Eerlijk zijn? Kadin fahise gibi bikini ile orda protesto etmesini tamam anlamis degilim.quote:
Dat is het hele punt juist wmb, een ieder denkt dat de protesten X inhoud en grijpt z'n kans om z'n ongenoegen te 'uiten'.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Eerlijk zijn? Kadin fahise gibi bikini ile orda protesto etmesini tamam anlamis degilim.
Oh sorry, dit werd wel erg Turks. Ik begrijp dus niet dat zij als een of ander dame van lichte zeden op dat plein in haar bikini moet dansen om te demonstreren
quote:Op maandag 24 juni 2013 23:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zonde. De relschoppers maken meer schade dan ze lief is.
Tuurlijk wel. Go Melih.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
WeAreGokcek? Is dit sarcastisch of niet? Mag toch hopen dat er geen mensen zijn die deze mafketel daadwerkelijk steunen. Toch? TOCH?
Te hard opgetreden door de politie.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:57 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)er_in_parkeergarage/
Oneens. Er is geen land wat geen buitensporig politieoptreden heeft gekend.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze politie past prima in een bananenrepubliek
Niet wijzen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oneens. Er is geen land wat geen buitensporig politieoptreden heeft gekend.
Arrrgh...quote:
De regering: corrupt, economisch instabiel, staatsgreepquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:23 schreef Beathoven het volgende:
Als dit soort losse voorbeelden op de grote hoop al weinig doen om de regering tot inzicht te brengen dan wordt t met de dag primitiever. Voorbij welke grens zou een regering en zn politie volgens jou moeten gaan wil het wel een bananenrepubliek worden?
ik heb ff doorgehaald wat nog niet van toepassing is.. voor de rest +1quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
De regering: corrupt, economisch instabiel, staatsgreep
politie: zwaar corrupt, meer dan één derde voert zijn werk niet goed uit, onnodig geweld tegen willekeurige mensen
Dus in jouw ogen is Turkije een bananenrepubliek aangezien die dingen al van toepassing zijn zoals je concludeert?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik heb ff doorgehaald wat nog niet van toepassing is.. voor de rest +1
https://www.facebook.com/(...)44160&type=2&theater
We zijn geen bananenrepubliek,quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus in jouw ogen is Turkije een bananenrepubliek aangezien die dingen al van toepassing zijn zoals je concludeert?
Als je dat wel doet, krijg je een rubberen kogel in je kop, zegt de plaatselijke burgemeester dat 't prima was en ondersteunen duizenden nationalisten dat op Twitter door de naam van de plaatselijke burgemeester te scanderen. "WeAreGokcek" --> We are 'goed gek'.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We zijn geen bananenrepubliek,
We hebben de sterkste en meest charismatische leider ter wereld, als iemand daar problemen mee heeft dan is dat jammer. Voor degenen die overdonderd zijn is het leiderschap van onze minister president een probleem. Niemand is sterk genoeg om de integriteit van de minster president te betwijfelen.
Beathoven, al vind ik het goed dat je soms normaal antwoord is het echt hinderlijk dat je vaak geen direct antwoord geeft. Je betrekt er vaak dingen bij die niets met de huidige discussie te maken hebben of maakt al de nodige aannames als er een vraag richting jou komt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We zijn geen bananenrepubliek,
We hebben de sterkste en meest charismatische leider ter wereld, als iemand daar problemen mee heeft dan is dat jammer. Voor degenen die overdonderd zijn is het leiderschap van onze minister president een probleem. Niemand is sterk genoeg om de integriteit van de minster president te betwijfelen.
of: weareçokgekquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je dat wel doet, krijg je een rubberen kogel in je kop, zegt de plaatselijke burgemeester dat 't prima was en ondersteunen duizenden nationalisten dat op Twitter door de naam van de plaatselijke burgemeester te scanderen. "WeAreGokcek" --> We are 'goed gek'.
Lekker voor ze.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:07 schreef xaban06 het volgende:
Melih Gokcek, die vent heeft Ankaragucu naar de 2e lig geholpenessek adam.
Ik heb maar 5 leugens van m kunnen vindenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:58 schreef Che_ het volgende:
Lijkt net of ze telkens meedoen aan een nieuwe rage. Planking, owling, tebowing, standing, lying...
Dat laatste is dubbelzinnig trouwens
Dat zijn er 4.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb maar 5 leugens van m kunnen vinden
Here are 5 lies PM Erdogan repeated in his 5 (or 6? we’ve lost count) speeches he made today:
1. He said the police officer was killed. He (RIP) was sleep deprived and exhausted and fell from a bridge.
2. CHP (the main opposition party) is behind the protests. The leader of CHP made a declaration that this was not true.
3. Alcohol was consumed in the mosque. The muezzin of the mosque refuted this. Yeni Safak wrote about it today. http://bit.ly/18YdaBa
4. Girls who cover their heads were attacked by the protesters. Girls have refuted this.
Je hebt er vast meer
Moeten ze vooral doen, ze staan boven de wet uiteraard.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:26 schreef aerdt het volgende:
Duizenden demonstranten op Taksim protesteren tegen de vrijlating van de politie agent die de 22-jarige Ethem Sarisuluk heeft dood geschoten.
Velen liggen op de grond om mensen eraan te herinneren hoe Ethem erbij lag.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik geloof dat je ook beelden hebt waarop je kunt zien hoe de politieagent schiet. Volgens mij schoot de politieagent omdat zijn schild was afgepakt. Dan is het niet zijn schuld, dat die andere dood ging.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:
eerste helft van het filmpje vind ik niet boeiend, vanaf minuut 2 beelden van wat er vooraf ging aan het moment dat die knakker neergeknald werd door die agent
je ziet idd wel wat agenten hun schild kwijtraken omdat ze belaagd worden en dat zal idd de reden zijn dat ie zijn wapen trekt, dat ie schiet zit ook in dit filmpje alleen van een andere invalshoek, alleen snap ik niet hoe hij die gast raakt terwijl hij in de lucht richtquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:33 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ook beelden hebt waarop je kunt zien hoe de politieagent schiet. Volgens mij schoot de politieagent omdat zijn schild was afgepakt. Dan is het niet zijn schuld, dat die andere dood ging.
Nee joh, hij werd enkel lastig gevallen door 2 mensen die agent.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:29 schreef Slayage het volgende:
eerste helft van het filmpje vind ik niet boeiend, vanaf minuut 2 beelden van wat er vooraf ging aan het moment dat die knakker neergeknald werd door die agent
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee joh, hij werd enkel lastig gevallen door 2 mensen die agent.
Toch Ambi?
die posts van ambi had ik ook gelezen, als je slechts naar die specifieke beelden die voor handen waren keek zou je kunnen zeggen mwah het viel wel mee, maar het was duidelijk dat er iets aan vooraf was gegaan, immers waar kwam die ene ME er vandaan in zijn uppie? maar dat halen we nu wel uit de beelden, hij kon zich niet tijdig onttrekken aan de relschoppers en kwam er alleen voor te staan, zijn schild verloor en dus zijn wapen trok, dit wordt waarschijnlijk aangeduid als noodweer en wordt ie mogelijk niet eens vervolgdquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee joh, hij werd enkel lastig gevallen door 2 mensen die agent.
Toch Ambi?
You really believe this shit..quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:33 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
. Volgens mij schoot de politieagent omdat zijn schild was afgepakt. Dan is het niet zijn schuld, dat die andere dood ging.
Nou ja, het was al duidelijk dat ie zwaar werd bekogeld door al die relschoppers. Check wat er allemaal door de lucht vliegt en op de grond ligt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
die posts van ambi had ik ook gelezen, als je slechts naar die specifieke beelden die voor handen waren keek zou je kunnen zeggen mwah het viel wel mee, maar het was duidelijk dat er iets aan vooraf was gegaan, immers waar kwam die ene ME er vandaan in zijn uppie? maar dat halen we nu wel uit de beelden, hij kon zich niet tijdig onttrekken aan de relschoppers en kwam er alleen voor te staan, zijn schild verloor en dus zijn wapen trok, dit wordt waarschijnlijk aangeduid als noodweer en wordt ie mogelijk niet eens vervolgd
"Met de intentie om.. " is je eigen mening, je voelt het zogenaamd aan maar je weet het niet. De statistieken spreken je alleen tegen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:01 schreef Che_ het volgende:
Zelf vallen ze aan met de intentie om zeer zwaar te verwonden en/of doden, maar wel janken voor een beetje traangas en waterspuit.
wat zou de intentie kunnen zijn als je een baksteen naar iemand gooit?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Met de intentie om.. " is je eigen mening, je voelt het zogenaamd aan maar je weet het niet.
Komt die weer met totaal irrelevante dingen....quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Met de intentie om.. " is je eigen mening, je voelt het zogenaamd aan maar je weet het niet. De statistieken spreken je alleen tegen.
Ik ga me niet bezighouden met analyse van de beelden want er zijn vast duidelijkere beelden dan deze beelden en wij allen zijn geen experts maar gewoon simpele amateurs die wat op een forum rotzooien.
Analyse is een vak apart tenzij 't wel heel erg overduidelijk is en dat is 't hier niet. De hoeveelheid werk die men in analyse steekt zegt iets over de eerlijkheid van een proces maar ik vraag me af of dat nu wel gebeurd.
Ik baseer m'n mening dat de politie aangestuurd door de regering fout bezig is ook niet op 1 slachtoffer maar op 7000 gewonden en een aantal doden waarin iedere dode 1 teveel is. Deze reeks van slachtoffers is gemaakt onder de bevolking en is onevenredig met het aantal slachtoffers dat aan de kant van de politie is gevallen. Dit met een regering die z'n eigen volk wegzet als terroristen en de rest van de wereld wegzet met samenzweringstheorieën op 1 groep na.
Als deze regering dit volk net zo vertroetelde en net zoveel empathie toonde als t.o.v. de toeristen die men graag wil behouden dan was dit conflict al na 't eerste opstootje uitgesproken.
anders lees je de rest ook even ipv de eerste regels.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat zou de intentie kunnen zijn als je een baksteen naar iemand gooit?
eerst de rest gelezen daarna de eerste regelquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
anders lees je de rest ook even ipv de eerste regels.
Je komt zelf ook met irrelevante dingen als je dat van mij irrelevant noemt want uit welke fantasie tover je de messen tevoorschijn. Je dicht deze demonstranten dingen toe die je zelf graag zou willen zien om 7000 gewonden en doden recht te kunnen praten maar dat gaat een beetje moeilijk want het zijn er gewoon teveel. Een regering die 7000 slachtoffers maakt moet zich eens flink gaan bedenken of ze wel competent genoeg zijn voor de macht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Komt die weer met totaal irrelevante dingen....
Dan kan jij ook beter niets zeggen over de agenten, want je weet tenslotte hun intenties ook niet. Als ik met zwaaiend met een mes op jou afren moet je niet alert zijn hoor... je weet tenslotte mijn intenties niet
!
Of ongelooflijk dat jij het gedrag van de relschoppers goedkeurt terwijl de agent alleen maar waarschuwingsschoten lost voor zijn veiligheid.quote:
je leest mijn posts niet dudequote:Op woensdag 26 juni 2013 21:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Of ongelooflijk dat jij het gedrag van de relschoppers goedkeurt terwijl de agent alleen maar waarschuwingsschoten lost voor zijn veiligheid.
Praat maar weer over het punt heenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je komt zelf ook met irrelevante dingen als je dat van mij irrelevant noemt want uit welke fantasie tover je de messen tevoorschijn. Je dicht deze demonstranten dingen toe die je zelf graag zou willen zien om 7000 gewonden en doden recht te kunnen praten maar dat gaat een beetje moeilijk want het zijn er gewoon teveel. Een regering die 7000 slachtoffers maakt moet zich eens flink gaan bedenken of ze wel competent genoeg zijn voor de macht.
Er is geschoten, maar waar tover jij die baksteen vandaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
eerst de rest gelezen daarna de eerste regel
maar mijn vraag blijft staan
Noodweer?? Er staat een heel team achter hem man. Ajb zeg.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
zegt noodweer jouw iets?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_%28juridisch%29
ik ga niets analyseren, niets praat de dood van wie dan ook goed in een conflict. Een agent draagt beschermde kleren en een helm. De kans dat een baksteen of fles hem dood is zo goed als nihiel, het geeft geen recht om een pistool te pakken en iemand neer te knallen. De agent hoorde daar al ten eerste niet te zijn en ten tweede schiet hij iemand neer. Dubbele incompetentie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Che_ het volgende:
[..]
Praat maar weer over het punt heen![]()
Wat is de intentie van de relschoppers als ze met bakstenen, flessen etc gooien op agenten? Waarom is het geen noodweer als die in de lucht schiet en niet gericht (of kan je dat ook niet analyseren adhv het filmpje....)
Kans dat ie dood gaat is nihielquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik ga niets analyseren, niets praat de dood van wie dan ook goed in een conflict. Een agent draagt beschermde kleren en een helm. De kans dat een baksteen of fles hem dood is zo goed als nihiel, het geeft geen recht om een pistool te pakken en iemand neer te knallen. De agent hoorde daar al ten eerste niet te zijn en ten tweede schiet hij iemand neer. Dubbele incompetentie.
Heb je een papegaai thuis?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
Kans dat ie dood gaat is nihiel
Hoorde daar niet te zijn
Hij schiet iemand neer
erg slechte trollpoging ditquote:Erg slechte trollpoging dit.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Che_ het volgende:
Wat is de intentie van de relschoppers als ze met bakstenen, flessen etc gooien op agenten? Waarom is het geen noodweer als die in de lucht schiet en niet gericht (of kan je dat ook niet analyseren adhv het filmpje....)
Je wil tegen mij beweren dat die agent gewoon zin had om te moorden?quote:
Niemands dood wordt hier gerechtvaardigd. We zien alleen dat de agent onschuldig is en dat is wat we zeggen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:41 schreef Beathoven het volgende:
Ok, je wilt de dood van iemand proberen te rechtvaardigen.. ga ik niet in mee, sorry. Iedere gewonde of dode is er een teveel en qua gewonden zijn het 7000 te veel. Zou ik ook voor pleiten als jij daar lag.
Moeten ze hun politie apparaat maar beter opleiden tot het bedwingen van een crisis. Het conflict is inmiddels lang genoeg aan de gang om lering uit fouten te trekken.
Ik rechtvaardig niets. Jij wil de agent in kwestie wegzetten als moordenaar terwijl je gewoon blind bent voor beelden en feiten. En dan beschuldigen jullie ons van alles goedpraten.. sure.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:41 schreef Beathoven het volgende:
Ok, je wilt de dood van iemand proberen te rechtvaardigen.. ga ik niet in mee, sorry. Iedere gewonde of dode is er een teveel en qua gewonden zijn het 7000 te veel. Zou ik ook voor pleiten als jij daar lag.
Moeten ze hun politie apparaat maar beter opleiden tot het bedwingen van een crisis. Het conflict is inmiddels lang genoeg aan de gang om lering uit fouten te trekken.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik rechtvaardig niets. Jij wil de agent in kwestie wegzetten als moordenaar terwijl je gewoon blind bent voor beelden en feiten. En dan beschuldigen jullie ons van alles goedpraten.. sure.
Het mysterie van de kogel die kwam aanwaaienquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:49 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Niemands dood wordt hier gerechtvaardigd. We zien alleen dat de agent onschuldig is en dat is wat we zeggen.
Open ff een ander topic over Nederland o.i.d. en gooi daar Bush ook ff inquote:Politie-apparaat beter opleiden? Tuurlijk, maar dat mag overal wel gebeuren toch. Zelfs in NL heb je aardig wat voorbeelden waar er mensen zijn omgekomen door de hand van politieagenten.. en voor veel minder dan stenen/flessen/andere dodelijke projectielen gooien.
Zie jij hem gericht schieten? Of zie jij iemand die uit noodweer waarschuwingsschoten lost (richting de lucht!) omdat dat tuig met z'n alleen gevaarlijke projectielen op hem gooit?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[..]
Het mysterie van de kogel die kwam aanwaaien
twist and shoutquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zie jij hem gericht schieten? Of zie jij iemand die uit noodweer waarschuwingsschoten lost (richting de lucht!) omdat dat tuig met z'n alleen gevaarlijke projectielen op hem gooit?
te moeilijk om bij je woord te blijvenquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Te moeilijk voor je om normaal te antwoorden?
En vervolgens ga je z'n dood alsnog rechtvaardigen. Dus mensen vallen tegenwoordig al dood door kogels die uit 't niets ontstaan? Hier is geschoten en of 't incompetentie was of opzet, hij had daar niets te zoeken in z'n eentje tussen de demonstranten. Het is giswerk of ze hem wilden vermoorden, tot nu toe is er nog geen enkele agent vermoord dus het is pure speculatie.quote:
Wel grappig dat de Fok!kers die gingen protesteren in Nederland tegen Erdogan geen genoeg vertrouwen hebben om hun mening met ons te delen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef Beathoven het volgende:
Arrestaties in mijn stad, de bron zal volgens velen wel lachwekkend zijn.. de feiten zijn verifieerbaar. De heksenjacht op iedereen die vreedzaam demonstreerde (hier in mijn stad waren geen escalaties) is nu geopend.
http://haber.sol.org.tr/d(...)lar-var-haberi-75370
Nogmaals:quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
te moeilijk om bij je woord te blijven
[..]
En vervolgens ga je z'n dood alsnog rechtvaardigen. Dus mensen vallen tegenwoordig al dood door kogels die uit 't niets ontstaan? Hier is geschoten en of 't incompetentie was of opzet, hij had daar niets te zoeken in z'n eentje tussen de demonstranten. Het is giswerk of ze hem wilden vermoorden, tot nu toe is er nog geen enkele agent vermoord dus het is pure speculatie.
Een lofzang door de MP is in elk geval de overtreffende trap die hier totaal niet bij past.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Zie jij hem gericht schieten? Of zie jij iemand die uit noodweer waarschuwingsschoten lost (richting de lucht!) omdat dat tuig met z'n alleen gevaarlijke projectielen op hem gooit?
In Nederland kun je voor en tegen Erdogan schreeuwen, je kunt overdreven portretten tonen.. je kunt met alle vlaggen van de regenboog wapperen en alles ranten en schrijven en twitteren in een protest zonder consequenties. Zoals t' zou moeten, ga je volgens de overheid te ver dan is er de rechtbank die dingen afweegt, kun je 't mee eens zijn of niet, vaak verloopt 't fair. De overheid verliest en wint eens wat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:30 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Wel grappig dat de Fok!kers die gingen protesteren hier in Nederland tegen Erdogan geen genoeg vertrouwen hebben om hun mening hier met ons te delen.
De één verbergt zulke dingen beter dan de ander in geen enkel ander land zie ik het 'fair' gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In Nederland kun je voor en tegen Erdogan schreeuwen, je kunt overdreven portretten tonen.. je kunt met alle vlaggen van de regenboog wapperen en alles ranten en schrijven en twitteren in een protest zonder consequenties. Zoals t' zou moeten, ga je volgens de overheid te ver dan is er de rechtbank die dingen afweegt, kun je 't mee eens zijn of niet, vaak verloopt 't fair. De overheid verliest en wint eens wat.
In Turkije ben je vroeg of laat de sjaak. 5 miljoen Twitterberichten die worden gescand, facebook erbij en een wet die met terugwerkende kracht kan ingaan (a-democratisch). Controles op welke politieke voorkeur je hebt. Administratie van CHP gemeentes worden met halve invallen actief gecontroleerd alsof ze oplichters aanpakken, ontwikkelingen liggen een week of soms een maand stil. Studenten worden ondervraagt of hun projecten van de filmschool toevallig aan CHP politiek gerelateerd zijn (Info van eerste hand, was erbij). En dan roept men 'we horen niets van de oppositie'.. de oppositie wordt hier tussen de bankschroeven gezet en de burger ook daarbij want iedereen wordt steeds voorzichtiger.
Ik vermoed binnen nu en een jaar ook een verbod op 't blad Penguin waar regelmatig cartoons over Tayyip instaan, dat kan nu nog maar dat is straks ook voorbij.
waar heb je 't over?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:47 schreef PlayingWithFire het volgende:
Jammer genoeg zijn het provocateurs die zulke dingen boven tafel brengen.
Alles waarvoor je staat, alles waarin je gelooft, alles waar je waarde aan hecht is amper een blok om je been.quote:
In Nederland of Finland is democratie en vechten voor vrijheid op 't niveau van 'open-source', transparantie in de politiek, vrije software downloads, winkels open op zondag en meer van dat soort dingen waar ik zoiets van heb 'mooi dat het er zou zijn, maar het maakt me eigenlijk geen moer uit'. De laatste plooien. Het blok aan je been is een wollige illusie, 'the system' is iets waar je over filosofeert als iets dat evil is maar eigenlijk helemaal niet zo kwaad is gezien de verzorgingsstaat die we hebben en waar generaties 'voor' ons voor hebben gedemonstreerd. Het volk van vroeger heeft de tijd van nu vormgegeven en zo doe jij dat ook met de toekomst.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:52 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Alles waarvoor je staat, alles waarin je gelooft, alles waar je waarde aan hecht is amper een blok om je been.
Ik snap het, Ik accepteer je mening, Ik ben het er mee eens, maar toch blijft het troebel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In Nederland of Finland is democratie en vechten voor vrijheid op 't niveau van 'open-source', transparantie in de politiek, vrije software downloads, winkels open op zondag en meer van dat soort dingen waar ik zoiets van heb 'mooi dat het er zou zijn, maar het maakt me eigenlijk geen moer uit'. Het blok aan je been is een wollige illusie, 'the system' is iets waar je over filosofeert als iets dat evil is maar eigenlijk helemaal niet zo kwaad is gezien de verzorgingsstaat die we hebben.
Iedere generatie zou iets moeten hebben om zich voor in te zetten. Meer vrijheden en eerlijke mensenrechten. Dat het protesteren in Nederland niet zo massaal en lang is als hier geeft aan dat er niet zoveel behoefte voor is en dat het hier zo lang doorgaat tekent het verschil.
Maar je kunt een top 10 land niet vergelijken met Turkije dat vorig jaar 55e stond in de wereld als t om democratie gaat (en daarbij wordt naar meerdere factoren gekeken). Je kunt een 4 wekenlang massaal protest niet vergelijken met eens een protest of een relletje in Nederland. Hier zijn nog misstanden zichtbaar die in Nederland al lang opgelost zijn. Als je hier komt wonen zie je en lees je dagelijks het verschil. De Turkse politiek is "interessanter" om te volgen dan de Nederlandse omdat er meer actie is en de partijen met de neuzen tegenover elkaar staan (al durven ze dat openlijk nauwelijks te uiten), maar op 't zelfde moment is het ook wel weer bedroevend want de tegenpartijen krijgen nauwelijks lucht om hun mening even scherp aan te zetten als de regeringspartij. Er zitten gevolgen aan.
Als ik nooit in Turkije had gewoond had ik trouwens volledig je mening kunnen volgen, maar ik heb 't van twee kanten kunnen zien waarbij ik de nuance wil leggen dat 'voor' Gezi het allemaal meer op orde leek dan nu, mijn mening geldt voor de huidige situatie.
De illusie en de werkelijke wereld om je heen zien zijn twee dingen. Als de verhoudingen in de werkelijke wereld uit balans zijn en je stoort je daaraan met anderen dan moet je er voor zorgen dat deze eerst in balans worden gebracht. Kun je voor demonstreren. Als je een andere mening hebt mag je tegendemonstraties houden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:15 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Ik snap het, Ik accepteer je mening, Ik ben het er mee eens, maar toch blijft het troebel.
Want ik geloof zelf dat er meer speelt dan dat we denken.
Wellicht is het maar een illusie.
Maar is onderzoek niet verbonden aan regels? En bestaat er niet een limiet die is opgelegd door een hoger macht?quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De illusie en de werkelijke wereld om je heen zien zijn twee dingen. Als de verhoudingen in de werkelijke wereld uit balans zijn en je stoort je daaraan met anderen dan moet je er voor zorgen dat deze eerst in balans worden gebracht. Kun je voor demonstreren. Als je een andere mening hebt mag je tegendemonstraties houden.
In Nederland hebben we qua "zichtbaar" onrecht zo'n beetje alles wel gladgestreken, als dit niet het geval was dan zagen we daar wel protestacties voor. In Nederland 'helpt' protesteren. Er wordt geluisterd, er wordt gezegd 'doen we' of 'kan niet omdat..' Het volk hoeft niet z'n zin te krijgen als het maar wordt uitgelegd 'waarom' iets wel of niet gebeurd en daaruit kan dan een debat komen, misschien bij nader inzien kan een regering alsnog van standpunt wijzigen maar daar hoeven toch geen slachtoffers voor te vallen?. Communicatie met het volk is volgens mij in Nederland ook nog niet zo oud als de weg naar Rome maar het communiceren verloopt in deze tijd beter dan hier in deze tijd.
De illusie is de volgende stap. Met de 'illusie' dat er dan vervolgens meer aanwezig is dan we zien valt wel wat te doen, je kunt een onderzoek doen.. je mag alles bijhouden, je kunt voor Zembla of andere programma's gaan werken en dingen aan 't licht brengen met onderbouwing in 't streven naar maximale transparantie. Maar in een democratie als Turkije is de illusie nu 't minst belangrijk, het is belangrijker dat er een stabiel land komt waar je verder op kunt bouwen.
En zoals je kunt zien maakt de regering het niet stabieler hier, zoals ik hier al eens schreef zal men in de rustige periode 'tot' de verkiezingen mensen oppakken die volgens hun vreedzame demonstraties 'opstoken' via social media oid. En dat is 'exact' wat er hier nu gebeurd.
Zolang jij je beweringen hard kan maken en je onderzoek klopt en goed onderbouwt is kan men daar weinig tegenin brengen. Het zal moeten blijken of het genoeg impact heeft om een verandering te brengen, maar het staat je vrij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:36 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Maar is onderzoek niet verbonden aan regels? En bestaat er niet een limiet die is opgelegd door een hoger macht?
Wat is goed en wat is slecht?
Ga eens weg met dat lijstje. Er zal nooit en te nimmer een land zijn dat zgn democratisch is en waar een ieder wordt gerespecteerd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zolang jij je beweringen hard kan maken en je onderzoek klopt en goed onderbouwt is kan men daar weinig tegenin brengen. Het zal moeten blijken of het genoeg impact heeft om een verandering te brengen, maar het staat je vrij.
Wat in Amerika nu gebeurd is met Snowden is uitermate slecht voor een democratie. En puur het feit 'dat' het programma Prism er is, met welk doel dan ook. Het zal z'n verklaring hebben maar het wringt met de democratie. Het opsporingsbevel.. daar valt over te twisten, hij had een contract en daar staan details in over geheimhouding, wil je dat niet.. teken dan niet.
Maar wat is het gevolg voor Amerika, vorig jaar stond men als 11e democratie te boek. Nu kan men zich opmaken voor een nog lagere positie en dat voor een land dat 'democratie' hoog in 't vaandel heeft. Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft. De wereld kan op dit moment een beter voorbeeld nemen aan Finland (op 1). Zal niet utopia zijn voor de meesten qua wonen, cultuur en klimaat maar qua democratie aantoonbaar sterker dan de rest.
Btw.. over Utopia
Denken dat zulke lijstjes iets zeggenquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:09 schreef zarGon het volgende:
What the fuck heb jij met dat democratie-lijstje..
Ik wist niet dat hij inmiddels vrijgesproken was? Ook geen schorsing, totaal geen straf?quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Denken dat zulke lijstjes iets zeggen![]()
Hier is godverdomme iemand doodgeschoten door een agent, die blijkt later gelogen te hebben, want alles staat op fucking beeld, nog wordt agent niet vervolgd. En dan doen we stoer met de democratie en eerlijkheid/recht in NL.
quote:Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft.
Nope. Geen straf. Niets.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat hij inmiddels vrijgesproken was? Ook geen schorsing, totaal geen straf?
Ik neem aan dat ik vrij ben om het te gebruiken, als Turkije hoog had gestaan hadden we 't hier wel omarmt maar dat is niet het geval dus het lijstje moet maar weg.quote:
Wat ik zei.. Utopia bestaat niet maar voor de huidige standaard / realiteit valt er best een lijstje te maken zoals je ziet.quote:Er zal nooit en te nimmer een land zijn dat zgn democratisch is en waar een ieder wordt gerespecteerd.![]()
Nederland staat ook hoog in dat lijstje. Zegt dus niet heel veel, he.
Zakken nog wel verderquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:19 schreef zarGon het volgende:
[..].
Ik neem zo'n lijst niet serieus; de VS wordt met al z'n negatieve kanten (met bijvoorbeeld een uitschieter als Guantanamo Bay) op nummer 11 geplaatst zeg je? Pfrt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |