quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[..]
Oh, gelukkig delen alle toffe mensen mijn mening.
Jouw köy klinkt naais Lev! Vooral ook omdat jij uit een groen gebied komt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb in onze köy nooit last gehad van "te traditionele mensen" enzo, onze köy is namelijk zo verdomd leeggelopen dat je van niemand last hebt. Mijn associatie met köy is dan alleen maar: natuur, vee, vriendelijke oude mensen, mijn rahmetli opa met leet survivor skills, mijn rahmetli oma die haar kippen riep.
Vroeger, voor mijn geboorte, was het er veel drukker en was er ongetwijfeld ook meer gezeik.
Van 10k naar 6k is best een verademing.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:13 schreef Bilge het volgende:
Je vergeet de kick-ass buffalo's Levo.
[..]
6000 euro vind ik best veel, maar het kon erger.
Nee, handel is king in Turkije. En kan nodig zijn in de toekomst. En ik wil mijn Turkse nationaliteit gewoon niet opgeven, ik ben toch Turk?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:17 schreef Bortecinem het volgende:
Gewoon je Turkse paspoort opgeven jullie.
Ik ga er juist een nemenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:17 schreef Bortecinem het volgende:
Gewoon je Turkse paspoort opgeven jullie.
Nederlands, was een grap uiteraard, maar soms zou ik het best wel overwegen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wat is je nationaliteit? Behalve Nederlands. En op grond van wat ga je het aanvragen?
waarom?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:24 schreef Bortecinem het volgende:
@ Xaban Oh dan is het voor jou een goede investering. De kans dat ik ooit in TR ga wonen is nihil. Ik had mijn paspoort opgegeven was ik een man geweest.
Ik wilde juist via jou eentje verkrijgen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh dan kan ik via jou weer een nieuwe krijgen.
Oda olur.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wilde juist via jou eentje verkrijgen.
Her kizin basindan gecer, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oda olur.
Was even vergeten dat ik een vrouw ben.
6000 euro is mij iets waardevoller.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:30 schreef Bilge het volgende:
Nu kom je met je Nederlandse paspoort makkelijk in Turkije, maar wat als de Turkse economie blijft groeien, de Nederlandse economie blijft krimpen en de Turkse overheid geen Nederlandse economische vluchtelingen meer toelaat? Of wat als Nederland nationalistischer wordt, waardoor je moet vertrekken? Stemmen, begraven kunnen worden bij je familieleden, eigendom van grond (voor buitenlanders gelden of golden restricties) zijn ook belangrijk. Kortom: Xaban weet.![]()
Als ik had gestudeerd en dezelfde vooruitzichten had als jullie, dan wel. Maar met mijn situatie? Nee.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Veel geld. Je vind het geen 6000 euro waard begrijp ik?
Wat heb ik gestudeerd dan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als ik had gestudeerd en dezelfde vooruitzichten had als jullie, dan wel. Maar met mijn situatie? Nee.
Tienduizenden per jaar, masallah. In eens is het veel, op lange termijn niet inderdaad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:38 schreef xminator het volgende:
6000 euro is peanuts, ieder jaar tienduizenden euro's aan belasting afdragen in Nederland maar éénmalig 6000 euro afdragen is te veel?
Ik meen mij te herinneren dat je een redelijk inkomen hebt. Dat betekent dat jij of je eigen bedrijf hebt, of hebt gestudeerd. In een land als Nederland moet je een geboren ondernemer zijn wil je het maken zonder papiertje.quote:
Tienduizenden per jaar is misschien wel overdreven maar laten we het houden op tienduizend/vijftienduizend euro belasting per jaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Tienduizenden per jaar, masallah. In eens is het veel, op lange termijn niet inderdaad.
Ik rook niet dus hoe moet ik dat opzij leggen?????quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Tienduizenden per jaar is misschien wel overdreven maar laten we het houden op tienduizend/vijftienduizend euro belasting per jaar.
Je krijgt de mogelijkheid om 6.000 euro gespreid over 38 jaar te betalen, dan valt het toch wel mee? Als je vanaf je 20e 28 euro per maand opzij legt (5? pakjes sigaretten?) dan heb je op je 38e meer dan 6000 euro gespaard.
Is als voorbeeld, in jouw geval gaat het om kwark. Hoeveel kwark kan je kopen voor 28 euro per maand?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik rook niet dus hoe moet ik dat opzij leggen?????
Nee, ik heb geen noemenswaardig opleiding afgerondquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat je een redelijk inkomen hebt. Dat betekent dat jij of je eigen bedrijf hebt, of hebt gestudeerd. In een land als Nederland moet je een geboren ondernemer zijn wil je het maken zonder papiertje.
Zonder een papiertje heb je het over moeilijk, in sommige landen net wat moeilijker dan andere.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat je een redelijk inkomen hebt. Dat betekent dat jij of je eigen bedrijf hebt, of hebt gestudeerd. In een land als Nederland moet je een geboren ondernemer zijn wil je het maken zonder papiertje.
Wat het ook is dat jou zo ver heeft gebracht, in een land als Nederland zijn verhalen als de jouwe best zeldzaam. Hier gaat een papiertje voor alles en in Turkije is het weer torpil/contacten --> papiertje.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:48 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen noemenswaardig opleiding afgerondondernemen is een nevenactiviteit. Heb gewoon een leuk, goed betaalde baan vanwege de ervaring
Dat heb je mis. Tuurlijk kom je met contacten ergens sneller binnen, dat is hier ook. Maar papieren hebben is echt wel belangrijk in Turkije.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat het ook is dat jou zo ver heeft gebracht, in een land als Nederland zijn verhalen als de jouwe best zeldzaam. Hier gaat een papiertje voor alles en in Turkije is het weer torpil/contacten --> papiertje.
Ik heb beide niet.
in je eentje zonder gezin, buiten de randstad wel jaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef xminator het volgende:
Het punt is dat je in Nederland alle kansen hebt om aan een papiertje te komen of te ondernemen.
Bovendien zonder papiertje heb je nog zat baantjes waarmee je genoeg geld kan verdienen (~1800 netto per maand) om een prachtig leven te leiden.
Spits gebruiken ipv wc-papier is wel een eckte vrekkentipquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik rook niet dus hoe moet ik dat opzij leggen?????
Persoonlijk denk ik dat papieren in Turkije nog velen malen belangrijker is dan in Nederland.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat heb je mis. Tuurlijk kom je met contacten ergens sneller binnen, dat is hier ook. Maar papieren hebben is echt wel belangrijk in Turkije.
Met gezin (partner die ook 1800 euro netto ontvangt) is het gewoon erg goed te doen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
in je eentje zonder gezin, buiten de randstad wel ja
En daarom blijf ik hier.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef xminator het volgende:
Het punt is dat je in Nederland alle kansen hebt om aan een papiertje te komen of te ondernemen.
Bovendien zonder papiertje heb je nog zat baantjes waarmee je genoeg geld kan verdienen (~1800 netto per maand) om een prachtig leven te leiden.
Neejoh, nergens voor nodig. Je kan makkelijk een rol zo nu en dan meenemen van werk/school.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Spits gebruiken ipv wc-papier is wel een eckte vrekkentip
In de vis, transport en simpele administratieve taken. Dat is wat ik persoonlijk feitelijk weet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En daarom blijf ik hier.
Kun je een paar voorbeelden geven?
3600 euro, ja dan wel ja. Ik dacht dat je 1800 per gezin bedoeldequote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat papieren in Turkije nog velen malen belangrijker is dan in Nederland.
[..]
Met gezin (partner die ook 1800 euro netto ontvangt) is het gewoon erg goed te doen.
Eén van de meest voorkomende soorten van fraude, wc-papier stelen of print papier stelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:58 schreef Ayca het volgende:
[..]
Neejoh, nergens voor nodig. Je kan makkelijk een rol zo nu en dan meenemen van werk/school.
Komt doordat de Turkse scholen qua niveau enorm van elkaar verschillen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens mij is een buitenlandse opleiding ook wel te faken in TR, als NL Turk heb je in die zin een streepje voor.
Mijn ervaring met familie en hun vrienden in TR is dat zij constant bezig zijn met het ophemelen van hun opleiding, in Nederland stel ik mij nooit voor in een sociale setting binnen tien zinnen als econoom om iets te noemen terwijl dat in TR heul erg normaal lijkt te zijn.
Dayim is in Turkije bij een overheidsorganisatie huppelup-mudur, zijn zoon kon er pas aan de slag na het behalen van zijn diploma en een toetsquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
Met een Nederlands papiertje kun je in TR erg ver komen ja. Maar met een Turks? Nee. Ik weet zeker dat torpil het wint van een Turks papiertje.
Ik zoek al een jaar maar het enige wat ik te horen krijg is dat ik zonder papiertje niet ver kom.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:59 schreef xminator het volgende:
[..]
In de vis, transport en simpele administratieve taken. Dat is wat ik persoonlijk feitelijk weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |