Wat is frame 1 en 2 dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:59 schreef Patroon het volgende:
Kaas; rekening gehouden met de variabelen zoals reach, stack en zitbuishoeken:"
[ afbeelding ]
1 is mijn huidige setup en 2 is die Beone.quote:
'alleen' Reynolds 531, Reynolds 531 is mooi spul, de standaard voor stalen frames.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nog wel een ragstrak criterium frame staan voor je Patroon, tis alleen van Reynolds 531 staal. En 't heeft een lakbeurtje nodig. Maat 56
Ja. Hoort ook zo lekker als je tegen die buizen tikt!quote:Op zondag 23 juni 2013 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
'alleen' Reynolds 531, Reynolds 531 is mooi spul, de standaard voor stalen frames.
Mag dat wel van Nicole?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck it, ga 't gewoon doen. Moet alleen nog efkes gelletjes hebben, die dingen hebben m'n leven gered vorige keer. In combi met asperientjes.
Gewoon. Heb laatst nog met Grip en Patroon gemeet.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef Oksel het volgende:
Ja man.
Tom, waarom ontbreek jij trouwens in Frankrijk? Of sowieso op elke meet?
Ik heb nu van die knijpflesjes met astronautenvoer van Maxim. Die zijn wel lekker alleen kaoloduur.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck it, ga 't gewoon doen. Moet alleen nog efkes gelletjes hebben, die dingen hebben m'n leven gered vorige keer. In combi met asperientjes.
Fietskoeriers. Homo's. Was gister nog op een feestje met allemaal koeriers. Wat een homo's. Kunnen allemaal niet fietsen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
schijnt een of andere fakenger te zijn
Klopt. Uitschot is het.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Fietskoeriers. Homo's. Was gister nog op een feestje met allemaal koeriers. Wat een homo's. Kunnen allemaal niet fietsen.
Ja. Dat is ook zoiets wat al die hipsters moeten doen. 24 uur op een fiets zitten. Doen al die collega's van me ookquote:Op zondag 23 juni 2013 18:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt. Uitschot is het.
Schrijf anders ff de 24uurs in (van Bremen naar A'dam) dan kan je ze voordoen hoe het wel moet.
Misschien is die huidige velo van je qua maatvoering ook wel helemaal niet correct voor je. Maar als je zo loopt te zeiken, sorry, kritisch bent over een compensabele halve centimeter, dan moet je gewoon naar Jan van Dalen in HvH gaan en daar een maatframe in elkaar laten bakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
1 is mijn huidige setup en 2 is die Beone.
Die Carrera Veleno RN past qua maten een stuk beter bij mij.
Maar dan zegt deze semi metaalboer toch even dat die 531 geen merknaam is doch een type aanduiding van de legering, of wel de toevoeging edelmetalen zoals chroom en molybdeen. Heb even geen zin om de exacte specs op te zoeken. Wel lachen vond ik die goedkope Gazelle frames (onder AB) die met een 505 sticker beplakt waren. Waar staat die nul dan voor.......?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef dop het volgende:
531 is merknaam van reynolds
je zegt reynolds 5 3 1 en geen 531 staal
chrome molybdeen staal is een meer algemene benaming
sorry de metaal boer in me kon het even niet laten
het zijn de reynolds aanduidigen sae4130 is wel een standaard, die overeenkomt meT wat reynolds 531 noemt dus op zijn hoogst de reynolds standaard danquote:Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan zegt deze semi metaalboer toch even dat die 531 geen merknaam is doch een type aanduiding van de legering, of wel de toevoeging edelmetalen zoals chroom en molybdeen. Heb even geen zin om de exacte specs op te zoeken. Wel lachen vond ik die goedkope Gazelle frames (onder AB) die met een 505 sticker beplakt waren. Waar staat die nul dan voor.......?
Ik wil geen andere meer, top spul voor lange tochten!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb nu van die knijpflesjes met astronautenvoer van Maxim. Die zijn wel lekker alleen kaoloduur.
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Misschien is die huidige velo van je qua maatvoering ook wel helemaal niet correct voor je. Maar als je zo loopt te zeiken, sorry, kritisch bent over een compensabele halve centimeter, dan moet je gewoon naar Jan van Dalen in HvH gaan en daar een maatframe in elkaar laten bakken.
Maar realiseer je wel dat al die prof tegenwoordig ook gewoon op standaard maatvoering frames rijden. Of krijgen we hier weer een wekenlange discussie over millimetertje meer of minder stack en hoeveel beter dat wel niet is?
En je wilde toch een criterium frame? Voor dat uurtje knallen merk jij die halve cm echt niet. Wel die halve graad steilere balhoofd hoek, waarmee je dus scherper zou kunnen sturen.
En voor veel minder laat je een Reynolds frame bij Bob Jackson in Leeds maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.
En voor dat geld kan je ook haast een Tomassini laten maken, die zijn ook volledig custom. Dan zou ik het wel weten.
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.quote:
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:36 schreef dop het volgende:
[..]
het zijn de reynolds aanduidigen sae4130 is wel een standaard, die overeenkomt meT wat reynolds 531 noemt dus op zijn hoogst de reynolds standaard dan
en een beetje baboesjka's checken zekerquote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.
Of Gijs van Tuyl heel lief aankijken, en geen lever termijn stellen, dan heb je voor een kleine meerprijs ook zo'n maatwerk Russisch titanium frame van uitmuntende kwaliteit in je vingers.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.
tata maakt geen buizen. Maar dat soort dingen zullen per zoveel honderd meter per keer gemaakt worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.
Eigenlijk heb ik nooit geweten waar die buizen nu werkelijk gemaakt werden. Op spec, bij derden zoals Tata Steel of eigen gieterij en trekbanken?
Volgens mij de laatste jaren ook in alu. Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat Patroon waarschijnlijk nooit een standaard frame gaat vinden dat aan al z'n eisen zal voldoen. Maaruh, met een Ferrari rode Masi was je vroegah toch helemaal het mannetje? Niet dat ik het toen kon betalen hoor.net zoals ik kwijlde van die blauwe Gios frames.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.
En voor dat geld kan je ook haast een Tomassini laten maken, die zijn ook volledig custom. Dan zou ik het wel weten.
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij de laatste jaren ook in alu. Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat Patroon waarschijnlijk nooit een standaard frame gaat vinden dat aan al z'n eisen zal voldoen.
Niks mis mee. Ik houd een nieuw frame meestal naast mijn huidige en dan denk ik: "Boah, das wel hetzelfde"quote:Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.
ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen maar ik vermoed door reynolds zelf getrokken.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.
Eigenlijk heb ik nooit geweten waar die buizen nu werkelijk gemaakt werden. Op spec, bij derden zoals Tata Steel of eigen gieterij en trekbanken?
I see. Dan begrijp ik wel waarom je met die Miche cassette wilt rijden. Alle extra moraal is winst, zelfs een fris hagelwit stuurlint werkt bij mij al als een placebo.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik een nieuw kader aanschaf over een paar jaar wordt het ws. ook plastiek.
Die miche cassette is natuurlijk veel lichter Buzz die is geheel van alu. Niet dat me dat een uur tijdwinst gaat opleveren maar toch goed voor de moraal.
Fiets zondag anders even naar de Camarque, dan rijden we daar efkes een toertje.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dinsdag is mijn enige vrije dag, ik werk nu ook 40 uur per week, en om de zondag ben ik ook vrij.
Dit dus. Aankoop van de zaak is het einde van vermaakquote:Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.
Of schrijf je in voor de Vaujany (http://www.sportcommunica(...)?langue=2&trophee=81), dan krijg je bij de start koffie en een croissantje!quote:Op zondag 23 juni 2013 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fiets zondag anders even naar de Camarque, dan rijden we daar efkes een toertje.
Ik zou willen dat ik kaas z'n job had, kon ik de hele dag fietsenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:22 schreef cafca het volgende:
Ik wou dat ik ook vakantie had en de hele dag kon fietsen!
dat is me te verquote:Op zondag 23 juni 2013 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fiets zondag anders even naar de Camarque, dan rijden we daar efkes een toertje.
Ook in de winter hé? En fietsen is maar een deel van mijn takenpakket hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:28 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik kaas z'n job had, kon ik de hele dag fietsen
Dinsdag werk. Woensdag kan ik wel, maar jij niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kaas, gripper, wombcat, kano, buzz, en iedereen die ik vergeten ben en die daar in de buurt woont of ook dinsdag daar aan het fietsen is.
Lijkt mij een mooie uitdaging Kaas!quote:Op zondag 23 juni 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet kolonel, weer Marmot of 3boezems small change. Liever iets anders zoals Milaan San Remo, de Ronde van Sardinië.
En/of Ronde van Luik of Ronde Gaumaise voor amateurs als Patroon zin heeft om mee te gaan.
helaas, niet in de buurt en vanaf zondag sowieso nooit meerquote:Op zondag 23 juni 2013 21:13 schreef KolonelBroodje het volgende:
Het ziet er naar uit dat het dinsdag droog blijft. Ik ben waarschijnlijk dan de hele dag weer rond de utrechtse heuvelrug en de posbank te vinden. Heeft er iemand zin om mee te fietsen dan?
Kaas, gripper, wombcat, kano, buzz, en iedereen die ik vergeten ben en die daar in de buurt woont of ook dinsdag daar aan het fietsen is.
Wat dacht je dan van de vorm van Hetchins:quote:Op zondag 23 juni 2013 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
Die Reynolds 531 van mij zijn naadloos koudgetrokken butted buizen. De zitbuis loopt ook van dik naar dun in diameter. S bended liggende achtervorken.Het heeft me altijd gefascineerd hoe ze dat maken.
De voorkant is gelast en de bracket gesoldeerd.
Als ik deze winter tijd heb om veel te trainen ga ik misschien ook Gaumaise, dan wel Luik rijden.quote:Op zondag 23 juni 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet kolonel, weer Marmot of 3boezems small change. Liever iets anders zoals Milaan San Remo, de Ronde van Sardinië.
En/of Ronde van Luik of Ronde Gaumaise voor amateurs als Patroon zin heeft om mee te gaan.
Je moet je fiets ook niet aan Okkie uitlenen. Nu zie je wat er van komt! Zeker geprobeerd een Sagannetje te doen, en toen door z'n hoeven gezakt .... Lijkt het wel.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van de vorm van Hetchins:
[ afbeelding ]
Ik weet het, maar het blijft het mooiste om een baan zoals die van jou te romantiserenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ook in de winter hé? En fietsen is maar een deel van mijn takenpakket hoor.
Als je geen Camper hebt, kun je het meestal wel schudden. Wegen worden gewoon heel vroeg afgesloten om opstoppingen te voorkomen.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:06 schreef MCH het volgende:
Zijn hier ervaringsdeskundigen met het bezoeken van touretappes in de Pyreneeën? Ik ben in de eerste week van de tour in de buurt van de Pyreneeen etappes maar hoe vroeg moet ik op zo'n col in een idioot pakje gaan staan en is de file nadien altijd zo erg als ik altijd gelezen heb in die boekjes van Mart Smeets?
Soepel draaien met veel omwentelingen per minuut en niet te veel kracht willen zetten. Hopelijk is er niet meer aan de hand, maar het zal zeker zo'n mooie paars zwarte plek worden als ik dat zo hoor.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef Oksel het volgende:
Pijn in m'n poot, niet normaal. Ben dus vol met m'n spier op een wortel geklapt. Hopelijk geen zweepslag (kan dat?) daardoor. 2-3 dagen stijf, okay, maar dan moet 't weer over zijn. Wel gewoon rustig doorgefietst..
Zeker...quote:Op zondag 23 juni 2013 22:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Devochka's moet je checken, niet baboesjka's
Dan kun je na afloop maar beter een tentje opslaan... Twee jaar geleden flink wat uurtjes in de file gestaan in Bourg-d'Oisans, en dat terwijl ik aan de voet van de Alpe stond...quote:Op zondag 23 juni 2013 23:37 schreef Tommeke het volgende:
Die file is redelijk klote.
[...] Ik ga dit jaar op de Alpe staan.
Ja, de Granfondo Milaan San Remo is dit jaar op 9 juni verreden.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:52 schreef MarcoD het volgende:
Heel misschien Milaan San Remo volgend jaar als hij niet in het zelfde weekend (in juni) valt als een gepland familieweekend waar ik niet onderuit kan. 3 ballons werd dit jaar in hetzelfde weekend gereden dus als dat volgend jaar hetzelfde zou zijn gaat ik die niet rijden.
Ik ga op de fiets omhoog, rugtasje met eten, drinken en slippers meequote:Op zondag 23 juni 2013 23:44 schreef forty-two het volgende:
[..]
Dan kun je na afloop maar beter een tentje opslaan... Twee jaar geleden flink wat uurtjes in de file gestaan in Bourg-d'Oisans, en dat terwijl ik aan de voet van de Alpe stond...
Ik ga dit jaar naar Annecy
Daar zat ik voor dit jaar nog over te denken, maar is zo'n pokke-eind rijden.quote:Op maandag 24 juni 2013 07:22 schreef kaasplankje het volgende:
La Pyrénéenne spreeekt me ook wel aan. Die is half juli over Tourmalet, Aspin en finish op La Mongie.
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=1089
Ook wel een mooie maar inderdaad een eind rijden, daar zou ik dan ook meteen vakantie aanvast plakken.quote:Op maandag 24 juni 2013 08:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar zat ik voor dit jaar nog over te denken, maar is zo'n pokke-eind rijden.
Parkoers is trouwens niet elk jaar hetzelfde volgens mij.
Rustig aan blijven doen, waar doet t precies pijn?quote:Op zondag 23 juni 2013 22:27 schreef Oksel het volgende:
Pijn in m'n poot, niet normaal. Ben dus vol met m'n spier op een wortel geklapt. Hopelijk geen zweepslag (kan dat?) daardoor. 2-3 dagen stijf, okay, maar dan moet 't weer over zijn. Wel gewoon rustig doorgefietst..
Er rijden iedere keer een dikke 100 denen mee. PRobleem is dat ze altijd in peloton rijden en je weinig contact met hen krijgt. Deze ken ik dus niet. De slechtweer editie was in 2007, toen gaf ik na een kilometer of 900 op, totaal buiten tijd en oververmoeid.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ivo, ik kwam tijdens m'n frankrijk tochtje een Deen tegen van 73, Peter, die een paar keer PBP heeft gedaan(waaronder die met heel slecht weer toen jij zelf niet op tijd binnenkwam (toch?)) en Parijs-Peking in 2008...ken je die? Hij had een hele mooie rode fiets met van die S&S koppelingen in het frame en 26 inch wielen(dacht ik te zien). Mooie verhalen had hij!
Hoe krijg je een 26 inch wiel in een frame dat voor 28 is bedoeld toch tussen de remschoenen.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat dacht je dan van de vorm van Hetchins:
[ afbeelding ]
Zoveel? Ja, dan ken je ze niet allemaal zo snel natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er rijden iedere keer een dikke 100 denen mee. PRobleem is dat ze altijd in peloton rijden en je weinig contact met hen krijgt. Deze ken ik dus niet. De slechtweer editie was in 2007, toen gaf ik na een kilometer of 900 op, totaal buiten tijd en oververmoeid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |