abonnement Unibet Coolblue
pi_128182575


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128182582
Zal zo die link eens lezen.

Maar ik denk dat honden het ook gewoon leuk vinden om naar je stem te luisteren.

En sommige dingen zullen ze ook echt wel herkennen.

Loebes heeft plasje binnen gedaan. Had ook aardig wat water op zag ik.
Wond ziet er 'mooi'uit.

En de tekst "pilletje halen" staat voor Loebes gelijk aan ik loop naar de koelkast want daar ligt het lekkers ^^
Nu maar hopen dat hij binnenkort niet door heeft hoe de koelkast openmoet ....

[ Bericht 98% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 24-06-2013 07:48:05 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128182678
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:03 schreef CesarMilan het volgende:
Toe maar..Cesar Milan is tegenwoordig verboden in Oostenrijk.

http://www.hondsdomheid.n(...)&utm_medium=facebook

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_128182786
quote:
Mooi stukje.

Ik heb ook nooit iets met zijn.. technieken.. gehad.

Ik snap de gedachten van jij bent de leider en je moet kalm blijven enzo allemaal. En daar kan ik me in vinden. In de rest van de technieken wat minder.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128183223
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mooi stukje.

Ik heb ook nooit iets met zijn.. technieken.. gehad.

Ik snap de gedachten van jij bent de leider en je moet kalm blijven enzo allemaal. En daar kan ik me in vinden. In de rest van de technieken wat minder.
Programma moet scoren ,dus snel resultaat + het feit dat er gevallen tussen zitten waar de eigenaren ten einde raad zijn .
Beetje erop of eronder voor sommige huisdieren of ze bij hun huidige eigenaar blijven denk ik.
Dat er dan trucs en oude foefjes uit de hondensport worden gehanteerd kan als niet wenselijk worden beschouwd maar hij doet wat werkt en verstrekt hoop bij eigenaren .

Dat dezelfde technieken worden aangewend door doorsnee eigenaren met doorsnee moeilijke hondjes is niet wenselijk naar mijn idee.
Juich het dan ook alleen maar toe ,dat Oostenrijk zegt nee .
Het is sterk afhankelijk wie en hoe je zaken toepast en bij welke hond .
Er ligt in Nederland momenteel een wetsontwerp (aangestuurd door EU) waarin de slipkettingen, halti's,Gentle leader,prikbanden,tuigen en Teletac verboden zijn .

Beperk je toch (bij juist gebruik) de mogelijkheden tot training .
Gemiddelde agent is niet op de hoogte van de mogelijkheden en de plaats die de Teletac in de wet
inneemt,laat staan dat hij een deskundige kijk heeft op wat een goed of slecht tuig is.
Goed tuig zorgt voor geen obstructie van de luchtweg,daar kan je je voordeel bij doen bij een trekkende hond .
Teletac staat onder elektronische aanlijning ,geeft dus de mogelijkheid tot loslopen .

Onverantwoorde eigenaren die hun hond los laten lopen zonder dat ze fatsoenlijk onder appèl staan,
voorkom je niet door het opleggen van verboden.
Die gaan nog steeds zonder lijn de straat op.
Het beperkt wel degenen wel die serieus met training /hondensport bezig is .

Ik zou veel meer zien in een test (diploma) ,voor eigenaar en hond wanneer je van bepaalde privileges wil gebruik maken .

Alles verbieden is zo makkelijk.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 24 juni 2013 @ 09:27:03 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128183621
Ik heb er nooit wat in gezien in die Cesar. Ik weet zeker dat hij met Sjon ook niks zou kunnen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 24 juni 2013 @ 09:27:40 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128183629

Billy vanmorgen, op zoek naar die verdomde parkeerplaats merel O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128184113
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2013 09:27 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Billy vanmorgen, op zoek naar die verdomde parkeerplaats merel O+
Technische vraag:kunnen die golfjes er bij de oren ook uit?
Lijkt hier soms of ik de wafeltjestang ter hand genomen heb .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:02:07 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128184273
:D Nee joh, zo is zijn vacht gewoon, zijn staart heeft ook slag, en Sjon is helemaal net een poedel als we in de regen gelopen hebben!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128184559
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:02 schreef oh-oh het volgende:
:D Nee joh, zo is zijn vacht gewoon, zijn staart heeft ook slag, en Sjon is helemaal net een poedel als we in de regen gelopen hebben!
Ik weet niet of die muts van mij slag heeft ,maar soms wil ik het stijl.
Net alsof ik de oren niet kam
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:16:20 #11
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128184593
Oh ik zit dr niet mee. Ik denk dat het nu mss net iets erger is door de regen en omdat ik hem al een paar weken niet gewassen en gekamd heb :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128184618
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik zit dr niet mee. Ik denk dat het nu mss net iets erger is door de regen en omdat ik hem al een paar weken niet gewassen en gekamd heb :+
ze worden wel lekker zacht in de regen O+
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 24 juni 2013 @ 10:18:09 #13
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128184638
Ja :D O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 24 juni 2013 @ 10:23:15 #14
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128184782
Blijkt dat we toch een Boxer in huis hebben :P



Sam is waarschijnlijk gestoken door een insect en heeft hier een allergische reactie op gekregen.
Resultaat, een dik oog, 2 dikke wangen en bulten over zijn hele lichaam..

Gelukkig is alles weer weggetrokken, maar was wel even schrikken :)
  maandag 24 juni 2013 @ 10:29:06 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128184930
Ooooh, net als Obi ( zie laatste pagina vorig topic ), jeetje, wat zou het toch zijn?
Beterschap voor Sam!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 24 juni 2013 @ 10:45:45 #16
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_128185411
Ohjaa ik zie het, de hond van CesarMilan.. Toevallig :Y

De DA wist bijna zeker dat het van een insect kwam, maar hoe en wat kon hij niet zeggen.
pi_128188811
Wow gaat lekker in dit topic.
Met de zieke gevalletjes.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128188901
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:58 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Programma moet scoren ,dus snel resultaat + het feit dat er gevallen tussen zitten waar de eigenaren ten einde raad zijn .
Beetje erop of eronder voor sommige huisdieren of ze bij hun huidige eigenaar blijven denk ik.
Dat er dan trucs en oude foefjes uit de hondensport worden gehanteerd kan als niet wenselijk worden beschouwd maar hij doet wat werkt en verstrekt hoop bij eigenaren .

Dat dezelfde technieken worden aangewend door doorsnee eigenaren met doorsnee moeilijke hondjes is niet wenselijk naar mijn idee.
Juich het dan ook alleen maar toe ,dat Oostenrijk zegt nee .
Het is sterk afhankelijk wie en hoe je zaken toepast en bij welke hond .
Er ligt in Nederland momenteel een wetsontwerp (aangestuurd door EU) waarin de slipkettingen, halti's,Gentle leader,prikbanden,tuigen en Teletac verboden zijn .

Beperk je toch (bij juist gebruik) de mogelijkheden tot training .
Gemiddelde agent is niet op de hoogte van de mogelijkheden en de plaats die de Teletac in de wet
inneemt,laat staan dat hij een deskundige kijk heeft op wat een goed of slecht tuig is.
Goed tuig zorgt voor geen obstructie van de luchtweg,daar kan je je voordeel bij doen bij een trekkende hond .
Teletac staat onder elektronische aanlijning ,geeft dus de mogelijkheid tot loslopen .

Onverantwoorde eigenaren die hun hond los laten lopen zonder dat ze fatsoenlijk onder appèl staan,
voorkom je niet door het opleggen van verboden.
Die gaan nog steeds zonder lijn de straat op.
Het beperkt wel degenen wel die serieus met training /hondensport bezig is .

Ik zou veel meer zien in een test (diploma) ,voor eigenaar en hond wanneer je van bepaalde privileges wil gebruik maken .

Alles verbieden is zo makkelijk.
Dat het tuig verboden zou worden zou zonde zijn. Ik heb er zelf ook een. Een goede dan wel he en zie niet in waarom dat kwaad zou kunnen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128189573
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat het tuig verboden zou worden zou zonde zijn. Ik heb er zelf ook een. Een goede dan wel he en zie niet in waarom dat kwaad zou kunnen.
Er zijn tuigen die over een zenuwbaan lopen en dus door irritatie/pijnprikkel correctie uitvoeren
Een teletac op piep of tril is ook zonder gevolgen
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_128189646
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:52 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Een teletac op piep of tril idem
Mja daar houd ik zelf ook niet zo van.

Maar dat tuig wat ik heb gebruik ik voornamelijk in de bergen. Voor zijn eigen veiligheid. Maar dat belemmert hem absoluut niet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128189839
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja daar houd ik zelf ook niet zo van.

Maar dat tuig wat ik heb gebruik ik voornamelijk in de bergen. Voor zijn eigen veiligheid. Maar dat belemmert hem absoluut niet.
Ook om ze uit de sloot te halen vind ik het wel makkelijk (tuig)

het is nu zo dat je een hond electronisch aangelijnd mag zjjn .
Of het werkt bij de betreffende hond ,of dat je het toepast komt niet ter sprake.
het is dus een mogelijkheid om te trainen op los lopen zonder een boete van 110 euro.
in mijn gemeente willen ze de uitrenplekken terugbrengen van 78 naar 6 .
Dan hou je weinig over.
In mijn ogen is een hond gelukkiger wanneer hij losloopt dan dat hij aan een lijn van 1.50 zit.
Die kans word je nu zometeen ontnomen
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_128190089
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 13:00 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ook om ze uit de sloot te halen vind ik het wel makkelijk (tuig)

het is nu zo dat je een hond electronisch aangelijnd mag zjjn .
Of het werkt bij de betreffende hond ,of dat je het toepast komt niet ter sprake.
het is dus een mogelijkheid om te trainen op los lopen zonder een boete van 110 euro.
in mijn gemeente willen ze de uitrenplekken terugbrengen van 78 naar 6 .
Dan hou je weinig over.
In mijn ogen is een hond gelukkiger wanneer hij losloopt dan dat hij aan een lijn van 1.50 zit.
Die kans word je nu zometeen ontnomen
Mja hier zitten de losloop terreinen ook aardig ver weg. Maar hij loopt meestal los. Maar hij luistert ook gewoon goed. En als ik merk dat hij een dag loopt te etterbakken gaat hij aan de lijn. Helaas ook zat honden hier die los lopen en totaal niet luisteren. En dus overal naartoe schieten en soms ook minder goede bedoelingen hebben dan spelen.

Maar van de losloop terreinen hier ben ik geen fan het lijkt wel of iedereen het als een vrijbrief ziet om je veel te dominante agressieve hond los te mogen laten en dat vind ik erg jammer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128193108
Obi is gelukkig weer helemaal de oude hoor! Sterkte voor Sam! Bij Obi was het al snel weer weggetrokken achteraf maar we wilde niet in het weekend de nacht in gaan met de kans dat het nog veel erger zou gaan worden.

Dat tuigen dan ook verboden worden dat snap ik ook niet helemaal. Ik vind het écht een uitkomst vooral als je van die kleine driftkikkers hebt zoals Lady die anders hun keel wel eens dichttrekken met een normale halsband. Dan bedoel ik wel een normaal tuig ook nog goed gevoerd zodat het nergens knelt of irriteert.

Snap het ook niet zo waarom je bij een hond aan één van de zwakkere gedeeltes waar de luchttoevoer doorheen loopt een lijn wilt vastmaken. Fijn als de hond goed luistert en niets geks doet maar Obi lanceert zichzelf soms wel eens als hij zo gek is als een deur (of schrikt van iets) en als hij alleen een halsband om zou hebben komt al dat gewicht op z'n keel te staan. Bij de cursus zijn tuigen om die reden sowieso verplicht.
  maandag 24 juni 2013 @ 14:24:30 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128193280
Nou met een tuig heb je anders veel minder vat op je hond dan met een halsband, ik heb ook een schurft aan tuigen. Zoals in de bergen of zo snap ik het wel hoor, maar voor het dagelijks gebruik vind ik het niks.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 24 juni 2013 @ 14:25:34 #25
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128193328
Ik had hier vanochtend trouwens weer een gevalletje tia bij de oude heer wss. Maar na wat schrik lijkt alles weer te zijn bijgetrokken.
Derde keer. Verspreid over drie jaar geloof ik.
Nog slechter voor mijn hart dan voor dat van hem...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')