Dat hangt nogal af van waar het huis staat. Hier in de straat zouden ze je uitlachen met dat bod. We zitten hier nu op plm 5% onder de topdagen in 2007 (van ongeveer 263k naar 249k). En dan heb ik het niet over taxatie waarde, maar over wat daadwerkelijk voor het huis betaald wordt. Is in Utrecht overigens. Zonder iets over de plaats/wijk te weten zegt de verhouding 185k tot 235k helemaal niets.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dan lijkt me een bod van 185K anno 2013 een zeer realistische koopsom.
Alles?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Open deur uiteraard.
Het gaat om een huis dat op het punt staat executoriaal te worden verkocht. Dat lijkt me toch een zeer essentieel element bij de bepaling van de hoogte van een bod.
Verder: ik weet niet in welke wijk van Utrecht jij woont, maar waar ik nu woon gaat alles dat in 2007 nog een WOZ-taxatie van boven de 200K kreeg nu weg voor ongeveer 150K... uiteraard afhankelijk van staat en dergelijke maar dat spreekt voor zich.
Datgene dat daadwerkelijk VERKOCHT wordt wel, ja. Degenen die nog steeds denken de hoofdprijs te kunnen vangen hebben dat bordje al jarenlang aan de gevel hangen...quote:Op zondag 23 juni 2013 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Alles?Echt, als in vrouwen en kinderen eerst?
Nou goed, daar kunnen vast een aantal concrete voorbeelden van gegeven worden, correct?quote:Op zondag 23 juni 2013 20:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Datgene dat daadwerkelijk VERKOCHT wordt wel, ja. Degenen die nog steeds denken de hoofdprijs te kunnen vangen hebben dat bordje al jarenlang aan de gevel hangen...
Wil ik wel doen, maar alleen onder PM...quote:Op zondag 23 juni 2013 20:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou goed, daar kunnen vast een aantal concrete voorbeelden van gegeven worden, correct?
Nou ja, dan neem ik 'alles' met een tikkeltje zout. Evenals elke ander vorm van generalisatie.....quote:Op zondag 23 juni 2013 20:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wil ik wel doen, maar alleen onder PM...
Mag hoor. Maar ik ga niet eventjes mijn eigen recente koop- en verkoopervaringen zomaar voor iedereen zichtbaar op het internet knallen, dat hou ik toch echt liever privé.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou ja, dan neem ik 'alles' met een tikkeltje zout. Evenals elke ander vorm van generalisatie.....
Volgens moet je je eigen frustraties niet teveel op een ander projecterenquote:Op zondag 23 juni 2013 21:00 schreef hugecooll het volgende:
krijg je eens een aanbod om te pm'en met een vrouw...
welluke frustraties?quote:Op zondag 23 juni 2013 21:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Volgens moet je je eigen frustraties niet teveel op een ander projecteren
sorryquote:Op zondag 23 juni 2013 21:10 schreef Peter het volgende:
Ga lekker elders offtopic met elkaar chatten, dan volgt de rest het topic
Ik ben ook wel benieuwdquote:Op maandag 24 juni 2013 14:47 schreef roos85 het volgende:
Wat een aparte makelaar zeg...
Hoe is het afgelopen TS?
Dat zou ik ook doen inderdaad...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:38 schreef Sloggi het volgende:
Kun je de bank niet opnieuw bellen en zeggen dat de makelaar onbetrouwbaar overkomt en je liever direct zaken doet met de bank?
Dat hebben we idd aangegeven en uitdrukkelijk vermeld, maar toch de verwijzing naar de makelaar. Hopelijk horen we vandaag van hem en anders morgen weer de bank bellen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:38 schreef Sloggi het volgende:
Kun je de bank niet opnieuw bellen en zeggen dat de makelaar onbetrouwbaar overkomt en je liever direct zaken doet met de bank?
Twee handen op een buikquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef eep het volgende:
[..]
Dat hebben we idd aangegeven en uitdrukkelijk vermeld, maar toch de verwijzing naar de makelaar. Hopelijk horen we vandaag van hem en anders morgen weer de bank bellen.
In dat geval ga je over op plan B: neem contact op met de eigenaar van het huis. Die zal het maar al te graag voor een nette prijs willen verkopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:17 schreef bug_me_not2 het volgende:
Het is toch ondertussen vrij duidelijk dat die makelaar dat huis helemaal niet wil verkopen. Die heeft waarschijnlijk een paar vriendjes die dat huis voor een prikkie op de executieveiling willen kopen.
Ook niet als de eigenaar de bank belt en zegt, ik kan het huis verkopen voor x-bedrag en jullie betalen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef eep het volgende:
As we speak krijg ik een sms van de makelaar, hij heeft het bod bij de bank neergelegd.
En plan B gaat helaas niet Sloggi..als een bank het huis overneemt dan heeft de eigenaar helemaal niets meer te zeggen over de onderhandelingen. Een bank heeft dan de volmacht.
Hij wou natuurlijk in de hoop dat jullie nog een hoger bod deden, meer provisie opstrijken...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef eep het volgende:
As we speak krijg ik een sms van de makelaar, hij heeft het bod bij de bank neergelegd.
En plan B gaat helaas niet Sloggi..als een bank het huis overneemt dan heeft de eigenaar helemaal niets meer te zeggen over de onderhandelingen. Een bank heeft dan de volmacht.
En als de makelaar zo afwezig blijft reageren dan zou ik toch contact opnemen met de eigenaar, want ik acht de kans groot dat die straks wel een rekening krijgt van de makelaar, die zal z'n courtage echt wel willen vangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:59 schreef eep het volgende:
Ik blijf het een beetje vreemde gang van zaken vinden, zou die woning ècht ongeveer zo veel opbrengen op die executieveiling? Ik waag het te betwijfelen...quote:Op maandag 1 juli 2013 21:41 schreef eep het volgende:
Inmiddels hebben we vandaag contact gehad met de makelaar en de taxateur was vandaag langs geweest, van de bank. De makelaar denkt dat we de woning voor 195K kunnen krijgen. We hebben nu 190K geboden. Morgen legt hij dit neer bij de bank. 2 be continued..
Wat je ook beslist, of je het nu zelf gaat uitzoeken of je gaat naar de hypotheker, lees je zelf goed in in de materie. En vraag uiteraard een aantal offertes aan.quote:We zitten nu te dubben over het zelf op zoek gaan naar een goede bank voor de hypotheek, of dat we met de hypotheker in zee gaan.
Naja, je kan er tegenwoordig vrijwel vergif op innemen dat degene die hier bovenaan het lijstje staat, degene zal zijn die jou geadviseerd zal worden (tenzij je een andere rentevasteperiode hebt, dan zal je dat moeten aanpassen)quote:Op maandag 1 juli 2013 21:41 schreef eep het volgende:
Inmiddels hebben we vandaag contact gehad met de makelaar en de taxateur was vandaag langs geweest, van de bank. De makelaar denkt dat we de woning voor 195K kunnen krijgen. We hebben nu 190K geboden. Morgen legt hij dit neer bij de bank. 2 be continued..
We zitten nu te dubben over het zelf op zoek gaan naar een goede bank voor de hypotheek, of dat we met de hypotheker in zee gaan.
Welke veiling?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:05 schreef eep het volgende:
Ik vind het ook een hele rare situatie, al vanaf dag 1 met die man, het staat 3 jaar te koop en dat is idd niet raar met zo'n lapzwans! In ieder geval zitten we onder het bedrag dat wij in ons hoofd hadden om te kopen.
Hoewel dat lijstje/die link/die website behoorlijk populair is geworden op dit forum (ik heb 'm misschien geïntroduceerd) toch een kleine waarschuwing daarbij. Veel van die lijsten zijn vaak lokkertjes waarme men probeert klanten binnen te halen, terwijl heel veel producten helemaal niet (meer) bestaan (zie spaarhypotheken etc.) . En in de praktijk blijft er slechts een beperkt aantal producten over.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:10 schreef hugecooll het volgende:
Naja, je kan er tegenwoordig vrijwel vergif op innemen dat degene die hier bovenaan het lijstje staat, degene zal zijn die jou geadviseerd zal worden (tenzij je een andere rentevasteperiode hebt, dan zal je dat moeten aanpassen)
http://www.hypotheekrente.nl/rente/11/10_jaar_rentevast.html#ov
Hypotheker gebruikt dat linkje gewoon hoor (niet allemaal uiteraard, maar toch)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoewel dat lijstje/die link/die website behoorlijk populair is geworden op dit forum (ik heb 'm misschien geïntroduceerd) toch een kleine waarschuwing daarbij. Veel van die lijsten zijn vaak lokkertjes waarme men probeert klanten binnen te halen, terwijl heel veel producten helemaal niet (meer) bestaan (zie spaarhypotheken etc.) . En in de praktijk blijft er slechts een beperkt aantal producten over.
Ook de aangeboden rentes kunnen ind e praktijk lager uitvallen door éénmalige en/of tijdelijke kortingen op de hypotheekrentes.
Met het lijste is ook niets mis, maar bedenk dat het door een onderneming wordt gemaakt en "geüpdated" en als comemrcieel product aan adviseurs en tussenpersonen wordt verkocht. Soort van etalage.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:14 schreef hugecooll het volgende:
Hypotheker gebruikt dat linkje gewoon hoor (niet allemaal uiteraard, maar toch)
Ik ben altijd huiverig als ik de teksten vergelijkbaar met het volgende tegenkom:quote:
(afkomstig van hypotheekrente.nl)quote:Wilt u als geldverstrekker ook uw rentetarieven publiceren in het renteoverzicht?
Of wilt u adverteren op deze pagina? Neem contact op met onze sales afdeling!
Die makelaar wil het huis op de veiling kopen, zodat ie het later met winst kan verkopen. Nog steeds zijn er koopjes op de huizenmarkt; bijv. op die veilingen. Hij pobeert een eerdere verkoop, te voorkómen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Die makelaar is duidelijk niet in de haak lijkt me zo.
De lijst is een product dat geld op moet leveren. Maar wordt wel geactualiseerd, tot op zekere hoogtequote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:54 schreef frederik het volgende:
Ik ben altijd huiverig als ik de teksten vergelijkbaar met het volgende tegenkom:
(afkomstig van hypotheekrente.nl)
Die lijst is dus geen onafhankelijke lijst
Hebben jullie al iets meer gehoord over jullie bod?quote:Op maandag 1 juli 2013 21:41 schreef eep het volgende:
We zitten nu te dubben over het zelf op zoek gaan naar een goede bank voor de hypotheek, of dat we met de hypotheker in zee gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |