abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128521169
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:40 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Tienduizenden per jaar, masallah. In eens is het veel, op lange termijn niet inderdaad.
Tienduizenden per jaar is misschien wel overdreven maar laten we het houden op tienduizend/vijftienduizend euro belasting per jaar.

Je krijgt de mogelijkheid om 6.000 euro gespreid over 38 jaar te betalen, dan valt het toch wel mee? Als je vanaf je 20e 28 euro per maand opzij legt (5? pakjes sigaretten?) dan heb je op je 38e meer dan 6000 euro gespaard.
pi_128521203
Ik heb ook nog een studieschuld. En 6k plus een paar k aan studieschuld is best veel voor iemand met een heel laag inkomen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:47:26 #178
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_128521345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:43 schreef xminator het volgende:

[..]

Tienduizenden per jaar is misschien wel overdreven maar laten we het houden op tienduizend/vijftienduizend euro belasting per jaar.

Je krijgt de mogelijkheid om 6.000 euro gespreid over 38 jaar te betalen, dan valt het toch wel mee? Als je vanaf je 20e 28 euro per maand opzij legt (5? pakjes sigaretten?) dan heb je op je 38e meer dan 6000 euro gespaard.
Ik rook niet dus hoe moet ik dat opzij leggen?????
This isn't even my final form.
pi_128521374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Is als voorbeeld, in jouw geval gaat het om kwark. Hoeveel kwark kan je kopen voor 28 euro per maand?
pi_128521385
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat je een redelijk inkomen hebt. Dat betekent dat jij of je eigen bedrijf hebt, of hebt gestudeerd. In een land als Nederland moet je een geboren ondernemer zijn wil je het maken zonder papiertje.
Nee, ik heb geen noemenswaardig opleiding afgerond :) ondernemen is een nevenactiviteit. Heb gewoon een leuk, goed betaalde baan vanwege de ervaring :)
pi_128521486
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat je een redelijk inkomen hebt. Dat betekent dat jij of je eigen bedrijf hebt, of hebt gestudeerd. In een land als Nederland moet je een geboren ondernemer zijn wil je het maken zonder papiertje.
Zonder een papiertje heb je het over moeilijk, in sommige landen net wat moeilijker dan andere.
pi_128521508
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen noemenswaardig opleiding afgerond :) ondernemen is een nevenactiviteit. Heb gewoon een leuk, goed betaalde baan vanwege de ervaring :)
Wat het ook is dat jou zo ver heeft gebracht, in een land als Nederland zijn verhalen als de jouwe best zeldzaam. Hier gaat een papiertje voor alles en in Turkije is het weer torpil/contacten --> papiertje.

Ik heb beide niet.
pi_128521615
Het punt is dat je in Nederland alle kansen hebt om aan een papiertje te komen of te ondernemen.

Bovendien zonder papiertje heb je nog zat baantjes waarmee je genoeg geld kan verdienen (~1800 netto per maand) om een prachtig leven te leiden.
pi_128521637
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:51 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat het ook is dat jou zo ver heeft gebracht, in een land als Nederland zijn verhalen als de jouwe best zeldzaam. Hier gaat een papiertje voor alles en in Turkije is het weer torpil/contacten --> papiertje.

Ik heb beide niet.
Dat heb je mis. Tuurlijk kom je met contacten ergens sneller binnen, dat is hier ook. Maar papieren hebben is echt wel belangrijk in Turkije.
pi_128521687
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef xminator het volgende:
Het punt is dat je in Nederland alle kansen hebt om aan een papiertje te komen of te ondernemen.

Bovendien zonder papiertje heb je nog zat baantjes waarmee je genoeg geld kan verdienen (~1800 netto per maand) om een prachtig leven te leiden.
in je eentje zonder gezin, buiten de randstad wel ja :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:55:21 #186
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_128521690
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:47 schreef Levolution het volgende:

[..]

Spits gebruiken ipv wc-papier is wel een eckte vrekkentip :@
pi_128521698
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:54 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat heb je mis. Tuurlijk kom je met contacten ergens sneller binnen, dat is hier ook. Maar papieren hebben is echt wel belangrijk in Turkije.
Persoonlijk denk ik dat papieren in Turkije nog velen malen belangrijker is dan in Nederland.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

in je eentje zonder gezin, buiten de randstad wel ja :)
Met gezin (partner die ook 1800 euro netto ontvangt) is het gewoon erg goed te doen.
pi_128521714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:53 schreef xminator het volgende:
En daarom blijf ik hier.

Kun je een paar voorbeelden geven?
pi_128521800
Met een Nederlands papiertje kun je in TR erg ver komen ja. Maar met een Turks? Nee. Ik weet zeker dat torpil het wint van een Turks papiertje.
pi_128521825
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Spits gebruiken ipv wc-papier is wel een eckte vrekkentip :@
Neejoh, nergens voor nodig. Je kan makkelijk een rol zo nu en dan meenemen van werk/school.
pi_128521848
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En daarom blijf ik hier.

Kun je een paar voorbeelden geven?
In de vis, transport en simpele administratieve taken. Dat is wat ik persoonlijk feitelijk weet.
pi_128521862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:55 schreef xminator het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat papieren in Turkije nog velen malen belangrijker is dan in Nederland.

[..]

Met gezin (partner die ook 1800 euro netto ontvangt) is het gewoon erg goed te doen.
3600 euro, ja dan wel ja. Ik dacht dat je 1800 per gezin bedoelde :)
pi_128521883
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:58 schreef Ayca het volgende:

[..]

Neejoh, nergens voor nodig. Je kan makkelijk een rol zo nu en dan meenemen van werk/school.
Eén van de meest voorkomende soorten van fraude, wc-papier stelen of print papier stelen.
pi_128521890
Ga je geen opleiding meer doen borte?
pi_128521924
Volgens mij is een buitenlandse opleiding ook wel te faken in TR, als NL Turk heb je in die zin een streepje voor.

Mijn ervaring met familie en hun vrienden in TR is dat zij constant bezig zijn met het ophemelen van hun opleiding, in Nederland stel ik mij nooit voor in een sociale setting binnen tien zinnen als econoom om iets te noemen terwijl dat in TR heul erg normaal lijkt te zijn.
pi_128521999
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens mij is een buitenlandse opleiding ook wel te faken in TR, als NL Turk heb je in die zin een streepje voor.

Mijn ervaring met familie en hun vrienden in TR is dat zij constant bezig zijn met het ophemelen van hun opleiding, in Nederland stel ik mij nooit voor in een sociale setting binnen tien zinnen als econoom om iets te noemen terwijl dat in TR heul erg normaal lijkt te zijn.
Komt doordat de Turkse scholen qua niveau enorm van elkaar verschillen.
pi_128522036
Oh en misschien heeft het te maken met de de omgeving waarin ik mij bevind, maar ik voel mij dit jaar meer vervreemd van de Turken in TR dan voorheen..
pi_128522063
M'n oom heeft me gisteren juist op het hart gedrukt absoluut niet temelli naar Turkije te komen. Dat hoewel de boel door de jaren heen wel beter geregeld is, het nooit zal worden zoals ik het nu heb. Nou zal een arts het daar echt niet heel moeilijk krijgen, maar dingen als werkloosheid enzo schijnen nog steeds hoog te zijn.

Daarnaast is zijn vrouw uit NL naar daar gegaan, en die heeft het 30 jaar later nog steeds moeilijk met de verschillen. Maar goed, ik zou dan ook niet in Samsun gaan wonen :P.
pi_128522083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
Met een Nederlands papiertje kun je in TR erg ver komen ja. Maar met een Turks? Nee. Ik weet zeker dat torpil het wint van een Turks papiertje.
Dayim is in Turkije bij een overheidsorganisatie huppelup-mudur, zijn zoon kon er pas aan de slag na het behalen van zijn diploma en een toets :)
pi_128522084
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:59 schreef xminator het volgende:

[..]

In de vis, transport en simpele administratieve taken. Dat is wat ik persoonlijk feitelijk weet.
Ik zoek al een jaar maar het enige wat ik te horen krijg is dat ik zonder papiertje niet ver kom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')