abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128325971
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128326150
Ik ben in 2009 (zo uit mijn hoofd) in de zomer binnen een half jaar ruim 30 kg afgevallen.
De weegschaal ging van 108 naar 79 van juni tot november. Ik was postbode geworden en liep hele dagen. Ik at weinig (ik zal je mijn dieet besparen) en voelde me beter dan ooit.

In januari viel ik en scheurde ik mijn enkelbanden, ik kon niet meer lopen. Langzaam had ik ook al weer geleerd normaler te eten, en toen sloeg ik de verkeerde kant op door. Want normaal met eten omgaan heb ik nog nooit gekund. Ik zag de weegschaal hogere getallen aangeven en ging er niet meer opstaan. In februari besloot ik dat het zat was, voelde me niet lekker in mijn vel en besloot eerst te stoppen met roken. Dan zou ik aankomen en dat voor lief nemen, eerst niet meer stinken.
Dat gezegd en gedaan hebbende moest ik een maand geleden naar het ziekenhuis voor controle. Daar woog ik, 's middags met kleren en schoenen aan, 118,5 kg.
10 kg meer dan de vorige keer, een half jaar geleden.

Ook ik beloofde mezelf, zwoer, dat ik nooit meer zo zwaar zou worden. Nooit meer 3 getallen op de weegschaal. Yeah right. Zolang ik niet normaal met eten om kan gaan zal ik moeten blijven vechten. Vechten om niet obsessief dingen te gaan doen en mijn eetstoornis (weer) aan te wakkeren, vechten om niet nergens op te letten en me erin te verliezen.

Ik heb in ieder geval een start gemaakt door eerlijk te zijn tegenover vriendlief, door erbij te sporten en door mezelf haalbare, redelijke doelen te stellen.
Ik kan het ook wel op een gezonde manier.
pi_128326180
:@
pi_128326183
Door schade en schande wijs geworden ben ik het niet eens met de TT. En hoe trek je mensen aan op FOK! die even binnen komen om rotopmerkingen te maken :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128326233
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Door schade en schande wijs geworden ben ik het niet eens met de TT. En hoe trek je mensen aan op FOK! die even binnen komen om rotopmerkingen te maken :')
Dan wijzig je hem.
pi_128326262
Mijn favo anti-kliekjes TT 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128326290
Ach wat is dik....
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:27:00 #8
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_128326348
Joh wat is er mis met wat mollige vrouwen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:29:17 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128326436
Nou ben ik heel benieuwd wat de TT was... :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_128326439
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben in 2009 (zo uit mijn hoofd) in de zomer binnen een half jaar ruim 30 kg afgevallen.
De weegschaal ging van 108 naar 79 van juni tot november. Ik was postbode geworden en liep hele dagen. Ik at weinig (ik zal je mijn dieet besparen) en voelde me beter dan ooit.

In januari viel ik en scheurde ik mijn enkelbanden, ik kon niet meer lopen. Langzaam had ik ook al weer geleerd normaler te eten, en toen sloeg ik de verkeerde kant op door. Want normaal met eten omgaan heb ik nog nooit gekund. Ik zag de weegschaal hogere getallen aangeven en ging er niet meer opstaan. In februari besloot ik dat het zat was, voelde me niet lekker in mijn vel en besloot eerst te stoppen met roken. Dan zou ik aankomen en dat voor lief nemen, eerst niet meer stinken.
Dat gezegd en gedaan hebbende moest ik een maand geleden naar het ziekenhuis voor controle. Daar woog ik, 's middags met kleren en schoenen aan, 118,5 kg.
10 kg meer dan de vorige keer, een half jaar geleden.

Ook ik beloofde mezelf, zwoer, dat ik nooit meer zo zwaar zou worden. Nooit meer 3 getallen op de weegschaal. Yeah right. Zolang ik niet normaal met eten om kan gaan zal ik moeten blijven vechten. Vechten om niet obsessief dingen te gaan doen en mijn eetstoornis (weer) aan te wakkeren, vechten om niet nergens op te letten en me erin te verliezen.

Ik heb in ieder geval een start gemaakt door eerlijk te zijn tegenover vriendlief, door erbij te sporten en door mezelf haalbare, redelijke doelen te stellen.
Ik kan het ook wel op een gezonde manier.
Dat is wel echt een rotverhaal! Hopelijk gaat het deze keer wel goed! En vergeet niet dat je het niet alleen hoeft te doen! En dat doe je nu al niet door open kaart met je vriend te spelen.

Strakzittende broeken is mij een te 'grove' maat voor kilo's. Ik doe nu alweer 8 kilo's met deze maat, en ik pas volgens mij nog steeds niet comfortabel in een net-gewassen maat kleiner, maar aan het einde van de dag slobbert m'n broek nu wel. Dat alles met dank aan de 2% stretch in grote matenspijkerbroeken!
pi_128326499
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:29 schreef Tink89 het volgende:
Nou ben ik heel benieuwd wat de TT was... :)
Nooit meer dik - volgens mij..
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:38:02 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128326798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:31 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Nooit meer dik - volgens mij..
Die vind ik juist wel leuk :Y
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_128326832
Tsja hoe ben ik dik geworden..

Ik ben nu 3,5 jaar bij m'n vriend en sinds dien is mijn gewicht omhoog gegaan. Het kwam vooral door het 'reizen' steeds tussen 4 verschillende huizen die allemaal willen dat je langskomt etc. We hadden (en hebben) dus niet echt een vast plekje. Dus stel je at 's avonds ongezond bij de ene kon het ook zo zijn dat je de volgende dag dat bij de andere ook weer zo was. (Deze week bij 3 verschillende huizen wezen eten en dus 3 keer, toevallig, wortels gehad :') ). Het was bij m'n vriend thuis (woont 10 stappen van de supermarkt af) ook even makkelijk om naar de winkel te gaan om chips ofzo te kopen. En als je dat steeds verder doet.. tsja. Ohja.. ik had ook een tijd dat ik alleen maar energy drank dronk maar daar ben ik gelukkig van af. Want gatverdamme wat een zooi is dat.

En dit is misschien een excuus maar het was ook een heleboel stress. Thuis situatie was en is niet fijn en daar kan ik toch altijd wel heel erg mee zitten.

Nu heb ik al in geen tijden snoep of iets dergelijks gekocht (gister wel, maar dat was voor iemand anders). Fruit *O* gezonde dingen *O* lekkere dingen *O* .

En wat voel ik me beter. Vrolijker, ik slaap beter 's nachts en mijn huid is pukkelvrij (niet dat ik veel had maar het is nu egaal)! Dus dit ga ik echt wel volhouden en ik wil noooooit meer zwaarder worden.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:39:47 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_128326852
Maar TT suggereren kliekjes en daarom hadden we afgesproken het niet meer te doen ;)

Lees straks bij, volgens mij was er wel een interessante discussie!
disclaimer
pi_128326861
Ik zeg het maar vast: :') :') :')

Mijn vriend en ik gaan vanavond een cheesecake maken. Ik heb al maanden spullen ervoor in huis en ik blijf het uitstellen en hem teleurstellen. En nu is het dus een paar dagen over de datum en 'moet' het wel. Maar goed, ik ga flink veel uitdelen. En het kan de eerste keer toch nooit zo lekker worden als onze favo cheesecake. Ik weet van cheesecake in ieder geval dat ik er heel snel heel vol van ga zitten. Echt buikpijnvol dus ik moet me wel inhouden.

Dusss... Ja er komt cheesecake in huis en ja ik kan daar prima mee omgaan.
Spoilers!
pi_128326902
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dusss... Ja er komt cheesecake in huis en ja ik kan daar prima mee omgaan.
^O^
Post je wel foto's als ie klaar is?
pi_128326919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

^O^
Post je wel foto's als ie klaar is?
Doe ik. Wel in een spoiler natuurlijk ;)
Spoilers!
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:44:15 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128327024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Maar TT suggereren kliekjes en daarom hadden we afgesproken het niet meer te doen ;)

Nee, dat had iemand geroepen... afspreken is iets anders. Maar geeft niks, ik voeg me wel :)
pi_128327081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:39 schreef Stormqueen het volgende:

En een TT met ook nog het woord dik er in trekt allerlei klapkjosti's op FOK! aan. Dikke mensen bashen is de nieuwe rage op FOK! (alhoewel het al zeker een jaar gaande is)
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:47:09 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_128327120
Ik ben iig tegen tt bij topics die geen kliek of sc zijn.
disclaimer
pi_128327195
Ik vind tt altijd wel leuk, maar zo'n tt trekt wel de verkeerde mensen aan inderdaad.

Vanavond voor het eerst in hele lange tijd naar Zuma (beetje zenuwachtig).
pi_128327365
Ik hoop op mooier weer zodat ik weer buiten kan zwemmen! Ben geen koukleum, maar ik wil wel minstens rond de 20 graden als het bewolkt is, of een zonnetje en iets frisser mag ook. Maar geen zon en kou is me iets teveel van het goede!
pi_128327399
Wij kwamen vandaag tot de conclusie dat klagen over het weer de beste manier van mopperen is. Niemand heeft de schuld en je kan er niets aan veranderen 8-)

Anyway, nu lekker naar huis *O* *O*
pi_128327461
Honger. ...*pepermuntje in mond doet*. Boodschappen doe , eten koken dus moet nog even wachten.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:00:02 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_128327533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:55 schreef Isabeau het volgende:
Wij kwamen vandaag tot de conclusie dat klagen over het weer de beste manier van mopperen is. Niemand heeft de schuld en je kan er niets aan veranderen 8-)

Anyway, nu lekker naar huis *O* *O*
ik kwam tot de conclusie dat klagen over het weer de beste graadmeter voor welvaart is :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')