quote:
Op zaterdag 29 juni 2013 15:40 schreef Negakinu het volgende:[..]
Dat vind ik een beetje naïef. Begrijp me niet verkeerd, ik was er vroeger absoluut niet vies van (understatement) maar de moderne Nederlandse wiet zit bomvol met genetische gemanipuleerde rotzooi, bestrijdingsmiddelen, glansmiddelen, THC versterkers en synthetische brandvertragers en - versnellers. In de jaren 70/80 was Nederwiet nog redelijk puur, maar tegenwoordig is dat al lang niet meer zo. Er zijn genoeg onderzoeken online te vinden die je dit haarfijn weten uit te leggen. Tevens is het verband tussen psychose en THC nog nooit zo bewezen als in de afgelopen 10 jaar, mede dankzij door de manipulatie van ons vaderlandsch plantje.
genetische gemanipuleerde rotzooi: tenzij je gewoon het veredelen van soortjes bedoelt - nee
bestrijdingsmiddelen: helaas wel bij de kilokwekers
glansmiddelen: gebeurt niet omdat het haast nooit nodig is, misschien alleen bij wiet voor de export naar buitenland
THC versterkers: eh, wat?
synthetische brandvertragers en - versnellers: again, wat?
Weet niet wat voor propaganda jij hebt gehoord, maar de wiet die je in een goede coffeeshop koopt is gewoon goed spul, het spul wat in loodsen door commerciele kwekers wordt gekweekt voor export naar het buitenland is wat vervuilder ja, maar dan gewoon met vermalen takkengruis, dat ouderwetse vermalen tl-buis komt ook niet meer voor.
Dat van de psychoses is wel waar ja.
Maar het gaat er meer om dat wiet gewoon van een natuurlijk plantje komt, dat "spice" is een vage synthetische stof dat op dezelfde receptoren werkt maar voor de rest totaal onbekend is en alleen maar gevaarlijke resultaten laat zien. Daarom zou ik ook eerder gewoon een normale Marlboro gaan roken dan een "gezondere" Chinese e-cigaret waar niks van bekend is.
Maarja, dit is niet echt het topic voor deze discussie
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.