Wat is frame 1 en 2 dan?quote:Op zondag 23 juni 2013 14:59 schreef Patroon het volgende:
Kaas; rekening gehouden met de variabelen zoals reach, stack en zitbuishoeken:"
[ afbeelding ]
1 is mijn huidige setup en 2 is die Beone.quote:
'alleen' Reynolds 531, Reynolds 531 is mooi spul, de standaard voor stalen frames.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nog wel een ragstrak criterium frame staan voor je Patroon, tis alleen van Reynolds 531 staal. En 't heeft een lakbeurtje nodig. Maat 56
Ja. Hoort ook zo lekker als je tegen die buizen tikt!quote:Op zondag 23 juni 2013 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
'alleen' Reynolds 531, Reynolds 531 is mooi spul, de standaard voor stalen frames.
Mag dat wel van Nicole?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck it, ga 't gewoon doen. Moet alleen nog efkes gelletjes hebben, die dingen hebben m'n leven gered vorige keer. In combi met asperientjes.
Gewoon. Heb laatst nog met Grip en Patroon gemeet.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef Oksel het volgende:
Ja man.
Tom, waarom ontbreek jij trouwens in Frankrijk? Of sowieso op elke meet?
Ik heb nu van die knijpflesjes met astronautenvoer van Maxim. Die zijn wel lekker alleen kaoloduur.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck it, ga 't gewoon doen. Moet alleen nog efkes gelletjes hebben, die dingen hebben m'n leven gered vorige keer. In combi met asperientjes.
Fietskoeriers. Homo's. Was gister nog op een feestje met allemaal koeriers. Wat een homo's. Kunnen allemaal niet fietsen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
schijnt een of andere fakenger te zijn
Klopt. Uitschot is het.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Fietskoeriers. Homo's. Was gister nog op een feestje met allemaal koeriers. Wat een homo's. Kunnen allemaal niet fietsen.
Ja. Dat is ook zoiets wat al die hipsters moeten doen. 24 uur op een fiets zitten. Doen al die collega's van me ookquote:Op zondag 23 juni 2013 18:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt. Uitschot is het.
Schrijf anders ff de 24uurs in (van Bremen naar A'dam) dan kan je ze voordoen hoe het wel moet.
Misschien is die huidige velo van je qua maatvoering ook wel helemaal niet correct voor je. Maar als je zo loopt te zeiken, sorry, kritisch bent over een compensabele halve centimeter, dan moet je gewoon naar Jan van Dalen in HvH gaan en daar een maatframe in elkaar laten bakken.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
1 is mijn huidige setup en 2 is die Beone.
Die Carrera Veleno RN past qua maten een stuk beter bij mij.
Maar dan zegt deze semi metaalboer toch even dat die 531 geen merknaam is doch een type aanduiding van de legering, of wel de toevoeging edelmetalen zoals chroom en molybdeen. Heb even geen zin om de exacte specs op te zoeken. Wel lachen vond ik die goedkope Gazelle frames (onder AB) die met een 505 sticker beplakt waren. Waar staat die nul dan voor.......?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:57 schreef dop het volgende:
531 is merknaam van reynolds
je zegt reynolds 5 3 1 en geen 531 staal
chrome molybdeen staal is een meer algemene benaming
sorry de metaal boer in me kon het even niet laten
het zijn de reynolds aanduidigen sae4130 is wel een standaard, die overeenkomt meT wat reynolds 531 noemt dus op zijn hoogst de reynolds standaard danquote:Op zondag 23 juni 2013 19:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan zegt deze semi metaalboer toch even dat die 531 geen merknaam is doch een type aanduiding van de legering, of wel de toevoeging edelmetalen zoals chroom en molybdeen. Heb even geen zin om de exacte specs op te zoeken. Wel lachen vond ik die goedkope Gazelle frames (onder AB) die met een 505 sticker beplakt waren. Waar staat die nul dan voor.......?
Ik wil geen andere meer, top spul voor lange tochten!quote:Op zondag 23 juni 2013 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb nu van die knijpflesjes met astronautenvoer van Maxim. Die zijn wel lekker alleen kaoloduur.
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Misschien is die huidige velo van je qua maatvoering ook wel helemaal niet correct voor je. Maar als je zo loopt te zeiken, sorry, kritisch bent over een compensabele halve centimeter, dan moet je gewoon naar Jan van Dalen in HvH gaan en daar een maatframe in elkaar laten bakken.
Maar realiseer je wel dat al die prof tegenwoordig ook gewoon op standaard maatvoering frames rijden. Of krijgen we hier weer een wekenlange discussie over millimetertje meer of minder stack en hoeveel beter dat wel niet is?
En je wilde toch een criterium frame? Voor dat uurtje knallen merk jij die halve cm echt niet. Wel die halve graad steilere balhoofd hoek, waarmee je dus scherper zou kunnen sturen.
En voor veel minder laat je een Reynolds frame bij Bob Jackson in Leeds maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.
En voor dat geld kan je ook haast een Tomassini laten maken, die zijn ook volledig custom. Dan zou ik het wel weten.
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.quote:
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.quote:Op zondag 23 juni 2013 19:36 schreef dop het volgende:
[..]
het zijn de reynolds aanduidigen sae4130 is wel een standaard, die overeenkomt meT wat reynolds 531 noemt dus op zijn hoogst de reynolds standaard dan
en een beetje baboesjka's checken zekerquote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.
Of Gijs van Tuyl heel lief aankijken, en geen lever termijn stellen, dan heb je voor een kleine meerprijs ook zo'n maatwerk Russisch titanium frame van uitmuntende kwaliteit in je vingers.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Titanium dan? Voor dezelfde prijs als een maatframe bij van Dalen heb je een titanium frame uit Rusland. Inclusief een retourtje Moskou om er een kleine vakantie van te maken.
tata maakt geen buizen. Maar dat soort dingen zullen per zoveel honderd meter per keer gemaakt worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.
Eigenlijk heb ik nooit geweten waar die buizen nu werkelijk gemaakt werden. Op spec, bij derden zoals Tata Steel of eigen gieterij en trekbanken?
Volgens mij de laatste jaren ook in alu. Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat Patroon waarschijnlijk nooit een standaard frame gaat vinden dat aan al z'n eisen zal voldoen. Maaruh, met een Ferrari rode Masi was je vroegah toch helemaal het mannetje? Niet dat ik het toen kon betalen hoor.net zoals ik kwijlde van die blauwe Gios frames.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan bouwt toch alleen met ijzer? Patroon heeft liever plastiek.
En voor dat geld kan je ook haast een Tomassini laten maken, die zijn ook volledig custom. Dan zou ik het wel weten.
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij de laatste jaren ook in alu. Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat Patroon waarschijnlijk nooit een standaard frame gaat vinden dat aan al z'n eisen zal voldoen.
Niks mis mee. Ik houd een nieuw frame meestal naast mijn huidige en dan denk ik: "Boah, das wel hetzelfde"quote:Op zondag 23 juni 2013 20:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, daar twijfel ik niet aan. Patroon wil zich gewoon goed in de materie verdiepen voordat hij zo'n grote aankoop doet.
ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen maar ik vermoed door reynolds zelf getrokken.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, een Gepatenteerde Reynolds standaard. Want waarschijnlijk zullen de beperkte specs uit die tijd van Dedacciai qua legering wel niet afwijken van die van Reynolds al noemden ze hun buizen anders en deden en doen ze nog steeds geheimzinnig over de legering.
Eigenlijk heb ik nooit geweten waar die buizen nu werkelijk gemaakt werden. Op spec, bij derden zoals Tata Steel of eigen gieterij en trekbanken?
I see. Dan begrijp ik wel waarom je met die Miche cassette wilt rijden. Alle extra moraal is winst, zelfs een fris hagelwit stuurlint werkt bij mij al als een placebo.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik een nieuw kader aanschaf over een paar jaar wordt het ws. ook plastiek.
Die miche cassette is natuurlijk veel lichter Buzz die is geheel van alu. Niet dat me dat een uur tijdwinst gaat opleveren maar toch goed voor de moraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |