Omdat ze niet werken, belastingen betalen, het leger dienen.. enkel op kosten van de belastingbetaler de Thora bestuderenquote:Op zondag 7 juli 2013 10:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wie bedoel je hiermee als ik vragen mag?

Zaken als vrijstelling van dienst in het leger, om maar eens dicht bij mijn kennisgebied te blijven. Maar daar schijnt nu wat aan te gebeuren, voorzover ik 't volg.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:30 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Wie bedoel je hiermee als ik vragen mag?

Je vooronderstellingen zijn weinig onderbouwd. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen met een duidelijk geweten, die Israel niet bepaald steunen.quote:Op zondag 7 juli 2013 10:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Elk zichzelf respecterend mens heeft een geweten, of hij zou geen waarde hechten aan de term 'zichzelf respecterend mens'.
En elk mens met een geweten steunt Israël.
Voorwaarde dat dat mens niet geïndoctrineerd is met bijvoorbeeld de nazileer of religie.
Overigens betekent "steunen" niet "onvoorwaardelijk steunen".
Kijk, dan ben jij inmiddels aardig wijzer geworden. Ik was jaren geleden al dezelfde mening toegedaan.quote:[..]
Argumenten te over! Maar dan moeten ze wel landen. En daarvoor heb je mensen nodig met een open mind. Jodenhaters hebben dat vermogen nou eenmaal niet, voor hen is het altijd de schuld van joden. Ze hebben wel een nieuwe uitvlucht gevonden, om het maar zoveel mogelijk (voor zichzelf?) te maskeren, door het te verpakken in de term "anti-zionisme" of "anti-Israël".
In jouw geval is het duidelijk door de onwrikbaarheid van je argumentatie. Zoals ik al zei, je redeneert nog precies hetzelfde als jaren geleden, terwijl er in die tijd toch busladingen met argumenten voorbij zijn gekomen die je toch op z'n minst aan het denken had moeten zetten. Bij mij bijvoorbeeld is dat wel het geval. Ik verfoei inmiddels de kolonisten en treiterpraktijken zoals het vernietigen van jaren oude olijfboomgaarden. Deed ik daarvoor niet. De ongelijkheid in het land vwb de orthodoxe joden met hun extra rechten is eveneens walgelijk. (Blij dat daar wat aan gebeurt inmiddels). Een mooi contrast met jou, die je houding af en toe opfleurt met pareltjes als "Misschien had Hitler toch gelijk" en "Het lijkt wel in hun aard te zitten".
Zoals ene R. Patterson ooit zei: "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."

[/quote]quote:Op zondag 7 juli 2013 11:06 schreef vladesk het volgende:
[..]
Op grond van de Thora
[..]
Israël krijgt geen raketten van de Westbank omdat de Westbank onder controle staat van Israël.
Jij draait oorzaak - gevolg om. Gaza schiet geen raketten af omdat ze afgeknepen worden, ze worden afgeknepen omdat ze raketten afschieten.
Ja dus? Elke onschuldige dode is er één teveel en moet voorkomen worden
Ik werk niet mee aan de vernietiging van Israël, ik werk mee aan een veilig Israël
[..]
Israël is wel nodig, Israël betekent dat er nooit meer een holocaust komt op joden. Elke jood waar ook ter wereld heeft het recht om zich daar te komen vestigen
Er verlaten geen joden Israël omwille van het veiligheidsprobleem hoor. Israël is behoorlijk veilig de laatste jaren
in Amerika is jood wel een scheldwoord hoor, ook in Nederland. Dan is het misschien maar voor 5 of 10 % van de bevolking, maar het is een scheldwoord die mensen gebruiken
Ach welnee: de naam Palestina werd al heel lang daarvoor gebruikt. En het kan heel goed zijn dat het onder de Ottomaanse heersers niet als zelfstandig land gezien werd. Maar dat neemt niet weg dat de Palestijnen daar rechtmatig woonden.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:08 schreef vladesk het volgende:
[..]
Het zijn mensen die in mandaatgebied Palestina wo(o)n(d)en, maar het is geen land. De Britten gebruikten enkel de naam Palestina als geografische aanduiding
Oh ja: de tora. Ik ken Genesis, heb het laatst nog gelezen in de versie van Robert Crumb. Met de wraakzuchtige en naijverige god, die enerzijds het doden van mensen verbiedt en anderzijds opdraagt om te hele volkeren uit te moorden.quote:[..]
Moet ik niet, maar het is wel waar ik in geloof
Aan de Koerden is een eigen land beloofd, maar dat hadden ze toen nog niet. Dat had niemand daar, aan het eind van de 19e eeuw. Maar de Koerden woonden daar wel, net zoals de Palestijnen. Het grondgebied waar Koerden wonen strekt zich nu uit over Turkije, Iran, Irak en Syrië en is redelijk aaneengesloten. Dat impliceert niet meteen bezetting: dat landen bestaan uit zeer uiteenlopende bevolkingen is in die streken niet ongewoon, kijk maar naar Iran, Irak, Syrië en Jordanië. Blijft staan dat de Koerden daar woonden en nog steeds wonen, alleen onder niet-Koerdisch regiem.quote:[..]
Natuurlijk is dat bezetting, hoe zou het dit niet zijn? De koerden zijn een volk met eigen taal en eigen cultuur, dat zijn de palestijnen niet. De tijd dat Palestina een aaneengesloten land was, heeft nog nooit bestaan. Of jawel, in Jordanië

Werd tijd.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:12 schreef Karrs het volgende:
Kijk eens aan, speaking of the devil!
Israël eens over dienstplichtwet

Ik begrijp werkelijk niet hoe je voorbij kunt gaan aan de tegenstrijdigheden in je eigen redeneringen.quote:Op zondag 7 juli 2013 11:17 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ik denk dat jij onzin praat. Het conflict Israël – Palestina is géén conflict over land, wel over een levenswijze.
Voor elke moslims is een moslimland hun land. Bij Christenen weet ik het niet. Als er een geloofsgroep is die bewezen heeft NIET overal te kunnen wonen, zijn het wel de joden.
Dan heb je dus een probleem. De rest van de wereld baseert zijn wetten en aanspraken op aardse argumenten. Zoals geld, macht, en soms ook moraal en medemenselijkheid.quote:[..]
Thora.
Nee, natuurlijk spreken Iraeli's niet over bezetting: dan komen ze immers hun geweten tegen.quote:[..]
Israëli’s spreken ook niet over de bezetting. Voor hun is de Westbank betwist gebied en geen bezet gebied. Koerdistan is absoluut bezetting, het is een volk met een eigen taal en eigen cultuur die tweederangsburgers zijn in Turkije. Net zoals Joden in Europa vroeger

Tja, beter dan de uitzondering. Althans volgens aardse maatstaven.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:12 schreef Karrs het volgende:
Kijk eens aan, speaking of the devil!
Israël eens over dienstplichtwet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)

quote:Cabinet adopts haredi draft bill to ultra-Orthodox scorn
[u]Despite some inside criticism, ministers approve outline for haredi enlistment, to be put in action in four years; Lapid: Historic day; MK Porush: Black day for Jewish settlement[/i]
The cabinet adopted the equal share of the burden outline, according to which 21-year-old haredim will be drafted to the IDF, beginning in 2017, excluding 1,800 who have proven themselves scholarly-gifted and will continue to study the Torah.
Fourteen ministers voted in favor of the outline, while only four opposed it.
The outline, finalized last May by a committee headed by Minister Yaakov Peri, also recommends that haredi draft-evaders will be criminally sanctioned. The bill will be presented later for a Knesset vote.
Prime Minister Benjamin Netanyahu referred to the thorny issue at the outset of the weekly cabinet meeting on Sunday and assured the haredi sector that "we will make the change gradually while taking into account the special needs of the haredi public."
"We have two aims in mind," the PM said, "integrating haredi youth in the IDF and in the civil service, and integrating them in the work force.
"I consider it very important to integrate Israeli-Arabs, as well. The outline is incomplete but this issue must be dealt with," he added.
The outline for the haredi draft, one of the last elections' main issues and an ancient divide in Israeli politics, is based on the Peri Committee's conclusions, which set out to enlist all yeshiva students for the first time in either military or civil service.
Finance Minister and Yesh Atid Chairman Yair Lapid, whose election campaign relied heavily on the issue of the haredi draft, called the outline a "historic change," and claimed it will benefit both the haredi sector and Israeli society as a whole.
"There will be real equality after the cabinet meeting," the finance minister said before the vote.
'Sad day for haredi Jews'
Lapid's enthusiasm was not met in kind by the haredi MKs occupying the opposition benches. "This is a sad day for haredi Judaism," exclaimed MK Meir Porush, of the United Torah Judaism party.
"The government's abuse of the haredi minority verges on persecution and cruelty," he accused. "This day will be marked a black day in the history of the Jewish settlement."
A reluctant ally to the haredim, Minister Amir Peretz (Hatnua) called the outline "problematic," and added that though grandiose statements are made, the faults are being ignored: "Everyone wants civil service," he said, "but that's something that should be financed. A thorough discussion should be held."
Hatnua Chairwoman and Justice Minister Tzipi Livni was also unenthusiastic. Though she voted for the outline, she termed it a "lesser evil," and criticized it for affixing inequality between haredim and hesder yeshivas.
"The source of this inequality is in the political power exchange in government," she accused. "The haredim's seat in government was taken by the representatives of the hesder yeshivas' students."
But despite pointing out these faults, both she and her fellow party member Peretz voted for the outline, a decision Livni justified by claiming the outline points at the right direction.
"Since the attorney general determined the subject of inequality should be addressed the day the haredi draft is implemented, we postpone this struggle for that later date. We'll demand the improper deal with the hesder students be reopened."
ynetnews.com

De Arabieren aanvaarden dat plan niet omdat het zeer ongunstig voor ze was. In 1937 was er ook een plan dat veel gunstiger was voor de Arabieren. De Joden gingen daar niet mee akkoord, toen hebben de Arabieren ook niet zomaar uit zichzelf een Arabische staat gesticht, of wel? Dat is waar het om gaat.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 19:56 schreef vladesk het volgende:
[..]
De arabieren aanvaarden geen enkel plan, zij willen gewoon geen Joodse staat in dat gebied
Sorry hoor, maar WTF heeft dit nou weer met Israël en Palestina te maken? Afgezien van wat ik allemaal van China en Turkije vind, is dit een ontzettend zwak argument. Dat er ergens anders ook bezetting is maakt deze bezetting niet juist. Stel dat de Duitsers in WO2 jouw argumenten gebruikten(over Turkije en China). Of China en Turkije die zeggen 'Israël doet het, dus wij mogen ook'.quote:Dus moet Turkije ophouden met Cyprus en Koerdistan te bezetten, en moet China ophouden met Tibet te bezetten

Joden verlaten Israël niet vanwege de veiligheid. Israël is gewoon veilig hoor. Er zijn inderdaad wel (extreem)linksen die uit principe niet langer in Israël winnen wonen. Maar op zich is dat zo slecht nog niet, want dan kunnen deze landverraders niet meer stemmenquote:Op zondag 7 juli 2013 15:33 schreef Kees22 het volgende:
Haha. Ik kan makkelijk tegenwerpen dat het voor een echte holocaust, d.w.z. de totale vernietiging, juist heel handig is om alle joden bij elkaar te hebben. En nog op eigen kosten ook. Zover is het nog niet, jullie zijn nog niet op de helft, geloof ik.
Er verlaten wel degelijk joden Israel vanwege de veiligheid. En ook omdat ze in eer en geweten niet langer daar kunnen blijven. Niet veel, maar ze zijn er wel. En rechtvaardigen zijn er altijd maar heel weinig.
Je kijkt zeker nooit naar series uit de VSvA?
De belofte werd herhaald aan Isaak en niet aan Ismaëlquote:Oh ja: de tora. Ik ken Genesis, heb het laatst nog gelezen in de versie van Robert Crumb. Met de wraakzuchtige en naijverige god, die enerzijds het doden van mensen verbiedt en anderzijds opdraagt om te hele volkeren uit te moorden.
Overigens wordt daar het land beloofd aan alle nazaten van Abraham, dus ook aan zijn eerstgeboren zoon Ismael.
Verder mag een joodse staat toch pas opgericht worden ná de komst van de Messias?

Huh, ik begrijp je niet. Trouwens, Palestina is niet het land van de Joden, wel Israël. Palestina is niet bezet, Israël is vrij. Het conflict gaat erover dat de arabieren geen Joodse staat willenquote:Op zondag 7 juli 2013 15:44 schreef Kees22 het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe je voorbij kunt gaan aan de tegenstrijdigheden in je eigen redeneringen.
Als voor elke moslim moslimland (dus ook Palestina) hun land is en voor elke jood Palestina hun eigen land is, waar gaat het conflict dan over?
*troll modus on*quote:En joden hebben overal kunnen wonen, dat is inmiddels wel bewezen.
Voor mij is het woord van G-d belangrijker dan wat de rest van de wereld denkt.quote:Dan heb je dus een probleem. De rest van de wereld baseert zijn wetten en aanspraken op aardse argumenten. Zoals geld, macht, en soms ook moraal en medemenselijkheid.
Als jij je aanspraken baseert op een systeem dat verder door niemand gedeeld wordt, zullen ook de aanspraken door niemand gedeeld worden. Want waarom zou ik me door jouw god laten voorschrijven wat ik moet doen of laten? Ik heb mijn eigen god, die mij voorschrijft, of niet natuurlijk.
Kijk, als jij bloed aan je deurpost moet smeren van jouw god, moet je dat doen. Uiteraard, want je wilt toch het eeuwige geluk verdienen. Maar als je bloed aan mijn deurpost gaat smeren, kun je een knal voor je hoofd krijgen.
Nee, simpelweg omdat het geen bezetting isquote:Nee, natuurlijk spreken Iraeli's niet over bezetting: dan komen ze immers hun geweten tegen.

quote:Op zondag 7 juli 2013 15:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, beter dan de uitzondering. Althans volgens aardse maatstaven.
Al blijft het een luizenbaantje, vergeleken met de normale dienstplicht.
En naar wat ik ervan gezien heb, word je beslist geen beter mens van de dienstplicht in Israel!
En oh ja:Minder naar pallywood kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Heb ik net even opgezochtquote:Op zondag 7 juli 2013 16:45 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Arabieren aanvaarden dat plan niet omdat het zeer ongunstig voor ze was. In 1937 was er ook een plan dat veel gunstiger was voor de Arabieren. De Joden gingen daar niet mee akkoord, toen hebben de Arabieren ook niet zomaar uit zichzelf een Arabische staat gesticht, of wel? Dat is waar het om gaat.
Hoor jij dan in de pers vaak dingen over de bezetting van Turkije, Marokko of China? Amperquote:Sorry hoor, maar WTF heeft dit nou weer met Israël en Palestina te maken? Afgezien van wat ik allemaal van China en Turkije vind, is dit een ontzettend zwak argument. Dat er ergens anders ook bezetting is maakt deze bezetting niet juist. Stel dat de Duitsers in WO2 jouw argumenten gebruikten(over Turkije en China). Of China en Turkije die zeggen 'Israël doet het, dus wij mogen ook'.

Toe maar: landverraders nog wel. Die mogen zeker ook standrechtelijk geëxecuteerd worden?quote:Op zondag 7 juli 2013 17:46 schreef vladesk het volgende:
[..]
Joden verlaten Israël niet vanwege de veiligheid. Israël is gewoon veilig hoor. Er zijn inderdaad wel (extreem)linksen die uit principe niet langer in Israël winnen wonen. Maar op zich is dat zo slecht nog niet, want dan kunnen deze landverraders niet meer stemmen
Ja, en met een aperte leugen wist Jacob de eerstgeboortezegen aan Isaak te ontfutselen.quote:[..]
De belofte werd herhaald aan Isaak en niet aan Ismaël
Over de verboden Joodse staat hebben we het al gehad, die staat is noodzakelijk voor de veiligheid voor de Joden. Israël betekent nooit meer holocaust.

Ben jij joods? Omdat ik nog nooit zo'n zionitische (naar jou zeggen : religieuze) jood heb ontmoet als jij namelijkquote:Op zondag 7 juli 2013 21:42 schreef vladesk het volgende:
Kijk, dit is mijn favoriete Israëlische politicus. In dit filmpje bespreekt hij de toekomstige Israëlische grenzen. Held!

OK, je zou gelijk kunnen hebben. Ik heb aangenomen dat je met ons land het deel ten westen van de Jordaan bedoelt, Cis-Jordanië. Dat is ongeveer het gebied dat door de Romeinen Palestina genoemd is. Naar men zegt om de verdreven joden te pesten, maar dat weet ik natuurlijk ook niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:52 schreef vladesk het volgende:
[..]
Huh, ik begrijp je niet. Trouwens, Palestina is niet het land van de Joden, wel Israël. Palestina is niet bezet, Israël is vrij. Het conflict gaat erover dat de arabieren geen Joodse staat willen

Niks troll modus. Zet jij je denkmodus maar aan:quote:[..]
*troll modus on*
Ja, dat is inmiddels wel bewezen
*troll modus off*
Maar niet belangrijker dan wat je zelf denkt. Want ondanks zijn verbod en bescherming ga je toch naar Israel toe om het te verdedigen. Alsof je denkt het beter te weten.quote:[..]
Voor mij is het woord van G-d belangrijker dan wat de rest van de wereld denkt.
Ja, natuurlijk zeg je dat.quote:[..]
Nee, simpelweg omdat het geen bezetting is

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |