Bij mij sloeg het op mijn rug.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Voornamelijk in m'n bovenbenen, nek, schouders en bovenarmen. Bij spanning sloeg het me vroeger meestal alleen in de nek en schouders maar sinds eind vorig jaar heb ik ontiegelijk veel last van met name de bovenbenen. Rust helpt niet, inspanning ook niet.
Ik heb veel mensen gesproken die een burnout hebben gehad, veel hebben er last van.
In de nacht ben ik wel ontzettend druk maar gelukkig doe ik geen pushupsquote:Op zondag 30 juni 2013 20:21 schreef Gray het volgende:
[..]
Het kan zijn dat het even duurt eer de ontspanning zich uit. Het kan zijn dat je een gespannen slaper bent, net als ik (ik beweeg veel in m'n slaap én ik druk me op). Ik kom dus vrijwel ook altijd met spierpijn uit bed. Whatever weet je wel.
Er is in ieder geval flink wat druk van de ketel, hopen dat dat hier dan ook gebeurt nuquote:Op zondag 30 juni 2013 21:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Bij mij sloeg het op mijn rug.
Maar werd vrij snel minder toen ik minder gespannen werd.
hoop het ook voor jequote:Op zondag 30 juni 2013 23:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Er is in ieder geval flink wat druk van de ketel, hopen dat dat hier dan ook gebeurt nu
geniet je wel van het uitgaan?quote:Op zondag 30 juni 2013 04:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neh als ik ''leuke'' dingen doe en ik geniet er niet van dan voel ik me klote.
Nogal vicieus die cirkel... Niks doen is kut want dan doe ik niks met mijn leven... Lost niks op... Voel me dan alsnog kut..
Wel dingen doen... Er dan niet echt van genieten uiteindelijk en mij daarom kut voelne.
Ik heb hetzelfde probleem.quote:Op zondag 30 juni 2013 04:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neh als ik ''leuke'' dingen doe en ik geniet er niet van dan voel ik me klote.
Nogal vicieus die cirkel... Niks doen is kut want dan doe ik niks met mijn leven... Lost niks op... Voel me dan alsnog kut..
Wel dingen doen... Er dan niet echt van genieten uiteindelijk en mij daarom kut voelne.
Als (tegenwoordig zeer kalme) ADHD'er raad ik je aan toch vaker te kiezen voor, jawel daar issie weer, meditatie!quote:
Ik ga het zo maar weer eens proberen. Mediteren, kijken wat er gaat gebeuren. Zelden zo'n zware nacht gehad. Wel de zwaarste sinds het uitgaan met mijn ex.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Als (tegenwoordig zeer kalme) ADHD'er raad ik je aan toch vaker te kiezen voor, jawel daar issie weer, meditatie!
http://www.thestar.com/li(...)h_adhd_and_ptsd.html
http://www.tm.org/resource-pages/62-posttraumatic-stress-disorder
http://www.davidlynchfoundation.org/military.html
http://www.foxnews.com/he(...)-nurses-study-shows/
http://www.cbsnews.com/83(...)-ease-ptsd-symptoms/
http://psychcentral.com/n(...)-for-ptsd/52149.html
Het is geen wonderpil, maar het doet wonderen voor je. Mocht je tips willen, dan weet je me te vinden. Je mag me ook bellen als je wil.
Mods kunnen zich ook kut voelen. Mag dat niet?quote:
Maar je moet het niet zien als iets wat je continu mee zuilt. Iets wat continu in je gedachten zit. Ik krijg de gevoelens pas wanneer er een trigger op duikt, en dan weer 1, en weer 1, in korte tijd. Soort van overload in mijn hersenen. Dan is die mentale druk zo hoog dat je weg wil. Je hebt alleen wel continu het besef dat het zo is. Ik denk dat dat ook wel het verschil is met een 'normale' depressie. Ik heb slechts PTSS. Maw, laat me spelen met de beurs, aandelen en dergelijke en er is niks aan de hand. Werk? Ook niet .. pas als er zo'n verdomde trigger op komtquote:Op maandag 1 juli 2013 02:32 schreef arjan1212 het volgende:
mediteren.
nou het zal wel
ja iedereen kan zich kut voelen natuurlijk
maar suicide is wel heel erg drastisch
toch niet goed om zelfdestructieve gedachten te hebben. Heb je ook positieve triggers?quote:Op maandag 1 juli 2013 02:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar je moet het niet zien als iets wat je continu mee zuilt. Iets wat continu in je gedachten zit. Ik krijg de gevoelens pas wanneer er een trigger op duikt, en dan weer 1, en weer 1, in korte tijd. Soort van overload in mijn hersenen. Dan is die mentale druk zo hoog dat je weg wil. Je hebt alleen wel continu het besef dat het zo is. Ik denk dat dat ook wel het verschil is met een 'normale' depressie. Ik heb slechts PTSS.
Nope, geen positieve triggers, alleen negatieve. Ik ben er zelf ook niet blij mee. En ik doe er aan wat ik kan. Maar helaas gaat het leven ook verder en moet ik helaas een aantal oude zaken afhandelen, wat er voor zorgt dat ik helaas wordt onder gedompeld door triggers.quote:Op maandag 1 juli 2013 02:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
toch niet goed om zelfdestructieve gedachten te hebben. Heb je ook positieve triggers?
Arjan, je moet het hier in zoeken.quote:Op maandag 1 juli 2013 02:39 schreef arjan1212 het volgende:
De posttraumatische stressstoornis (PTSS) is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de angststoornissen. De aandoening ontstaat als gevolg van ernstige stressgevende situaties, waarbij sprake is van levensbedreiging, ernstig lichamelijk letsel of een bedreiging van de fysieke integriteit. Deze situaties zijn voor de persoon traumatisch.
Voorbeelden zijn:
oorlog, burgeroorlog en andere gewapende conflicten (shell-shock (WO I), battle fatigue en concentratiekampsyndroom (WO II))
gewelddadige aanvallen
verkrachting
emotioneel of lichamelijk misbruik in de vroege jeugd
de tering zegquote:Op maandag 1 juli 2013 02:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Arjan, je moet het hier in zoeken.
http://shrink4men.wordpre(...)end-making-you-sick/
Dat artikel geeft het eigenlijk goed aanquote:
eigenlijk moeten we dus een lief meisje voor je vindenquote:Op maandag 1 juli 2013 02:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat artikel geeft het eigenlijk goed aan. Bizar weer
Lees alles maar eens door. Ik hoop voor je dat je niet zo'n persoon in je leven gaat tegenkomen..
5-20 minuutjes, zo kort of lang je wil. Lekker zitten, in stoel of op grond, wat je wil. Of ga lekker liggen. Licht aan, licht uit, ogen dicht of open; het mag allemaal. Jeuk? Krabben. Kramp? Verzitten.quote:Op maandag 1 juli 2013 02:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga het zo maar weer eens proberen. Mediteren, kijken wat er gaat gebeuren. Zelden zo'n zware nacht gehad. Wel de zwaarste sinds het uitgaan met mijn ex.
Stiekem best mooi.quote:Ik blijf het serieus fascinerend vinden hoe die hersenpan van ons werkt. Het ene moment voel je je prima, en dan door een switch in de hersenen, zak je af, maar gelukkig ben ik dan rationeel genoeg om de trap naar beneden te hinderen.
Ze borrelen nu ook op, waar en wanneer je ook bent. Een trigger is genoeg blijkbaar. Neem die trigger zelf in de hand door jezelf ervoor klaar te maken, ervoor open te staan. Kom ze onder ogen. Je kan het. Als je niet in jezelf gelooft, geloof dan in mij die in jou gelooft.quote:Al vrees ik wel, dat meditatie bij mijn PTSS, juist weer bepaalde oude memories opnieuw gaat opborrelen. En ik weet niet of ik dat ga trekken, maar ben benieuwd. Als ik namelijk een trigger voel opkomen ga ik juist als een halve adhd'er bezig zijn om er maar niet over na te denken om de zwaarste gedachten (suicide) weg te drukken.
Hoe dat zo?quote:Op maandag 1 juli 2013 02:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
eigenlijk moeten we dus een lief meisje voor je vinden
respect dat je dat durft toe te geven btw
Ik heb dit net gedaan voor ong. net geen kwartier. Ik merkte dat mijn hoofd enorm zwaar werd, echt zwaar. Tot er weer een hens van een paniek scheut door heen vloog en ik weer richting de laptop gingquote:Op maandag 1 juli 2013 03:00 schreef Gray het volgende:
[..]
5-20 minuutjes, zo kort of lang je wil. Lekker zitten, in stoel of op grond, wat je wil. Of ga lekker liggen. Licht aan, licht uit, ogen dicht of open; het mag allemaal. Jeuk? Krabben. Kramp? Verzitten.
Luister naar je ademhaling: in, rust, uit, rust.
Komen gedachten op, zie ze komen. Zie ze zijn. Zie ze gaan. Rust.
Lekker zitten, lekker rusten. Niets hoeft, alles mag.
Serieus dank!quote:Ze borrelen nu ook op, waar en wanneer je ook bent. Een trigger is genoeg blijkbaar. Neem die trigger zelf in de hand door jezelf ervoor klaar te maken, ervoor open te staan. Kom ze onder ogen. Je kan het. Als je niet in jezelf gelooft, geloof dan in mij die in jou gelooft.
naja als het enigszins overeenkomt met het verhaal uit dat linkje, dan denk ik dat er als man meer lef voor nodig is dan wanneer de man de 'agressir' is in een relatie, aangezien vrouwen een slachtofferrol hebben in onze samenleving en mannen worden uitgelachen en zich niet moeten aanstellen als ze zeggen dat ze door hun vriendin worden mishandeld of zoquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |