quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:27 schreef Fieder het volgende:
Waar kun je overslagrompers kopen? Ik had altijd die van de Hema maar die gaan maar tot 62
quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:32 schreef Kyara het volgende:
Prenatal?
Geen idee eigenlijk. Ik vond overslagrompers alleen fijn in maat 44 en 50.
Nee helaas, ik had wel al mooie slofjes op het oog! Maar de dag is nog lang, wie weet!quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh ja, goeie. Dan weet ik of ik na mijn werk de stad nog in moet.
Woordjes oefenen? Ik dacht dat jouw baby even oud was als die van mij!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:12 schreef Mangostine het volgende:
Bikinilijn? Ik kom hier te weinig.![]()
Straks naar het CB, ben benieuwd hoeveel mijn spekkie weegt.
Hij slaapt nog steeds heel goed, superactief overdag met de kamer door crossen, en woordjes oefenen, maar 3x per dag nog stort ie in. Kost natuurlijk ook veel energie, maar ik heb de indruk dat ie door die hoeveelheid slaap wel fit en vrolijk blijft.
Ik hoor mezelf terug trouwens:
"hhhsichtig"!
nee gek, mijne is al 9 maanden! Jouwes is nog een miniquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Woordjes oefenen? Ik dacht dat jouw baby even oud was als die van mij!Fijn dat het allemaal zo goed gaat!
quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:17 schreef Mangostine het volgende:
Tussen jullie in zou ik wel aandurven spirit.
Ohquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:18 schreef Mangostine het volgende:
[..]
nee gek, mijne is al 9 maanden! Jouwes is nog een mini
Living on the edgequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:18 schreef Mineola het volgende:
[..]Ik zou mijn baby sowieso niet aan de rand leggen en dan zelf in het midden gaan liggen!
oktober, maar hij was wat eerder.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ohik dacht echt dat jij in de megacombojongensvannovemberlijst stond!
mijnes lag eens tussen ons in, toen ging mijn man 's ochtends naar de wc terwijl ik lag te slapen en toen is M eruit geroldquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:18 schreef Mineola het volgende:
[..]Ik zou mijn baby sowieso niet aan de rand leggen en dan zelf in het midden gaan liggen!
maar dan was het alsnog aan de rand geworden!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:23 schreef Mangostine het volgende:
[..]
mijnes lag eens tussen ons in, toen ging mijn man 's ochtends naar de wc terwijl ik lag te slapen en toen is M eruit gerold
Hehe.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:24 schreef Suikertante het volgende:
Haha Mango, mijn schoonzus verzint allemaal gekke woorden zodat hij niet té grove dingen zegt, maar nu wees hij in het zwembad naar oma en zei hij "boobies"!
Het werkte wel want oma had geen idee wat boobies zijn
"Moeder, wilt u mij even excuseren terwijl ik in mijn luier urineer" lukt hier al bijna.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:27 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Hehe.![]()
Ik probeer hem ook te leren "ik ben verzadigd" en "mag ik misschien een versnapering"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:17 schreef Kyara het volgende:
Kwisted,Kan best, ik heb volgens de UD op 3 wk 5 d al positief getest en dat was geen vaag streepje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooooh Danic!![]()
![]()
![]()
Serieuze business!
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohhh Danicmaak Kwis even helemaal gek :p
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef Mineola het volgende:
Wat flauw van je Danic, dat dat niet ook mocht!
Oh, en ik wil graag Eva toevoegen aan mijn pooltje potentiele schoondochters![]()
Ik kom hier elke dag even kijken. Maar ik ben de opmerking vergetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Danic, wat doe je. Mijn eierstokken rammelen nu keihard. Wat schattig![]()
quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef danic het volgende:
Ik moest eigenlijk afgelopen maandag weer beginnen maar heb gelukkig nog vakantie achter mijn verlof. 22 juli is de grote dag.
Rosalie is erachter dat haar bed lekker slaapt. Vanmorgen 2 uur geslapen en nu ligt ze weer. Zonder een kik te geven. Dus nu liggen er boven 2 kindjes in bed![]()
![]()
En ik wilde wat dingen doen maar ben wat overdonderd geloof ik
Meer dan terecht!quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:00 schreef Kyara het volgende:
Soms he, soms vind ik mezelf ook best wel even stoer.
In mijn eentje met 3 kinderen naar de kinderboerderij geweest. En het ging eigenlijk heel goed. M & D in de wagen, J in de doek (minder succesvol want ze wilde steeds zien waar we heen gingen). Bij de kinderboerderij M uit de wagen en J erin. M spelen en J & D lekker slapen in de wagen. Op de terugweg de dames maar laten slapen en M in de doek op mijn buik (best gezellig maar ook wel zwaar). En nu M boterhammetje en de dames slapen nog even in de wagen buiten.
Best trots op mezelf.
Je bent ook een stoer wijfquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:00 schreef Kyara het volgende:
Soms he, soms vind ik mezelf ook best wel even stoer.
In mijn eentje met 3 kinderen naar de kinderboerderij geweest. En het ging eigenlijk heel goed. M & D in de wagen, J in de doek (minder succesvol want ze wilde steeds zien waar we heen gingen). Bij de kinderboerderij M uit de wagen en J erin. M spelen en J & D lekker slapen in de wagen. Op de terugweg de dames maar laten slapen en M in de doek op mijn buik (best gezellig maar ook wel zwaar). En nu M boterhammetje en de dames slapen nog even in de wagen buiten.
Best trots op mezelf.
Ik snap tquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:20 schreef Mangostine het volgende:
Verstandelijk snap ik het wel, maar gevoelsmatig is mijn kind gewoon. Niet. Scheel.![]()
Maar idd, kijken wat de oogarts vindt.
Toen ik van het kletsen vertelde keek ze alsof ze er geen zak van geloofde. Dat is wel heul vroeg, zei ze.
En ik kan er een hoop onaardigs over kwijt maar dat is frustratie![]()
Oh, M kan zich soms echt zo tegen me aan nestelen als ik hem vast heb. Heerlijk.![]()
Hij slaapt ook gewoon makkelijk, dus soms kien ik het zo uit als hij moe begint te worden, pak ik hem snel bij me.
Tien minuten?! Twee minutenquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Lijkt me ook gek om te horen. Ben benieuwd wat het vervolg is, hopelijk loopt het allemaal wel los. Of moet ie alleen tijdelijk een stickertje op zijn oog. Dat tegen je aan hangen lijkt me zo lief, dat doet Silvijn gewoon niet, hooguit tien minuutjes na een lange slaap. Hij wil alleen maar bewegen, draaien en staan. Hypersillie.
Dat doet mij ook smelten jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:44 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind het ook zó geweldig dat hij zijn armpjes naar me uitstrekt als ik hem wil oppakken![]()
jij zit je kind gewoon af te richten!quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat doet mij ook smelten ja. Te lief. Ze doet t nu ook op 'commando' als ik vraag om 'armpjes'
Een beetje loenzen (loensen?) kan een teken zijn van lui oog zei de cbarts eergisteren tegen ons, dus zal wel zekere voor het onzekere zijn!quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Mangostine het volgende:
En hij kijkt niet eens scheel! Zijn rechteroog loenst een beetje, als je er vanuit een bepaalde hoek uiterst kritisch naar kijkt.
Ik heb eigenlijk ergens de indruk dat het meer met die Aziatische oogvorm te maken heeft.
[ Bericht 81% gewijzigd door Solagratia op 26-06-2013 16:08:00 ]
Verschrikkelijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
Vervelend Sola! Fijn dat je bij de huisarts terecht kan. Hopelijk valt t allemaal mee.http://www.telegraaf.nl/s/21681934
Haha ik vind het wel grappig eigenlijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:28 schreef vencodark het volgende:
Daarnet voor het eerst alleen met A. naar de winkel geweest. Normaal was er altijd iemand met mij mee. Ik was er best zenuwachtig voor en merkte dat ik niet op mijn gemak was. Ik had ook echt zo'n gevoel alsof iedereen zag dat het voor het eerst was.Het ging wel goed hoor, totdat we bij de kassa kwamen. Dat vond hij een geschikt moment om te gaan huilen. Ik voelde mij rood worden al weet ik natuurlijk dat het mij geen ruk moet schelen.
Ben ik nou zo'n pussy?
2 maanden. Maar naar buiten gaan is nogal een gedoe vanwege 2 hoog appartement en geen lift. Heb nu wel een draagzak maar die heb ik ook nog niet getest.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:30 schreef L4cs4p het volgende:
[..]
Haha ik vind het wel grappig eigenlijk![]()
Hoe oud is je baby?
Ik greep juist ieder moment dat ik naar buiten kón aan om juist naar buiten te gaan om m'n baby te showen![]()
Mijn moeder zei het ook al ja. Baby's huilen nu eenmaal, of het nu uitkomt of niet. Maar ik voel mij ook al rood worden als in de winkel ineens mijn telefoon afgaat ofzo. Ik ben liever onzichtbaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:41 schreef Kyara het volgende:
Het went Venco. Ik vond het de eerste keer met M ook spannend. Moest ook vertrouwen krijgen dat hij niet ergens spontaan keihard zou gaan huilen en ontroostbaar zou blijken. En nog geen 1,5 jaar later doe ik het gewoon met 3Het boeit dan ook een stuk minder als er een gaat huilen.
Gewoon helemaal niet alleen. Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
Venco bedoel je de supermarkt of een andere winkel? En ben je er dan echt nog niet eerder alleen met A uit geweest?
Ik woon ook op een bovenwoning, maar sleep toch heel regelmatig de maxicosi naar beneden, waar het onderstel ofwel in de gang staat, of in de auto ligt. Of ik doe E in de doek. Op beide manieren is het prima boodschappen doen
Nee je zei dat je nog niet alleen naar de winkel was geweest.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet alleen. Dat zeg ik toch?
Ik wilde niet katten hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee je zei dat je nog niet alleen naar de winkel was geweest.
Maar gauw die draagzak proberen dan! Ik doe mijn koukleumpje slofjes aan over haar sokken als ik het koud vind. Maar het belangrijkste is dat het lijfje warm is, en dat zit tegen jou aanIk doe dus ook geen jasje aan als ze in de doek gaat.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:50 schreef LadyBlack het volgende:
ik probeerde mijn oppaskindje te leren zeggen 'da's abnormaal!' als ik 'da's toch niet normaal?' riep![]()
Babymeet!quote:En ik vind het zo jammer dat ik niet in Arnhem of Utrecht woon... had me leuk geleken om J, F, Nin of de tweeling en E eens samen te zien!
E gaat naar een kdv toch?Ze zullen daar vast wel wat gewend zijn qua krijsende baby's maar voor je eigen gemoedsrust is dat gewoon niet fijn natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:10 schreef LadyBlack het volgende:
E gaat volgende week dinsdag wennen... Ik ben zeer benieuwd of ze zich daar goed houdt. Drinken is geen probleem, maar of ze niet vreselijk gaat krijsen als ze in een box of bedje wordt gelegd...?
Het is dan ook je eerste kind! Wat speeseend zegtquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik wilde niet katten hoor.![]()
Anyway, je zal wel gelijk hebben. Ik ben gewoon nog erg onwennig merk ik.
I'm inquote:
Las ik laatst dat je een chicco had gekocht? Waarvoor en hoe lang had je willen dragen? De chicco is niet ergonomisch, voor ouder en kind niet, wist je dat?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn moeder zei het ook al ja. Baby's huilen nu eenmaal, of het nu uitkomt of niet. Maar ik voel mij ook al rood worden als in de winkel ineens mijn telefoon afgaat ofzo. Ik ben liever onzichtbaar.![]()
Zal toch echt die draagzak eens moeten testen. Kan hm tot dinsdag nog ruilen.
Mag een bijna dreumes met rozevestje ookquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef kleinzusje het volgende:
Zodemieterswatgaanjulliesnel!!
Alles bijgelezen, maar haak gewoon aan hoor![]()
Omen: gecondoleerd !
Becky: Wat leuk die film !
En wat leuk, die pratende baby's van Son, Soesa en mango ! Wouw !
Son wat waren de stats ?
En van Troeta en Soesa ?
Houden wij een bijna dreumes meetmetgelevestjes
Wow, gaat hard zeg... Zie je foto's nog zo voor me in het buiktopic. Fijn dat het zo goed gaat!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:25 schreef Enfermera het volgende:
Whaha XD Ja ik kijk hier wel eens maar jullie gaan zo enorm hard, dat hou ik echt niet bij![]()
Ja goed!mini is alweer 9 maanden bijna
![]()
wtfffff. Doet al poging tot kruipen en vindt yoghurt al lekker enzo
![]()
Hoe ist met jou?
Nou he.. Gaat enorm hard.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wow, gaat hard zeg... Zie je foto's nog zo voor me in het buiktopic. Fijn dat het zo goed gaat!Hier ook alles super. 7 maanden en een blij ei en heel onderzoekend. Leuk!
@ L0t: geeeeen idee. Weet eik niet hoe dat in het verleden georganiseerd werd!
Jouw bijna dreumes natuurlijk wel!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mag een bijna dreumes met rozevestje ook? Ik ben ook voor een meet
Ik weet volgende week vrijdag pas weer stats. Ben ook benieuwd Son!
[ Bericht 54% gewijzigd door Enfermera op 26-06-2013 21:41:40 ]I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
Ja, locatie is wel belangrijk uiteraard... Welke provincie wonen jullie? Noord-Holland hierquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:57 schreef Mineola het volgende:
Spekkies![]()
Babymeet, ik woon wel centraal, dus misschien ben ik er ook wel voor in...
Ja, leuk! Inieminie's snuffelenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogen nieuwe moeders / lurkers / af en toe meepostenden dan ook komen?. Ik lees wel redelijk mee, maar kom aan reageren nog niet zo toe. Zit nog niet echt in een ritme / routine.
Eindhoven.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, locatie is wel belangrijk uiteraard... Welke provincie stad wonen jullie? Noord-Holland hier
Lief dat je het vraagt! Het is een stuk beter maar nog niet over. Weet ook niet of ik dat kan verwachten? Omdat dat traanbuisje dicht is enzo... De ha wilde al niks geven maar het zag er geïrriteerd uit en toen toch zalfje gehad. Bij jou hielp het wel toch?quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:36 schreef As1981 het volgende:
Fieder hoe is het nu met de oogjes? Helpt de zalf, ben je al klaar met smeren?
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zuid Holland hier
Oh nog even een foto'tje van gisterenwaren gaan fietsen met neefje en nichtje en in de speeltuin beland.
Dan kom je er zo uit te zien![]()
[ afbeelding ]
Oh en ik vergeet steeds: kyara ik vind het stoer van je!
Had m er later ingeplaktquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:42 schreef As1981 het volgende:
Had son haar foto ook gemist.
Lekker smeerpoetsje is het
Manlief overspannen toen we onze kleine net hadden, en ik nu een opvlamming van mn darmziekte..quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh volgens mij heb ik even gemist dat er iets met jullie aan de hand was
Thanksquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
Enf! Wat een schatje heb je daar en groot alweer hè! Fijn dat het met je vriend iig beter gaat, nu jij nog!
Voelt iemand zich geroepen tot organisatie? Ik ben daar niet zo goed in...
Thxquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:03 schreef L0t.. het volgende:
Ohhh Enf, die beentjesheerlijk meisje zeg!
Ik wil wel even een topic aanmaken?
Dank!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Enf, wat een leuke foto's!
En dat balletje ken ik. Stomme ding rolt alleen wel steeds onder de bank
Babymeet lijkt me leuk, even een nieuw topic voor aanmaken? EN XM, tuurlijk ben je welkom.
Dankje!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:29 schreef Omentielvo het volgende:
Zuid-Holland. Babymeet lijkt mij ook leuk
Enf wat een een schatje heb jij. Echt een sprekend koppie.![]()
Sonnetje mooie stats. En fijn dat ze haar eigen lijntje weer volgt
Nou hequote:Op woensdag 26 juni 2013 21:34 schreef Fieder het volgende:
Whoo Son haha lekker![]()
Enf wat leuk om je meisje te zien
[..]
Lief dat je het vraagt! Het is een stuk beter maar nog niet over. Weet ook niet of ik dat kan verwachten? Omdat dat traanbuisje dicht is enzo... De ha wilde al niks geven maar het zag er geïrriteerd uit en toen toch zalfje gehad. Bij jou hielp het wel toch?
Pff wat ik ook doe, L wil niet voor half 10 slapen. Zo bizar hoe dat biologische klokje werktIk wil het graag bijsturen maar het lukt me maar niet.
Mupke!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
www.websitevamcocotrimoniumpuntenel
Kijk d'r nou!![]()
Enne? Zit je al aan de pred enzo? Violated met een camera? Opvlammingen sucken!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:45 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Manlief overspannen toen we onze kleine net hadden, en ik nu een opvlamming van mn darmziekte..
Ik reageer ook op coco, dus npnpquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:47 schreef Fieder het volgende:
Whahah CocoLigt er een zeiltje onder
(wat gek om je naam te zien, jij heet toch gewoon Coco?
)
Ok As ga ik ook eens proberen dan. Denk niet dat ik nog medicatie loskrijg van de ha en waarschijnlijk zal het hier ook niet veel doen. Het is sowieso n drama om die zalf in dat oogje te krijgen zeg!
Wil je je quote effe aanpassen? Thx!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mupke!
Ik dacht ook dat je coco zou heten![]()
Shit, Enfermera, beterschap![]()
Wat goed!!quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:19 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik leg Silvijn net even op zijn buik op de grond om te tijgeren. Trekt ie zich ineens op zijn knieën en handen, blijft even in de kruiphouding, ik kijk even weg en hij zit ineens??Hoezo kan hij dat ineens?
Nee, dat nog niet. Ik gebruik mn medicijnen nu dagelijks ipv om de dag. Nog geen bloed/slijm maar wel enorrrrrmmm moe en veel naar het toilet enzo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Enne? Zit je al aan de pred enzo? Violated met een camera? Opvlammingen sucken!
Vermoed dat ik er ook een heb, een heel lichte wel nog: geregeld bloed/slijm. Niet veel, maar wel inmiskenbaar. Hoe erg is het bij jou al?
Haha je had me ook moeten zien. Ik stond er bij van, help! T zat echt overal. Dus wist me er gewoon geen raad mee.quote:
Over 3,5 maand. Ik moet over een cadeau en een feestje gaan nadenken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:48 schreef Kwisted het volgende:
He hebben we eigenlijk nog verjaardagen van baby's in het vooruit zicht hier??
Over een maand de mijnequote:Op donderdag 27 juni 2013 09:48 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Haha je had me ook moeten zien. Ik stond er bij van, help! T zat echt overal. Dus wist me er gewoon geen raad mee.
Terwijl ik haar naar de badkamer overhevelde, hoe hou je je kind dan vast zodat je zelf niet onder komt te zitten, vielen er zelf stukjes poep uit haar romper![]()
Maar niks zo erg als de borstvoeding-poep de eerste maanden. Wat een zooi is dat zeg!
He hebben we eigenlijk nog verjaardagen van baby's in het vooruit zicht hier??
So far nog maar 1 rompertje met permanente verkleuring (wel mn favorietequote:Op donderdag 27 juni 2013 09:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Zie het voor me, KwistedDie BV poep was echt smerig ja! En kreeg je nergens uit...
Whaaaaahaaaa dat klinkt gewoon als bijnaquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Over een maand de mijne(en E. van Son, N. van Troeta en M. van SE.) oh, en over 3 weekjes de baby van KZ!
Ik ook Son, ik ook...maar toch. Ik heb echt al bijna geen baby meerquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Whaaaaahaaaa dat klinkt gewoon als bijna![]()
Ik steek mn hoofd nog even in t zand
jaaa, dat haarquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwisted, ik val in herhaling. Maar dat haar! En dat ze met 9 maanden gewoon even bij de kast gaat staan
Haha I know! En dan al 2x naar de kapper geweest he! Anders had ze een paardenstaartquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwisted, ik val in herhaling. Maar dat haar! En dat ze met 9 maanden gewoon even bij de kast gaat staan
Zegt zij!quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwisted, ik val in herhaling. Maar dat haar!
Ik zit al weken te kijken of ik toch niet op de een of andere manier een knipje erin krijg maar dat zal dan achterop haar hoofd wordenquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:13 schreef SupremeEvil het volgende:
M heeft ook wel wat haar, gisteren zo'n palmboom staartje op dr hoofd gedaan. Ooit gezworen dat ik dat noooooit zou doen, maar het staat toch wel heel cute
Heeft je meisje nog last van berg Soesa? Of is dat al tijden weg
Dit werd bij mij helemaal afgeraden, ivm eventueel spruw. Spruw in ogen kan je kindje weer blind maken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
Zag dat jullie het hadden gehad over het nauwe traanbuisje en het masseren ervan.
A heeft er ook last van. Kreeg vh consultatiebureau de tip om een beetje borstvoeding op te vangen en hier een beetje bij zijn oog te druppelen en te masseren. Bv is antibacterieel/steriliserend.
Weet niet of jullie die tip al kende.
In de zon leggen geloof ik! Maar dat is wel afhankelijk van waar je woont. Hier is t stralend weer nuquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:13 schreef SupremeEvil het volgende:
M heeft ook wel wat haar, gisteren zo'n palmboom staartje op dr hoofd gedaan. Ooit gezworen dat ik dat noooooit zou doen, maar het staat toch wel heel cute
Heeft je meisje nog last van berg Soesa? Of is dat al tijden weg
Over rompertjes met vlekken trouwens... Ik heb alles (dasty, vanish, shout, in de zon) al geprobeerd, maar toch nog een paar witte rompertjes met van die lichtgele vlekkenrandjesIemand nog DE tip?
Maar als er nu helemaal geen sprake is van spruw?quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:25 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dit werd bij mij helemaal afgeraden, ivm eventueel spruw. Spruw in ogen kan je kindje weer blind maken.
kweethet, tis ook nooit goed he![]()
Ik heb het gelijk dat A 's avonds standaard tussen 23:00 en 23:30 gaat slapen en midden in de nacht ook maar 1 keer komt. Echter, tussen eind vd ochtend en zijn nachtslaap, zit bijna geen slaap. Ja, op mij. Maar ik wil eigenlijk niet aanwennen dat ik overdag zijn bed ben.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:21 schreef Spirit82 het volgende:
Spark, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar Isa huilt ook voor ze gaat slapen. Overdag heeft ze er geen moeite mee, maar de nacht ingaan is moeilijk voor haar. Standaard huilt ze variërend van een half uurtje tot 3 uur aaneen en soms echt op standje luchtalarm en je krijgt haar niet echt stil. Ik heb nu het idee dat het een soort van uitlaatklep voor haar is en eerlijk gezegd lijkt ze ook echt op te knappen van die huilbuien, het lijkt een opluchting voor haar te zijn en daarna valt ze inderdaad in slaapt en slaapt zo 4 uur aan een stuk door.
+1. Ik ben achteraf heel blij dat ik de tijd heb genomen om E. de veiligheid en geborgenheid te gunnen die ze blijkbaar nodig had door op mij te slapen. Het heeft er ook wel voor gezorgd dat ik tijdens mijn verlof écht rust heb gepakt en dat heeft mij alleen maar goed gedaan. Ja, ik kwam sommige dagen nergens aan toe maar soit. Dat is nou eenmaal zo. Ik vind het ook verdrietig om te beseffen dat ik dat een 2e kindje niet kan geven omdat E. er dan nou eenmaal al is. En ineens merkte ik dat ze er aan toe was om in haar bed te slapen. Dat ging ook vanaf dat moment bijna direct goed. Ze valt zelf in slaap en als ze tussendoor even wakker wordt, valt ze ook zelf weer in slaap. Zonder huilen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Sparkling, wat naar zeg dat het zo moeilijk loopt. Maar gelukkig zien jullie al wel verbetering. Sterkte ermee!
Van dat slapen SE herken ik ook wel. En ik zou me achteraf ook meer neergelegd hebben bij het feit dat Silvijn urenlang op mij wilde slapen. Ik legde hem nu vaak weg als hij (bijna) sliep, eigenlijk vooral uit onwetendheid. Ben de eerste in mijn omgeving met een baby en wist helemaal niet dat ze dat graag wilden (naief) en dacht: baby's horen in de box of in bed te slapen. Nu zou ik me makkelijker neerleggen bij 'dan maar 3 uur op de bank stil liggen met een filmpje erbij'.
Zolena, een lk lijkt me in dat geval ook heel waardevol. Wel fijn dat alle moeite uiteindelijk wel beloond werd.
Ik weet het. En ik vind het soms heel moeilijk om mijn gevoel te volgen want er zijn er zoveel die hier 'commentaar' op zullen hebben. Maar ik ben ook gewaarschuwd dat je een kind ook moet leren buiten jou om te kunnen slapen. En dat gaat niet altijd vanzelf. Natuurlijk zit ik ook soms lang met hem op de bank. Ik vind dat ook prettig. Maar, niet elke dag, een hele dag. Want hij kan 's nachts ook slapen zonder mij. Maar ik ga niks teveel forceren en het gewoon proberen. Wat niet lukt, lukt niet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
+1. Ik ben achteraf heel blij dat ik de tijd heb genomen om E. de veiligheid en geborgenheid te gunnen die ze blijkbaar nodig had door op mij te slapen. Het heeft er ook wel voor gezorgd dat ik tijdens mijn verlof écht rust heb gepakt en dat heeft mij alleen maar goed gedaan. Ja, ik kwam sommige dagen nergens aan toe maar soit. Dat is nou eenmaal zo. Ik vind het ook verdrietig om te beseffen dat ik dat een 2e kindje niet kan geven omdat E. er dan nou eenmaal al is. En ineens merkte ik dat ze er aan toe was om in haar bed te slapen. Dat ging ook vanaf dat moment bijna direct goed. Ze valt zelf in slaap en als ze tussendoor even wakker wordt, valt ze ook zelf weer in slaap. Zonder huilen.
Leuke vraag, Spees. en gezellig dat je hier wat actiever bent! ik herken veel in wat je schrijft
Edit: oh Venco. Ik had jouw berichtje nog niet gelezen maar ik bedoel hier verder niks mee richting jou hoor! Je moet doen wat goed voelt
Ik weet het. En ik vind het soms heel moeilijk om mijn gevoel te volgen want er zijn er zoveel die hier 'commentaar' op zullen hebben. Maar ik ben ook gewaarschuwd dat je een kind ook moet leren buiten jou om te kunnen slapen. En dat gaat niet altijd vanzelf. Natuurlijk zit ik ook soms lang met hem op de bank. Ik vind dat ook prettig. Maar, niet elke dag, een hele dag. Want hij kan 's nachts ook slapen zonder mij. Maar ik ga niks teveel forceren en het gewoon proberen. Wat niet lukt, lukt niet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Edit: oh Venco. Ik had jouw berichtje nog niet gelezen maar ik bedoel hier verder niks mee richting jou hoor! Je moet doen wat goed voelt
Dat zijn dan ook dingen die ik niet doe als ik alleen ben met Stickerquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:23 schreef Suikertante het volgende:
Ja film kijken of fokken of candycrushen vind ik ook superfijn met F op mij, maar de badkamer schoonmaken of mijn teennagels lakken of werken aan een bureau vind ik toch minder..
Haha, volgens mij ben ik super onduidelijk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:20 schreef Suikertante het volgende:
F-foto's en video in fototopic
Maar 's avonds ligt Silvijn dan hopelijk in bed denk ik?
Mijn vriend draagt vandaag de draagzak want ik heb hem erg veel omgehad en nu heb ik wat last van mijn rug als ik hem omdoe, neem ook volslagen verkeerde houdingen aan als ik tegelijk afwas enzo. Maar heerlijk, wat een vrijheid even vandaag
En twee dagen daarvoor de mijnequote:Op donderdag 27 juni 2013 10:01 schreef Kyara het volgende:
over 7 maanden minus 2 dagen verjaardag van de mijnessen
Mooi gezegd, L-E. Dit is ook wat ik bedoelde maar niet uit m'n toetsenbord kreeg. Ik heb de afgelopen 11 maanden veel geleerd, maar het belangrijkste wat ik heb geleerd is: kijk naar je kind. Ik zag en voelde dat E. het sticker gedrag (mooi omschrevenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:48 schreef L-E het volgende:
Venco: ik denk dat het als verse moeder even zoeken is naar wat werkt voor jou en je baby, en in hoeverre dat iets is waar je ook echt achter kan staan. Ik ken echt zat mensen die het niet bepaald oke vinden dat wij het toelaten dat onze kinderen zo veel van onze nabijheid nodig hebben, die dat absoluut niet zelf zouden doen, en toch hebben die mensen ook hele leuke sociale gelukkige kinderen![]()
Hoewel het menselijk is om te vergelijken, is het als het om ouderschap gaat ook redelijk onzinnig. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben op de keuzes die je maakt, ik geloof dat (bijna) iedere ouder hetgeen doet hij/zij het beste acht voor hun kind in die specifieke situatie. Laat de keuzes van een ander je niet onzeker maken, je kan je hooguit afvragen of wat een ander doet wellicht meer jouw opvoedstijl is dan je huidige, en het eea aanpassen. Of juist niet, omdat je voelt dat wat je nu doet toch fijner is voor jullie.
Ik ben nu 5,5 jaar moeder, en nog steeds zoekende af en toe. Een stuk minder dan toen, dat wel, maar opvoeden is geen exacte wetenschap. Maar het is wel heel erg tof en bijzonder, vind ik. Als ik kijk naar onze Kleuter van vijf, een heel open en slim en grappig en empathisch en ondernemend kind, denk ik dat het wel prima is dat ook hij een sticker mocht zijn toen hij jong was. Hij is er heel leuk van geworden
Amenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:48 schreef L-E het volgende:
Venco: ik denk dat het als verse moeder even zoeken is naar wat werkt voor jou en je baby, en in hoeverre dat iets is waar je ook echt achter kan staan. Ik ken echt zat mensen die het niet bepaald oke vinden dat wij het toelaten dat onze kinderen zo veel van onze nabijheid nodig hebben, die dat absoluut niet zelf zouden doen, en toch hebben die mensen ook hele leuke sociale gelukkige kinderen![]()
Hoewel het menselijk is om te vergelijken, is het als het om ouderschap gaat ook redelijk onzinnig. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben op de keuzes die je maakt, ik geloof dat (bijna) iedere ouder hetgeen doet hij/zij het beste acht voor hun kind in die specifieke situatie. Laat de keuzes van een ander je niet onzeker maken, je kan je hooguit afvragen of wat een ander doet wellicht meer jouw opvoedstijl is dan je huidige, en het eea aanpassen. Of juist niet, omdat je voelt dat wat je nu doet toch fijner is voor jullie.
Ik ben nu 5,5 jaar moeder, en nog steeds zoekende af en toe. Een stuk minder dan toen, dat wel, maar opvoeden is geen exacte wetenschap. Maar het is wel heel erg tof en bijzonder, vind ik. Als ik kijk naar onze Kleuter van vijf, een heel open en slim en grappig en empathisch en ondernemend kind, denk ik dat het wel prima is dat ook hij een sticker mocht zijn toen hij jong was. Hij is er heel leuk van geworden
Nageltjes lekker kort houden en in bad ja.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:11 schreef Suikertante het volgende:
Hoe maken jullie onder de nagels schoon? F's handjes ruiken steeds naar tenenkaas
Of moet ie weer eens in bad ipv onder de douche?
Jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:11 schreef Suikertante het volgende:
Hoe maken jullie onder de nagels schoon? F's handjes ruiken steeds naar tenenkaas
Of moet ie weer eens in bad ipv onder de douche?
Ff vasttapen...quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:16 schreef danic het volgende:
[..]
Ja![]()
Nee hoor. Maar je bedoeld het randje van de nagels? Nageltjes knip ik en eventueel met het puntje van de vijl (uit zo'n kinder manicuresetje) onder de nageltjes. Of met mijn eigen nagels.
Ff off topic maar ik schop net keihard met mijn voet tegen onze eikenhouten salontafel. De krak die ik hoorde was niet van de tafel![]()
Volgens mij heb ik mijn teen weer gebrokenvorige keer was toen ik een maand of 4 zwanger was. Zal wel een zwakke plek blijven, maar auwauw.
Zo moest het ff kwijt
Ah, pijnlijk Danicquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:25 schreef Suikertante het volgende:
Auwwww dat is ZO pijnlijk dat ik het bijna voel danic!
En ik vijl ze nog steeds, dat is dus wat overdreven? Of ik bijt ze af maar dat komt bijna niet voor want daar blijven ze te kort voor. Vanavond maar lekker in bad dan
Mineola wat klinkt dat herkenbaar, ik heb nu ook dagen dat alles goed gaat maar blijf de neiging houden om te proberen hem naar mijn ritme te vormen.. het loslaten gaat wel steeds beter.
Dat mag! De meeste tijd valt ze in de draagdoek binnen een paar tellen tot minuten in slaap. Tegenwoordig is ze soms wat langer wakker, maar dan is ze wel stil en kijkt ze gezellig mee!quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:03 schreef Suikertante het volgende:
Wat een heerlijke poepverhalen zo tijdens de lunch!![]()
"plok plok plok" -O_
Spark troosten terwijl ze in haar eigen bed blijft liggen is ook troosten he! Dus even over het bolletje aaien, op de billen kloppen enzo. Dat wil hier wel eens genoeg zijn. En bij krampjes is hij vaak ineens rustig en stil als we de speen geven (terwijl hij dan niet hapt of sabbelt ofzo).
Venco volgens mij is het heel normaal dat je niet áltijd met je baby op je wil zitten. Tuurlijk zijn er zat moeders die daarvan genieten maar ik moet er ook niet aan denken! Als hij vaak in zijn eigen bed slaapt zijn de uurtjes die hij op mij slaapt echt heerlijkEn ik word ook wel eens aan het twijfelen gebracht hier maar vertrouw steeds meer op mezelf, vooral omdat F ook steeds gelukkiger en vrolijker en opener is, dan komt dat vanzelf!
Het lukt me wel eens om hem slapend vanaf mij of vanuit de draagzak op zijn buik op een kussen te leggen. Daar span ik dan een hydrofiel omheen en dan is het ook wat boller, ligt hij niet zo plat en hoeft hij ook niet in zijn eigen bed.
Het schijnt trouwens pas na een maand of vier (als ik het goed heb?) te zijn dat een kind dat echt gaat aanwennen.
En (ik hoop en denk dat je het wel goed vindt dat ik dit hier schrijf belle), ik was bij bellelena en zij dragen juist graag de hele dag. En hun kleintje wil nu soms ineens niet meer in de draagdoek in slaap vallen! En dan ben ik soms bang dat ik hem te vaak in de draagzak laat slapen, nou blijkbaar zegt het niet altijd iets
Spees, hij zit!!![]()
en hoezo stralend weer
![]()
Leuke vraag trouwens!
Bram heeft ongeveer een maandje of 2 een speentje gehad, daarna ging hij duimen. Das nog makkelijker!quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:43 schreef L0t.. het volgende:
Wat tof belle!Zo'n soort pakje had ik ook met van die drukkertjes op de schouders, heeft J ook nog aangehad.
Ik vond de eerste maanden niet moeilijk maar merk wel dat het nu makkelijker gaat. Ze kan al een stuk beter zelf in slaap vallen en de laatste 2 weken slaapt ze ook echt lang aan een stuk vanaf een uur of 22 tot 6 uur ofzo en dan vaak na een uurtje wakker nog weer slapen tot 11 uur. Ze komt in die tijd nog wel regelmatig voor een voeding maar slaapt daarna wel weer meteen in meestal.
Verder plan ik mijn activiteiten niet heel erg om haar heen, als ik ergens heen moet/wil neem ik haar gewoon mee. Als ze slaapt, slaapt ze wel verder in de kinderwagen of de drager. Thuis kom ik er ook steeds meer aan toe om klusjes te doen omdat ze zich nu wat meer alleen kan vermaken in de box bijvoorbeeld of even in de wipstoel.
En ik dacht dus ook altijd "mijn kind krijgt geen speen!". Ze wilde 'm ook echt niet eerst maar ze kan nu sinds een weekje uit een flesje drinken en ik dacht laat ik dan eens kijken of ze de speen dan ook wil. Ik stopte 'm in d'r mond, ze begon te zuigen en was binnen een minuut in slaap, okeeee toch best handig
Hier Isabel ook qua fruit, avondeten ook nog maar minimaal. Nou ja, dat kom vanzelf wel denk ik dan maar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:37 schreef Ticootje het volgende:
Fruit hapt hij een paar hapjes mee op het kdv.
Ja Bram haat het ding ook. Ik probeerde het altijd in z'n slaap te doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:09 schreef becky27 het volgende:
[..]
Hier Isabel ook qua fruit, avondeten ook nog maar minimaal. Nou ja, dat kom vanzelf wel denk ik dan maar.
Ze heeft sinds gisteren ook een puffer met Ventolin voor haar benauwdheid. Zo zielig, ze haat dat ding. Maar verder is ze wel blij
[ link | afbeelding ]
Dat ga ik morgen ook proberen, ze moet vier keer per dag 2 pufjes. Noortje had hem ook, nu moest ik er echt op aandringen maar gelukkig gekregen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja Bram haat het ding ook. Ik probeerde het altijd in z'n slaap te doen.
Das nog best veel. Sneu als ze zo benauwd zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:14 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat ga ik morgen ook proberen, ze moet vier keer per dag 2 pufjes. Noortje had hem ook, nu moest ik er echt op aandringen maar gelukkig gekregen.
lief!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |