abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juni 2013 @ 21:05:18 #76
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128211989
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Laat de aandeelhouders e.d. lekker alles betalen in plaats van die laffe acht procent. Als er dan nog geld bij moet is de spaarder aan de beurt.
Aandeelhouders zijn alles kwijt in het geval van een failliet. Hoe wil je er nog meer geld ophalen? Wil je aandeelhouders een boete geven omdat zij een aandeel hadden? Denk je dat er dan nog iemand zin heeft om een bankaandeel te hebben? En hoe ga je die boete op korte termijn bij die mensen weghalen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_128212113
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:05 schreef eleusis het volgende:

[..]

Aandeelhouders zijn alles kwijt in het geval van een failliet. Hoe wil je er nog meer geld ophalen? Wil je aandeelhouders een boete geven omdat zij een aandeel hadden? Denk je dat er dan nog iemand zin heeft om een bankaandeel te hebben? En hoe ga je die boete op korte termijn bij die mensen weghalen?
quote:

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2013 21:08:17 ]
pi_128212180
'Haircut' is trouwens weer een mooi nieuw eufemisme.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_128212274
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:58 schreef eleusis het volgende:
:') Geweldig die reacties. Als de belastingbetaler de banken redt is het niet goed, als de klanten het zelf doen is het ook niet goed.
Van dat soort mensen denken zeker dat figuren als Zalm of Scheringa de benodigde tig miljard wel ergens als uitgekeerde bonussen op een spaarrekening hebben staan. :')
pi_128212297
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:09 schreef heiden6 het volgende:
'Haircut' is trouwens weer een mooi nieuw eufemisme.
Gewone mensen noemen het beestje inderdaad gewoon bij de naam: diefstal. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_128212310
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Gewone mensen noemen het inderdaad gewoon bij de naam: diefstal. :Y
Dat dus.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:13:49 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128212434
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat die site het verkeerd heeft opgeschreven. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat iemand zou willen dat bij een bankfaillissement de aandeelhouders nog geld terugkrijgen.

Ik kan er verder ook niets over vinden in nieuwsberichten eigenlijk, zo'n theorie zou wel groot nieuws zijn: https://www.google.nl/search?hl=nl&gl=nl&tbm=nws&q=Scha%C3%BCble

En het is ook niet echt logisch dat een Duitser de aandeelhouders van een failliete bank een kadootje wil geven.

Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar het klinkt allemaal heel erg onlogisch en volgens mij is het plaatje ook boekhoudkundig niet echt goed te krijgen. Het zou betekenen dat heel het bufferkapitaal niet meer gebruikt kan worden waar nu juist zo veel om te doen is. En wat volgens mij ook gewoon nodig is in zo'n situatie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_128212724
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:13 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik denk dat die site het verkeerd heeft opgeschreven. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat iemand zou willen dat bij een bankfaillissement de aandeelhouders nog geld terugkrijgen.
Dat is de grap: banken gaat niet failliet, dankzij zo'n haircut.
pi_128212764
Eindelijk realistische geluiden vanuit de politiek.

Uiteindelijk zal alleen een pijnlijke maatregel zorgen voor een begin van het herstel. Dat was vier jaar geleden al duidelijk. Nu is er alleen politieke lef nodig (want dit is politieke zelfmoord), maar dat zit er vooralsnog niet in. Totdat het echt niet meer anders kan.
pi_128212835
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:00 schreef µ het volgende:

[..]

Net geprobeerd. Meer dan 1000 euro is mij niet gelukt.

Eerst bij ING (mijn bank): 2500 geprobeerd, "Dit geeft deze automaat niet". 2000 werkte ook niet. 1500 niet.
Toen bij Rabo: "Daglimiet overschreden" > Ik had nog niet gepind vandaag
Later weer bij Rabo: Probeer 2500 te pinnen, "U kunt max 2000 euro pinnen", probeer je dat, "Onvoldoende saldo", terwijl de app van ING aangeeft dat ik genoeg heb.
Uiteindelijk 1000 gehaald bij ING.

Toch raar.

Edit- Kennelijk is dat normaal.
Je kan bij de Rabobank 1250 euro per WEEK pinnen , tenzij je een goldcard enz hebt
pi_128212911
Ik zou het nog heel misschien kunnen accepteren maar dan moeten de verantwoordelijken voor de crisis wel live op TV voor een vuurpeloton gegooid worden of levenslang achter de tralies verdwijnen.
pi_128213129
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:35 schreef DemonRage het volgende:
Daarom is sparen in een ouwe sok helemaal zo gek nog niet... zorg wel dat het niet in geld is, maar in edelmetalen.
Ja, goed idee :')

http://www.telegraaf.nl/d(...)gt_weg_omlaag__.html
pi_128213149
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Spaarders worden niet gelijkgesteld met aandeelhouders, spaarders staan sowieso al een stuk hoger in de rij qua preferentie en men loopt slechts voor 8 % van het positieve saldo risico. Aandeelhouders maken dikke kans om een veel groter aandeel te verliezen.
Weet jij of +100.000 spaarders van Bank of Cyprus 40% van hebben ingeleverd of dat die 40% is omgezet in nieuwe aandelen ( zodat de +100.000 spaarders in principe de nieuwe eigenaren zijn ) en of de kredieten van bank of Cyprus zo verrot waren dat er op afgeschreven moest worden enz
pi_128213199
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:02 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Daarom doen ze het ook niet, een bankrun of nog erger een volksopstand willen ze koste wat het kost voorkomen. Niemand zal het pikken als er ongevraagd geld van zijn rekening wordt gehaald.
Waarom is er dan geen burgeroorlog / opstand uitgebroken op Cyprus ?
  maandag 24 juni 2013 @ 21:28:11 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_128213245
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:27 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Waarom is er dan geen burgeroorlog / opstand uitgebroken op Cyprus ?
Omdat daar onder de 100k niets afgepakt werd toch?
Say what?
  Moderator maandag 24 juni 2013 @ 21:28:37 #91
236264 crew  capricia
pi_128213270
Gaan we zo uit de crisis komen? :')
Of gaan we er alleen maar dieper in?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128213360
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:28 schreef capricia het volgende:
Gaan we zo uit de crisis komen? :')
Of gaan we er alleen maar dieper in?
Acht procent minder om er een auto of een huis van te kopen, heel simpel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_128213448
Sinds 2008 is 50% van het bankpersoneel ontslagen / met pensioen / werkt er niet meer

Wat is nou het verschil eigenlijk met zoals het nu is gegaan of dat in 2008/9 ABN-AMRO failliet was gegaan en al het personeel op straat had gestaan

Het komt een beetje op hetzelfde neer, er was alleen 1 bank minder geweest
  maandag 24 juni 2013 @ 21:35:30 #94
111528 Viajero
Who dares wins
pi_128213693
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Van dat soort mensen denken zeker dat figuren als Zalm of Scheringa de benodigde tig miljard wel ergens als uitgekeerde bonussen op een spaarrekening hebben staan. :')
En dat klopt. Er zijn de afgelopen tien jaar honderden miljarden aan topsalarissen en bonussen uitgekeerd door banken, ook nadat die de enorme verliezen door de belastingbetalers aangevuld hebben gekregen.

Ik heb je al eerder links laten zien van banken die in een enkel voor een enkele bank meer dan 10 miljard aan bonussen uitkeerden, maar goed, jij wordt liever genaaid door bankiers en politici, dus dat deel van de waarheid negeer je liever.

Daarnaast is het feit dat dezelfde mensen die zo enorm gefaald hebben hun miljoenenbonussen mogen houden natuurlijk alleen maar een aanmoediging voor verder falen. Ik zei dit al in 2007, en sinds 2007 is er inderdaad alleen maar op steeds grotere schaal gefaald.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_128213862
Ze betalen salarissen ja .. maar goed jij vind dat iemand die bij een bank werkt max 1200 euro bruto mag verdienen ofzo
  maandag 24 juni 2013 @ 21:38:07 #96
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128213866
Hey Snowden, kan ik met je mee naar Ecuador?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_128213962
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:38 schreef arjan1212 het volgende:
Ze betalen salarissen ja .. maar goed jij vind dat iemand die bij een bank werkt max 1200 euro bruto mag verdienen ofzo
Je pleit hier voor het afschaffen van het WML. ^O^ ^O^ ^O^
pi_128214003
Het wat ?
pi_128214061
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:40 schreef arjan1212 het volgende:
Het wat ?
Wettelijk minimumloon.

Maar ik lees net dat je het over iemand anders had, lette blijkbaar niet zo goed op. :)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:43:01 #100
111528 Viajero
Who dares wins
pi_128214189
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:38 schreef arjan1212 het volgende:
Nee, dat heb ik nergens gezegd. Maar ik vind wel dat iemand die bij een bank werkt die miljarden verliest geen miljoenen daarvoor moet krijgen, en al helemaal als dat uit belastinggeld komt. Dat klopt gewoon op geen enkele manier.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')