Jup, komt er zo ook bij! Ben even de laatste topics aan het doorscannen zodat alles weer een beetje kloptquote:
Oh ja, dat was ook zo!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:44 schreef Cholula het volgende:
Ik mag uit de op, eerst trouwen in mei. Gefeliciteerd dames met twee streepjes en de rest veel plezier met werken aan de baby's
Lief dat je het vraagt Skip, maar ik wil nog niet in de OP, beetje bang om op de zaken vooruit te lopen. Ga al wel vast verzinnen wat ik hopelijk over een paar dagen in de OP zou willen hebben (het is ondertussen best een rare opsomming aan startdata).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:38 schreef ProjSkippy het volgende:
Zo, volgens mij heb ik alles doorgewerkt. Checkt iedereen het nog even?
Kursor, ik zag jou ook nog voorbij komen.. wil je in de OP?
Ik ben op dag 60 naar de huisarts gegaan en die zei me gewoon af te wachten maar met wat googlen gelezen dat sommige vrouwen baat hebben bij teunisbloemolie. Ik ben dat gaan slikken en een paar dagen later werd ik ongesteld en sindsdien heb ik niet meer zo'n lange cyclus gehad. Misschien waard om ook te proberen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:29 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeej, ik sta zelfs in de OP![]()
Ik zal zo even het andere topic doorlezen, nog steeds op vakantie dus weinig tijd om te internetten (+ weinig wifi )
Ondertussen dag 84, ik voel van alles maar er komt niets. Vorige week nog een test gedaan maar deze was weer negatief. Wat zijn de kansen dat je ondanks een negatieve test toch zwanger bent? Niet dat ik mezelf te veel illusies maak, maar het spookt toch door m'n hoofd
Ik heb ook dergelijke verhalen gelezen over de Etos 'zwanger worden' capsules, die stimuleren ook je cyclus. Misschien dat daar ook teunisbloemolie in zit hoorquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:44 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik ben op dag 60 naar de huisarts gegaan en die zei me gewoon af te wachten maar met wat googlen gelezen dat sommige vrouwen baat hebben bij teunisbloemolie. Ik ben dat gaan slikken en een paar dagen later werd ik ongesteld en sindsdien heb ik niet meer zo'n lange cyclus gehad. Misschien waard om ook te proberen?
Kloptquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hè fee! Hebben wij niet samen in z&g gezeten in 2011?
Ik had vrijdag m'n pil in moeten nemen maar heb t niet gedaan. Dus m'n eerste menstruatie gehad zonder hormonen oid. Merk wel verschil want ben vorige week dinsdag ongesteld geworden en heb nog steeds bruinverlies en soms krampen.
Hopelijk is dat snel over.
Wij wilden eigenlijk nog een maandje wachten maar dachten, je weet toch nooit hoe het gaat lopen en een tweede is sowieso gewenst, dus we might as well
Daar ging mijn cyclus juist weer raar van doenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:08 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb ook dergelijke verhalen gelezen over de Etos 'zwanger worden' capsules, die stimuleren ook je cyclus. Misschien dat daar ook teunisbloemolie in zit hoor.
Zelf durfde ik dat iig niet uit te proberen, want ik heb ooit vrouwenmantel gebruikt tegen menstruatiepijn, en daarna is mijn cyclus een jaar van slag geweest. Sindsdien ben ik wat terughoudend met homeopathie.
@KP leuke nieuwtjes, succes met het vieren![]()
Ik ga er nog vanuit dat iedereen die in het dreumestopic post een kind uit 2011 heeftquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:10 schreef Fee-nix het volgende:
Wat leuk Mevr_Mus! (Ik heb trouwens wel in 2011 in Z&G meegepost, maar heb een echte 2012 baby)
Ik switch na mn eisprong idd van teunisbloem naar tarwekiemquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:19 schreef DJMomo het volgende:
ik had de afgelopen cyclus wel tarwekiemolie geslikt. Voor een betere innesteling geloof ik. Sja, of het daarnou van kwam? Heb nog een halve pot over, voor de liefhebber
Klopt! 29 januari... Is 10 februari geworden uiteindelijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:03 schreef Take_A_Picture het volgende:
Met musje heb ik ook in t topic gezeten volgens mijhopelijk zitten we snel met de rest van hier in z&g!
Fee, ik was idd een end verder, sept 2011 is E geboren en jij was in januari uitgerekend had ik net opgezocht
Eten etc. hoef je pas op te letten als je een positieve test in handen hebt, eerder is er toch geen bloedband tussen jou en een evt. kindjequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kimpossible het volgende:
Welkom (terug) allemaal!
Ik slik op dit moment alleen gravitamon vitamines voor als je zwanger wilt worden of bent en bij borstvoeding. Verder let ik wel op eten natuurlijk en bijv gebruik van ibuprofen (niet slikken dus).
Ik geloof dat m'n ei gesprongen is. Heb 3 dagen steken gehad en dat vind ik best beangstigend omdat dat niet echt gezond voelt. Op dit moment geen pijn en ondanks wat vroeg hoop ik dat dat betekent dat er n goed ei klaar ligt
I know, bedoel meer in de zin van gezond, gevarieerd en vitaminerijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:29 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Eten etc. hoef je pas op te letten als je een positieve test in handen hebt, eerder is er toch geen bloedband tussen jou en een evt. kindje
Ik heb/had ze van eBay.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:45 schreef Butterflower het volgende:
Welkom allemaal! Ik hoop dat we allemaal 2014 mama's worden!
Spannend Kwisted!
Succes met je ei Kim!
Ik slik al maanden Davitamon mama plus met visolie, dus met het foliumzuurgehalte zit het wel goed denk ikIk vind alleen die pillen zo groot. Had eigenlijk nog nooit gehoord van teunisbloemolie.
Ik wil deze maand wel gaan starten met ovulatietesten, bestelden de meeste van jullie die nou op sensitest.nl?
Zo redeneerde ik ook! Ik eet toch al foliumpjes en multis, kunnen die olies er ook nog bij!quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:57 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik switch na mn eisprong idd van teunisbloem naar tarwekiemGeen idee of het nut heeft, maar baat het niet enzo en ik neem toch elke dag vitaminen, dan kan een extra pilletje er nog wel bij
Mijn man denkt er net zo over hoor, hij zegt ook, het kan nog wel een jaar duren...quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Haha, het wordt ineens erg druk! Leuk is dat.![]()
Ik slik zwangerschapsvitamines van VSM (puur mama) en apart foliumzuur in het kader van een onderzoek, FoliumzuurExtra. Niets dus om mijn cyclus te reguleren.
GM, wat knap dat je zelfs je apps gedelete hebt! Ik kan me voorstellen dat dat rust geeft. Ik stond afgelopen week even in dubio of we met ovulatietesten zouden gaan beginnen, maar eigenlijk wil ik dat helemaal (nog) niet! Dus samen besloten dat niet te gaan doen nu, mijn man vindt dat de komende maanden sowieso nog niet aan de orde.
Sterkte met de operatie! Mijn vader heeft in 2001 (50 jaar oud nog maar!) 6 (!) bypasses gekregen in Utrecht, allemaal helemaal goed gegaan, hij voelde zich nadien als herboren. Ik hoop dat dat ook voor jouw schoonmoeder geldt! In welk ziekenhuis wordt ze geopereerd?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
knip
Speaking of schoonmoeder: ze krijgt vrijdag een bypass operatie, duimen jullie mee??
knip
Danku danku! Ik zal even kijken of ik de laatste nieuwelingen er bij in kan krijgenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:13 schreef Theeleuter het volgende:
Welkom marel, kursor en fee
Dat is een vervelend lange cyclus fazoletti. Hopelijk weet je dan volgende week meer.
Succes met je ei kim![]()
Hier nog een weekje tot ei denk ik, dus ik wacht rustig af
En goed bezig skippy met de OP!![]()
Ohja ik rammel de pan uit!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:54 schreef Fee-nix het volgende:
O en Kwisted, ik vind t ook zo spannend voor je! Kan me je gevoel ook helemaal voorstellen! (Toen S 9 maanden was, rammelde ik eigenlijk ook alweer!)
Bij J duurde t 8 maanden voor t raak was... S was ook meer een oeps momentjequote:Op donderdag 27 juni 2013 08:30 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ohja ik rammel de pan uit!!
Ik geloof alleen niet dat het dit keer raak is. Zou ook wat zijn van 1x sex. Bij F.leur heeft het 6 maanden geduurd voordat ik een positieve test in mijn handen had.
Nu waren we eigenlijk nog niet eens aan het proberen, meer een 'oeps' moment.
Maar ik voel nu hoe graag ik weer wil, dus hierna gaan we gewoon wel gericht aan de slag. AAH!
Nop, lukt (net) niet meer. Moeten we een modje even lief aankijken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:11 schreef Dyre het volgende:
Jeetje, wat een hoop nieuwe ineens
Welkom:
Take_A_Picture,
marel88,
Fee-nix,
Mevr_Mus,
Kwisted,
en toch ook weer een warm welkom voor Kursor![]()
Ik vind dat met al die nieuwe aanwas wat meiden uit de oude ploeg wel door mogen schuiven naar Z&G, te beginnen met iedereen uit 2011/2012
Mijn NOD mag trouwens aangepast worden, als dat nog lukt Skip? Ik had rekening gehouden met weer een hele lange cyclus, maar omdat ik nu ovutesten heb gebruikt weet ik dat mijn ovulatie rond de 23e is geweest. NOD mag dus naar 7 juli
Klopt FR, hCG is nog niet negatief, wel al heel laag, maar dat is in verband met eerdere mola niet voldoende. Over een week weer een nieuwe meting.quote:
Kan ja, ik testte met KV vier dagen voor mijn nod overduidelijk positief.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:41 schreef Kwisted het volgende:
Gm gelukkig maar!
Nou t bekertje voor morgenvroeg staat klaar. Maar ik ben niet zenuwachtig. Ik weet vrijwel zeker dat ik niet zwanger ben. Niet pessimistisch ofzo, maar ik mis gewoon de kwaaltjes.
Nod is eigenlijk maandag. Zijn de kruidvat testen goed genoeg om 2 dagen voor nod te gebruiken? Het is dan 11dagen na ovulatie.
(Kwisted ik hoop dat je t niet erg vind, dat ik ze hier even op de hoogte breng...Enne... jammer! Maar nieuwe ronde, nieuwe kansenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:45 schreef Kwisted het volgende:
Helaas! Ik ben niet zwanger!
Maar t geeft niet
Ik had ook verwacht met Clomid te beginnen en de gynaecoloog zei dat dit zeker een optie was, omdat er (blijkbaar) te zien was dat er voorlopig geen eisprong aan zat te komen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:16 schreef Frummeltje86 het volgende:
Frummeltje ontlurkt...Welkom, Skittles! Ik lees dat de echo uitgewezen heeft dat je PCOS hebt, flink balen... Word je hier verder niet voor behandeld dan? Bijvoorbeeld ovulatie-inductie, m.b.v. clomid? Ik ben zelf een paar maanden geleden namelijk gediagnosticeerd met PCOS en sindsdien gebruik ik clomid om een eisprong op te wekken. Dit omdat je met PCOS hoogstwaarschijnlijk zelf nauwelijks of geen eisprong hebt... Zo heb ik het tenminste begrepen.
O maar dat heb ik ook elke maand hoorquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:56 schreef Skittles het volgende:
Dank iedereen!![]()
Het is inderdaad wel lastig om op de gok te testen en het vervelende is dat ik mezelf allerlei symptomen aan zit te praten elke maand
[..]
Ik had ook verwacht met Clomid te beginnen en de gynaecoloog zei dat dit zeker een optie was, omdat er (blijkbaar) te zien was dat er voorlopig geen eisprong aan zat te komen.
De huisarts wil eerst dat we het een jaar hebben geprobeerd en dan verder kijken naar de volgende stap.
Maar jij mocht dus al gelijk beginnen?
Dus de huisarts overruled hier de gyn die naar mijn idee toch echt wel veeel meer verstand van zaken heeftquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:56 schreef Skittles het volgende:
Dank iedereen!![]()
Het is inderdaad wel lastig om op de gok te testen en het vervelende is dat ik mezelf allerlei symptomen aan zit te praten elke maand
[..]
Ik had ook verwacht met Clomid te beginnen en de gynaecoloog zei dat dit zeker een optie was, omdat er (blijkbaar) te zien was dat er voorlopig geen eisprong aan zat te komen.
De huisarts wil eerst dat we het een jaar hebben geprobeerd en dan verder kijken naar de volgende stap.
Hier ook een PCOS'erquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:56 schreef Skittles het volgende:
Dank iedereen!![]()
[..]
De huisarts schrijft over het algemeen geen clomid voor, dat gaat dan via de gynaecoloog. En ik zou, als ik het schoolvoorbeeld van PCOS zou hebben, niet zelf nog een jaar in totaal proberen hoor! Tenzij je geen 'haast' hebt. Maar dat hoor ik hier meestal nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:06 schreef Skittles het volgende:
Als ik dit zo hoor ga ik toch maar even een afspraak maken bij de huisarts maken om de clomid er toch doorheen te krijgenEn anders loop ik even langs de afdeling gynaecologie om het te bespreken.. Ik loop er toch al rond voor mijn opleiding.
Bedankt allemaal!
Sla die huisarts lekker over, direct door naar de gyn!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:06 schreef Skittles het volgende:
Als ik dit zo hoor ga ik toch maar even een afspraak maken bij de huisarts maken om de clomid er toch doorheen te krijgenEn anders loop ik even langs de afdeling gynaecologie om het te bespreken.. Ik loop er toch al rond voor mijn opleiding.
Bedankt allemaal!
Misschien toch ook een andere gynaecoloog? Als een gynaecoloog zegt dat je niet minder kans hebt om zanger te worden als je PCOS hebt en een keer per jaar een eisprong, dan licht hij/zij je niet echt goed voor, natuurlijk. Als je een eisprong hebt, heb je evenveel kans, maar je hebt door de PCOS echt veel minder vaak een eisprong en dus a die tijd geen kans.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:58 schreef Skittles het volgende:
Ik meld me hier ook als nieuweling!
Even een korte voorgeschiedenis:
In augustus 2012 gestopt met de pil door een steeds sterker wordende kinderwens en ik had veel last van de bijwerkingen die de pil gaf.
Zes maanden later nog steeds niet ongesteld, maar alle zwangerschapstesten waren negatief.
Ik zocht er verder niet echt wat achter, want ik ben nooit "normaal" ongesteld geweest (meestal 1x in het half jaar). Onder lichte dwang van mijn moeder toch maar naar de huisarts en zij stuurde me door naar de gynaecoloog.
De echo was volgens de gynaecoloog een schoolvoorbeeld van PCOS, maar hij zei ook dat ik niet minder kans heb om zwanger te raken.
Ondertussen ben ik nog maar eenmaal ongesteld geworden in mei. Deze maand nog niks, maar de zwangerschapstest is wederom negatief.
Jaa, je lijf heeft het dus zelf weer gesnapt?quote:Op zondag 30 juni 2013 11:23 schreef Chanty het volgende:
Net als de vorige keer een positieve ovutest op CD 31/32Dus zet mijn NOD maar op 15 juli.
Wat fijn Chanty, dat je lichaam het zelf oppaktquote:Op zondag 30 juni 2013 11:23 schreef Chanty het volgende:
Net als de vorige keer een positieve ovutest op CD 31/32Dus zet mijn NOD maar op 15 juli.
Mijn test is aan een kant wel even donker en wordt in de breedte van het streepje lichter, maar van afstand zeg je: ze zijn even donker dus ik ga zelf er maar vanuit dat het niet zo moet zijn dat je een complete analyse erop los moet laten.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Jaa, je lijf heeft het dus zelf weer gesnapt?
Zou je eens een foto kunnen posten van je test? Mijn cyclus was vorige keer dus ook ineens een heleboel korter, dus heb ook eens een paar testen ertegenaan gegooid, maar het streepje wordt nooit echt zo donker als dat van de controlestreep. Maar hij was vanochtend wel lichter dan gisterochtend (niet met recht uit bed urine getest hoor) dus ik denk dat hij dan gisteren is gesprongen?
Oh dat heb je goed gedaan, dankjewel! Sorry dames dat ik het zelf niet heb laten weten. Het was dus helaas pindakaasquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:22 schreef Fee-nix het volgende:
Psst... Kwisted schreef vanochtend al in het babytopic dat de test negatief was.
[..]
(Kwisted ik hoop dat je t niet erg vind, dat ik ze hier even op de hoogte breng...Enne... jammer! Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen)
Morgen komt t zoontje van vrienden n paar uur hier spelen, en mn man is ook thuis, dat is zooo lief als je die 2 ziet spelenquote:Op zondag 30 juni 2013 22:36 schreef Fee-nix het volgende:
Spannend gm, ei-tijd!. Slim om je man nog even te lokken
. Goed benutten deze paar dagen! Hehehe.
Dat lijkt idd ook op hoe het er bij mij uitzietquote:Op zondag 30 juni 2013 12:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mijn test is aan een kant wel even donker en wordt in de breedte van het streepje lichter, maar van afstand zeg je: ze zijn even donker dus ik ga zelf er maar vanuit dat het niet zo moet zijn dat je een complete analyse erop los moet laten.
Die van mij net was trouwens wel met ochtendurine, dus ik doe er straks nog eentje, kijken of dat nog uitmaakt.
Dit is die van gistermiddag. In het echt is het streepje links nog wat donkerder, maar je ziet dat hij dus lichter wegloopt. Maar dat heb ik de vorige keer ook gehad. Een negatieve test is echt overduidelijk lichter of gewoon maar 1 streep.
[ afbeelding ]
Herkenbaarquote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Kimpossible het volgende:
Zo heb ik gelezen dat n orgasme na t orgasme van de man erg bevorderlijk kan zijn en Moet. Ik. Ook. Voordat ik opsta. Gelukkig is het aangenaam hahaha.
Yep, en een orgasme rond de innesteling zou helpen tegen een bbz. Have funquote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Kimpossible het volgende:
Zo heb ik gelezen dat n orgasme na t orgasme van de man erg bevorderlijk kan zijn en Moet. Ik. Ook. Voordat ik opsta. Gelukkig is het aangenaam hahaha.
Dat is goed om te wetenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:44 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Yep, en een orgasme rond de innesteling zou helpen tegen een bbz. Have fun.
Kan het niet zijn dat je ei wat vertraging heeft en je nog in je vruchtbare periode zit? Je nod is de 14e toch pas?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:32 schreef Kimpossible het volgende:
Kan best goed zijn hoor aisly!
Hier is de hoop alweer vervlogen eigenlijk. Bmm weer helemaal open. Too bad. Niet in de laatste plaats omdat ik dan echt naar de HA moet en ik dat doodeng vind. Ik heb al sinds het stoppen met de pil last van die pijnen, maar omdat we op dat moment toch niet aan het proberen waren een kindje te krijgen kon ik die pijn voor mezelf afdoen als irrelevant (struisvogelpolitiek ftw). Maar, obviously, kan ik dat mezelf nu niet meer wijsmaken en denk ik dat het hoog tijd is om in ieder geval uit te sluiten dat er iets vervelends aan ten grondslag ligt. Meh.
Ik denk t niet, want het lijkt alsof het pijn doet tot het moment van eisprong. De pijn lijkt uit m'n eierstokken te komen. Het zijn scherpe messteken die soms een aantal uur (normale maand en niet zorgwekkend) maar soms ook wel een week aan houden (deze maand bijv.). Pijn tot het moment waarop ik echt misselijk ben en blijf en inclusief gevoelige baarmoeder, drukpijn en dat soort flauwekulquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:09 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat je ei wat vertraging heeft en je nog in je vruchtbare periode zit? Je nod is de 14e toch pas?
En wat voor pijnen heb je? HA is nooit leuk natuurlijk...
Edit: oja, buikpijn. Nooit grappig..
Uhm... Ik zou even een echo laten maken van je eierstok, ik wil je niet laten schrikken maar ik had/heb precies dezelfde klachten en heb een cyste op mn linkereierstok....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:20 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik denk t niet, want het lijkt alsof het pijn doet tot het moment van eisprong. De pijn lijkt uit m'n eierstokken te komen. Het zijn scherpe messteken die soms een aantal uur (normale maand en niet zorgwekkend) maar soms ook wel een week aan houden (deze maand bijv.). Pijn tot het moment waarop ik echt misselijk ben en blijf en inclusief gevoelige baarmoeder, drukpijn en dat soort flauwekul. Het beperkt me in mijn doen en laten en als ik bijv. gesport heb (ik rijd dressuur met mijn paard) dan heb ik echt flink pijn en een soort zwaar gevoel in mn baarmoeder. Het hoeft niets te betekenen, maar fijn is anders. Ik zou het mezelf niet vergeven als later iets beschadigd blijkt te zijn wat voorkomen had kunnen worden door tijdig aan de bel te trekken (en hoe tijdig ben ik nu dan na 2 jaar klachten
)
Spannend joh... ik heb beide keren gehad dat ik me al heel snel "anders" voelde (maar durfde er uiteraard nooit op te vertrouwen).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:10 schreef Dyre het volgende:
Ja ik heb op een of andere manier heel erg het gevoel dat er iets aan de hand is, mijn lijf is allemaal gekke dingen met me uit aan het halen: steekjes, krampjes, pijnlijke tepel... Ik ben aan de ene kant ontzettend af aan het tellen tot zaterdag, maar aan de andere kant durf ik nietBang om heel erg teleurgesteld te raken.
Ik moet gewoon nergens vanuit gaan, vorige maanden ging dat prima, maar nu vind ik dat wel heel lastig.
Dat klinkt heel goed! En anders doe jij het ff voor en volg ik volgende maand?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:57 schreef Dyre het volgende:
Kimpossible, zullen we anders gewoon afspreken dat we allebei 2 streepjes plassen dit topic?
Thanks DJmomo![]()
Nou, dan was het wel een heel snel eitje denk ik, want ik had er vorige week ook al enigszins last vanquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:26 schreef Fee-nix het volgende:
Dot, klinkt misschien raar, maar een schimmelinfectie is bij mij 1 van de eerste tekenen dat ik zwanger ben. Iets met dat je lichaam je weerstand verlaagt zodat het vruchtje niet als 'vijand' gezien wordt, ofzo.
En waar ik zelf zo'n hekel aan heb: lezen over iets wat 'kan duiden op zwangerschap'. Maar dat doe ik nu dus ff lekker bij Dot. Sorry
. Zo las ik laatst dat 'droge ogen' ook een teken kan zijn van zwangerschap. Waarom weet ik niet meer. Dus telkens als mijn ogen een beetje prikken, schiet t nu door m'n hoofd
.
Welkom!quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:40 schreef ReesesPieces het volgende:
Hoi allemaal,
Na lang meegelezen te hebben in dit topic vond ik het wel eens tijd worden om me hier te melden.
Ik ben op 1 september 2012 gestopt met de pil (na deze ongeveer 10 jaar geslikt te hebben). Het heeft even geduurd voor mijn cyclus weer op gang kwam, maar sinds zo'n 5 maanden heb ik een regelmatige cyclus van (meestal) 31 dagen. Een positieve ovulatietest heb ik meestal op dag 21, aardig laat maar volgens mijn HA hoeft dat geen probleem te zijn.
Oh ja, ik ben 26, getrouwd, gelukkig en woonachtig in de mooie stad Utrecht.
Dank je!quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Welkom!
Zijn jullie ook al sinds september bezig? Omdat je ook schrijft over ovulatietesten, en omdat je bij de huisarts bent geweest.
Precies, dat was het idee van die testjes, nu lekker ontspannen en gaan met die banaan (nog een stomme, en in dit geval misplaatste uitdrukkingquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:51 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wel fijn dat je nu weet wanneer je ovulatie is! Dan hoef je nu inderdaad niet meer te testen. En ik kan me erg goed voorstellen dat je er dan voor je gevoel 'te veel mee bezig bent'stomme term
Veel succes dan maar
Herkenbaar. De maand erop was ik zwangerquote:Op woensdag 3 juli 2013 16:47 schreef ReesesPieces het volgende:
Overigens heb ik deze maand de ovulatietesten en thermometer achterwege gelaten, het leven ging op een gegeven moment iets te veel in het teken staan van 's ochtends op testjes plassen...
Ah, de zenuwen komen nu weer terugquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:06 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Herkenbaar. De maand erop was ik zwanger.
Succes! enne... Utreg![]()
![]()
Dank je, inderdaad fijn hoor, zo relaxedquote:Op woensdag 3 juli 2013 17:46 schreef marel88 het volgende:
Welkom RP! Goed dat je er achter bent gekomen dat je een late eisprong hebt. Als dat de afgelopen maanden stabiel was, kan je nu idd wel zonder die testen, wel zo relaxed!
Hier ook wachten, eisprong is komende maandag 2 weken geleden. Maar manlief gaat juist dan voor een paar dagen naar het buitenland, dilemma... Ik ben geen vroege tester maar wil wel testen met hem in de buurt.
Hij/zij komt natuurlijk niet zijn/haar vingers in je baarmoeder he...quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:57 schreef Kimpossible het volgende:
Allemaal spannende dingen hier! Succes met alle medische zaken, veel geduld voor op het wachtbankje en welkom nieuwe aanwas!
Ik herken het ook wel, alles linken aan mogelijke zwangerschappen. Heel irritant en misleidend voor mezelf haha.
Ik wacht hier ongeduldig de komende week of anderhalf op uitslagen en evt. Streepjes. Dokter gaf aan dat inwendig onderzoek geen nadelige gevolgen kan hebben voor een mogelijke zwangerschap, maar gezien het gewroet voelt dat niet erg aannemelijk. Maar hee, ik ben natuurlijk geen dokter
Nee er zijn helaas geen andere medicijnen tegen. Ik moest ook stoppen met borstvoeding als ik deze medicijnen wilde slikken. Heb de netelroos sinds de bevalling van E en heb dus 18 maanden met jeuk gezeten. Toen kon ik er echt niet meer tegen en heb ik de medicijnen gekozen. Dit is nu 3 maanden geleden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:35 schreef Aisly het volgende:
TAP, stel dat je zwanger bent, moet je dan andere medicijnen gaan slikken of mag je dan helemaal niets meer slikken tegen de jeuk?
Ik weet natuurlijk niet hoe ik zou reageren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er zo een paar testen doorheen gaan als ik positief test...:Dquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:28 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb laatst ook gewoon via een site heel goedkoop tien zwangerschapstesten besteld. Kan ik weer ff vooruit, haha (nouja, t was omdat ik niet ongesteld werd in de stopweek van de pil. Ik heb toen denk ik iets van 5 testen gebruikt, met tussenpozes uiteraard, voordat ik echt geloofde dat ik niet zwanger was). Later vertelde ik aan m'n zusje dat ik een voorraadje heb en die snapte er niks van. Die had zoiets van 'jamaar, je gaat toch pas testen als je echt overtijd bent? En dan heb je toch maar 1 test nodig?' Hihi....
Ik heb zeker 16 keer getest toen het raak was, bijna elke dag twee keer tot aan mijn nodquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:36 schreef ReesesPieces het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe ik zou reageren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er zo een paar testen doorheen gaan als ik positief test...:D
Vertel je je familie trouwens dat jullie aan het proberen zijn?
Oh my! Maar waarom ook nietquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb zeker 16 keer getest toen het raak was, bijna elke dag twee keer tot aan mijn nod![]()
't Is ook zo leuk om dat tweede streepje te zien verschijnen
.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:53 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb zeker 16 keer getest toen het raak was, bijna elke dag twee keer tot aan mijn nod![]()
't Is ook zo leuk om dat tweede streepje te zien verschijnen
.
Haha, jaquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:00 schreef ReesesPieces het volgende:
[..]
Oh my! Maar waarom ook niet. Inmiddels wel gestopt, toch
Was het maar zoquote:Op woensdag 3 juli 2013 19:54 schreef Skittles het volgende:
Welkom ReesesPieces!
TAP, heb je misschien al geprobeerd te smeren met levomenthol crème of gel? Dat wil ook nog wel eens de jeuk verlichten en kan gewoon tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Het zal wellicht niet zo goed helpen als de medicatie (antihistaminica neem ik aan?) , maar het is tenminste iets.
Ja, heel herkenbaar bij mij ook idd... Al ben ik wel altijd erg trouw geweest met AC, maar wel zo'n stemmetje in mijn achterhoofd hoe cru het zou zijn dat ik altijd zo netjes ben geweest en het dan achteraf eigenlijk niet nodig was, want het kan toch niet... Achja, we zullen zienquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:14 schreef Theeleuter het volgende:
Heel herkenbaar gevoel hoor: "is het ons gegund".
Ik had ook wel eens een pil vergeten en nooit zwanger geraakt. Bekijk het dan maar zo, pil werkt extreem goed bij ons
En zelfs na 1 zwangerschap zit er bij ons de twijfel of die eerste keer niet pure mazzel was.
Ja, ik weet dat dat het beste is, maar om nu op mijn werk in mijn lunchpauze met die testen te gaan hannessen vond ik wat ver gaanquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:42 schreef zandsculptuur het volgende:
Dot, het lijkt op een piek op zaterdag, of je hebt 'm gemist... ovulatietesten kun je het beste in de middag doen, je LH piek ligt gemiddeld zo rond 12 uur. Om goed te kunnen vergelijken kan je het beste elke dag op ongeveer dezelfde tijd testen.
Ik kan er heel slecht tegen als ik word geremd door mijn lijf, en mijn man kreunt iedere 5 minuten om te laten weten dat hij toch echt flink beroerd isquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:28 schreef Dyre het volgende:
Zo, even flink bij moeten lezen
Gm87, het zit je niet mee he, samen in de lappenmand is daarentegen wel knus
Dat vraag ik me dus al een tijdje af, is het het meest effectief als je het om de dag doet, of bij een positieve ovulatietest (en de dagen daarvoor) elke dag (en voor de die-hards misschien zelfs twee keer per dag). In het kader van 'de relax-modus' probeer ik om de dag aan te houden, ik wil niet dat er te veel druk op ligt, maar of dat ook het beste is...?quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:53 schreef zandsculptuur het volgende:
Ik nam mijn testen altijd gewoon mee met een klein bakje, zo heb ik een keer in de Efteling getest.
En ja, ik vond het ook meer ter indicatie, gewoon ongeacht de test om de dag seksen lijkt mij het effectiefst.
Wij doen het eigenlijk alleen echt als we zin hebben, of dat nu om de dag is of om de 5 dagen. Dan maar wat minder kans... Deze keer dus op woensdag en vrijdag bijvoorbeeld, zaterdag en zondag waren erg drukke dagen en dus allebei geen zinquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:01 schreef ReesesPieces het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus al een tijdje af, is het het meest effectief als je het om de dag doet, of bij een positieve ovulatietest (en de dagen daarvoor) elke dag (en voor de die-hards misschien zelfs twee keer per dag). In het kader van 'de relax-modus' probeer ik om de dag aan te houden, ik wil niet dat er te veel druk op ligt, maar of dat ook het beste is...?
Ze zeggen dat om de dag het beste is, ivm kwaliteit van het zaad. Vaker zou daarom ook niet goed zijn. Maar misschien is dat ook weer achterhaald, ze zeggen zo veelquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:01 schreef ReesesPieces het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus al een tijdje af, is het het meest effectief als je het om de dag doet, of bij een positieve ovulatietest (en de dagen daarvoor) elke dag (en voor de die-hards misschien zelfs twee keer per dag). In het kader van 'de relax-modus' probeer ik om de dag aan te houden, ik wil niet dat er te veel druk op ligt, maar of dat ook het beste is...?
Ooh getsie meid!! En dan ook nog een cyste...quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:59 schreef Ikina het volgende:
Ik kom mij hier weer half melden. Na gisteravond heftig bloedverlies met buik en rugkrampen liet de echo vandaag zien dat er geen vruchtje meer is. Wel blijk ik een cyste van 7cm te hebben. Wat daarmee gaat gebeuren is nog onduidelijk, over 3 maanden weer een echo. We hebben wel groen licht voor een zwangerschap. Maar ik heb geen idee hoe mijn cyclus dit oppakt..
Hier ook bekertje mee naar toilet op kantoor. Was al zo ingesleten dat toen ik een keer net thee had gehaald, en toevallig nog even moest plassen (dus bekertje thee maar mee genomen), ik vervolgens op de wc op zoek ging naar t test staafje... Groene thee met citroen heeft een nogal overeenkomende kleur....quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:53 schreef zandsculptuur het volgende:
Ik nam mijn testen altijd gewoon mee met een klein bakje, zo heb ik een keer in de Efteling getest.
En ja, ik vond het ook meer ter indicatie, gewoon ongeacht de test om de dag seksen lijkt mij het effectiefst.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Dank voor de samenvatting van gisteren Dyre, ik ben meteen weer bij![]()
Jay, ik ben niet de enige met google-drang. Een soort pre-zwangerschapskwaal dusquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:36 schreef Kimpossible het volgende:
Heel herkenbaar fee; ik moet mezelf inhouden in veel gesprekken en Google me ook suf! Baarmoedermond zus, innesteling zo. Gevoelige borsten, afscheiding, de baarmoedermond nog maar eens een keer, zwanger worden, vitamines, bevorderen, blablabla
Ja he!! Ik zou t ook aan iedereen vertellen, hehehe. Ik moest vanmiddag nog iets ophalen bij de peuterspeelzaal van m'n oudste en toen liep ik al te denken: zal ik tegen de juf zeggen van 'nou tot over een half jaartje (dan gaat m'n jongste daar heen) en ik hoop dat ik tegen die tijd zwanger ben van de derde!' Toch maar niet gedaanquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:37 schreef marel88 het volgende:
Haha, same here, Fee! Als ik het hier niet kwijt kon waren er al veeeeel mensen per ongeluk op de hoogte geweest...
Dat vind ik wel heel erg lullig eigenlijk het is een naam..quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben een jongens en meisjesnaam ge veto-d bij zwangere vrienden...terwijl zij dus al echt zwanger zijn en wij niet, en als ze de meisjesnaam kiezen kom ik daar wel overheen maar de bij de jongensnaam zou ik echt boos zijn....
Klopt maar je kan wel vertellen dat je die naam al jaren hebt liggen... En als vrienden weten waarom die naam zo belangrijk is dan snappen ze het ook best.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat je er van kan balen is logisch maar je kan niet van andere verwachten dat ze je naam niet kiezen.
Je hoeft je niet te verdedigen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klopt maar je kan wel vertellen dat je die naam al jaren hebt liggen... En als vrienden weten waarom die naam zo belangrijk is dan snappen ze het ook best.
Ik denk dat er ook een verschil zit in de intensiteit vd vriendschap, ik zie deze vrienden gemiddeld 2x per week, dus dan geef je niet dezelfde naam, bij andere vrienden die ik 1x in de mnd zie vind ik het een heel ander verhaal.
@KP: ik zit nu 4 dpo, lijkt me onwaarschijnlijk
Je punt is nu wel duidelijk hoorquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:48 schreef Pvoesss het volgende:
Nu ben ik ook heel benieuwdwant zeker bij bijbelse namen zie je vaak vernoemingen en dergelijke bij mensen terugkomen en zal je denk ik wel andere mensen tegenkomen die hem ook graag willen gebruiken.
4dpo begonnen bij mij de klachtenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Klopt maar je kan wel vertellen dat je die naam al jaren hebt liggen... En als vrienden weten waarom die naam zo belangrijk is dan snappen ze het ook best.
Ik denk dat er ook een verschil zit in de intensiteit vd vriendschap, ik zie deze vrienden gemiddeld 2x per week, dus dan geef je niet dezelfde naam, bij andere vrienden die ik 1x in de mnd zie vind ik het een heel ander verhaal.
@KP: ik zit nu 4 dpo, lijkt me onwaarschijnlijk
*graaft een kuil en steekt kop in het zand*quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:14 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
4dpo begonnen bij mij de klachten
Ik heb wel eens een vlaag misselijkheid kort nadat ik mijn vitamines met foliumzuur heb geslikt ja. Maar echt een vlaag ook hoor, meer niet, meestal na een minuut weer voorbij.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
*graaft een kuil en steekt kop in het zand*
Ff iets andera zijn er hier meer dames die misselijk worden van foliumzuur?
Ik heb sinds ik begonnen ben met foliumzuur wel regelmatig dat ik misselijk ben. Heb ik daarvoor nooit last van gehad. Nu regelmatig tijdens het eten, bij omhoog komen van bukken, etc etc. Sinds die tijd ook veel meer hoofdpijn trouwensquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee, ik heb nergens last van bij het slikken van foliumzuur. Heb een tijdje die zwanger-worden vitamines van de Etos geslikt, en ook daar nergens last van.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh yes...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg he? Kan gewoon niet goed zijn voor de vruchtbaarheidquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ieuw!! Volgens mij is die thee een gevaar voor de volksgezondheid...
wat voor klachten had jij 4 dpo?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:14 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
4dpo begonnen bij mij de klachten
Daar hoef je geen thee leuter voor te zijn om dat te vinden. Bleh automaten thee!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Theeleuter het volgende:
Dat kan je geen thee noemen![]()
Helaas ken ik die thee, en ik ben toen snel overgestapt op heet water en had zelf theezakjes op bureau staan.
Misselijk, alsof je een kater hebt. Alleen dan kwam en ging het weer. Beide keren had ik dat vanaf een dag of 4/5 na mijn ei.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wat voor klachten had jij 4 dpo?![]()
oh en had ik al eens gezegd dat google verboden zou moeten worden in de lf?
ik drink niet dus ben ook niet bekend met een katerquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:10 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Misselijk, alsof je een kater hebt. Alleen dan kwam en ging het weer. Beide keren had ik dat vanaf een dag of 4/5 na mijn ei.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:00 schreef DJMomo het volgende:
Gaat hier morgen niet iemand testen? Dyre toch?
Nee, je bent gewoon ongeduldig hahaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:59 schreef Fee-nix het volgende:
Zenuwen aan t eind van elke maand: check.
Ik weet niet of er over heen gelezen is of dat ik gewoon ongeduldig ben, maar
kan m'n NOD op 2 augustus gezet worden?
Lijkt me onzin voor die laatste 14 posts. Gewoon flink Door spammenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:59 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon ongeduldig hahaDe OP kan maar binnen een x aantal uur aangepast worden, dus als er een nieuw topic komt wordt je NOD meegenomen. (of er moet in de tussentijd een vriendelijk modje voorbij komen die de OP nog wel aan kan passen)
Het wordt tijd voor een duimendraaien-smiley!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dan ligt het aan mij denk, of ik wordt ergens anders misselijk van...
stress, pds, verkeerde beweging, weet ik t!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:38 schreef Dyre het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een duimendraaien-smiley!![]()
Enne, rugpijn krijg je volgens mij ook niet van een virus hoor
Welcomequote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:39 schreef Fee-nix het volgende:
Jay m'n NOD staat erbij, thnx!
En gewoonmezelf dat klinkt als.... Wie weet! Ik zal ook alvast duimen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |