Wat is frame 1 en 2 dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:59 schreef Patroon het volgende:
Kaas; rekening gehouden met de variabelen zoals reach, stack en zitbuishoeken:"
[ afbeelding ]
1 is mijn huidige setup en 2 is die Beone.quote:
'alleen' Reynolds 531, Reynolds 531 is mooi spul, de standaard voor stalen frames.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nog wel een ragstrak criterium frame staan voor je Patroon, tis alleen van Reynolds 531 staal. En 't heeft een lakbeurtje nodig. Maat 56
Ja. Hoort ook zo lekker als je tegen die buizen tikt!quote:Op zondag 23 juni 2013 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
'alleen' Reynolds 531, Reynolds 531 is mooi spul, de standaard voor stalen frames.
Mag dat wel van Nicole?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck it, ga 't gewoon doen. Moet alleen nog efkes gelletjes hebben, die dingen hebben m'n leven gered vorige keer. In combi met asperientjes.
Gewoon. Heb laatst nog met Grip en Patroon gemeet.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef Oksel het volgende:
Ja man.
Tom, waarom ontbreek jij trouwens in Frankrijk? Of sowieso op elke meet?
Ik heb nu van die knijpflesjes met astronautenvoer van Maxim. Die zijn wel lekker alleen kaoloduur.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck it, ga 't gewoon doen. Moet alleen nog efkes gelletjes hebben, die dingen hebben m'n leven gered vorige keer. In combi met asperientjes.
Fietskoeriers. Homo's. Was gister nog op een feestje met allemaal koeriers. Wat een homo's. Kunnen allemaal niet fietsen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
schijnt een of andere fakenger te zijn
Klopt. Uitschot is het.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Fietskoeriers. Homo's. Was gister nog op een feestje met allemaal koeriers. Wat een homo's. Kunnen allemaal niet fietsen.
Ja. Dat is ook zoiets wat al die hipsters moeten doen. 24 uur op een fiets zitten. Doen al die collega's van me ookquote:Op zondag 23 juni 2013 18:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt. Uitschot is het.
Schrijf anders ff de 24uurs in (van Bremen naar A'dam) dan kan je ze voordoen hoe het wel moet.
Misschien is die huidige velo van je qua maatvoering ook wel helemaal niet correct voor je. Maar als je zo loopt te zeiken, sorry, kritisch bent over een compensabele halve centimeter, dan moet je gewoon naar Jan van Dalen in HvH gaan en daar een maatframe in elkaar laten bakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
1 is mijn huidige setup en 2 is die Beone.
Die Carrera Veleno RN past qua maten een stuk beter bij mij.
Maar dan zegt deze semi metaalboer toch even dat die 531 geen merknaam is doch een type aanduiding van de legering, of wel de toevoeging edelmetalen zoals chroom en molybdeen. Heb even geen zin om de exacte specs op te zoeken. Wel lachen vond ik die goedkope Gazelle frames (onder AB) die met een 505 sticker beplakt waren. Waar staat die nul dan voor.......?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef dop het volgende:
531 is merknaam van reynolds
je zegt reynolds 5 3 1 en geen 531 staal
chrome molybdeen staal is een meer algemene benaming
sorry de metaal boer in me kon het even niet laten
het zijn de reynolds aanduidigen sae4130 is wel een standaard, die overeenkomt meT wat reynolds 531 noemt dus op zijn hoogst de reynolds standaard danquote:Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan zegt deze semi metaalboer toch even dat die 531 geen merknaam is doch een type aanduiding van de legering, of wel de toevoeging edelmetalen zoals chroom en molybdeen. Heb even geen zin om de exacte specs op te zoeken. Wel lachen vond ik die goedkope Gazelle frames (onder AB) die met een 505 sticker beplakt waren. Waar staat die nul dan voor.......?
Ik wil geen andere meer, top spul voor lange tochten!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb nu van die knijpflesjes met astronautenvoer van Maxim. Die zijn wel lekker alleen kaoloduur.
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Misschien is die huidige velo van je qua maatvoering ook wel helemaal niet correct voor je. Maar als je zo loopt te zeiken, sorry, kritisch bent over een compensabele halve centimeter, dan moet je gewoon naar Jan van Dalen in HvH gaan en daar een maatframe in elkaar laten bakken.
Maar realiseer je wel dat al die prof tegenwoordig ook gewoon op standaard maatvoering frames rijden. Of krijgen we hier weer een wekenlange discussie over millimetertje meer of minder stack en hoeveel beter dat wel niet is?
En je wilde toch een criterium frame? Voor dat uurtje knallen merk jij die halve cm echt niet. Wel die halve graad steilere balhoofd hoek, waarmee je dus scherper zou kunnen sturen.
En voor veel minder laat je een Reynolds frame bij Bob Jackson in Leeds maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.
En voor dat geld kan je ook haast een Tomassini laten maken, die zijn ook volledig custom. Dan zou ik het wel weten.
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.quote:
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:36 schreef dop het volgende:
[..]
het zijn de reynolds aanduidigen sae4130 is wel een standaard, die overeenkomt meT wat reynolds 531 noemt dus op zijn hoogst de reynolds standaard dan
en een beetje baboesjka's checken zekerquote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.
Of Gijs van Tuyl heel lief aankijken, en geen lever termijn stellen, dan heb je voor een kleine meerprijs ook zo'n maatwerk Russisch titanium frame van uitmuntende kwaliteit in je vingers.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.
tata maakt geen buizen. Maar dat soort dingen zullen per zoveel honderd meter per keer gemaakt worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.
Eigenlijk heb ik nooit geweten waar die buizen nu werkelijk gemaakt werden. Op spec, bij derden zoals Tata Steel of eigen gieterij en trekbanken?
Volgens mij de laatste jaren ook in alu. Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat Patroon waarschijnlijk nooit een standaard frame gaat vinden dat aan al z'n eisen zal voldoen. Maaruh, met een Ferrari rode Masi was je vroegah toch helemaal het mannetje? Niet dat ik het toen kon betalen hoor.net zoals ik kwijlde van die blauwe Gios frames.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.
En voor dat geld kan je ook haast een Tomassini laten maken, die zijn ook volledig custom. Dan zou ik het wel weten.
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij de laatste jaren ook in alu. Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat Patroon waarschijnlijk nooit een standaard frame gaat vinden dat aan al z'n eisen zal voldoen.
Niks mis mee. Ik houd een nieuw frame meestal naast mijn huidige en dan denk ik: "Boah, das wel hetzelfde"quote:Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.
ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen maar ik vermoed door reynolds zelf getrokken.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.
Eigenlijk heb ik nooit geweten waar die buizen nu werkelijk gemaakt werden. Op spec, bij derden zoals Tata Steel of eigen gieterij en trekbanken?
I see. Dan begrijp ik wel waarom je met die Miche cassette wilt rijden. Alle extra moraal is winst, zelfs een fris hagelwit stuurlint werkt bij mij al als een placebo.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik een nieuw kader aanschaf over een paar jaar wordt het ws. ook plastiek.
Die miche cassette is natuurlijk veel lichter Buzz die is geheel van alu. Niet dat me dat een uur tijdwinst gaat opleveren maar toch goed voor de moraal.
Fiets zondag anders even naar de Camarque, dan rijden we daar efkes een toertje.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dinsdag is mijn enige vrije dag, ik werk nu ook 40 uur per week, en om de zondag ben ik ook vrij.
Dit dus. Aankoop van de zaak is het einde van vermaakquote:Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.
Of schrijf je in voor de Vaujany (http://www.sportcommunica(...)?langue=2&trophee=81), dan krijg je bij de start koffie en een croissantje!quote:Op zondag 23 juni 2013 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fiets zondag anders even naar de Camarque, dan rijden we daar efkes een toertje.
Ik zou willen dat ik kaas z'n job had, kon ik de hele dag fietsenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:22 schreef cafca het volgende:
Ik wou dat ik ook vakantie had en de hele dag kon fietsen!
dat is me te verquote:Op zondag 23 juni 2013 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fiets zondag anders even naar de Camarque, dan rijden we daar efkes een toertje.
Ook in de winter hé? En fietsen is maar een deel van mijn takenpakket hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:28 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik kaas z'n job had, kon ik de hele dag fietsen
Dinsdag werk. Woensdag kan ik wel, maar jij niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kaas, gripper, wombcat, kano, buzz, en iedereen die ik vergeten ben en die daar in de buurt woont of ook dinsdag daar aan het fietsen is.
Lijkt mij een mooie uitdaging Kaas!quote:Op zondag 23 juni 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet kolonel, weer Marmot of 3boezems small change. Liever iets anders zoals Milaan San Remo, de Ronde van Sardinië.
En/of Ronde van Luik of Ronde Gaumaise voor amateurs als Patroon zin heeft om mee te gaan.
helaas, niet in de buurt en vanaf zondag sowieso nooit meerquote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Het ziet er naar uit dat het dinsdag droog blijft. Ik ben waarschijnlijk dan de hele dag weer rond de utrechtse heuvelrug en de posbank te vinden. Heeft er iemand zin om mee te fietsen dan?
Kaas, gripper, wombcat, kano, buzz, en iedereen die ik vergeten ben en die daar in de buurt woont of ook dinsdag daar aan het fietsen is.
Wat dacht je dan van de vorm van Hetchins:quote:Op zondag 23 juni 2013 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
Die Reynolds 531 van mij zijn naadloos koudgetrokken butted buizen. De zitbuis loopt ook van dik naar dun in diameter. S bended liggende achtervorken.Het heeft me altijd gefascineerd hoe ze dat maken.
De voorkant is gelast en de bracket gesoldeerd.
Als ik deze winter tijd heb om veel te trainen ga ik misschien ook Gaumaise, dan wel Luik rijden.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet kolonel, weer Marmot of 3boezems small change. Liever iets anders zoals Milaan San Remo, de Ronde van Sardinië.
En/of Ronde van Luik of Ronde Gaumaise voor amateurs als Patroon zin heeft om mee te gaan.
Je moet je fiets ook niet aan Okkie uitlenen. Nu zie je wat er van komt! Zeker geprobeerd een Sagannetje te doen, en toen door z'n hoeven gezakt .... Lijkt het wel.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van de vorm van Hetchins:
[ afbeelding ]
Ik weet het, maar het blijft het mooiste om een baan zoals die van jou te romantiserenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ook in de winter hé? En fietsen is maar een deel van mijn takenpakket hoor.
Als je geen Camper hebt, kun je het meestal wel schudden. Wegen worden gewoon heel vroeg afgesloten om opstoppingen te voorkomen.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:06 schreef MCH het volgende:
Zijn hier ervaringsdeskundigen met het bezoeken van touretappes in de Pyreneeën? Ik ben in de eerste week van de tour in de buurt van de Pyreneeen etappes maar hoe vroeg moet ik op zo'n col in een idioot pakje gaan staan en is de file nadien altijd zo erg als ik altijd gelezen heb in die boekjes van Mart Smeets?
Soepel draaien met veel omwentelingen per minuut en niet te veel kracht willen zetten. Hopelijk is er niet meer aan de hand, maar het zal zeker zo'n mooie paars zwarte plek worden als ik dat zo hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef Oksel het volgende:
Pijn in m'n poot, niet normaal. Ben dus vol met m'n spier op een wortel geklapt. Hopelijk geen zweepslag (kan dat?) daardoor. 2-3 dagen stijf, okay, maar dan moet 't weer over zijn. Wel gewoon rustig doorgefietst..
Zeker...quote:Op zondag 23 juni 2013 22:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Devochka's moet je checken, niet baboesjka's
Dan kun je na afloop maar beter een tentje opslaan... Twee jaar geleden flink wat uurtjes in de file gestaan in Bourg-d'Oisans, en dat terwijl ik aan de voet van de Alpe stond...quote:Op zondag 23 juni 2013 23:37 schreef Tommeke het volgende:
Die file is redelijk klote.
[...] Ik ga dit jaar op de Alpe staan.
Ja, de Granfondo Milaan San Remo is dit jaar op 9 juni verreden.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:52 schreef MarcoD het volgende:
Heel misschien Milaan San Remo volgend jaar als hij niet in het zelfde weekend (in juni) valt als een gepland familieweekend waar ik niet onderuit kan. 3 ballons werd dit jaar in hetzelfde weekend gereden dus als dat volgend jaar hetzelfde zou zijn gaat ik die niet rijden.
Ik ga op de fiets omhoog, rugtasje met eten, drinken en slippers meequote:Op zondag 23 juni 2013 23:44 schreef forty-two het volgende:
[..]
Dan kun je na afloop maar beter een tentje opslaan... Twee jaar geleden flink wat uurtjes in de file gestaan in Bourg-d'Oisans, en dat terwijl ik aan de voet van de Alpe stond...
Ik ga dit jaar naar Annecy
Daar zat ik voor dit jaar nog over te denken, maar is zo'n pokke-eind rijden.quote:Op maandag 24 juni 2013 07:22 schreef kaasplankje het volgende:
La Pyrénéenne spreeekt me ook wel aan. Die is half juli over Tourmalet, Aspin en finish op La Mongie.
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=1089
Ook wel een mooie maar inderdaad een eind rijden, daar zou ik dan ook meteen vakantie aanvast plakken.quote:Op maandag 24 juni 2013 08:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar zat ik voor dit jaar nog over te denken, maar is zo'n pokke-eind rijden.
Parkoers is trouwens niet elk jaar hetzelfde volgens mij.
Rustig aan blijven doen, waar doet t precies pijn?quote:Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef Oksel het volgende:
Pijn in m'n poot, niet normaal. Ben dus vol met m'n spier op een wortel geklapt. Hopelijk geen zweepslag (kan dat?) daardoor. 2-3 dagen stijf, okay, maar dan moet 't weer over zijn. Wel gewoon rustig doorgefietst..
Er rijden iedere keer een dikke 100 denen mee. PRobleem is dat ze altijd in peloton rijden en je weinig contact met hen krijgt. Deze ken ik dus niet. De slechtweer editie was in 2007, toen gaf ik na een kilometer of 900 op, totaal buiten tijd en oververmoeid.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ivo, ik kwam tijdens m'n frankrijk tochtje een Deen tegen van 73, Peter, die een paar keer PBP heeft gedaan(waaronder die met heel slecht weer toen jij zelf niet op tijd binnenkwam (toch?)) en Parijs-Peking in 2008...ken je die? Hij had een hele mooie rode fiets met van die S&S koppelingen in het frame en 26 inch wielen(dacht ik te zien). Mooie verhalen had hij!
Hoe krijg je een 26 inch wiel in een frame dat voor 28 is bedoeld toch tussen de remschoenen.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van de vorm van Hetchins:
[ afbeelding ]
Zoveel? Ja, dan ken je ze niet allemaal zo snel natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er rijden iedere keer een dikke 100 denen mee. PRobleem is dat ze altijd in peloton rijden en je weinig contact met hen krijgt. Deze ken ik dus niet. De slechtweer editie was in 2007, toen gaf ik na een kilometer of 900 op, totaal buiten tijd en oververmoeid.
Gewoon, uiterlijk woensdagavond hier wegrijden, nacht doortokkelen en de auto in Bourg d'Oisans neerzetten. Evt nog ergens slapen tussendoor. Donderdagochtend met je rugzakje met wat drinken en slippers de berg oplopen of fietsen, max 2-3 uur lopen ofzo. Dan sta je er al rond lunchtijd en da's vroeg genoeg om de hele middag te kunnen genieten van alles wat naarboven fietst.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vrienden van me hadden het er ook over om dit jaar naar de Tour te gaan, en dan die donderdag 18 juli als ze 2x de Alpe doen...
Alleen hoeveel dagen van te voren moet je er dan heen?
Ja, ik zie het nog wel. Misschien dat ik een cyclo ga rijden maar als dat ver weg is wordt het al snel een mini vakantie.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:34 schreef Patroon het volgende:
Voor mij volgend jaar geen cyclo's maar lekker koersen...
Ah ok, ik dacht dus al als ik er dinsdag al moet zijn vind ik het zonde van m'n vrije dagen. Ik ben de enige fietser dus zou graag mn fiets willen meenemen maar wordt lastig verhaal gezien het vervoer (DS3 zonder trekhaak)...quote:Op maandag 24 juni 2013 12:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Gewoon, uiterlijk woensdagavond hier wegrijden, nacht doortokkelen en de auto in Bourg d'Oisans neerzetten. Evt nog ergens slapen tussendoor. Donderdagochtend met je rugzakje met wat drinken en slippers de berg oplopen of fietsen, max 2-3 uur lopen ofzo. Dan sta je er al rond lunchtijd en da's vroeg genoeg om de hele middag te kunnen genieten van alles wat naarboven fietst.
Bocht 7 is natuurlijk het leukst. Daar is ook een snacktent en biertent, dus je hoeft niet al je drinken zelf mee omhoog te sjouwen. Na afloop kun je de hele asfaltweg omlaag sjouwen, maar er is ook een wandelpad door het bos, wat zo ongeveer in een rechte lijn de berg afdaalt.
Wij waren nog even van plan om met een paar collega's die kant op te gaan, maar dat gaat nu uiteindelijk bij gebrek aan interesse niet door.
Zit je in de IT?quote:Op maandag 24 juni 2013 12:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht dus al als ik er dinsdag al moet zijn vind ik het zonde van m'n vrije dagen. Ik ben de enige fietser dus zou graag mn fiets willen meenemen maar wordt lastig verhaal gezien het vervoer (DS3 zonder trekhaak)...
Nee, marketing, maar heb 25 dagen en om nou 3 dagen aan dat gekkenhuis te besteden (zonder te fietsen) is natuurlijk een no goquote:
Weet niet. Ik zit er vanaf de 13e. Gewoon een weekje lekker fietsen daar en de 18e de Alpe op. Of eventueel eerst de Sarenne en dan afdalen naar de Alpe.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Vrienden van me hadden het er ook over om dit jaar naar de Tour te gaan, en dan die donderdag 18 juli als ze 2x de Alpe doen...
Alleen hoeveel dagen van te voren moet je er dan heen?
Sarenne is een mooie klim. Gaat de tour daar niet overheen als ze hem 2x doen?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Weet niet. Ik zit er vanaf de 13e. Gewoon een weekje lekker fietsen daar en de 18e de Alpe op. Of eventueel eerst de Sarenne en dan afdalen naar de Alpe.
De week daarna naar Annecy denk ik.
Mooie uitdaging voor volgend jaar. Das zo ongeveer 2 marmottes achter elkaar !quote:Op maandag 24 juni 2013 12:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik zie het nog wel. Misschien dat ik een cyclo ga rijden maar als dat ver weg is wordt het al snel een mini vakantie.
Jep. Ik dacht dus aan via de Alpe de Sarenne beklimmen en dan als de koers de eerste keer voorbij is gegaan een stuk afdalen zodat je op het parcours bij Alpe d'Huez staat.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Sarenne is een mooie klim. Gaat de tour daar niet overheen als ze hem 2x doen?
Pff op 1 dag, dat is wel een hele uitdaging hoor. Wel cool. En megavroeg starten. 5:00quote:Op maandag 24 juni 2013 13:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie uitdaging voor volgend jaar. Das zo ongeveer 2 marmottes achter elkaar !![]()
http://www.sportcommunica(...)arcours.php?langue=1
Die tijd heb je ook wel nodig, als je voor middernacht binnen moet zijnquote:Op maandag 24 juni 2013 13:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pff op 1 dag, dat is wel een hele uitdaging hoor. Wel cool. En megavroeg starten. 5:00
er zijn door de jaren heen behoorlijk wat dingen veranderd aan remmen, dus je er zit veel verschil tussen de verschillende types , merken en bouwjaren.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:42 schreef Reljem het volgende:
Stomme vraag waarschijnlijk, maarrr; ik moet even mijn remblokjes vervangen, zit daar nog verschil in grootte in? Dat de 1 wel op de racefiets past en ander niet?
nee, alle remblokjes voor raceremmen passen. Er is hooguit verschil in hardheid en samenstelling van het remmateriaal, en dat bepaalt de remkracht en hoe slijtvast de blokjes zijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:42 schreef Reljem het volgende:
Stomme vraag waarschijnlijk, maarrr; ik moet even mijn remblokjes vervangen, zit daar nog verschil in grootte in? Dat de 1 wel op de racefiets past en ander niet?
Ok dank, neem ik de racefiets even mee naar de fietsenmaker.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:59 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn door de jaren heen behoorlijk wat dingen veranderd aan remmen, dus je er zit veel verschil tussen de verschillende types , merken en bouwjaren.
zo op de gok kan niemand je iets adviseren
krijgt je nieuwe fiets ook een bagagedrager? Ouwe randonneurquote:Op maandag 24 juni 2013 13:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooie uitdaging voor volgend jaar. Das zo ongeveer 2 marmottes achter elkaar !![]()
http://www.sportcommunica(...)arcours.php?langue=1
Heb nog geen montage oogjes op de achtervork kunnen ontdekken voor een bagagedragerquote:Op maandag 24 juni 2013 15:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
krijgt je nieuwe fiets ook een bagagedrager? Ouwe randonneur
Nietesquote:Op maandag 24 juni 2013 15:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee, alle remblokjes voor raceremmen passen.
+1quote:Op maandag 24 juni 2013 15:36 schreef SuperWeber het volgende:
SKS natuurlijk... Alhoewel ik geen ervaring heb met de JB...
Ik zou er zelf best voor te porren zijn maar vraag me af of er nog meer volk hier is die zoiets aanspreekt. Wel heroïsch imo, en mooie cols op de route.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heb nog geen montage oogjes op de achtervork kunnen ontdekken voor een bagagedrager![]()
Maar met mijn duurvermogen rij ik die rit nog gewoon in het daglicht, en met alleen de reepjes in mn achterzak hoor, geen fietstassen vol eten en drinken nodig.
Dit is gewoon het soort touretappe wat ze in de jaren 30 reden, 300 km zonder zeiken.
Maar zonder gekheid, t is wel een monsterlijk zware tocht denk ik!
ik heb zelf de jb en ben er erg tevreden mee. Waarom jij niet?quote:
Het is wel een goede pomp maar ik houd niet van dat plastic. Hij is wel goedkoop.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb zelf de jb en ben er erg tevreden mee. Waarom jij niet?
Zo plasticachtig issie ook weer niet hoor. Ik vind het iig een prima stevige pomp en ik heb er geen klagen over. Die SKS is wel metaliger ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is wel een goede pomp maar ik houd niet van dat plastic. Hij is wel goedkoop.
Ja en een houten handvat.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo plasticachtig issie ook weer niet hoor. Ik vind het iig een prima stevige pomp en ik heb er geen klagen over. Die SKS is wel metaliger ja.
Voor ivo is het een doordeweeks trainingsritje, denk ik zo.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou er zelf best voor te porren zijn maar vraag me af of er nog meer volk hier is die zoiets aanspreekt. Wel heroïsch imo, en mooie cols op de route.
Is m'n vriendin niet echtquote:Op maandag 24 juni 2013 09:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Mooie fiets en pak. Rijdt het lekker een Felt?
Jij gaat echt wel mee als we volgend jaar de Ronde van Tirol doen. En dan nog weekendje Hunsruckgebergte bij mijn schoonouders. En die 'koers' hier, moet je ook nog meedoen. 100km.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:34 schreef Patroon het volgende:
Voor mij volgend jaar geen cyclo's maar lekker koersen...
Coq au vin, côte de veau, poulet de Bresse en vessie, nouilles aux fruits de mer, tartiflette savoyarde, tarte tatin, tarte aux citron, profiteroles, crème brulée.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:25 schreef the_critic het volgende:
Voor eerdere Marmotte-rijders... hoe zit het eigenlijk met verzorging? Is het net zoals in nederland? Banaantjes, Sportdrank, mueslirepen.. of is het anders geregeld?!
Dan doe je iets niet goedquote:Op maandag 24 juni 2013 19:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is m'n vriendin niet echt
Poot ging vandaag al beter, rustig aan krachttraining gedaan. Na goede warmingup begon het al beter te gaan.
Niet perse slechter, maar wel met de Franse slag... Powerbar is hoofdsponsor, maar je krijgt geen druppel sportdrank op de posten. Wel water, aanmaaklimonade en soms fris. Stokbrood met kaas en worst (na een hele dag in de zon????) en gedroogd fruit, cakejes, snoep, banaan en sinaasappel. Ook weer geen sportrepen. Dus het zijn wel "goedkope" bevoorradingen.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:25 schreef the_critic het volgende:
Voor eerdere Marmotte-rijders... hoe zit het eigenlijk met verzorging? Is het net zoals in nederland? Banaantjes, Sportdrank, mueslirepen.. of is het anders geregeld?!
Was dat megaranzige groene spul wat je bij de eerste post kreeg geen sportdrank danquote:Op maandag 24 juni 2013 20:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Niet perse slechter, maar wel met de Franse slag... Powerbar is hoofdsponsor, maar je krijgt geen druppel sportdrank op de posten. Wel water, aanmaaklimonade en soms fris. Stokbrood met kaas en worst (na een hele dag in de zon????) en gedroogd fruit, cakejes, snoep, banaan en sinaasappel. Ook weer geen sportrepen. Dus het zijn wel "goedkope" bevoorradingen.
het beste advies is volgens mij om zelf voldoende high tech voedsel mee te nemen + tabletten om zelf een bidon sportdrank te maken. En dus die bevoorrading door liefhebbende familie/partners.
Dat is ook de reden waarom ik geen Lezyne wou, ondanks dat ik die erg mooi vind! Ik vond de JoeBlow ook een beetje te plastiek.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook een Lezyne RVS vloerpomp, maar die heeft zo'n opdraai slangeind en dat is best wel klote als je binnenbanden hebt waar je een los ventiel in de ventielschacht zit. Dan draai je de slangkop los van je ventiel en draai je het ventiel uit de schacht. PSSSS. Echt irritant. Ik heb voor die pomp al een andere slang gekocht maar ik moet ze er nog eens op zien te krijgen met wat kluswerk.
Waarom zou dat moeten?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef Patroon het volgende:
Ik heb nieuwe achterband voor marmotte (fortezza) moet ik die eerst ook inrijden voordat ik met 90 de glandon afvlieg?
Ja of nog irritanter: onderweg met een handpompjequote:Op maandag 24 juni 2013 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook een Lezyne RVS vloerpomp, maar die heeft zo'n opdraai slangeind en dat is best wel klote als je binnenbanden hebt waar je een los ventiel in de ventielschacht zit. Dan draai je de slangkop los van je ventiel en draai je het ventiel uit de schacht. PSSSS. Echt irritant. Ik heb voor die pomp al een andere slang gekocht maar ik moet ze er nog eens op zien te krijgen met wat kluswerk.
Ja, meer kans op lek de eerste kilometers met een nieuwe band en glibberig in de regen door het conserveringsspul, kun je er ook afvegen met azijn. Dus ik zou er wel ff een 100k mee rijden eerst.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef Patroon het volgende:
Ik heb nieuwe achterband voor marmotte (fortezza) moet ik die eerst ook inrijden voordat ik met 90 de glandon afvlieg?
kijk.. das een serieus antwoord waar ik iets mee kan. Was uiteraard wel van plan zelf spul mee te nemen, maar goed om even te weten waar ik rekening mee moet houden. Gedroogd fruit en stokbrood kom ik niet zover mee.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Niet perse slechter, maar wel met de Franse slag... Powerbar is hoofdsponsor, maar je krijgt geen druppel sportdrank op de posten. Wel water, aanmaaklimonade en soms fris. Stokbrood met kaas en worst (na een hele dag in de zon????) en gedroogd fruit, cakejes, snoep, banaan en sinaasappel. Ook weer geen sportrepen. Dus het zijn wel "goedkope" bevoorradingen.
het beste advies is volgens mij om zelf voldoende high tech voedsel mee te nemen + tabletten om zelf een bidon sportdrank te maken. En dus die bevoorrading door liefhebbende familie/partners.
Ik ga de LBL classic ook nog rijden, sta ingeschreven voor de 235 maar ga denk de 160 doen. Maar misschien wordt dat wel weer de 235 als ik daar toch zin in heb.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja of nog irritanter: onderweg met een handpompjeIedereen met een lezyne pompje maakt dat vroeg of laat mee.
Volgend jaar wil ik ook wel MSR rijden. Dit jaar nog de LBL classic in aug (235). Verder de JNC, DM (als ik word ingeloot) en misschien ook wel een Alpenbrevetje of bijv. de Engadiner radmarathon. In 2015 wil ik Trondheim-Oslo rijden.
Senk joe. Paar lagen blanke lak en nog wat losse onderdelen bij elkaar sprokkelen en hij kan in elkaar gezet wordenquote:
Wat mot je? goeftedoeme!quote:Op maandag 24 juni 2013 21:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Een frame uit het jaar 0 waar nogal het e.e.a. ontbreekt
Die anabolen zijn volgens mij niet echt goed voor je lezend vermogen, ist niet?quote:Op maandag 24 juni 2013 21:02 schreef CarbonC het volgende:
Excuus: ik dacht dat ik in een ander topic reageerde.
Sjieke retro.. leuk man, zo opknappen.. benieuwd naar eindresultaatquote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef Tommeke het volgende:
M'n stalen ros:
[ afbeelding ]
Volgende week is ie af.
Daar doel ik ook op.. maar hier klagen over kosten van een rit en wat je er voor terugkrijgt is is een "no-go"quote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef MarcoD het volgende:
De bevoorrading van de AGR is zeer riant te noemen (in ieder geval als je optijd ben?) daarbij valt de bevoorrading van SC in het niet terwijl het allebei een aardige prijs heeft.
Zo zag ie er eerst uit:quote:Op maandag 24 juni 2013 21:06 schreef the_critic het volgende:
[..]
Sjieke retro.. leuk man, zo opknappen.. benieuwd naar eindresultaat
Voor dat geld, houd je inderdaad mooi iets over om op te kanppen in orginele stijl.. Erg Nice!quote:Op maandag 24 juni 2013 21:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo zag ie er eerst uit:
http://www.ebay.nl/itm/15(...).l2649#ht_500wt_1202
En ja, heb er 100 dollar voor betaald
Edit: Had btw eerst 90 als max. blij dat ik dat ff opgehoogd heb
Zo is dat! Ik denk dat ik mijn SKS Rennkompressor 25 jaar geleden aangeschaft heb en meer dan af en toe een uitgesleten ventiel rubbertje vervangen, nog nooit wat mee gehad.quote:
Bresse Bleu zeg ik. Je bent tenslotte volgende week toch in de buurt.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:51 schreef kaasplankje het volgende:
Of gewoon een lekker stukje Reblonchon natuurlijk.
Mwah, gewoon even je hol optillen en een streep trekken voor de eerste hairpin, dan is tie in een keer goed ingesleten.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:46 schreef Patroon het volgende:
Ik heb nieuwe achterband voor marmotte (fortezza) moet ik die eerst ook inrijden voordat ik met 90 de glandon afvlieg?
Ziet er al netjes uit. Nu nog een paar high polish alu onderdelen monteren en je bent helemaal het mannetje.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo zag ie er eerst uit:
http://www.ebay.nl/itm/15(...).l2649#ht_500wt_1202
En ja, heb er 100 dollar voor betaald
Edit: Had btw eerst 90 als max. blij dat ik dat ff opgehoogd heb
Tegen de tijd dat je op de Glandon bent, heb je er sowieso al 50 km opzitten,quote:Op maandag 24 juni 2013 20:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, meer kans op lek de eerste kilometers met een nieuwe band en glibberig in de regen door het conserveringsspul, kun je er ook afvegen met azijn. Dus ik zou er wel ff een 100k mee rijden eerst.
Senks buzz!quote:Op maandag 24 juni 2013 22:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ziet er al netjes uit. Nu nog een paar high polish alu onderdelen monteren en je bent helemaal het mannetje.
Ik 30.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ja voor die 55.- verwacht je minstens een infuus tedoeme
Scan (of maak een foto van) je bankpas/boodschappenlijstje/kassabon in en upload die.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:33 schreef eentwee het volgende:
Heeft eidereen z'n doktersverklaring al geregeld? Ik nog niet.. hoe werkt dat precies? Is dat een formuliertje van de organisatie dat een dokter in moet vullen? Ik heb niet zo'n zin om speciaal daarvoor naar de huisarts te gaan.
quote:Op maandag 24 juni 2013 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ja voor die 55.- verwacht je minstens een infuus tedoeme
Die van le Champion?quote:Op maandag 24 juni 2013 20:59 schreef MarcoD het volgende:
Ik ga de LBL classic ook nog rijden, sta ingeschreven voor de 235 maar ga denk de 160 doen.
Ik heb er speciaal een sportkeuring voor gedaan bij SMA Utrecht op de uithof, dat bedrag werd toch precies vergoed. Kun je nog doen als je tijd hebt, jij loopt ernaartoequote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Scan (of maak een foto van) je bankpas/boodschappenlijstje/kassabon in en upload die.
Ik heb foto van knwu basislidmaatschap gemaakt en die gestuurd, werd een dag later goedgekeurd.
Dat is niet nodig, Fransen weten niet dat er buiten Frankrijk ook kaasplankjes bestaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die gaat natuurlijk gelijk de shredder in, wel even zeggen dat je een FRANS kaasplankje bent...
Dat je laat gaat slapen op werkdagen zal je ook niet veel goed doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:29 schreef janatwork het volgende:
Ik ben afgelopen half jaar meer verkouden en ziekjes geweest dan de afgelopen 5 jaar bij elkaar. De combi veel sporten en veel afvallen zorgt voor een fors lagere weerstand. Toch maar eens kijken hoe ik daar een betere balans in kan vinden.
Officieel is het een toertocht geloof ik.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:47 schreef janatwork het volgende:
Mijn reisverzekering denkt trouwens geen ongelukken die gebeuren tijdens wielerwedstrijden. De vraag is dan natuurlijk of een cyclo een wedstrijd is of toch meer een toertocht.
Ik heb de vraag neergelegd bij mijn reisverzekering. Wil toch graag verzekerd zijn tijdens zo'n tocht.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Officieel is het een toertocht geloof ik.
Tof, pics?quote:Nieuwe wielershirts, jacks en armwarmers in de maak van ons bedrijf. Ze zijn over een week of 2/3 klaar.
Uit Italië natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tjeh, uiteindelijk waren MarcoD en ik ook allebei goed verkouden de week voor de 3 toeters, en dat kwam ook (redelijk) goed.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:22 schreef janatwork het volgende:
Helaas, verkoudheid heeft besloten erger te worden ipv over te gaan. Voor een trap oplopen krijg ik al amper genoeg zuurstof binnen![]()
Dit is niet de de ;puntjes op de i zetten die ik in gedachten had voor deze week...
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
Sneak preview dan.Leuk! Moet er niet nog een telefoon nummer op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eten!!!
Ja dat was totdat jij hier over je seksuele fantasieën begon, toen dacht ik ach waar maak ik me druk om.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vind het wel leuke shirts Kaas, tikje retro...maar ik dacht dat jij de naam van je toko niet in dit topic wilde gebruiken vroeger? vanwege het puberale gehalte van sommige uitingen
Komt ook vast allemaal goed! Ik wil alleen graag fietsen en zware poten hebben van een koers ipv verkouden achter mijn pc hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tjeh, uiteindelijk waren MarcoD en ik ook allebei goed verkouden de week voor de 3 toeters, en dat kwam ook (redelijk) goed.
Probeer even lekker te stomen met vicks ofzo, en verder proberen toch goed te slapen en rusten. Als het volgende week lekker warm is zweet je die laatste restjes er zo uit.
Moet dit niet in het Spaans?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Cher Monsieur ou Madame,
Je tiens à vous informer que M. Plateau de Fromage est trouvé pour le vélo La Marmotte approprié.
Cordialement,
Dr. E. Fuentes
Toko - Tholin werkt als een trein.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:06 schreef janatwork het volgende:
[..]
Leuk! Moet er niet nog een telefoon nummer op?
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:48 schreef kaasplankje het volgende:
Sneak preview dan.Als je nog in omgeving A'dam reclame wilt maken moet je mij effkes een shirte opsturen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
members onlyquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je nog in omgeving A'dam reclame wilt maken moet je mij effkes een shirte opsturen.
Nee ziet er wel cool uit maar is niet zo handig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:06 schreef janatwork het volgende:
[..]
Leuk! Moet er niet nog een telefoon nummer op?
quote:
Nog lang niet lulloquote:
Misschien is dit juist nu heel goed voor je: Je had anders wel overtraind kunnen raken door in die laatste week nog de puntjes op de i te zetten, en wellicht kom je door deze paar dagen gedwongen rust extreem uitgerust en gesupercompenseerd aan in de Alpenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:07 schreef janatwork het volgende:
[..]
Komt ook vast allemaal goed! Ik wil alleen graag fietsen en zware poten hebben van een koers ipv verkouden achter mijn pc hangen.
Wat was het laatste duwtje, de appeltaart fantasie over Patroon's chick, of iets anders? ik vind mezelf de laatste tijd eigenlijk wel wat braaf, gebeurt teveel in m'n werkelijke leven tegenwoordig om hier echt los te gaan qua fantasienquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat was totdat jij hier over je seksuele fantasieën begon, toen dacht ik ach waar maak ik me druk om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Maar waarom zou je het willen uitwisselen? Sram is in de meeste gevallen lichter en zelfs wat geavanceerder dan Shimano. Er wordt gezegd dat shifters en derailleurs niet kunnen worden uitgewisseld, maar er zijn al door diverse gebruikers testen mee gedaan, en alles lijkt gewoon te werken. Als het maar allebei 10 speed is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een technische vraag. Ik heb een TT fiets op het oog met Sram erop. Maar eigenlijk wil ik er gewoon Shimano op. Moet ik dan alles inclusief de schakels op het stuur verwisselen of kunnen de schakels er blijven zitten en hoef ik alleen de derries en de rest te vervangen?
Omdat ik mijn dikke wielen er ook in wil steken en die hebben een Shimano pioen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het willen uitwisselen? Sram is in de meeste gevallen lichter en zelfs wat geavanceerder dan Shimano. Er wordt gezegd dat shifters en derailleurs niet kunnen worden uitgewisseld, maar er zijn al door diverse gebruikers testen mee gedaan, en alles lijkt gewoon te werken. Als het maar allebei 10 speed is.
Maar ik heb alleen ervaring met het normale schakelsapul van zowel sram als shimano, ken van beide fabrikanten de TT-materialen niet, dus ken niet alle ins & outs.
http://www.bike2build.nl/faq/index/category/3quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Omdat ik mijn dikke wielen er ook in wil steken en die hebben een Shimano pioen.
Dat maakt helemaal niks uit. Shimano en SRAM hebben precies dezelfde passing, en de cassettes en derailleurs passen precies op elkaar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Omdat ik mijn dikke wielen er ook in wil steken en die hebben een Shimano pioen.
wow dat is cool. Als het maar allebei 10 speed is dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:31 schreef Tommeke het volgende:
Sram en Shimano cassettes zijn volledig compatibel met elkaar.
Ja precies.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:50 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
wow dat is cool. Als het maar allebei 10 speed is dan?
TYquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:33 schreef Tommeke het volgende:
Geile shirts kaas! Zou daar ook wel in willen koerieren.
Veel warmer dan 24 graden hoeft van mij ook niet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:18 schreef Gripper het volgende:
Jeuj![]()
In het eerste weekend nog een paar druppies, vanaf maandag droog, en dan de 2e helft van de week steeds beter en warmer weer, maar gelukkig ook weer niet al te warm:
Tendances des jours suivants
Samedi 29
7°C / 16°C
Dimanche 30
9°C / 18°C
Lundi 01
9°C / 19°C
Mardi 02
9°C / 21°C
Mercredi 03
10°C / 23°C
Jeudi 04
10°C / 24°C
http://france.meteofrance(...)visionville%2F385481
Hij was al een keer open geweest, maar toen is er weer nieuwe witte meuk gevallen meen ik. t is er nu ook K-K-K-Koud!!!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:39 schreef janatwork het volgende:
En de Galibier is pas sinds 19-6 open. Lijkt mij erg laat in het seizoen of is dat normaal?
Maakt niet uit. Mijn broer is wel eens bij een cyclo aangekomen met een nederlandstalige doktersverklaring. Dat werd ook geaccepteerd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee dan kunnen ze het niet lezen.
Officieel is een cyclo geen wedstrijd maar een toertocht. In de meeste reglementen van cyclo´s staat ook `c´est pas un competition`.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:47 schreef janatwork het volgende:
Mijn reisverzekering denkt trouwens geen ongelukken die gebeuren tijdens wielerwedstrijden. De vraag is dan natuurlijk of een cyclo een wedstrijd is of toch meer een toertocht.
top!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Officieel is een cyclo geen wedstrijd maar een toertocht. In de meeste reglementen van cyclo´s staat ook `c´est pas un competition`.
Ik heb mijn verzekeraar ook al gemaild.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Ik heb het reglement van de Marmotte er niet op nageslagen.
Die weten waarschijnlijk niet eens wat een cyclo isquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:36 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik heb mijn verzekeraar ook al gemaild.
Iets later dan normaal denk ik, al zal dat niet veel meer dan 4 weken zijn. Je rijd daar 's zomers ook langs sneeuwwallen van een meter hoog.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:39 schreef janatwork het volgende:
En de Galibier is pas sinds 19-6 open. Lijkt mij erg laat in het seizoen of is dat normaal?
oment hield mijn foon er mee opquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:46 schreef Gripper het volgende:
Ternauwernood aan een ramp ontsnapt net![]()
We gingen MTB en met een groepje collega's en waren bij de italiaanseweg aan het knallen. Op een gegeven m
Nou en? Afstand tussen Shimano en Sram kransjes is exact gelijk. Een Shimano ultegra cassette schakelt prima met Sram Red. Uit eigen ervaring dus.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Omdat ik mijn dikke wielen er ook in wil steken en die hebben een Shimano pioen.
Zou je niet voor de grap eens een privacy zone rond je huis en werk zetten?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:46 schreef Gripper het volgende:
Ternauwernood aan een ramp ontsnapt net!
We gingen MTB en met een groepje collega's en waren bij de italiaanseweg aan het knallen. Op een gegeven moment een loeisnelle afdaling, 1 collega kan dat erg goed met z'n fully en hij duikt erin. Boomwortels, grote drops van een halve meter, en hij moet corrigeren en remmen. Ik vlak erachter, wilde me natuurlijk niet laten kennen. Maar omdat hij remde moet ik ook hard remmen, en maak ik vlak voor weer zo'n groot gat een wheelie op m'n voorwiel.... Ik dacht alleen maar: "net wat voor mij om 1 week voor de grote dag m'n sleutelbeen te breken. "
Maar alles is goed gekomme! Lekker gereden en weer mooie paadjes ontdekt rondom de Italiaanse weg.
https://www.strava.com/activities/62801831
ja een jackje is daar geen sine cure, toen ik erop reed was het verschil niet zo extreem maar koud op de top was het wel...dat was het beste stuk trouwens voor mijquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Iets later dan normaal denk ik, al zal dat niet veel meer dan 4 weken zijn. Je rijd daar 's zomers ook langs sneeuwwallen van een meter hoog.
Verwachte temperatuur dal: 30 graden
Verwachte temperatuur top col 0 graden
petje op je kopquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:03 schreef JohnDDD het volgende:
Wie heeft hier nog tips om beter tegen de hitte te kunnen trouwens?
Ik ben in de hitte meestal erg snel opgebrand en ik zit in juli drie weken bij Florence in de buurt waar het waarschijnlijk 35 graden is elke dag.
Sowieso wil ik veel 's morgens fietsen, ik heb een hitteregulerend ondershirtje gekocht dat hopelijk een beetje helpt en ik drink natuurlijk veel. Nog andere tips?
rule #5 van de velomenati volgen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:03 schreef JohnDDD het volgende:
Wie heeft hier nog tips om beter tegen de hitte te kunnen trouwens?
Ik ben in de hitte meestal erg snel opgebrand en ik zit in juli drie weken bij Florence in de buurt waar het waarschijnlijk 35 graden is elke dag.
Sowieso wil ik veel 's morgens fietsen, ik heb een hitteregulerend ondershirtje gekocht dat hopelijk een beetje helpt en ik drink natuurlijk veel. Nog andere tips?
Wel mee oppassen. Te veel en je onttrekt juist vocht.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:12 schreef kanovinnie het volgende:
Genoeg zout tot je nemen zodat je vocht vast blijft houden toch ook?
ipv? helm? helm zou toch ook juist regulerend en verfrissend moeten werken?quote:
Hij bedoelt een petje onder je helm.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
ipv? helm? helm zou toch ook juist regulerend en verfrissend moeten werken?
Voordeel van een petje, bandana of wat dan ook onder die helm is natuurlijk wel dat als je een plens water over je hoofd gooit, dat langer nat en verkoelend blijft.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:04 schreef Bismarck het volgende:
Als je een kale kop hebt voorkomt het in ieder geval dat je hoofdhuid verbrand in de zon. Anders krijg je van die mooie strepen. Het is ook geschikt tegen het zweet, dus bij oudere mensen zie je het ook wel dat als hun haar dunner wordt (of ze worden kaler) dan komen de petjes en Marco Pantani bandana's tevoorschijn. Zelf vind ik de combi van een helm en petje bij warme temperaturen inderdaad te warm worden. Een bandana van ademend materiaal zou dan beter werken. Vangt ook zweet op.
niet zo op safe jij, gewoon rammen. Zo rij je nooit een toptijdquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voordeel van een petje, bandana of wat dan ook onder die helm is natuurlijk wel dat als je een plens water over je hoofd gooit, dat langer nat en verkoelend blijft.
Kaas: 40 continue lijkt me netjes? niet té hard natuurlijk, we moeten nog wat overhouden. gaat goed met de Simplon, maar hij is nog niet af hoor![]()
Zadelpen en zadel nog zoeken. Wordt na de marmot.
Kano: moet je er vooral over beginnen ja.
Ja een bandana is seriously uncoolquote:Op woensdag 26 juni 2013 01:18 schreef Tommeke het volgende:
Bandana
Is alleen maar geschikt voor Pantani of dikke toerders.
Neequote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Niet jouw huis CiclingGirl hoop ik?
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/06/huis_onploft_in_dordrecht_af.html
Ook met Apex?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou en? Afstand tussen Shimano en Sram kransjes is exact gelijk. Een Shimano ultegra cassette schakelt prima met Sram Red. Uit eigen ervaring dus.
Alle 10 speed shimano (tiagra, 105, ultegra, dura-ace) kan samenwerken met alle 10-speed SRAM (Rival, apex, force, RED)quote:
Ik zal je uit je droom helpen, lekker fris ga je het niet krijgen met een bandanaquote:Op woensdag 26 juni 2013 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
ik vind dat maar gezeur hoor wat cool is en wat niet
als ik een berg op rij met 35 graden dan is daar meestal niemand bij, alleen ik, de berg, de zon en mijn fiets...
nou dan heb ik het liever lekker fris dan dat ik er cool uitzie...want dan rijden jullie misschien voor me met jullie coole outfit maar dan zitten jullie straks wel naar het zeemleer op m'n kont te happen....
anyway, mijn bedoeling is om gewoon vaak vroeg in de ochtend te gaan fietsen rond een uur of 6 als het nog lekker fris is, dan ben ik om 11 uur wel klaar...
Ik ga het wel heerlijk fris krijgen, want Patroon komt me telkens verkoelende bidons water brengen om over mn gezicht te gooien. Zodat ik topfris onderaan de Alpe wordt afgezet, om vervolgens in een nieuw PR van precies 55 minuten naar boven te rijden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zal je uit je droom helpen, lekker fris ga je het niet krijgen met een bandana![]()
, 35 graden en een berg.
Wie niet?quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kwam gisteren een fietser in tegengestelde richting tegen met een compleet Belkin outfit
Omgeving Alphen aan den Rijn..
Wie zou dat kunnen zijn?
Jij fietst niet in de winter dan ben je sowieso uncool.quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:40 schreef JohnDDD het volgende:
ik vind dat maar gezeur hoor wat cool is en wat niet
Ah ok, ja dan zal dat het wel zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:24 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Wie niet?
Afgelopen maandag was er een blanco(toen nog) twitterride vanuit Hilversum. De opdagers kregen een belkin tenue.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:46 schreef CyclingGirl het volgende:
Vanmorgen op de fiets naar de zaak gereden. Wat koud zeg brrrrrr.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |