amenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:40 schreef Jachtgeweer het volgende:
jullie vrouwmenschen willen toch gelijke rechten? dan moet je ook de rekening delen godverdomme
quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:42 schreef chroestjov het volgende:
Gewoon even delen, je bent toch geen hoer die betaald moet worden.
Godverdomme kerel, je haalt mij de woorden uit de mond vandaagquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:40 schreef Jachtgeweer het volgende:
jullie vrouwmenschen willen toch gelijke rechten? dan moet je ook de rekening delen godverdomme
Emancipatie...... Mannen en vrouwen hebben gelijke rechten dus de rekening moet ook gelijk verdeeld worden.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:44 schreef Chai het volgende:
Maar waarom zei hij dat als hij dat heel normaal vond om te doen dan?
Niet dat ik het oneens ben met je maar waarom heb je die mening?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:45 schreef Gwniemand het volgende:
Ik vind dat het normaal dat de man de eerste date voor zijn rekening neemt, daarna betaal ik wel altijd mee.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:42 schreef chroestjov het volgende:
Gewoon even delen, je bent toch geen hoer die betaald moet worden.
Ouderwetse kut, jij moet gewoon zorgen dat het huis schoon is en het eten klaar staat. Jouw mening doet er verder niet toe.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:45 schreef Gwniemand het volgende:
Ik vind dat het normaal dat de man de eerste date voor zijn rekening neemt, daarna betaal ik wel altijd mee.
In natura terugbetalen inderdaad.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:49 schreef Jachtgeweer het volgende:
De enige reden waarom ik zou betalen is als ik zeker weet dat ik haar natte grot ga uitwonen die avond.
ze kan maar beter die kut ook geschoren hebben danquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:49 schreef Jachtgeweer het volgende:
De enige reden waarom ik zou betalen is als ik zeker weet dat ik haar natte grot ga uitwonen die avond.
Dan moet er geneukt worden ook. Preutse vrouwen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:42 schreef ntm het volgende:
Mee eens, man hoort te betalen op een 1e date. Gierige mannen
Eigenlijk ben ik dat gewend. Lastig uit te leggen....net zoiets als dat mannen 90% gaan en de overige 10% bij de vrouw ligt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Niet dat ik het oneens ben met je maar waarom heb je die mening?
Het is dan ook een ongeschreven regel dat jij de afwas doet, de strijk, het huis poetst enz. Mooiquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:39 schreef Gwniemand het volgende:
Mannelijke collega vertelde net over zijn (eerste) date die hij gister had met een vrouw. Alles leuk en aardig, totdat hij zei dat ze de rekening gesplitst hadden.
Ik reageerde enigszins verbaasd met de mededeling dat ik nooit op een eerste date heb betaald en dat het een ongeschreven regel is dat mannen de eerste date betalen. Dat vond hij onzin en hij vroeg zich af of ik mij dan niet ongelijkwaardig voelde.
Klacht: mannen die de rekening delen op dates.
Je bent niet echt een feminist. Al gedacht aan een carriere als huisvrouw?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:39 schreef Gwniemand het volgende:
Mannelijke collega vertelde net over zijn (eerste) date die hij gister had met een vrouw. Alles leuk en aardig, totdat hij zei dat ze de rekening gesplitst hadden.
Ik reageerde enigszins verbaasd met de mededeling dat ik nooit op een eerste date heb betaald en dat het een ongeschreven regel is dat mannen de eerste date betalen. Dat vond hij onzin en hij vroeg zich af of ik mij dan niet ongelijkwaardig voelde.
Maar waarom is het dan zo vreemd als iemand zegt 'ik betaal alles, ik werk, ik moet eventueel in dienstplicht dus ik mag stemmen en jij niet'. Misschien een erg historisch en vergezocht voorbeeld maar dat is in principe net zo krom als hoe jij het stelt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:50 schreef Gwniemand het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik dat gewend. Lastig uit te leggen....net zoiets als dat mannen 90% gaan en de overige 10% bij de vrouw ligt.
Als het mij zou overkomen dat hij zegt van ja betaal jij de helft...dan zou ik wel betalen, maar ik zou wel enigszins verbaasd zijn.
Je bent gewoon een profiteur, niks meer, niks minder.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:45 schreef Gwniemand het volgende:
Klopt, een echte kerel doet dat dan ook.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:50 schreef Gwniemand het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik dat gewend. Lastig uit te leggen....net zoiets als dat mannen 90% gaan en de overige 10% bij de vrouw ligt.
Als het mij zou overkomen dat hij zegt van ja betaal jij de helft...dan zou ik wel betalen, maar ik zou wel enigszins verbaasd zijn.
Precies. Zo'n muts die ook nooit haar eigen drankjes betaalt tijdens het stappen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:52 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je bent gewoon een profiteur, niks meer, niks minder.
Klacht: hoeren die het voor een maaltijd doenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:39 schreef Gwniemand het volgende:
Ja dat dus!!!quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef ntm het volgende:
Sowieso op een 1e date ga je meestal gewoon ergens wat drinken niet gelijk duur uit eten ofzo. Ga je toch niet zeuren om een paar euro, als ik met een vriendin ergens wat ga drinken betaal ik ook gewoon of zij, niet delen![]()
Precies dit. Wat kost een kopje koffie nou, 3 euro? Sowieso betaal ik de eerste (twee) dates, daarna mag het wel gelijk opgaan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef ntm het volgende:
Sowieso op een 1e date ga je meestal gewoon ergens wat drinken niet gelijk duur uit eten ofzo. Ga je toch niet zeuren om een paar euro, als ik met een vriendin ergens wat ga drinken betaal ik ook gewoon of zij, niet delen![]()
Te erg ditquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:52 schreef Gary_Oak het volgende:
De mannen hier zijn blijkbaar van dit type.
als ze dat niet heeft gedaan mag ze alsnog de rekening + gegeven fooi betalenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
ze kan maar beter die kut ook geschoren hebben dan
Op een date is het ook de bedoeling dat je elkaar wel verstaat natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:54 schreef amenth het volgende:
wijs niet met je vinger of je heb er 1 minder
maar wie gaat er nou uiteten als date ik ga altijd gewoon in de waggie feune of op de block bij me matties gwn geen aandacht geve wille ze alleen meer probere je te fixe
komt hij ook weerquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:54 schreef amenth het volgende:
wijs niet met je vinger of je heb er 1 minder
maar wie gaat er nou uiteten als date ik ga altijd gewoon in de waggie feune of op de block bij me matties gwn geen aandacht geve wille ze alleen meer probere je te fixe
quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:55 schreef Jachtgeweer het volgende:
[..]
als ze dat niet heeft gedaan mag ze alsnog de rekening + gegeven fooi betalen
quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, een echte kerel doet dat dan ook.
Mannen die al de rekening delen op de eerste date hebben in de relatie die volgt dan ook niks meer te zeggen en daar hebben ze het dan zelf naar gemaakt.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:52 schreef Gary_Oak het volgende:
De mannen hier zijn blijkbaar van dit type.
Nee laat ze maar praten hoorquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:54 schreef Gwniemand het volgende:
[..]
Ja dat dus!!!
Begon bijna te denken dat ik raar was
Ik betaal altijd eerste date. Ik ben echt een sucker denk ikquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:55 schreef Waaghals het volgende:
Als de man alles betaalt betekent dat ook sex op de eerste date
als hij vraagt om te delen betekent dat dat de date sexueel onaantrekkelijk is
Hehe, zo klopt het wel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
Heel simpel, tijdens de eerste date leer je elkaar heel algemeen kennen. Gewoon ook even polsen of het
1. een old-fashioned vrouw is die kookt, de was doet, etc,
2. een moderne vrouw is die alles wil delen
3. een vrouw is die niet kookt, niet de was doet, etc, maar wel van een man verwacht dat hij alles betaalt, etc.
Wanneer het klikt en het een leuke vrouw betreft in geval van:
1. rekening voor de vrouw betalen
2. de rekening netjes door 2 delen
3. tot op de cent uitrekenen wat jij hebt verbruikt. Geld op tafel leggen en weglopen zonder gedag te zeggen (of de vrouw laten betalen en zeggen: "kijk, dit is hoe jij bent, hoer").
ja precies ik ben 1 keer met chimeid naar bios gegaan toen ben ik zehma wc gegaan en weggegaan was kk saaie film en me mattie had tori om geld te verdienen ze was omin fruzquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
Heel simpel, tijdens de eerste date leer je elkaar heel algemeen kennen. Gewoon ook even polsen of het
1. een old-fashioned vrouw is die kookt, de was doet, etc,
2. een moderne vrouw is die alles wil delen
3. een vrouw is die niet kookt, niet de was doet, etc, maar wel van een man verwacht dat hij alles betaalt, etc.
Wanneer het klikt en het een leuke vrouw betreft in geval van:
1. rekening voor de vrouw betalen
2. de rekening netjes door 2 delen
3. tot op de cent uitrekenen wat jij hebt verbruikt. Geld op tafel leggen en weglopen zonder gedag te zeggen (of de vrouw laten betalen en zeggen: "kijk, dit is hoe jij bent, hoer").
In de psychologie stellen ze dat je sneller een klik krijgt als je de ander spiegelt. Ik vraag me af of dat in dit geval ook zo werkt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
(of de vrouw laten betalen en zeggen: "kijk, dit is hoe jij bent, hoer").
hoe spiegel je de andere? letterlijk met een spiegel of alles reflecterenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de psychologie stellen ze dat je sneller een klik krijgt als je de ander spiegelt. Ik vraag me af of dat in dit geval ook zo werkt.
tss rijke tattaquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:59 schreef Lollertrolle het volgende:
Heb zelf altijd de eerste date betaald.
Ach, ouderwets. Ik vind het gewoon beleefd en het hoort bij de etiquette.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef Gwniemand het volgende:
Gary_oak, Smack 10, ntm en ik zijn ouderwets en niet geintegreerd in FOK! community zo te lezen
Je kunt proberen een spiegel mee te nemen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:59 schreef amenth het volgende:
[..]
hoe spiegel je de andere? letterlijk met een spiegel of alles reflecteren
quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:00 schreef snakelady het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit betaald voor een eerste date.
Maar ik hou dan ook stiekem wel van de ouderwetse man/vrouw rollen.
Zo hou ik er ook van als hij de deur voor me open maakt, mijn stoel aanschuift en mijn jas aangeeft, en dan zorg ik dat zijn eten klaar staat als hij thuis komt uit zijn werk en dat zijn bier/wijn/cola/water/whatever koud klaar staat en het huis schoon is.
Maar ja, dat mag je tegenwoordig als vrouw niet meer zeggen.
Ik ga toch zeker niet betalen als het een kutdate is. Sowieso een chick die er op voorhand vanuit gaat dat ik wel betaal komt er bij mij niet in.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:58 schreef GVU het volgende:
Sowieso mannen die de eerste date niet betalen en op de eerste date naar een duur restaurant gaanDan verdien je het niet om een chick te fixen.
Je hebt ook jongens die alleen meiden daten met pathe inlimited kaart want dan hoeven ze niet te betalen voor de biosquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef Gwniemand het volgende:
Gary_oak, Smack 10, ntm en ik zijn ouderwets en niet geintegreerd in FOK! community zo te lezen
Nee dat zie je verkeerd. Jij bent gewoon slecht in begrijpend lezen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef Gwniemand het volgende:
dus jij gaat met je benen over elkaar zittenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je kunt proberen een spiegel mee te nemen.
Nee, maar als de ander zijn benen over elkaar slaat doe jij dat (wel onopgemerkt) ook. Dat soort dingen.
Je wilt een vrouw omkopen en je kan haar anders niet versieren?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:58 schreef GVU het volgende:
Sowieso mannen die de eerste date niet betalen en op de eerste date naar een duur restaurant gaanDan verdien je het niet om een chick te fixen.
Het was een voorbeeld. En ja waarom zou ik geen been over de ander slaan als ik zo comfortabel zit. Zal mij een rotzorg zijn hoe dat overkomt, al dan niet gay.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:01 schreef amenth het volgende:
[..]
dus jij gaat met je benen over elkaar zitten![]()
?
Klopt, dan ben ben je meteen een onderdrukt mens.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:00 schreef snakelady het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit betaald voor een eerste date.
Maar ik hou dan ook stiekem wel van de ouderwetse man/vrouw rollen.
Zo hou ik er ook van als hij de deur voor me open maakt, mijn stoel aanschuift en mijn jas aangeeft, en dan zorg ik dat zijn eten klaar staat als hij thuis komt uit zijn werk en dat zijn bier/wijn/cola/water/whatever koud klaar staat en het huis schoon is.
hahaha ja jou niet maar die chimeid gaan dat niet diggen a mattie kan je beter niet doenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld. En ja waarom zou ik geen been over de ander slaan als ik zo comfortabel zit. Zal mij een rotzorg zijn hoe dat overkomt, al dan niet gay.
Lijkt me wel wat voor een experiment. Hebben we toevallig een vrijwilliger op het forum die het met meerdere 'wel-lusten-geen-lasten-vrouwen' wil uitproberen om hun reactie te polsen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In de psychologie stellen ze dat je sneller een klik krijgt als je de ander spiegelt. Ik vraag me af of dat in dit geval ook zo werkt.
oke speelkwartiertje is weer voorbij, terug naar de sociale werkplaatsquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:03 schreef amenth het volgende:
[..]
hahaha ja jou niet maar die chimeid gaan dat niet diggen a mattie kan je beter niet doen
ja man ik ga even naar de gym binnekort westrijd jwzquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
oke speelkwartiertje is weer voorbij, terug naar de sociale werkplaats
Ok, dat is wel sad op een eerste date.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:01 schreef ntm het volgende:
[..]
Je hebt ook jongens die alleen meiden daten met pathe inlimited kaart want dan hoeven ze niet te betalen voor de bios
Alsof er een Pathe is in Goudaquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:01 schreef ntm het volgende:
[..]
Je hebt ook jongens die alleen meiden daten met pathe inlimited kaart want dan hoeven ze niet te betalen voor de bios
Genoeg mannen van wie je dit wel degelijk mag zeggen. Ik denk dat het grootste deel v/d mensen van wie je dit niet mag zeggen van het vrouwelijke geslacht is, maar wellicht had je dit zelf ook al doorquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:00 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het niet eens over het huishouden gehad hoorquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee dat zie je verkeerd. Jij bent gewoon slecht in begrijpend lezen.
Een man die alles betaalt maar een vrouw die verder niet het huishouden doet is helemaal niet ouderwets. Dat is gewoon een kwestie van wel de lusten willen maar niet de lasten.
Bijna iedereen legt je uit dat er helemaal niks mis is met de man die alles betaalt en dus de lasten op zich neemt. Een vrouw moet in zo'n geval echter niet alleen de lusten willen, maar ook gewoon lekker ouderwets het huishouden doen, etc.
Grouponquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ok, dat is wel sad op een eerste date.Of een Groupon-actie.
Jezus, gewoon een cappuccino drinken in een espressobarretje, zo moeilijk is het niet en je bent dan ook niet meteen failliet als je veel datet.
Je kan natuurlijk ook gewoon thuis of bij de meid thuis afspreken, kan ook gezellig zijnquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ok, dat is wel sad op een eerste date.Of een Groupon-actie.
Jezus, gewoon een cappuccino drinken in een espressobarretje, zo moeilijk is het niet en je bent dan ook niet meteen failliet als je veel datet.
onderdanig zijn als man zijndequote:Op donderdag 27 juni 2013 13:02 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Klopt, dan ben ben je meteen een onderdrukt mens.Vind het zelf leuk om deuren open te houden en jassen aan te nemen. Maar goed, gentlemen zijn blijkbaar mietjes die over zich heen laten lopen.
Ik heb al erg lang een 'chimeid' dus die zorgen heb ik niet meer. Verder ook nog nooit gehoord dat ik er raar bij zat dus dat zal allemaal wel loslopen. En daar zal ze het verder ook mee moeten doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:03 schreef amenth het volgende:
[..]
hahaha ja jou niet maar die chimeid gaan dat niet diggen a mattie kan je beter niet doen
Daar hebben we een dappere vrijwilliger voor nodig. Ik brul het hier overigens ook maar ik heb ook steevast eerste dates betaald zonder er wat van te zeggenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat voor een experiment. Hebben we toevallig een vrijwilliger op het forum die het met meerdere 'wel-lusten-geen-lasten-vrouwen' wil uitproberen om hun reactie te polsen?
Zijn er echt vrouwen die in een auto blijven zitten wachten tot de man naar de andere kant loopt en van buiten hun deur opendoet, in plaats van dat gewoon zelf van binnenuit te doen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:00 schreef snakelady het volgende:
Zo hou ik er ook van als hij de deur voor me open maakt, mijn stoel aanschuift en mijn jas aangeeft, en mijn jas aangeeft
Heb ik ook eens gedaan, maar dat was op de derde date.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon thuis of bij de meid thuis afspreken, kan ook gezellig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |