abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128306807
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_128306936
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, als ik een half uur contact het prettigst zou vinden, zou ik daar tegen over zetten dat ik ook geen vriendin of vrienden zou verwachten.
Waarom niet?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128307349
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja dat ben ik opzich ook wel weer met je eens. Maar moet ook wel zeggen dat tijdens mijn jeugdjaren dat ik continu naar het psychiatrisch centrum GGZ moest om mijn moeder te bzoeken, mij daar toch wel enigszins voor heeft weten af te schermen? Maw, ik bekijk het heel anders. Ben ook nog bang geweest dat ik de psychiatrische aandoeningen van m'n moeder heb gekregen gezien ze bij haar nog steeds niet weten wat het precies allemaal is, al zit ze al meer dan 22 jaar in vaste psychiatrische verpleging.
Ik bedoelde meer dat ik door m'n werk veel contact moet leggen, dat heeft het aardig gemakkelijker gemaakt. Net als m'n opleidingen, je wordt met een club vreemden bij elkaar gezet, je leert je snel genoeg te gedragen op sociaal vlak :P

Wat je ma betreft; het zou best kunnen dat je daardoor in aanleg meer vatbaar bent voor een depressie of stoornis. Je ziet bij de meeste stoornissen dat iets soortgelijks zich afspeelt in een eerdere generatie, zelfs m'n angstgedoe en het ontwijkende begin ik bij m'n eigen ma terug te zien nu. Daarom ben ik ook doodsbang voor alcohol :P
Tante minthy!! O+
  donderdag 27 juni 2013 @ 00:59:43 #4
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_128307650
hallo. depressief? neuh. angstig? jaaaaaaa. actieplan? morgen
vervolgafspraak bij psycholoog.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_128307957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, heb daar al eens met de neuroloog over gesproken en die achte de kans klein nadat we een brainscan hebben gedaan.

M'n moeder is sowieso een apart geval. Begon op relatief vroege leeftijd met trillen en zo maar vallen (25 jaar). En dat je dus echt plotseling omvalt. Ze begon zich meer en meer als klein kind te gedragen en enorm achterbaks gedrag, niet te vertrouwen. IQ van een 15 jarige. Maar een echt plakaat hebben ze er nooit opgezet. Ze is alleen met MS gediagnosticeerd. Maar dan wel de vorm die ook de hersenen etc. aantast. Ze kan niet voor haar zelf zorgen en is volledig afhankelijk van anderen in haar leven. Ze heeft momenten van clarity en helderheid, maar die zijn van korte duur. Ze kan enorm emotioneel zijn maar dan ook weer een enorme koele kikker.

Schaken met m'n moeder? Ik verlies altijd en ben geen domme jongen en laat haar zeker niet winnen. Ik begrijp er echt geen reet van. Maarja, helaas is het al weer een half jaar geleden dat ik m'n moeder heb gezien.
Dat klinkt als een boel narigheid bij elkaar...
Zou je er behoefte aan hebben om weer eens op bezoek te gaan?
Tante minthy!! O+
pi_128307973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:59 schreef Andromache het volgende:
hallo. depressief? neuh. angstig? jaaaaaaa. actieplan? morgen
vervolgafspraak bij psycholoog.
Hey! :W
Fijn voor je, helaas is het hier nog even wachten :')
Tante minthy!! O+
pi_128313085
Hier 2 dagen opgenomen, heeft weinig zin want MOET morgen weer naar huis.
Maar ik ga niet naar huis, want catnip wil niet meer naar huis..
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:32:33 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128315130
Vandaag krijg ik echt niets uit m'n handen.. Dus wil eig nog 1 dingetje doen en dan naar huis. Maar net toen ik de vraag aan m'n baas stelde had ie telefoon en heeft me enkel met een glimlach aangekeken van "gek :+ " Dus hopelijk straks antwoord erop..
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:35:11 #9
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_128315225
afspraak bij psycholoog gehad. was een en al spanning door het telefoondebacle van vannacht (oververhitte batterij, zwarte vlekken, krijg hem niet meer aan, weg belangrijke telefoonnummers) en mijn afspraken van dit weekend. we hebben een ontspanningsoefening gedaan. we gaan bezig met mindfulness.

wat zou het fijn zijn om neit meer de hele dag door te denken 'wat als' 'ik moet' 'het komt niet goed', maar dat zware gevoel van rust in het nu. ben zo gespannen en angstig.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:34:54 #10
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_128317515
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, heb daar al eens met de neuroloog over gesproken en die achte de kans klein nadat we een brainscan hebben gedaan.

M'n moeder is sowieso een apart geval. Begon op relatief vroege leeftijd met trillen en zo maar vallen (25 jaar). En dat je dus echt plotseling omvalt. Ze begon zich meer en meer als klein kind te gedragen en enorm achterbaks gedrag, niet te vertrouwen. IQ van een 15 jarige. Maar een echt plakaat hebben ze er nooit opgezet. Ze is alleen met MS gediagnosticeerd. Maar dan wel de vorm die ook de hersenen etc. aantast. Ze kan niet voor haar zelf zorgen en is volledig afhankelijk van anderen in haar leven. Ze heeft momenten van clarity en helderheid, maar die zijn van korte duur. Ze kan enorm emotioneel zijn maar dan ook weer een enorme koele kikker.

Schaken met m'n moeder? Ik verlies altijd en ben geen domme jongen en laat haar zeker niet winnen. Ik begrijp er echt geen reet van. Maarja, helaas is het al weer een half jaar geleden dat ik m'n moeder heb gezien.
Jij ook zo te lezen :P
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_128318833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:33 schreef Catnip het volgende:
Hier 2 dagen opgenomen, heeft weinig zin want MOET morgen weer naar huis.
Maar ik ga niet naar huis, want catnip wil niet meer naar huis..
En hoe wil je dat aanpakken?
Arme Catnip, je mag wel hier slapen hoor. ;(
Twiddel
pi_128322407
quote:
17s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Er zijn gewoon geen tegeltjes genoeg om al jouw wijsheid op uit te drukken _O_
Haha, dank. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Toegegeven, ik las het, en 1 grote glimlach op mijn gezicht.
I love it when a plan come together. :7

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:00 schreef Cue_ het volgende:
Dat zal ik dan wel weer zijn. Ik word eerder chagrijnig ofzo van dergelijke uitspraken.
Of eigenlijk jaloers op mensen die dat kunnen, lachenof genieten van kleine dingen.

Ik snap/zie t gewoon niet. Of ik begrijp t evt maar ik kan t gewoon niet ;(
Komt wel, komt wel. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:03 schreef Senor__Chang het volgende:
Bij mij duurde het ook wel even voordat ik het doorhad. En de filmpjes van Allan Watts hebben ook geholpen. Zeker een aanrader.
Zeker! Watts was mijn voornaamste inspiratie. :)

quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat een baas is het ook.

[ afbeelding ]
(Een van die uitspraken waarom ik ook altijd de suggestie geef van een rotschop, duik in het diepe..)

Ik heb Tolle geprobeerd en genoeg andere van dit soort zwevende rare guru's die alleen interesse hebben in de centen in mijn portemonnee. Meditatie, mediteren, yoga, all that soort stuff. Bepaalde meditatie voor het slapen gaan helpt enigszins, maar iedereen op

Jorge Bucay
Alan Watts
Jill Bolte

Was ik veel te nuchter voor, en op de entertainer Watts na zijn het ook gewoon nog academisch onderlegde figuren. De rest is echt te zweverig, krijg ik de kriebels van en heb ik een grote 'dafuq' op m'n smoel zitten :').
Watts was een academicus hoor. (8>

Maar zelf ben ik ook niet zo van de suikerpraatjes van Tolle en co. Ik snap het wel hoor, want als je in een staat van geluk bent lijkt alles ook poezie. Ik denk echter dat het veel mensen die juist iets hebben aan zulke informatie, dat de informatie zoals Tolle en co het brengen te vaag is. Nou is de materie überhaupt wat ongrijpbaar, maar wees juist daarom concreet denk ik dan. Watts gebruikte humor om de informatie te laten klikken, volgens de zen-wijze. Dat staat me ook wel aan. :)
pi_128322565
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]

En hoe wil je dat aanpakken?
Arme Catnip, je mag wel hier slapen hoor. ;(
Geen idee, heb jij misschien een idee?
Ik wil echt niet meer naar huis..en heb dat ook al heel duidelijk aangegeven.. :'(
Haha nou dat lijkt me best gezellig!! :D
pi_128331935
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 14:47 schreef Catnip het volgende:

[..]

Geen idee, heb jij misschien een idee?
Ik wil echt niet meer naar huis..en heb dat ook al heel duidelijk aangegeven.. :'(
Haha nou dat lijkt me best gezellig!! :D
Nope, geen idee.
Wat een lastige situatie :N

Is een begeleid wonen voor minderjarigen met autisme niet iets voor jou?
Twiddel
pi_128337095
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 00:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Omdat het leven, naar mijn mening een spel is waar bij je je eigen kansen kunt maken.

Succes in de liefde, vrienden en werk is maakbaar tot op zekere hoogte.

Als jij uit dezelfde poel blijft vissen en je daar geen success hebt blijf je geen success houden.
Als jij alleen vrienden in de regio zoekt en niet verder en ze in de regio niet kon vinden moet je niet klagen dat je ze in de regio niet kon vinden, ze zijn er heus wel.
Als jij niet een dame in stad A kunt vinden, zoek je er 1 in stad B, desnoods stad C of D. Elk potje, dekseltje ..

Blijf jij alleen voor de rest van je leven bij je ouders wonen, ga je uit in dezelfde kroeg etc. Ga je jezelf niet ontwikkelen en blijf je stilstaan. Veel op reis, veel 'gekke' dingen doen en dan gebeuren letterlijk dingen vanzelf. Waarom dan wel? En niet thuis of bij die lokale stam kroeg? Omdat jij je kansen aan het verhogen bent in dit leven.
Dat kan je niet garanderen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_128340701

Gewoon luisteren, en denken dat je niet van deze aarde bent. Maar van een andere plaats een andere tijd en een andere dag. alsof je de koning bent van deze wereld ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:08:29 #17
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_128346672
Net te horen gekregen dat ik vroeger altijd zo opgewekt en vrolijk was. Nu is daar weinig van over. Ik voel me echt gebroken als ik over zulke zaken denk, alsof ik eigenlijk niet meer besta en dat slechts mijn lichaam 'doorleeft'. Ik kan het ook positief bekijken, namelijk dat het er ooit was en misschien nog steeds zit, maar enkel begraven in een diepe laag van depressiviteit. Ik zal mijn gedachtes de vrije loop laten dan maar.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  vrijdag 28 juni 2013 @ 01:48:44 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128349104
Na t dansen de kroeg in beland (redelijk standaard) aan de klets geraakt. Best oke jongen eigenlijk. Moet eig naar huis slapen ivm werken. Maar als iets leuk is... Waarom beeindigen dan :')
pi_128349115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 01:48 schreef Cue_ het volgende:
Na t dansen de kroeg in beland (redelijk standaard) aan de klets geraakt. Best oke jongen eigenlijk. Moet eig naar huis slapen ivm werken. Maar als iets leuk is... Waarom beeindigen dan :')
Waarom als iets leuk is zitten fokken? :P
Rustig aan.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 02:59:06 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128349771
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 01:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waarom als iets leuk is zitten fokken? :P
Omdat ik ook af en toe naar de wc moet ;)

Uiteindelijk nog een drankje gedaan en tot half drie buiten staan praten. Ik heb z'n nr gevraagd en gekregen. We zien wel. :)
pi_128349929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Net te horen gekregen dat ik vroeger altijd zo opgewekt en vrolijk was. Nu is daar weinig van over. Ik voel me echt gebroken als ik over zulke zaken denk, alsof ik eigenlijk niet meer besta en dat slechts mijn lichaam 'doorleeft'. Ik kan het ook positief bekijken, namelijk dat het er ooit was en misschien nog steeds zit, maar enkel begraven in een diepe laag van depressiviteit. Ik zal mijn gedachtes de vrije loop laten dan maar.
Ah, 'the child's mind'. Vraag is, ben je iets kwijtgeraakt of heb je iets vergaard? ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:59:18 #22
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128353495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat kan je niet garanderen.
Garanties heb je ook nooit in dat soort zaken. Het zijn gevoelsdingen, het staat niet vast.
pi_128355595
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nope, geen idee.
Wat een lastige situatie :N

Is een begeleid wonen voor minderjarigen met autisme niet iets voor jou?
Kan dat? Want dat zou misschien wel wat zijn..
pi_128355655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:11 schreef Catnip het volgende:

[..]

Kan dat? Want dat zou misschien wel wat zijn..
Er zijn begeleid wonen huizen, speciaal voor minderjarige jongeren die uit huis willen/moeten met autisme.
Leo Kannerhuis, Perspectief in mijn regio, weet niet waar jij woont.
Oh ja, en Karakter.
Twiddel
pi_128356693
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Er zijn begeleid wonen huizen, speciaal voor minderjarige jongeren die uit huis willen/moeten met autisme.
Leo Kannerhuis, Perspectief in mijn regio, weet niet waar jij woont.
Oh ja, en Karakter.
Ik ken het leokannerhuis wel haha..
Misschien is dat inderdaad wel een optie..Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet aankaarten. Maar dat komt vast wel goed..
pi_128367193
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 02:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Omdat ik ook af en toe naar de wc moet ;)

Uiteindelijk nog een drankje gedaan en tot half drie buiten staan praten. Ik heb z'n nr gevraagd en gekregen. We zien wel. :)
_O_
Rustig aan.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:02:09 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128400976
Weer een 'nee' verkocht aan m'n vriendin over of ik uit wou gaan vanavond. Baal er wel enigszins van, want niet leuk voor haar. Maar voel me gewoon niet op m'n gemak meer, dat ik zeker weet dat ik het na een half uur alweer voor gezien wil houden.
pi_128401374
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:02 schreef Cue_ het volgende:
Weer een 'nee' verkocht aan m'n vriendin over of ik uit wou gaan vanavond. Baal er wel enigszins van, want niet leuk voor haar. Maar voel me gewoon niet op m'n gemak meer, dat ik zeker weet dat ik het na een half uur alweer voor gezien wil houden.
Het is okay hoe je je voelt. Verontschuldig je nooit voor je gevoelens.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:26:15 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128401487
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:21 schreef Gray het volgende:

Het is okay hoe je je voelt. Verontschuldig je nooit voor je gevoelens.
Maakt het niet minder kut ;)
pi_128401504
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maakt het niet minder kut ;)
Een beetje misschien.
pi_128402755
Ik ben de hele dag moe geweest, maar ik moet nog wel weg. Ik ga maar weg denk ik.
pi_128406470
Kreeg net een mailtje van de dominee..
Heel erg lief, om te zien en horen dat er mensen zijn die met je meeleven. En voor je bidden..
Dat raakt me wel.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 23:04:00 #33
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128406584
iemand anders ook ooit getest of slaaponthouding tijdelijk zorgde voor minder angst en minder gevoel van depressie? Bij mij werkt dat absoluut, helaas is het niet een langdurige oplossing.
Touching from a distance ~
pi_128409535
Nog iemand wakker?
  zondag 30 juni 2013 @ 00:22:22 #35
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128409570
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:21 schreef Catnip het volgende:
Nog iemand wakker?
natuurlijk
pi_128409601
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:22 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

natuurlijk
Hoe gaat het? :)
  zondag 30 juni 2013 @ 00:23:59 #37
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128409631
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:23 schreef Catnip het volgende:

[..]

Hoe gaat het? :)
lichte hoofdpijn, zo ff paracetamol nemen. te lang wakker. :P en met jou?
pi_128409759
quote:
Nog iemand wakker?
Nog even. :W
  zondag 30 juni 2013 @ 00:32:27 #39
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128409902
Bijna juli alweer, zomerweer laat op zich wachten
pi_128409917
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 23:04 schreef Purplesparks het volgende:
iemand anders ook ooit getest of slaaponthouding tijdelijk zorgde voor minder angst en minder gevoel van depressie? Bij mij werkt dat absoluut, helaas is het niet een langdurige oplossing.
Ik heb er alleen mee geëxperimenteerd toen ik al af was van m'n depressie. Ik ervoer wel perioden van opleving, als wat gebeurt wanneer je over je slaap heen bent. Prikkels lijken aanvankelijk minder te worden, maar uiteindelijk wel intenser.

Een stabiel ritme werkt beter om de golven van angst en depressie te bevaren, mijns inziens. Kan je niet slapen, rust dan. Gebruik de tijd om te mediteren en daarmee de werking van je psyche te observeren. Dat heeft mij er bovenop geholpen. :)
  zondag 30 juni 2013 @ 00:37:03 #41
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128410063
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik heb er alleen mee geëxperimenteerd toen ik al af was van m'n depressie. Ik ervoer wel perioden van opleving, als wat gebeurt wanneer je over je slaap heen bent. Prikkels lijken aanvankelijk minder te worden, maar uiteindelijk wel intenser.

Een stabiel ritme werkt beter om de golven van angst en depressie te bevaren, mijns inziens. Kan je niet slapen, rust dan. Gebruik de tijd om te mediteren en daarmee de werking van je psyche te observeren. Dat heeft mij er bovenop geholpen. :)
geen last meer gehad van depressie's afgelopen jaren. maar irrationele angsten blijven wel aanwezig. Al jaren bezig met therapie en medicatie etc om dat tot een acceptabel punt te krijgen. Met Baclofen tijdelijk gelukt. Maar bij slaaponthouding ongeveer vanaf 40 a 50 uur wakker wordt dat ook enorm minder. Niet echt een oplossing maar ik ben denker in logica/rekenen etc en ik probeer ergens een verband te vinden hoe ik dat kan ervaren zonder de werkelijke slaaponthouding.
pi_128410137
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:37 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

geen last meer gehad van depressie's afgelopen jaren. maar irrationele angsten blijven wel aanwezig. Al jaren bezig met therapie en medicatie etc om dat tot een acceptabel punt te krijgen. Met Baclofen tijdelijk gelukt. Maar bij slaaponthouding ongeveer vanaf 40 a 50 uur wakker wordt dat ook enorm minder. Niet echt een oplossing maar ik ben denker in logica/rekenen etc en ik probeer ergens een verband te vinden hoe ik dat kan ervaren zonder de werkelijke slaaponthouding.
Angstig zijn kost nou eenmaal veel energie, door spanning en stress. Na 40-50 uur wakker zijn ben je daar te moe voor. Vroeger gebruikte ik het voor presentaties geven, door de nacht ervoor ongeveer 2-4 uur te slapen.
  zondag 30 juni 2013 @ 00:46:27 #43
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128410362
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Angstig zijn kost nou eenmaal veel energie, door spanning en stress. Na 40-50 uur wakker zijn ben je daar te moe voor. Vroeger gebruikte ik het voor presentaties geven, door de nacht ervoor ongeveer 2-4 uur te slapen.
nou inderdaad, maar dat logisch nadenken en constant rekenen lukt niet meer goed door slaaptekort. Dus dat is een onderdeel van het probleem. Ironisch dat dat hetgene is waarmee ik probeer om een oplossing te komen. Of het te begrijpen.

Visueel iets proberen te voorstellen van een bepaald beeld/plaatje in mn hoofd hoe je het maar wil noemen kan ik nauwelijks, sowieso het beeld niet vasthouden of details voorstellen. Na 50 uur wakker begin ik dat juist ook weer meer te doen. Alleen begint vanaf dat punt ongeveer ook het eerste van de basis van hallucinaties.(bepaalde korte flitsen vanuit ooghoeken) Nog geen werkelijke beelden. Hopelijk kom ik niet al te onduidelijk over. :)
pi_128411356
quote:
Nog iemand wakker?
pi_128411364
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 00:46 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

nou inderdaad, maar dat logisch nadenken en constant rekenen lukt niet meer goed door slaaptekort. Dus dat is een onderdeel van het probleem. Ironisch dat dat hetgene is waarmee ik probeer om een oplossing te komen. Of het te begrijpen.

Visueel iets proberen te voorstellen van een bepaald beeld/plaatje in mn hoofd hoe je het maar wil noemen kan ik nauwelijks, sowieso het beeld niet vasthouden of details voorstellen. Na 50 uur wakker begin ik dat juist ook weer meer te doen. Alleen begint vanaf dat punt ongeveer ook het eerste van de basis van hallucinaties.(bepaalde korte flitsen vanuit ooghoeken) Nog geen werkelijke beelden. Hopelijk kom ik niet al te onduidelijk over. :)
Nee hoor, je bent duidelijk. Ik ben het ook tegengekomen tijdens m'n experiment. Zelf ben ik wel een enorme beelddenker, maar of je daar nou altijd blij mee moet zijn... :P

Logisch nadenken is ook niet alles, tenzij je het natuurlijk nodig hebt voor werk of studie. En dan nog. Maar over gevoelens, zoals angsten, daar hoef je niet over na te denken. Gevoelens voel je. Gedachten denk je. Handelen is handelen. Ze staan los van elkaar, al zijn ze wel verbonden.

Zoals jij en ik nu converseren; het idee ontstaat dat we samen zijn, maar we zijn in principe kilometers van elkaar vandaan. Kappen we de lijn af, dan verdwijnt die samenhang. Openen we het weer, dan zijn we weer verbonden. Zo ook is het voor handelen naar gedachten en gevoelens; ze zijn er, maar je hoeft er niet naar te handelen.

Slaaptekort opleggen bij jezelf is, zoals je zelf al merkt, niet praktisch. Het is een pleister op de wond, geen heling. Bied aandacht en zorg aan die wond, maar ga er niet aan peuteren. ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 01:27:57 #46
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128411515
Neeh dat is wel zo hoewel ik het waarschijnlijk toch bljjf doen. Net zoals alcohol niet een oplossing zou mogen zijn vind ik het wel helpen. Mijn eigen bewuste keuze. Ook mijn eigen verantwoordelijkheid bij wat voor consequenties dan ook. Maar naast dat wakker blijven gedeelte, dat blijf ik dus ook proberen om ergens dat verband of manier te vinden waardoor ik mijzelf van de angsten kan afhelpen. dat in combinatie met andere dingen die 'tijdelijk' geholpen hebben etc. Want door die dingen weet ik dat het mogelijk is om niet of ieder geval minder last te hebben van irrationele angsten. Alleen de oplossing nog vinden(Als dat ooit al zou lukken, maar dit geeft mij toch het idee dat ikzelf nog een bepaalde vorm van controle erover heb, ook al schiet ik er waarschijnlijk uiteindelijk niks mee op..)
pi_128411686
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:27 schreef Purplesparks het volgende:
Neeh dat is wel zo hoewel ik het waarschijnlijk toch bljjf doen. Net zoals alcohol niet een oplossing zou mogen zijn vind ik het wel helpen. Mijn eigen bewuste keuze. Ook mijn eigen verantwoordelijkheid bij wat voor consequenties dan ook. Maar naast dat wakker blijven gedeelte, dat blijf ik dus ook proberen om ergens dat verband of manier te vinden waardoor ik mijzelf van de angsten kan afhelpen. dat in combinatie met andere dingen die 'tijdelijk' geholpen hebben etc. Want door die dingen weet ik dat het mogelijk is om niet of ieder geval minder last te hebben van irrationele angsten. Alleen de oplossing nog vinden(Als dat ooit al zou lukken, maar dit geeft mij toch het idee dat ikzelf nog een bepaalde vorm van controle erover heb, ook al schiet ik er waarschijnlijk uiteindelijk niks mee op..)
Natuurlijk! Als je denkt dat aan bepaalde voorwaarden voldoen moet worden om vrijheid te ervaren, doe dat vooral! Er is niets dat je verkeerd kan doen om daar te komen. Ook niets dat je goed kan doen overigens.

Lastig, hm?

Ik ga nu wel slapen trouwens, want m'n lichaam smeekt erom. Morgen weer een dag. Of niet. Whatever. ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 01:36:49 #48
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128411710
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Natuurlijk! Als je denkt dat aan bepaalde voorwaarden voldoen moet worden om vrijheid te ervaren, doe dat vooral! Er is niets dat je verkeerd kan doen om daar te komen. Ook niets dat je goed kan doen overigens.

Lastig, hm?

Ik ga nu wel slapen trouwens, want m'n lichaam smeekt erom. Morgen weer een dag. Of niet. Whatever. ;)
komt wel goed, iig lekker slapen
pi_128413036
;(
Rustig aan.
  zondag 30 juni 2013 @ 04:19:07 #50
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128413042
quote:
18s.gif Op zondag 30 juni 2013 04:17 schreef kingtoppie het volgende:
;(