abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:32:22 #276
316019 PlayingWithFire
Peace cannot be kept by force.
pi_128301167

“O people of mine,

This is me — Mustafa Kemal…
If my teachings have fallen behind the age,
If learning is not now the truest mentor,
Let go dry — my palate, my tongue;
I ask for your forgiveness:
Forget all that I have said unto you,
And pull down all statues of mine you once put up.

If freedom
Is now
Not of the highest value for you…
If you rather be and remain serfs in shackles…

If modern civilization means not a thing to you,
If it is your desire to turn the clock back to the Medieval,
If you crown the man
Who spits at and spites the arts:

As if wars and violence had not been woes enough,
As if Peace at Home and Peace Abroad
Were meaningless now;
Go keep apace with armaments as if you were rewarded
And forget all that I have said unto you,

If you miss the fez, miss the veil on the face,
If you would rather have the dark night than daylight,
If you still have hopes for miracles
From the shikh, the sheikh, and the dervish;
If healing comes
From amulets, from healers, the charlatan,
Then forget all that I have said unto you,

If your desire is men and women be not equals…
If — fearing the monomaniacal bigot’s wrath –
You bow to women’s confinement in the burqa black…
If you give your consent to
Wives and daughters going uneducated,
Thinking it to be their fate…

If freedom, if the Republic is too much for you…
If you are missing
The Sultanate, the Sultan…
If you still have not grasped the import, the signification
Of being a Nation…
Be subjects, remain a congregation,
Wait for fatwas from the shaikh al-islam…
Forget then all that I have said unto you,
Pull down all statues of mine you once put up.
And leave me be…”
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:39:46 #277
316019 PlayingWithFire
pi_128301648
En als laatste:

"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts ... their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world, shaped by their beliefs?"
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:40:22 #278
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128301684
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

te moeilijk om bij je woord te blijven

[..]

En vervolgens ga je z'n dood alsnog rechtvaardigen. Dus mensen vallen tegenwoordig al dood door kogels die uit 't niets ontstaan? Hier is geschoten en of 't incompetentie was of opzet, hij had daar niets te zoeken in z'n eentje tussen de demonstranten. Het is giswerk of ze hem wilden vermoorden, tot nu toe is er nog geen enkele agent vermoord dus het is pure speculatie.

Een lofzang door de MP is in elk geval de overtreffende trap die hier totaal niet bij past.
Nogmaals:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zie jij hem gericht schieten? Of zie jij iemand die uit noodweer waarschuwingsschoten lost (richting de lucht!) omdat dat tuig met z'n alleen gevaarlijke projectielen op hem gooit?
pi_128301703
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:30 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Wel grappig dat de Fok!kers die gingen protesteren hier in Nederland tegen Erdogan geen genoeg vertrouwen hebben om hun mening hier met ons te delen.
In Nederland kun je voor en tegen Erdogan schreeuwen, je kunt overdreven portretten tonen.. je kunt met alle vlaggen van de regenboog wapperen en alles ranten en schrijven en twitteren in een protest zonder consequenties. Zoals t' zou moeten, ga je volgens de overheid te ver dan is er de rechtbank die dingen afweegt, kun je 't mee eens zijn of niet, vaak verloopt 't fair. De overheid verliest en wint eens wat.

In Turkije ben je vroeg of laat de sjaak. 5 miljoen Twitterberichten die worden gescand, facebook erbij en een wet die met terugwerkende kracht kan ingaan (a-democratisch). Controles op welke politieke voorkeur je hebt. Administratie van CHP gemeentes worden met halve invallen actief gecontroleerd alsof ze oplichters aanpakken, ontwikkelingen liggen een week of soms een maand stil. Studenten worden 'ondervraagt' of hun projecten toevallig aan CHP politiek gerelateerd zijn (Info van eerste hand, was erbij). Het meeste was al 'voor' Gezi. En dan roept men 'we horen niets van de oppositie'.. de oppositie wordt hier tussen de bankschroeven gezet en de burger ook daarbij want iedereen wordt steeds voorzichtiger.

Ik vermoed binnen nu en een jaar ook een verbod op 't blad Penguin waar regelmatig cartoons over Tayyip instaan, dat kan nu nog maar dat is straks ook voorbij.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:44:33 #280
316019 PlayingWithFire
pi_128301947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In Nederland kun je voor en tegen Erdogan schreeuwen, je kunt overdreven portretten tonen.. je kunt met alle vlaggen van de regenboog wapperen en alles ranten en schrijven en twitteren in een protest zonder consequenties. Zoals t' zou moeten, ga je volgens de overheid te ver dan is er de rechtbank die dingen afweegt, kun je 't mee eens zijn of niet, vaak verloopt 't fair. De overheid verliest en wint eens wat.

In Turkije ben je vroeg of laat de sjaak. 5 miljoen Twitterberichten die worden gescand, facebook erbij en een wet die met terugwerkende kracht kan ingaan (a-democratisch). Controles op welke politieke voorkeur je hebt. Administratie van CHP gemeentes worden met halve invallen actief gecontroleerd alsof ze oplichters aanpakken, ontwikkelingen liggen een week of soms een maand stil. Studenten worden ondervraagt of hun projecten van de filmschool toevallig aan CHP politiek gerelateerd zijn (Info van eerste hand, was erbij). En dan roept men 'we horen niets van de oppositie'.. de oppositie wordt hier tussen de bankschroeven gezet en de burger ook daarbij want iedereen wordt steeds voorzichtiger.

Ik vermoed binnen nu en een jaar ook een verbod op 't blad Penguin waar regelmatig cartoons over Tayyip instaan, dat kan nu nog maar dat is straks ook voorbij.
De één verbergt zulke dingen beter dan de ander in geen enkel ander land zie ik het 'fair' gaan.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:46:04 #281
316019 PlayingWithFire
pi_128302052
Deze vind ik wel gepast hierbij:

Democracy don't rule the world, You'd better get that in your head; This world is ruled by violence, But I guess that's better left unsaid.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:47:56 #282
316019 PlayingWithFire
pi_128302189
Jammer genoeg zijn het provocateurs die zulke dingen boven tafel brengen.
pi_128302322
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:47 schreef PlayingWithFire het volgende:
Jammer genoeg zijn het provocateurs die zulke dingen boven tafel brengen.
waar heb je 't over?
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:52:24 #284
316019 PlayingWithFire
pi_128302480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

waar heb je 't over?
Alles waarvoor je staat, alles waarin je gelooft, alles waar je waarde aan hecht is amper een blok om je been.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:53:53 #285
316019 PlayingWithFire
pi_128302584
Maar toch sta/zit je daar met je ogen open, terwijl ze zijn gesloten. Mkey?
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:57:02 #286
316019 PlayingWithFire
pi_128302799
Oké nog één keer:

Alles wat we zien en horen is niet compleet en dat zal het ook nooit worden.
pi_128303245
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:52 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Alles waarvoor je staat, alles waarin je gelooft, alles waar je waarde aan hecht is amper een blok om je been.
In Nederland of Finland is democratie en vechten voor vrijheid op 't niveau van 'open-source', transparantie in de politiek, vrije software downloads, winkels open op zondag en meer van dat soort dingen waar ik zoiets van heb 'mooi dat het er zou zijn, maar het maakt me eigenlijk geen moer uit'. De laatste plooien. Het blok aan je been is een wollige illusie, 'the system' is iets waar je over filosofeert als iets dat evil is maar eigenlijk helemaal niet zo kwaad is gezien de verzorgingsstaat die we hebben en waar generaties 'voor' ons voor hebben gedemonstreerd. Het volk van vroeger heeft de tijd van nu vormgegeven en zo doe jij dat ook met de toekomst.

Iedere generatie zou iets moeten hebben om zich voor in te zetten. Meer vrijheden en eerlijke mensenrechten. Dat het protesteren in Nederland niet zo massaal en lang is als hier geeft aan dat er niet zoveel behoefte voor is en dat het hier zo lang doorgaat tekent het verschil.

Maar je kunt een top 10 land niet vergelijken met Turkije dat vorig jaar 55e stond in de wereld als t om democratie gaat (en daarbij wordt naar meerdere factoren gekeken). Je kunt een 4 wekenlang massaal protest niet vergelijken met eens een protest of een relletje in Nederland. Hier zijn nog misstanden zichtbaar die in Nederland al lang opgelost zijn. Als je hier komt wonen zie je en lees je dagelijks het verschil. De Turkse politiek is "interessanter" om te volgen dan de Nederlandse omdat er meer actie is en de partijen met de neuzen tegenover elkaar staan (al durven ze dat openlijk nauwelijks te uiten), maar op 't zelfde moment is het ook wel weer bedroevend want de tegenpartijen krijgen nauwelijks lucht om hun mening even scherp aan te zetten als de regeringspartij. Er zitten gevolgen aan.

Als ik nooit in Turkije had gewoond had ik trouwens volledig je mening kunnen volgen, maar ik heb 't van twee kanten kunnen zien waarbij ik de nuance wil leggen dat 'voor' Gezi het allemaal meer op orde leek dan nu, mijn mening geldt voor de huidige situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 26-06-2013 23:14:35 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:15:43 #288
316019 PlayingWithFire
pi_128303860
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

In Nederland of Finland is democratie en vechten voor vrijheid op 't niveau van 'open-source', transparantie in de politiek, vrije software downloads, winkels open op zondag en meer van dat soort dingen waar ik zoiets van heb 'mooi dat het er zou zijn, maar het maakt me eigenlijk geen moer uit'. Het blok aan je been is een wollige illusie, 'the system' is iets waar je over filosofeert als iets dat evil is maar eigenlijk helemaal niet zo kwaad is gezien de verzorgingsstaat die we hebben.

Iedere generatie zou iets moeten hebben om zich voor in te zetten. Meer vrijheden en eerlijke mensenrechten. Dat het protesteren in Nederland niet zo massaal en lang is als hier geeft aan dat er niet zoveel behoefte voor is en dat het hier zo lang doorgaat tekent het verschil.

Maar je kunt een top 10 land niet vergelijken met Turkije dat vorig jaar 55e stond in de wereld als t om democratie gaat (en daarbij wordt naar meerdere factoren gekeken). Je kunt een 4 wekenlang massaal protest niet vergelijken met eens een protest of een relletje in Nederland. Hier zijn nog misstanden zichtbaar die in Nederland al lang opgelost zijn. Als je hier komt wonen zie je en lees je dagelijks het verschil. De Turkse politiek is "interessanter" om te volgen dan de Nederlandse omdat er meer actie is en de partijen met de neuzen tegenover elkaar staan (al durven ze dat openlijk nauwelijks te uiten), maar op 't zelfde moment is het ook wel weer bedroevend want de tegenpartijen krijgen nauwelijks lucht om hun mening even scherp aan te zetten als de regeringspartij. Er zitten gevolgen aan.

Als ik nooit in Turkije had gewoond had ik trouwens volledig je mening kunnen volgen, maar ik heb 't van twee kanten kunnen zien waarbij ik de nuance wil leggen dat 'voor' Gezi het allemaal meer op orde leek dan nu, mijn mening geldt voor de huidige situatie.
Ik snap het, Ik accepteer je mening, Ik ben het er mee eens, maar toch blijft het troebel.

Want ik geloof zelf dat er meer speelt dan dat we denken.
Wellicht is het maar een illusie.
pi_128304697
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:15 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Ik snap het, Ik accepteer je mening, Ik ben het er mee eens, maar toch blijft het troebel.

Want ik geloof zelf dat er meer speelt dan dat we denken.
Wellicht is het maar een illusie.
De illusie en de werkelijke wereld om je heen zien zijn twee dingen. Als de verhoudingen in de werkelijke wereld uit balans zijn en je stoort je daaraan met anderen dan moet je er voor zorgen dat deze eerst in balans worden gebracht. Kun je voor demonstreren. Als je een andere mening hebt mag je tegendemonstraties houden.

In Nederland hebben we qua "zichtbaar" onrecht zo'n beetje alles wel gladgestreken, als dit niet het geval was dan zagen we daar wel protestacties voor. In Nederland 'helpt' protesteren. Er wordt geluisterd, er wordt gezegd 'doen we' of 'kan niet omdat..' Het volk hoeft niet z'n zin te krijgen als het maar wordt uitgelegd 'waarom' iets wel of niet gebeurd en daaruit kan dan een debat komen, misschien bij nader inzien kan een regering alsnog van standpunt wijzigen maar daar hoeven toch geen slachtoffers voor te vallen?. Communicatie met het volk is volgens mij in Nederland ook nog niet zo oud als de weg naar Rome maar het communiceren verloopt in deze tijd beter dan hier in deze tijd.

De illusie is de volgende stap. Met de 'illusie' dat er dan vervolgens meer aanwezig is dan we zien valt wel wat te doen, je kunt een onderzoek doen.. je mag alles bijhouden, je kunt voor Zembla of andere programma's gaan werken en dingen aan 't licht brengen met onderbouwing in 't streven naar maximale transparantie. Maar in een democratie als Turkije is de illusie nu 't minst belangrijk, het is belangrijker dat er een stabiel land komt waar je verder op kunt bouwen.

En zoals je kunt zien maakt de regering het niet stabieler hier, zoals ik hier al eens schreef zal men in de rustige periode 'tot' de verkiezingen mensen oppakken die volgens hun vreedzame demonstraties 'opstoken' via social media oid. En dat is 'exact' wat er hier nu gebeurd.
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:36:59 #290
316019 PlayingWithFire
pi_128304805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De illusie en de werkelijke wereld om je heen zien zijn twee dingen. Als de verhoudingen in de werkelijke wereld uit balans zijn en je stoort je daaraan met anderen dan moet je er voor zorgen dat deze eerst in balans worden gebracht. Kun je voor demonstreren. Als je een andere mening hebt mag je tegendemonstraties houden.

In Nederland hebben we qua "zichtbaar" onrecht zo'n beetje alles wel gladgestreken, als dit niet het geval was dan zagen we daar wel protestacties voor. In Nederland 'helpt' protesteren. Er wordt geluisterd, er wordt gezegd 'doen we' of 'kan niet omdat..' Het volk hoeft niet z'n zin te krijgen als het maar wordt uitgelegd 'waarom' iets wel of niet gebeurd en daaruit kan dan een debat komen, misschien bij nader inzien kan een regering alsnog van standpunt wijzigen maar daar hoeven toch geen slachtoffers voor te vallen?. Communicatie met het volk is volgens mij in Nederland ook nog niet zo oud als de weg naar Rome maar het communiceren verloopt in deze tijd beter dan hier in deze tijd.

De illusie is de volgende stap. Met de 'illusie' dat er dan vervolgens meer aanwezig is dan we zien valt wel wat te doen, je kunt een onderzoek doen.. je mag alles bijhouden, je kunt voor Zembla of andere programma's gaan werken en dingen aan 't licht brengen met onderbouwing in 't streven naar maximale transparantie. Maar in een democratie als Turkije is de illusie nu 't minst belangrijk, het is belangrijker dat er een stabiel land komt waar je verder op kunt bouwen.

En zoals je kunt zien maakt de regering het niet stabieler hier, zoals ik hier al eens schreef zal men in de rustige periode 'tot' de verkiezingen mensen oppakken die volgens hun vreedzame demonstraties 'opstoken' via social media oid. En dat is 'exact' wat er hier nu gebeurd.
Maar is onderzoek niet verbonden aan regels? En bestaat er niet een limiet die is opgelegd door een hoger macht?

Wat is goed en wat is slecht?
pi_128305360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:36 schreef PlayingWithFire het volgende:

[..]

Maar is onderzoek niet verbonden aan regels? En bestaat er niet een limiet die is opgelegd door een hoger macht?

Wat is goed en wat is slecht?
Zolang jij je beweringen hard kan maken en je onderzoek klopt en goed onderbouwt is kan men daar weinig tegenin brengen. Het zal moeten blijken of het genoeg impact heeft om een verandering te brengen, maar het staat je vrij.

Wat in Amerika nu gebeurd is met Snowden is uitermate slecht voor een democratie. En puur het feit 'dat' het programma Prism er is, met welk doel dan ook. Het zal z'n verklaring hebben maar het wringt met de democratie. Het opsporingsbevel.. daar valt over te twisten, hij had een contract en daar staan details in over geheimhouding, wil je dat niet.. teken dan niet.

Maar wat is het gevolg voor Amerika, vorig jaar stond men als 11e democratie te boek. Nu kan men zich opmaken voor een nog lagere positie en dat voor een land dat 'democratie' hoog in 't vaandel heeft. Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft. De wereld kan op dit moment een beter voorbeeld nemen aan Finland (op 1). Zal niet utopia zijn voor de meesten qua wonen, cultuur en klimaat maar qua democratie aantoonbaar sterker dan de rest.

Btw.. over Utopia
pi_128313728
Hm, de beurzen trekken langzaam weer omhoog en dalen EURTRY en USDTRY weer. :s).

- De beurs stond op 24 juni op 70.640, momenteel staat 't op 74.882.
- USDTRY was op 24 juni 1,954, momenteel is 't 1,9305.
- EURTRY was op 24 juni 2,5585, is momenteel 2,5140.

Komt 't omdat het al wat rustiger is?

Edit:
- EURTRY op 31 mei: 2,428 (3,54% lager dan nu).
- USDTRY op 31 mei: 1,8745 (2,99% lager dan nu).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 10:59:33 ]
pi_128314242
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zolang jij je beweringen hard kan maken en je onderzoek klopt en goed onderbouwt is kan men daar weinig tegenin brengen. Het zal moeten blijken of het genoeg impact heeft om een verandering te brengen, maar het staat je vrij.

Wat in Amerika nu gebeurd is met Snowden is uitermate slecht voor een democratie. En puur het feit 'dat' het programma Prism er is, met welk doel dan ook. Het zal z'n verklaring hebben maar het wringt met de democratie. Het opsporingsbevel.. daar valt over te twisten, hij had een contract en daar staan details in over geheimhouding, wil je dat niet.. teken dan niet.

Maar wat is het gevolg voor Amerika, vorig jaar stond men als 11e democratie te boek. Nu kan men zich opmaken voor een nog lagere positie en dat voor een land dat 'democratie' hoog in 't vaandel heeft. Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft. De wereld kan op dit moment een beter voorbeeld nemen aan Finland (op 1). Zal niet utopia zijn voor de meesten qua wonen, cultuur en klimaat maar qua democratie aantoonbaar sterker dan de rest.

Btw.. over Utopia
Ga eens weg met dat lijstje. Er zal nooit en te nimmer een land zijn dat zgn democratisch is en waar een ieder wordt gerespecteerd. :)
Nederland staat ook hoog in dat lijstje. Zegt dus niet heel veel, he.
pi_128314282
What the fuck heb jij met dat democratie-lijstje. :').
pi_128314341
quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:09 schreef zarGon het volgende:
What the fuck heb jij met dat democratie-lijstje. :').
Denken dat zulke lijstjes iets zeggen :')
Hier is godverdomme iemand doodgeschoten door een agent, die blijkt later gelogen te hebben, want alles staat op fucking beeld, nog wordt agent niet vervolgd. En dan doen we stoer met de democratie en eerlijkheid/recht in NL.
pi_128314447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:11 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Denken dat zulke lijstjes iets zeggen :')
Hier is godverdomme iemand doodgeschoten door een agent, die blijkt later gelogen te hebben, want alles staat op fucking beeld, nog wordt agent niet vervolgd. En dan doen we stoer met de democratie en eerlijkheid/recht in NL.
Ik wist niet dat hij inmiddels vrijgesproken was? Ook geen schorsing, totaal geen straf?
pi_128314647
quote:
Ze moeten zich kapotschamen maar ze worden er met zulke lijsten eerlijk op afgestraft.
:D.

Ik neem zo'n lijst niet serieus; de VS wordt met al z'n negatieve kanten (met bijvoorbeeld een uitschieter als Guantanamo Bay) op nummer 11 geplaatst zeg je? Pfrt.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 11:19:40 ]
pi_128314974
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:14 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat hij inmiddels vrijgesproken was? Ook geen schorsing, totaal geen straf?
Nope. Geen straf. Niets. :r
En er zijn zat van deze zaken want ik doel nu niet op die Richie, maar op die "voetbalhooligan".
pi_128318283
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ga eens weg met dat lijstje.
Ik neem aan dat ik vrij ben om het te gebruiken, als Turkije hoog had gestaan hadden we 't hier wel omarmt maar dat is niet het geval dus het lijstje moet maar weg.

quote:
Er zal nooit en te nimmer een land zijn dat zgn democratisch is en waar een ieder wordt gerespecteerd. :)
Nederland staat ook hoog in dat lijstje. Zegt dus niet heel veel, he.
Wat ik zei.. Utopia bestaat niet maar voor de huidige standaard / realiteit valt er best een lijstje te maken zoals je ziet.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D.

Ik neem zo'n lijst niet serieus; de VS wordt met al z'n negatieve kanten (met bijvoorbeeld een uitschieter als Guantanamo Bay) op nummer 11 geplaatst zeg je? Pfrt.
Zakken nog wel verder

[ Bericht 18% gewijzigd door Beathoven op 27-06-2013 13:08:44 ]
pi_128321987
Hoe gaat het nu in Turkije?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')