Jij ook!quote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is iig een troost![]()
En slaap lekker
Bij dringend eigen gebruik maakt een rechter altijd een belangenafweging. Kan er van de verhuurder gevergd worden dat hij naar een huurwoning vertrekt terwijl hij zelf nog in het bezit is van een woning, is zo'n belangenafweging die een rechter zal moeten maken.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Waarmee je direct aantoont dat "dringend eigen gebruik" niet meer zo dringend is als je je andere huis verkocht hebt...
Terwijl je hypotheeklasten doorlopen?? Denk het nietquote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Je gooit het op dringend eigen gebruik omdat je geen woning hebt (want tweede huis verkocht), maar je toont ook aan dat er huurhuizen zijn in hetzelfde segment; als het allemaal zo dringend voor je is kun je ook zelf op zoek naar zo'n huurwoning.
Welke precies? Topic gaat een beetje snelquote:Op maandag 24 juni 2013 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar hoe schat jij de kansen in van "mijn" idee?
Jij formuleert het keurig juridisch, ik vind het te laat (cq ik ben te lui) om de moeite te doenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bij dringend eigen gebruik maakt een rechter altijd een belangenafweging. Kan er van de verhuurder gevergd worden dat hij naar een huurwoning vertrekt terwijl hij zelf nog in het bezit is van een woning, is zo'n belangenafweging die een rechter zal moeten maken.
geef van dit voorbeeld eens een uitspraak?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is dus anders...
Er zijn verschillende vormen van dringend eigen gebruik bij verhuren.
Als de verhuurder zelf dringend woonruimte nodig heeft bijvoorbeeld maar dus ook een renovatie en zelfs een student die niet meer een inschrijving aan een onderwijsinstelling kan overleggen kan eruit gezet worden op grond van dringend eigen gebruik.
Huidige ("tweede") huis verkopen/huur opzeggen en beroep doen op dringend eigen gebruik ivm niet financieel bol te werken anders. Lijkt mij zo de enige optie, maar jij lijkt er meer verstand van te hebben..quote:Op maandag 24 juni 2013 02:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke precies? Topic gaat een beetje snel
kan er van de huurders verwacht worden dat ze verhuizen als verhuurder sowieso al moet verhuizen?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bij dringend eigen gebruik maakt een rechter altijd een belangenafweging. Kan er van de verhuurder gevergd worden dat hij naar een huurwoning vertrekt terwijl hij zelf nog in het bezit is van een woning, is zo'n belangenafweging die een rechter zal moeten maken.
Dus volgens jou kan het alleen als je je huis wil platgooien of renoveren?? Lijkt me wat erg krap..quote:Op maandag 24 juni 2013 02:09 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
kan er van de huurders verwacht worden dat ze verhuizen als verhuurder sowieso al moet verhuizen?
maar ik wacht op een uitspraak in een vergelijkbare situatie
nee, dat is wat ik zo lees op internet en als ik mijn verstand er bij gebruikquote:Op maandag 24 juni 2013 02:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan het alleen als je je huis wil platgooien of renoveren?? Lijkt me wat erg krap..
Slaap lekkerquote:Op maandag 24 juni 2013 02:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik ga zo naar bed. Ik vond het heel interessant en ben benieuwd hoe het af loopt. Vooral Whiskers heel erg bedankt, heb weer veel bijgeleerd zo laat op de avond.
Zoek ff lekker zélf danquote:Op maandag 24 juni 2013 02:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
nee, dat is wat ik zo lees op internet en als ik mijn verstand er bij gebruik
maar ik wacht nog steeds op een uitspraak van een rechter in een vergelijkbare situatie
Slaap je? Of ben je elders druk?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke precies? Topic gaat een beetje snel
Waarom moet daar een uitspraak bij? Het is de hoofdregel bij dringend eigen gebruik in artikel 274, dus het is in theorie mogelijk. En nogmaals, het is maar net hoe de belangen wegen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:07 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
geef van dit voorbeeld eens een uitspraak?
Ja, dat kan natuurlijk, maar daar zit TS niet op te wachten vanzelfsprekend. Die is niet voor niets uit het verhuurde huis vertrokken.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Huidige ("tweede") huis verkopen/huur opzeggen en beroep doen op dringend eigen gebruik ivm niet financieel bol te werken anders. Lijkt mij zo de enige optie, maar jij lijkt er meer verstand van te hebben..
Dat snap ik ook wel. Maar hij heeft dringender problemen. Zoals er ¤ 400 per maand bij inschieten, en zoals het er naar uitziet nog een heel lange tijd..quote:Op maandag 24 juni 2013 02:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk, maar daar zit TS niet op te wachten vanzelfsprekend. Die is niet voor niets uit het verhuurde huis vertrokken.
http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.htmlquote:Op maandag 24 juni 2013 02:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom moet daar een uitspraak bij? Het is de hoofdregel bij dringend eigen gebruik in artikel 274, dus het is in theorie mogelijk. En nogmaals, het is maar net hoe de belangen wegen.
En uitspraken ga je daarover niet zo makkelijk vinden, want als het hierom gaat, gaat het altijd tussen particulieren onderling, die echt niet door zullen blijven procederen tot ze een ons wegen en derhalve in de picture komen als belangwekkende zaak voor Rechtspraak.nl.
Er zijn niet zoveel oplossingen. Enige is er met de huurders er proberen uit te komen middels uitkopen of iets dergelijks. Of anders je verlies nemen door verkoop met huurders, of die 400 per maand slikken.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar hij heeft dringender problemen. Zoals er ¤ 400 per maand bij inschieten, en zoals het er naar uitziet nog een heel lange tijd..
Wat is jouw oplossing dan?
Omdat hij anders persoonlijk failliet gaat (en dat is echt behoorlijk zwaar en niet te vergelijken met een bedrijf dat failliet gaat) en de huurders niet? En dat er zat andere huurwoningen (ook buiten woningbouwverenigingen) te vinden zijn voor ¤ 500?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:29 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html
hoe ga je dat zwaardere belang aantonen in deze situatie?
Bijvoorbeeld omdat TS teveel verdient en daardoor niet in aanmerking komt voor sociaal huren, in tegenstelling tot de huurders. En de particuliere markt geen soelaas biedt voor verhuurder.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:29 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ntract-opzeggen.html
hoe ga je dat zwaardere belang aantonen in deze situatie?
Dat bedoel ik maar.. TS kan verdomde weinig, maar zal iets moeten en er (dik) geld bij inschieten of zelfs dikke schulden maken..quote:Op maandag 24 juni 2013 02:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er zijn niet zoveel oplossingen. Enige is er met de huurders er proberen uit te komen middels uitkopen of iets dergelijks. Of anders je verlies nemen door verkoop met huurders, of die 400 per maand slikken.
Er is echt niets wat je legaal wettelijk anders kunt doen middels huurregels.
Dacht idd ook aan de huur verhogen. Maar heb dus de huur omschreven als een all-in-one package in t contract. In hoeverre kan ik aannemelijk maken dat de woning vrije sector is?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Particulier? Punten boven de 'sociale grens' ?
Gewoon de huur met X euro verhogen tot ie wel dekkend is, mag 1x per jaar en kunnen huurder niks mee (behalve verhuizen)
http://www.rijksoverheid.(...)urliberalisatie.html
Hoppa!
En volgende keer wel netjes volgens de leegstandwet doen
Kijk als er niets aan te doen is kan ik die 400,- die ik per maand misloop wel overleven, dat is het niet, hoef niet te verhuizen ofzo.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar.. TS kan verdomde weinig, maar zal iets moeten en er (dik) geld bij inschieten of zelfs dikke schulden maken..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |