abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128170239
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:44 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Deels waar. M'n studie ging alleen niet heel soepel, dus meer werken had zomaar meer studieduur kunnen betekenen. Ik heb echt moeite gehad om alles te halen. Daarnaast een jaar verloren aan ziekte, had ook flink gescheeld.
Dat is ook zuur inderdaad. Daarom is het soms lastig: keuzes maken. Nu ook. Als niet alleen kan met wat je hebt, moet je maar doen wat je kan of zorgen dat je meer over hebt. Verhuizen lijkt me een prima optie dan, ondanks dat het wat meer kost.

En verder is het inderdaad zuur: je kunt een hoop geld binnen halen elke maand, maar de overheid houdt meteen z'n handje op en dat gaat ook naar die fanatieke bijstandstrekker in sociale huurwoningen, terwijl jij geen toeslagen krijgt en honderden euro's per maand meer mag ophoesten. Sociaal zijn is leuk, maar het gaat ergens wel scheef.
Vrienden van me ook: op tijd de sociale huur in gestapt. Samen goed voor zo'n 5k bruto per maand (ex. vak.geld en eindejaarsuitkering) en betalen voor een huis samen zo'n 850 inclusief. Daar wil ik mijn situatie niet mee vergelijken :X
Schip ahoy!
  zondag 23 juni 2013 @ 22:45:01 #102
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128172430
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
TS, kijk eens, leuk appartementje: http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appartement-47119357-burgemeester-meineszlaan-56-ai/.

Is maar een voorbeeldje.
Bah wat een verschrikking, lijkt wel een cel.
Het is toch triest dat je met 1,5x modaal in zo'n hok moet gaan wonen? En dan heeft TS niet eens een auto.
pindazakje
  zondag 23 juni 2013 @ 22:48:38 #103
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128172624
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? :')
pi_128172765
quote:

[..]

Het is toch triest dat je met 1,5x modaal in zo'n hok moet gaan wonen? En dan heeft TS niet eens een auto.
Nou nou, nu overdrijf je het wel een beetje. Dat ligt niet aan 1,5x modaal, maar ook aan de uitgavenverplichtingen van TS.
Schip ahoy!
  zondag 23 juni 2013 @ 22:52:55 #105
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128172891
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:51 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nou nou, nu overdrijf je het wel een beetje. Dat ligt niet aan 1,5x modaal, maar ook aan de uitgavenverplichtingen van TS.
Oké de aankleding is netjes maar daar blijft het ook bij, qua oppervlakte zit je gewoon zeer krap daar en je hebt nog eens geen tuin, garage of oprit.
pindazakje
pi_128172892
quote:

[..]

Als je dat al verschrikkelijk vind, moet je veel van die <¤650/maand huurwoningen checken. Dat is blijkbaar de categorie waar je het in moet zoeken als 1.5x modale in Nederland, met een bovengemiddelde studieschuld.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:55:01 #107
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128173013
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Als je dat al verschrikkelijk vind, moet je veel van die <¤650/maand huurwoningen checken. Dat is blijkbaar de categorie waar je het in moet zoeken als 1.5x modale in Nederland, met een bovengemiddelde studieschuld.
Waarom lukt het mij dan wel om in een riant vrijstaand huis te wonen met slechts 1,25x modaal als inkomen? Oké, ik heb weliswaar geen studieschuld maar dan nog.
pindazakje
pi_128173034
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:52 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja. Laatst zitten kijken naar appartementen tussen 500 en 600 euro. Daar wil je een zwerver nog niet in zetten...
Schip ahoy!
  zondag 23 juni 2013 @ 22:57:43 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_128173159
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom lukt het mij dan wel om in een riant vrijstaand huis te wonen met slechts 1,25x modaal als inkomen? Oké, ik heb weliswaar geen studieschuld maar dan nog.
Waar woon je?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:57:50 #110
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128173161
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:55 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja. Laatst zitten kijken naar appartementen tussen 500 en 600 euro. Daar wil je een zwerver nog niet in zetten...
Precies, en dan is dat door mij geposte hutje helemaal zo gek nog niet. Ziet er keurig uit, nieuwe keuken/badkamer/wc en het is toch echt wel een heel tikkie groter dan 42 vierkante meter.
Prima startersappartementje.

Mensen die dat een "cel" noemen... jullie bewonen een rietgedekte villa in het Gooi of zo? :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 23 juni 2013 @ 22:58:16 #111
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_128173191
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar woon je?
Brabant.
pindazakje
pi_128173300
Het ligt aan de locatie en je woonwensen. En aan hoe je je inkomen wil besteden.

Bovendien scheelt 'geen studieschuld' nogal.
Schip ahoy!
pi_128173455
Exact gezien klopt de topic titel niet.
TS heeft netto gezien namelijk geen inkomen van 1,5x modaal aangezien daar nog pensioenopbouw vanaf moet (iets wat bij "normaal" 1,5x modaal al gebeurd is).

2350-700 = 1650 euro netto besteedbaar inkomen en dat is zelfs net onder modaal. Heb je dan nog 350 euro per maand wat naar de DUO moet dan kom je inderdaad niet heel ruim uit.

Vind het trouwens niet heel dik betaald voor een studie met een gemiddelde duur van 8 jaar (zoals TS aangeeft).
  Milf zondag 23 juni 2013 @ 23:04:21 #114
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_128173567
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:45 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Die krijgen alleen wel een 3x zo groot huis cadeau van de overheid en zorgverzekering enz.
Wat een vieze sneer zeg..... Afgunst noemen ze het ook wel.

Ik zie dat allerlei mensen met je mee denken, maar je hebt overal een excuus/smoes voor waarom het voor jou niet werkt. Blijf dan lekker zitten waar je zit met je riante keuken met schimmellaag en huil niet.

En serieus hé? Welk pensioengat bedoel je precies? Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je je aanvullend pensioen bedoelt. Dus je wilt nu op een houtje bijten zodat je straks wanneer je oud en versleten bent en riant inkomen hebt?
Persoonlijk zou ik het fifty-fifty doen.... Nu een beetje en straks een beetje
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_128173601
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:02 schreef Isee het volgende:
TS heeft netto gezien namelijk geen inkomen van 1,5x modaal aangezien daar nog pensioenopbouw vanaf moet (iets wat bij "normaal" 1,5x modaal al gebeurd is).

2350-700 = 1650 euro netto besteedbaar inkomen en dat is zelfs net onder modaal. Heb je dan nog 350 euro per maand wat naar de DUO moet dan kom je inderdaad niet heel ruim uit.

Vind het trouwens niet heel dik betaald voor een studie met een gemiddelde duur van 8 jaar (zoals TS aangeeft).
Die 700 pensioenopbouw is bruto... Krijgt TS nog een aardig zakcentje van terug. Bovendien staat er geen 700 euro in het rekenvoorbeeld van TS. Netto na aftrek van de pensioenkosten ontvang TS maar 100 a 150 euro minder dan een werknemer met hetzelfde bruto salaris waar de werkgever wel bijdraagt aan het pensioen.
  zondag 23 juni 2013 @ 23:05:38 #116
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128173621
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:02 schreef Isee het volgende:

lijkt me niet dat er officieel ook 8 jaar voor staat :+
pi_128173765
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

lijkt me niet dat er officieel ook 8 jaar voor staat :+
5 jaar officieel. Gemiddelde was 8 jaar toen ik begon, toen ik klaar was iets meer dan 7 jaar en wordt nog verder teruggebracht.

quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:04 schreef nikky het volgende:

[..]

Wat een vieze sneer zeg..... Afgunst noemen ze het ook wel.

Ik zie dat allerlei mensen met je mee denken, maar je hebt overal een excuus/smoes voor waarom het voor jou niet werkt. Blijf dan lekker zitten waar je zit met je riante keuken met schimmellaag en huil niet.

En serieus hé? Welk pensioengat bedoel je precies? Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je je aanvullend pensioen bedoelt. Dus je wilt nu op een houtje bijten zodat je straks wanneer je oud en versleten bent en riant inkomen hebt?
Persoonlijk zou ik het fifty-fifty doen.... Nu een beetje en straks een beetje
Tja sorry. Ik vind het gewoon vervelend dat ik zelf niet heel makkelijk uitkom en vervolgens aan veel mensen moet uitleggen waarom ik niet op wintersport ga, geen auto heb en nog geen leuk huisje heb gekocht. Ik vind het dan weleens vervelend om te zien dat andere mensen al dan niet met hulp van de overheid veel meer kunnen doen. Misschien niet de meest aardige manier om te zeggen, maar ik zit wel in de groep waar je net tussen alles invalt.
  zondag 23 juni 2013 @ 23:11:52 #118
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_128173906
Laten we wel wezen, je zit nauwelijks boven modaal (pensioen meegerekend) en daarvan betaal je een flink deel aan duo. Daarbij een huur waarvan je een ¤200k hypotheek kunt betalen incl aflossing en onderhoud.

Ik vind het niet gek dat je niet veel onderhoudt.

[ Bericht 1% gewijzigd door 44pje op 23-06-2013 23:17:09 ]
If you can't beat them, join them.
  zondag 23 juni 2013 @ 23:15:06 #119
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128174051
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:09 schreef OngeschiktX het volgende:
Tja sorry. Ik vind het gewoon vervelend dat ik zelf niet heel makkelijk uitkom en vervolgens aan veel mensen moet uitleggen waarom ik niet op wintersport ga, geen auto heb en nog geen leuk huisje heb gekocht. Ik vind het dan weleens vervelend om te zien dat andere mensen al dan niet met hulp van de overheid veel meer kunnen doen. Misschien niet de meest aardige manier om te zeggen, maar ik zit wel in de groep waar je net tussen alles invalt.
Dat je dat vervelend vindt is begrijpelijk, maar ik snap niet waar die "mensen" zich mee bemoeien. En die uitleg lijkt me heel eenvoudig en duidelijk: je hebt door omstandigheden helaas een fikse studieschuld opgebouwd en die zul je toch echt eerst moeten aflossen. Je kunt je geld maar één keer uitgeven en jij hebt nu andere prioriteiten dan bijvoorbeeld 'wintersport'.

Misschien ook niet zo aardig van mij om dit te zeggen, maar jij heb tenminste een baan weten te scoren waarbij je een meer dan redelijk salaris verdient. Er zijn ook zàt mensen die ook een studie hebben afgerond en die ook met schulden zijn blijven zitten en die in deze tijd stomweg werkloos zijn (en wellicht nog lange tijd blijven). Voor díe mensen ben ik heel erg blij dat wij (nog steeds) in een relatief sociale maatschappij leven waarbij die mensen de ondersteuning krijgen die ze ook daadwerkelijk nodig hebben. Misschien iets om over na te denken? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Milf zondag 23 juni 2013 @ 23:18:42 #120
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_128174216
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:09 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

5 jaar officieel. Gemiddelde was 8 jaar toen ik begon, toen ik klaar was iets meer dan 7 jaar en wordt nog verder teruggebracht.

[..]

Het is je eigen keuze om zoveel voor je aanvullend pensioen in te leggen.... Voor een alleenstaande heb je trouwens een flinke uitgaven voor de boodschappen. Maar ik heb het idee dat je daar niet op wilt korten (Aldi/Lidl) omdat dat niet past met een bovenmodaal inkomen. (om even in te springen op de afgunst van en kookplaat op een koelkast)
En wat is er mis om te vertellen dat je eerst je schuld wilt aflossen en dan pas een auto koopt/op vakantie gaat? Ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen.

Laat je niet zo leiden om wat anderen van je zouden kunnen denken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_128174399
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:18 schreef nikky het volgende:

[..]
Voor een alleenstaande heb je trouwens een flinke uitgaven voor de boodschappen.
Ik besteed denk ik als alleenstaande nog wel meer aan boodschappen dan hij, al hou ik het niet echt bij. Maar ik wil dan ook graag luxe eten O+
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_128174444
Tja, hoe vaak moeten we hier nog aangeven dat die combinatie van DUO-schuld en een relatief dure woonruimte (van ook nog eens slechte kwaliteit) op jouw inkomen gewoon niet handig zijn...

250 per maand goedkoper wonen kan makkelijk, ook in Rotterdam of een plaats in de omgeving met treinstation. Alleen zijn de eisen die jij stelt aan een andere woonruimte blijkbaar dusdanig dat je dan al meteen weer op dezelfde (of hogere) huur uitkomt als je nu ook betaald. Daardoor blijf je in je slechte kwaliteit voor 800 euro per maand hangen en hou je na volgens jou lang actief zoeken nu nog steeds geen geld over aan het eind van de maand en zit je nog steeds in een schimmelhok.

Ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat je als alleenstaand ergens op 40 tot 60 m² woont, al zou je 3 keer modaal verdienen dan is daar nog niets vreemds aan. Meer ruimte heb je immers niet nodig, tenzij je een hobby hebt waar je veel ruimte voor nodig hebt. En natuurlijk is er niets mis mee als je als alleenstaande wél meer ruimte hebt, als je dat gewoon kunt betalen. Het is alleen niet raar als je daar NIET voor kiest, wat de achterliggende reden van die keuze ook is.
Mensen die altijd maar alles aanpassen aan hun inkomen omdat dat bij dat inkomen 'zou horen', die vind ik juist raar!
pi_128174490
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die 700 pensioenopbouw is bruto... Krijgt TS nog een aardig zakcentje van terug. Bovendien staat er geen 700 euro in het rekenvoorbeeld van TS. Netto na aftrek van de pensioenkosten ontvang TS maar 100 a 150 euro minder dan een werknemer met hetzelfde bruto salaris waar de werkgever wel bijdraagt aan het pensioen.
Klopt leesfoutje, het was 538 euro echter dit is wel het netto bedrag (staat een paar posts daarvoor).
Komt ie dus op ongeveer netto modaal uit.

De meeste scheve post is toch wel de 800 euro netto in de maand voor 45 vierkante meter woning. De rest is niet echt gek.
pi_128174551
http://www.funda.nl/huur/(...)ord-48/omschrijving/

om even een huur in rotterdam te noemen
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_128174562
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:24 schreef Isee het volgende:

[..]

Klopt leesfoutje, het was 538 euro echter dit is wel het netto bedrag (staat een paar posts daarvoor).
Komt ie dus op ongeveer netto modaal uit.

De meeste scheve post is toch wel de 800 euro netto in de maand voor 45 vierkante meter woning. De rest is niet echt gek.
Er staat in het overzicht toch echt 583 bruto en 245 belastingteruggaaf hierop. Maakt ca 340 netto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')