Billen branden = op de blaren zitten.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:50 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Met onverkoopbaar huis zitten vanwege die huurders op lange termijn wel dan?
Typefout aangepast.quote:
geef maar een uitspraak van een rechter waar toegekend wordt omdat de oude woning verkocht is?quote:
Dure, dure, dure les... Maar beter is de huidige woning van de hand proberen te doen (of het nu koop of huur is), en dan nog schiet TS er dik bij in, maar heeft hij wel een kans zonder fraude te plegen (wat écht heel dom is)quote:Op maandag 24 juni 2013 01:50 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Met onverkoopbaar huis zitten vanwege die huurders op lange termijn wel dan?
Ik had het over de nieuwe verkopen (of de huur opzeggen) en een beroep doen op dringend eigen gebruik omdat eea anders niet financieel te bolwerken is..quote:Op maandag 24 juni 2013 01:52 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
geef maar een uitspraak van een rechter waar toegekend wordt omdat de oude woning verkocht is?
Sowieso moet er vervangende woonruimte geregeld worden voor de huurders, dus als het allemaal echt zo dringend is kan de verhuurder daar toch ook terecht?
Wat kan hun dat schelen?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
Maar goed, laatste optie dan:
TS komt nu 400 tekort. Verhuurders willen wel tot ongeveer 200 euro meer huur betalen, maar dat is waarschijnlijk te hoog en kunnen ze weer terugdraaien dan.
Zoek uit wat de hoogst mogelijke verhoging is, 100 euro ofzo. Kom je nog 300 tekort per maand en dan maar uitzitten totdat ze uit zichzelf weg gaan en in de tussentijd extra uren maken op het werk. En elke maand weer brieven sturen dat ze toch echt vriendelijk verzocht wordt naar iets nieuws op zoek te gaan omdat ze hem financieel de grond in werken.
Jammer dat het net verkeerd staatquote:
Nee, dat hoeft niet per se. Aantonen dat er passende woonruimte beschikbaar is, is al voldoende.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:52 schreef JoPiDo het volgende:
Sowieso moet er vervangende woonruimte geregeld worden voor de huurders
Er is geen enkele verplichting aan de zittende huurders om aan een dergelijke constructie/overleg mee te werken. Als TS geluk heeft, dan zijn het aardige mensen, maar TS heeft deze ellende toch grotendeels aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
TS komt nu 400 tekort. Verhuurders willen wel tot ongeveer 200 euro meer huur betalen, maar dat is waarschijnlijk te hoog en kunnen ze weer terugdraaien dan.
Zoek uit wat de hoogst mogelijke verhoging is, 100 euro ofzo. Kom je nog 300 tekort per maand en dan maar uitzitten totdat ze uit zichzelf weg gaan en in de tussentijd extra uren maken op het werk. En elke maand weer brieven sturen dat ze toch echt vriendelijk verzocht wordt naar iets nieuws op zoek te gaan omdat ze hem financieel de grond in werken.
Het zijn zo te horen wel redelijke mensen. Ze kwamen zélf uit begrip voor de situatie met het voorstel om van 500 naar 700 euro huur te gaan. Misschien, als TS lang genoeg volhoud, gaan ze ook uit sympathie op zoek naar iets anders ( en omdat ze het gezeur zat zijn )quote:
Fijn dat je het even vertaalt naar juridisch correcte termen...quote:Op maandag 24 juni 2013 01:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, sloop of renovatie van de woning kan gekenmerkt worden als dringend eigen gebruik.
Aangepast.quote:
Lijkt me persoonlijk verdomd moeilijk in de huidige woningmarkt.quote:Nee, dat hoeft niet per se. Aantonen dat er passende woonruimte beschikbaar is, is al voldoende.
Het is nogal een een verschil hoor.. Poeh he..quote:Op maandag 24 juni 2013 01:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Fijn dat je het even vertaalt naar juridisch correcte termen...
Waarom?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Aangepast.
[..]
Lijkt me persoonlijk verdomd moeilijk in de huidige woningmarkt.
Nah.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
Zoek uit wat de hoogst mogelijke verhoging is, 100 euro ofzo.
Laten we het hopen voor TS... en ja, er bestaan ook nog gewoon vriendelijke mensen die het probleem snappen en bereid zijn om er samen uit te komen. Ik hoop voor TS dat dat ook hier het geval zal zijn, want juridisch staat hij/zij bepaald zwak.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:57 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het zijn zo te horen wel redelijke mensen. Ze kwamen zélf uit begrip voor de situatie met het voorstel om van 500 naar 700 euro huur te gaan. Misschien, als TS lang genoeg volhoud, gaan ze ook uit sympathie op zoek naar iets anders ( en omdat ze het gezeur zat zijn )
Maar hoe schat jij de kansen in van "mijn" idee?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nah.
Zelfs met een huur van 500 per maand, wat dus niet zo is, is de maximale verhoging 32,50 euro en dan alleen als ze meer dan 43.000 per jaar verdienen.
Ik ben zo'n sukkel vrees ik, en nog jurist ook..quote:Op maandag 24 juni 2013 01:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Laten we het hopen voor TS... en ja, er bestaan ook nog gewoon vriendelijke mensen die het probleem snappen en bereid zijn om er samen uit te komen. Ik hoop voor TS dat dat ook hier het geval zal zijn, want juridisch staat hij/zij bepaald zwak.
Waarmee je direct aantoont dat "dringend eigen gebruik" niet meer zo dringend is als je je andere huis verkocht hebt...quote:Op maandag 24 juni 2013 01:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jammer dat het net verkeerd staat
[..]
Nee, dat hoeft niet per se. Aantonen dat er passende woonruimte beschikbaar is, is al voldoende.
Dat. Ik vind het al bewonderenswaardig dat nadat ze een voorstel van 400 euro verhoging afgewezen te hebben zelf kwamen met 200 euro... Genoeg die zouden zeggen: stik er maar lekker in.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Laten we het hopen voor TS... en ja, er bestaan ook nog gewoon vriendelijke mensen die het probleem snappen en bereid zijn om er samen uit te komen. Ik hoop voor TS dat dat ook hier het geval zal zijn, want juridisch staat hij/zij bepaald zwak.
Wat bedoel je? C.q. leg eens uit aub..quote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Waarmee je direct aantoont dat "dringend eigen gebruik" niet meer zo dringend is als je je andere huis verkocht hebt...
Het is dus anders...quote:Op maandag 24 juni 2013 01:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Fijn dat je het even vertaalt naar juridisch correcte termen...
Feest Der Herkenning.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben zo'n sukkel vrees ik, en nog jurist ook..![]()
![]()
Dat is iig een troostquote:Op maandag 24 juni 2013 02:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Feest der Herkenning.
Moet gaan pitten anders maak ik er morgenochtend zelf weer een puinhoop van.
Interessant topic, ben heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen - ik hoop nog steeds dat eea in onderling overleg geregeld kan gaan worden, fingers crossed!
Je gooit het op dringend eigen gebruik omdat je geen woning hebt (want tweede huis verkocht), maar je toont ook aan dat er huurhuizen zijn in hetzelfde segment; als het allemaal zo dringend voor je is kun je ook zelf op zoek naar zo'n huurwoning.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? C.q. leg eens uit aub..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |