abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128223537
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 00:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

eerlijk zijn.
Eerlijk zijn? Kadin fahise gibi bikini ile orda protesto etmesini tamam anlamis degilim.
Oh sorry, dit werd wel erg Turks. Ik begrijp dus niet dat zij als een of ander dame van lichte zeden op dat plein in haar bikini moet dansen om te demonstreren :)
pi_128223732
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 00:19 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Eerlijk zijn? Kadin fahise gibi bikini ile orda protesto etmesini tamam anlamis degilim.
Oh sorry, dit werd wel erg Turks. Ik begrijp dus niet dat zij als een of ander dame van lichte zeden op dat plein in haar bikini moet dansen om te demonstreren :)
Dat is het hele punt juist wmb, een ieder denkt dat de protesten X inhoud en grijpt z'n kans om z'n ongenoegen te 'uiten'.
pi_128223768
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:53 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zonde. De relschoppers maken meer schade dan ze lief is.
pi_128229124
WeAreGokcek? Is dit sarcastisch of niet? Mag toch hopen dat er geen mensen zijn die deze mafketel daadwerkelijk steunen. Toch? TOCH? ;(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_128229747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
WeAreGokcek? Is dit sarcastisch of niet? Mag toch hopen dat er geen mensen zijn die deze mafketel daadwerkelijk steunen. Toch? TOCH? ;(
Tuurlijk wel. Go Melih.
pi_128230507
Schijnt een fijne vent te zijn die Melih

http://www.hurriyet.com.tr/english/domestic/11265859.asp
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:05:31 #208
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128230734
quote:
Te hard opgetreden door de politie.
pi_128230770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:05 schreef Che_ het volgende:

[..]

Te hard opgetreden door de politie.
Deze politie past prima in een bananenrepubliek
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:08:25 #210
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128230840
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Deze politie past prima in een bananenrepubliek
Oneens. Er is geen land wat geen buitensporig politieoptreden heeft gekend.
pi_128230956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef Che_ het volgende:

[..]

Oneens. Er is geen land wat geen buitensporig politieoptreden heeft gekend.
Niet wijzen.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:14:26 #212
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128231045
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:11 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Niet wijzen.
Arrrgh...

Ik ben het oneens met zijn stelling over bananenrepubliek. Dit heeft niets met wijzen te maken, dat zou betekenen namelijk dat ik het goedkeur, wat ik dus niet doe zoals ik al aanduidde.
pi_128231335
Als dit soort losse voorbeelden op de grote hoop al weinig doen om de regering tot inzicht te brengen dan wordt t met de dag primitiever. Voorbij welke grens zou een regering en zn politie volgens jou moeten gaan wil het wel een bananenrepubliek worden?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 11:33:39 #214
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128231677
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:23 schreef Beathoven het volgende:
Als dit soort losse voorbeelden op de grote hoop al weinig doen om de regering tot inzicht te brengen dan wordt t met de dag primitiever. Voorbij welke grens zou een regering en zn politie volgens jou moeten gaan wil het wel een bananenrepubliek worden?
De regering: corrupt, economisch instabiel, staatsgreep
politie: zwaar corrupt, meer dan één derde voert zijn werk niet goed uit, onnodig geweld tegen willekeurige mensen

Hou op met alles overdrijven, het lijkt wel of je Turkije de afgrond in wenst.

Deze politieagenten gaan te ver. Ik vermoed dat ze specifiek op zoek waren naar deze demonstranten, maar we weten niet wat er aan vooraf heeft afgespeeld. Maar met zoveel geweld deze mensen oppakken is buitensporig geweld. Iets wat elke land wel kent, vandaar dat dit niet per se aan een bananenrepubliek gelinkt moet worden. Dat was mijn hele punt.
pi_128232573
Erdoğan is weer lekker bezig te provoceren.

Tear gas forecast: 100% na 1900. Vandaag zijn er weer protesten.
pi_128234768
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:33 schreef Che_ het volgende:

[..]

De regering: corrupt, economisch instabiel, staatsgreep
politie: zwaar corrupt, meer dan één derde voert zijn werk niet goed uit, onnodig geweld tegen willekeurige mensen

ik heb ff doorgehaald wat nog niet van toepassing is.. voor de rest +1

https://www.facebook.com/(...)44160&type=2&theater
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:04:22 #217
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128234933
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik heb ff doorgehaald wat nog niet van toepassing is.. voor de rest +1

https://www.facebook.com/(...)44160&type=2&theater
Dus in jouw ogen is Turkije een bananenrepubliek aangezien die dingen al van toepassing zijn zoals je concludeert?
pi_128235684
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dus in jouw ogen is Turkije een bananenrepubliek aangezien die dingen al van toepassing zijn zoals je concludeert?
We zijn geen bananenrepubliek,

We hebben de sterkste en meest charismatische leider ter wereld, als iemand daar problemen mee heeft dan is dat jammer. Voor degenen die overdonderd zijn is het leiderschap van onze minister president een probleem. Niemand is sterk genoeg om de integriteit van de minster president te betwijfelen.
pi_128236234
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We hebben de sterkste en meest charismatische leider ter wereld, als iemand daar problemen mee heeft dan is dat jammer. Voor degenen die overdonderd zijn is het leiderschap van onze minister president een probleem. Niemand is sterk genoeg om de integriteit van de minster president te betwijfelen.
Als je dat wel doet, krijg je een rubberen kogel in je kop, zegt de plaatselijke burgemeester dat 't prima was en ondersteunen duizenden nationalisten dat op Twitter door de naam van de plaatselijke burgemeester te scanderen. "WeAreGokcek" --> We are 'goed gek'.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:48:31 #220
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128238790
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Beathoven, al vind ik het goed dat je soms normaal antwoord is het echt hinderlijk dat je vaak geen direct antwoord geeft. Je betrekt er vaak dingen bij die niets met de huidige discussie te maken hebben of maakt al de nodige aannames als er een vraag richting jou komt.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:50:12 #221
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128238863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:37 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je dat wel doet, krijg je een rubberen kogel in je kop, zegt de plaatselijke burgemeester dat 't prima was en ondersteunen duizenden nationalisten dat op Twitter door de naam van de plaatselijke burgemeester te scanderen. "WeAreGokcek" --> We are 'goed gek'.
of: weareçokgek
pi_128239434
Melih Gokcek, die vent heeft Ankaragucu naar de 2e lig geholpen :( essek adam.
pi_128239921
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:07 schreef xaban06 het volgende:
Melih Gokcek, die vent heeft Ankaragucu naar de 2e lig geholpen :( essek adam.
Lekker voor ze. :(.

Bolu is een beker door ze misgelopen. :(.

http://www.sabah.com.tr/Y(...)lun-futbolcu-magduru. :(.

Evren. :(.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2013 15:22:42 ]
pi_128243209

De transfer is rond, succes ermee
pi_128249148
Duizenden demonstranten op Taksim protesteren tegen de vrijlating van de politie agent die de 22-jarige Ethem Sarisuluk heeft dood geschoten.
Velen liggen op de grond om mensen eraan te herinneren hoe Ethem erbij lag.

[ Bericht 11% gewijzigd door aerdt op 25-06-2013 19:39:43 ]
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:58:49 #227
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128250614
Lijkt net of ze telkens meedoen aan een nieuwe rage. Planking, owling, tebowing, standing, lying...

Dat laatste is dubbelzinnig trouwens
pi_128250889
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:58 schreef Che_ het volgende:
Lijkt net of ze telkens meedoen aan een nieuwe rage. Planking, owling, tebowing, standing, lying...

Dat laatste is dubbelzinnig trouwens

Ik heb maar 5 leugens van m kunnen vinden

Here are 5 lies PM Erdogan repeated in his 5 (or 6? we’ve lost count) speeches he made today:

1. He said the police officer was killed. He (RIP) was sleep deprived and exhausted and fell from a bridge.

2. CHP (the main opposition party) is behind the protests. The leader of CHP made a declaration that this was not true.

3. Alcohol was consumed in the mosque. The muezzin of the mosque refuted this. Yeni Safak wrote about it today. http://bit.ly/18YdaBa

4. Girls who cover their heads were attacked by the protesters. Girls have refuted this.

Je hebt er vast meer
  dinsdag 25 juni 2013 @ 20:10:13 #229
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128251152
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb maar 5 leugens van m kunnen vinden

Here are 5 lies PM Erdogan repeated in his 5 (or 6? we’ve lost count) speeches he made today:

1. He said the police officer was killed. He (RIP) was sleep deprived and exhausted and fell from a bridge.

2. CHP (the main opposition party) is behind the protests. The leader of CHP made a declaration that this was not true.

3. Alcohol was consumed in the mosque. The muezzin of the mosque refuted this. Yeni Safak wrote about it today. http://bit.ly/18YdaBa

4. Girls who cover their heads were attacked by the protesters. Girls have refuted this.

Je hebt er vast meer
Dat zijn er 4.
pi_128251917
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:10 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat zijn er 4.
5

http://www.todayszaman.co(...)street-protests.html
pi_128256128
Erdogan haalt uit naar betogers

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft dinsdag hard uitgehaald naar de betogers in Turkije. Volgens hem maken de demonstranten deel uit van een samenzwering die tot doel heeft Turkije schade toe te brengen. Ook een BBC-journalist moest het ontgelden.

Erdogan zei in een toespraak dat de protesten in Turkije het werk zijn van krachten die willen voorkomen dat Turkije groeit. Volgens de premier is in Brazilië hetzelfde aan de hand. Ook daar zou een samenzwering aan het werk zijn. Erdogan legde een verband met de afbetaling van de schulden bij het Internationaal Monetair Fonds.

"Reeds vanaf het begin hebben sommige mensen, afkomstig uit het buitenland en Turkije, geprobeerd om de protesten af te schilderen als onschuldig en rechtvaardig. De politie werd ervan beschuldigd systematisch geweld te gebruiken", aldus Erdogan. "Sommige media in Turkije zijn provocateurs en ook buitenlandse media hebben hier aan deelgenomen."

Hij noemde de Turkse BBC-verslaggeefster Selin Girit niet bij naam, maar zei wel dat een BBC-reporter 'deel uitmaakt van een samenzwering tegen haar eigen land'. "Hun doel is democratie tegen te houden, de Turkse economie en het toerisme te schaden", aldus de premier.

De Amerikaanse president Barack Obama sprak maandag voor het eerst sinds de protesten begonnen met Erdogan. Volgens het Witte Huis bespraken de twee leiders 'het belang van geweldloosheid en van de vrijheid van meningsuiting', alsook van de vrijheid van vereniging en van een vrije pers.

Thorbjorn Jagland, secretaris-generaal van de Raad van Europa, sprak dinsdag met Erdogan in Ankara. Jagland zei een aantal mensenrechtenkwesties te hebben aangekaart, waaronder het afschieten van traangas door de politie van Istanbul in een hotel waar demonstranten toevlucht hadden gezocht. Jagland verwees naar enkele uitspraken van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens, waarin bijvoorbeeld het afschieten van traangas in een afgesloten ruimte ontoelaatbaar is verklaard. "Het is belangrijk om aan de autoriteiten over te brengen dat zij de verantwoordelijkheid hebben om op zo'n manier te reageren dat zij geen verder geweld uitlokken", zei Jagland.

Erdogan beschuldigde dinsdag het hotel, Divan, en de eigenaren, de steenrijke familie Koc, van hulp aan criminelen. "Degenen die vochten met de politie doken er onder. De eigenaren boden hun gastvrijheid. U weet dat het tegen de wet is om criminelen onderdak te bieden", zei Erdogan.

Eveneens dinsdag pakte de Turkse politie zeker twintig mensen op die betrokken zouden zijn bij gewelddadige protesten. Op dertig adressen in de hoofdstad Ankara werden huiszoekingen gedaan. De arrestanten zouden banden hebben met terreurgroepen. Daarnaast zouden ze worden verdacht van het 'aanvallen van de politie en beschadigen van het milieu'. Het was de tweede keer deze week dat de Turkse politie een actie tegen betogers uitvoerde.

ANP/Novum
pi_128256313
De grote charismatische leider maakt zich meer druk over toeristen dan over de slachtoffers
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:24:58 #233
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128262610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 19:26 schreef aerdt het volgende:
Duizenden demonstranten op Taksim protesteren tegen de vrijlating van de politie agent die de 22-jarige Ethem Sarisuluk heeft dood geschoten.
Velen liggen op de grond om mensen eraan te herinneren hoe Ethem erbij lag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten ze vooral doen, ze staan boven de wet uiteraard.
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:22:36 #236
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128275018
_O- _O-
pi_128293931
eerste helft van het filmpje vind ik niet boeiend, vanaf minuut 2 beelden van wat er vooraf ging aan het moment dat die knakker neergeknald werd door die agent

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_128294104
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:
eerste helft van het filmpje vind ik niet boeiend, vanaf minuut 2 beelden van wat er vooraf ging aan het moment dat die knakker neergeknald werd door die agent

Ik geloof dat je ook beelden hebt waarop je kunt zien hoe de politieagent schiet. Volgens mij schoot de politieagent omdat zijn schild was afgepakt. Dan is het niet zijn schuld, dat die andere dood ging.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_128294443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:33 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik geloof dat je ook beelden hebt waarop je kunt zien hoe de politieagent schiet. Volgens mij schoot de politieagent omdat zijn schild was afgepakt. Dan is het niet zijn schuld, dat die andere dood ging.
je ziet idd wel wat agenten hun schild kwijtraken omdat ze belaagd worden en dat zal idd de reden zijn dat ie zijn wapen trekt, dat ie schiet zit ook in dit filmpje alleen van een andere invalshoek, alleen snap ik niet hoe hij die gast raakt terwijl hij in de lucht richt

ik verwacht ook niet dat hij veroordeeld wordt, als een agent door een meute wordt belaagd in zijn eentje komt te staan en bekogeld wordt met bakstenen, waarom zou hij niet zijn wapen mogen trekken en in de lucht schieten?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Strandrellen_in_Hoek_van_Holland

agenten van de strandrellen hier werden niet eens veroordeeld terwijl zij gericht hebben geschoten op de relschoppers lees ik nu
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 26 juni 2013 @ 20:43:58 #242
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128294597
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:

Nee joh, hij werd enkel lastig gevallen door 2 mensen die agent.

Toch Ambi?
pi_128294783
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:43 schreef Che_ het volgende:

[..]

Toch Ambi?
:Y
pi_128294790
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:43 schreef Che_ het volgende:

[..]

Toch Ambi?
die posts van ambi had ik ook gelezen, als je slechts naar die specifieke beelden die voor handen waren keek zou je kunnen zeggen mwah het viel wel mee, maar het was duidelijk dat er iets aan vooraf was gegaan, immers waar kwam die ene ME er vandaan in zijn uppie? maar dat halen we nu wel uit de beelden, hij kon zich niet tijdig onttrekken aan de relschoppers en kwam er alleen voor te staan, zijn schild verloor en dus zijn wapen trok, dit wordt waarschijnlijk aangeduid als noodweer en wordt ie mogelijk niet eens vervolgd
-Rabia Al-Basri
pi_128294807
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:33 schreef Mathemaat het volgende:

[..]
. Volgens mij schoot de politieagent omdat zijn schild was afgepakt. Dan is het niet zijn schuld, dat die andere dood ging.
You really believe this shit.. :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 20:59:48 #246
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128295420
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

die posts van ambi had ik ook gelezen, als je slechts naar die specifieke beelden die voor handen waren keek zou je kunnen zeggen mwah het viel wel mee, maar het was duidelijk dat er iets aan vooraf was gegaan, immers waar kwam die ene ME er vandaan in zijn uppie? maar dat halen we nu wel uit de beelden, hij kon zich niet tijdig onttrekken aan de relschoppers en kwam er alleen voor te staan, zijn schild verloor en dus zijn wapen trok, dit wordt waarschijnlijk aangeduid als noodweer en wordt ie mogelijk niet eens vervolgd
Nou ja, het was al duidelijk dat ie zwaar werd bekogeld door al die relschoppers. Check wat er allemaal door de lucht vliegt en op de grond ligt.
pi_128295517
Dat jullie dit goed praten.....
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:01:39 #248
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128295526
Zelf vallen ze aan met de intentie om zeer zwaar te verwonden en/of doden, maar wel janken voor een beetje traangas en waterspuit.
pi_128295654
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef Ambipur het volgende:
zegt noodweer jouw iets?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_%28juridisch%29
-Rabia Al-Basri
pi_128295686
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef Che_ het volgende:
Zelf vallen ze aan met de intentie om zeer zwaar te verwonden en/of doden, maar wel janken voor een beetje traangas en waterspuit.
"Met de intentie om.. " is je eigen mening, je voelt het zogenaamd aan maar je weet het niet. De statistieken spreken je alleen tegen.

Ik ga me niet bezighouden met analyse van de beelden want er zijn vast duidelijkere beelden dan deze beelden en wij allen zijn geen experts maar gewoon simpele amateurs die wat op een forum rotzooien.

Analyse is een vak apart tenzij 't wel heel erg overduidelijk is en dat is 't hier niet. De hoeveelheid werk die men in analyse steekt zegt iets over de eerlijkheid van een proces maar ik vraag me af of dat nu wel gebeurd.

Ik baseer m'n mening dat de politie aangestuurd door de regering fout bezig is ook niet op 1 slachtoffer maar op 7000 gewonden en een aantal doden waarin iedere dode 1 teveel is. Deze reeks van slachtoffers is gemaakt onder de bevolking en is onevenredig met het aantal slachtoffers dat aan de kant van de politie is gevallen. Dit met een regering die z'n eigen volk wegzet als terroristen en de rest van de wereld wegzet met samenzweringstheorieën op 1 groep na.

Als deze regering dit volk net zo vertroetelde en net zoveel empathie toonde als t.o.v. de toeristen die men graag wil behouden dan was dit conflict al na 't eerste opstootje uitgesproken.
pi_128295791
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

"Met de intentie om.. " is je eigen mening, je voelt het zogenaamd aan maar je weet het niet.

wat zou de intentie kunnen zijn als je een baksteen naar iemand gooit?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:09:06 #252
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128295909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

"Met de intentie om.. " is je eigen mening, je voelt het zogenaamd aan maar je weet het niet. De statistieken spreken je alleen tegen.

Ik ga me niet bezighouden met analyse van de beelden want er zijn vast duidelijkere beelden dan deze beelden en wij allen zijn geen experts maar gewoon simpele amateurs die wat op een forum rotzooien.

Analyse is een vak apart tenzij 't wel heel erg overduidelijk is en dat is 't hier niet. De hoeveelheid werk die men in analyse steekt zegt iets over de eerlijkheid van een proces maar ik vraag me af of dat nu wel gebeurd.

Ik baseer m'n mening dat de politie aangestuurd door de regering fout bezig is ook niet op 1 slachtoffer maar op 7000 gewonden en een aantal doden waarin iedere dode 1 teveel is. Deze reeks van slachtoffers is gemaakt onder de bevolking en is onevenredig met het aantal slachtoffers dat aan de kant van de politie is gevallen. Dit met een regering die z'n eigen volk wegzet als terroristen en de rest van de wereld wegzet met samenzweringstheorieën op 1 groep na.

Als deze regering dit volk net zo vertroetelde en net zoveel empathie toonde als t.o.v. de toeristen die men graag wil behouden dan was dit conflict al na 't eerste opstootje uitgesproken.
Komt die weer met totaal irrelevante dingen....

Dan kan jij ook beter niets zeggen over de agenten, want je weet tenslotte hun intenties ook niet :'). Als ik met zwaaiend met een mes op jou afren moet je niet alert zijn hoor... je weet tenslotte mijn intenties niet :')!
pi_128296004
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat zou de intentie kunnen zijn als je een baksteen naar iemand gooit?
anders lees je de rest ook even ipv de eerste regels.
pi_128296127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

anders lees je de rest ook even ipv de eerste regels.
eerst de rest gelezen daarna de eerste regel ;)

maar mijn vraag blijft staan
-Rabia Al-Basri
pi_128296270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:09 schreef Che_ het volgende:

[..]

Komt die weer met totaal irrelevante dingen....

Dan kan jij ook beter niets zeggen over de agenten, want je weet tenslotte hun intenties ook niet :'). Als ik met zwaaiend met een mes op jou afren moet je niet alert zijn hoor... je weet tenslotte mijn intenties niet :')!
Je komt zelf ook met irrelevante dingen als je dat van mij irrelevant noemt want uit welke fantasie tover je de messen tevoorschijn. Je dicht deze demonstranten dingen toe die je zelf graag zou willen zien om 7000 gewonden en doden recht te kunnen praten maar dat gaat een beetje moeilijk want het zijn er gewoon teveel. Een regering die 7000 slachtoffers maakt moet zich eens flink gaan bedenken of ze wel competent genoeg zijn voor de macht.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:16:10 #256
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128296311
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef Ambipur het volgende:
Of ongelooflijk dat jij het gedrag van de relschoppers goedkeurt terwijl de agent alleen maar waarschuwingsschoten lost voor zijn veiligheid.
pi_128296387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:16 schreef Che_ het volgende:

[..]

Of ongelooflijk dat jij het gedrag van de relschoppers goedkeurt terwijl de agent alleen maar waarschuwingsschoten lost voor zijn veiligheid.
je leest mijn posts niet dude
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:17:57 #258
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128296471
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je komt zelf ook met irrelevante dingen als je dat van mij irrelevant noemt want uit welke fantasie tover je de messen tevoorschijn. Je dicht deze demonstranten dingen toe die je zelf graag zou willen zien om 7000 gewonden en doden recht te kunnen praten maar dat gaat een beetje moeilijk want het zijn er gewoon teveel. Een regering die 7000 slachtoffers maakt moet zich eens flink gaan bedenken of ze wel competent genoeg zijn voor de macht.
Praat maar weer over het punt heen :O

Wat is de intentie van de relschoppers als ze met bakstenen, flessen etc gooien op agenten? Waarom is het geen noodweer als die in de lucht schiet en niet gericht (of kan je dat ook niet analyseren adhv het filmpje....)
pi_128296503
quote:
3s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

eerst de rest gelezen daarna de eerste regel ;)

maar mijn vraag blijft staan
Er is geschoten, maar waar tover jij die baksteen vandaan.
pi_128296675
quote:
Noodweer?? Er staat een heel team achter hem man. Ajb zeg.
pi_128296758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Che_ het volgende:

[..]

Praat maar weer over het punt heen :O

Wat is de intentie van de relschoppers als ze met bakstenen, flessen etc gooien op agenten? Waarom is het geen noodweer als die in de lucht schiet en niet gericht (of kan je dat ook niet analyseren adhv het filmpje....)
ik ga niets analyseren, niets praat de dood van wie dan ook goed in een conflict. Een agent draagt beschermde kleren en een helm. De kans dat een baksteen of fles hem dood is zo goed als nihiel, het geeft geen recht om een pistool te pakken en iemand neer te knallen. De agent hoorde daar al ten eerste niet te zijn en ten tweede schiet hij iemand neer. Dubbele incompetentie.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:29:02 #262
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128297145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik ga niets analyseren, niets praat de dood van wie dan ook goed in een conflict. Een agent draagt beschermde kleren en een helm. De kans dat een baksteen of fles hem dood is zo goed als nihiel, het geeft geen recht om een pistool te pakken en iemand neer te knallen. De agent hoorde daar al ten eerste niet te zijn en ten tweede schiet hij iemand neer. Dubbele incompetentie.
Kans dat ie dood gaat is nihiel :')
Hoorde daar niet te zijn :')
Hij schiet iemand neer :')

Erg slechte trollpoging dit.
pi_128297446
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:29 schreef Che_ het volgende:

[..]

Kans dat ie dood gaat is nihiel :')
Hoorde daar niet te zijn :')
Hij schiet iemand neer :')
Heb je een papegaai thuis?

quote:
Erg slechte trollpoging dit.
erg slechte trollpoging dit :')

woensdag 26 juni 2013 @ 21:35:09 #264
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128297521
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Che_ het volgende:

pi_128297915
Ok, je wilt de dood van iemand proberen te rechtvaardigen.. ga ik niet in mee, sorry. Iedere gewonde of dode is er een teveel en qua gewonden zijn het 7000 te veel. Zou ik ook voor pleiten als jij daar lag.

Moeten ze hun politie apparaat maar beter opleiden tot het bedwingen van een crisis. Het conflict is inmiddels lang genoeg aan de gang om lering uit fouten te trekken.
pi_128298140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Ambipur het volgende:

[..]

You really believe this shit.. :)
Je wil tegen mij beweren dat die agent gewoon zin had om te moorden?
pi_128298401
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:41 schreef Beathoven het volgende:
Ok, je wilt de dood van iemand proberen te rechtvaardigen.. ga ik niet in mee, sorry. Iedere gewonde of dode is er een teveel en qua gewonden zijn het 7000 te veel. Zou ik ook voor pleiten als jij daar lag.

Moeten ze hun politie apparaat maar beter opleiden tot het bedwingen van een crisis. Het conflict is inmiddels lang genoeg aan de gang om lering uit fouten te trekken.
Niemands dood wordt hier gerechtvaardigd. We zien alleen dat de agent onschuldig is en dat is wat we zeggen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:54:21 #268
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128298698
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:41 schreef Beathoven het volgende:

Ik rechtvaardig niets. Jij wil de agent in kwestie wegzetten als moordenaar terwijl je gewoon blind bent voor beelden en feiten. En dan beschuldigen jullie ons van alles goedpraten.. sure.

Politie-apparaat beter opleiden? Tuurlijk, maar dat mag overal wel gebeuren toch. Zelfs in NL heb je aardig wat voorbeelden waar er mensen zijn omgekomen door de hand van politieagenten.. en voor veel minder dan stenen/flessen/andere dodelijke projectielen gooien.
pi_128298802
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik rechtvaardig niets. Jij wil de agent in kwestie wegzetten als moordenaar terwijl je gewoon blind bent voor beelden en feiten. En dan beschuldigen jullie ons van alles goedpraten.. sure.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:49 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Niemands dood wordt hier gerechtvaardigd. We zien alleen dat de agent onschuldig is en dat is wat we zeggen.
Het mysterie van de kogel die kwam aanwaaien

quote:
Politie-apparaat beter opleiden? Tuurlijk, maar dat mag overal wel gebeuren toch. Zelfs in NL heb je aardig wat voorbeelden waar er mensen zijn omgekomen door de hand van politieagenten.. en voor veel minder dan stenen/flessen/andere dodelijke projectielen gooien.
Open ff een ander topic over Nederland o.i.d. en gooi daar Bush ook ff in
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:58:19 #270
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128298951
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[..]

Het mysterie van de kogel die kwam aanwaaien
Zie jij hem gericht schieten? Of zie jij iemand die uit noodweer waarschuwingsschoten lost (richting de lucht!) omdat dat tuig met z'n alleen gevaarlijke projectielen op hem gooit?
pi_128299009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zie jij hem gericht schieten? Of zie jij iemand die uit noodweer waarschuwingsschoten lost (richting de lucht!) omdat dat tuig met z'n alleen gevaarlijke projectielen op hem gooit?
twist and shout
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:08:17 #272
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128299550
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:59 schreef Beathoven het volgende:
twist and shout
Te moeilijk voor je om normaal te antwoorden?
pi_128300195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:08 schreef Che_ het volgende:

[..]

Te moeilijk voor je om normaal te antwoorden?
te moeilijk om bij je woord te blijven

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik rechtvaardig niets.
En vervolgens ga je z'n dood alsnog rechtvaardigen. Dus mensen vallen tegenwoordig al dood door kogels die uit 't niets ontstaan? Hier is geschoten en of 't incompetentie was of opzet, hij had daar niets te zoeken in z'n eentje tussen de demonstranten. Het is giswerk of ze hem wilden vermoorden, tot nu toe is er nog geen enkele agent vermoord dus het is pure speculatie.

Een lofzang door de MP is in elk geval de overtreffende trap die hier totaal niet bij past.
pi_128300924
Arrestaties in mijn stad, de bron zal volgens velen wel lachwekkend zijn.. de feiten zijn verifieerbaar. De heksenjacht op iedereen die vreedzaam demonstreerde (hier in mijn stad waren geen escalaties) is nu geopend.

http://haber.sol.org.tr/d(...)lar-var-haberi-75370
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:30:35 #275
316019 PlayingWithFire
Peace cannot be kept by force.
pi_128301043
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef Beathoven het volgende:
Arrestaties in mijn stad, de bron zal volgens velen wel lachwekkend zijn.. de feiten zijn verifieerbaar. De heksenjacht op iedereen die vreedzaam demonstreerde (hier in mijn stad waren geen escalaties) is nu geopend.

http://haber.sol.org.tr/d(...)lar-var-haberi-75370
Wel grappig dat de Fok!kers die gingen protesteren in Nederland tegen Erdogan geen genoeg vertrouwen hebben om hun mening met ons te delen.
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:32:22 #276
316019 PlayingWithFire
pi_128301167

“O people of mine,

This is me — Mustafa Kemal…
If my teachings have fallen behind the age,
If learning is not now the truest mentor,
Let go dry — my palate, my tongue;
I ask for your forgiveness:
Forget all that I have said unto you,
And pull down all statues of mine you once put up.

If freedom
Is now
Not of the highest value for you…
If you rather be and remain serfs in shackles…

If modern civilization means not a thing to you,
If it is your desire to turn the clock back to the Medieval,
If you crown the man
Who spits at and spites the arts:

As if wars and violence had not been woes enough,
As if Peace at Home and Peace Abroad
Were meaningless now;
Go keep apace with armaments as if you were rewarded
And forget all that I have said unto you,

If you miss the fez, miss the veil on the face,
If you would rather have the dark night than daylight,
If you still have hopes for miracles
From the shikh, the sheikh, and the dervish;
If healing comes
From amulets, from healers, the charlatan,
Then forget all that I have said unto you,

If your desire is men and women be not equals…
If — fearing the monomaniacal bigot’s wrath –
You bow to women’s confinement in the burqa black…
If you give your consent to
Wives and daughters going uneducated,
Thinking it to be their fate…

If freedom, if the Republic is too much for you…
If you are missing
The Sultanate, the Sultan…
If you still have not grasped the import, the signification
Of being a Nation…
Be subjects, remain a congregation,
Wait for fatwas from the shaikh al-islam…
Forget then all that I have said unto you,
Pull down all statues of mine you once put up.
And leave me be…”
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:39:46 #277
316019 PlayingWithFire
pi_128301648
En als laatste:

"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts ... their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world, shaped by their beliefs?"
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:40:22 #278
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128301684
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

te moeilijk om bij je woord te blijven

[..]

En vervolgens ga je z'n dood alsnog rechtvaardigen. Dus mensen vallen tegenwoordig al dood door kogels die uit 't niets ontstaan? Hier is geschoten en of 't incompetentie was of opzet, hij had daar niets te zoeken in z'n eentje tussen de demonstranten. Het is giswerk of ze hem wilden vermoorden, tot nu toe is er nog geen enkele agent vermoord dus het is pure speculatie.

Een lofzang door de MP is in elk geval de overtreffende trap die hier totaal niet bij past.
Nogmaals:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

pi_128301703
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:30 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Wel grappig dat de Fok!kers die gingen protesteren hier in Nederland tegen Erdogan geen genoeg vertrouwen hebben om hun mening hier met ons te delen.
In Nederland kun je voor en tegen Erdogan schreeuwen, je kunt overdreven portretten tonen.. je kunt met alle vlaggen van de regenboog wapperen en alles ranten en schrijven en twitteren in een protest zonder consequenties. Zoals t' zou moeten, ga je volgens de overheid te ver dan is er de rechtbank die dingen afweegt, kun je 't mee eens zijn of niet, vaak verloopt 't fair. De overheid verliest en wint eens wat.

In Turkije ben je vroeg of laat de sjaak. 5 miljoen Twitterberichten die worden gescand, facebook erbij en een wet die met terugwerkende kracht kan ingaan (a-democratisch). Controles op welke politieke voorkeur je hebt. Administratie van CHP gemeentes worden met halve invallen actief gecontroleerd alsof ze oplichters aanpakken, ontwikkelingen liggen een week of soms een maand stil. Studenten worden 'ondervraagt' of hun projecten toevallig aan CHP politiek gerelateerd zijn (Info van eerste hand, was erbij). Het meeste was al 'voor' Gezi. En dan roept men 'we horen niets van de oppositie'.. de oppositie wordt hier tussen de bankschroeven gezet en de burger ook daarbij want iedereen wordt steeds voorzichtiger.

Ik vermoed binnen nu en een jaar ook een verbod op 't blad Penguin waar regelmatig cartoons over Tayyip instaan, dat kan nu nog maar dat is straks ook voorbij.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:44:33 #280
316019 PlayingWithFire
pi_128301947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In Nederland kun je voor en tegen Erdogan schreeuwen, je kunt overdreven portretten tonen.. je kunt met alle vlaggen van de regenboog wapperen en alles ranten en schrijven en twitteren in een protest zonder consequenties. Zoals t' zou moeten, ga je volgens de overheid te ver dan is er de rechtbank die dingen afweegt, kun je 't mee eens zijn of niet, vaak verloopt 't fair. De overheid verliest en wint eens wat.

In Turkije ben je vroeg of laat de sjaak. 5 miljoen Twitterberichten die worden gescand, facebook erbij en een wet die met terugwerkende kracht kan ingaan (a-democratisch). Controles op welke politieke voorkeur je hebt. Administratie van CHP gemeentes worden met halve invallen actief gecontroleerd alsof ze oplichters aanpakken, ontwikkelingen liggen een week of soms een maand stil. Studenten worden ondervraagt of hun projecten van de filmschool toevallig aan CHP politiek gerelateerd zijn (Info van eerste hand, was erbij). En dan roept men 'we horen niets van de oppositie'.. de oppositie wordt hier tussen de bankschroeven gezet en de burger ook daarbij want iedereen wordt steeds voorzichtiger.

Ik vermoed binnen nu en een jaar ook een verbod op 't blad Penguin waar regelmatig cartoons over Tayyip instaan, dat kan nu nog maar dat is straks ook voorbij.
De één verbergt zulke dingen beter dan de ander in geen enkel ander land zie ik het 'fair' gaan.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:46:04 #281
316019 PlayingWithFire
pi_128302052
Deze vind ik wel gepast hierbij:

Democracy don't rule the world, You'd better get that in your head; This world is ruled by violence, But I guess that's better left unsaid.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:47:56 #282
316019 PlayingWithFire
pi_128302189
Jammer genoeg zijn het provocateurs die zulke dingen boven tafel brengen.
pi_128302322
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:47 schreef PlayingWithFire het volgende:
Jammer genoeg zijn het provocateurs die zulke dingen boven tafel brengen.
waar heb je 't over?
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:52:24 #284
316019 PlayingWithFire
pi_128302480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

waar heb je 't over?
Alles waarvoor je staat, alles waarin je gelooft, alles waar je waarde aan hecht is amper een blok om je been.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:53:53 #285
316019 PlayingWithFire
pi_128302584
Maar toch sta/zit je daar met je ogen open, terwijl ze zijn gesloten. Mkey?
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:57:02 #286
316019 PlayingWithFire
pi_128302799
Oké nog één keer:

Alles wat we zien en horen is niet compleet en dat zal het ook nooit worden.
pi_128303245
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:52 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Alles waarvoor je staat, alles waarin je gelooft, alles waar je waarde aan hecht is amper een blok om je been.
In Nederland of Finland is democratie en vechten voor vrijheid op 't niveau van 'open-source', transparantie in de politiek, vrije software downloads, winkels open op zondag en meer van dat soort dingen waar ik zoiets van heb 'mooi dat het er zou zijn, maar het maakt me eigenlijk geen moer uit'. De laatste plooien. Het blok aan je been is een wollige illusie, 'the system' is iets waar je over filosofeert als iets dat evil is maar eigenlijk helemaal niet zo kwaad is gezien de verzorgingsstaat die we hebben en waar generaties 'voor' ons voor hebben gedemonstreerd. Het volk van vroeger heeft de tijd van nu vormgegeven en zo doe jij dat ook met de toekomst.

Iedere generatie zou iets moeten hebben om zich voor in te zetten. Meer vrijheden en eerlijke mensenrechten. Dat het protesteren in Nederland niet zo massaal en lang is als hier geeft aan dat er niet zoveel behoefte voor is en dat het hier zo lang doorgaat tekent het verschil.

Maar je kunt een top 10 land niet vergelijken met Turkije dat vorig jaar 55e stond in de wereld als t om democratie gaat (en daarbij wordt naar meerdere factoren gekeken). Je kunt een 4 wekenlang massaal protest niet vergelijken met eens een protest of een relletje in Nederland. Hier zijn nog misstanden zichtbaar die in Nederland al lang opgelost zijn. Als je hier komt wonen zie je en lees je dagelijks het verschil. De Turkse politiek is "interessanter" om te volgen dan de Nederlandse omdat er meer actie is en de partijen met de neuzen tegenover elkaar staan (al durven ze dat openlijk nauwelijks te uiten), maar op 't zelfde moment is het ook wel weer bedroevend want de tegenpartijen krijgen nauwelijks lucht om hun mening even scherp aan te zetten als de regeringspartij. Er zitten gevolgen aan.

Als ik nooit in Turkije had gewoond had ik trouwens volledig je mening kunnen volgen, maar ik heb 't van twee kanten kunnen zien waarbij ik de nuance wil leggen dat 'voor' Gezi het allemaal meer op orde leek dan nu, mijn mening geldt voor de huidige situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 26-06-2013 23:14:35 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:15:43 #288
316019 PlayingWithFire
pi_128303860
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In Nederland of Finland is democratie en vechten voor vrijheid op 't niveau van 'open-source', transparantie in de politiek, vrije software downloads, winkels open op zondag en meer van dat soort dingen waar ik zoiets van heb 'mooi dat het er zou zijn, maar het maakt me eigenlijk geen moer uit'. Het blok aan je been is een wollige illusie, 'the system' is iets waar je over filosofeert als iets dat evil is maar eigenlijk helemaal niet zo kwaad is gezien de verzorgingsstaat die we hebben.

Iedere generatie zou iets moeten hebben om zich voor in te zetten. Meer vrijheden en eerlijke mensenrechten. Dat het protesteren in Nederland niet zo massaal en lang is als hier geeft aan dat er niet zoveel behoefte voor is en dat het hier zo lang doorgaat tekent het verschil.

Maar je kunt een top 10 land niet vergelijken met Turkije dat vorig jaar 55e stond in de wereld als t om democratie gaat (en daarbij wordt naar meerdere factoren gekeken). Je kunt een 4 wekenlang massaal protest niet vergelijken met eens een protest of een relletje in Nederland. Hier zijn nog misstanden zichtbaar die in Nederland al lang opgelost zijn. Als je hier komt wonen zie je en lees je dagelijks het verschil. De Turkse politiek is "interessanter" om te volgen dan de Nederlandse omdat er meer actie is en de partijen met de neuzen tegenover elkaar staan (al durven ze dat openlijk nauwelijks te uiten), maar op 't zelfde moment is het ook wel weer bedroevend want de tegenpartijen krijgen nauwelijks lucht om hun mening even scherp aan te zetten als de regeringspartij. Er zitten gevolgen aan.

Als ik nooit in Turkije had gewoond had ik trouwens volledig je mening kunnen volgen, maar ik heb 't van twee kanten kunnen zien waarbij ik de nuance wil leggen dat 'voor' Gezi het allemaal meer op orde leek dan nu, mijn mening geldt voor de huidige situatie.
Ik snap het, Ik accepteer je mening, Ik ben het er mee eens, maar toch blijft het troebel.

Want ik geloof zelf dat er meer speelt dan dat we denken.
Wellicht is het maar een illusie.
pi_128304697
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:15 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Ik snap het, Ik accepteer je mening, Ik ben het er mee eens, maar toch blijft het troebel.

Want ik geloof zelf dat er meer speelt dan dat we denken.
Wellicht is het maar een illusie.
De illusie en de werkelijke wereld om je heen zien zijn twee dingen. Als de verhoudingen in de werkelijke wereld uit balans zijn en je stoort je daaraan met anderen dan moet je er voor zorgen dat deze eerst in balans worden gebracht. Kun je voor demonstreren. Als je een andere mening hebt mag je tegendemonstraties houden.

In Nederland hebben we qua "zichtbaar" onrecht zo'n beetje alles wel gladgestreken, als dit niet het geval was dan zagen we daar wel protestacties voor. In Nederland 'helpt' protesteren. Er wordt geluisterd, er wordt gezegd 'doen we' of 'kan niet omdat..' Het volk hoeft niet z'n zin te krijgen als het maar wordt uitgelegd 'waarom' iets wel of niet gebeurd en daaruit kan dan een debat komen, misschien bij nader inzien kan een regering alsnog van standpunt wijzigen maar daar hoeven toch geen slachtoffers voor te vallen?. Communicatie met het volk is volgens mij in Nederland ook nog niet zo oud als de weg naar Rome maar het communiceren verloopt in deze tijd beter dan hier in deze tijd.

De illusie is de volgende stap. Met de 'illusie' dat er dan vervolgens meer aanwezig is dan we zien valt wel wat te doen, je kunt een onderzoek doen.. je mag alles bijhouden, je kunt voor Zembla of andere programma's gaan werken en dingen aan 't licht brengen met onderbouwing in 't streven naar maximale transparantie. Maar in een democratie als Turkije is de illusie nu 't minst belangrijk, het is belangrijker dat er een stabiel land komt waar je verder op kunt bouwen.

En zoals je kunt zien maakt de regering het niet stabieler hier, zoals ik hier al eens schreef zal men in de rustige periode 'tot' de verkiezingen mensen oppakken die volgens hun vreedzame demonstraties 'opstoken' via social media oid. En dat is 'exact' wat er hier nu gebeurd.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:36:59 #290
316019 PlayingWithFire
pi_128304805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De illusie en de werkelijke wereld om je heen zien zijn twee dingen. Als de verhoudingen in de werkelijke wereld uit balans zijn en je stoort je daaraan met anderen dan moet je er voor zorgen dat deze eerst in balans worden gebracht. Kun je voor demonstreren. Als je een andere mening hebt mag je tegendemonstraties houden.

In Nederland hebben we qua "zichtbaar" onrecht zo'n beetje alles wel gladgestreken, als dit niet het geval was dan zagen we daar wel protestacties voor. In Nederland 'helpt' protesteren. Er wordt geluisterd, er wordt gezegd 'doen we' of 'kan niet omdat..' Het volk hoeft niet z'n zin te krijgen als het maar wordt uitgelegd 'waarom' iets wel of niet gebeurd en daaruit kan dan een debat komen, misschien bij nader inzien kan een regering alsnog van standpunt wijzigen maar daar hoeven toch geen slachtoffers voor te vallen?. Communicatie met het volk is volgens mij in Nederland ook nog niet zo oud als de weg naar Rome maar het communiceren verloopt in deze tijd beter dan hier in deze tijd.

De illusie is de volgende stap. Met de 'illusie' dat er dan vervolgens meer aanwezig is dan we zien valt wel wat te doen, je kunt een onderzoek doen.. je mag alles bijhouden, je kunt voor Zembla of andere programma's gaan werken en dingen aan 't licht brengen met onderbouwing in 't streven naar maximale transparantie. Maar in een democratie als Turkije is de illusie nu 't minst belangrijk, het is belangrijker dat er een stabiel land komt waar je verder op kunt bouwen.

En zoals je kunt zien maakt de regering het niet stabieler hier, zoals ik hier al eens schreef zal men in de rustige periode 'tot' de verkiezingen mensen oppakken die volgens hun vreedzame demonstraties 'opstoken' via social media oid. En dat is 'exact' wat er hier nu gebeurd.
Maar is onderzoek niet verbonden aan regels? En bestaat er niet een limiet die is opgelegd door een hoger macht?

Wat is goed en wat is slecht?
pi_128305360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:36 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Maar is onderzoek niet verbonden aan regels? En bestaat er niet een limiet die is opgelegd door een hoger macht?

Wat is goed en wat is slecht?
Zolang jij je beweringen hard kan maken en je onderzoek klopt en goed onderbouwt is kan men daar weinig tegenin brengen. Het zal moeten blijken of het genoeg impact heeft om een verandering te brengen, maar het staat je vrij.

Wat in Amerika nu gebeurd is met Snowden is uitermate slecht voor een democratie. En puur het feit 'dat' het programma Prism er is, met welk doel dan ook. Het zal z'n verklaring hebben maar het wringt met de democratie. Het opsporingsbevel.. daar valt over te twisten, hij had een contract en daar staan details in over geheimhouding, wil je dat niet.. teken dan niet.

Maar wat is het gevolg voor Amerika, vorig jaar stond men als 11e democratie te boek. Nu kan men zich opmaken voor een nog lagere positie en dat voor een land dat 'democratie' hoog in 't vaandel heeft. Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft. De wereld kan op dit moment een beter voorbeeld nemen aan Finland (op 1). Zal niet utopia zijn voor de meesten qua wonen, cultuur en klimaat maar qua democratie aantoonbaar sterker dan de rest.

Btw.. over Utopia
pi_128313728
Hm, de beurzen trekken langzaam weer omhoog en dalen EURTRY en USDTRY weer. :s).

- De beurs stond op 24 juni op 70.640, momenteel staat 't op 74.882.
- USDTRY was op 24 juni 1,954, momenteel is 't 1,9305.
- EURTRY was op 24 juni 2,5585, is momenteel 2,5140.

Komt 't omdat het al wat rustiger is?

Edit:
- EURTRY op 31 mei: 2,428 (3,54% lager dan nu).
- USDTRY op 31 mei: 1,8745 (2,99% lager dan nu).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 10:59:33 ]
pi_128314242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zolang jij je beweringen hard kan maken en je onderzoek klopt en goed onderbouwt is kan men daar weinig tegenin brengen. Het zal moeten blijken of het genoeg impact heeft om een verandering te brengen, maar het staat je vrij.

Wat in Amerika nu gebeurd is met Snowden is uitermate slecht voor een democratie. En puur het feit 'dat' het programma Prism er is, met welk doel dan ook. Het zal z'n verklaring hebben maar het wringt met de democratie. Het opsporingsbevel.. daar valt over te twisten, hij had een contract en daar staan details in over geheimhouding, wil je dat niet.. teken dan niet.

Maar wat is het gevolg voor Amerika, vorig jaar stond men als 11e democratie te boek. Nu kan men zich opmaken voor een nog lagere positie en dat voor een land dat 'democratie' hoog in 't vaandel heeft. Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft. De wereld kan op dit moment een beter voorbeeld nemen aan Finland (op 1). Zal niet utopia zijn voor de meesten qua wonen, cultuur en klimaat maar qua democratie aantoonbaar sterker dan de rest.

Btw.. over Utopia
Ga eens weg met dat lijstje. Er zal nooit en te nimmer een land zijn dat zgn democratisch is en waar een ieder wordt gerespecteerd. :)
Nederland staat ook hoog in dat lijstje. Zegt dus niet heel veel, he.
pi_128314282
What the fuck heb jij met dat democratie-lijstje. :').
pi_128314341
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:09 schreef zarGon het volgende:
What the fuck heb jij met dat democratie-lijstje. :').
Denken dat zulke lijstjes iets zeggen :')
Hier is godverdomme iemand doodgeschoten door een agent, die blijkt later gelogen te hebben, want alles staat op fucking beeld, nog wordt agent niet vervolgd. En dan doen we stoer met de democratie en eerlijkheid/recht in NL.
pi_128314447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:11 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Denken dat zulke lijstjes iets zeggen :')
Hier is godverdomme iemand doodgeschoten door een agent, die blijkt later gelogen te hebben, want alles staat op fucking beeld, nog wordt agent niet vervolgd. En dan doen we stoer met de democratie en eerlijkheid/recht in NL.
Ik wist niet dat hij inmiddels vrijgesproken was? Ook geen schorsing, totaal geen straf?
pi_128314647
quote:
Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft.
:D.

Ik neem zo'n lijst niet serieus; de VS wordt met al z'n negatieve kanten (met bijvoorbeeld een uitschieter als Guantanamo Bay) op nummer 11 geplaatst zeg je? Pfrt.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 11:19:40 ]
pi_128314974
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:14 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat hij inmiddels vrijgesproken was? Ook geen schorsing, totaal geen straf?
Nope. Geen straf. Niets. :r
En er zijn zat van deze zaken want ik doel nu niet op die Richie, maar op die "voetbalhooligan".
pi_128318283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ga eens weg met dat lijstje.
Ik neem aan dat ik vrij ben om het te gebruiken, als Turkije hoog had gestaan hadden we 't hier wel omarmt maar dat is niet het geval dus het lijstje moet maar weg.

quote:
Er zal nooit en te nimmer een land zijn dat zgn democratisch is en waar een ieder wordt gerespecteerd. :)
Nederland staat ook hoog in dat lijstje. Zegt dus niet heel veel, he.
Wat ik zei.. Utopia bestaat niet maar voor de huidige standaard / realiteit valt er best een lijstje te maken zoals je ziet.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D.

Ik neem zo'n lijst niet serieus; de VS wordt met al z'n negatieve kanten (met bijvoorbeeld een uitschieter als Guantanamo Bay) op nummer 11 geplaatst zeg je? Pfrt.
Zakken nog wel verder

[ Bericht 18% gewijzigd door Beathoven op 27-06-2013 13:08:44 ]
pi_128321987
Hoe gaat het nu in Turkije?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')