Dat dusquote:Op zondag 28 juli 2013 12:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon? Langere sluitertijd + statief.
Dat ben ik niet met je eens. Als ik namelijk de foto's naast elkaar zet vind ik dat je dan toch wat sfeer mist:quote:Op zondag 28 juli 2013 12:43 schreef Ravvie het volgende:
Ik had in het geval van de onweer foto's wel de onderkant eraf gecropped. Voegt niks toe en leidt eigenlijk alleen maar af van het onderwerp.
Ik wist niet hoe.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon? Langere sluitertijd + statief.
Dan weet je het nuquote:
Omdat je sluitertijd lang openstaat moet hij welklang stil liggen. Maar of dat nou een paaltje of een statief is maakt natuurlijk niet uitquote:Op zondag 28 juli 2013 17:41 schreef VeerEli het volgende:
Prachtig die bliksemfoto's! Vind ze toch gecropt wel sterker.
Ik heb een vraag. Heb je voor bliksemfotografie per sé een statief nodig? Wat gebeurt er als je bliksem fotografeerd zónder?
Ik snap het. Want normaal als de sluitertijd 'gewoon' staat, kan je best zonder statief een scherpe foto maken, is mijn ervaring. Maar doordat de sluitertijd lang openstaat kan dat dus nietquote:Op zondag 28 juli 2013 17:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Omdat je sluitertijd lang openstaat moet hij welklang stil liggen. Maar of dat nou een paaltje of een statief is maakt natuurlijk niet uit
Uit de hand met langere sluitertijden fotograferen kan ook, dan krijg je meer "creatieve" effecten, meedraaien etc.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:48 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik snap het. Want normaal als de sluitertijd 'gewoon' staat, kan je best zonder statief een scherpe foto maken, is mijn ervaring. Maar doordat de sluitertijd lang openstaat kan dat dus niet(Heb daar nog niet mee geëxperimenteerd)
Interessant!
Ik meen dat er ook sluitermechanismen bestaan die reageren op geluid, dat is ook wel gaaf (ook voor het fotograferen van kogels etc.)quote:Op zondag 28 juli 2013 17:48 schreef IrishBastard het volgende:
Klopt, en je kunt in theorie ook best een foto maken als de sluitertijd kort is, maar dan moet je precíes goed afdrukken
Shit, inderdaadquote:Op zondag 28 juli 2013 18:27 schreef IrishBastard het volgende:
Dat reageren op geluid helpt natuurlijk niet bij bliksem, omdat je niet voor niets de donder vaak later hoort dan dat je het ziet weerlichten: licht reist sneller dan geluid
Ik heb er ook een van 2 euro ofzo werkt prima.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:31 schreef IrishBastard het volgende:
Het principe is wel cool, maar ik ga eerst wel even zo'n 3 euro afstandsbediening via DealExtreme bestellen ofzoDan kun je altijd nog in Bulbmode schieten
2 vind ik sterk. Scherpte ontbreekt wel, maar zo verkleind valt dat amper op. Crop vind ik goed, vignet zou nog wat sterker mogen imo, maar dat is een smaakkwestie.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:00 schreef IrishBastard het volgende:
Kattenfoto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind vooral de eerste wel tof
Idealiter zou er minder ruis en beweging in zitten. Aan het tweede zou kunnen werken.quote:
Mooi commentaar, maar wat bedoel je met vignet?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:24 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
2 vind ik sterk. Scherpte ontbreekt wel, maar zo verkleind valt dat amper op. Crop vind ik goed, vignet zou nog wat sterker mogen imo, maar dat is een smaakkwestie.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:36 schreef Mirjam het volgende:
een betere camera en je camera stilhouden zal al veel helpen
ja, hallo, jij zegt schiet maar raak, dan schiet ik ookquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]________!
(alsof ik daar al niet zelf op was gekomen. Maar toch bedankt!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |