Nu gaan ze in ene moeilijk doen en schermen met huurbescherming. Na even googlen kwam ik er achter dat ze gewoon kunnen blijven zitten waar ze zitten en dat dat hele contract niet veel voorsteld qua rechten naar mij, de verhuurder toe.quote:De duur van de overeenkomst
Artikel 2
De huurovereenkomst is aangegaan voor de periode …. - …. - …... tot minimaal 1 Augustus 2013. In gezamelijk overleg kan deze periode worden verlengd. De verhuurder bedingt uitdrukkelijk dat de huurder het gehuurde na afloop van de huurperiode ontruimt.
[..]
Het einde van de huurovereenkomst
Artikel 14
De opzegtermijn voor de verhuurder is minimaal drie maanden.
Artikel 16
De huurovereenkomst kan met wederzijds goedvinden van huurder en verhuurder nadat de huur is ingegaan op elk moment worden beëindigd.
500,-quote:Op maandag 24 juni 2013 00:15 schreef IrCute het volgende:
Dat is mooi kut ja, hoeveel is de huur incl alles?
In Nederland zijn tijdelijke huurcontracten maar beperkt toegestaan. In het geval van TS mag het wel, mits hij zich aan bepaalde regels houdt, zoals het aanvragen van een vergunning bij de gemeente. Dit zal TS niet gedaan hebben.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand me even uitleggen hoe dit zit? Waarom is een tijdelijk huurcontract niet tijdelijk?
Ah, ok..quote:Op maandag 24 juni 2013 00:36 schreef Messina het volgende:
[..]
In Nederland zijn tijdelijke huurcontracten maar beperkt toegestaan. In het geval van TS mag het wel, mits hij zich aan bepaalde regels houdt, zoals het aanvragen van een vergunning bij de gemeente. Dit zal TS niet gedaan hebben.
Je kan "tijdelijk" op je contract zetten wat je wilt, zo werkt het niet.
Je doelt op de Leegstandswet?quote:Op maandag 24 juni 2013 00:36 schreef Messina het volgende:
[..]
In Nederland zijn tijdelijke huurcontracten maar beperkt toegestaan. In het geval van TS mag het wel, mits hij zich aan bepaalde regels houdt, zoals het aanvragen van een vergunning bij de gemeente. Dit zal TS niet gedaan hebben.
Je kan "tijdelijk" op je contract zetten wat je wilt, zo werkt het niet.
Hoi Whiskers! Ik heb je gemist!![]()
Je andere huis verkopen en terugverhuizen. Dan mag je het contract opzeggen vanwege dringend eigen gebruik.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:49 schreef Mr.J het volgende:
Ja ik heb er te licht over gedacht ja.
Nog bruikbaar advies?
Yep, daar gaat het dus om, vermoed ik althans.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je doelt op de Leegstandswet?
http://www.rijksoverheid.(...)delijk-verhuren.html
Ok, helderquote:Op maandag 24 juni 2013 01:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep, daar gaat het dus om, vermoed ik althans.
Dus: ALTIJD een vergunning aanvragen bij de gemeente. Als je dat nalaat, dan valt eea gewoon onder reguliere huur, met alle gevolgen van huurbescherming van dien.
Een tijdelijk huurcontract mag alleen alsquote:Op maandag 24 juni 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand me even uitleggen hoe dit zit? Waarom is een tijdelijk huurcontract niet tijdelijk?
Zijn er na een bepaald aantal maanden wonen "rechten op blijven wonen"?
Nou ja, ik vermoed althans dat dat het probleem is van TS... en als dat zo is, zie ik maar weinig uitwegen voor hem/haar om nog van z'n huurders af te komen.quote:
Ok, dank je!quote:Op maandag 24 juni 2013 01:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een tijdelijk huurcontract mag alleen als
a) Na afloop van de verhuurperiode de verhuurder de woning zelf betrekt
b) Na afloop van die verhuurperiode de verhuurder, nadat deze eerder in de woning heeft gewoond, weer in het verhuurde gaat wonen
c) Er met een vorige huurder is bedongen dat deze na afloop van de huurperiode met de nieuwe huurder weer de woning zal betrekken
Is er geen sprake van bovenstaande, dan is het tijdelijk huurcontract een contract voor onbepaalde tijd.
Alleen via een beroep op de leegstandswet kan het anders, maar dan moet je dus inderdaad een vergunning aanvragen bij de gemeente.
BW 7, artikel 274, lid 2quote:Op maandag 24 juni 2013 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dank je!
Heb je ook een bron? Niet dat ik je niet geloof, maar ik zou het graag terug kunnen vinden en zelf lezen.
Dat huurders op zich een behoorlijk sterke positie hebben wist ik (standaarddingen als "koop breekt geen huur"), maar ik heb me er nooit echt in verdiept en in tijdelijke huur al helemaal niet. Vind het dus erg fijn dat jij en anderen me wijzer willen makenquote:Op maandag 24 juni 2013 01:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou ja, ik vermoed althans dat dat het probleem is van TS... en als dat zo is, zie ik maar weinig uitwegen voor hem/haar om nog van z'n huurders af te komen.
"Dringend eigen gebruik" is wellicht de enige uitweg, maar dat is niet zo gemakkelijk aan te tonen, en zoals ik al zei, het huurrecht geeft huurders een behoorlijk sterke positie.
Je weet dat er een maximumpercentage voor de huurverhoging is?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Particulier? Punten boven de 'sociale grens' ?
Gewoon de huur met X euro verhogen tot ie wel dekkend is, mag 1x per jaar en kunnen huurder niks mee (behalve verhuizen)
Voor particuliere huur? Echt niet.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je weet dat er een maximumpercentage voor de huurverhoging is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |