Ik heb ook al een tijdje DE tas inpakken op mijn lijstje staan, komt er steeds niet van..quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:01 schreef Sylver_ het volgende:
Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen![]()
Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij!quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:57 schreef GotC het volgende:
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstjeen ik sta 15e
![]()
Ik heb ook net zitten tellen. Vooral door die 2014 en iedereen die daar onder staat voel ik me echt al heel verquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:00 schreef Jipster het volgende:
[..]
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij!![]()
Volgens mij heerst er wel weer iets, veel mensen in mijn omgeving die niet lekker zijn. Maar altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en even te bellen als je morgen nog niet beter voeltquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.
Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
Natuurlijk zitten er ook goeie semi's bijquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
De arts waar ik de meeste steun aan heb gehad was een semi-arts. Geweldige vent die zelfs toen z'n dienst erop zat, was gebleven om mijn bevalling tot het einde mee te maken. De gyn in opleiding vond ik heel wat minder sympathiek en de echte gyn kwam alleen ff knippen met een grote schaar
.
Aaawquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Ik had een co, die eerst met me meeging naar de anesthesist en heeft me daar geweldig geholpen met aandacht en meepuffen. Toen we weer in de verloskamer waren vroeg de gyn of de co mocht voelen hoe de baby zat en hoe de ontsluiting was enzo.
Ik voelde toch niks,dus ik vond het best en de co was er zo ontzettend blij mee dat ze dit gewoon mocht meemaken, dus ik ben blij dat ik het toegestaan heb.
En toen vroegen ze nog of er een leerling-verpleger mee mocht kijken bij de bevalling, hij had nog nooit een bevalling mee gemaakt.
Hij was een geweldige voetenvasthouder en slokjesgever en hij schrok heel erg toen nena zo blauw werd van de navelstreng om haar nek en moest huilen toen ze bij me lag.
Daarna heeft hij me gedouched en heel goed verzorgd en heeft nog even met Nena geknuffeld
Gewoon even een positief verhaal, het kan ook juist veel prettiger zijn als dat soort mensen er bij zijn. En vind je het niet prettig dan kan je bij een bevalling heerlijk snauwen dat iedereen op moet rotten;)
Ah, jij gaat ook niezen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
ja maar bij een keizersnee kun je ook wel wat dingen bedenken die je graag hebtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
Awwwwquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en wat ik eigenlijk kwam vertellen, mij dochter heeft ook de baby gevoeldzo leuk!
eerste contact tussen 2 zusjes *smelt*
Vind ik echt heel risicovol..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
Awwwwh!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en wat ik eigenlijk kwam vertellen, mij dochter heeft ook de baby gevoeldzo leuk!
eerste contact tussen 2 zusjes *smelt*
Zo had ik ook niet op papier staan dat ik GEEN pethidine wilde. Ik heb dat mondeling aangegeven bij de verpleging, maar omdat dat net op het moment was dat er een wisseling was, er geen tijd was om in het dossier te zetten, kreeg ik nog geen 10 minuten later toch echt pethidine (zonder dat het overigens zo genoemd werd, het werd gebracht als slaapmiddel met een pijnstiller).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:25 schreef Kiwisoep het volgende:
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
Dat doen ze dus helaas niet overal.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:04 schreef Sylver_ het volgende:
Pvoesss, dat zag ik dus ook in het linkje van Sull staan. Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat ze dingen met mij bespreken voordat ze het gaan uitvoerenToch maar die lijst ingevuld en er ook ingezet dat ze haar niet zonder overleg kunstvoeding mogen geven enzo.
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Zo had ik ook niet op papier staan dat ik GEEN pethidine wilde. Ik heb dat mondeling aangegeven bij de verpleging, maar omdat dat net op het moment was dat er een wisseling was, er geen tijd was om in het dossier te zetten, kreeg ik nog geen 10 minuten later toch echt pethidine (zonder dat het overigens zo genoemd werd, het werd gebracht als slaapmiddel met een pijnstiller).
Ik wilde geen pethidinequote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?
Ik vind het moeilijk om te kiezen welke pijnstilling ik wil als ik het echt niet meer uithou. Ik heb, na het lezen van het ziekenhuisboekje, nu gekozen voor pethidine. Die lijkt mij het minst 'invasive' (bij gebrek aan een beter woord). Ruggeprik lijkt me zo heftig ..
Dit inderdaad. Ik heb er ook een en manlief kan nu het woord voor me doen als ik in m'n bubbel zit. Heel fijn gevoel om te weten dat hij voor mij en de baby kan opkomen als het nodig is. Ik heb ook gevallen als spoedsectio, niet vorderdende ontsluiting e.d. opgenomen. Juist dán wil ik duidelijkheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:57 schreef L-E het volgende:
Ik zou iedereen een bevalplan aanraden. Al is het maar zodat je partner goed op de hoogte is van je wensen, al spreek je m alleen even door met elkaar
Niemand gaat uit van complicaties, maar als jij net die ene pechvogel bent, dan ben je blij dat men weet wat je wel en niet wil. Dat je toch nog wat van de regie weet te behouden, in alle chaos. Dat je ondanks alles toch nog op een fijne bevalling terug kan kijken, is echt veel waard
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
@Kiwi, nee ze is momenteel met zoveel andere dingen bezig. Soms komt ze eens iets vragen..of de baby haar al kan horen en wat de baby probeerd te zeggen als ze schopt enzo..maar dit was de 2e x dat ze wou voelen
en je kunt het ook best bij die 1 of 2 puntjes houden hoor
als het goed is voert de gyn die je al hebt gesproken de ks uit..als je aan hem of haar die 2 punten kenbaar maakt lijkt me dat al voldoende.
en..ik had vorige keer ook gene plan..en er is niks waarvan ik nu denk "dat had echt anders gekund"!
Nee hoor daar gaat denk ik niemand van uit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
sorry hoor, maar gaat dat niet wat ver? Je gaat er dus vanuit dat ze in het ziekenhuis totale nitwits zijn die geen idee hebben van baby's en hun behoefte.
Nee dat zal er inderdaad voor zorgen dat ze hun best voor je doen
Maar wat vinden ze noodzakelijk en vragen ze dan toestemming of doen ze gewoon?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
Mja, dan ben ik sceptisch, want ze zeggen zoveel... Maar het moet wel ff gebeuren ook, en daar gaat het nog wel eens mis.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
[..]
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
nou, als je zo'n plaatje bij je bevalplan stopt dan wilt dat voor mij zeggen dat je er vanuit gaat dat ze dat niet weten en dus maar wat doen..maar prima. Ik vindt het een beetje ver gaan, andere schijnbaar nietquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee hoor daar gaat denk ik niemand van uit.
Maar wat als de persoon wel de dingen doet die je echt niet wilt dan kan dat van grote invloed zijn op je hele bevalling. Als je gewoon bij noodzaak van je plan afwijkt is dat toch helemaal prima.
En als ze de dingen standaard zo doen dan vraag je ook niets wat ze niet kunnen waarmaken.
Zo was het bij mij ook iddquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:20 schreef Kiwisoep het volgende:
[..]
Zou je voor die 1 of 2 puntjes een plan maken? Of het gewoon noemen in voorbereidende gesprekken? Laatste heb ik al gedaan en was beide standaard procedure zeiden ze (liefst huid op huid contact na geboorte, liever geen bijvoeding zonder dat dit noodzakelijk is)
Ik heb inderdaad ook in mijn plan staan dat ik liever geen pethidine wil. Dit omdat ik heb gehoord dat naast dat je er zelf versuft van raakt, de baby ook versuft van kan raken en daarom misschien minder goede reflexen heeft na de geboorte. Ik heb staan dat ik wel open sta voor lachgas en pompje morfine (deze hebben ze alleen niet bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis) en de ruggenprik. En heb er ook in staan dat ze alleen als het ECHT noodzakelijk is, een knip zetten. Onze verloskundige had namelijk een vb gegeven dat er soms gynaecologen zijn die 'uit gewoonte' een knip zetten terwijl het ook zonder had gekund..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wilde je helemaal geen pijnstilling of specifiek geen pethidine?
Ik vind het moeilijk om te kiezen welke pijnstilling ik wil als ik het echt niet meer uithou. Ik heb, na het lezen van het ziekenhuisboekje, nu gekozen voor pethidine. Die lijkt mij het minst 'invasive' (bij gebrek aan een beter woord). Ruggeprik lijkt me zo heftig ..
Ik ook hoor en ik zou bang zijn dat zij mij ook als een kleuter gaan behandelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
nou, als je zo'n plaatje bij je bevalplan stopt dan wilt dat voor mij zeggen dat je er vanuit gaat dat ze dat niet weten en dus maar wat doen..maar prima. Ik vindt het een beetje ver gaan, andere schijnbaar niet
ja precies. Ik weet nog dat ik dit gesprek met mijn gyn heb gehad. Die kon zich er vreselijk aan storen als vrouwen meenden alles beter te weten omdat ze dingen op internet hadden opgezocht. Toen zei hij "ik vraag me soms af waarom ik een jarenlange studie heb gedaan als iedereen denkt dat je alle wijsheid binnen een paar weken van internet kunt plukken"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik ook hoor en ik zou bang zijn dat zij mij ook als een kleuter gaan behandelen.
meer een kwestie van "ik neem hun serieus, dus meer kans dat ze mij ook serieus nemen"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:32 schreef L-E het volgende:
Vertrouwen hebben in de deskundigen lijkt me goed; als dat maakt dat je geen bevakplan nodig acht is dat prima.
Maar bang zijn dat ze je anders gaan behandelen omdat je bepaalde wensen uit.. ik zou meer professionaliteit verwachten hoor.
Tegelijkertijd zijn er ook voldoende vrouwen die intelligent genoeg zijn om zich informatie te verschaffen, ingaan op de processen die zich in je lichaam afspelen en met die informatie hele verstandige, kloppende keuzes kunnen maken,quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ja precies. Ik weet nog dat ik dit gesprek met mijn gyn heb gehad. Die kon zich er vreselijk aan storen als vrouwen meenden alles beter te weten omdat ze dingen op internet hadden opgezocht. Toen zei hij "ik vraag me soms af waarom ik een jarenlange studie heb gedaan als iedereen denkt dat je alle wijsheid binnen een paar weken van internet kunt plukken"
Dat klinkt goed!!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zo was het bij mij ook idd. Alles wat ik wilde was al standaard en ik heb uiteindelijk geen plan gesteld. Alles is precies zo verlopen als ik wilde! Ik ben erg tevreden met het ziekenhuis waar ik ben bevallen, erg pro-bv en heel meedenkend. Mijn baby heeft ruim 1 uur op mijn borst gelegen voordat ze gingen wegen/aankleden en zo, had ik niet eens door maar ze waren binnen 15 min (de placenta was er snel uit bij mij) de kamer al uit met alle spullen. Heel fijn
Ik neem een arts heel serieus.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
meer een kwestie van "ik neem hun serieus, dus meer kans dat ze mij ook serieus nemen"
Ik hoop dat alles goed is!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel wat dingen op papier staan nu, en ga nog met de verloskundige bespreken wat we doen bij niet vorderende ontsluiting. Verder ga ik nog iets aangeven over pijnstilling, en dan zijn we een heel eind denk ik.
Ik heb vanmorgen even de verloskundige gebeld, voel me nog niet echt super. Het klonk voor haar wel als klachten die bij deze termijn kunnen voorkomen, maar ze komt straks nog wel even langs om de bloeddruk op te meten. Kan ik toch weer wat rustiger het weekend in.
Ik zou ook geen plan maken als je je belangrijkste wensen al hebt besproken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:31 schreef Kiwisoep het volgende:
Het voelt een beetje overdreven. Niet om mensen voor hun hoofd te stoten, want het is heel naar als je een reden hebt waardoor je nu wel een plan hebt gemaakt.
Misschien doe ik nog wel een mini briefje in mijn tas waarop staat wat ik met de arts besproken heb/aangegeven heb voor evt andere arts.
Persoonlijk zou ik geen uitleg over hoeveelheid bijvoeding erin zetten. Ga er vanuit dat deze mensen doen waar zij goed in zijn en er meer vanaf weten als ik.
Dat lijkt mij ook het oorspronkelijke doel van zo'n bevalplan jaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:43 schreef WupWup het volgende:
Je kunt een plan maken waarin je je wensen opstelt of een betoog met een poging tot bijscholing. Het spijt me, maar ik zie ook liever het eerste.
Ik was ook aangenaam verrast met de bv instelling van mijn ziekenhuis! Na de bevalling werd al aangegeven dat de lk aanwezig was en dat ze meteen wel mee kon kijken als ik dat wilde. Nadien mocht ik nog 6 weken kosteloos contact opnemen met de lk en ze is ook een x bij mij thuis geweest. Erg fijn vond ikquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef L-E het volgende:
Ik ben trouwens bevallen in een enorm bv-vriendelijk zkhs. Er stond gewoon een kolf voor me klaar toen ik wakker werd op de ic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |