06 schreef Vanyel het volgende:

Hier ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb maat 50 en maat 56 klaar liggen, maar verschillende shirtjes, broekjes en rompers. Het zijn iig t-shirtjes, dus dan is het mss wel verstandig om een romper met lange mouwen te doen? Heb nu ook rompers met korte mouwen klaar liggen.

Misschien vandaag toch maar op zoek naar precies dezelfde kleertjes in 2 maten :P
pi_128386138
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:27 schreef Tante_Soesa het volgende:
En bij goodmoodkids of simplycolors, Cwen? H&M heeft ook donkere rompers/shirts en V&D ook las ik hier laatst.
Ja, ga denk ik bij Simply Colors bestellen. GMK is ook leuk, maar die hebben geen antraciete of zwarte shirtjes, alleen jumpsuits. Nu ML nog overtuigen ;).
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:45:37 #277
244125 laziness
pi_128386143
Lange mouwen romper zeker doen hoor! Ze kunnen zich nog niet goed warm houden en het is ook geen 30 graden.
pi_128386193
Een handkus vanaf hier voor DJMomo! Dat het maar gauw over gaat. Fijn dat de vk je even gerust kon stellen.

Eerste pakje;
Ik ben niet zo wild van hele pakjes, dus ook setjes. Wel weer goed opgelet dat het makkelijk aankan, zonder capuchon en vooral zacht. Vanwege mijn getwijfel over te koud of warm nog een extra vestje erbij dat bij beide setjes past. Setjes in een zakje in mijn tas met 'na de geboorte' en 'reserve'. Ik wil gewoon graag dat ze onze setjes aandoen en niet wat ze zelf leuk vinden. Omdat we een paar dagen bljven heb ikvoor de dagen daarna wel een boxpakje mee. Wikkel haar wel in een doek :p
pi_128386234
O en alle setjes hebben lange mouw volgens mij (1x, niet romper en shirt lang). Als ze dan een beetje fris is evt dus nog een vestje
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:55:12 #280
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128386253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:50 schreef Kiwisoep het volgende:
Een handkus vanaf hier voor DJMomo! Dat het maar gauw over gaat. Fijn dat de vk je even gerust kon stellen.

Eerste pakje;
Ik ben niet zo wild van hele pakjes, dus ook setjes. Wel weer goed opgelet dat het makkelijk aankan, zonder capuchon en vooral zacht. Vanwege mijn getwijfel over te koud of warm nog een extra vestje erbij dat bij beide setjes past. Setjes in een zakje in mijn tas met 'na de geboorte' en 'reserve'. Ik wil gewoon graag dat ze onze setjes aandoen en niet wat ze zelf leuk vinden. Omdat we een paar dagen bljven heb ikvoor de dagen daarna wel een boxpakje mee. Wikkel haar wel in een doek :p
Ik vond jumpsuits in t begin ook niet super maar het zit zo comfortabel voor je kleintje...dat ik overstag ben gegaan. Ook nu nog! Er kruipt niets op en het is lekker warm O+
  zaterdag 29 juni 2013 @ 09:59:09 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128386297
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Dat is idd weer de omgekeerse wereld. (fel) Gekleurde shirtjes voor jongetjes zijn er bijna niet en donkere shirtjes voor meisjes ook niet.

Ben benieuwd naar wat het gaat worden :)
Ik heb van een collega deze gekregen:

Die neem ik ook mee als eerste-kleertjes-opties. Vind het wel leuk dat het een keer geen roze is :)
pi_128386330
quote:

ik heb er wel al besteld. was er echt binnen een dag of 3. zou er zeker nog eens bestellen.
Leuk spul hebben ze er inderdaad!
pi_128386349
He getsie Momo!! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen meid :* :* !
♥ J & S
pi_128386353
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik vond jumpsuits in t begin ook niet super maar het zit zo comfortabel voor je kleintje...dat ik overstag ben gegaan. Ook nu nog! Er kruipt niets op en het is lekker warm O+
Praktisch is het zeker, helemaal van die overslag boxpakjes. Maar wel zonder voetjes, naar mijn idee altijd zo'n gek gezicht. Die dingen passen net nooit mooi. Maar qua blijveb zitten ideaal dus een pakje heb ik mee, eentje zonder vastzittende slofjes maar met losse sokjes.
pi_128386355
quote:
Beterschap!!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:02:59 #286
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128386359
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:45 schreef laziness het volgende:
Lange mouwen romper zeker doen hoor! Ze kunnen zich nog niet goed warm houden en het is ook geen 30 graden.
Ik heb nog goede hoop dat het over een week of 3 of 4 het wel 30 graden is :+

Ik heb wel een jasje of vestje er bij, maar ik denk dat ik de korte mouwen rompers maar thuis laat idd :)
pi_128386369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:59 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik heb van een collega deze gekregen:

[ afbeelding ]

Die neem ik ook mee als eerste-kleertjes-opties. Vind het wel leuk dat het een keer geen roze is :)
die is leuk!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:04:27 #288
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128386376
Hm, zo maar weer m'n kleertjesstapel doorkijken O-)
pi_128386458
quote:
ghe, dat jasje heeft mijn Elin ook, in 104 110
te klein nu ;(
pi_128386487
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:02 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik heb nog goede hoop dat het over een week of 3 of 4 het wel 30 graden is :+

Ik heb wel een jasje of vestje er bij, maar ik denk dat ik de korte mouwen rompers maar thuis laat idd :)
Met korte.mouwtjes zou ik idd wel lange.mouwen doen.

Bij lange mouwen weer niet perse :')
Had ik vorig jaar bij mn dochter (ik snap nog steeds niet waarom :P nou ja oke, omdat de romper zo schattig was).
Kind had s nachts opeens 38.5 :')
Dr kleren, tegen mij aan en omslagdoek waren een beetje teveel van het goede :P
pi_128386526
Ik heb besteld! Heb nu een gewone lange of korte mouwen romper, een lange mouw shirt in zwart met roze plaatje van SimplyColors en een lichtroze óf fuchsiaroze broekje en mutsje. Ga nog even het zoveelste lelijke paar witte slofjes zwart verven en dan zijn we compleet! Yay!

Oh, en 30 graden is een beetje veel dan ;)
pi_128386544
Whaaa zo blij dat ik de next webshop niet eerder heb gezien. Nu mag ik al niks meer kopen!
pi_128386560
quote:

Je weet wel dat dat de eerste ervaringen van je baby zijn? gewurm om m in een overhemdrompertje te krijgen, schoentjes aan te poeren, nog even een vestje erover..
Ik zou daar persoonlijk wel mee wachten.. zo simpel mogelijk, overslagrompertje en een zacht broekje en truitje, of pakje.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:17:45 #294
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128386605
Ik denk dat ik vandaag maar eens naar de H&M ga :Y)

Ik was deze al eens tegengekomen in 1 van de topics:

Maar als je zoiets doet, dan is het toch niet de bedoeling dat er nog een shirtje over de romper gaat? :@ Alleen een jasje/vestje?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:20:01 #295
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128386638
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Cwen het volgende:
Ik heb besteld! Heb nu een gewone lange of korte mouwen romper, een lange mouw shirt in zwart met roze plaatje van SimplyColors en een lichtroze óf fuchsiaroze broekje en mutsje. Ga nog even het zoveelste lelijke paar witte slofjes zwart verven en dan zijn we compleet! Yay!

Oh, en 30 graden is een beetje veel dan ;)
Klinkt leuk! ^O^

Zijn er echt nergens donkere slofjes te vinden? Ook niet voor jongetjes?
pi_128386641
Ik zou hierbij evt een vestje meenemen Sylver.
pi_128386681
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:20 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Klinkt leuk! ^O^

Zijn er echt nergens donkere slofjes te vinden? Ook niet voor jongetjes?
Donkerblauw wel, maar dat zoek ik dan weer niet ;).

Sokjes zijn ook roze. Wannneer doe je eigenlijk slofjes nog aan?
pi_128386710
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Je weet wel dat dat de eerste ervaringen van je baby zijn? gewurm om m in een overhemdrompertje te krijgen, schoentjes aan te poeren, nog even een vestje erover..
Ik zou daar persoonlijk wel mee wachten.. zo simpel mogelijk, overslagrompertje en een zacht broekje en truitje, of pakje.
Overhemdrompertje kunnen de knoopjes van open... Schoentjes zijn voor later en vestje is heel zacht. (ga ik tenminste van uit. Zo zag het er wel uit iig :@) Broekje is een soort joggingbroek.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:25:59 #299
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128386721
Hmm.. ik heb nog niks gehoord over de uitslag van de glucose tolerantie test. Mag ik uitgaan van 'geen nieuws goed nieuws'?
Vroeg het me ineens af :+
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:26:08 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128386729
Ik heb t al eens verteld maar vergis je niet in hoe koud je kindje het kan hebben. Mijn dame is van 31 juli vorig jaar en had aan toen we naar huis gingen (2 uur na geboorte): korte mouwen rompers, lange mouwen jumpsuit, sokken, vestje, wikkeldoek, omslagdoek in de maxi cosi én een dekentje! Ze kon zich nog niet helemaal goed op temperatuur houden. En dit was dus midden in de zomer overdag hè...(graadje of 20)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:29:51 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128386771
Vol dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')