abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128327151
Zwangerschap & geboorte

16 juli: Kiwisoep (meisje)
24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
10 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
24 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81

06 februari: DJMomo
06 februari: RunForrestRun
21 februari: zandsculptuur
24 februari: nummer_zoveel
25 februari: Ikina

06 maart: klaprooss

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 2% gewijzigd door Cwen op 27-06-2013 16:58:13 ]
Home is where the O+ is...
pi_128327179
En mijn laatste reactie, die dus even wegviel:

Leuk hillie, en kan volgens mij prima! Tas inpakken heb ik ook al gedaan, ondanks dat we niet van plan zijn 'm nodig te hebben. Geboorteplan heb ik ook af, gedaan is maar gedaan. Eerste pakje heb ik niet, maar ik wil wel graag een t-shirtje met haar naam... Als we het ooit nog eens worden. Er was nog meer waar ik op wilde reageren, maar ik weet het niet meer... Had namelijk vandaag een verrassings-mini-babyshower! Superleuk en zo lief O+! Heb een mand met cadeautjes gehad voor elke week die ik nog moet, echt gaaf! En lekkere lunch, en cakejes en snoepjes en alles roze... Ben helemaal versleten nu, maar echt O+.

Moet er nog iets in de OP?
Home is where the O+ is...
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:57:12 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128327448
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstje :o en ik sta 15e :o

Wat een lieve verrassing Cwen! O+
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:01:27 #4
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128327576
Wat leuk! Was het een echte verrassing? :)

Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen :@

Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_128328225
Oe, sta nu derde!

Leuk hè Cwen, zo lekker verwend te worden met babyshower :)

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:01 schreef Sylver_ het volgende:

Tas heb ik nog steeds niet ingepakt, wel elke keer het plan om het te doen, maar ik ben een beetje lui de laatste 2 dagen :@

Is het raar om geen geboorteplan te hebben? Ik heb echt geen idee wat ik er in moet zetten.
Ik heb ook al een tijdje DE tas inpakken op mijn lijstje staan, komt er steeds niet van..

Geen geboorteplan hebben lijkt me niet raar, volgens mij hebben veel het niet. Zelf vind ik het wel heel fijn om samen met mijn man over alles nagedacht te hebben en dit als voorkeuren ergens vast gelegd te hebben. Uiteindelijk weet je natuurlijk niet hoe het echt gaat lopen, maar dan weet de verloskundige/ ziekenhuis/ kraamhulp tenminste wel wat de voorkeuren en echte afkeuren zijn.
Er staan trouwens ook veel voorbeelden op internet, je kan er altijd eens een paar doorlezen en kijken of je er iets voor voelt om die naar je eigen wensen aan te passen.
pi_128329114
Bij de eerste had ik ook geen geboorteplan en ook niet gemist, nu kreeg ik een vragenlijst mee van de vk en daar staan wat gerichte vragen op, dat heb ik wel ingevuld al was dat voor mijn gevoel allemaal vrij logisch (en de vk gaf ook aan dat er niets aparts op stond. En dat gaat dan oa over thuis of ziekenhuis bevallen, hoe je denkt over pijnstilling en welke, wie je bij de bevalling wilt, en zo nog een paar dingen die niet eens zijn blijven hangen omdat ik het zo vanzelfsprekend vond.
Dus ik denk niet dat het vreemd is om geen bevalplan te hebben tenzij je hele specifieke wensen hebt, dan is het misschien handig om op te schrijven/bespreken.

Cwen wat leuk een mini babyshower!! En cadeautjes zijn altijd leuk! Zeker elke week 1!!
pi_128329340
Ik heb ook geen geboorteplan hoor, als jij bepaalde dingen echt belangrijk vind dat ziekenhuis dat weet, zou ik het doen. Ik heb alleen aangegeven dat als het kan, ik baby bloot boven op mij wil. Maar alleen als het kan .Was hier in het ziekenhuis standaard.
O en Elmo bevallen that makes me nr 1.... Wauw hihi
pi_128331376
cwen wat leuk zo'n babyshower wat heb je allemaal gekregen?
Kiwi je staat nu echt 1e *O*
Geboorteplan euh ja laat ik daar ook maar eens over nadenken. Ik heb echt geen idee wat ik daar in kan zetten.

En meisjekleding versus jongenskleding. Ik wilde Ean eigenlijk ook niet al teveel roze aangeven. Maar iedereen bleef maar roepen dat ik een jongen heb dus nu krijgt ze wel degelijk zo nu en dan roze aan. Al is haar ene zomerjas blauw maar wel een meisjesmodel.
pi_128331534
Ja Cwen wat heb je gekregen?!
pi_128333679
DAar ben ik ook wel benieuwd naar Cwen.

Iemand bekend met misselijkheid/beroerd voelen zo rond de 33 weken. Heb er sinds gisteren flink last van. Paracetamol helpt niet.... Vraag mij af of dit erbij kan horen, of dat ik beter even kan bellen.

Bloeddruk was de laatste keren wel ok(ma en di gemeten)
pi_128334063
Even bellen laiv. Kan ook ineens hellp zijn.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128335295
Laiv heb je er nog andere klachten bij? Zoals hoofdpijn buikpijn vocht vast houden oid? Dan zou ik ff bellen met de vk
pi_128335747
Symptomen

De klachten die optreden zijn dezelfde klachten als bij het ontstaan van een pre-eclampsie (NB: tussen haakjes, het percentage van voorkomen van het symptoom bij het HELLP-syndroom):

verhoogde diastolische bloeddruk (70%);
misselijkheid en/of braken (50-85%);
pijnlijk band-gevoel in de bovenbuik ter hoogte van de lever (85-95%);
hoofdpijn (50%);
vocht vasthouden in de vorm van perifeer oedeem (55-65%);
eiwituitscheiding in de urine (85-95%) en
tintelende vingers.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128335854
Ik koop voorlopig nog geen maatje 50. Bij ons in de familie worden alleen maar reuzebabies geboren ( 9 en 10 pond :X ) Mijn neefje was 56 cm en 4910, pastte echt geen 50 en zat na 2 a 3 weken in 62. Ik wacht even af hoe groot dit jongetje wordt geschat. Koop waarschijnlijk wel 1 pakje in maat 50, maar stort me nu vooral op de grotere maten.

Vandaag zo'n schattig zwembroekje gekocht! Wel 6-9 maanden, een zwembroek lijkt me echt iets wat je makkelijk 'vergeet' ofzo, dus had liever een grotere.

Cwen was tot van de week voor mijn Sie-wen wat leuk een babyshower en hoop kadootjes!
pi_128336210
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.

Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
pi_128336684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:57 schreef GotC het volgende:
Er staan gewoon 23 zwangeren onder mij in het lijstje :o en ik sta 15e :o
Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij! :o :D
pi_128336724
Laiv even in de gaten houden! Kan ook een buikgriepje ofzo zijn? Sterkte.
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:04:11 #18
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128336900
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:00 schreef Jipster het volgende:

[..]

Toevallig had ik ook net geteld en dacht ik: er staat maar 15 mensen boven mij! :o :D
Ik heb ook net zitten tellen. Vooral door die 2014 en iedereen die daar onder staat voel ik me echt al heel ver :P.
pi_128338200
Helleu, weinig geshopt helaas. Hij heeft nogal een moeilijke maat. Hij heeft nu iig zelf een pasje, dus kan zijn eigen vriendinnetje mee. O+

Ik had er zelf nog helemaal niet aan gedacht om mijn tas te pakken. Maar tijdens onze niet slapen sessie van vannacht begon vriendje er over. En hij stond er écht op dat ik hem zsm ging pakken. Op 'het' outfitje en een pyjama voor moi is hij klaar.

Wat voor soort pyjama zou handig zijn? (Ik heb dus helemaal geen pyjama's :')

Leuk zo'n babyshower Cwen! Wat heb je allemaal voor moois gekregen? Of mag je iedere week een cadeautje uitpakken?

Sylver, Ik zou ook geen idee hebben wat ik er in zou moeten schrijven eerlijk gezegd. Vriendje weet wat ik wil en niet wil. En dat is eigenlijk niet heel veel byzonders :@ Ik zal misschien net als wat Suusz zegt, eens gaan snuffen op internet.

Ik ging ook tellen... Nog maar 3 boven 'ons'. Al heb ik toch, waarom weet ik niet, het gevoel dat het eerder komt. Vreemd gevoel is dat. Maar dan zal je net zien... Ben ik de laatste van Augustus ofzo :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:52:16 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128339366
Even neuzen in andermans geboorteplan is idd wel een goed idee :)

Volgens mij is het een mannenkwaal om het koffertje klaar te willen hebben staan ;) Mijn man begint er ook steeds over, en ook of we even een lijstje kunnen maken me stappen om te nemen (wie te bellen en wanneer enzo). Volgens mij wordt hij een beetje zenuwachtig :+

Ik heb niet echt een pyjama trouwens, ik neem een nachthemd (of 2) mee. Deze om precies te zijn :P
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:54:34 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128339476
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:49 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben wat licht in mijn hoofd en een wat koortsig gevoel, verder niet echt iets. Vandaag ook niet echt goed voor mijzelf gezorgd, veels te laat gelunched, maar het gaat niet over.

Ik ga zo op tijd naar bed, en dan morgenochtend even bellen als ik mij niet beter voel.
Volgens mij heerst er wel weer iets, veel mensen in mijn omgeving die niet lekker zijn. Maar altijd goed om het zekere voor het onzekere te nemen en even te bellen als je morgen nog niet beter voelt :Y

Beterschap!
pi_128339696
Laiv voorzichtig doen he. En beterschap :*

Hier bij beide kinderen geen geboorteplan. Ik had geen bijzondere wensen en daarnaast had ik heel veel vertrouwen in mijn vk's. Bij de tweede alleen een notutie op mn kaart laten maken over dat k anders gehecht wilde worden; daar is keurig gehoor aan gegeven. Bij een derde maak ik weer geen plan maar laat wel weer het punt over hechten opnemen en daarbij een ander punt over infuus specifiek voor mijn situatie.
:)
pi_128339861
Ik ben bezig met een bevalplan, vorige keren niet gedaan, mocht ik nu in het ZH bevallen, dan heb ik wel een paar wensen, als ik toch thuis mag, dan mag t plan de vullisbak in. Mijn VK weet echt precies wat ik wil, het ZH daarentegen :{ Vorige bevalling vond ik echt niet oke. Manus is ook goed op de hoogte en mag het woord voor mij doen als ik half op sterven lig :+
pi_128340025
En nu alweer een Maartbaby in de lijst :o September klinkt nog zo ver weg, tot ik bedenk dat ik al in week 30! zit.. een paar weekjes nog maar, omg.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:14:26 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128340424
Mignonne, ik wist niet dat je een keuze kan hebben in de manier van hechten?

Kleurdoos mag ik vragen wat er niet beviel? mal woord in deze context :+ Hoeft niet als het te persoonlijk is, hoor! Maar ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten en of er dan iets is waar ik totaal niet op zit te wachten.
pi_128340623
De chaos vooral, onduidelijkheid naar mij toe, wisselingen van dienst zonder mij daarvan op de hoogte te stellen (heb je opeens WEER een ander aan je bed) sowieso een malle situatie door mijn ontstoken baarmoeder en de hoeveelheid synto, maar ik wil toch meer de regie hebben de volgende keer. Elins bevalling was oke, ik had toen een VK aan mijn bed, de hele bevalling, die maakt je mee van begin tot eind (met mazzel) en weet dus hoe je pijn doorstaat e.d. je voelt je een stuk specialer !
Bij al die wisselingen in t ziekenhuis had ik het idee een soort van lopende band lasagna te zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleurdoos op 27-06-2013 22:33:25 ]
pi_128341188
Sylver, keuze is een groot woord hoor. Bij de eerste ben ik volledig onderhuids gehecht. Daar krijg je in principe mooie wonden en littekens van. Alleen ging mijn knip ontsteken en de hechtingen konden er dus niet uit. Ik moest wachten tot mn lijf het hechtdraad zelf weggewerkt had. 16 weken na de bevalling trok ik de laatste paarse draad eruit :') eindelijk.

Ik zat niet zo te wachten op een herhaling en heb daarna gevraagd om uitwendig gehecht te worden waar mogelijk. Met zo'n piratenlitteken zeg maar. Heeft ze gedaan en toen die knip ook ging irriteren en ontsteken zijn de hechtingen er direct uitgehaald. Dw duur van die ontsteking was veel korter en minder pijnlijk. Bovendien is t litteken mooiet, bijna niet meer te zien :Y) die van de eerste daarentegen :X
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:38:11 #28
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128341589
Ah darn Kleurdoos, elke keer een ander aan mijn bed lijkt me ook niks! In die lijn heb ik al wel bij de VK aangegeven dat ik niet een heel leger aan stagiaires om me heen wil.

Maar na zo'n bevalling zou ik ook een plan maken idd, dan is iets meer houvast wel zo fijn :{

@mignonne: Ouch! :X Ik ga maar even googelen hoe vaak onderhuidse hechtingen gaan ontsteken :o
pi_128341759
Ik zal morgen ff uitgebreider reageren, maar voor de liefhebbers hier een mogelijkheid om een online bevalplan stap voor stap door te lopen en te printen: http://www.knov.nl/geboorteplan
(ik kan mobiel geen link maken volgen mij). Kun je ook niets vergeten!
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:45:42 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128341929
Handig! Bedankt :)

Maar bij het eerste puntje staat al "Ik verwacht van verloskundigen, artsen en ander medisch personeel dat zij alle procedures en eventuele ingrepen met mij bespreken voordat ze worden uitgevoerd." Ik zou denken dat dat logisch is en ik het dus niet op hoef te schrijven :o
Zelfde met "Ik wil graag betrokken worden bij beslissingen die mij, mijn kind of mijn begeleiders aangaan."
pi_128341932
Niet zo vaak hoor! Valt alles mee doorgaans :)

Ohja, stagiaires. Die kreeg ik ook cadeau. Op zich niet erg maar er was niets aan mij gevraagd en dat vond ik niet erg netjes. BBovendien gebruikte ze me als levende anatomie pop en dat vond ik niet zo tof. Toen betreffende stagiaire ook mijn lever en nieren niet aan kon wijzen wilde k heel hard schreeuwen of ze alsjeblieft alleen van een afstandje kon kijken :') :X

Overigens, het ziekenhuis vindt de co-assistent of semi-arts doorgaans geen stagiair. Die krijg je dus gewoon alsnog terwijl de verloskunde student in de koffiekamer moet blijven zitten :') als het voor jou 1 pot nat is zou ik dat apart benoemen. Geen stagiaires, geen co-assistenten, geen semi-artsen (=co in de laatste fase van zn coschappen)
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:04:20 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128342865
Oh! Dat is een goeie! Ik zal co-assistenten en semi-artsen even apart benoemen :Y Dan heb ik nog liever dat er 1 verloskunde student bij staat dan een heel leger aan co's en semi's.

Edit: is het raar om te vermelden dat ik er niet meer dan 1 aan mijn bed wil? :? Ik snap namelijk best dat ze het ook moeten leren, maar een heleboel stagiaires, co's en semi's lijkt me gewoon heel vervelend.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sylver_ op 27-06-2013 23:17:12 ]
pi_128343521
Nouja dat was toen ook mijn afweging. Ik heb liever 1 verloskunde student erbij die wellicht de hele week al aan het hopen is op jouw bevalling dan de co-assistent die eigenlijk allang weet dat ie neuroloog wil worden en die zn verplichte coschap gyn maar smerig vindt en die helemaal niet zo zit te wachten op al dat bloed en die baby's.

En ik heb inmiddels zelf ook al een aantal keer gehoord "deze mevrouw wil geen student erbij. Ga jij mee dan xxxx?" eh... ja... handig. Ik vind t niet erg om in de koffiekamer te moeten wachten, maar vraag me wel altijd af of het dan wel zo de bedoeling is dat er dan wél een co binnenstaat. en trust me dat je beter een derdejaars verloskunde student aan je bed kunt hebben bij je ziekenhuis-bevalling dan een co-assistent, qua ervaring en oog voor ondersteuning etcetera. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, absoluut! maar in de regel...
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:19:38 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128343706
Misschien moet ik er in zetten dat ik naast een verloskunde student geen andere stagiaires, co's en semi's wil :) Iemand aan mijn bed die verloskunde studeert vind ik nog wel logisch en ook wel okee :Y
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:26:50 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128344099
De arts waar ik de meeste steun aan heb gehad was een semi-arts. Geweldige vent die zelfs toen z'n dienst erop zat, was gebleven om mijn bevalling tot het einde mee te maken O+. De gyn in opleiding vond ik heel wat minder sympathiek en de echte gyn kwam alleen ff knippen met een grote schaar :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128344140
Oh ik zie nu je edit, ja 1 tegelijk lijkt me helemaal niet raar om te vermelden juist, heel fijn duidelijk!
Als je geen student wilt is dat ook heel begrijpelijk, een bevalling is niet zomaar iets, het is echt een life-event een herinnering die je een leven lang met je meedraagt. Dat moet liefst een mooie fijne herinnering zijn. Het is jóuw moment, vooruit ook een beetje dat van je partner ;) Als je geen bezwaar hebt tegen een student dan is dat heel fijn. Maar heb je het gewoon liever niet, zeg het dan vooral.

grootste complimenten die ik gekregen heb tot nu toe is van mensen die tegen me zeggen "ik was zó blij dat je er was!" ik ben toch altijd stiekem een beetje bang dat mensen het onprettig vinden dat k er bij ben maar dat ze niets durven te zeggen omdat ze vinden dat ze me een kans moeten geven ofzo
pi_128344311
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
De arts waar ik de meeste steun aan heb gehad was een semi-arts. Geweldige vent die zelfs toen z'n dienst erop zat, was gebleven om mijn bevalling tot het einde mee te maken O+. De gyn in opleiding vond ik heel wat minder sympathiek en de echte gyn kwam alleen ff knippen met een grote schaar :').
Natuurlijk zitten er ook goeie semi's bij :Y en er zijn ook knurftige verloskunde studenten :X en dito aios. Er zijn echter heel veel co's en semi's bij die niet in die verloskamer willen zijn.

Ik vind t wel belangrijk om even aan te halen dat er voor de meeste ziekenhuizen blijkbaar een verschil zit tussen een verloskunde-student en de co. De co krijg je er vaak gratis bij, ook als er staat dat je geen stagiair wilt. De verlos-student is 'de stagiair'. de co niet. Blijkbaar.
pi_128344315
Ik geloof niet dat het me had uitgemaakt of er een student bij was...kon er best nog bij in die verloskamer :P

En ik heb er dan idd liever een student verloskunde bij dan een co
De helft van de co's die ik langs heb zien komen in mijn jaren als verpleegkunde student werden alleen enthousiast van operaties :P
pi_128345735
Ik had een co, die eerst met me meeging naar de anesthesist en heeft me daar geweldig geholpen met aandacht en meepuffen. Toen we weer in de verloskamer waren vroeg de gyn of de co mocht voelen hoe de baby zat en hoe de ontsluiting was enzo.
Ik voelde toch niks,dus ik vond het best en de co was er zo ontzettend blij mee dat ze dit gewoon mocht meemaken, dus ik ben blij dat ik het toegestaan heb.

En toen vroegen ze nog of er een leerling-verpleger mee mocht kijken bij de bevalling, hij had nog nooit een bevalling mee gemaakt.
Hij was een geweldige voetenvasthouder en slokjesgever en hij schrok heel erg toen nena zo blauw werd van de navelstreng om haar nek en moest huilen toen ze bij me lag.
Daarna heeft hij me gedouched en heel goed verzorgd en heeft nog even met Nena geknuffeld O+

Gewoon even een positief verhaal, het kan ook juist veel prettiger zijn als dat soort mensen er bij zijn. En vind je het niet prettig dan kan je bij een bevalling heerlijk snauwen dat iedereen op moet rotten;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:55:40 #40
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128346047
Hier ook dus positief he! Ik had op een gegeven moment in de kamer: gyn, gyn in opleiding 2 stuks, semi-arts, co-arts en een verpleegster. En alleen de co en de verpleegster waren dames :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128346378
Just saying dat je je vooral niet verplicht moet voelen. Weigeren kan en niemand vindt dat raar.
pi_128346549
Van mij mogen er Co's en stagiaires bij zijn hoor.. maar die wisseling van gynaecologen vond ik echt heel slecht, 5 verschillende in ongeveer 8 uur. en nummer 6 ving uiteindelijk de baby op, die had ik die dag niet eerder gezien. Op een bepaalde manier vond ik dat zo oneerlijk :') mijn baby aanpakken maar niet bij mijn bevalling zijn geweest ofzo :P
pi_128348858
De co bij mijn bevalling van Luuk werd een krukje op gedirigeerd door de gyn. Ze werd er stilletjes en errug bleek. Het was dr eerste bevalling. Voor het daadwerkelijke persen wilde ze me ook helpen puffen. Als ik haar ritme aan zou houden had ik binnen de kortste tijd een hyperventilatie aanval.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:15:42 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128350532
Wat fijn om alle ervaringen te lezen van verschillende mensen :)
Ik vind het heel erg prima als studenten/leerlingen meekijken of meehelpen, vind het juist ook leuk.
Behalve co-assistenten, daar heb ik gewoon geen goede ervaring mee toen ik zelf nog leerling-verpleegkundige was. Maar vooral leerling-verpleegkundigen en studenten verloskunde (n.a.v. de tekst van Mignonne, verder nog geen ervaringen mee) zijn erg welkom :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 28-06-2013 08:24:01 ]
pi_128350564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:50 schreef Troeta het volgende:
Ik had een co, die eerst met me meeging naar de anesthesist en heeft me daar geweldig geholpen met aandacht en meepuffen. Toen we weer in de verloskamer waren vroeg de gyn of de co mocht voelen hoe de baby zat en hoe de ontsluiting was enzo.
Ik voelde toch niks,dus ik vond het best en de co was er zo ontzettend blij mee dat ze dit gewoon mocht meemaken, dus ik ben blij dat ik het toegestaan heb.

En toen vroegen ze nog of er een leerling-verpleger mee mocht kijken bij de bevalling, hij had nog nooit een bevalling mee gemaakt.
Hij was een geweldige voetenvasthouder en slokjesgever en hij schrok heel erg toen nena zo blauw werd van de navelstreng om haar nek en moest huilen toen ze bij me lag.
Daarna heeft hij me gedouched en heel goed verzorgd en heeft nog even met Nena geknuffeld O+

Gewoon even een positief verhaal, het kan ook juist veel prettiger zijn als dat soort mensen er bij zijn. En vind je het niet prettig dan kan je bij een bevalling heerlijk snauwen dat iedereen op moet rotten;)
Aaaw :') Leuk om zo'n positief verhaal te lezen.

Ik ben pro-co (ll vk/verpleegkundige), hoor. De theorie kennen ze allemaal wel, nu dat alleen nog op echte mensen toepassen. Anders worden ze noooooit een briljante arts/vk/verpleegkundige.
pi_128350632
Ik heb er niks over op papier gezet. Ga ervan uit dat het zkh zelf ook rekening houdt met hoeveelheid mensen en of dit el of niet gewenst is op dat moment. En anders geef ik ht alsnog aan
pi_128350729
Assumption is the mother of all fuck-ups, Kiwi. Als je niet wil dat het te druk wordt zou ik dat van te voren aangeven..
pi_128350803
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:40:24 #49
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128350824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar maar maar..... Ik ga niet bevallen!
Ah, jij gaat ook niezen? :Y)
pi_128350842
wij kregen een formilier van de gyn mee waarop je wat dingen kunt invullen in eigen woorden. Inclusief voorbeelden. Welke pijnstilling je evt wilt, wie er op de kamer bij mag zijn, wie de navelstreng doorknipt enz enz.

Eigenlijk heb ik niet echt wensen, behalve dat er niet onnodige veel mensen op de kamer zijn.
Maar nu ik erover nadenk...als ik pijn heb, heb ik een kort lontje..en als er dan een stagaire iets gaat proberen of onnodig iets wilt voelen denk ik dat we ruzie krijgen :@

tijdens mijn gesprek en de echo bij de gun was er een co assistente bij..en ze was zo zenuwachtig en had geen idee van veel dingen (of het kwam door de zenuwen) En op zo'n moment vindt ik dat niet erg natuurlijk, maar niet in the heat of the moment aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')