Dat weet ik dus niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:34 schreef mschol het volgende:
[..]
is de technic kraan niet veel intressanter om te bouwen?
qua showen is een exclusive mooier qua bouwen ben je denk ik beter af bij de technic modellen..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:35 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet.
Als hij gebouwd is blijft het toch ergens staan, en dan vind ik zo'n exclusive toch mooier denk ik.
Daarom mijn dilemmaquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:39 schreef mschol het volgende:
[..]
qua showen is een exclusive mooier qua bouwen ben je denk ik beter af bij de technic modellen..
ik heb beide en zou lastig tussen beide kunnen kiezen (daarom heb ik ook een mix van hoofdzakelijk exclusive & technic modellen)
Lol, ik was in de stad vandaag, en op de terugweg ging ik eens naar een andere speelgoedwinkel in een dorp op de route. Een Intertoys. De intentie: Doos Lego scoren van 60-120 Euro.quote:
160, nice...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:23 schreef Faxie het volgende:
[..]
Lol, ik was in de stad vandaag, en op de terugweg ging ik eens naar een andere speelgoedwinkel in een dorp op de route. Een Intertoys. De intentie: Doos Lego scoren van 60-120 Euro.
Dus ik kijk in die schappen, zie ik de kraan voor 160,- staan
Dus ik ga vanavond maar eens beginnen met bouwen
Je komt uit dezelfde generatie als ik.. Eerst was er de 8868, een jaar later de 8880quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:10 schreef Faxie het volgende:
Dit is trouwens m'n eerste studless set, dus ben benieuwd hoeveel anders dat is om te bouwen.
Mijn laatste Legoset dateert van toen ik een jaar of 17 was( nu 30), en dat was de 8880 of die vrachtwagen met gele pneumatische kraan. Weet even niet welke het nieuwste was.
Was waarschijnlijk bij de Intertoys?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:32 schreef mschol het volgende:
[..]
160, nice...
Ik heb nog 75 euro aan punten bij lego, die kan ik e.v.t inwisselen
dat heeft hij gezegdquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Was waarschijnlijk bij de Intertoys?
Ik ruil punten alleen in op Exclusives. Die zijn toch nooit goedkoper in de speelgoedwinkels.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dat heeft hij gezegd
ik kan hem, met gebruik van punten, dus nog goedkoper krijgen
hoe bedoel je? ik heb op dit moment weinig plaats om alles te zetten dus een stop erop gezet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:43 schreef mschol het volgende:
[..]
als je nou alle nieuwe modellen had, dat was pas reden tot juichen geweest..
met zo'n catalogus heb je altijd wel iets van: Oeh! die wil ik wel, en die ook en die ook.. maar daadwerkelijk bouwen kan je nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:30 schreef sararaats het volgende:
[..]
hoe bedoel je? ik heb op dit moment weinig plaats om alles te zetten dus een stop erop gezet.
true, dat vind ik ook erg jammer van de technic dozen, ik kan ze niet open krijgen zonder de zijkanten iets in te scheuren..quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:29 schreef Faxie het volgende:
Paar bevindingen overigens:
- Wat is er gebeurd met de dozen?Je kan ze niet meer open krijgen zonder iets te moeten slopen, en de plastic bak met vakjes is eruit
wederom mee eens, ik heb bij diverse modellen 3-4 boekjes, terwijl mijn lego technic space shuttle 1 stevig boekje hadquote:- Studless is wel iets anders, maar wat mij betreft nog steeds Technic.
- Bouwinstucties mochten wel iets compacter. 5 stappen voor iets wat ook in 1 stap zou kunnen...
de kleurcoderingen is bij lego altijd lastig, en dan nog niet eens bij de technic modellen, daar zie je het verschil wel..quote:- Kleurcoderingen is even wennen, maar went snel zat.
Ik denk dat ik de helicopter ook nog ga halen
Fototje van die kraan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 01:29 schreef Faxie het volgende:
Paar bevindingen overigens:
- Wat is er gebeurd met de dozen?Je kan ze niet meer open krijgen zonder iets te moeten slopen, en de plastic bak met vakjes is eruit
- Studless is wel iets anders, maar wat mij betreft nog steeds Technic.
- Bouwinstucties mochten wel iets compacter. 5 stappen voor iets wat ook in 1 stap zou kunnen...
- Kleurcoderingen is even wennen, maar went snel zat.
Ik denk dat ik de helicopter ook nog ga halen
aha op die fietsquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:53 schreef mschol het volgende:
[..]
met zo'n catalogus heb je altijd wel iets van: Oeh! die wil ik wel, en die ook en die ook.. maar daadwerkelijk bouwen kan je niet
soort van kwelling van jezelf naar mijn idee
nice..quote:
oude sets worden idd over het algemeen duurderquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 02:57 schreef Faxie het volgende:
zijn er nog sites waar hele leuke aanbiedingen te vinden zijn?
Oudere sets worden volgens mij alleen maar duurder trouwens he?
met die trein twijfel ik een beetje: eigenlijk wil ik hem wel hebben, staat wel erg leuk bij de rest, maar je moet er idd eigelijk gelijk 2 hebben...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:22 schreef Cornelis83 het volgende:
Was dit hier al een keer gepost?
Enne... ik zit hard na te denken om 2x de 10233 te gaan kopenRecht stuk rails eronder van 1.60 meter en het is een leuke decoratie op een lage kast die ik hier heb.... Tis alleen best prijzig nog. Maar hij ziet er dan ook erg mooi uit.
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd wanneer er weer een actie is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:10 schreef mschol het volgende:
[..]
met die trein twijfel ik een beetje: eigenlijk wil ik hem wel hebben, staat wel erg leuk bij de rest, maar je moet er idd eigelijk gelijk 2 hebben...
Wowquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:22 schreef Cornelis83 het volgende:
Was dit hier al een keer gepost?
Enne... ik zit hard na te denken om 2x de 10233 te gaan kopenRecht stuk rails eronder van 1.60 meter en het is een leuke decoratie op een lage kast die ik hier heb.... Tis alleen best prijzig nog. Maar hij ziet er dan ook erg mooi uit.
[ afbeelding ]
kwestie van kopen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
WowMaar hoe verzamel je 1500/3000 meter rails ?
't Zijn oude, blauwe rails, dat is niet meer te koop. Nieuw tenminste.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:51 schreef mschol het volgende:
[..]
kwestie van kopen?
ik merkte bij leegruimen van een kast dat ik wel erg veel rails heb.. 6 wissels (+ de bijbehorende bochten), 2x doosje 7499 en dan nog de losse rails van de goederen en passagierstrein
en dat is alleen maar de 'nieuwe' rails...
Is die er ook?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:00 schreef mschol het volgende:
[..]
nice..
must... buy...
(al wil ik eigenlijk de studded versie, maar die is veel te duur)
[..]
oude sets worden idd over het algemeen duurder
ik zie dat http://www.a-tembo.nl nu volledig overgeschakeld is naar lego (was eerst een computerzaak)
goed aanbod, niet altijd even goedkoop..
deze volgens mij: (al issie niet 100% studded, wellicht is er nog een oudere..? of mijn geheugen laat mij in de steek)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is die er ook?
Welk model is dat?
Ze hebben vast de batterijen een keer moeten wisselenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
WowMaar hoe verzamel je 1500/3000 meter rails ?
Wow... indrukwekkend dit.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:40 schreef mschol het volgende:
http://www.want.nl/harry-(...)ol-gemaakt-van-lego/
Ik heb nog een sealed Tower Bridge liggenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:34 schreef Faxie het volgende:
Ik twijfel om de Tower Brigde te halen. En de Opera House gaat er misschien ook wel komen.
Nu heb ik het te pakken heDaar gaat m'n geld
![]()
Ow kost dat?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:37 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ik heb nog een sealed Tower Bridge liggen
Heb m destijds voor 150 ingekocht; maar is nog niet te koop nu. Over een paar jaar welquote:
Gelukszoekerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:42 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Heb m destijds voor 150 ingekocht; maar is nog niet te koop nu. Over een paar jaar wel
Dat inderdaad. En van de winst betaal ik mijn eigen lego hobby weer. Is het idee dan. Alleen de oplage van tower bridge is nu natuurlijk wel groter dan de carrousel en Taj Mahal destijds. Dus hoe het met de prijsontwikkelig zal gaan is afwachten. Vast niet zo sterk als die eerste twee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:46 schreef Faxie het volgende:
[..]
Gelukszoeker
Hehe wel slim![]()
Ik zie de Carrousel en Taj Mahal voor belachelijke prijzen weggaan bv
Ik denk dat er stiekem best veel zijn die dat doen...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:48 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Dat inderdaad. En van de winst betaal ik mijn eigen lego hobby weer. Is het idee dan. Alleen de oplage van tower bridge is nu natuurlijk wel groter dan de carrousel en Taj Mahal destijds. Dus hoe het met de prijsontwikkelig zal gaan is afwachten. Vast niet zo sterk als die eerste twee.
Dat weet ik. Maar ik heb geduld en de sets liggen me niet in de wegquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:51 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik denk dat er stiekem best veel zijn die dat doen...
Psst.. Taj Mahal kopen dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:51 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik denk dat er stiekem best veel zijn die dat doen...
Heb je die ook?quote:
Ik zal morgen hier wel een lijst neergooien. Nu even niet bij de hand.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Heb je die ook?
Welke heb je eigenlijk allemaal liggen?
En wellicht eentje die al van de hand mag?
Een lijst ja?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:57 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ik zal morgen hier wel een lijst neergooien. Nu even niet bij de hand.
roep maarquote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Een lijst ja?![]()
Hehe nouja d'r zijn een paar modelletjes van vroegah die ik nog wel zou willen hebben
Space Shuttle, Millenium Falcon (Mja gaat niet gebeuren vermoed ikquote:
Ik weet al zeker dat ik Imperial Flagship sealed heb liggen voor je, 10210 bedoel je toch?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:08 schreef Faxie het volgende:
[..]
Space Shuttle, Millenium Falcon (Mja gaat niet gebeuren vermoed ik), Ferrari 599, die rode takeltruck van vorig jaar ofzo, motorized excavator, Imperial Flagship...
12210 jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:12 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ik weet al zeker dat ik Imperial Flagship sealed heb liggen voor je, 10210 bedoel je toch?
Die anderen zal ik morgen even voor je bekijken. Met Milenium Falcan bedoel je zeker ook de exclusive?
Tja de 10179 is erg gewildquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:13 schreef Faxie het volgende:
[..]
12210 ja
Ik bedoel de exclusive ja. Dat is eigenlijk de enige Star Wars set die ik tof vind. Ik heb verder echt niks met SW.
Maarja, die zal wel 5000,- kosten ondertussen
Ja, die wil ik ook wel maar heb er geen 1725 dollar voor over.quote:
een erg twijfel geval: ja hij ziet er wel geinig uit, nee hij pas totaal niet bij de rest van de modellen..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:53 schreef Borizzz het volgende:
Dat Ewok-Village is echt een mooie set; ook als je (zoals ik) geen Star-Wars fan bent. Gewoon een enorme boomhut. Daar valt vast wel iets moois van de maken in city o.i.d.
ik heb er nog 1 staan, 1 keer gebouwd, geen doos. Voor een leuke prijs mag ie weg.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:37 schreef mschol het volgende:
ik heb niet de financiele middelen om naast een eigen model ook nog eens een stock aan te leggen
de carrousel heb ik altijd willen hebben, maar toen niet kunnen kopen, en nu ook niet(wtf, 1500+ USD..
)
Dan heb ik een ouder model gehad.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:15 schreef mschol het volgende:
[..]
deze volgens mij: (al issie niet 100% studded, wellicht is er nog een oudere..? of mijn geheugen laat mij in de steek)
[ afbeelding ]
mijn favo techniek model is denk ik wel mijn eerste techniek model, de 8480quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:12 schreef bleiblei het volgende:
De 8460 is wel stukken kleiner dan de 8421.
8421 is by far mijn favoriete Technicmodel.
Ben net begonnen met het opnieuw bouwen van de 8868 pneumatic truck:
[ afbeelding ]
Moet wel zeggen dat het stukken leuker is om in de grote bak naar blokjes te zoeken dan door alle sorteerdozen heen te struinen na dat ene blokje.
De blokjes krassen alleen zo als je ze allemaal in 1 doos mikt.
Heb ik ook.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:46 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn favo techniek model is denk ik wel mijn eerste techniek model, de 8480
Die zou ik nog erg graag willenquote:Op maandag 19 augustus 2013 22:46 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn favo techniek model is denk ik wel mijn eerste techniek model, de 8480
Die heb ik ook nog! Althans, dat hoop ikquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zou ik nog erg graag willen.
Maar heb ik dus niet, kan em daarom niet tot favo model bombarderen.
Nadeel is dat als je een 8480 tegenkomt op marktplaats, het vaak zo een compleet vergeeld ding is... Of er dik knaken voor neer mag leggen
.
Erg leuk om te bouwen de diequote:Op zondag 25 augustus 2013 15:24 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]![]()
inmiddels een backlog met modellen: de 42009, de 10222 en de 10232 moet ik nog bouwen
niet in zakje met kartonnetje?quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
Erg leuk om te bouwen de die
M'n boekjes zijn verkreukeld van de Tower Bridge
dat model heb ik ook, met die hoeveelheid steentje en die had wel karton achter de handleidingenquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Het is de 'oude' versie met 4287 steentjes
Dan is Lego niet bepaald consistent daarmee....quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:31 schreef mschol het volgende:
[..]
dat model heb ik ook, met die hoeveelheid steentje en die had wel karton achter de handleidingen
apart, eigenlijk sinds ik ben begonnen met lego verzamelen een aantal jaar terug ben ik maar 1 groot model tegen gekomen met losse handleidingenquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:32 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dan is Lego niet bepaald consistent daarmee....
heb ik ook gedaanquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:34 schreef Faxie het volgende:
En ik weet dat de torens identiek zijn, maar ik ga ze gewoon lekker 1 voor 1 bouwen![]()
Heb geen haast
die ga ik denk ik overslaan, te duur en niet intressant genoeg..quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:35 schreef Faxie het volgende:
Nu alleen nog de Sydney Opera House denk ik. Lijkt me ook wel tof.
architect modellen zien er soms wel fraai uit, maar ook daar geld: te duurquote:Ow en wil een paar Architecture modellenIk vind die er heel chique uit zien
Ze zijn wel relatief duur jaquote:Op zondag 25 augustus 2013 15:36 schreef mschol het volgende:
[..]
die ga ik denk ik overslaan, te duur en niet intressant genoeg..
[..]
architect modellen zien er soms wel fraai uit, maar ook daar geld: te duur
nah, ik heb 3 weken gedaan over deze:quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:21 schreef Faxie het volgende:
Nou daar gaan we dan![]()
[ afbeelding ]
Tot over 3 weken
Die wil ik ook graagquote:Op zondag 25 augustus 2013 16:26 schreef mschol het volgende:
[..]
nah, ik heb 3 weken gedaan over deze:
[ afbeelding ] (niet mijn plaatje, hij zit op het moment in de doos..)
ik heb hem nog voor een enigsinds redelijk bedrag kunnen scoren, paar jaar terug (500 euro)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recentelijk is die hele kast er nieuw neergezet en moet ik nog wat modellen herpositioneren, en zoals je onder kan zien bouw ik daarzo..
ga nu met de 10232 beginnen eerst
[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 25-08-2013 18:55:08 (typo) ]
quote:Op zondag 25 augustus 2013 16:34 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb hem nog voor een enigsinds redelijk bedrag kunnen scoren, paar jaar terug (500 euro)
sfeerimpressie lego bouw plek:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recentelijk is die hele kast er nieuw neergezet en moet ik nog wat modellen herpositioneren, en zoals je onder kan zien bouw ik daarzo..
ga nu met de 101232 beginnen eerst
Ik kan niks vinden op 101232![]()
dat is uiteraard een typo...quote:
Ah okequote:Op zondag 25 augustus 2013 16:42 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is uiteraard een typo...
ik zit nog een beetje in de 101xx reeks..
het is de 10232, palace cinema
controleeer je zakjes nogmaals, het is mij wel eens voorgekomen dat onderdelen blijven steken in een zakjequote:
Zal ik doen, maar ik las al berichten over dat het vaker voorkomt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:34 schreef mschol het volgende:
[..]
controleeer je zakjes nogmaals, het is mij wel eens voorgekomen dat onderdelen blijven steken in een zakje
missing parts zijn gratis, maar of zij vinden dat het missing parts zijn is nog altijd de vraag volgens mijquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:36 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zal ik doen, maar ik las al berichten over dat het vaker voorkomt.
Overigens al besteld bij Lego. Da's gratis zo te zien, of niet dan? Goede service dan wel
Shit, ik mis er 4quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:37 schreef mschol het volgende:
[..]
missing parts zijn gratis, maar of zij vinden dat het missing parts zijn is nog altijd de vraag volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |