Deze spreekt me juist aan!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:42 schreef Clayton1 het volgende:
Deze vond ik wel leuk overkomen, jullie zullen het vast niets vinden.
De tuinsproeier staat aan, geen regen.
[ afbeelding ]
De meeste motors kon ik niet anders vanwege de plek die ik had, de solo rijders zijn allemaal panning op een rechtstuk waar ze 240 km/u rijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef Frenk3nstein het volgende:
Je bent al lekker creatief bezigBetreffende compositie: probeer die wat beter in balans te brengen. De regel van derden kan een goed middel zijn voor een prettig ogende compositie, kan schteraf op de pc ook nog.
Voor de motorsport-foto's: probeer kritisch te zijn met afdrukken; "is deze compositie werkelijk foto-waardig?", bij veel van dit soort (voertuig-)foto's worden de foto's mooier gevonden als het voer/vlieg/voer-tuig wordt gefotografeerd als het naderend is (dus dat de voorkant er (deels) opstaat ipv de achterkant). Bij panning-shots en profil mag er best een behoorlijke sluitertijd gebruikt worden. Bij dit soort evenementen kun je vaak genoeg schieten, dus er zit dan vast wel een goede bij.
Achteraf op de computer kan tegenwoordig ook makkelijk de compositie/kleuren/ruis etc aangepast worden.
Iets dat al een keer of vijf bij je aangeraden isquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:49 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
De meeste motors kon ik niet anders vanwege de plek die ik had, de solo rijders zijn allemaal panning op een rechtstuk waar ze 240 km/u rijden.
Ik had dus ook 358 fotos gemaakt.
Wat is de regel van derden?
Oh bedoel je uit het midden. zeg dat dan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Iets dat al een keer of vijf bij je aangeraden isRule of thirds. Zoek maar eens op die internetpagina met fotografietips
Het heet nou eenmaal zo dus het wordt zo genoemdquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:00 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Oh bedoel je uit het midden. zeg dat dan.
Ja oke, thanksquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het heet nou eenmaal zo dus het wordt zo genoemd
dat is ws. een instelling jaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:14 schreef Clayton1 het volgende:
Wie weet het?
Als ik de foto`s van mijn camera haal gooit hij de hele volgorde door elkaar.
Gisteren 158 fotos gemaakt, de allerlaatste 4 heten nu foto13 foto 14 enz enz.
Is dat een instelling of.... ik hoor het graag
Over het algemeen telt de camera verder per foto, na aan bepaald aantal begint ie weer bij 1. Wanneer die al bestaat op je kaartje, zal er een nieuwe map gemaakt worden.quote:
Vooral die met het bospad vind ik leuk, probeer in de nabewerking de foto's iets meer te belichten, vooral dus de donkere delen.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:15 schreef IrishBastard het volgende:
En vandaag ook op een wandelingetje over de campus een paar foto's geschoten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oke dat had ik inderdaad gelezen. maar dat verklaard toch niet waarom mijn laatste foto die ik gemaakt had op mijn pc foto nummer 13 is, en foto 50 op de camera ineens nummer een op de pcquote:Op zondag 21 juli 2013 21:22 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Over het algemeen telt de camera verder per foto, na aan bepaald aantal begint ie weer bij 1. Wanneer die al bestaat op je kaartje, zal er een nieuwe map gemaakt worden.
Aha, ik denk dat ik weet waar het fout gaatquote:Op zondag 21 juli 2013 21:40 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Oke dat had ik inderdaad gelezen. maar dat verklaard toch niet waarom mijn laatste foto die ik gemaakt had op mijn pc foto nummer 13 is, en foto 50 op de camera ineens nummer een op de pc
Ik denk dat gelijk hebtquote:Op zondag 21 juli 2013 22:57 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Aha, ik denk dat ik weet waar het fout gaat
let er op, als je de foto's op je camera bekijkt, dan zie je ook een teller (21/432) ofzo, dat betekent niet dat die foto dat nummer heeft, maar dat er 432 foto's op je kaartje staan en de foto die je daar bekijkt is de 21e, dat staat los van de bestandsnaam. Kan het dat zijn?
Leuk idee, maar er is wel een misfocus. Het blaadje voor de bloem is scherp, maar de bloem niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:42 schreef Clayton1 het volgende:
Deze vond ik wel leuk overkomen, jullie zullen het vast niets vinden.
De tuinsproeier staat aan, geen regen.
[ afbeelding ]
Thx, valt ook erg tegen focussen op zo`n zenuwachtig diertje.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:13 schreef IrishBastard het volgende:
Die eerste is best leuk. Die tweede zou zonder vlinder misschien nog wel toffer zijn, mooie scherptediepte, maar geen focus op de vlinder
Gewoon allevier dus.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:19 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Thx, valt ook erg tegen focussen op zo`n zenuwachtig diertje.
Ik heb nog vier andere en ik weet niet goed welke ik dan hier moet zetten.
Dit dus. Beetje oppeppen in Lightroom zal de foto(s) goed doen. Ook qua kleuren; die komen iets wat flets/grauwig over. Ook dat kan je in Lightroom wat oppeppenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Met lightroom gaat dat heel makkelijk. Beetje met die schuifjes pielen zelfs mij lukt dat.
Super!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
Clayton1, ik ben zo vrij geweest om je eerste foto even door photoshop te halen.
Om te laten zien dat de foto na iets bewerken (brightness en contrast) echt al stukken mooier is.
Mocht je dit liever niet hebben, let me know. verwijder ik de foto
before and after in 1 foto.
[ afbeelding ]
Ik ben helaas nog niet al te bekend met de iso en diafragma etc.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:13 schreef Uncle het volgende:
Als je de maan goed belicht op de foto wilt zetten dan moet de belichting echt een heel stuk omlaag. De maan wordt namelijk verlicht door de zon dus zijn helderheid is vrijwel gelijk aan daglicht op aarde.
Toevallig gisteren even de 70-200mm met 1.4x op de maan gericht en ik zat op iso 200 (D3s native) bij f4 en 1/1000!!
Dan heb je wel een stuk minder doortekening in de wolken dus ben je een stuk van dat effect kwijt. Eventueel in postprocessing de wolken terughalen (of HDR).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |